Tytuł: MBd1 Wiadomość wysłana przez: Marek Sz on 08 Lipca 2005, 15:36:51 Witam
Poszukuję wszelkich historycznych zdjęć wnętrza "lisewskich" MBd1 Czy koledzy z Rogowa mają i mogą podesłac jakieś fotki z remontu MBd? pozdr Marek GKW Tytuł: MBd1 Wiadomość wysłana przez: Adam W on 08 Lipca 2005, 18:35:09 Narazie nie ma czego fotografować :). Wnętrze jest rozebrane, zabezpieczane są blachy poszycia od wewnątrz, montowane nowe rynienki podokienne i takie tam różne. Problem w tym, że Mbd1-133 został przerobiony na drezynę (znacznie powiększono jego "przestrzeń ładunkową"). W ramach "modernizacji" usunięto całą drugą kabinę (została tylko silnikowa) razem ze ścianką działową. Sami poszukujemy zdjęć wnętrza, szczególnie drugiej kabiny gdyż musimy ją odtworzyć w zasadzie od podstaw. Zostały tylko rurki od manometrów (jedna zaślepiona świecą od silnika :shock: ) oraz przewody zaworu maszynisty, piasecznicy i nawrotnika oraz jeden pedał. Pod adresem http://www.fpkw.pl/www.php?idSekcji=7 (dział tabor na stronie FPKW) jest zdjęcie Mbd1. Zewnętrzny stan specjalnie się nie zmienił. Obecnie remontujemy podwozie (czyszczenie ostoi, naprawa układu hamulcowego, maźnic), a motorówka stoi, a właściwie wisi nad ziemią :) na dwóch koziołkach. Osie są zdemontowane.
Jeżeli ktoś będzie miał jakieś fotki wnętrza to również proszę o kontakt. S posdravem Adam Tytuł: MBd1 Wiadomość wysłana przez: Marek Sz on 08 Lipca 2005, 18:55:37 Cytat: "Adam W" Narazie nie ma czego fotografować :). Wnętrze jest rozebrane, zabezpieczane są blachy poszycia od wewnątrz, montowane nowe rynienki podokienne i takie tam różne. No to własnie o to mi chodzi. Fot MBd w ruchu, na stacjach etc jest od cholery, z wnetrzem gorzej. A pytam o foty z remonru bo powoli przymierzamy sie do remonru bytomskiego "embedeka", a wszelkiej dokumentacji nigdy za wiele. Dzieje i przebudowy rogowskiego "133" znam :D pozdr Marek GKW Tytuł: MBd1 Wiadomość wysłana przez: Adam W on 08 Lipca 2005, 19:19:31 Ja mam tylko jedną fotkę kabiny. Niestety nie wiem nawet który to numer. Może to fotka kabiny bytomskiego embede - ma szeroki pas między oknami na przedniej ścianie.
Napisz mi swój adres na forum, PW lub poprostu wyślij mi maila, a ja odeślę Ci fotkę. S posdravem Adam Tytuł: MBd1 w Reichu Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 20 Kwietnia 2007, 09:14:27 Hmm nie mnożąc wątków na temat MBd1 podepnę się tutaj. Czy ktoś ma jakiekolwiek informacje dotyczące MBd1-123 i MBd1-131 sprzedanych w 1985r do Niemiec? Może jakieś aktualne foto?
Tytuł: Re: MBd1 w Reichu Wiadomość wysłana przez: daromaro on 02 Sierpnia 2008, 00:05:52 Moze jakies nowe fotki po remontach albo inne?
Tytuł: MBd1 Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 02 Sierpnia 2008, 10:11:10 MBd1-123 trafił na plac zabaw w Reichu. Pocięty w 1991 roku...
Tytuł: MBd1 Wiadomość wysłana przez: daromaro on 12 Sierpnia 2008, 23:12:05 Poszukuje zdjec/rysunkow ostoi wagonow typu Mbd1. Najlepiej Mbd1-130 lub Mbd1-134
Tytuł: MBd1 Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 13 Sierpnia 2008, 12:15:59 Oba wagony miały inną konstrukcję wideł maźniczych. 130 ma resory za zewnątrz, 134 za widłami
Tytuł: MBd1 Wiadomość wysłana przez: daromaro on 15 Sierpnia 2008, 20:13:04 Cytat: "dobrzyn" Oba wagony miały inną konstrukcję wideł maźniczych. 130 ma resory za zewnątrz, 134 za widłami rysunek by sie przydal. No i najlepiej z cala ostaja.Tytuł: MBd1 Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 16 Sierpnia 2008, 10:55:02 Myślę że nic ponad to co Ci wysłałem nie znajdziesz... Gdzieś mam jeszcze rzuty ogółu, ale nie ostoi. Aaa i jak masz jakieś rysunki MBd1 sygnowane Bogdan P. to wyrzuć...
