Tytuł: L45H w Rumunii Wiadomość wysłana przez: Marek Sz on 16 Kwietnia 2020, 11:20:07 Czołem
Poszukuję numerów fabrycznych i lat budowy dla paru przemysłowych L45H eksploatowanych w Rumunii: L45H-031, L45H-033, L45H-034, L45H-036, L45H-043, L45H-044, L45H-045, L45H-057, L45H-058, L45H-080, L45H-082, L45H-099. Może ktoś z Was natrafił na nie w publikacjach lub ma je w swoich notatkach Tytuł: Odp: L45H w Rumunii Wiadomość wysłana przez: WL on 16 Kwietnia 2020, 14:20:28 Poszukuję numerów fabrycznych i lat budowy dla paru przemysłowych L45H eksploatowanych w Rumunii: L45H-031, L45H-033, L45H-034, L45H-036, L45H-043, L45H-044, L45H-045, L45H-057, L45H-058, L45H-080, L45H-082, L45H-099. L45H-057: U23A 22178, 1972r. L45H-058: U23A 22851, 1978r. Źródło: https://www.kisvasut.hu/jarmulista/view_lista.php?kbk=2485,25 (https://www.kisvasut.hu/jarmulista/view_lista.php?kbk=2485,25) Część pozostałych lokomotyw należy do zakładu w miejscowości Govora - CIECH SODA ROMANIA. Jak nazwa wskazuje zakład należy do polskiej grupy Ciech: https://ciechgroup.com/grupa-ciech/spolki-grupy-ciech/ciech-soda-romania/ (https://ciechgroup.com/grupa-ciech/spolki-grupy-ciech/ciech-soda-romania/) Może warto do nich napisać... Tytuł: Odp: L45H w Rumunii Wiadomość wysłana przez: Marek Sz on 16 Kwietnia 2020, 16:40:04 Dzięki. 058 przeoczyłem. 057 wydaje sie błedny. Taki sam numer ma Lxd2-313 w Gnieźnie
Tytuł: Odp: L45H w Rumunii Wiadomość wysłana przez: Tw53 Rudy on 04 Października 2021, 23:43:57 Czyżby się odnalazł Lxd2-242?
Autor filmu nagrał ją stojącą na terenie warsztatu remontowego, gdzie przeszła remont i miała być sprzedana do Azji. Stoi w Râmnicul Vâlcea Link: https://youtu.be/6zKkkGtdNhM (https://youtu.be/6zKkkGtdNhM) Polecam tego użytkownika, ponieważ nagrywa Rumuńskie wąskotorówki w tym ostatnie przemysłowe L45H. Tytuł: Odp: L45H w Rumunii Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 05 Października 2021, 01:06:40 Coś mi odnośnie 242 nie pasuje. Wg. zgromadzonych danych 242 to L45H-25012, która numer 242 nosi od początku swojej kariery, czyli od roku 1985, a obecnie znajduje się albo w Mławie, albo w Sochaczewie (mam lekkie zaległości z aktualizacją danych):
https://enkol.pl/Tabor:Lw-00292 Jesteś pewien, że to 242 się zgubiła, a nie jakaś inna? Tytuł: Odp: L45H w Rumunii Wiadomość wysłana przez: Tw53 Rudy on 05 Października 2021, 08:46:35 Numer 242 potwierdza jedynie tabliczka naprawcza na boku lokomotywy.
Czyli jeżeli to nie 242, to trzeba sprawdzić historię Lxd2 sprzedanych za granicę. Tytuł: Odp: L45H w Rumunii Wiadomość wysłana przez: Mich7 on 05 Października 2021, 11:39:22 To Lxd2 ze Śmigla najpewniej.
