Świat kolejek wąskotorowych

KOLEJE PRZEMYSŁOWE => Koleje cukrowniane => Wątek zaczęty przez: Łukasz on 06 Listopada 2006, 18:03:57



Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: Łukasz on 06 Listopada 2006, 18:03:57
Mam pytanie odnośnie kolei tej cukrowni :
- Jak tam jest obecnie tabor??
- czy jest czynna?
- czy prowadzi jeszcze ruch podczas kampanii buraczanej?


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: kamicz on 06 Listopada 2006, 18:25:20
Czynna. Mają 2Wls50 i to podobno w super stanie. Może ktoś inny coś więcej powie i zapoda fotki :?:


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: whisper on 06 Listopada 2006, 20:17:29
Do tego posiadaja Wls40, podobno sprawna, ale nia nie jezdza. Fotka wisiala na TWB, ale niestety TWB nie zyje.


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: kamicz on 06 Listopada 2006, 21:21:32
O nie wiedziałem o 2 loku. Ciekawe co z nią będa robić? Może w przyszłosci pujdzie na cześci dla Wls50 :?:


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: Michał Izydorczak on 09 Listopada 2006, 23:08:33
Cytat: "kamicz"
O nie wiedziałem o 2 loku. Ciekawe co z nią będa robić? Może w przyszłosci pujdzie na cześci dla Wls50 :?:


W Brześciu poza dwoma Wls150 powinna być obecnie tylko jedna 2Wls40, no chyba że coś "nowego" kupili, w co szczerze wątpie ;). Pewnie obaj myślicie o tej samej lokomotywie.


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: whisper on 10 Listopada 2006, 15:30:43
PRawdopodobnie. Nie znam sie na tyle na szczegolach technicznych, zeby rozroznic Wls40 od 2Wls.
A tu obiecane fotki:
Lxd2 z Krosniewic na terenie cukrowni (http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=17354)

Cukrowniana lokomotywka wepchala wagon pod halde (http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=17355)

Pozdrawiam


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: kamicz on 10 Listopada 2006, 23:03:15
Cytat: "whisper"

Cukrowniana lokomotywka wepchala wagon pod halde ([url]http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=17355[/url])


Mają jeszcze 2 taką samą i Wls40. Te "2" przed Wls oznacza że jest to lok. na tor inny niż 600mm, bo normale Wls40/50 są tylko na 600mm. A 2Wls50 występują od 750 do 900mm.
Czy masz jakieś inne fotki z cukrowni :?:


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: whisper on 11 Listopada 2006, 13:07:55
Jest pare, ale sa cieniutkie. W zasadzie to fotek nie robie - ten jeden raz pozyczylem aparat. ;-)


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: kamicz on 11 Listopada 2006, 17:20:04
To wrzuć je :grin: Masz może fotke Wls50 :?:


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: whisper on 11 Listopada 2006, 20:45:07
Ok, wrzucilem paczke na RapidShare'a. Prosze sie tylko nie nabijac - proste fotki z syfraka, wiekszosc poruszona. ;-)
Ale skoro kolega tak chce: Fotki (http://rapidshare.com/files/2954411/Brzesc.rar.html) Paczka ma troszke ponad 4 mega - nie mam czasu zmniejszac fotek.
Pozdrawiam


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: kamicz on 12 Listopada 2006, 11:06:43
Szkoda, że fotki dupka nie masz :sad:


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: whisper on 12 Listopada 2006, 11:19:01
Niestety byl zastawiony zaparkowanymi samochodami, pracownikami i sniadaniami, bo akurat siedzieli sobie w szopie tej drugiej (bo 150-tki stoja osobno i 40 stoi osobno). Nawet jeden pracownik chcial nim wyjechac po ten wagon, ale naczelnik sie nie zgodzil mimo, ze podobno sprawna.
Pozdrawiam


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: kamicz on 12 Listopada 2006, 11:30:12
Z tego co słyszałem to dupek jest w bdb stanie :grin:


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 27 Stycznia 2008, 18:58:31
http://www.agrofoto.pl/forum/gallery-image32746.html przypomniało mi sie o tej fotce. mam kilka na dysku. Fotka jest zrobiona przez znajomego.


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 29 Stycznia 2008, 11:12:01
Lokomotywy CBK to mało :wink:  Najciekawsze są wagony 4Ww systemu Ziehla. Są przekute z toru 785mm i połączone w pary. Spzręgi między dwoma wagonami są podwójne, talerzowe (jak na GKW) a tylko skrajne każdej pary orczykowe


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: marcinsemek on 31 Stycznia 2008, 13:38:31
Kiedy to wykolejenie sie stało, chyba dawno?


