Świat kolejek wąskotorowych

FORA KOLEJOWE => Inne... => Wątek zaczęty przez: KLAN PALUCHOWSKICH on 11 Lutego 2018, 12:40:16



Tytuł: Polska Bezgotówkowa
Wiadomość wysłana przez: KLAN PALUCHOWSKICH on 11 Lutego 2018, 12:40:16
Odpowiadając na wezwanie rzucone przez kol. Kucyka co by brać wąskotorowa dzieliła się wiedzą przydatną odpowiadam co następuje.

Ruszył program Polska Bezgotówkowa dzięki któremu podmioty nie realizujące w ciągu ostatnich 12 miesięcy płatności bezgotówkowych mogą uzyskać do 3 terminali płatniczych na rok bez opłat. Myślę, że może być to przydatne wszystkim którzy zastanawiają się nad uruchomieniem płatności bezgotówkowych.

http://polskabezgotowkowa.pl/ (http://polskabezgotowkowa.pl/)


Tytuł: Odp: Polska Bezgotówkowa
Wiadomość wysłana przez: grzegorz_sykut on 12 Lutego 2018, 09:01:58
A pytając w drugą stronę - czy któryś z wąskotorowych operatorów umożliwia w tej chwili dokonanie płatności kartą z użyciem terminala lub też inną formę płatności bezgotówkowej - Blik, czy np. możliwość zakupu biletu przez stronę internetową?

Pamiętam, że np. w Karczmiskach jest często opóźnienie bo sprzedaż biletów jest tylko w kasie przed odjazdem pociągu.
Nie potrafię wskazać jaka byłaby skala, ale jeśli dać podróżnym możliwość zakupu przez internet i tym samym uniknięcia stania w kolejce przed odjazdem, myślę że byłby odzew. Podobnie jest zapewne na wielu kolejkach - mam na myśli zainteresowanie zakupem biletów przed odjazdem.
 


Tytuł: Odp: Polska Bezgotówkowa
Wiadomość wysłana przez: KLAN PALUCHOWSKICH on 12 Lutego 2018, 09:35:42
W Rogowie mamy sprzedaż online na imprezy zamknięte takie jak Pociągi Zimowe. Kupujesz i płacisz w 100% przez Internet. Z punktu widzenia operatora obcięło to jakieś 70% pracy przy obsłudze rezerwacji i paradoksalnie podniosło przychody. Pracuję nad rozwojem systemu tak aby móc sprzedawać bilety również na kursy rozkładowe.


Tytuł: Odp: Polska Bezgotówkowa
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 12 Lutego 2018, 10:32:36
Żuławka oferuje bilety przez internet

Cytuj
Bilety na przejazdy pociągami rozkładowymi Żuławskiej Kolei Dojazdowej sprzedawane są w pociągu przez drużynę konduktorską, za pośrednictwem telefonu komórkowego dzięki aplikacji moBILET oraz przez Internet na stronie [url=http://www.kolejzulawska.pl]www.kolejzulawska.pl[/url] ([url]http://www.kolejzulawska.pl[/url]). Kupując bilety bezpośrednio w pociągu wystarczy, że zajmą Państwo miejsce w pociągu, a konduktor przyjdzie i sprzeda bilet.


Tytuł: Odp: Polska Bezgotówkowa
Wiadomość wysłana przez: grzegorz_sykut on 12 Lutego 2018, 10:53:34
Oba zaprezentowane rozwiązania posiłkują się jak rozumiem dostawcą zewnętrznym.
Rogów korzysta z Przelewy24 - rozumiem, że płatność za bilet jest realizowana jako szybki przelew z rachunku kupującego na rachunek Fundacji, czy też dostępne inne formy płatności - np. tak jak w przypadku tradycyjnej transakcji internetowej  -wpisujesz numer karty, datę ważności i opcjonalnie otrzymane CVV2 i obciążany jest w ten sposób rachunek karty?
Pytam właśnie o taką metodę płatności, bo wydaje mi się najszybsza i najprostsza, bez konieczności zakładania konta w serwisie pośrednika. MoBILET też jak kojarzę wymaga założenia konta i zasilenia go kwotą z rachunku karty i dopiero potem zakup biletu.



Tytuł: Odp: Polska Bezgotówkowa
Wiadomość wysłana przez: Marcin117 on 12 Lutego 2018, 11:02:44
W Piasecznie od 2 lat można płacić kartą w kasie. Aktualnie pracujemy nad wprowadzeniem dodatkowego przenośnego terminala tak by można było płacić kartą za bilety także w pociągu oraz za różne drobnostki podczas postoju na polance.


