Tytuł: Identyfikacja obrotnicy Wiadomość wysłana przez: Bania on 23 Sierpnia 2020, 12:26:14 Proszę o jakiekolwiek inf. na temat obrotnicy znajdującej się na zdjęciach.
Rozstaw toru to 750 mm Na jednym z elementów jest bicie: FP (https://images92.fotosik.pl/411/0d2048d1c92ecf6bmed.jpg) (https://images92.fotosik.pl/411/0d2048d1c92ecf6b.jpg) Tytuł: Odp: Identyfikacja obrotnicy Wiadomość wysłana przez: OczeQ on 23 Sierpnia 2020, 14:45:05 Opatówek wąsk. na KKD
Tytuł: Odp: Identyfikacja obrotnicy Wiadomość wysłana przez: Bania on 23 Sierpnia 2020, 15:14:05 Co to jest KKD?
Tytuł: Odp: Identyfikacja obrotnicy Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 23 Sierpnia 2020, 16:53:45 Kaliska Kolej Dojazdowa.
Tytuł: Odp: Identyfikacja obrotnicy Wiadomość wysłana przez: Bania on 23 Sierpnia 2020, 18:48:00 Dzięki :)
To wszystko wiem. Zbyt ogólne zadałem pytanie. Interesuje mnie kiedy mogła być zamontowana. Czy wtedy kiedy zbudowano kolej wąskotorową w Opatówku 1914-1917r.? Gdzie wyprodukowano taką obrotnicę? Może Rosyjska (tereny Królestwa Polskiego)? Są tabliczki znamionowe, ale w stanie agonalnym. Nie do odczytania. Tytuł: Odp: Identyfikacja obrotnicy Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 23 Sierpnia 2020, 19:51:49 Dzięki :) Obrotnicy nie ma na planie z 1953 roku, pojawia się za to na planie z 1963 roku. Przed budową obrotnicy istniał trójkąt mniej więcej w miejscu drugiej zapadni transporterowej.To wszystko wiem. Zbyt ogólne zadałem pytanie. Interesuje mnie kiedy mogła być zamontowana. Czy wtedy kiedy zbudowano kolej wąskotorową w Opatówku 1914-1917r.? Cytuj Gdzie wyprodukowano taką obrotnicę? Może Rosyjska (tereny Królestwa Polskiego)? To mogła być obrotnica normalnotorowa przeniesiona na to miejsceSą tabliczki znamionowe, ale w stanie agonalnym. Nie do odczytania. Tytuł: Odp: Identyfikacja obrotnicy Wiadomość wysłana przez: Bania on 23 Sierpnia 2020, 20:25:00 Szkoda, że nie jest starsza.
Bardzo dziękuję za pomoc. Tytuł: Odp: Identyfikacja obrotnicy Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 23 Sierpnia 2020, 21:10:09 Drugiej zapadni transporterowej?? To tam są dwie?? Aż taki tam był ruch?
Tytuł: Odp: Identyfikacja obrotnicy Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 23 Sierpnia 2020, 21:13:08 Drugiej zapadni transporterowej?? To tam są dwie?? Aż taki tam był ruch? Tak. Kolej w latach 60-tych przeszła gruuubą modernizację związaną z elektrownią w Adamowie. Dość powiedzieć, że normalnotorowa kolej zakładowa elektrowni wiodącą do kopalni nie miała połączenia z koleją normalnotorową PKP. Wagony do napraw wożono z Turku do Opatówka na transporterachSzkoda, że nie jest starsza. Ona jest starsza, ale nie jest oryginalną obrotnicą z czasu budowy kolejki. Jak się jej przyglądam, to to na 100% jest obrotnica z normalnego toru. Bardzo dziękuję za pomoc. Tytuł: Odp: Identyfikacja obrotnicy Wiadomość wysłana przez: Bania on 27 Sierpnia 2020, 20:34:26 Może jeszcze jedno zdjęcie wrzucę ;)
Dla mnie, to była nowość jak ją pierwszy raz zobaczyłem i spodobała mi się. Szkoda, że niszczeje. (https://images89.fotosik.pl/413/bdd9bca0a80193efmed.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/bdd9bca0a80193ef) Tytuł: Odp: Identyfikacja obrotnicy Wiadomość wysłana przez: Jsz on 28 Sierpnia 2020, 09:52:23 Jak ci szkoda że niszczeje to zrób coś żeby zmienić ten stan.Czyli skontaktuj się z operatorem tej kolei czyli SKPL,poproś o zgodę czy można wykonać renowację.Jak czujesz się na siłach i uzyskasz zgodę na prace to zakup narzędzia i materiały do jej wykonania (no chyba że operator sam je tobie dostarczy),jeśli nie czujesz się na siłach to za sponsoruj całą akcję.
I najważniejsze jak już coś zaczniesz,to dokończ to choćby nie wiadomo co się działo,bo za dużo jest na naszych kolejach prac zaczętych i niedokończonych. Tytuł: Odp: Identyfikacja obrotnicy Wiadomość wysłana przez: Bania on 28 Sierpnia 2020, 12:08:21 Ciekawy pomysł. Nie myślałem w takich kategoriach.
Tytuł: Odp: Identyfikacja obrotnicy Wiadomość wysłana przez: majster on 29 Sierpnia 2020, 13:37:56 Cytuj Drugiej zapadni transporterowej?? To tam są dwie?? Aż taki tam był ruch? I co ciekawe po załadowaniu wagonów na transportery można było od razu z tego toru wyjechać pociągiem na szlak bez dodatkowego przestawiania składu na inny tor, umożliwiał to ustawiony przy tym torze semafor wyjazdowy. |