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 31 Stycznia 2008, 22:09:56
data jest przy fotce. Marcin wstawił to tego samego dnia chyba.


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: Michał Z on 22 Listopada 2008, 12:09:51
W ostatni czwartek został zamknięty pewien etap historii tej kolei. Mianowicie odbył się tam wówczas przetarg na ostatnie 3 lokomotywy. Wls40 została sprzedana za 21.600 zł do Muzeum Narodowego Rolnictwa w Komornikach na Wielkopolsce, natomiast obie Wls150 wygrała firma Tor-Wag z Niesułowic (za 15.500 zł i 16.000 zł) z przeznaczaniem na dalszą sprzedaż (raczej za granicę).

Szkoda, że żadna z nich nie wyruszy na jakikolwiek wąski szlak w PL. A wniosek z tego jest taki, że w dzisiejszych czasach dla wolontariuszy chcących uruchomić jakąkolwiek zamkniętą i pozbawioną taboru linię kolejową szanse na relatywnie tanie pozyskanie jakiejkolwiek lokomotywy są już żadne...


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 22 Listopada 2008, 12:42:52
Ostatnia cukrownicza kolejka na kujawach odjeżdża z tymi lokami. Szkoda jak cholera. Wspaniała szopa, wewnątrzzakładowa stacja, waga, poustawiane wszędzie znormalizowane węglarki, Ziehl'e... Nawet sobie nie wyobrażam że to właśnie znika...



Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 22 Listopada 2008, 18:50:37
Michale, mógłbyś powiedzieć, jakie były ceny wywoławcze tych lokomotyw?
Cena za którą poszła Wls40 świadczy o tym, że licytacja chyba była ostra...


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 22 Listopada 2008, 19:40:43
2WLs40 to chyba chodliwy towar. Słyszałem że te z Kruszwicy też poszły na pniu za niemałe pieniądze...


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: Marcin117 on 22 Listopada 2008, 19:59:54
Ale ciekawe że Wls40 już tak pożądanym towarem nie jest, patrz Allegro. Niedawno była taka na sprzedaż za 8000zł i nie było chętnych. Ale z drugiej strony gdzie można by taką jeździć?


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: kamicz on 22 Listopada 2008, 20:50:05
Cytat: "Marcin117"
Ale ciekawe że Wls40 już tak pożądanym towarem nie jest, patrz Allegro. Niedawno była taka na sprzedaż za 8000zł i nie było chętnych. Ale z drugiej strony gdzie można by taką jeździć?

Zwykłych WLs'ek jest sporo, tu sprzedano 2WLs co jest już rzadkością :wink:


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 23 Listopada 2008, 01:04:00
.


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: mylene on 23 Listopada 2008, 07:49:37
Cytat: "Piottr_tt"
Michale, mógłbyś powiedzieć, jakie były ceny wywoławcze tych lokomotyw?
Cena za którą poszła Wls40 świadczy o tym, że licytacja chyba była ostra...



Pozwolę sobie odpowiedzieć na pytanie Piotra.

2Wls40 - 3500 zł
Wls 150 - 6000 zł każda.


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 23 Listopada 2008, 17:25:08
Dzięki Pawle za podanie cen wywoławczych.

Sześciokrotne przebicie na 2WLs40 pokazuje, jak bardzo chodliwy to jest towar obecnie....


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: mylene on 23 Listopada 2008, 18:16:09
Cytat: "Piottr_tt"
Dzięki Pawle za podanie cen wywoławczych.....


Licytowaliśmy do prawie 20 000 zł, ale nie daliśmy się zwariować.
Kupiec reprezentował muzeum państwowe, co za tym idzie państwowe finanse, a takie wydaje się łatwo.
Gdyby ten człowiek miał wyłożyć ze swojej kieszeni taką sumę, to pewnie skończyłby licytację na 10 000 zł.  

Podobno mają na terenie tamtejszego muzeum położyć 3 km toru i wozić zwiedzających. Oby tak się stało.
Mam nadzieję, że ta sprawna lokomotywka nie spocznie jedynie na ekspozycji.


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: konrad on 23 Listopada 2008, 18:26:10
Zastanawia mnie taka jedna rzecz... dlaczego słabsza lokomotywa poszła za większą cenę, czy to kwestia "rzadkości" czy stanu technicznego, czy też jeszcze czegoś?


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: Leśny Dziadek on 23 Listopada 2008, 18:37:02
Ekonomii...  Porównaj koszta eksploatacji 2Wls40 do Wls150 ...
Te parę tysięcy różnicy szybko się zwróci, a  na 3-kilometrowy tor ogrodowej (muzealnej?) kolejki jak znalazł.

