Tytuł: Fotki z lat 80-tych XX wieku. Wiadomość wysłana przez: majster on 14 Lutego 2016, 13:59:57 Przeglądałem ostatnio moje domowe fotoarchiwum i znalazłem trochę fotek z lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku z moich wypraw na linię kolei gnieźnieńskiej oraz na Kujawy. Nie ma tego dużo, gdyż obowiązujący wtedy powszechnie zakaz fotografowania uniemożliwiał bez pozwolenia robienie zdjęć legalnie, czasem jednak kilka udało się zrobić. Jakość zdjęć niestety nie jest rewelacyjna.
Na początek kilka z imprezy "Nostalgia za parą" zorganizowanej przez KMK Poznań w dniu 27.09.1987 roku. Pociąg prowadził Px48-1758 Manewry przed wyjazdem z Gniezna http://wstaw.org/m/2016/02/14/NZP_1987_Gniezno.JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/14/NZP_1987_Gniezno.JPG) http://wstaw.org/m/2016/02/14/NZP_1987_Gniezno..JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/14/NZP_1987_Gniezno..JPG) http://wstaw.org/m/2016/02/14/NZP_1987_Gniezno...JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/14/NZP_1987_Gniezno...JPG) Niechanowo http://wstaw.org/m/2016/02/14/NZP_1987_Niechanowo.JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/14/NZP_1987_Niechanowo.JPG) Witkowo Px48-1754 i Lyd1-202 http://wstaw.org/m/2016/02/14/NZP_1987_Witkowo_Px48-1754.JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/14/NZP_1987_Witkowo_Px48-1754.JPG) http://wstaw.org/m/2016/02/14/NZP_1987_Witkowo_Lyd1-202.JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/14/NZP_1987_Witkowo_Lyd1-202.JPG) Wodowanie parowozu Powidz http://wstaw.org/m/2016/02/14/NZP_1987_Powidz.JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/14/NZP_1987_Powidz.JPG) Manewry w Jabłonce Słupeckiej, skąd dalej pociąg poprowadziła Lxd2-253 http://wstaw.org/m/2016/02/14/NZP_1987_Jab%C5%82onka_Lxd2-253.JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/14/NZP_1987_Jab%C5%82onka_Lxd2-253.JPG) http://wstaw.org/m/2016/02/14/NZP_1987_Jab%C5%82onka_Lxd2-253..JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/14/NZP_1987_Jab%C5%82onka_Lxd2-253..JPG) Wyjazd pociągu z Jabłonki w kierunku Kleczewa http://wstaw.org/m/2016/02/14/NZP_1987_Jab%C5%82onka_Lxd2-253...JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/14/NZP_1987_Jab%C5%82onka_Lxd2-253...JPG) Inne zdjęcia: Gniezno Wąsk http://wstaw.org/m/2016/02/14/Px48-1758_Gniezno_grudzie%C5%84_1984.JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/14/Px48-1758_Gniezno_grudzie%C5%84_1984.JPG) Parowozy po naprawach rewizyjnych i średnich w Krośniewicach czy głównych w ZNTK Nowy Sącz zazwyczaj przyjeżdżały z Krośniewic do Gniezna luzem na ciepło, inaczej było w przypadku Px48-1758, który w grudniu 1984 roku po NG nie wiadomo dlaczego został przyciągnięty z Krośniewic do Gniezna na zimno. Z tego powodu korbowody miał zdjęte i położone w skrzyni węglowej na tendrze. Na zdjęciu parowóz ten stoi przed parowozownią w Gnieźnie, a w okienku budki maszynisty jest autor niniejszego wpisu. W tle za parowozem widoczne przewrócone na bok pudło wagonu Bxhpi 1923. Wagon ten w 1983 roku wrócił do Gniezna z Pleszewa, gdzie na rok był