Tytuł: MBd1 Wiadomość wysłana przez: Szymek on 12 Października 2008, 22:34:04 Mam pytanie:
Jakie silniki były montowane do wagonów MBd1 (zbudowanych w Lisewie) :?: W „Model Hobby” 1/1999 napisano, iż montowano silniki od Stara 200, jednak ten samochód (z silnikiem S 359 – 150kM) był produkowany dopiero od roku 1974, natomiast wagony MBd1 „seryjnie” budowano już od 1963. Musiano więc montować silniki S 53 (Star 27), lub S 530 (Star 28). Tytuł: MBd1 Wiadomość wysłana przez: KLAN PALUCHOWSKICH on 13 Października 2008, 08:43:45 Skoro jesteśmy już przy Mbd1 to jak się ma wasz rogowski Mbd1 ?
Tytuł: MBd1 Wiadomość wysłana przez: Szymek on 13 Października 2008, 08:45:26 Czy ktoś może wie, jakie silniki mają obecnie zamontowane wagony Mbd1 137 z Ełku, oraz Mbd1 134 z Sochaczewa (jeśli w ogóle ma obecnie jakiś silnik) :?:
(http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/356cfb2636ec8e11.html) Tytuł: MBd1 Wiadomość wysłana przez: Kajetan on 13 Października 2008, 18:12:37 Cytat: "KLAN PALUCHOWSKICH" Skoro jesteśmy już przy Mbd1 to jak się ma wasz rogowski Mbd1 ? No cóż. Czeka na lepsze czasy i większą ilość rąk do pracy. Na razie nie bardzo wyrabiamy się z tym co mamy. Tytuł: MBd1 Wiadomość wysłana przez: Szymek on 13 Października 2008, 22:43:52 Swoją drogą to scyzoryk się w kieszeni otwiera jak widzę, że MBd1 134 „gnije” na zapleczu w Sochaczewie zamiast śmigać np. na Żuławach. O 139 i 132 już nie wspomnę – ten pierwszy ma namalowany białą farbą krzyż ( czyżby do kasacji :?: ), oby nie skończył jak MBxd1 353 w 1994…
Zastanawiam się , czy MK nie zachowuje się przypadkiem jak „pies ogrodnika” – sam nie zje, drugiemu nie da. Jakoś nie wierzę, aby wszystkie wagony motorowe w Sochaczewie odzyskały pełną sprawność i obsługiwały kilka par pociągów na dobę (zastępując parowozy) :wink: (http://images33.fotosik.pl/368/356cfb2636ec8e11m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=356cfb2636ec8e11) Tytuł: MBd1 Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 14 Października 2008, 09:07:37 Cytat: "Szymek" Zastanawiam się , czy MK nie zachowuje się przypadkiem jak „pies ogrodnika” – sam nie zje, drugiemu nie da. No, zrobiłeś epokowe odkrycie. :-) Każdy kto trochę poobserwuje sobie, prędzej czy później dojdzie do takiego wniosku. A z niechlubnej przeszłości Muzeum w Sochaczewie przypomnę złomowanie wagonów opolskich oraz motorowego Lilpopa z Piaseczna na początku lat 90-tych. Do złomowania drugiego Ebermana też się przymierzali (tego wraku z przedziałem bagażowym), nie wiem czy on jeszcze istnieje widziałem go w 1999 roku, od tego czasu nie byłem w Sochaczewie. Radujmy się Bracia i Siostry, ktoś się wreszcie dobrał Mauzoleum do tyłka: http://img518.imageshack.us/my.php?image=trzaskmj3.jpg Tytuł: MBd1 Wiadomość wysłana przez: Szymek on 14 Października 2008, 19:45:41 Cytuj Do złomowania drugiego Ebermana też się przymierzali (tego wraku z przedziałem bagażowym), nie wiem czy on jeszcze istnieje widziałem go w 1999 roku, od tego czasu nie byłem w Sochaczewie. W sierpniu 2003 jeszcze tam był. Czy ktoś wie w którym roku go przerobiono :?: Ma inny układ okien, ścianę przednią i drzwi w porównaniu do stanu oryginalnego. (http://images37.fotosik.pl/20/8afccd8668729839.jpg) (http://www.fotosik.pl) Tytuł: MBd1 Wiadomość wysłana przez: KLAN PALUCHOWSKICH on 15 Października 2008, 08:27:14 Cytat: "Phinek" Kilka tygodni temu słyszałem