Tytuł: Polonizacja taboru zagranicznego Wiadomość wysłana przez: Tw53 Rudy on 09 Lipca 2015, 15:10:42 (http://www.osterthun.com/2.Static/Xtra2/P50501-Ra.JPG)
Mam pytanie . Czy oznaczenie tego parowozu jako Tb5-2015 i tendra 16C10 było by prawidłowe ? A właśnie gdzie mógłbym zamówić takie kalkomanie ? (Albo zaprojektować ?) Tytuł: Odp: Polonizacja taboru zagranicznego Wiadomość wysłana przez: Trabant on 09 Lipca 2015, 18:08:18 Dlaczego "b"?
Jeżeli obie osie były napędowe, to chyba nie stosowało się małego indeksu. A jeśli potraktujemy przednia, jako toczna, to chyba powinno być "a". https://pl.wikipedia.org/wiki/Oznaczenia_polskich_parowoz%C3%B3w_i_tendr%C3%B3w Nie wiem, czy dobrze to rozumiem, niech ktoś mnie poprawi. Tytuł: Odp: Polonizacja taboru zagranicznego Wiadomość wysłana przez: janeczek on 09 Lipca 2015, 19:10:47 Czy oznaczenie tego parowozu jako Tb5-2015 i tendra 16C10 było by prawidłowe ? Jeżeli miałby to być parowóz PKP to oznaczenie nieprawidłowe.Jest to model parowozu normalnotorowego (seria 98, czyli z jakiejś niemieckiej kolei lokalnej. W tym przypadku polskie oznaczenie takiego parowozu powinno być następujące: Tb100 i najprawdopodobniej nr 1 a tender jak widzę jest typowy dla tendra serii 17C1. Tytuł: Odp: Polonizacja taboru zagranicznego Wiadomość wysłana przez: andrzej84 on 09 Lipca 2015, 21:13:51 http://paxton-road.blogspot.co.at/p/blog-page.html (http://paxton-road.blogspot.co.at/p/blog-page.html)
może się komuś przyda Tytuł: Odp: Polonizacja taboru zagranicznego Wiadomość wysłana przez: Tw53 Rudy on 09 Lipca 2015, 23:07:20 A , jeżeli chodzi o kalkomanie do tej oto lokomotywy?
Gdzie mogę dostać/zrobić? (Edit) Są może gdzieś w Internecie zdjęcia tej lokomotywy w rzeczywistości, bo wpisanie DB 98 003 pokazuje tylko modele, a szkoda. :( Tytuł: Odp: Polonizacja taboru zagranicznego Wiadomość wysłana przez: janeczek on 09 Lipca 2015, 23:30:47 Numer na modelu jest fikcyjny. Pod tym numerem (98 003) był saski parowóz systemu Meyer'a.
Tytuł: Odp: Polonizacja taboru zagranicznego Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 10 Lipca 2015, 17:11:46 Ja robiłem kiedyś tabliczki metodą fototrawienia, na tender 17C1 jeszcze nawet mam.
Natomiast parowóz wydaje się być pojazdem nieistniejącym nigdy w rzeczywistości. Ma skrzynie wodne, więc to jest tak jakby tendrzak przemysłowy 040 (po naszemu 0B0) przebudowany na parowóz z tendrem. Tytuł: Odp: Polonizacja taboru zagranicznego Wiadomość wysłana przez: Trabant on 10 Lipca 2015, 18:18:57 Ja bym zrobił tabliczki w sposób trochę bardziej prymitywny, ale na pewno prostszy i tańszy. Nie wiem przy tym jakie masz możliwości. Narysowałbym/napisał i wydrukował je w skali typu 10/1, a potem zmniejszyłbym na dobrej kopiarce.
Swoją drogą, te parowoziki są produkowane w niezmienionej formie chyba od lat 70-tych. Tytuł: Odp: Polonizacja taboru zagranicznego Wiadomość wysłana przez: Tw53 Rudy on 10 Lipca 2015, 20:51:47 a mógłbym prosić wymiary takich tabliczek ?
Zwykły papier typu naklejka wystarczy ? Mój egzemplarz jest z lat 80 ;) Tytuł: Odp: Polonizacja taboru zagranicznego Wiadomość wysłana przez: Trabant on 10 Lipca 2015, 21:52:47 http://www.wmtmk.pl/forum/files/pkpcyfry_i_litery_185.jpg (http://www.wmtmk.pl/forum/files/pkpcyfry_i_litery_185.jpg)
Dokładniejsze rysunki są w książce "Konstrukcja i eksploatacja wagonów kolejowych". Mam też model kartonowy parowozu Ti3 (h0), który był dołączony do czasopisma Kartonówka nr. 4/2001. Tam tabliczki z orłem mają wymiary 3x5 mm. Wydruki, czy rysunki lepiej jest podkleić czymś sztywniejszym, np. brystolem. Ja używam kart katalogowych. Tytuł: Odp: Polonizacja taboru zagranicznego Wiadomość wysłana przez: Tw53 Rudy on 11 Lipca 2015, 09:52:34 Godło 3x5 mm, a tabliczki z serią oraz numerem?
Tytuł: Odp: Polonizacja taboru zagranicznego Wiadomość wysłana przez: Trabant on 11 Lipca 2015, 11:24:03 Tabliczka "Ti3" ma ca. 4x1,5 mm.
A numer "13" ma 2x1,5 mm. I jest to raczej pismo techniczne, a nie typowo pkp-owskie. Jeśli użyjesz kartonu, to pamiętaj o zamalowaniu krawędzi na czerwono. Tytuł: Odp: Polonizacja taboru zagranicznego Wiadomość wysłana przez: Trabant on 09 Sierpnia 2015, 18:33:13 Model trochę nie nie czasie, ale przy takich temperaturach można trochę pomarzyć.