oddelegowany. Ponieważ wymagał rewizji, a jego ogólny stan techniczny był nie najlepszy zdecydowano, że będzie skasowany. Wepchnięty został na tor między tylną bramą zasieku węglowego a kozłem oporowym, gdzie pudło przewrócono na bok. Pocięto je na złom w maju 1985 roku. Wózki tego wagonu stały jeszcze jakiś czas na torze za zasiekiem, gdzie z kolegami mieliśmy rozrywkę w postaci jazdy na nich. http://wstaw.org/m/2016/02/14/Sldh_37512_Gniezno_1984.JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/14/Sldh_37512_Gniezno_1984.JPG) Wózki do dłużycy (na zdjęciu Sldh 37512 w 1984 roku) w Gnieźnie używano do końca lat 70-tych do przewozu drewna długiego do tartaku w Powidzu, później po kilkuletnim postoju ponownie znalazły zatrudnienie w latach 1983-1984 do przewozu szyn z rozbiórki linii Sokołowo - Mierzewo do Gniezna, a następnie szyny te rozwożono i zładowywano wzdłuż linii Gniezno - Witkowo, gdzie miały być zabudowane w tor w zamian za zużyte szyny dotychczas tam używane. Była to niestety już ostatnia praca tych wózków na kolei gnieźnieńskiej. Później stopniowo zostały skasowane. Mijanka Jelonek http://wstaw.org/m/2016/02/14/Jelonek_wiosna_1985.JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/14/Jelonek_wiosna_1985.JPG) widok w stronę Gniezna, widoczny istniejący jeszcze tor mijanki. Wiosna 1985 http://wstaw.org/m/2016/02/14/Jelonek_wiosna_1985..JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/14/Jelonek_wiosna_1985..JPG) oraz w stronę Żelazkowa. Wiosna 1985 Rozjazdy były w tym czasie już rozebrane, a w ich miejscu położone były odcinki zwykłego toru, tor mijanki rozebrany został niedługo później bo w lipcu 1985 roku. Ostatni raz używany był on do objazdu składu pociągu przez parowóz oraz mijankę z planowym pociągiem osobowym w dniu 1 czerwca 1984 roku, gdy uruchomione zostały 2 pary pociągów Gniezno Wąsk - Jelonek - Gniezno Wąsk z okazji Dnia Dziecka, pociągi dowoziły dzieci na imprezę zorganizowaną w lesie przy letnisku Jelonek. http://wstaw.org/m/2016/02/14/Bxhpi_1918_Jelonek_lato_1985.JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/14/Bxhpi_1918_Jelonek_lato_1985.JPG) Wagon Bxhpi 1918 w pociągu do Powidza. Lato 1985. W tym czasie pociągami osobowymi podróżni jeździli już sporadycznie, dlatego wagon osobowy do pociągów zaprzestano doczepiać w 1987 roku chociaż oficjalnie ruch pasażerski zamknięto całkowicie dopiero 1 stycznia 1989 roku. Żelazkowo http://wstaw.org/m/2016/02/14/Wddx_i_Wddxh_%C5%BBelazkowo_jesie%C5%84_1984.JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/14/Wddx_i_Wddxh_%C5%BBelazkowo_jesie%C5%84_1984.JPG) Węglarki na ładowni załadowane burakami cukrowymi czekające na zabranie przez pociąg zbiorowy do Gniezna. Jesień 1984. http://wstaw.org/m/2016/02/14/%C5%BBelazkowo_3Aw_1964.JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/14/%C5%BBelazkowo_3Aw_1964.JPG) Czasem przy robieniu rodzinnego zdjęcia w obiektywie aparatu pojawia się pociąg. Tu pociąg z Gniezna do Powidza w Żelazkowie. 