Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: mikus on 14 Października 2005, 19:49:47 Zastanawiam sie ile pali Wmc i jakie są koszty np patrolowania szlaku...
Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 14 Października 2005, 21:41:36 Drugi Ryflak nam rośnie :-(
Kolego, dzisiejsza młodzież to by wszystko chciała mieć na talerzu podane. Za moich czasów nie było Google, altavista raczkowała. Poszukaj sobie, zapewniam Cię że taka informacja w Sieci jest... Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Zombi on 15 Października 2005, 22:30:10 wmc nie wiem ale lxd2 kolo 120 L /100 km
Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Michał on 15 Października 2005, 22:39:25 Cytat: "Zombi" wmc nie wiem ale lxd2 kolo 120 L /100 km Wszystko zależy od silnika. Lxd występowała w dwóch odmianach; z moterem Maybach oraz Henschel, dość znacząco wpływa to na zużycie paliwa. Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Zombi on 16 Października 2005, 19:49:13 jesli Lxd2 byl na pelnym obciazeniu i mial silnik Maybach to potrawil spalis ponad 200 L
Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: mikus on 21 Października 2005, 17:49:59 Właśnie googlalem i znalazłem spalanie Lxd 2 z sil maybach:
praca manewrowa 8 kg/h, praca pociągowa w zalezności od ciężaru pociągu: 100ton-1,5kg/km; 200ton-2,7kg/km; 300ton-3,4kg/km; 400ton-4,1kg/km wiem że silnik henschel byłsilniejszy. Czy palił jeszcze więcej? Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Zombi on 23 Października 2005, 23:45:53 na Henschelu mnie pali maybach jest mniej ekonomiczny
Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Przemek on 28 Października 2005, 19:09:55 Wmc z silnikiem S-21 pali około 15 l na 100. Przy sprzyjającch wiatrach to nawet mniej.
Lxd2: Silnik Maybach ma normę około 18 l na motogodzine, Henschel pali około 12 l na motogodzinę ale to jest takie mniej więcej. Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: polo on 29 Października 2005, 20:32:35 Cytat: "Przemek" Wmc z silnikiem S-21 pali około 15 l na 100. Przy sprzyjającch wiatrach to nawet mniej. . oj Przemek następnym razem to Ty bedziesz kupawał paliwo do Wmc to zobaczysz ile wciaga mnie sie zdaje że spalanie to około 20 l / 100 km w sprzyjajacych warunakch , w ciężkich może być więcej ale to jest obserwacja Wmc w Bieszczadach gdzie profil trasy jest trudny , jeżdzi sie powoli i tylko na II biegu , bo III to juz jest za szybko więc ekonomia jazdy jest taka sobie Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: krzysiek20 on 29 Października 2005, 23:47:48 a jakie silniki były w tych wmc disla czy benzynowe??bo jak benzynowe to na gaz by mozna było zrobic
Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 30 Października 2005, 00:26:05 "c" oznacza silnik benzynowy. Były to silniki od Żuka. W Rogowskiej Wmc-009 jest wstawiony silnik diesla Andoria.
Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: krzysiek20 on 30 Października 2005, 00:34:31 no to benzynowy mozna jak najbardziej przerobic na gaz bo raczej żuk to nie jest oszczędny samochód np. na butle wózkoe jak w wózkach widłowych takei rozwiązanie było by id3ealne pomyslcie nad tym
Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: mikus on 30 Października 2005, 10:42:50 tylko wózki widłowe są na gaz CNG a benzyniaka trzeba przerobić na LPG
na CNG też by szło ale koszty przerobienia silnika są dużo wyzsze. A gdzie tankować LPG? Podjedziesz wuemcetką na shell'a? :wink: Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: krzysiek20 on 30 Października 2005, 11:32:04 Cytat: "mikus" tylko wózki widłowe są na gaz CNG a benzyniaka trzeba przerobić na LPG jaki cng co ty gadasz za głupoty każdy benzyniak będzie chodził na butlach wózkowych a nawet i na domowych kwestia ustawienia butli do dołu zaworem a ty myślisz że czym się różni gaz w butli od gazu na stacjach po za tym że jest troche brudniejszy i częściej trzeba czyścić układi niewiem niby czemu wg ciebie gaz w butli jest droższy ty chyba nie masz o tym co piszesz zielonego pojęciana CNG też by szło ale koszty sa dużo wyzsze. A gdzie tankować LPG? Podjedziesz wuemcetką na shell'a? :wink: Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: grzegorz_sykut on 30 Października 2005, 11:41:16 W Mlawie tez mamy drezyne Wmd czyli z silnikiem wysokopreznym Andoria (prawdopodobnie wyjety z Lublin-a). Jesli chodzi o jej zuzycie paliwa to jzalanie 30 litrow paliwa pozwolilo nam zrobic dobre 150 km oraz wszelkie postoje kiedy silnik byl wlaczony, podjazdy, jazda pod gore itp.
Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: mikus on 30 Października 2005, 12:35:54 LPG to gaz płynny, a CNG to metan. Owszem benzyniak bedzie chodził na gazie z butli ale chodziło mi, że przystosowanie silnika do cng wymaga wiecej nakładu niz na gaz płynny A za pare lat samochody bedą jeździć na CNG bo taniej wychodzi (w Warszawie juz jest jedna stacja do tankowania cng tylko mało ludzi przerabia na niego samochody bo drogo) Na CNG może też chodzić diesel
Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: krzysiek20 on 30 Października 2005, 13:01:18 Cytat: "mikus" Cytuj ...a ty myślisz że czym się różni gaz w butli od gazu na stacjach po za tym że jest troche brudniejszy... Chyba nie rozróżniasz gazu płynnego(LPG) od ziemnego (CNG), owszem benzyniak bedzie chodził na gazie z butli ale chodziło mi, że przystosowanie silnika do cng wymaga wiecej nakładu niz na gaz płynny A za pare lat samochody bedą jeździć na CNG bo taniej wychodzi (w Warszawie juz jest jedna stacja do tankowania cng tylko mało ludzi przerabia na niego samochody bo drogo) Na CNG może też chodzić diesel Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: mikus on 30 Października 2005, 13:05:50 :shock:
Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: krzysiek20 on 30 Października 2005, 13:13:38 Cytat: "mikus" powąchaj gaz w kuchence ,a przyłóż ręke do pistoletu na stacji lpg - ja pierdole człowieku co ty za głupoty piszesz :?: w butlach jest taki sam gaz jak na stracjach CZYLI PROPAN-BUTAN!!!!! weż se butle gazową postaw zaworem do dołu to gaz będzie leciał w fazie płynnej i też se popażysz ręke ,jak to ktos powiedział nowy ryflak nam rośnie chyba gorzej bo ty piszesz takie bzdury i jeszcze próbujesz to udowodnić a powiedz mi jeszcze jedno po co miał by być gaz ziemny w butlach 11 kg??????!??!?!!?!?? :D :DReka odmrożona Nie wierzysz - pogogluj wpisz lpg a cng Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: polo on 30 Października 2005, 13:59:48 gaz zmieny ma zasadnicza wade jesli chodzi o zastosownie
