Tytuł: MBxd2-218 Wiadomość wysłana przez: Storch on 13 Listopada 2016, 23:30:03 Heyka.
Takie pytanko - czy rzeczony MBxd2 był przekuwany na 785mm w Rudach, czy też wózki lub osie gdzieś pojechały na ten zabieg? Na niektórych fotkach np. z kwietnia 2016(czytanie bajek) widać też, że wagon prowadził doczepki (zdaje się platformę i brankard?). Jak rozwiązano kwestię sprzęgania? Pozdraw Storch Tytuł: Odp: MBxd2-218 Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 14 Listopada 2016, 00:06:37 Nie wiem, jakie rozwiązanie aktualnie stosują koledzy z Rud, ale za czasów PKP, a także obecnie w Bytomiu stosuje się zwykle sprzęg półsamoczynny typu Compact. Jedna połówka sprzęgu jest założona na typowy dla górnośląskich wąskich torów hak, a druga połowa jest założona na trzpień, na którym w klasycznym orczyku założona jest tarcza zderzakowa.
Tytuł: Odp: MBxd2-218 Wiadomość wysłana przez: Storch on 14 Listopada 2016, 20:06:08 Cześć,
Pawle klasyczne rozwiązanie z compactami jest mi znane,w wariancie z dźwignią Stery i bez tej dźwigni(mam filmik gdzie compact na Lxd2 jest tak dokładnie założony ze bez problemu i pomocy "celuje" w compact z brankarda.Jednak wydaje mi się że wszystkie compacty wymiotło z Rud jeszcze zanim SMK tam nastało(dłuuugo przed Popielem- zniknęły zdaje się nawet z tego zabytkowego pługa), a druga sprawa - na wszystkich fotkach MBxd2 posiada orczyki w niezmienionym stanie.Stąd moje pytanie na forum, bo może powstała jakaś przejsciówka inna niz compact, z resztą była kiedyś o tym dyskusja na forum. Taka uproszczona ’krowa' (wątek sprzegi w Rudach) mogłaby ulatwić sprzęganie taboru różnych typów,jeśli isttnieje to super.Z resztą w Rudach jest też typ sprzegu który mógłby być uznany za "uniwersalny"- na wagonach austriackich. W każdym razie na fotkach ( na żywo nie widzialem) motowozik ma oryginalne orczyki. Pozdraw Storch |