1964 rok. Można rozpoznać 2 wagony 3 Aw w fabrycznym kremowo - granatowym malowaniu, w którym jeździły do około 1970 roku. Malczewo http://wstaw.org/m/2016/02/14/Malczewo_wiadukt_1990.JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/14/Malczewo_wiadukt_1990.JPG) Wiadukt drogowy nad torem kolejki. 1990 rok. Grzybowo http://wstaw.org/m/2016/02/14/Grzybowo_Plac_1990.JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/14/Grzybowo_Plac_1990.JPG) Zachowany podczas rozbiórki linii Sokołowo - Mierzewo odcinek toru o długości kilkudziesięciu metrów na wjeździe na plac składowy buraków koło Grzybowa przeleżał jeszcze ponad 20 lat, rozebrano go dopiero w 2005 lub 2006 roku podczas likwidacji placu. Na zdjęciu w 1990 roku. Witkowo http://wstaw.org/m/2016/02/14/Witkowo_cysterny.JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/14/Witkowo_cysterny.JPG) Nieodległa przeszłość. Trzy cysterny normalnotorowe na transporterach czekające na załadunek. 1999 rok Jabłonka Słupecka http://wstaw.org/m/2016/02/14/Jab%C5%82onka_1990.JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/14/Jab%C5%82onka_1990.JPG) Widok na stację Jabłonka Słupecka od strony niegdysiejszego wjazdu od strony Konina. 1990 rok. Chociaż oficjalnie ruch pociągów na odcinku Złotków - Jabłonka zamknięto dopiero w 1991 roku to w 1990 roku widać było, że od dawna tam już nic nie jeździ. http://wstaw.org/m/2016/02/14/Jab%C5%82onka_1990..JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/14/Jab%C5%82onka_1990..JPG) Kozioł oporowy na zakończeniu toru w kierunku Konina. 1990 rok http://wstaw.org/m/2016/02/14/Jab%C5%82onka_1990...JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/14/Jab%C5%82onka_1990...JPG) Pomiędzy tymi drzewami kiedyś był tor do Konina. Widok w kierunku Jabłonki. 1990 rok. Cegielnia http://wstaw.org/m/2016/02/14/Lxd2-259_Cegielnia_jesie%C5%84_1984.JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/14/Lxd2-259_Cegielnia_jesie%C5%84_1984.JPG) Lxd2-259 z pociągiem transporterowo - osobowym do Jabłonki wjeżdża na stację Cegielnia. Jesień 1984. http://wstaw.org/m/2016/02/14/Lxd2-305_Cegielnia_kwiecie%C5%84_1985.JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/14/Lxd2-305_Cegielnia_kwiecie%C5%84_1985.JPG) Lxd2-305 z pociągiem transporterowym do Wilczyna wjeżdża na stację Cegielnia. Kwiecień 1985 Wilczyn http://wstaw.org/m/2016/02/14/Lxd2-305_Wilczyn_kwiecie%C5%84_1985.JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/14/Lxd2-305_Wilczyn_kwiecie%C5%84_1985.JPG) http://wstaw.org/m/2016/02/14/Lxd2-305_Wilczyn_kwiecie%C5%84_1985..JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/14/Lxd2-305_Wilczyn_kwiecie%C5%84_1985..JPG) Lxd2-305 podczas manewrów na stacji Wilczyn. Kwiecień 1985 Półwiosek http://wstaw.org/m/2016/02/14/Lxd2-266_P%C3%B3%C5%82wiosek_lipiec_1985.JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/14/Lxd2-266_P%C3%B3%C5%82wiosek_lipiec_1985.JPG) Lxd2-266 z pociągiem transporterowo - osobowym do Jabłonki wyjeżdża ze stacji Półwiosek. Lipiec 1985. Za węglarką normalnotorową na transporterach widoczny unieważniony (górne ramię opuszczone w dół) ustawiony po lewej stronie toru semafor wjazdowy na stację. Na czas przewozów jesiennych stację otwierano dla czynności technicznych i urzędował tam dyżurny ruchu. Cukrownia Gosławice http://wstaw.org/m/2016/02/14/%C5%9Al%C4%85sk_Cukr._Gos%C5%82awice_1990.JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/14/%C5%9Al%C4%85sk_Cukr._Gos%C5%82awice_1990.JPG) Trochę odbiegnę od tematu bo parowóz jest normalnotorowy, ale zdjęcie niewątpliwie historyczne. Parowóz Śląsk stoi przy lokomotywowni cukrowni Gosławice. 