w ppjazdach : cieżko jest go skropic i dlatego , stosuje sie butle wyskokocisnieniowe , ktore sa dosc ciezkie i malo pojemne a zalety to : ze nie potrzeba parownika gazu i mozna odpalac zimny silnik na gazie zas LPG : stosuje sie w stanie plynnym . tankujesz bo niskocisnieniowej butli , stamtąd do parownika i w postaci gazowej w silnik. Ponieważ drezyne ciezko tankowac na stacji benzynowej jedynym rozwiazaniem jest modyfikacja instalacji gazowej: wywalamy orygianlna butle i instalujemy wymienny butle 11kg używane do wózków widłowych , róznia sie one od tych uzywanych w kuchniach tym ze maja zainstalowany syfon dzieku czemu mozn podawac gaz w stanie plynnym , reszta instalacji bez zmian butla 11kg zawiara okolo 25 l gazu Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: mikus on 30 Października 2005, 14:18:43 przyznaje - pojebały mi się fakty. Byłem pewien że w butlach jest to co w rurce w domu Czytałem o lpg i cng i myślałem że ten w butlach to cng
Ale trudno. Do ryflaka mi daleko Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: krzysiek20 on 30 Października 2005, 15:05:20 Cytat: "polo" gaz zmieny ma zasadnicza wade jesli chodzi o zastosownie brawo pieknie to wyjaśniłeś a tak naprawde do bez problemu da się użyć zwykłej butli domowej nie wózkowej należy ustawić ją zaworem do dołu i wtedy gwarantuje że wszystko z niej zejdziew ppjazdach : cieżko jest go skropic i dlatego , stosuje sie butle wyskokocisnieniowe , ktore sa dosc ciezkie i malo pojemne a zalety to : ze nie potrzeba parownika gazu i mozna odpalac zimny silnik na gazie zas LPG : stosuje sie w stanie plynnym . tankujesz bo niskocisnieniowej butli , stamtąd do parownika i w postaci gazowej w silnik. Ponieważ drezyne ciezko tankowac na stacji benzynowej jedynym rozwiazaniem jest modyfikacja instalacji gazowej: wywalamy orygianlna butle i instalujemy wymienny butle 11kg używane do wózków widłowych , róznia sie one od tych uzywanych w kuchniach tym ze maja zainstalowany syfon dzieku czemu mozn podawac gaz w stanie plynnym , reszta instalacji bez zmian butla 11kg zawiara okolo 25 l gazu Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Przemek on 31 Października 2005, 14:15:39 Cytat: "krzysiek20" a tak naprawde do bez problemu da się użyć zwykłej butli domowej nie wózkowej należy ustawić ją zaworem do dołu i wtedy gwarantuje że wszystko z niej zejdzie To znajdź mi jeszcze miejsce w Wmc gdzie moge sobie ją tak zamontować. Polo, brak przyspieszacza podciśnieniowego, odśrodkowy niewiadomo czy działa, regulacja gaźnika... gaźnik Webera. Pozatym jak sie jeździ 5km/h i co kawałek zatrzymuje i rusza to musi dużo spalić. Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: polo on 31 Października 2005, 15:04:54 Cytat: "Przemek" To znajdź mi jeszcze miejsce w Wmc gdzie moge sobie ją tak zamontować. Polo, brak przyspieszacza podciśnieniowego, odśrodkowy niewiadomo czy działa, regulacja gaźnika... gaźnik Webera. Pozatym jak sie jeździ 5km/h i co kawałek zatrzymuje i rusza to musi dużo spalić. ano , trzeba przygotowac nowy aparat zaplonowy moze poszukasz jakiego i przez zime przygotujesz ? Wmc na trasie Majdan - Balnica - Majdan wciagnęła około 5l paliwa co daje spalanie na poziomie 25 l / 100km myślę że po wyregulowaniu zapłonu i korekcie ustawień gaźnika zejdziemy na 20 l/ 100 km. co do montaż LPG na drezynie to jest kilka problemów : 1. trzeba kupić instalację ( mały problem - ino kase trza mieć ) 2. zainstalować tak żeby nie wybuchło 3. wymyśleć miejsce gdzie będzie butla leżeć, miejsce musi być łatwo dostępne bo butle wystarcza na około 100 km i trzeba mieć drugą na zapas i jak się skończy na trasie to ją zmienić , ciężko to robić na trasie z turystami bo to partyzantką i prowizorką zalatuje, nie może butla być na pace bo tam będą siedzieć turyści i wszystko musi być cacy bo jak się zapali lub wybuchnie to obsługa i kierownictwo pójdzie siedzieć do paki podsumowując za i przeciw na BKL sobie darujemy gaz w dezynie , narazie będzie benzyniak a jak sie drezyna jako całość sprawdzi w sezonie turystycznym to na przyszły rok wsadzimy tam diesla Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Phinek on 28 Grudnia 2006, 12:58:16 .
Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Przemek on 30 Grudnia 2006, 19:20:11 Cytat: "Phinek" Radzę uważnie słuchać silnika i zmieniać biegi wtedy kiedy się należy. Zawsze tak robimy. Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: kamicz on 31 Grudnia 2006, 21:40:54 Wrtącę się do tematu. Od Nowego Roku drożeją paliwa, a silnik w rumunach raczej nie będą mniej paliły :lol: Czy zastanawiał się ktoś nad wymianą silnika na jakiegoś Caterpilarka :?: Tarnogórskie ST44 już ponoć mają nowe silniki. Na wąskim torze oczszędność paliwa rzędu 20-40% to jest coś, szczególnie dla tych biedniejszych kolejek :wink: To samo z Wmc, jakis porządny diesl'ek 2.0, palący 4-5 na 100, to było by coś. No ale jak zwylka kłania się jedna rzecz- kasa :???:
Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 01 Stycznia 2007, 14:38:52 Cytat: "kamicz" Czy zastanawiał się ktoś nad wymianą silnika na jakiegoś Caterpilarka :?: Myślę, że sam taki silnik to jest koszt rzędu kilkudziesięciu tysięcy, a przy okazji wymiany to i trzebaby było zrobić rewizję całej lokomotywie, więc 150 tysięcy się kłania. Cytat: "kamicz" To samo z Wmc, jakis porządny diesl'ek 2.0, palący 4-5 na 100, to było by coś. Tu jest akurat sprawa łatwiejsza, bo w sumie mozna wykorzystać dowolny silnik z rozbitego samochodu osobowego, niemniej już teraz ON na niektórych stacjach jest droższy od E95, tak więc może jednak benzyniak by się nadał lepiej. Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: kamicz on 01 Stycznia 2007, 17:31:55 Cytat: "Piottr_tt" Tu jest akurat sprawa łatwiejsza, bo w sumie mozna wykorzystać dowolny silnik z rozbitego samochodu osobowego, niemniej już teraz ON na niektórych stacjach jest droższy od E95, tak więc może jednak benzyniak by się nadał lepiej. Tak, to prawda. Ale ile pali jakiś nowy diesel a 2.0 beznyniak :?: Ropy spali 4-6/100 a benzyny 8-10/100, i co się lepiej opłaca, nawet jeśli ropa jest droższa o kilka groszy? No i żywotność silnika :wink: Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Rogoz on 02 Stycznia 2007, 12:20:52 Cytat: "Piottr_tt" Tu jest akurat sprawa łatwiejsza, bo w sumie mozna wykorzystać dowolny silnik z rozbitego samochodu osobowego, niemniej już teraz ON na niektórych stacjach jest droższy od E95, tak więc może jednak benzyniak by się nadał lepiej. Wbrew pozorom nie jest to łatwa operacja. Adaptacja taka może sprawić naprawdę poważne trudności i koszta, które mogą uniemożliwić taką operację. Podstawowe problemy, jakie będzie trzeba rozwiązać to m.in.: - sposób mocowania silnika i osprzętu – konieczne będzie zaprojektowanie i dorobienie nowych łap, mocowania osprzętu, wydechu - sposób przekazywania napędu z silnika do skrzyni biegów - konieczność dopasowania silnika do skrzyni biegów – zmiana przekładni głównej, zmiana przełożeń - sterowanie silnikiem – od dobrych paru lat silniki benzynowe i diesla są sterowane elektronicznie. Konieczna, zatem będzie adaptacja czaso i pracochłonna adaptacja układów elektrycznych i elektronicznych. Na pewno nie obejdzie się bez przerabiania wiązek Oczywiścienie nie mówię, że jest to niemożliwe. Należy jednak dokładnie oszacować koszta tej operacji. Być może się okaże, że zysk wynikający ze zmniejszenia zużycia paliwa zwróci poniesione nakłady dopiero po wielu, wielu latach. Weźmy po uwagę to, że sprzęt ten nie jest tak intensywnie wykorzystywany jak niegdyś. Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Przemek on 02 Stycznia 2007, 19:05:13 Cytat: "Rogoz" Wbrew pozorom nie jest to łatwa operacja. Adaptacja taka może sprawić naprawdę poważne trudności i koszta, które mogą uniemożliwić taką operację. Podstawowe problemy, jakie będzie trzeba rozwiązać to m.in.: - sposób mocowania silnika i osprzętu – konieczne będzie zaprojektowanie i dorobienie nowych łap, mocowania osprzętu, wydechu - sposób przekazywania napędu z silnika do skrzyni biegów - konieczność dopasowania silnika do skrzyni biegów – zmiana przekładni głównej, zmiana przełożeń - sterowanie silnikiem – od dobrych paru lat silniki benzynowe i diesla są sterowane elektronicznie. Konieczna, zatem będzie adaptacja czaso i pracochłonna adaptacja układów elektrycznych i elektronicznych. Na pewno nie obejdzie się bez przerabiania wiązek To akurat nie jest problemem. Problemem jest dopasowanie odpowiedniego silnika pod względem momentu obrotowego. Bieszczady są szczegulnym wyzwaniem gdyż jest tam dużo podjazdów, łóków a zjazdy moga się odbywać tylko z hamowaniem silnikiem. Prędkość szlakowa to w najlepszym wypadku 20 km/h i to bardzo żadko więc zużycie paliwa rośnie. Silniki samochodowe i motocyklowe są dobierane dla prędkosci od 60 w góre więc na Bieszczady się nienadają bo sa nieekonomiczne albo ich moc jest niewystarczająca. Ja bym stawiał na jakiś silnik wolnoobrotowy o dużej mocy. Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: polo on 07 Stycznia 2007, 18:40:36 problemem nie jest sam silnik , oby miał tylko wystarczającą moc ,
ważniejszje jest: - sprzęgło - duzo większy ciężar pojazdu , co za tym idzie większa bezwładność - skrzynia biegów i wał napędowy , to co powyżej np Warszawa po posadzeniu na tory i założeniu kół kolejowych któree są dużo cięższe zaczęła mieć problemy z mostem napędowym i półosiami dlatego w cięzkich pojazdach preferuje się duże ,masywne i wytrzymałe silniki o wcale nie powalających mocach Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Przemek on 08 Stycznia 2007, 18:31:28 Wątek jest o zużyciu paliwa a nie o wytrzymałości zmęczeniowej.
PS Warszawa i tak miała problemy z mostem i skrzynią (coś wiesz o tym :wink:) Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Waldi7 on 26 Stycznia 2007, 09:39:06 Cytat: "krzysiek20" Cytat: "mikus" tylko wózki widłowe są na gaz CNG a benzyniaka trzeba przerobić na LPG jaki cng co ty gadasz za głupoty każdy benzyniak będzie chodził na butlach wózkowych a nawet i na domowych kwestia ustawienia butli do dołu zaworem a ty myślisz że czym się różni gaz w butli od gazu na stacjach po za tym że jest troche brudniejszy i częściej trzeba czyścić układi niewiem niby czemu wg ciebie gaz w butli jest droższy ty chyba nie masz o tym co piszesz zielonego pojęciana CNG też by szło ale koszty sa dużo wyzsze. A gdzie tankować LPG? Podjedziesz wuemcetką na shell'a? :wink: 1. Wózki widłowe są zasilane zarówno LPG, jak i CNG. Dla silnika to prawie wszystko jedno - różnica w osprzęcie i ciśnieniach roboczych. Oba gazy nadają się do zasilania silnika benzynowego tyle, że póki co LPG jest u nas dużo bardziej dostępny. 2. Butle w wózkach :!: nie są ustawiane zaworem do dołu! Przystosowane są do pracy w pozycji poziomej, a punkt poboru gazu (wyłącznie w fazie lotnej) powinien znajdować się nad poziomem gazu ciekłego (kołnierz butli malowany w kolorze żółtym, strzałka na dnie butli pokazuje, którą stroną trzeba butlę ustawić do góry). Zwykła butla domowa 11 kg musiałaby pracować w pozycji idealnie pionowej - zaworem do góry - tylko mógłby być problem z odparowaniem wystarczającej ilości gazu w niskich temperaturach (mieszanina propan-butan w nich zawarta nie za bardzo uwzględnia pracę w temperaturach ujemnych). Gaz do pojazdów powinien być zimą dostosowany składem do mrozów (więcej propanu w mieszaninie). Zaworem do dołu teoretycznie można zasilić samochodową instalację LPG, która wymaga doprowadzenia fazy ciekłej gazu do reduktora-parownika, ale nie testowałem takiego wynalazku. Pytania są wtedy dwa: 1 - bezpieczeństwo, 2 - ciśnienia robocze. 3. Przy użyciu butli z LPG problem tankowania naturalnie odpada - z wymianą butli pustych na pełne (nawet wózkowe) raczej nie ma problemu. W dłuższą podróż trzeba najwyżej wziąć kilka butli. 