Czy "w pakiecie" były także części zamienne (podobno był spory stan magazynowy)?


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 23 Listopada 2008, 19:36:14
.


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: Łukasz on 23 Listopada 2008, 21:11:47
A co z taborem po kolejce KWK Janina w Libiążu? Tabor już został upłynniony czy może jeszcze jest szansa na jego zakup? W sumie było tam też chyba 750mm  :razz:


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: mylene on 23 Listopada 2008, 21:32:34
Cytat: "Leśny Dziadek"

Czy "w pakiecie" były także części zamienne (podobno był spory stan magazynowy)?


Nic nie było, kiedy oglądałem lokomotywownię.

Są tam jeszcze węglarki, kilka typowych i cztery samowyładowcze.
Wiem, że idą pod palnik.
Może kogoś zainteresują.


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 23 Listopada 2008, 22:39:21
.


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: mylene on 24 Listopada 2008, 09:58:37
Cytat: "Phinek"
Cytat: "mylene"
...Są tam jeszcze węglarki, kilka typowych i cztery samowyładowcze.
Wiem, że idą pod palnik.
Może kogoś zainteresują.


Masz jakieś namiary? Z kim rozmawiać? najchętniej tel.



Telefon dałem na PW.


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: Atterdag on 06 Sierpnia 2009, 19:26:58
Trafiłem na ciekawe zdjęcie z Kujawskich KD.

(http://img.audiovis.nac.gov.pl/PIC/PIC_1-G-3573.jpg)

I stąd mam pytanie: Czy jeszcze i gdzie stoi/stał widoczny na zdjęciu most.


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: Romas on 06 Sierpnia 2009, 20:37:36
Mi to wyglada na istniejący most na rz.Zgłowiączce przed Lubrańcem.


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 06 Sierpnia 2009, 23:09:43
Może to ten most (ogólne warunki: długość przęsła, wysokość nasypów, rodzaj przyczółków zgadzają się), ale dziś kratownica jest z pewnością inna (nowsza).
W kwietniu 2004 most pod Lubrańcem wyglądał tak:
(http://lh6.ggpht.com/_zaxeoVcuX6o/SntCFZsxyaI/AAAAAAAABcw/wuqCkPZs98A/s912/Lubraniec1.jpg)
(http://lh5.ggpht.com/_zaxeoVcuX6o/SntCFTsswFI/AAAAAAAABc0/v83chOz5uLg/s800/Lubraniec2.jpg)

Na zdjęciu z NAC kratownica jest wyższa (sposób skratowania dwóch dźwigarów powyżej skrajni) a poszczególne elementy bardziej ażurowe. Do tego kilka innych, drobniejszych ale wyraźnych różnic.

Pozdrawiam


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 06 Sierpnia 2009, 23:29:01
Na archiwalnej fotce widać ze to czas budowy jest i niektóre elementy to po prostu rusztowanie a konstrukcja nie jest ukończona (dlatego jest tymczasowa podpora po środku mostu)


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 06 Sierpnia 2009, 23:37:50
Chodzi mi o ten element:
(http://lh6.ggpht.com/_zaxeoVcuX6o/SntMml54R-I/AAAAAAAABc4/D0ZwqgXNVdA/Lubraniec3.jpg)
Współczesna kratownica mostu w Lubrańcu na tle wyglądała by mniej więcej tak:
(http://lh5.ggpht.com/_zaxeoVcuX6o/SntQON8tAWI/AAAAAAAABdE/n9XZxo-AZa8/Lubraniec4.jpg)

Wygląda na próbę obciążenia. Przyczółki też jeszcze nie obsypane.


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 06 Sierpnia 2009, 23:55:50
http://www.skkw.pl/galeria/displayimage.php?album=68&pos=14 widok z boku (fotka z tego roku)

Porównując aktualna fotkę z archiwalną dochodzę do wniosku ze to inny most o bardzo podobnej konstrukcji i podobnej długości (raczej dłuższy niż  w Lubrańcu).


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: Romas on 07 Sierpnia 2009, 07:09:51
Kratownica jest inna , fakt. Tak to jest jak się człowiekowi do własnego archiwum nie chce zajrzeć , a polega tylko na pamięci :oops:

To samo zdjęcie jest publikowane w książce B.Pokropińskiego "Kujawskie Koleje Dojazdowe", z podpisem że jest to most pod Lubrańcem a zdjęcie wykonano w 1932 roku. Niektórzy powiedzą, że u B.P. jest wiele błędów. Fakt , ale tym razem autor powołuje się na źródło, a jest nim książka "Komunikacja w Polsce Odrodzonej". Ja tej pozycji w soich zasobach nie mam, więc nie mogę potwierdzić.