1990 rok. Wierzbinek http://wstaw.org/m/2016/02/14/Wls40-1772_GS_Wierzbinek.JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/14/Wls40-1772_GS_Wierzbinek.JPG) Lokomotywa Wls40-1772 stojąca na terenie GS Wierzbinek. Lata 90-te XX wieku. Boniewo http://wstaw.org/m/2016/02/14/MBxd1-168_Boniewo_jesie%C5%84_1984.JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/14/MBxd1-168_Boniewo_jesie%C5%84_1984.JPG) Wagon motorowy MBxd1-168 na stacji Boniewo. Jesień 1984 rok. Borzykowo Południowe I na koniec kilka fotek wykonanych w 1974 roku przez Pana Lechosława Musiałkowskiego na stacji Borzykowo Południowe przedstawiające pociąg z Wrześni do Pyzdr i z powrotem prowadzony parowozem Px29-1703 http://wstaw.org/m/2016/02/14/Borzykowo_P%C5%82d._1.jpg (http://wstaw.org/m/2016/02/14/Borzykowo_P%C5%82d._1.jpg) http://wstaw.org/m/2016/02/14/Borzykowo_P%C5%82d._2.jpg (http://wstaw.org/m/2016/02/14/Borzykowo_P%C5%82d._2.jpg) http://wstaw.org/m/2016/02/14/Borzykowo_P%C5%82d._3.jpg (http://wstaw.org/m/2016/02/14/Borzykowo_P%C5%82d._3.jpg) http://wstaw.org/m/2016/02/14/Borzykowo_P%C5%82d._4.jpg (http://wstaw.org/m/2016/02/14/Borzykowo_P%C5%82d._4.jpg) http://wstaw.org/m/2016/02/14/Borzykowo_P%C5%82d._5.jpg (http://wstaw.org/m/2016/02/14/Borzykowo_P%C5%82d._5.jpg) Tytuł: Odp: Fotki z lat 80-tych XX wieku. Wiadomość wysłana przez: majster on 14 Lutego 2016, 14:26:27 Zapomniałem dodać, że Lxd2-305 była w tym czasie jedną z trzech (przynajmniej o tylu mi wiadomo) oprócz 327 i 331 lokomotyw Lxd2 pomalowanych na niebiesko eksploatowanych w Sompolnie. :)
Tytuł: Odp: Fotki z lat 80-tych XX wieku. Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 14 Lutego 2016, 16:34:59 Bardzo ciekawy materiał :)
Tytuł: Odp: Fotki z lat 80-tych XX wieku. Wiadomość wysłana przez: ronnie861 on 14 Lutego 2016, 17:28:35 Co do mijanki Jelonek, wydaje mi się, że jest na odwrót. Tzn. pierwsze zdjęcie przedstawia widok w stronę Żelazkowa (widoczny budynek dawnego letniska), a drugie w stronę Gniezna.
Tytuł: Odp: Fotki z lat 80-tych XX wieku. Wiadomość wysłana przez: majster on 14 Lutego 2016, 17:51:31 Jelonek jest jak najbardziej prawidłowo, pierwsze zdjęcie jest w kierunku Gniezna, drugie Żelazkowa, budynek po lewej stronie drogi patrząc w kierunku Gniezna to jest jak my go nazywamy "leśniczówka" i obecnie przy nim jest moto-bar. A budynku dawnego letniska znajdującego się po prawej stronie toru na tym zdjęciu nie widać.
Tytuł: Odp: Fotki z lat 80-tych XX wieku. Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 14 Lutego 2016, 17:58:33 W monografii Torzewskiego jest zapis, że za czasów 600 mm znajdowała się tu obrotnica dla wagonów motorowych, a sam Jelonek był popularnym celem niedzielnych wycieczek.
