Tytuł: Zakończenia torów na kolejkach cegielnianych. Wiadomość wysłana przez: Jacek 83218 on 17 Sierpnia 2020, 22:06:31 Celowo piszę "zakończenia" a nie kozły oporowe, bo domyślam się że na prowizorycznych torach stosowano różne rozwiązania.
Tylko właśnie jak wyglądały takie zabezpieczenia przed stoczeniem się taboru z końca cegielnianego torowiska? Tytuł: Odp: Zakończenia torów na kolejkach cegielnianych. Wiadomość wysłana przez: Jacek 83218 on 22 Grudnia 2021, 23:20:57 Co tu zamontować? Klasyczny kozioł oporowy czy jakąś prowizorkę w stylu podkładu normalnotorowego?
Tytuł: Odp: Zakończenia torów na kolejkach cegielnianych. Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 24 Grudnia 2021, 11:39:49 Ja bym to tory zakończył w gruncie, może jakąś kupkę piachu? Może kolega pokazać większy fragment tej dioramy?
Tytuł: Odp: Zakończenia torów na kolejkach cegielnianych. Wiadomość wysłana przez: Trabant on 24 Grudnia 2021, 13:18:35 Ja proponuje poziomą belkę, typu podkład normalnotorowy położoną bezpośrednio na szynach i zabezpieczoną z tyłu dwoma wkopanymi w ziemię kawałkami rzeczonej belki.
Najlepiej jakbyś poprzeglądał jakieś stare zdjęcie feldbahnów albo torfwerków. Tak, ja również poproszę o fotki tego dzieła. Tytuł: Odp: Zakończenia torów na kolejkach cegielnianych. Wiadomość wysłana przez: Jacek 83218 on 24 Grudnia 2021, 13:32:52 Pokażę po Świętach jak zrobię te zakończenia. W zasadzie to jest jeżdżąca mini-makieta. Też myślałem żeby zrobić belkę z zapałek podpartą od tyłu. Właśnie niemieckie feldbahny i torfwerki to nie jest dla mnie przykład. Zastanawiałem się jak to robiono u nas. Niestety kojarzę chyba tylko jedno zdjęcie kozła oporowego z polskiej kolejki cegielnianej, ale tam się wysilono na konstrukcję nie różniącą się zbytnio od tych jakie stosowane są na "nie-przemysłowych" kolejkach.
|