4. Gaz w butlach domowych teoretycznie powinien być tańszy o akcyzę (jaka jest prawda, nie sprawdzałem). Przepraszam, że zabrzmiało to może, jak wykład i przemądrzanie, ale daleki jestem od tego. Podzieliłem się tylko stanem mojej wiedzy na ten temat. Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych! Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Waldi7 on 26 Stycznia 2007, 09:58:48 Cytat: "Przemek" Cytat: "Rogoz" Wbrew pozorom nie jest to łatwa operacja. Adaptacja taka może sprawić naprawdę poważne trudności i koszta, które mogą uniemożliwić taką operację. Podstawowe problemy, jakie będzie trzeba rozwiązać to m.in.: - sposób mocowania silnika i osprzętu – konieczne będzie zaprojektowanie i dorobienie nowych łap, mocowania osprzętu, wydechu - sposób przekazywania napędu z silnika do skrzyni biegów - konieczność dopasowania silnika do skrzyni biegów – zmiana przekładni głównej, zmiana przełożeń - sterowanie silnikiem – od dobrych paru lat silniki benzynowe i diesla są sterowane elektronicznie. Konieczna, zatem będzie adaptacja czaso i pracochłonna adaptacja układów elektrycznych i elektronicznych. Na pewno nie obejdzie się bez przerabiania wiązek To akurat nie jest problemem. Problemem jest dopasowanie odpowiedniego silnika pod względem momentu obrotowego. Bieszczady są szczegulnym wyzwaniem gdyż jest tam dużo podjazdów, łóków a zjazdy moga się odbywać tylko z hamowaniem silnikiem. Prędkość szlakowa to w najlepszym wypadku 20 km/h i to bardzo żadko więc zużycie paliwa rośnie. Silniki samochodowe i motocyklowe są dobierane dla prędkosci od 60 w góre więc na Bieszczady się nienadają bo sa nieekonomiczne albo ich moc jest niewystarczająca. Ja bym stawiał na jakiś silnik wolnoobrotowy o dużej mocy. Czy w tej sytuacji można rozważyć silnik Perkinsa stosowany w ciągnikach MF (Ursus)- ten sam był w Tarpanach 237 D i 239 D (czyżby tam była ta sama skrzynia biegów co w Wmc?). Moment obrotowy może by przypasował. Obroty są mniejsze, jak w S-21, ale może dzięki temu nawet w Bieszczadach możnaby używać trzeciego biegu? Rozważając zakup używanego, może i koszt nie byłby duży? Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Phinek on 26 Stycznia 2007, 22:00:31 .
Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Przemek on 29 Stycznia 2007, 21:12:59 Cytat: "Waldi7" W dłuższą podróż trzeba najwyżej wziąć kilka butli. I to jest własnie problem. Brak miejsca. Mały zasięg. Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Waldi7 on 06 Lutego 2007, 23:19:45 Cytat: "Phinek" Tyle tylko, że Perkinsy w Tarpanach to była swego rodzaju egzotyka podobna do stotowania silników 4C90 w taksówkach Wołga GAZ-24, czy w Polonezach, albo jak kto woli silniki 4c107 w lublinach. Perkinsy są dosyć charakterystyczne do ciągników zaś ich zastosownanie jako silniki trakcyjne jest dosyć kiepskie (mniejsza nadążność na zmienne warunki trakcyjne). Oraz zasadniczy problem - Perkinsy DUUUUŻO palą - wiąże się to głównie z zastosowaniem komory spalania Air-flow. Co do egzotyki - zgoda (chociaż nie bardzo kojarzę 4c107 w Lublinie - 4C90, 4CT90, czy pochodne, to tak). W kwestii duuużego zużycia paliwa - osobiście wolałbym zatankować nawet 12 l oleju napędowego zamiast 20 l benzyny - chyba nie wymaga komentarza, zwłaszcza z punktu widzenia portfela. Podobno we wspominanych Tarpanach zużycie paliwa było 30-40 % mniejsze niż ich benzynowych odpowiedników. Włożenie zachodniego silnika do Wmc - dobrze by było, ale problem ze sterowaniem elektroniką itd. Wspomniany silnik obywa się bez elektroniki. Do tego dlaczego właśnie on? Bo w Tarpanach pracował z podobnymi obciążeniami, jak S-21. Dodatkowo - trzeba by się wnikliwie przyjrzeć - może być niemal całkowicie "plug and play" (problem może być w mocowaniu i drganiach). Poza tym dozór techniczny raczej nie kręciłby nosem, jak w przypadku przeróbek benzyniaka na gaz. Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Phinek on 06 Lutego 2007, 23:46:01 .
Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Waldi7 on 06 Lutego 2007, 23:58:09 A jeżeli w tym sensie - to tyz prowda.
Co do Perkinsów - jak odnajdę nieco to postaram się podesłać. Pozdrawiam! Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Waldi7 on 12 Lutego 2007, 15:00:58 Cytat: "Phinek" A ma może kolega jakieś dokładniejsze dane dot. Perkinsów. ). Pod adresem www.pan-ol.lublin.pl/wydawnictwa/Motrol8a/Ambrozik2.pdf są podstawowe dane techniczne silnika Perkinsa AD3.152 oraz porównanie pracy tych silników przy zasilaniu róznymi paliwami. Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Phinek on 12 Lutego 2007, 17:38:44 .
Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Waldi7 on 15 Lutego 2007, 13:36:05 Niewątpliwie precyzyjna analiza właściwości technicznych silnika AD3.152 powinna pomóc w rozwiązaniu wielu kwestii. Nie sądziłem, że kolega Phinek potrzebuje aż tak głeboko sięgajacego materiału do przemyśleń. Na takim poziomie źródłami nie dysponuję. :sad: Zresztą wydaje mi się, że to tematyka raczej na forum SIMR.
Natomiast sam pomysł zastosowania tego silnika pochodzi z obserwacji praktyki eksploatacyjnej w samochodzie podobnym do tego, na bazie którego powstał Wmc. Być może nie jest on godny uwagi, bo sami najbardziej zainteresowani nie skomentowali go (może się zastanawiają, a może taktownie nie chcą zaśmiecać forum słowami ogólnie znanymi jako obelżywe pod moim adresem, które same cisną im się na usta - nie wiem). Pewnie sprawa jest nic nie warta ... i już. Pozdrawiam serdecznie :smile: Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Przemek on 15 Lutego 2007, 14:41:21 Cytat: "Waldi7" Natomiast sam pomysł zastosowania tego silnika pochodzi z obserwacji praktyki eksploatacyjnej w samochodzie podobnym do tego, na bazie którego powstał Wmc. To znaczy jakiego? Cytat: "Waldi7" Być może nie jest on godny uwagi, bo sami najbardziej zainteresowani nie skomentowali go (może się zastanawiają, a może taktownie nie chcą zaśmiecać forum słowami ogólnie znanymi jako obelżywe pod moim adresem, które same cisną im się na usta - nie wiem). Pewnie sprawa jest nic nie warta ... i już. ??? Ty się dobrze czujesz?? Tytuł: OT, ale dot.T - do wszystkich piszących Wiadomość wysłana przez: emibe on 15 Lutego 2007, 16:45:22 Proponuję z większym szacunkiem odnosić się do nas na forum.
