Świat kolejek wąskotorowych

FORA KOLEJOWE => Tabor => Wątek zaczęty przez: Karol on 11 Maj 2007, 23:17:37



Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: Karol on 11 Maj 2007, 23:17:37
Znalezione przed chwilą na pmk http://www.lubuski.strazgraniczna.pl/granica/2007-05-11
Ja widać grabież naszego kraju nadal trwa :evil:


Tytuł: Re: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: fidzio on 12 Maj 2007, 07:26:05
Po paserach z czech do wesołej listy dołączyć mieli zamiar również hiszpani :)


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: prof_klos on 12 Maj 2007, 07:32:44
Na szczęście im się to nie udało, ale toż to kosmiczna sprawa.
Rozumiem - przemycać papierosy, wódkę, ale Parowóz??
To nawet mi do głowy nie wpadło.
Co za czasy...
Oby jak najmniej tego typu działań.


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: wagonownia on 12 Maj 2007, 10:02:43
witam - i po kiego przywędrował z Gniezna , aby inni mędrcy go sprzedali?
Ostatnio na platwormach sztuk 2 - jechały sobie wagoniki - cel mi nie znany , nie zdążyłem sprawdzić.Widać ,że były to węglarki ,ale z dwoma buforami , coś w tym stylu jak na 785 mm i jechały linią na Biasłystok .Będzie tak z  6 dni temu.Czy też do kogoś do prywatnych zbiorów , cóż .........


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 12 Maj 2007, 10:18:57
Pytanie tylko co teraz z Peiksem... Skarb Państwa??


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: wagonownia on 12 Maj 2007, 10:34:38
więc dodzwoniłem sie do Straży Granicznej i dowiedziałem sie , że nie ma możliwości  o przekroczeniu granicy , a ów kierowca juz został zatrzymany.Padło pytanie co z nim będzie - ja uważam że powinien trafic na kolejkę , która o niego zadba , a wydaje mi sie że troche ich jest.Np.kolej krośniewicka jak najbardziej , a moje prywatne zdanie - kolej rogowska tam sie dba o powierzone mienie kolejowe.


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: ok333 on 12 Maj 2007, 12:13:41
Czyli ... bedzie mozna oba pojazdy Px'a i ciezarowke   :grin:  kupic na przetargach !!!  A wiec  - kto da wiecej -  bo taka jest kolej rzeczy przejetych na Skarb Panstwa . Lecz to troche potrwea , bo najpierw sprawa sadowa  itd. ...


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 12 Maj 2007, 12:25:11
A on ma ważną rewizję? Ktoś wie coz tamtejszą Lydka??


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: papierz on 12 Maj 2007, 13:18:12
Cytat: "dobrzyn"
A on ma ważną rewizję?


Jeśli dobrze pamiętam, to chyba jeszcze przez rok może dwa lata będzie miał ważną rewizję.
Bardzo jestem ciekaw jaki będzie finał tej sprawy. W Polsce nikt nie chciał go odkupić, hmm może lepiej jak napisze, nikogo z entuzjastów nie było stać na to cacko. Cena 200 000 zł skutecznie ograniczyła możliwość odkupienia go od poprzedniego właściciela, czyli Wyższej Szkoły Ekonomicznej (jeśli dobrze pamiętam).

Jeżeli przejmie go skarb państwa, bo przecież nie jest wykluczone, że jednak pojedzie do hiszpańskiego nabywcy, to moim zdaniem trafi ostatecznie gdzieś do muzeum, być może do Sochaczewa, gdzie może obsługiwać turystów.
Nie znam się na procedurach postępowania w takich sytuacjach, ale jeśli nikt nie zgłosi się do ewentualnego przetargu, to prawdopodobnie taka zapadnie decyzja.

A może niech skarb państwa udostępnia go co dwa lata innej czynnej kolejce, żeby cieszył rdzennych MK i turystów. Remontem też mógłby się zająć skarb państwa.   :wink:   tylko tak sobie filozofuję.  :smile: Wiadomo, że to nie możliwe.


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: prof_klos on 12 Maj 2007, 13:23:10
Dobra inicjatywa - by go dali na kolejkę, gdzie nie ma Px'a :)
Wszakże takie coś napędziłoby turystykę w jakimś rejonie.


