Tytuł: Profile linii kolejek dojazdowych Wiadomość wysłana przez: PiotrS on 14 Października 2016, 01:28:52 Cześć
Od jakiegoś czasu nurtują mnie profile linii kolejek dojazdowych. Mam na myśli newralgiczne odcinki o dużych nachyleniach toru, gdzie występują (lub w przypadku linii zlikwidowanych występowały) trudne podjazdy pod wzniesienia. W znanej mi literaturze temat nie jest szerzej poruszony i brakuje wykresów. Jeśli ktoś dysponuje danymi dotyczącymi tych zagadnień, proponuję dyskusję i wymianę informacji. Pozdrawiam. PiotrS Tytuł: Odp: Profile linii kolejek dojazdowych Wiadomość wysłana przez: klon200 on 14 Października 2016, 19:45:13 Cześć trudne podjazdy pod wzniesienia piasecznica i jazda do przodu. A jak jej nie było lub nie działała to pomocnik maszynisty (lub inny podróżny) posypywał tory ręcznie tak przynajmniej było na Starachowickiej kolejce w okolicach Błazin - wczesną wisoną, jesienią i zimą - jak kolejka woziła ludzi do pracy do Zębca. Tytuł: Odp: Profile linii kolejek dojazdowych Wiadomość wysłana przez: PiotrS on 14 Października 2016, 23:32:56 A znane Ci są profile tych pochyleń? W obrębie sieci Pińczowskich Kolei Dojazdowych na serpentynach nad Pińczowem spadek sięgał 38‰. Na Kolejce Zwierzynieckiej miejscami pochylenie dochodziło do 20‰. Drastycznie trudny profil występuje na kolejce leśnej w Vychylovce gdzie osiąga aż 73‰, przy czym składy wyjeżdżały próżne a zjeżdżały grawitacyjnie załadowane dłużycą.
Istotny jest dystans, na którym występują pochylenia. Pozdrawiam. PiotrS Tytuł: Odp: Profile linii kolejek dojazdowych Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 15 Października 2016, 00:40:03 Przed przełożeniem toru na obszarze szkód górniczych (odcinek pomiędzy Nowym Karbiem a Bytomiem Płn) na GKW występował spadek rzędu 88 promili na odcinku długości pewnie ze 200 m. Jeśli Oczeq jeszcze czytuje forum, to może doprecyzuje.
Tytuł: Odp: Profile linii kolejek dojazdowych Wiadomość wysłana przez: Rogoz on 11 Października 2017, 13:48:44 tak przynajmniej było na Starachowickiej kolejce w okolicach Błazin - wczesną wisoną, jesienią i zimą - jak kolejka woziła ludzi do pracy do Zębca. Odkurzam wątek, załączając pomoce naukowe, tj: Plan schematyczny: (Przepraszam, ale nie masz pozwolenia na wejście do galerii) Profil pionowy (z uwagi na szerokość skanu załączam jako link: https://lh3.googleusercontent.com/-OwA13poIkHYdTYXKA9nK0mll_Muu0d5qMroiiXEldT-ffoRShPicVwMfGqDw_CdHihqmm5cySN_udK6U5uSEFBPB8Zjph9_a1Zm4wsZoqJrMqldzndh50J1CGIo-yKz_LRd7rvuPd5c6Y124l4S8e-HDjLCj57ZtE3-o3UL2xg1E85Klu5XeD0vmvvqdSqFltsv64mf9aXwjkZUVHbuM-IUtA0UQPgW0BYJ8SmwQVSIpkRztxLhGhD26teqj9AJkm55JJnv9tobnxwDTvMvo-aPLbRL3eL5B7BwMpLBHL5iQRyeQlGWhgpe5TR_ZtZnS8COtJ-HHigJtwe1C2D_usM6SJdh8BQzIb2ixrp8Le3EQ8lUb-7_M9MWGFr6_zbm6dG9vA2N6kcBIMBnzafSyY6Wz8IjeE3T66MKXVttboIAVSM7xwdDLdLpZy70s9C73ywPbcH-3YNDfu3MqxMTVtKYnkE1oLgbuJXz16tmsRpW4-uVsY8sr7HVQSA4K2k3Ny2la9VeppEDoHKUp3i7_u8R4gnK9rbRJ3Xaoi8-n0N7Tq13IyY2Sk458LH5saIDG4OVnIjqKbsINE4M9gG4sXSpXyHRSwOxomwotU4RIS0=w2133-h131-no (https://lh3.googleusercontent.com/-OwA13poIkHYdTYXKA9nK0mll_Muu0d5qMroiiXEldT-ffoRShPicVwMfGqDw_CdHihqmm5cySN_udK6U5uSEFBPB8Zjph9_a1Zm4wsZoqJrMqldzndh50J1CGIo-yKz_LRd7rvuPd5c6Y124l4S8e-HDjLCj57ZtE3-o3UL2xg1E85Klu5XeD0vmvvqdSqFltsv64mf9aXwjkZUVHbuM-IUtA0UQPgW0BYJ8SmwQVSIpkRztxLhGhD26teqj9AJkm55JJnv9tobnxwDTvMvo-aPLbRL3eL5B7BwMpLBHL5iQRyeQlGWhgpe5TR_ZtZnS8COtJ-HHigJtwe1C2D_usM6SJdh8BQzIb2ixrp8Le3EQ8lUb-7_M9MWGFr6_zbm6dG9vA2N6kcBIMBnzafSyY6Wz8IjeE3T66MKXVttboIAVSM7xwdDLdLpZy70s9C73ywPbcH-3YNDfu3MqxMTVtKYnkE1oLgbuJXz16tmsRpW4-uVsY8sr7HVQSA4K2k3Ny2la9VeppEDoHKUp3i7_u8R4gnK9rbRJ3Xaoi8-n0N7Tq13IyY2Sk458LH5saIDG4OVnIjqKbsINE4M9gG4sXSpXyHRSwOxomwotU4RIS0=w2133-h131-no) Oprócz wspomnianego już odcinka w Błazinach, duże problemy na podjeździe były także na odcinku starachowickim w dolinie rzeki Młynówki - km. 1.5 - 3. Tytuł: Odp: Profile linii kolejek dojazdowych Wiadomość wysłana przez: klon200 on 15 Października 2017, 19:06:05 tak przynajmniej było na Starachowickiej kolejce w okolicach Błazin - wczesną wisoną, jesienią i zimą - jak kolejka woziła ludzi do pracy do Zębca. Opowiadał mi to teść. Ludzie którzy jeździli do pracy do Zębca niejednokrotnie posypywali tory piaskiem w okresie zimowym Tytuł: Odp: Profile linii kolejek dojazdowych Wiadomość wysłana przez: a cygan on 15 Października 2017, 19:26:19 Cytuj ......posypywali tory piaskiem w okresie zimowym.... ... a w okresie letnim, chłopaki smarowali margaryną tory. Niedaleko była szkoła podstawowa nr 5.Tytuł: Odp: Profile linii kolejek dojazdowych Wiadomość wysłana przez: Brood.K on 19 Października 2017, 22:34:22 Wyskoczył własnie filmik ze Śmigielskiej - polecam od 9:50 - znany większości, niestety już nieprzejezdny fragment. Tam to mnie ciekawi i profil i promienie...
https://youtu.be/-8TyvWdCufU?t=9m50s |