zapowiedź zmian, ale jak dotąd nie zauważyłem zmian na lepsze* - może problem tkwi nie w samej osobie p. dyr. ale również w jego "doborowym towarzystwie". * - dotyczy nie tyle nagłego remontu tego czy owego, ale podejścia do gromadzenia zabytków oraz ich "fachowym" rozpoznaniu. Zmiana jak narazie będzie polegać na nowym dyrektorze od 1.02.2009, zobaczymy jak nowy sobie poradzi, czy będzie miał pomysły i będzie w wstanie przebić się z nimi. Tytuł: MBd1 Wiadomość wysłana przez: Łukasz on 15 Października 2008, 16:41:38 Odnośnie samego MK w Sochaczewie mam mieszane uczucia. Może temat wątku nieodpowiedni ,ale jednak czuję pewną powinność aby przedstawić swoje spostrzeżenia zarówno dla tych miłośników, którzy już byli w Sochaczewie,a jak i dla tych, co dopiero mają w planach odwiedziny w tej wspaniałej placówce. A więc odwiedziłem w tym roku w sierpniu sochaczewską kolejkę muzealną... :wink: I tu zaczyna się opowieść...
Odjazd pociągu to ok. godziny 10 :?: już dobrze nie pamiętam, a na bilecie nie chciało im się wydrukować. Przybyłem do skansenu nieco przed odjazdem kolejki, tak więc nie było zanadto czasu, aby zwiedzić ekspozycję. I zniechęcał jeszcze fakt, że przez ekspozycję przewalał się tabun dzieciaków, krzyczących : "mamo, ale ciuffaa :lol: " , tak więc o jakichkolwiek zdjęciach nie mogło być mowy. Za niedługo nadjechał Px29 ze składem wagonów 1Aw. Niestety, dzień był deszczowy i pochmurny, więc klientów nie było aż tylu, by użyć wszystkich sprawnych wagonów pasażerskich. Gdy turyści zapakowali się do pociągu, zaraz do mojego wagonu wszedł przewodnik i rozpoczął swoją opowieść .... Za chwilę jednak bajki typu punktualność kolei Sochaczewskiej zostały przerwane, gdyż do wagonu wpadła pani przewodnik i przypomniała rzeczonemu przewodnikowi, iż pomylił wagony, a ten, w którym obecnie jest, został przydzielony pani przewodniczce. Pan przeprosił wszystkich i wycofał się do "swojego" wagonu. Cała ta sytuacja wywołała salwy śmiechu u pasażerów wagonu, ogólnie przejażdżka była przyjemna, gdyby nie wrzeszczące dzieci, które stanowiły 70% wszystkich pasażerów 1Aw. Nie mam tutaj żalu dla przewodników, takie sytuacje zdarzają się każdemu w życiu, normalka. Gdy dojechaliśmy wreszcie do Wilcz Tułowskich, pasażerowie opuścili pociąg i udali się na spacer po puszczy. To niewątpliwa zaleta tej wycieczki, pooddychać świeżym powietrzem i coś się o mieszkańcach puszczy dowiedzieć. W drodze powrotnej kolejny przystanek, tym razem chyba w Tułowicach, i to na kiełbaski, niewątpliwie największa atrakcja wąskich torów. Polanka, na której piecze się kiełbaski, znajduje się ok. 500m od stacji na terenie jakiegoś ośrodka kempingowego. Po odżywieniu się wszyscy udali się do pociągu. Gdy wreszcie peiks ze składem wagonów 1Aw wtoczył się na stację w Sochaczewie, pozostało mi tylko 30 minut na obfotografowanie wszystkich zbiorów MK. Chciałem się jeszcze wprosić do magazynu taboru oczekującego na naprawę, uznawszy jednak, że lepiej pozwiedzać najpierw tabor w miarę utrzymany, rozpocząłem zwiedzanie. Ciekawostką jest przetaczanie składu złożonego z zabytkowego, niewątpliwie ponadstuletniego dwuosiowego parowozu ze składem wagonów w podobnym wieku, aby móc w ogóle objechać skład. Niewątpliwie można wtedy wykonać ciekawe zdjęcia. Układ torowy stacji Sochaczew Wąskotorowy nie pozwala na wiele, szczególnie zajęty przez sporą ilość zabytkowego taboru, co