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: Łukasz on 12 Maj 2007, 21:06:23
Według informacji wziętych z innego forum peiks jest w Jaworzynie Śląskiej.
Info z forum parowozowni Wolsztyn.
Cytat: "kurczaczek1986"
i odnośnie Px... jest on teraz w jaworzynie i prawdopodobnie stanie się własnością muzeum :D


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: ok333 on 12 Maj 2007, 21:19:27
...a po kie licho Jaworzynie Px48 na 750 mm i na chodzie ??? Moze zamienia na Harleye  :grin:  :?: . Faktem jest ,ze z granicy to do nich najblizej  - klopot z magazynowaniem celnym !


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: polo on 13 Maj 2007, 05:59:39
na BKL z nim !!


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: Karol on 13 Maj 2007, 13:26:11
Albo na ŻKD - obie mają największy ruch turystyczny z 750-tek. Aczkolwiek nieważne na jaką kolejkę by trafił dobrze będzie jeżeli zostanie w Polsce. I nasuwa się jeszcze pytanie jak zapobiec podobnym próbom po zniesieniu kontroli granicznej. Tutaj jest link do postu ze zdjęciem parowozu w Jaworzynie http://www.parowozy.com.pl/forum/viewtopic.php?p=11036#11036 A teraz cała sytuacja skojarzyła mi się z pewnym faktem, że kiedyś ktoś szukał chyba tutaj albo w innym kolejowo dyskusyjnym miejscu dla znajomego biznesmena lokomotywy wąskotorowej. Biznesmen ten zdaje się był był z Hiszpanii.


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: ok333 on 13 Maj 2007, 16:11:47
Widze ,ze po Peiksa juz sie kolejka ustawia  :smile:  :?:  :?:  :?:  Pozwolcie  , ze w imieniu SKPL-u wcisne sie w ,,ogonek'' . Kaliska KD  oferuje mu 57 km toru ( one way ) i ulatwiony dojazd koleja do stacji poczatkowej w Opatowku Wask. dla Milosnikow Kolei . W  centrum Polski czyli w miare blisko dla wszystkich . Trzeba sie troche rozpychac lokciami , zeby nie wyjsc jak ... prezydent Lodzi na EURU 2012  :wink: .

Ta droga pragne w imieniu wszystkich Milosnikow Kolei ( zwlaszcza pod para ) podziekowac polskim sluzbom granicznym i celnym za baczenie na szczelnosc naszej granicy . Oby nigdy , zaden zabytek nie przedostal sie w niepowolane rece przemytnikow !.

Pozdrawiam


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: wagonownia on 13 Maj 2007, 17:38:27
Najwazniesze ,aby tender sie znalazł , a mogło być tak że tender juz się wydostał!!!!????
Każdy pisze dla swojej kolejki - nasza  proponuje wymianę px48-1902 na 1754 narazie bez tendra - jakby sie tamten znalazł to wtedy cały px wraz z tendrem do Jaworzyny ,a tamten kompletny do Krośniewic


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: px48 on 13 Maj 2007, 18:03:51
Wydaje mi się, że sprawa Px48-1754 wywoła nie mało kłótni i sporów. Ja nie wyobrażam sobie jak można sprawiedliwie "przydzielić" ten parowóz do jakiejkolwiek kolejki. Każda będzie miała swój cel w otrzymaniu tegoż peiksa. Co do kwestii wymiany to są chyba tylko 2 odstawione peiksy, które pod względem fizycznym i wizualnym odpowiadają 1754, a mianowicie krośniwicki 1902 i średzki 1920.
Teraz pozostaje czekać na dalsze rozwinięcie sprawy, a temat przydzielenia 1754 i Salomonowi by sprawił problem.


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: wagonownia on 13 Maj 2007, 18:51:29
całkowicie sie z tobą zgadzam - chociaż jeden  normalnie myśli , gdyż jeden juz mnie ochrzanił ,ale najlepieć ćwiczyć przecisk myszki niz pędzel bądz łopatę na linii - ale cóz podobni działacze są w dzisiejszym chorym rządzie