Tytuł: Odp: Fotki z lat 80-tych XX wieku. Wiadomość wysłana przez: Brood.K on 16 Lutego 2016, 20:57:29 Google street views dla porównania:
Wilczyn (https://www.google.pl/maps/@52.4730242,18.1692334,3a,75y,338.43h,84.98t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBm0_Xwd_VPHaX4PQ7UNxSg!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1) Borzykowo 1 (https://www.google.pl/maps/@52.1981221,17.6603076,3a,75y,19.76h,86.48t/data=!3m6!1e1!3m4!1sOs_KtjT_BpEIeqQfcKernw!2e0!7i13312!8i6656) Borzykowo 2 (https://www.google.pl/maps/@52.1984999,17.6602143,3a,50y,291.83h,89.03t/data=!3m6!1e1!3m4!1sbV0fNYJyH-yWFGJjs7DasQ!2e0!7i13312!8i6656) Borzykowo 3 (https://www.google.pl/maps/@52.1977038,17.6607132,3a,52.5y,121.12h,89.69t/data=!3m6!1e1!3m4!1sivZhV23VW-35YgHXrp7PYA!2e0!7i13312!8i6656) i rzeczony Jelonek (https://www.google.com/maps/@52.5047609,17.6254592,3a,75y,318.93h,82.07t/data=!3m6!1e1!3m4!1sLHJhMwzptrO_BY02SYFXSQ!2e0!7i13312!8i6656). Gdzie w tej chwili nie widać ani jednego budynku ani drugiego ;) Tytuł: Odp: Fotki z lat 80-tych XX wieku. Wiadomość wysłana przez: ronnie861 on 17 Lutego 2016, 09:32:30 Jelonek jest jak najbardziej prawidłowo, pierwsze zdjęcie jest w kierunku Gniezna, drugie Żelazkowa, budynek po lewej stronie drogi patrząc w kierunku Gniezna to jest jak my go nazywamy "leśniczówka" i obecnie przy nim jest moto-bar. A budynku dawnego letniska znajdującego się po prawej stronie toru na tym zdjęciu nie widać. Faktycznie, mój błąd. Przede wszystkim kierunki można poznać po położeniu toru względem drogi. A czy ta "leśniczówka" to nie jest właśnie ten budynek po letnisku? Google street views dla porównania: Wilczyn (https://www.google.pl/maps/@52.4730242,18.1692334,3a,75y,338.43h,84.98t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBm0_Xwd_VPHaX4PQ7UNxSg!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1) Borzykowo 1 (https://www.google.pl/maps/@52.1981221,17.6603076,3a,75y,19.76h,86.48t/data=!3m6!1e1!3m4!1sOs_KtjT_BpEIeqQfcKernw!2e0!7i13312!8i6656) Borzykowo 2 (https://www.google.pl/maps/@52.1984999,17.6602143,3a,50y,291.83h,89.03t/data=!3m6!1e1!3m4!1sbV0fNYJyH-yWFGJjs7DasQ!2e0!7i13312!8i6656) Borzykowo 3 (https://www.google.pl/maps/@52.1977038,17.6607132,3a,52.5y,121.12h,89.69t/data=!3m6!1e1!3m4!1sivZhV23VW-35YgHXrp7PYA!2e0!7i13312!8i6656) i rzeczony Jelonek (https://www.google.com/maps/@52.5047609,17.6254592,3a,75y,318.93h,82.07t/data=!3m6!1e1!3m4!1sLHJhMwzptrO_BY02SYFXSQ!2e0!7i13312!8i6656). Gdzie w tej chwili nie widać ani jednego budynku ani drugiego ;) Budynek przy Moto-Barze stoi nadal, po prostu zakrywa go drzewo. Tytuł: Odp: Fotki z lat 80-tych XX wieku. Wiadomość wysłana przez: majster on 20 Lutego 2016, 18:39:51 "Leśniczówka" to nie jest budynek po letnisku. Letnisko było po drugiej stronie drogi. Poniżej wycinek z mapy.geoportal.gov.pl z opisanymi budynkami w Jelonku.