Wiem, że jest dość prymitywny, ale sam tender nie był w najlepszym stanie. Mam nadzieję, że taka przeróbka coś zasugeruje autorowi wątku. Tytuł: Odp: Polonizacja taboru zagranicznego Wiadomość wysłana przez: Tw53 Rudy on 09 Sierpnia 2015, 22:40:25 Lokomotywa jeździ ! Prawie po 30 latach przerwy , ale plastikowy element ,który przytrzymuje kola niestety ulamany, :-( .
(Przejechała kilka cm, ale za to BR55 tez po 30 latach smiga jak torpeda :-) Tytuł: Odp: Polonizacja taboru zagranicznego Wiadomość wysłana przez: Trabant on 10 Sierpnia 2015, 17:16:45 Tender dorwałem kiedyś okazjonalnie bez lokomotywy. Jest od niej dużo lepszy, bo był też dołączany właśnie do 55-tek, czyli naszych Tp4. Można coś wymodzić z tych sprzętów, gdyby trochę przy nich podłubać.
Tytuł: Odp: Polonizacja taboru zagranicznego Wiadomość wysłana przez: Tw53 Rudy on 10 Sierpnia 2015, 22:15:04 Może kiedyś zrobię z tej lokomotywki tendrzaka + tender doczepny . cos ala klimaty wąskotorowe :-)
Tytuł: Odp: Polonizacja taboru zagranicznego Wiadomość wysłana przez: Tw53 Rudy on 17 Sierpnia 2015, 14:09:13 Mam pytanie:
Czy można gdzieś dostać podwozie tej lokomotywy ( PIKO 50501) ? Zaczep tendra urwany, a koło sie nie trzyma. Proszę o szybką odpowiedz. Tytuł: Odp: Polonizacja taboru zagranicznego Wiadomość wysłana przez: WIĆUŚ on 17 Sierpnia 2015, 14:30:17 To jest raczej zabawka z zestawu startowego, a nie pełnoprawny model, więc z częściami zamiennymi jest słabo.
http://www.modelmania.com.pl/index.php?cPath=2131_669_670_2284 (http://www.modelmania.com.pl/index.php?cPath=2131_669_670_2284) 50500 to to samo co 505001, tylko tendrzak. Jak widać są tylko wiązary. http://www.modelmania.com.pl/index.php?cPath=2131_669_670 (http://www.modelmania.com.pl/index.php?cPath=2131_669_670) Samego 50501 nie ma. W przypadku startówek lepiej poszukać używanego drugiego egzemplarza np: na allegro, niż szukać pojedynczej nowej części zamiennej, ponieważ cena samego podwozia będzie wyższa niż cena używanej całej lokomotywy. Miałem ten sam problem w swoich 50500 i 50501 i poradziłem sobie w taki sposób, że na oś zestawu kołowego nałożyłem rurkę np: z wkładu od długopisu a następnie wkleiłem całość w ostoję parowozu. Rozwiązanie nierozbieralne, ale za to pancerne. Tytuł: Odp: Polonizacja taboru zagranicznego Wiadomość wysłana przez: Tw53 Rudy on 17 Sierpnia 2015, 17:15:57 Dziękuję za odpowiedz.
Wypróbuję twój sposób z długopisem ;D Tytuł: Odp: Polonizacja taboru zagranicznego Wiadomość wysłana przez: Trabant on 17 Sierpnia 2015, 19:57:53 Gość z Lublina ma sporo używek, zawsze coś ciekawego wpadnie w oko:
http://ad9bis.vot.pl/38-akcesoria-do-parowozow-h0?id_category=38&n=400&p=4 (http://ad9bis.vot.pl/38-akcesoria-do-parowozow-h0?id_category=38&n=400&p=4) Tytuł: Odp: Polonizacja taboru zagranicznego Wiadomość wysłana przez: Jsz on 18 Sierpnia 2015, 21:56:19 A ja koledze Tw z Rud proponuję proponuję zajrzeć na forum modelarstwo.info ,można z niego uzyskać ogromną dawkę wiedzy o modelarstwie kolejowym i nie tylko.
Tytuł: Odp: Polonizacja taboru zagranicznego Wiadomość wysłana przez: hjugytf on 22 Sierpnia 2015, 12:52:43 Zgadzam się. Sam tam jestem i wiem, że dowiesz się naprawdę wszystko.
Tytuł: Odp: Polonizacja taboru zagranicznego Wiadomość wysłana przez: Harry Potter on 22 Sierpnia 2015, 15:22:24 Wiem, że jesteś na ww forum ;D
PS.Szacun za wysoki poziom modelarski Tytuł: Odp: Polonizacja taboru zagranicznego Wiadomość wysłana przez: Tw53 Rudy on 22 Sierpnia 2015, 16:16:51 Które to jest forum modelarskie?
Tytuł: Odp: Polonizacja taboru zagranicznego Wiadomość wysłana przez: Trabant on 22 Sierpnia 2015, 17:31:04 Nie wiem, czy tak można, ale chcę pomóc Rudemu:
http://forum.modelarstwo.info/ (http://forum.modelarstwo.info/) Tytuł: Odp: Polonizacja taboru zagranicznego Wiadomość wysłana przez: Tw53 Rudy on 23 Sierpnia 2015, 09:50:25 Zmienilbym sobie nazwę na Tw53-2566 , ale na forum się niestety nie da zmienić nazwy :( |