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: Karol on 13 Maj 2007, 19:47:44
Cytat: "ok333"
Widze ,ze po Peiksa juz sie kolejka ustawia  :smile:  :?:  :?:  :?:  Pozwolcie  , ze w imieniu SKPL-u wcisne sie w ,,ogonek'' . Kaliska KD  oferuje mu 57 km toru ( one way ) i ulatwiony dojazd koleja do stacji poczatkowej w Opatowku Wask. dla Milosnikow Kolei . W  centrum Polski czyli w miare blisko dla wszystkich . Trzeba sie troche rozpychac lokciami , żeby nie wyjść jak ... prezydent Lodzi na EURU 2012  :wink: .
Zapomniałeś jeszcze wspomnieć o  (jedynej już?) obrotnicy na 750mm ;) I żadna tam kolejka tylko lokalny patriotyzm zaślepia racjonalne rozwiązania co najlepiej z Px-em zrobić. Ten komentarz szczególnie jest wykierowany w stronę jednego Jaworzyńskiego wolontariusza z forum wolsztyńskiego. Faktem jest, że jeżeli parowóz pozostał by w Polsce to pozostanie w Jaworzynie to dla niego mniejsze zło. Weźmy pod uwagę, że na 16 (czynnych) siedemset pięćdziesiątek sześć już ma sprawnego Px-a (Ełcka, Gnieźnieńska, Krośniewicka, Sochaczewska, Średzka i Świętokrzyska). Z pozostałych marginalne znaczenie turystyczne mają Mławska, Krotoszyńska i Kaliska. Uważam, że Px powinien trafić na jedną z pozostałych kolejek - Bieszczadzką, Nałęczowską, Przeworską, Rogowską, Starachowicką, Śmigielską lub Żuławską.
Cytat: "ok333"
Ta droga pragne w imieniu wszystkich Milosnikow Kolei ( zwlaszcza pod para ) podziekowac polskim sluzbom granicznym i celnym za baczenie na szczelnosc naszej granicy . Oby nigdy , zaden zabytek nie przedostal sie w niepowolane rece przemytnikow !.
Tak ale co będzie za rok gdy zdejmą kontrolę graniczną? Czy istnieją jakieś zabezpieczenia przed tym? Bo w podobny sposób za rok może np. zniknąć pół Stanicy, a Gierudzki swoją muzealną podróż z Kaszub, przez Rudy zakończyłby jako muzealnik w Chile. O parowozach takich jak np. Baziel z w-m nie mówiąc - tysiączka to zapewne łakomy kąsek dla zachodnich miłośników albo Siemens i Zastal z Oleśnicy - moglibyśmy się nawet nie zorientować kiedy by już jakiś niemiec trzymał je sobie w tajemnicy w garażu. Zresztą w tym kraju nawet może się to obejść bez wiedzy właściciela jak np. w dzień pocięto wagon tuż przy peronach Olsztyńskiego dworca należący do KMK Olsztyn na oczach wielu ludzi i sokistów albo jak Gierudzki zabrał Tw53 z Raciborza. Podjeżdża dźwig, ładuje na platformę i nie ma.


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: px48 on 13 Maj 2007, 20:15:32
Ja uważam, że na razie nie ma co dzielić skóry na nieździedziu, a proponowana przez Karola wersja przydziału do jednej z tych sześciu kolejek też nie jest do końca sprawiedliwa. Każda 750 mmetrówka powinna się oficjalnie ustosunkować do tego tematu i wskazać dlaczego to właśnie do niej ma trafić peiks.
Druga kwestia to sprawa finansowa. Nie każda z tych kolejek bedzie w stanie utrzymać parowóz w "planie". Po co ma trafić gdzieś gdzie nie bedzie wykorzystywany? Jeden kurs parowozem kosztuje min 1 tys zł. Do tego dochodzi jeszcze infrastruktura, zaplecze, częsci zamienne, naprawy a przedewszystkim wykwalifikowani maszyniści. Można oczywiście zlecić innemu operatorowi ale to dodatkowe koszty. Parowóz jest drogą zabawką i na prawdę przyjęcie go nie jest wcale takie łatwe.


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: papierz on 13 Maj 2007, 22:50:15
Cytat: "px48"

Nie każda z tych kolejek bedzie w stanie utrzymać parowóz w "planie". Po co ma trafić gdzieś gdzie nie bedzie wykorzystywany? Jeden kurs parowozem kosztuje min 1 tys zł. Do tego dochodzi jeszcze infrastruktura, zaplecze, częsci zamienne, naprawy a przede wszystkim wykwalifikowani maszyniści. Można oczywiście zlecić innemu operatorowi ale to dodatkowe koszty. Parowóz jest drogą zabawką i na prawdę przyjęcie go nie jest wcale takie łatwe.