Nawet jeśli ktoś prezentuje dziwne, problematyczne pomysły (powiedzmy nie z księżyca, ale w dobrej wierze do dyskusji), to nie używajmy sformułowań, które mogłyby urazić - zwłaszcza, że się większość nie zna "face to face". To tyle, dziękuję :-) Tytuł: Re: OT, ale dot.T - do wszystkich piszących Wiadomość wysłana przez: Przemek on 16 Lutego 2007, 08:27:20 Cytat: "emibe" nie używajmy sformułowań, które mogłyby urazić Człowieka można urazić mówiąc coś co zupełnie nie miało być obraźliwe a można powiedzieć komuś "ty ch..u" i ten ktoś się wogule nie obrazi także twoja uwaga o obrażaniu jest nienamiejscu. Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: kalito on 16 Lutego 2007, 09:29:54 Pieknie Przemek... Ostrzezenie...
Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: emibe on 16 Lutego 2007, 11:10:26 Przemek, uprzedzając Twoje pytanie: czuję się dobrze.
Nie obchodzi mnie czy ktoś między sobą nazywa per ch.., per sk.... Może ty masz takie normy. Też mógłbym się do znajomych PRYWATNIE w ten ORYGINALNY sposób spoufalać. Tyle że Forum Wąskotorowe nie jest gadką szmatką przy piwie i pewne kanony porozumiewania obowiązują. Czy te normy są aż takie TRUDNE??? Temat ten (powściągliwości językowej) poruszany był nie raz, zaś Ty jesteś wyjątkowo opornie do tego nastawiony. A jak zwrócić Ci uwagę, to zaraz robisz "ajwaj". Forum to czytają dzieci, które kiedyś będą miłośnikami wąskiego toru (kiedy nas nie będzie a tory może jeszcze będą), czytują też poważni ludzie, którzy nie są wielkimi fanami, ale mają sentyment do ciuchci (bo 30 lat temu miał "randewu" ze swoją ślubną). I czy muszą czytać bluzgi albo diagnozy lekarza psychiatry? To pytanie retoryczne nie czekam na odpowiedź. Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Silgrin4D on 16 Lutego 2007, 11:24:24 wogule... nienamiejscu...
Przydałbysiem drógi warn za ortografiem :evil: Cały ten post wygląda jakby był pisany po beczce dębowego. Tytuł: [ot] Wiadomość wysłana przez: Ariel Ciechański on 16 Lutego 2007, 12:21:41 Cytat: "Silgrin4D" Przydałbysiem drógi warn za ortografiem :evil: Cały ten post wygląda jakby był pisany po beczce dębowego. Hmm, ktoś tu jest jak karp domagający się Świąt Bożego Narodzenia DRUGI ;-) Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Waldi7 on 17 Lutego 2007, 23:51:59 Cytat: "Przemek" Cytat: "Waldi7" Natomiast sam pomysł zastosowania tego silnika pochodzi z obserwacji praktyki eksploatacyjnej w samochodzie podobnym do tego, na bazie którego powstał Wmc. To znaczy jakiego? Cytat: "Waldi7" Być może nie jest on godny uwagi, bo sami najbardziej zainteresowani nie skomentowali go (może się zastanawiają, a może taktownie nie chcą zaśmiecać forum słowami ogólnie znanymi jako obelżywe pod moim adresem, które same cisną im się na usta - nie wiem). Pewnie sprawa jest nic nie warta ... i już. ??? Ty się dobrze czujesz?? 1. Przepraszam za to ostatnie sformułowanie, absolutnie nie chciałem nikogo - zwłaszcza kolegi Przemka - obrazić. Jedyną intencją było uzasadnienie bezsensowności dalszej dysputy z kol. Phinkiem, jeżeli mój pomysł okazał się wyjątkowo dziwny, ale nikt go nie skomentował. W przyszłości obiecuję staranniej ważyć słowa. Jeszcze raz przepraszam! :sad: 2. Jeżeli chodzi o bazę dla Wmc - sformułowanie przenośne, dotyczące, o ile słusznie mniemam, wyłącznie części układu napędowego (silnik, sprzęgło , skrzynia biegów), co wynika m.in. z innych postów na tutejszym forum. :roll: Konstrukcja samochodu Tarpan jest niemalże bliźniacza względem Warszawy, Żuka. Skoro był stosowany w Tarpanie, jego adaptacja do pojazdu "bliźniaczego" może być niezbyt skomplikowana. Niższe prędkości użyteczne silnika Perkinsa (maksymalny moment obrotowy w okolicy 1300 obr/min) mogą być korzystne przy pozostawieniu nie zmienionego przełożenia przekładni głównej na trasach o trudnym profilu - prawdopodobnie możnaby korzystać ze wszystkich biegów, zarówno podczas jazdy, jak i hamowania silnikiem. W tej sytuacji zmalałaby prędkość maksymalna, zużycie paliwa prawdopodobnie też - ale, jak słusznie zauważył kol. Phinek, wymagałoby to dokładniejszej analizy (oczywiście w przypadku zainteresowania pomysłem). Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Przemek on 18 Lutego 2007, 10:38:16 Wcześniej nie komentowałem bo nie znam tego silnika. Po twoim ostanim posćie nabrałem jednak przekonania że na Bieszczady może to być świetne rozwiązanie.
Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Przemek on 18 Lutego 2007, 10:58:40 Silnik o zapłonie samoczynnym AD3.152 UR
Parametr Jednostka Wartość Układ cylindrów - rzędowy Liczba cylindrów - 3 Rodzaj wtrysku - bezpośredni Kolejność pracy cylindrów - 1 – 2 – 3 Stopień spręŜania - 16,5 Średnica cylindra mm 91,44 Skok tłoka mm 127 Pojemność skokowa silnika dm3 2,502 Długość korbowodu mm 223,80÷223,85 Maksymalna moc silnika kW 34,6 Prędkość obrotowa mocy maksymalnej obr/min 2250 Maksymalny moment obrotowy silnika Nm 168,7 Prędkość obrotowa maksymalnego momentu obr/min 1350 Statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku °OWK 17 Kąt otwarcia zaworu dolotowego °OWK 13 Kąt zamknięcia zaworu dolotowego °OWK 43 Kąt otwarcia zaworu wylotowego °OWK 46 Kąt zamknięcia zaworu wylotowego °OWK 10 Prędkość obrotowa biegu jałowego obr/min 750±50 Przypomniało mi się że w WM5 jest jakiś 3 cylindrowy diesel. Czy te nie ten czasem? Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Ariel Ciechański on 18 Lutego 2007, 15:23:52 Cytat: "Przemek" Przypomniało mi się że w WM5 jest jakiś 3 cylindrowy diesel. Czy te nie ten czasem? Nie. Andrychowski S323. Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Przemek on 18 Lutego 2007, 18:00:40 Nowego Perkinsa można kupić za 2500 zł. Jak za nowy silnik to nie tak wiele. Jeśli był rzeczywiście kompatybilny ze skrzyniabiegów od S021 to warto się chyba zastanowić nad wymianą.
Silniki sprzedarz (http://znmr.webpark.pl/ceny_s.html) Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Phinek on 18 Lutego 2007, 23:51:53 .
Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Przemek on 19 Lutego 2007, 10:28:31 Z silnikiem Andorii Lublina mam na tyle złych doświadczeń że wole pozostać przy S-21!!
Jeśli chodzi o skrzynie biegów to przy S-21 przy umiejętnej jeździe radzi sobie bardzo dobrze. W Bieszczadach jest skrzynia 4-biegowa. Problemem w B jest nie tyle zużycie paliwa co prędkość. Tam nie ma gdzie się rozpędzić. Przeciętna prędkość WMC to 5-10 Km/h !! Dlatego zależy mi na silniku o jak najmniejszych obrotach. To przemawia za Perkinsem. Weźcie pod uwage że warszawa przy 60 km/h palila w trasie 9 l na 100km !! S-21 ma moment 147 Nm przy 2500 obr/min i 4000 obr/min prędkosci znamionowej a Perkins 165,4 Nm przy 1350 obr/min a prędkosci znamionowej ma 2250 obr/min. Niezgodze się co do liczby cylindrów że 4 to mniejsze drgania. Dla porównania syrena s-31 i warszawa s-21. S-21 ma 4 cylindry i ma drgania prawie jak w dieslu. S-31 ma 3 cylindry i chodzi tak równiutko jak silnik elektryczny. Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Waldi7 on 19 Lutego 2007, 16:19:42 Cytat: Phinek Cytuj Czyżby moje posty były tak bardzo pozbawione treści merytorycznej, iż tworzą jedynie niepotrzebną dysputę ? Znaczy dysputa byłaby niepotrzebna przy braku zainteresowania - przecież ja mogę się mylić, pomysł wcale nie musi być dobry - pisząc post myślałem już, że "w temacie" Perkins chyba jest całkowicie do bani. Natomiast, jeżeli ma on jakiekolwiek cechy sensowności - to całkiem co innego, dyskusja jest na miejscu - trzeba w miarę możliwości rozważyć wszelkie "za" i "przeciw" zanim wyda się pierwszą złotówkę. Cytat: Phinek Cytuj Druga propozycja... To czy mi się wydaje czy meritum sprawy stanowiło zmniejszenie kosztów utrzymania drezyny... Po co więc kombinować z dieslami skoro możnaby się pokusić o instalację gazową, która całą sprawę upraszcza. Ośmielam się zauważyć, że Polo miał co do gazu poważne wątpliwości, całkiem logicznie sformułowane (bezpieczeństwo, dostępność i sposób tankowania, ograniczona ilość miejsca na pojeździe). Patrząc wyłącznie na koszty - gaz mógłby być najtańszy (nakłady + eksploatacja), ale nie można pominąć powyższych zastrzeżeń. A jeśli chodzi o skrzynię biegów i jej wytrzymałość - wydaje mi się, że łatwiej zniesie moment obrotowy Perkinsa, patrząc na maks. moment obrotowy jaki ma silnik S-21 (147 Nm) niż 200 Nm ... Z drugiej strony - Andoria faktycznie może być łatwiej "montowalna" do tego, co już jest (aktualnej skrzyni biegów)... No ale Perkins też był montowany, tylko nie mogę ustalić do czego, bo w Tarpanach benzynowych były dwie wersje układu napędowego (S-21 i czterobiegowa skrzynia typu 705, czyli Żuk, Nysa, Warszawa albo silnik 115c ze skrzynią od Fiata 125 - też czterobiegową) i nie wiem, do której z nich był dołączony Perkins (wot zagwozdka). Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Phinek on 19 Lutego 2007, 23:36:34 . Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Waldi7 on 24 Lutego 2007, 20:16:18 Cytat: "Przemek" Nowego Perkinsa można (...) Jeśli był rzeczywiście kompatybilny ze skrzyniabiegów od S021 to warto się chyba zastanowić nad wymianą. Z tego, co udało mi się ustalić w sklepie z częściami do Żuka, Lublina itd. to przy Perkinsie w Tarpanach była skrzynia biegów pochodząca od Żuka (czterobiegowa) :smile: , tylko sprzęgło i jego obudowa było dopasowane do Perkinsa, a dźwignia wyłączania sprzęgła miała bardzo "połamany" sposób uruchamiania. :neutral: Jeżeli chodzi o opinię użytkownika - jeden do dziś jest klientem tego sklepu, jak przypomina sobie sprzedawca - to woli on Tarpana z Perkinsem niż Żuka z 4C90 (Andoria bez turbo), bo mniej spala paliwa, ale faktycznie drgania kabiny, drżenie blach są duże (cytuję dosłownie wypowiedź: "buda nieżle się trzęsie"). :sad: Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Phinek on 26 Lutego 2007, 11:34:41 . Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Waldi7 on 28 Lutego 2007, 10:45:27 Phinek, to wszystko jest jak najokrutniej prawdziwe, ale zwróć uwagę, że w aspekcie rodzaju pracy Wmc w Bieszczadach trudno podejrzewać wykorzystywanie pełnej mocy silników. Przemek w jednym z wcześniejszych postów sugerował, że potrzebny byłby silnik raczej taki, który ma przyzwoity moment obrotowy przy w miarę niskiej prędkości obrotowej ("wolnoobrotowy diesel"), więc praca motoru wyglądałaby raczej na tryb maszyny roboczej niż klasycznej, pociągowej trakcji spalinowej. A wtedy pojęcie "godzinowego zużycia paliwa" może mieć bardziej istotne znaczenie - tak mi się wydaje.
Przy okazji w temacie części zamiennych - rozpatrywany Perkins nie ma z tym problemu, przecież dla obecnych Ursusów (zdaje się 3512) dalej wytwarzają dokładnie to samo lub prawie dokładnie to samo. Nie bez znaczenia jest brak turbodoładowania w Perkinsie - zgodnie z prawami Murphy'ego - lepiej, że turbiny nie ma, to się na pewno nie popsuje. Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Przemek on 28 Lutego 2007, 23:13:40 Skoro można kupic nowy silnik znaczy sie że częsci są produkowane.
