Tytuł: 2Aw, 3Aw w ZSRR Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 19 Kwietnia 2006, 10:11:26 Występowały nawet w wersji kuszetkowej i sypialnej! Bo to, ze w wersji pocztowo-bagażowej, to wiedziałem już dawno:
http://www.dzd-ussr.ru/ps/pafawag/ Ciekawostką jest, że w roku 2004 Metrowagonmasz na bazie znormalizowanego radzieckiego wagonu wąskotorowego wyprodukował zupełnie nową jakość - wagon serii 20: http://www.dzd-ussr.ru/ps/mmvz/index.html Szczególnie zwracają uwagę nowe siezenia typu autobusowego: http://www.dzd-ussr.ru/ps/mmvz/mmvz03.jpg ...oraz wyświetlacz informacyjny który widać nad drzwiami... http://www.dzd-ussr.ru/ps/mmvz/20-0015-interier.jpg Tytuł: Re: 2Aw, 3Aw w ZSRR Wiadomość wysłana przez: andy on 19 Kwietnia 2006, 10:40:39 Cytat: "Piottr_tt" Szczególnie zwracają uwagę nowe siezenia typu autobusowego: [url]http://www.dzd-ussr.ru/ps/mmvz/mmvz03.jpg[/url] Jeśli one są tak wygodne jak te w kiblach po modernach to lepiej wrócić do drewnianych.... Tytuł: 2Aw, 3Aw w ZSRR Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 19 Kwietnia 2006, 11:10:04 Sam sobie odpowiadam, bo na tej stronie znalazłem zdjęcie, na które zareagowałem jak statystyczny Polak na wodospad Niagara:
(http://www.dzd-ussr.ru/towns/kratovo/kratovo146.jpg) (http://www.dzd-ussr.ru/towns/kratovo/kratovo134.jpg) No to takie TU2 w wersji modernizacji na 14WE ;-) ale wygląda nieziemsko, prawda? Tytuł: 2Aw, 3Aw w ZSRR Wiadomość wysłana przez: Przemek on 19 Kwietnia 2006, 13:40:19 Z boku to wygląda jak Gagarin.
Tytuł: 2Aw, 3Aw w ZSRR Wiadomość wysłana przez: Przemek on 19 Kwietnia 2006, 18:37:16 Aż tak piękne to to nie jest ale zauważyłem coś ciekawego:
obok drzwi ma oznaczenie Ty 2-078 :D To pudło mi się nie podoba. Zbyt plastikowe i zabawkowe. Tytuł: 2Aw, 3Aw w ZSRR Wiadomość wysłana przez: kalito on 19 Kwietnia 2006, 19:12:14 Cytat: "Przemek" obok drzwi ma oznaczenie Ty 2-078 :D Nie ma sie co cieszyc. O ile dobrze wiem ta literka "y", to rosyjskie U. Tak wiec lokomotywa ma oznaczenie Tu2, a nie Ty2 :) pozdrawiam Tytuł: 2Aw, 3Aw w ZSRR Wiadomość wysłana przez: pomocnik drezyniarza on 19 Kwietnia 2006, 21:09:45 To jest mały gagarin :twisted:
Tytuł: 2Aw, 3Aw w ZSRR Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 19 Kwietnia 2006, 21:11:06 Panowie, bo to jest "wąskotorowy gagarin" czyli Tu2, taka jak ta:
http://www.dzd-ussr.ru/ps/tu2/index.html tylko że po modernizacji w stylu EN57 na 14WE. Tytuł: 2Aw, 3Aw w ZSRR Wiadomość wysłana przez: Przemek on 20 Kwietnia 2006, 10:14:54 Przed modernizacją (pudła :wink:) wyglądał lepiej:
(http://www.dzd-ussr.ru/towns/kiev/kiev29.jpg) Tytuł: 2Aw, 3Aw w ZSRR Wiadomość wysłana przez: emibe on 20 Kwietnia 2006, 11:25:01 Na fotce powyżej jest Tu1-001 (Осенью 1999 года тепловоз был списан и порезан в металлолом) i to nie ten sam co tamten odnowiony. Upraszczasz jak pismaki w gazetach :-)
Cytat: "fidzio" Za chile odezwa sie cenzorzy i poprawni polonisci ale ja powiem jedno :... No wiesz, co poniektórych może razić Twoja kultura wyniesiona z domu lub podwórka lub klasy maturalnej. Ale przecież co Cię to obchodzi.... Tytuł: 2Aw, 3Aw w ZSRR Wiadomość wysłana przez: Rogoz on 20 Kwietnia 2006, 11:46:43 Odnośnie tego egzeplarza to znalazłem nastepujący opis. Wynika z tego, że wandalizm jest rozpowszechniony nie tylko u nas.
