Świat kolejek wąskotorowych

FORA KOLEJOWE => Wąski tor za granicą => Wątek zaczęty przez: gajos on 30 Sierpnia 2016, 01:06:36



Tytuł: Berlin Britzer Parkbahn 600mm
Wiadomość wysłana przez: gajos on 30 Sierpnia 2016, 01:06:36
Dziś ostatnia relacja z łikendowego wypadu bo... Trudno w to uwierzyć ale, skończyły nam się kolejki wąskotorowe w Berlinie.
Po opuszczeniu kolejki w kolejce*  z wątku http://750mm.pl/index.php?topic=5027.0 (http://750mm.pl/index.php?topic=5027.0) udajemy się (porównam do Warszawy) z Wawra na Służewiec. W upalny dzień klimatyzacja w komunikacji miejskiej przegrywa tak samo, niezależnie od szerokości geograficznej. Na szczęście oczekiwanie na świeżym powietrzu w kolejce do kasy po bilet wstępu do parku Britzer a w zasadzie ogrodu, pozwala zapomnieć o dyskomforcie. Lżejsi o 3 EURO udajemy się na wprost od wejścia, niecałe 200m docierając na peron kolejki.
(https://lh5.googleusercontent.com/-NDVO0jSsklc/V8IeBwpWUBI/AAAAAAAALAQ/9MLrYew6hnIl4P6MOUeJ5V9e94mjbXaNgCL0B/w958-h641-no/DSC_7205.JPG)

Park w jakim się znajdujemy to taka trochę poznańska Maltanka, ale na nieco inną skalę.
Kolejka to około 6km toru w formie okręgu wijącego się pomiędzy przystankami i atrakcjami parku.
(https://lh5.googleusercontent.com/-XDl2DNy6Sdw/V8IeHbW-3vI/AAAAAAAALAQ/yBdhrX-60lUAdE2tOGEvj2rBPPOD-S2bwCL0B/w958-h641-no/DSC_7206.JPG)

Jak już na peronie zorientujemy się że pociąg jest gdzieś na trasie i mamy nieco czasu, warto poszukać lokomotywowni z kolejkowym zapleczem. Poszukiwania zaczynamy od rozjazdu zlokalizowanego tuż za peronem. Jest to jeden z dwóch rozjazdów na całym publicznym odcinku kolejki. Tor w lewo prowadzi do półokrągłej lokomotywowni którą widać w tle za zielenią.
(https://lh5.googleusercontent.com/-Qzcyb4y72pU/V8Idr72J0RI/AAAAAAAALAQ/ipJYjXIdxVs5zTpkGOjNxcUZoG00oCvVQCL0B/w958-h641-no/DSC_7199.JPG)

Niestety, ten uroczy budynek zaplecza jest zamknięty.
(https://lh5.googleusercontent.com/-9M1F_466fBI/V8IdNnfHAEI/AAAAAAAALAQ/9CnjqDdjRsIIGT2xp4ZuUU9RQYs7YccfQCL0B/w958-h641-no/DSC_7192.JPG)

Wracamy, bo słychać gwizdanie.
Drugi rozjazd służy jako wjazd na żeberko obok naszego przystanku. Jak się okazało skład drewna i wąż podłączony do hydrantu były pamiątką po parowozie O&K kursującym gościnnie kilka dni wcześniej, znanego z programów Kolejwizji.
Na nas niestety nie poczekał. :)
(https://lh5.googleusercontent.com/-ZRFmSjf2VKM/V8IdzuVPU5I/AAAAAAAALAQ/wC8ffMlxwD4tmB_jHpAnQJThlUPga-X6gCL0B/w958-h641-no/DSC_7201.JPG)

Oto i nasz pociąg.
(https://lh5.googleusercontent.com/-iGLctrYNH9M/V8Ieas2e4_I/AAAAAAAALAQ/gxnMQlERcJwzuIyD31nN_dNpY3MDuwGDACL0B/w958-h641-no/DSC_7210.JPG)

Na końcu składu jedzie z nami pożyteczny wagonik dla większych bagaży.
(https://lh5.googleusercontent.com/-dCeXsB2iZtA/V8Ien9UaGdI/AAAAAAAALAQ/3rPqr54H-JkR_4eoEhKECKwo_CPobZegQCL0B/w958-h641-no/DSC_7215.JPG)