Taknaprawde to ja uwielbiam S21 i powiem wam że drezynka w B. ma z tym silnkiem niepowtarzalny klimat. Jeśli jednak Perkins miałby obniżyć koszty eksploatacji przy lepszym wykożystaniu mocy to jednak bym spróbował. Co do prawa Marphiego to mówi że nawet jeśli nie ma turbiny to i tak się popsuje :P Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Waldi7 on 01 Marca 2007, 08:27:12 Cytat: "Przemek" Co do prawa Marphiego to mówi że nawet jeśli nie ma turbiny to i tak się popsuje :P Tyz prowda! Trochę opatrznie to sformułowałem ... Widać muszę pozostać przy moich przewodach, włącznikach, diodach itp., bo to lepiej kumam. Pozdrawiam kolegę i wszystkich na BKL. Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Phinek on 06 Marca 2007, 00:54:52 . Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Przemek on 06 Marca 2007, 20:56:12 Cytat: "Phinek" 2 - To że pojazdy szynowe często jeżdzą sobie na tzw. wybiegu 4 - Kolejną kwestią jest zużycie paliwa na biegu jałowym (jazda wybiegiem). W Bieszczadach nie ma czegoś takiego. Zawsze jeździmy z włączonym biegiem!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bieszczady są dokładnym przeciwienstwem Rogowa. Rogów jest płaski jak deska do prasowania a Bieszczady to góry. W Rogowie jest 100 km prostej i może jeden lekki łuczek a w Bieszczadach na odwrót, 100 km slalomu i może jedna bardzo króciutka prosta. W Bieszczadach jeździ się Bardzo powoli i hamuje sie silnikiem. Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Adam W on 06 Marca 2007, 21:15:22 Cytat: "Przemek" W Bieszczadach nie ma czegoś takiego. Zawsze jeździmy z włączonym biegiem!!!!!!!!!!!!!!!!!! No to gratuluję zużycia paliwa i stanu silnika. Cytat: "Przemek" Bieszczady są dokładnym przeciwienstwem Rogowa. Rogów jest płaski jak deska do prasowania a Bieszczady to góry. W Rogowie jest 100 km prostej i może jeden lekki łuczek... Buahahahahaha. Powaliłeś mnie poprostu. Z tego wynika że nigdy nie jechałeś rogowską. Zapraszamy. S posdravem Adam Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Phinek on 07 Marca 2007, 02:10:03 . Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Waldi7 on 07 Marca 2007, 10:14:21 Cytat: "Phinek" Cytat: "Przemek" Bieszczady są dokładnym przeciwienstwem Rogowa. Owszem Rogów to nie bieszczady, ale niejast nam tak daleko od siebie... max i = 30,6%o :grin: Do tego posiadamy na stanie pochylnię doświadczalną w postaci podjazdu na Konopnicę. Wzniesienie ok 26 %o na długości ok. 1 km - mordęga dla silnika - nie jeden już zaparzył herbatę w chłodnicy :lol: Kolejowej praktyki w prowadzeniu lokomotyw nie mam, ale jeżdżę czasem drogowymi zestawami o masie nawet 40 ton (co też nie jest wiele). Nie będę się spierał o profile szlaków rogowskich, czy bieszczadzkich, ale uważam, że nawet wielokilometrowy podjazd o niewielkim nachyleniu bywa dużo bardziej męczący dla silnika, niż ostry podjazd, a zaraz za nim zjazd, gdzie silnik podjeżdżając "spoci się", ale za chwilę na zjeździe "odpocznie". Z powyższych postów wnioskuję, że szlak rogowski wydaje się urozmaicony, ale skoro wspominacie o jeździe wybiegiem, to hamulce widać są tam znaaaacznie rzadziej potrzebne niż w górach. Podejrzewam, że bieszczadzki szlak może mieć i mniejsze pochyłości, ale o większej długości i znacznej liczbie zakrętów (poza tym o stałym charakterze - niech będzie 20 promil, ale przez 20 km, cały czas w górę - albo w dół), więc ze względów bezpieczeństwa jazda wybiegiem odpada z założenia - utrzymanie bezpiecznej prędkości jadąc z góry wymagałoby ciągłego używania hamulca, którego elementy silnie przegrzane mogą utracić standardowe właściwości cierne, a wtedy nawet szybkie włączenie jakiegokolwiek biegu nic nie da (o ile w ogóle będzie możliwe). Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Phinek on 07 Marca 2007, 11:41:20 . Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Waldi7 on 08 Marca 2007, 08:49:01 Rozumiem Jacku, że jesteś gorącym zwolennikiem silników Andorii.
Ja ten pogląd podzielam w aspekcie samochodu. Osobiście często zdarza mi się korzystać z Lublina II, gdzie 4CT90 działa naprawdę fantastycznie. Chociaż pod względem możliwości wycieków olejowych z silnika, to ... nie powiem nic, bo sie denerwuję :???: . Ale podobno taka jest uroda tego silnika. W każdym razie jak dotąd też mnie w trasie nie zawiódł (a jeżdżę raczej na długich odcinkach, tak 1000 km w ciągu doby). Do tego jestem zadowolony ze zużycia paliwa - w zestawie z przyczepą, bez szaleństwa (bo to auto nie do wyścigów, najlepiej mi się jedzie w kolumnie TIR-ów) średnie zużycie to ok. 11 l/100 km. Bez przechwałek, czyli zbędnej wazeliny, zachodnie, młodszej konstrukcji podobne busy, wcale dużo mniej nie spalają ... (jak ktoś ma jeszcze klapki na oczach i twierdzi, że wszystko zachodnie jest lepsze, niech poczyta chociażby niemiecką prasę motoryzacyjną i testy tam zamieszczone, które jednoznacznie każą z mocnym przymrużeniem oka patrzeć na człowieka twierdzącego, że jego Merc "beczka" pali 7 l/100 km :lol: ). Chciałbym mieć ADCR pod maską, ale pewnikiem mnie na to na razie nie stać... :roll: A wracając do tematu - Przemek może uwzględnić kolejny argument za dieslem, który podałeś - przy hamowaniu silnikiem praktycznie nie zużywa paliwa :grin: , w odróżnieniu od silnika benzynowego :cry: . Który to będzie diesel - nie wiem, ale ja dla Wmc BKL nadal popieram Perkinsa (wprawdzie opierając się nadal prawie wyłącznie na opniach użytkowników, a nie na teorii - w temacie teorii chyba już podkreślałem, że chylę czoło przed Twoją wiedzą - bez obrazy można śmiało rzec, że pod względem silnikowym masz "łeb, jak sklep" - której szufladki nie otworzysz, wszędzie pełno!). Z upartym, jak na razie, pozdrowieniem, Waldek. Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Przemek on 08 Marca 2007, 09:12:46 Cytat: "Adam W" No to gratuluję zużycia paliwa i stanu silnika. Cały czas mowimy o zużyciu paliwa. Cytat: "Adam W" Buahahahahaha. Powaliłeś mnie poprostu. Z tego wynika że nigdy nie jechałeś rogowską. Zapraszamy. Rogowską rzeczywisice nie jechałem ale po torach rogowskiej jechałem i przejechałem całą trase. Natomiast wnioskuje że ty nigy nie jechałes ani Bieszczadzką kolejką ani po torach Bieszczadzkiej kolejki. Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Przemek on 08 Marca 2007, 09:22:09 Cytat: "Phinek" Z tego co wiem to na Bieszczadzkiej nie ma tak długich ostrych podjazdów, tylko ciągle góra-dół (info od Zdyszka T., który jeździł na bieszczadach Laskiem). Daleko tym Laskiem nie zajechał. Pozatym Ja zjeździłem tam dużo więcej niż Zbyszek T. i dłuższe trasy. Cytat: "Phinek" 2 - Siła hamująca hamulców a współczynnik przyczepności ma się w Wmc dosyć niekorzystnie, tzn... jak się podreguluje hamulce to bardzo łatwo zblokować koła. To się niestety zgadza. chamować Wmc trzeba bardzo delikatnie. Cytat: "Phinek" Poprostu hamulce są przewymiarowane i praktycznie rzecz biorąc nie wierzę aby można je było przegrzać. Nie muszą się przegrzać. Wystarczy że się zetrą na proch. Wymiana hamulców w Wmc to ciężka sprawa a i części są wręcz niedozdobycia, zwłaszcza dla Bieszczadzkiej. Cytat: "Phinek" Gdy np. zjeźdza się z Konopnicy to jest klasyczny roler-coster. Noga ciągle na hamulcu bo jak nie to można osiągnąć pierwszą kosmiczną :grin: W Bieszczadach jakbys tak zjeżdrzał to byś się rozwalił o drzewo!! Cytat: "Phinek" Oczywiście są odcinki gdzie jazda wybiegiem jest wręcz komfortowa (na odcinku Konopnica-Rawa Maz. jest łagodna pochylnia, gdzie można wyrzucić na luz, czy wręcz zgasiż silnik, a drezynka będzie się toczyć przez prawie 4 km ze stałą prędkością ok 30 km/h). W bieszczadach taka prędkość zpowoduje wykolejenie na najbliższym łuku. Tam się jeździ nie szybciej niż5-10 km/h!! Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Phinek on 08 Marca 2007, 09:53:29 . Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Przemek on 08 Marca 2007, 10:21:05 Cytat: "Phinek" Wiem po prostu od Zbyszka, że macie trakcyjnie bardzo tródny teren, aczkolwiek wedle moich informacji jest to coś w rodzaju góra-dół-góra-dół itd. A nie stały podjazd na długości paru kilometrów. Trasa na której Zbyszek jeździł Laskiem Cisna-Dołżyca ma około 3-4km z czego w jedną strono jest 3-4km w dół a w drugą oczywiście pod góre. Cała trasa Cisna-Przysłup ma 12 km długości i jest to podzielone pół na pół, pół trasy jest dokładnie z góy a drugie pół pod górę. Dotego dochodzą zakręty. jak pisałem Bieszczady to slalom gigant a nie jedna wielka prosta jak w Rogowie. Cytat: "Phinek" P.S.2. Czy ktoś wie ile tak naprawdę waży Wmc, Plotki głosza że 5 ton ale mnie się wydaje że góra 3. Na płaskim terenie jestem wstanie sam ją pchać ale lekie niewidoczne wzniesienie i koniec pchania. Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: polo on 08 Marca 2007, 14:22:32 mam wrażenie że WMC waży 3,5 tony + 1,5 tony ładowności
na BKL jeździ się nią na 2 biegu czasem na 3 , prędkości do 20 km/h ( łuki sa o promieniu 75m - to tak 5-10 km/h ) na hardkorowych prostych do 30 km/h i szybkie hamowanie przed zbliżającym się zakrętem , a z górki to nie więcej niż 20 km/h i zawsze na zapiętym biegu nie ma zmiłuj narazie cieszymy sie z takiego silnika jaki mamy , teraz trzeba sie skupić na reszcie mechnizmów , po wuj nam nówka silnik , jak hamulce to są teoretyczne , a całość trzyma się na drucie i farbie..... Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Phinek on 09 Marca 2007, 08:48:19 . Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Przemek on 09 Marca 2007, 16:09:09 Cytat: "polo" hamulce to są teoretyczne Nie są teoretyczne. Są po remoncie i bardzo dobrze hamują. Przyzwyczaj się wreszcie że pojazdy szynowe hamują słabiej niż drogowe. Wmc ma małą masę i tarcie kół jest za małe żeby dobrze hamować a hamulce te co sa bez problemu blokują koła. Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Przemek on 09 Marca 2007, 16:22:01 Cytat: "Phinek" Dlatego proponuję aby na razie pomyśleć ew. o reduktorze od GAZ-a bo to się wstawia bajecznie szybko i koszty są dużo niższe niż nówka silnik. Co nam to da? -Zmniejszy prędkość pojazdu (plus) -Zwiekszy obroty silnika (minus) -zwiekszy moment obrotowy przy mniejszych prędkosciach (plus) -Zwiększy zużycie paliwa (minus) -Przyspieszy zużycie silnika (minus) -Nadatek siły pociągowej nie bedzie wykorzystany bo w tej chwili Wmc radzi sobie świetnie (minus) -zwiekszy się hałas (minus) Cytat: "Phinek" pamiętać trzeba o tym, że dieleski są zawsze trochę głośniejsze od benzyniaków. Zwłaszcza dwusuwy. :grin: Cytat: "Phinek" PS. A może ktoś ma profil szlaku BKL? Tego nikt nie zna. Trzeba by dopiero pomierzyć. Ma ktoś pomysł jak? Cytat: "Phinek" PS.2. W rogowie mamy układ Andoria + skrzynia 3... :sad: ale na 3 to kiedyś żeśmy grzali 90-95 km/h :lol: , po długiej prostej którą kiedyś PRK-7 wyremontowało. - To jest kolejny argument na korzyść reduktora, bo taka prędkość na BKL to samobójstro. W bieszczadach jest S-21 i skrzynia 4 i bezprzoblemów się jeździ na 3 biegu (4tego się nie wrzuca). Jeśli chodzi o predkość to w bieszczadach samowbujstwem jest 30 km/h!! Argument o reduktorze jest nietrafiony. Zamiast wstawiać reduktor to wrzuce sobie dwójke i efekt mam ten sam. Ja stawiam na silnik wolnoobrotowy. Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: polo on 09 Marca 2007, 18:09:09 Cytat: "Phinek" PS.2. W rogowie mamy układ Andoria + skrzynia 3... :sad: ale na 3 to kiedyś żeśmy grzali 90-95 km/h :lol: , . 90 to wam prędościomierz pokazywał , jak macie ten z żuka/syerny/warszawy to przekłamuje że wuj , sygnał jest brany z skrzyni biegów , a tylni most ma inne przełożenie w niż w samochodzie i obwód kół też jest inny ja zastosowałem prędościomierz z skody a t tak zawyża nam wskazania o 10% na oryginalnym przekłamywał 30% albo więcej Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Phinek on 09 Marca 2007, 23:41:25 . Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: polo on 10 Marca 2007, 07:21:00 heh słyszałeś Przemek , drezyniarz jestem , coś nowego , jak powiem Staszkowi to sie zdziwi że hej....
Phinek: wyślij mi na maila ten excel z profilem szlaku z rogowa gstachura@onet.pl Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Przemek on 11 Marca 2007, 10:16:20 Prawdziwy drezyniaz na prędkosciomierz nie patrzy!! W Bieszczadach to nawet nie wiem po co go montowałeś.
Cytat: "polo" coś nowego , jak powiem Staszkowi to sie zdziwi że hej.... Czemu? Przecież nikt nie przeczy że jsteś drezyniarz. Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Phinek on 20 Marca 2007, 13:58:53 . Tytuł: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2? Wiadomość wysłana przez: Zombi on 20 Marca 2007, 22:50:01 Cytat: "polo" mam wrażenie że WMC waży 3,5 tony + 1,5 tony ładowności Krośniewicka WMC 39 przed porządkami na kipie ważyła koło 7-8 ton :D |