jest niewątpliwie największą zaletą MK. Jeszcze nie obszedłem dobrze połowy ekspozycji, a tu nadchodzi pracownik MK i uprzejmie prosi o opuszczenie placówki. Niestety, muzeum jest czynne do 15.00 a pociąg przyjechał z powrotem o 14.30.... Z niesmakiem musiałem opuścić muzeum, robiąc na biegu jeszcze jakieś fotki. Tak więc moje pytanie jest następujące : dlaczego muzeum jest czynne tylko do 15?? Jest to dobijające szczególnie dla miłośnika takiego jak ja, szczególnie gdy chciałbym obejrzec dokładnie niektóre elementy często jedynych w kraju modeli taboru. I jeszcze jedno: moim zdaniem za dużą cenę jedzie się trochę za krótko. Wiadomo, dłużej niż w Rudach (2 km w jedą stronę :neutral: ) ale jednak dość krótko. Wiadomo, dzieciaki pewnie nie wytrzymały by dłuższej podróży jak 45 minut... Długośc trasy jest tłumaczona brakiem możliwości wjazdu na teren Puszczy Kampinoskiej. No i jeszcze parowóz mógłby zaprószyć ogień w lesie, o co w lecie nie trudno... Dobrze, ale dosyć tej relacji. Ogólnie wrażenia średnie, wolałbym dłuższą trasę i dłuższy czas zwiedzania, ale ogólnie mi się w Sochaczewie podobało. Może jakieś zmiany w zarządzie coś zmienią? Bądźmy dobrej myśli :wink: Tytuł: MBd1 Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 15 Października 2008, 19:21:34 Cytat: "Łukasz" Długośc trasy jest tłumaczona brakiem możliwości wjazdu na teren Puszczy Kampinoskiej. jest jakiś ogólny zakaz czy chodzi o to ze linia jest nie przejezdna?? Według mnie to powinni oczyścić to linie do końca tak aby mona było zwiedzać więcej puszczy. Tytuł: MBd1 Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 15 Października 2008, 20:57:16 Tylko ze jak by się chało to można wyciąć drzewka na trasie i jeździć dalej.
Tytuł: MBd1 Wiadomość wysłana przez: Leśny Dziadek on 15 Października 2008, 21:29:11 Cytat: "andrzej2110" ze jak by się chało Jak by się "chało" to by się poprawnie wreszcie choć jeden post napisało.... Co ta dyskusja ma wspólnego z MBd1 ? Tytuł: MBd1 Wiadomość wysłana przez: Szymek on 15 Października 2008, 22:30:59 Ja również po powrocie muzealnego pociągu zostałem "uprzejmie" wyproszony z Muzeum o 15 (a przyjechałem pociągiem do Sochaczewa z okolic Chabówki). Za to udało mi się "wcisnąć" po 17 na zaplecze, gdzie mogłem obejrzeć MBd1. :wink:
A wracając do tematu, zamieszczam fotki pulpitów sterowniczych wagonów MBd1 126 i 130 (przepraszam za jakość, ale dysponowałem wtedy tylko starym aparatem "VILIA" oraz resztką kliszy :sad: ) (http://images24.fotosik.pl/285/edc8f63dbe8ba688.jpg) (http://www.fotosik.pl) Pulpit MBd1 126 (http://images50.fotosik.pl/20/e61ddcba395ebd73.jpg) (http://www.fotosik.pl) Pulpit MBd1 130 I tu pytanie do znawców tematu: pulpit w prototypowym MBd1 130 znacznie różni się od montowanych w innych "lisewskich" MBd1, czy taki był oryginalnie, czy to tylko "radosna twórczość" pracowników Muzeum :?: :roll: Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: Szymek on 05 Września 2010, 00:51:59 Ostatnio natknąłem się na krótki filmik pokazujący sochaczewskie MBd1 w akcji:
http://www.youtube.com/watch?v=JBfWLN8NPJQ (http://www.youtube.com/watch?v=JBfWLN8NPJQ) Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: Brood.K on 09 Października 2010, 10:51:26 Ma inny układ okien, ścianę przednią i drzwi w porównaniu do stanu oryginalnego. Ponieważ 5 wagonów zamówionych przez PKP właśnie tym różniło się od dwóch zamówionych przez Kolejkę Marecką. Szersze info na ten temat jest w ostatnio wydanej wielkiej księdze o Wrocławskiej KD Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: Szymek on 14 Czerwca 2012, 17:47:24 dobrzyn:
Cytuj Hmm nie mnożąc wątków na temat MBd1 podepnę się tutaj. Czy ktoś ma jakiekolwiek informacje dotyczące MBd1-123 i MBd1-131 sprzedanych w 1985r do Niemiec? Może jakieś aktualne foto? Szperając ostatnio po necie udało mi się znaleźć fotki MBd1-131 i 123 - już w Niemczech: MBd1-131: http://www.cdanziger.de/forum/IMG5663.jpg (http://www.cdanziger.de/forum/IMG5663.jpg) MBd1-131 i 123: http://werners-eisenbahnbilder.homepage.t-online.de//Dia%205172.jpg (http://werners-eisenbahnbilder.homepage.t-online.de//Dia%205172.jpg) Ponadto z informacji zawartych na niemieckim forum wynika, że MBd1-131 wcale nie został skasowany (!) i znajduje się w prywatnej kolekcji "w Bawarii (w pobliżu Marktoberdorf)": http://www.boards-4you.de/wbb13/60/thread.php?postid=30831 (http://www.boards-4you.de/wbb13/60/thread.php?postid=30831) Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: marar on 16 Czerwca 2012, 00:11:00 Pulpit od wag MBd1-130 nie jest orginalny.Wszystkie wagony miala pulpit taki jak jest na fotce wag MBd1-126 z tym ze poczatkowo to na deskach byly zainstalowane - predkosciomierz i zegar taki jak w samochodach Star lub w Warszawa.Ponadto w niektorych modelach byl tez zamocowany regulator napiecia -takze od w/w samochodow.Jezeli chodzi o predkosciomierz to dzialal on przez krotki okres poniewaz bardzo szybko zuzywala sie linka.Wskazywana predkosc trzeba bylo podzielic przez mniej wiecej przez dwa ze wzgledu poprzez zastosowanie rewersu
Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: marar on 16 Czerwca 2012, 00:27:10 Kolega Szymek napisal
dobrzyn: Cytuj Hmm nie mnożąc wątków na temat MBd1 podepnę się tutaj. Czy ktoś ma jakiekolwiek informacje dotyczące MBd1-123 i MBd1-131 sprzedanych w 1985r do Niemiec? Może jakieś aktualne foto? Szperając ostatnio po necie udało mi się znaleźć fotki MBd1-131 i 123 - już w Niemczech: MBd1-131: [url]http://www.cdanziger.de/forum/IMG5663.jpg[/url] ([url]http://www.cdanziger.de/forum/IMG5663.jpg[/url]) MBd1-131 i 123: [url]http://werners-eisenbahnbilder.homepage.t-online.de//Dia%205172.jpg[/url] ([url]http://werners-eisenbahnbilder.homepage.t-online.de//Dia%205172.jpg[/url]) Ponadto z informacji zawartych na niemieckim forum wynika, że MBd1-131 wcale nie został skasowany (!) i znajduje się w prywatnej kolekcji "w Bawarii (w pobliżu Marktoberdorf)": [url]http://www.boards-4you.de/wbb13/60/thread.php?postid=30831[/url] ([url]http://www.boards-4you.de/wbb13/60/thread.php?postid=30831[/url]) Jak mi sie uda dotrzec do zrodla to podam dokladna historie dot tych wag. Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: marar on 16 Czerwca 2012, 13:39:41 Tu ponizej jest widok kabiny orginalnej z lat 80-tych. Na fotce jest widac zakryte otwory blacha po szybkosciomierzu zegarze i wskaznikach takich jakie byly w Warszawie /chodzi o wskazniki temp i cisnienia/
Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: marar on 16 Czerwca 2012, 13:43:44 Ponizej tak wygladaly wnetrza wagonow MBd1
Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 17 Czerwca 2012, 13:18:05 Jak mi sie uda dotrzec do zrodla to podam dokladna historie dot tych wag. Czekam zatem niecierpliwie :)Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: pstefanc on 29 Września 2012, 22:02:31 Witam