Po drodze mijamy przystanki i takie oto widoki.
(https://lh5.googleusercontent.com/-E5EYGJfCLyo/V8IfJ9CtaPI/AAAAAAAALAQ/TI1kXHpIAmohc7Olxq88cWT1m-dklSnTwCL0B/w958-h641-no/DSC_7232.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/-wqBzYHQ2WkY/V8IfL8FPiDI/AAAAAAAALAQ/sfy1-DqYbisdt_SaS0ZN7SAU7KLWdhXGQCL0B/w958-h641-no/DSC_7233.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/-nFSGaTtVPyI/V8IfiHheiwI/AAAAAAAALAQ/kikeE4xbVw4YSjSY34nZKWDI2q2VtTvsgCL0B/w958-h641-no/DSC_7238.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/-dUILtzR68P0/V8Ifu7FEfZI/AAAAAAAALAQ/uwGEL6l3FFY5lQIeJv9TpPp9WWd2XHnswCL0B/w958-h641-no/DSC_7241.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/-JYK23XwkCIQ/V8IfjPnHPXI/AAAAAAAALAQ/ZEhnScZ9E44l6ja_Nzn3Tak7hARYOPM3ACL0B/w958-h641-no/DSC_7240.JPG)


(https://lh5.googleusercontent.com/-4E9Uof2oOnU/V8IZ5_s2xDI/AAAAAAAALAQ/4Gp3BBDpKqE4d9-hZKpiUHg1n7ixSQMHgCL0B/w958-h719-no/DSCN0174.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/-zYPNhn_BRoo/V8IanlL_c6I/AAAAAAAALAQ/t025qu6IoyQ0HNSUF2pMJTiwDQg1-cUwACL0B/w958-h719-no/DSCN0181.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/-ZEuty3R-PwE/V8IcPeTZNMI/AAAAAAAALAQ/n3Mqmy-Ra08kzrF4ziCeP_UEV1JBa8hgwCL0B/w958-h719-no/DSCN0196.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/-SAGvVUD-KQU/V8IdByuhi5I/AAAAAAAALAQ/nbXZkr99P6EcephgxC5q9GWiJiEXR1GyACL0B/w958-h719-no/DSCN0203.JPG)

A tak wygląda miejsce gdzie pętla torów jest najwęższa.
(https://lh6.googleusercontent.com/-DEWaG9KkA6A/V8Ig8f0KcqI/AAAAAAAALAk/clDNpXuotA84XCzrhEsLMYnUfCZMK7RAgCL0B/w512-h765-no/DSC_7269.JPG)

A tak skład złowiony po drodze.
(https://lh5.googleusercontent.com/-xh2blOT5Wm0/V8IgxtZEVbI/AAAAAAAALAQ/ctETPxzpPNEtwuPwi7VLkOatSTUJM-izgCL0B/w958-h641-no/DSC_7266.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/-If-PWP8gI3k/V8IhNJpaRMI/AAAAAAAALAk/ZW5uG_Nyg1sldoJS0lVBFFONV1Duw5oIACL0B/w958-h641-no/DSC_7273.JPG)

Pozwoliłem sobie co nieco sfilmować z tego miejsca.
https://www.youtube.com/watch?v=3ad7tu1lEJE (https://www.youtube.com/watch?v=3ad7tu1lEJE)

Więcej zdjęć tradycyjnie poniżej.
https://plus.google.com/u/0/collection/YrWxcB (https://plus.google.com/u/0/collection/YrWxcB)

No i strona operatora.
http://britzer-parkbahn.interlok.info/index_smaa.htm (http://britzer-parkbahn.interlok.info/index_smaa.htm)


*mają ich tyle w tym raju, że jedna jeżdzi wewnątrz drugiej. :)


Podsumowując, nie będę się rozpisywał jak tam fajnie i sto lat przed nami, po prostu warto poświęcić weekend i zobaczyć wszystko na własne oczy.
Radzę również odpowiednio przygotować plan jazdy komunikacją miejską bo 2-3 poziomowe stacje przesiadkowe mogą nieco dezorientować za pierwszym razem, ale da się na spokojnie wszystko zaliczyć przy dobrej lokalizacji noclegu. :)

Dziękuję za dotrwanie do końca, mam nadzieję że nie zanudzałem. :)

Auf Wiedersehen!


Tytuł: Odp: Berlin Britzer Parkbahn 600mm
Wiadomość wysłana przez: Mallet on 30 Sierpnia 2016, 09:39:27
Bardzo fajna relacja .
Miałem nadzieję że w nowo powstałym Muzkolu też pomyślą o czymś takim ale jak widać zwycięski projekt wygrali dyletanci z totalną nie znajomością rzeczy  :P
Ale czy dobrze przeczytałem kolejka do likwidacji ?


Tytuł: Odp: Berlin Britzer Parkbahn 600mm
Wiadomość wysłana przez: gajos on 30 Sierpnia 2016, 20:51:05
Dzięki.
Żeby myśleć to trzeba mieć miejsce na takie kolejki. Jedyne w Warszawie to Pola Mokotowskie na którym miejsca nie brakuje. Ale już widzę jak kładą tam podkłady.
Co do likwidacji? Bo tam na nic takiego się nie zanosi.