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 07 Sierpnia 2009, 07:52:30
Jeśli to rok 32 to prześwit 600mm i być może po przekuciu na 750 i wprowadzaniu transporterów most został wymieniony na inny.


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: janeczek on 07 Sierpnia 2009, 08:15:45
Jest to z całą pewnością most pod Lubrańcem na Zgłowiączce. Na moście widać dwa parowozy Wp29 - czyli nie może być mowy o szerokości toru 600 mm.


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: Atterdag on 07 Sierpnia 2009, 09:16:29
Dzięki za pomoc. Widzę, że nie lada dyskusja rozgorzała. I tak, jest to próba obciążeniowa.


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 07 Sierpnia 2009, 14:26:32
Kratownica jest wysoka, bo to kratownica na normalny tor. Tak się robiło


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 07 Sierpnia 2009, 15:06:18
Cytat: "dobrzyn"
Kratownica jest wysoka, bo to kratownica na normalny tor.

Czy ja wiem...
Ogólnie stara kratownica wykonana jest z delikatniejszych elementów, więc aby uzyskać odpowiednią sztywność, odległość pasa górnego i dolnego musiała być większa (trywializując: jak w belce dwuteowej lub szynie - im wyższy profil, tym sztywniejsza, nawet jeśli grubości półek i środnika są nieco mniejsze)
To, o czym wspominałem - forma połączenia dwóch kratownic ponad torem raczej dostosowana jest do skrajni wąskotorowej. Możliwe oczywiście, że wykorzystano jakieś standardowe elementy odpowiednio je adaptując, ale przęsło jako całość z pewnością nie jest normalnotorowe.

Ponieważ jest problem ze zdjęciami, które wklejam na forum (raz wyświetla a raz nie), podaję do nich link (http://picasaweb.google.pl/marekm001/Lubraniec?authkey=Gv1sRgCK3kzYWM8p3LyQE&feat=directlink).

Pozdrawiam

PS
Przy okazji coś, dla miłośników mostów:
Zdjęcia z albumu dziadka (http://picasaweb.google.pl/marekm001/ZdjeciaDziadkaWojnaBolszewicka1920?authkey=Gv1sRgCOuzp5H1l9rZkQE&feat=directlink) z Wojny Bolszewickiej. Wiem, że rozstaw szerszy/jeszcze szerszy niż obowiązujący na tym zacnym forum, ale po znajomości  :wink:


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: Piotrek on 12 Września 2009, 20:04:20
Cytat: "Michał Z"
Wls40 została sprzedana za 21.600 zł do Muzeum Narodowego Rolnictwa w Komornikach na Wielkopolsce


Dzisiaj zwiedziłem Muzeum Narodowe Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego w Szreniawie, gdzie znajduje się lokomotywa z tego przetargu. Stoi ona jak na razie w zadaszonej oborze z innymi eksponatami. Obok niej stoi strażacki ŻUK :smile:

(http://images48.fotosik.pl/197/9fb30c6aabbf9abdm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=9fb30c6aabbf9abd)

(http://images40.fotosik.pl/193/e93134c5abb40dc5m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e93134c5abb40dc5)

(http://images47.fotosik.pl/197/3535a76db901861em.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3535a76db901861e)

(http://images42.fotosik.pl/109/7b379e039b3e3c62m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7b379e039b3e3c62)

(http://images42.fotosik.pl/109/b2eed49387879a0fm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b2eed49387879a0f)

(http://images46.fotosik.pl/197/8c9165b94ad65446m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=8c9165b94ad65446)

(http://images47.fotosik.pl/197/ad43424e40c354c0m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ad43424e40c354c0)

(http://images46.fotosik.pl/197/02cf5ce4458ee3dbm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=02cf5ce4458ee3db)

(http://images43.fotosik.pl/197/2e1a60d834eb4818m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2e1a60d834eb4818)


Px48 wraz z wagonami również przemieścił się w nowe miejsce na terenie muzeum.

(http://images47.fotosik.pl/197/3e3c24e2040978ebm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3e3c24e2040978eb)


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: Atterdag on 11 Października 2009, 14:26:41
Tak po kądzieli torowiska związana z Brześciem:

http://www.stkittsscenicrailway.com/video.html

Filmik z St. Kitts Scenic Railway na Karaibach z... Lyd2 z Cukrowni Dobre w roli głównej  :twisted:


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: adam on 11 Października 2009, 20:34:55
I widzisz , a lokomotywka była do końca sprawna , jak byliśmy na przetargu to gość właśnie z muzeum mówił,żeby nie licytować bo każdą cene da za nia i tak poszła , a z hali jak ja zabierali to o własnych siłach wyjechała  i były to ostatnie fotki jej i jej większych sióstr  , tylko jestem ciekaw jako sprawna to tylko eksponat czy raczej takze zrobią ją jeżdżącą na jakimś krótkim odcinku , bo to bez sensu aby sprawna stała i nie cieszyła oka w ruchu.