Tytuł: Odp: Polska Bezgotówkowa
Wiadomość wysłana przez: KLAN PALUCHOWSKICH on 12 Lutego 2018, 12:57:22
Oba zaprezentowane rozwiązania posiłkują się jak rozumiem dostawcą zewnętrznym.
Rogów korzysta z Przelewy24 - rozumiem, że płatność za bilet jest realizowana jako szybki przelew z rachunku kupującego na rachunek Fundacji, czy też dostępne inne formy płatności - np. tak jak w przypadku tradycyjnej transakcji internetowej  -wpisujesz numer karty, datę ważności i opcjonalnie otrzymane CVV2 i obciążany jest w ten sposób rachunek karty?
Pytam właśnie o taką metodę płatności, bo wydaje mi się najszybsza i najprostsza, bez konieczności zakładania konta w serwisie pośrednika. MoBILET też jak kojarzę wymaga założenia konta i zasilenia go kwotą z rachunku karty i dopiero potem zakup biletu.

W naszym systemie uzupełniasz dane potrzebne do rezerwacji następnie system przekierowuje Cię do p24 gdzie wybierasz formę płatności (przelew z bankowości elektronicznej Twojego banku, blik, karta płatnicza, przelew klasyczny etc.) i tam realizujesz cały proces płatności. Zakup biletu nie różni się od zwykłych zakupów w sklepie internetowym.


Tytuł: Odp: Polska Bezgotówkowa
Wiadomość wysłana przez: grzegorz_sykut on 12 Lutego 2018, 14:34:56
Czyli wybieram na stronie chęć zapłacenia a on przekierowuje mnie na jakąś bezpieczną stronę gdzie najpierw loguję się do mojego Banku a następnie wybieram formę płatności (lub też odwrotnie) i wypełniam otrzymany formularz potrzebnymi danymi?
Btw jak wygląda proces certyfikacji i wdrażania takiego rozwiązania w przypadku korzystania z P24 gdybym na przykad dzisiaj na swojej stronie chciał taką funkcjonalność udostępnić?


Tytuł: Odp: Polska Bezgotówkowa
Wiadomość wysłana przez: KLAN PALUCHOWSKICH on 12 Lutego 2018, 15:09:20
Czyli wybieram na stronie chęć zapłacenia a on przekierowuje mnie na jakąś bezpieczną stronę gdzie najpierw loguję się do mojego Banku a następnie wybieram formę płatności (lub też odwrotnie) i wypełniam otrzymany formularz potrzebnymi danymi?
Btw jak wygląda proces certyfikacji i wdrażania takiego rozwiązania w przypadku korzystania z P24 gdybym na przykad dzisiaj na swojej stronie chciał taką funkcjonalność udostępnić?


Od strony procesu zakupu wygląda to tak:

1 www.twojastrona.pl (http://www.twojastrona.pl)
- klient uzupełnia formularz transakcyjny (np. imię nazwisko maila telefon etc.)
- system zapisuje dane w bazie i tworzy unikalny link z zakodowanymi danymi zakupu (dane klienta kwota etc.)
- system automatycznie przekierowuje klienta do serwisu P24

2. Serwis P24
- klient wybiera metodę płatności
- klient realizuje płatność
- system generuje potwierdzenie dla systemu z www.twojastrona.pl (http://www.twojastrona.pl) i wysyła info że dana transakcja została opłacona
- klient otrzymuje potwierdzenie dokonania płatności

3. www.twojastrona.pl (http://www.twojastrona.pl)
- system odbiera potwierdzenie z P24 że dana transakcja została opłacona
- system przesyła bilet uczestnikowi (lub informuje że rezerwacja została opłacona i dokonana)

Skrypt po stronie www.twojastrona.pl (http://www.twojastrona.pl) musisz napisać sam (tak samo nim zarządzać), można również kupić gotowe rozwiązanie. Oczywiście rozpoczęcie współpracy wiąże się z podpisaniem umowy z P24 i stosowną prowizją. Rozwiązanie jest o tyle dobre, ze wszelkie kwestie związane z bezpieczeństwem (realizacja fizyczna płatności) są realizowane przez P24, twoją rolą jedynie jest zebrać dane do transakcji i przekierować klienta do ich serwisu z informacją ile i za co ma zapłacić.


Przelewy24 nie jest oczywiście jedynym operatorem płatności online-opisuję jak to działa ponieważ z ich usług korzystamy w Rogowie.