Lxd2-338 lub Lxd2-326. https://i.postimg.cc/tTBRBCW7/Screenshot-2021-10-05-at-11-41-09-L45-H-LXD2-242-ex-PKP-expus-n-R-mnicul-V-lcea-din-2012.png Kilka lat temu dwie nieczynne sztuki sprzedano za granicę i wyremontowano z myślą o rynku Azjatyckim. Tytuł: Odp: L45H w Rumunii Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 05 Października 2021, 13:16:25 242 to lokomotywa z ostatnich dostaw, z ryflowaną budką, klapą, tłoczonymi drzwiami i wąskimi drzwiami czołowymi.
Tytuł: Odp: L45H w Rumunii Wiadomość wysłana przez: Szymek on 08 Października 2021, 08:17:15 Jak pisał powyżej 'dobrzyn' - 242 jest ma bardzo charakterystyczny wygląd zewnętrzny, więc to nie ona. A z numerkami to ... wiadomo.
W internecie znalazłem ponadto azjatycki wpis dotyczący L45H - 241 - również numer pojazdu "ryflowanego" z ostatniej serii (jeżdżący obecnie w Śmiglu) i także naprawiany przez NEWAG RACON. Wygląda więc na to, że numery po tych modernizacjach / naprawach są "od czapy" i z numeracja Lxd2 ex PKP nie mają wiele wspólnego. Poniżej zrzuty z ekranu (to jest TWEET - więc pewnie po czasie zniknie). (http://750mm.pl/MGalleryItem.php?id=1707) (http://750mm.pl/MGalleryItem.php?id=1708) Dla porównania zdjęcie 242 wykonane w Mławie 21.10.2010: (http://750mm.pl/MGalleryItem.php?id=1706) Tytuł: Odp: L45H w Rumunii Wiadomość wysłana przez: Jsz on 10 Października 2021, 12:58:32 Natrafiłem jeszcze na takie zdjęcie tej maszyny:
https://www.flickr.com/photos/164907477@N06/46458694922/ (https://www.flickr.com/photos/164907477@N06/46458694922/) Należy zwrócić uwagę że zarówno ta niby 241 jaki 242 mają kratkę żaluzji filtra powietrza skróconą o jeden segment a drzwi do przedziału silnikowego po drugiej stronie są doposażone również w żaluzję i filtr powietrza, co sugeruje że mają zabudowane silniki Wola H12 lub H12A , co daje pewność że albo zostały w PL zmodernizowane lub faktycznie pochodzą z PKP lub z polskiego przemysłu. Według mnie jest to bardzo ciekawa historia wymagająca wyjaśnienia. Tytuł: Odp: L45H w Rumunii Wiadomość wysłana przez: Jsz on 16 Października 2021, 17:17:21 Wydaje mi się że rozwiązałem zagadkę pochodzenia tych dwóch L45H, otóż dokładnie analizując szczegóły konstrukcyjne obydwu maszyn doszedłem do wniosku że maszyna z numerem 241 to dawna Lxd2-338 z WMD Śmigiel ,a maszyna z numerem 242 to dawna Lxd2-326 pochodząca z również z WMD Śmigiel. Szkoda że poprzedni właściciel działał tak krótkowzrocznie i z chęci łatwego ale krótkotrwałego zysku sprzedał te lokomotywy na zachód. W tych czasach choćby nawet najbardziej rozwalona Lxd2 lub chociaż wózki z niej są doskonałym źródłem części zamiennych do lokomotyw całych i będących jeszcze w ruchu. Bo skąd np. zdobyć obecnie przekładnię hydrauliczną i rozdzielczą, wały zestawy kołowe z przekładniami osiowymi, ramy wózków, są to rzeczy bezcenne i nie do pozyskania.
Tytuł: Odp: L45H w Rumunii Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 18 Października 2021, 07:12:41 Oczywiście masz rację. Ale żeby potrzebować części trzeba jeszcze jeździć. Stojące albo wyjeżdżające raz do roku lokomotywy części raczej nie potrzebują...
Tytuł: Odp: L45H w Rumunii Wiadomość wysłana przez: AXEL on 23 Października 2021, 13:44:45 Ta z Rumunii nadal jest na sprzedaż. Jedyne 200 tys ojro.
|