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: Atterdag on 11 Października 2009, 21:02:50
No właśnie w załączonym filmiku widać ją w nowym malowaniu jak o własnych siłach ciągnie duży skład ciekawie skonstruowanych wagonów pasażerskich. Aż kusi by się kiedyś udać na Karaiby i ją sfotografować... ;)


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: adam on 12 Października 2009, 21:09:08
słuchaj ja akurat piszę o tej Wls-40 - to o nią był bój , a najbardziej mnie ciekawi co sie stało z WLS-150 tkami były tam dwie sztuki kto je kupił a raczej nie Szereniawa


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: kamicz on 12 Października 2009, 22:35:32
Pozostałe Wls150 zakupiła firma Tabor, było gdzieś info o tym na forum :wink:


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 12 Października 2009, 23:25:45
Według wask.pl zostały zezłomowane...

A odnośnie tej małej to mam pytanie.

Czy to nie jest 2WLS40 tylko oznaczona jako WLS40??

wygląd jak 2WLS
rozstaw 750mm
tylko oznaczenie namalowane na boku....


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: Michał Z on 13 Października 2009, 14:56:46
Cytat: "Piotrek"
Dzisiaj zwiedziłem Muzeum ...
Px48 wraz z wagonami również przemieścił się w nowe miejsce na terenie muzeum.

A ja mam głupie pytanie, jak oni ustawili na jednym torze Px49 razem z węglarkami na 600 mm z Bydgoskiej KD?

pozdr M.


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 13 Października 2009, 15:46:38
Gdzieś w necie jest foto. Jedna szyna wspólna a druga. W dwóch kawałkach o różnych szerokościach


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: kamicz on 13 Października 2009, 16:59:17
Cytat: "andrzej2110"
Według wask.pl zostały zezłomowane...


(http://img392.imageshack.us/img392/9928/dsc00537.jpg)


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 13 Października 2009, 17:38:06
Oj chyba z przeznaczeniem na części a nie uruchomienie...


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: adam on 13 Października 2009, 19:49:42
O rany Boskie w mordę j............... rany julek przecież,,, one czynne do końca niech ich szlak  - no to na pewno na części , mmmmmm brak mi słów - skad ta fotka - czy jest jakiś adres , telefon do tej firmy co je "uratowała" - pozdr


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 13 Października 2009, 20:17:00
a


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: kamicz on 13 Października 2009, 20:27:31
ZTCW to w Lidkach z cukrowni zdemontowano bufory oraz zestawy kołowe, reszta nadal kompletna.


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 13 Października 2009, 21:51:15
Cytat: "Phinek"
Dlatego włąsnie uważam, że nie ma nic złego w tym, że jedna Lydka staje się dawcą części dla innych Lydek.

Eksploatacja metodą kanibalizacji ma bardzo długą tradycję w narodzie.
Jak mi kiedyś ktoś opowiadał, jak sprawna drużyna warsztatowa potrafi przełożyć z rozbitego Solarisa do Solarisa z zatartym silnikiem cały silnik w ciągu jednej zmiany, to co doiero mówić o sprzęcie, który jest nieprodukowany od wielu lat.


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: Hal9 on 14 Października 2009, 20:54:00
To poniekąd nasza narodowa, inwencja twórcza. Biorąca się niestety z ogólnej biedy, dziadostwa, braku ... braku kasy.

Zresztą nie muszę daleko szukać bo posiadam samochód w którym jest czwarty z kolei silnik i co ciekawe każdy był inny tak pod względem paliwa, kraju pochodzenia jak i pojemności  :mrgreen:


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 14 Października 2009, 21:13:09
a


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 14 Października 2009, 22:52:18
...a materiały nawierzchniowe kolei które nie rokują przyszłości przeszczepiać na te, które mogą żyć...


Tytuł: Kolej wąskotorowa cukrowni Brześć Kujawski
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 15 Października 2009, 09:47:10
Cytat: "Phinek"
"prekładka nadwozia".

Serwis Polmozbytu potrafił przełożyć Poloneza w ciągu dwóch zmian. Swoją drogą szkoda że już nie można kupować owych golych bud do współczesnych samochodów. Taki mały OT