http://wstaw.org/m/2016/02/20/Jelonek.JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/20/Jelonek.JPG) Tytuł: Odp: Fotki z lat 80-tych XX wieku. Wiadomość wysłana przez: ronnie861 on 21 Lutego 2016, 16:19:48 Czyli przez prawie 30 lat żyłem w nieświadomości, że "leśniczówka" jest przy Moto-Barze, a nie w dawnym letnisku :o
Tytuł: Odp: Fotki z lat 80-tych XX wieku. Wiadomość wysłana przez: majster on 27 Lutego 2016, 17:26:35 I jeszcze trochę fotek, tym razem znalezionych w mediach:
Gniezno Wąsk. Nie najlepszej jakości reprodukcja z czasopisma "Przemiany Ziemi Gnieźnieńskiej" z początku lat 80-tych XX wieku. http://wstaw.org/m/2016/02/27/Gniezno.JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/27/Gniezno.JPG) Witkowo przed 1918 rokiem. Reprodukcja pocztówki znajdująca się w moich zbiorach. Podobna, czarnobiała jest na: fotopolska.eu http://wstaw.org/m/2016/02/27/Witkowo.JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/27/Witkowo.JPG) Widok na stację Witkowo. Stacja jeszcze przed przebudową torów, widoczna parowozownia z obrotnicą. Kadr z filmu "Witkowo 1911-1944. Podróż w czasie" http://wstaw.org/m/2016/02/27/Witkowo_widok_stacji.JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/27/Witkowo_widok_stacji.JPG) Stacja Powidz w czasie II wojny światowej. Zdjęcie opisane jako "Gdzieś pod Gnieznem" ze strony internetowej: poznan.wyborcza.pl http://wstaw.org/m/2016/02/27/Powidz.jpg (http://wstaw.org/m/2016/02/27/Powidz.jpg) Stacja Anastazewo. Zdjęcie ze strony internetowej: fotopolska.eu http://wstaw.org/m/2016/02/27/Anastazewo.jpg (http://wstaw.org/m/2016/02/27/Anastazewo.jpg) I jeszcze kilka zdjęć - reprodukcji z czasopisma "Dziennik Ludowy" z początku lat 80-tych XX wieku. Stacja Włocławek Wąsk. http://wstaw.org/m/2016/02/27/W%C5%82oc%C5%82awek.JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/27/W%C5%82oc%C5%82awek.JPG) http://wstaw.org/m/2016/02/27/W%C5%82oc%C5%82awek..JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/27/W%C5%82oc%C5%82awek..JPG) http://wstaw.org/m/2016/02/27/W%C5%82oc%C5%82awek...JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/27/W%C5%82oc%C5%82awek...JPG) Rampa transporterowa na stacji Włocławek Wąsk. http://wstaw.org/m/2016/02/27/W%C5%82oc%C5%82awek_rampa.JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/27/W%C5%82oc%C5%82awek_rampa.JPG) Pociąg do Brześcia Kuj. przejeżdża przez osiedle Południe we Włocławku. http://wstaw.org/m/2016/02/27/W%C5%82oc%C5%82awek_osiedle_Po%C5%82udnie.JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/27/W%C5%82oc%C5%82awek_osiedle_Po%C5%82udnie.JPG) Pociąg do Brześcia Kuj. wjeżdża na stację Pikutkowo. http://wstaw.org/m/2016/02/27/Pikutkowo.JPG (http://wstaw.org/m/2016/02/27/Pikutkowo.JPG) Tytuł: Odp: Fotki z lat 80-tych XX wieku. Wiadomość wysłana przez: ep08 on 10 Marca 2016, 11:02:55 No to żeś Panie majster dowalił tymi pierwszymi fotkami.
Z tamtych czasów jest tak mało zdjęć, że jakość nie ma tu żadnego znaczenia ;) Ekstra materiał! Pozdrawiam Tytuł: Odp: Fotki z lat 80-tych XX wieku. Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 25 Czerwca 2016, 03:12:33 Piękne dzięki za publikację! Znów miałem wytłumaczenie, dlaczego poszedłem spać później, niż chciałem ;)
Tytuł: Odp: Fotki z lat 80-tych XX wieku. Wiadomość wysłana przez: Misza on 28 Czerwca 2016, 00:15:30 "I jeszcze kilka zdjęć - reprodukcji z czasopisma "Dziennik Ludowy" z początku lat 80-tych XX wieku.
Stacja Włocławek Wąsk." Jesli wierzyć że Dziennik Ludowy zamiescił te zdjęcia na początku lat '80 to w chwili publikacji były juz mocno archiwalne. Kolejke przez Falbankę zamknieto w 1978. Wiecej informacji i fot tu: http://www.dawnywloclawek.pl/ulice-oraz-place/poludnie-bonus/ (http://www.dawnywloclawek.pl/ulice-oraz-place/poludnie-bonus/) Tytuł: Odp: Fotki z lat 80-tych XX wieku. Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 28 Czerwca 2016, 07:08:47 były juz mocno archiwalne To zdjęcia z lat 60-tych, 3Aw są jeszcze kremowo-niebieskie Tytuł: Odp: Fotki z lat 80-tych XX wieku. Wiadomość wysłana przez: Pawel on 02 Stycznia 2024, 07:36:36 Niestety zdjęcia są już niedostępne, czy jest szansa, żeby autor wątku ponownie je udostępnił? Najlepiej byłoby je wstawić bezpośrednio tutaj, zamiast linków.
|