http://home.zonnet.nl/p.engelbert/ Despite their shortcomings both experimental class TU1's were not scrapped nor reconstructed. In 1956 TU1-001 was transferred to the Južno-Ural (South-Ural) railway region. It might have been allocated to the Kustanaj or the Utjak system, being the only two narrow gauge railways in this region at the time. Maybe it was here for instruction purposes only, preparing the personnel for the class TU2s coming to these railways soon? In 1956 and 1957 the Južno-Ural railway region received large TU2-allocations. These probably made the unique and strange TU1-001 redundant. Already in 1957 TU1-001 was transferred away to the Kiev pioneer railway in the Ukraine. Its thrust characteristics made it very suitable for operations on pioneer railways. Above all, such a modern looking diesel locomotive on a pioneer railway would underline the technical capabilities of the communist system. It has turned many rounds on the Kiev pioneer railway until it was set on fire by vandalists in the mid 1990s. The completely burned locomotive was dumped and finally cut in the fall of 1999. TU1-001 after the fire, photographed on 21 August 1999 on the Kiev pioneer railway. Photo: Quirinus Reichen. The life of TU1-002 has remained somewhat mysterious. The very first information available on this loco is that it turned up on the Tashkent pioneer railway in Uzbekistan in 1957. It has run there until 1973, when it was probably cut. Pictures of TU1-002 can be found on Dmitry Sutyagin's page. Tytuł: 2Aw, 3Aw w ZSRR Wiadomość wysłana przez: Przemek on 20 Kwietnia 2006, 16:48:59 Cytat: "emibe" Na fotce powyżej jest Tu1 Przebudowali mu przekładnie?? Tytuł: 2Aw, 3Aw w ZSRR Wiadomość wysłana przez: emibe on 20 Kwietnia 2006, 16:59:40 Pewnie tak:
Ввиду невозможности использования ТУ1-001 для вождения полновесных поездов, он был передан на Малую Юго-Западную ж.д. (Киевскую ДЖД), где при очередном заводском ремонте был модернизирован по типу ТУ2 и эксплуатировался до 1992 года. Ale to nie ten sam :-) Tytuł: 2Aw, 3Aw w ZSRR Wiadomość wysłana przez: kalito on 20 Kwietnia 2006, 17:00:05 Cytat: "Przemek" Przebudowali mu przekładnie?? Tu sie kryje odpowiedz: Cytat: "Rogoz" Already in 1957 TU1-001 was transferred away to the Kiev pioneer railway in the Ukraine. (...) It has turned many rounds on the Kiev pioneer railway until it was set on fire by vandalists in the mid 1990s. The completely burned locomotive was dumped and finally cut in the fall of 1999. Lokomotywa zostala doszczetnie spalona, nastepnie odstawiona i w koncu pocieta pod koniec 1999r. pozdrawiam Tytuł: 2Aw, 3Aw w ZSRR Wiadomość wysłana przez: Karol on 19 Września 2007, 21:19:28 Dziś na pmk można było zlaeźć fajną fotkę ;)
http://www.badongo.com/pic/1627140 Tytuł: Odp: 2Aw, 3Aw w ZSRR Wiadomość wysłana przez: Ptr on 10 Czerwca 2011, 03:13:15 Wycinki jakiegoś ruskiego filmu:
Железная дорога в фильмах. ч.5 (http://www.youtube.com/watch?v=Vl-DFeZutJI#) Железная дорога в фильмах. ч.6 (http://www.youtube.com/watch?v=SaHMWFWo9lk#) Tytuł: Odp: 2Aw, 3Aw w ZSRR Wiadomość wysłana przez: PiotrS on 16 Maja 2012, 11:30:16 Wagony serii 3Aw trafiły m.in. na kolejkę pionierską do Wołgogradu, (określanego kiedyś mianem Stalingradu). Otrzymały tam malowanie wiśniowe. Kupiłem kiedyś na giełdzie pocztówkę przedstawiającą tamtejszy skład z tymi wagonami.
Pozdrawiam. Piotr S. Tytuł: Odp: 2Aw, 3Aw w ZSRR Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 01 Maja 2017, 17:33:17 3Aw w wersji pocztowej w Estonii. Autor Ilmar Adamson
Tytuł: Odp: 2Aw, 3Aw w ZSRR Wiadomość wysłana przez: Jsz on 01 Maja 2017, 22:57:53 Ciekawe czy się jakiś zachował?
Tytuł: Odp: 2Aw, 3Aw w ZSRR Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 02 Maja 2017, 09:30:32 Ciekawe czy się jakiś zachował? Jest taki, ale w raczej kiepskim stanie - nr 829, przysiółek Gari, obwód swierdłowski.Tytuł: Odp: 2Aw, 3Aw w ZSRR Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 02 Maja 2017, 10:30:37 Nr.829 w muzeum w Jekaterynburgu https://www.facebook.com/MuseumUzdEkb (https://www.facebook.com/MuseumUzdEkb)
Nr.3206 w Gulbene (Łotwa) http://www.banitis.lv/rolling.htm (http://www.banitis.lv/rolling.htm) Nr.644 w Lavassaare (Estonia) http://www.museumrailway.ee/expos.htm (http://www.museumrailway.ee/expos.htm) Tytuł: Odp: 2Aw, 3Aw w ZSRR Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 02 Maja 2017, 16:18:48 3Aw w wersji pocztowej w Estonii. Autor Ilmar Adamson Tyle tylko że to nie 3Aw a 801C :)Tytuł: Odp: 2Aw, 3Aw w ZSRR Wiadomość wysłana przez: Ptr on 03 Maja 2017, 12:11:08 A taki w lepszym stanie jest w muzeum w Lavassaare w Estonii:
(http://narrow.parovoz.com/gallery/icons/EE/20110926_138816-s.jpg) (http://narrow.parovoz.com/gallery/EE/20110926_138816.jpg) Zwróćcie uwagę na fabryczną wersję zestawów kołowych z łożyskami ślizgowymi ;) |