Jestem tu nowy i być może wtrącę się w bardzo starą konwersację. Mam jednak kilka zdjęć tych pojazdów (jak mi się wydaje), Zamieszczam je poniżej: (https://lh5.googleusercontent.com/-z9_6bZYpkHo/TMTCMxTL47I/AAAAAAAAEaw/Xg_jtekdyCg/s640/dsc_8216.jpg) zdjęcie zrobione ostatniego dnia funkcjonowania kolejki w Ełku (w ramach PKP), (https://lh4.googleusercontent.com/-y0e4Xu2nnGI/TLlgyXV9s8I/AAAAAAAACuo/lti5o6BJp3o/s523/00003.jpg) (https://lh6.googleusercontent.com/-5563hO7d56I/TLlg1JJeupI/AAAAAAAACvA/CcRRpY9KQ1w/s640/00006.jpg) zdjęcia zrobione w Mławie. Kolejka jeszcze w ramach PKP ale w okresie agonii, (https://lh3.googleusercontent.com/-N3hytaaJO90/TLl-S-fgd-I/AAAAAAAADIM/dlCPqnS1ngk/s640/f1020011.jpg) (https://lh4.googleusercontent.com/-6wq8SsBV1uI/UGdMDUKVLCI/AAAAAAAAGA4/bOn9A66brSs/s640/DSC_0109.JPG) (https://lh6.googleusercontent.com/-S93BYnFyf6Y/UGdMFPjUAcI/AAAAAAAAGBA/ANJGz_6R3NA/s640/DSC_0110.JPG) (https://lh3.googleusercontent.com/-p3c1WGVXSCY/UGdMHPfp_GI/AAAAAAAAGBI/Wa576hOtUII/s640/DSC_0116.JPG) (https://lh6.googleusercontent.com/-kOr1zU1FZ9s/UGdMI2ah6WI/AAAAAAAAGBQ/moNbjN4RgLo/s640/DSC_0117.JPG) Sochaczew - wagon przed i po przemalowaniu (jak mi się wydaje), pozdrawiam Piotr Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: Brood.K on 30 Września 2012, 14:46:34 Tak, ale zauważ - każdy z nich jest inny (choćby po układzie okien).
Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: pstefanc on 30 Września 2012, 17:15:29 Cześć
Może się mylę ale wydaje mi się że te dwa zdjęcia pokazują ten sam wagon: (https://lh3.googleusercontent.com/-N3hytaaJO90/TLl-S-fgd-I/AAAAAAAADIM/dlCPqnS1ngk/s640/f1020011.jpg) (https://lh6.googleusercontent.com/-kOr1zU1FZ9s/UGdMI2ah6WI/AAAAAAAAGBQ/moNbjN4RgLo/s640/DSC_0117.JPG) pozostałe się faktycznie różnią. pozdrawiam Piotr Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: Brood.K on 30 Września 2012, 23:38:29 Tak rzeczywiście jest. A żeby już zupełnie doprecyzować, to: http://enkol.pl/Mw63 (http://enkol.pl/Mw63)
oraz http://750mm.pl/index.php?topic=1062.0 (http://750mm.pl/index.php?topic=1062.0) Ten stojący między podnośnikami, to przedwojenny Ebermann produkcji Zakładów Ostrowieckich, a pozostałe to powojenne wyroby autorstwa warsztatów Żuławskich KD w Lisewie, i o ile Ebermanny nie różniły się między sobą, o tyle z wagonów lisewskich niemal każdy ma inne pudło, układ okien itd. Skądinąd dla modelarza temat jest ciekawy, weź to teraz odtwórz.. ;) Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 01 Października 2012, 09:35:52 i o ile Ebermanny nie różniły się między sobą, Prawie się nie różniły. Te dla KDM były inne niż dla PKPTytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: pstefanc on 02 Października 2012, 22:28:51 Wlasnie zastanawialem sie co to za wagon stal miedzy podnosnikami. Panowie, czy wiecie gdzie jeszcze mozna zobaczyc tego typu wagony na chodzie (mam na mysli oba typy)? Ja wiem tylko o tych z Sochaczewa.
Pozdrawiam Piotr Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: Brood.K on 03 Października 2012, 07:32:40 Na chodzie już nigdzie. A z wagonów nie na chodzie to tylko ten śląski żółto czerwony 281 ex-125 ma jakieś szanse.No i może kiedyś rogowski Mbd1-133 doczeka się końca remontu. Ale co z tego będzie to tak naprawdę nikt nie wie - pozostaje tylko Sochaczew..
Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: pstefanc on 04 Października 2012, 00:47:30 Troszkę to smutne :(
A co się dzieje z tym wagonem z Ełku? Na zdjęciu prezentował się przyzwoicie: (https://lh5.googleusercontent.com/-z9_6bZYpkHo/TMTCMxTL47I/AAAAAAAAEaw/Xg_jtekdyCg/s640/dsc_8216.jpg) pozdrawiam Piotr Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: Brood.K on 04 Października 2012, 07:38:16 Piotrek był w Ełku niedawno,zajrzyj na jego Picasę: http://750mm.pl/index.php?topic=4059.msg56909#msg56909 (http://750mm.pl/index.php?topic=4059.msg56909#msg56909)
Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: feyg on 04 Października 2012, 08:28:24 MBd1-133 jeszcze w Ełku...
(http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/405162_430562660290061_846478627_n.jpg) Stan: 8 sierpień 1998, Ełk Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: pstefanc on 04 Października 2012, 18:06:14 Moje zdjecie zrobilem w lipcu 2001.
Pozdrawiam Piotr Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: RezerwA on 02 Grudnia 2012, 13:30:46 "...sie macie ludzie"
czy ktoś posiada dokumentacja techniczna pneumatyczna wagonu motorowego MBd1? w kabinie zastosowany jest zawór pomocniczy maszynisty Knorr H1405,czy ten zawór tylko pracuje jako pomocniczy? tak jak na lokomotywie ET21,E3? Jest też zawór rozrządczy Knorr H1k5,który pracuje jako hamulec zespolony,jest też zawór redukcyjny Knorr. Moje pytanie? czy ktoś mógłby ktoś udostępnić schemat pneumatyczny[luftu] tego wagonu? lub nakierować jak działa zespolony hamulec? PS. co do pisowni na forum:przepraszam za pisownie jestem tylko fizycznym! :( chciałbym przywrócić do życia MBd1-281! pod względem powietrza i hamulca. Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: dimekk on 02 Grudnia 2012, 21:46:33 Tak z ciekawości - po co robić "luft" w wagonie, który stoi na przekładnie osiowe?
Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 03 Grudnia 2012, 06:14:40 Zawsze to jedna rzecz do przodu.
Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: dimekk on 03 Grudnia 2012, 07:29:33 No tak, problem w tym, że wspomniany wagon czeka na w/w przekładnie już kilka ładnych lat i nie zapowiada się, by takowe miał dostać.
Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: Michał Z on 03 Grudnia 2012, 07:54:07 w kabinie zastosowany jest zawór pomocniczy maszynisty ... Piszę z pamięci, więc o szczegóły proszę nie pytać ;)Tak, oryginalnie MBd1 miał tylko zawór pomocniczy, który był zaworem głównym - jednocześnie uruchamiał hamulec w MBd1 i w wag. doczepnych. Praktycznie układ hamulca wag. mot. był połączony z przewodem gł jak w wagonach doczepnych (z pkt. widzenia ham. zespolonego był on kolejnym wag. doczepnym). Tak uproszczony pomysł wynikał z zał., że MBd1 ciągnie max 2 wag doczepne. Cechą tego rozwiązania było hamowanie jednocześnie wag. mot. i doczepnymi, nie można było hamować tylko MBd1. No chyba, że najpierw na postoju się wyszło i ręcznie odcięło ham. w wag. doczepnych. Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: Adam W on 03 Grudnia 2012, 09:48:47 Oraz skutkowało zwłoką w hamowaniu podczas np. dojeżdżania do składu, bo musiał zadziałać zwór rozrządczy w motorówce.
BTW porządkując nazwy fachowe :) chodzi o: 1. zawór hamulca pomocniczego, 2. zawór hamulca zespolonego. W MBd1 był tylko ten pierwszy który nie wpuszczał powietrza bezpośrednio do cylindra ale popełniał (ze zbiornika głównego, przez reduktor) lub upuszczał powietrze z przewodu głównego. W związku z tym wagon motorowy miał instalację hamulcową taką samą jak doczepa plus rurka zasilająco-upuszczająca z przewodu głównego. S pozdravem Adam Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: RezerwA on 08 Grudnia 2012, 09:30:51 ...sie macie ludzie...
bardzo dziękuje za wyczerpującą informacje. ;D Chciałem się tylko upewnić co do działania hamulca zespolonego. W byłym PTK na oddziale WNTK Ruda Śląska tylko naprawiałem DREZYNY! tego typu wagonów nie. Pozdrawiam Lufciosz. Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: Jacob on 30 Maja 2015, 08:16:28 Mam pytanie: czy ktoś na forum wie może, jakie zmiany konstrukcyjne wprowadzono w silniku S530B w stosunku do S530A1?
Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: Brood.K on 22 Lutego 2016, 21:59:12 "Sygnały" - 9 II 1964. Za "Kurierem Kolejowym":
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/27155/wagony-motorowe-z-lisewa.html (http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/27155/wagony-motorowe-z-lisewa.html) (Przepraszam, ale nie masz pozwolenia na wejście do galerii) Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: Jacob on 23 Lutego 2016, 16:49:36 Czy ktoś ma jakieś informacje o osobach wymienionych w artykule (Zygmunt Stosik, Bernard Szczeblewski, Czesław Michałowski, Brunon Morawski, majster naprawy Henryk Chojnacki oraz zawiadowca parowozowni Marian Sikorski)? Czy żyją, lub czy ktoś ma jakiś kontakt z ich potomkami?
Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: marar on 03 Kwietnia 2016, 20:57:32 Podeślij na PW adres e-maila.
Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 22 Lutego 2021, 19:49:11 Przy okazji wykopania takiego oto zdjęcia w swoich archiwaliach:
(https://s30.flog.pl/media/foto/13959254_2630-sprzed-lat-mbd1-w-nowym-dworze.jpg) naszło mnie pytanie - ile jest obecnie zachowanych wagonów MBd1 "Lisewo", gdzie, i który z nich jest czynny? Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: Marek Sz on 22 Lutego 2021, 20:39:24 naszło mnie pytanie - ile jest obecnie zachowanych wagonów MBd1 "Lisewo", gdzie, i który z nich jest czynny? Policzmy: - Sochaczew 3 sztuki - czynny, odstawiony i wrak + 2 Ebermany - Rogów 2 sztuki - w remoncie i wrak - Bytom 1 sztuka po remoncie zewnętrznym - Ełk - 1 sztuka - eksponat Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: Trabant on 22 Lutego 2021, 21:20:50 Ja nie chce się czepiać, ale dla czego jest na nim PKPE?
Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 22 Lutego 2021, 21:45:43 Znaczy, że czynny pozostał tylko jeden, w Sochaczewie...
Ja nie chce się czepiać, ale dla czego jest na nim PKPE? Bo tak wyglądało logo PKP sprzed "trumienki".Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: Paskud on 09 Marca 2021, 15:16:42 Ja nie chce się czepiać, ale dla czego jest na nim PKPE? To nie "E", a stylizowane skrzydełko, które pojawiło się w latach 70. Tak raczkowała identyfikacja wizualna w ówczesnych PKP - logo to zdążyło się pojawić m.in. na tablicach dworcowych czy mundurach.Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 09 Marca 2021, 15:52:28 Tak raczkowała identyfikacja wizualna w ówczesnych PKP - logo to zdążyło się pojawić m.in. na tablicach dworcowych czy mundurach. ... i na firankach w wagonach. Druga połowa - koniec lat 80-tych.Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 09 Marca 2021, 15:58:32 A to prawda, że to stylizowane "E" miało symbolizować elektryfikację na PKP ?
Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 10 Marca 2021, 08:03:30 A to prawda, że to stylizowane "E" miało symbolizować elektryfikację na PKP ? Też spotkałem się z takim wytłumaczeniem.Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: MBd1-138 on 10 Marca 2021, 11:34:44 Moim zdaniem był to symbol skrzydła, które uskrzydlały koło kolejowe.
Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: 2xm on 10 Marca 2021, 12:27:15 Albo schematyczny plan głowicy niewielkiej stacji ;). Tak, podobno w założeniach miało to być mocno zgeometryzowane skrzydełko, ale raczej pod względem czytelności nie wyszło.
Tytuł: Odp: MBd1 Wiadomość wysłana przez: Trabant on 10 Marca 2021, 17:15:44 Ja myślałem, że tu chodzi o "Ekspres", jak "Trans Europa Express". Wiecie, jesteśmy nowocześni i wozimy wasz szybko.
|