Dlatego lok powinien trafić do Krośniewic. Wszystkie elementy, które wymieniłeś będą tam spełnione a dodatkowo możliwość ruchu planowego-osobowego  obsługiwanego przez tego Px-a. Przewozy turystyczne będą jedynie "przybraniem do bukietu".


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: papierz on 13 Maj 2007, 23:00:36
Cytat: Karol
Cytat: "ok333"
Weźmy pod uwagę, że na 16 (czynnych) siedemset pięćdziesiątek sześć już ma sprawnego Px-a (Ełcka, Gnieźnieńska, Krośniewicka, Sochaczewska, Średzka i Świętokrzyska). Z pozostałych marginalne znaczenie turystyczne mają Mławska, Krotoszyńska i Kaliska.


Andrzej, przecież Krośniewice nie mają sprawnego Px-a, a potencjał ogromny.


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: Karol on 13 Maj 2007, 23:16:45
Szczególnie z tymi wszystkimi problemami o których mówicie, że się dzieją w Krośniewicach. Nawet jeżeli pojeździł by dwa lata to co potem? Drugi Px w odstawkę kiedy niektóre kolejki nie mają nawet trupa którego w przyszłości można by uruchomić? A może idąc wzorem większości osób mówiących o tym Px-ie (nie tylko na tym forum) powiem, że parowóz powinien stanąć u mnie w Gdyni, obok urzędu jest ładny park gdzie by sobie stał a ja ze znajomymi byśmy o niego dbali a w przyszłości może wybudowali nawet kawałek toru aby mógł sobie pojeździć. Zaproponowałem bezstronnie na jakie kolejki mógłby trafić. Część odrzuciłem bo jeżeli jakaś kolejka ma już parowóz, nawet jeżeli aktualnie nie sprawny albo za niedługo zostanie odstawiony to po co jej drugi? Aby po dwóch latach również został schowany do szopy? Są kolejki które w ogóle nie mają parowozu który można w przyszłości uruchomić.

Proszę moderatora o wydzielenie z tego tematu postów dotyczących kwestii gdzie ma trafić parowóz i zamknięcie nowego tematu i dodanie do pierwszego postu informacji o niekontynuowaniu tej kwestii. Widać, że tworzą się niepotrzebne konflikty a wypowiadające się osoby. Jeżeli ktoś naprawdę chce aby parowóz trafił "do niego" niech poinformuje o fakcie lokalne władze lub odpowiednie stowarzyszenia/fundacje i nie wylewa na forum "do mnie!". Swoją drogą to w takiej sytuacji gdybyśmy mogli decydować o losie tego Px to poprzednie rozwiązanie papierza (o wypożyczaniu na jakiś czas) było by zapewne bardzo dobre ;)

Pozdrawiam wszystkich a Px niech trafi w dobre ręce (a tych jak widać dużo) :)

Cytat: papierz
Cytat: "Karol"
Cytat: "ok333"
Weźmy pod uwagę, że na 16 (czynnych) siedemset pięćdziesiątek sześć już ma sprawnego Px-a (Ełcka, Gnieźnieńska, Krośniewicka, Sochaczewska, Średzka i Świętokrzyska). Z pozostałych marginalne znaczenie turystyczne mają Mławska, Krotoszyńska i Kaliska.


Andrzej, przecież Krośniewice nie mają sprawnego Px-a, a potencjał ogromny.
Coś nie tak z tym cytatem wyszło ;) A więc wyjaśniam, że chodziło o odstawionego Px48-1902. Tak jak wyżej pisałem co by było po dwóch latach? Dołączył by do kolegi? Czasem równie ważne co posiadanie czynnego parowozu jest również posiadanie takiego który można dać do naprawy. Na przykład Śmigielska wąskotorówka również ma duży potencjał a w przyszłości gdyby posiadała sprawny parowóz na stałe w połączeniu z bliskością Wolsztyna mógłby być jeszcze większy. W Śmiglu chcieli by parowóz jednak koszty naprawy ich parowozu były by bardzo duże tymczasem Krośniewicki Px48 stoi 5 lat od ostatniej jazdy bezpiecznie w szopie czekając na swoją szansę a jak potencjał ogromny to w końcu powinien sie doczekać. Nie od razu Rzym zbudowano ;)


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: Przemek on 14 Maj 2007, 13:31:57
Do kogo więc nalezy się zwrócić w celu ewentualnego pozyskania tego parowozu??


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: Marek Sz on 14 Maj 2007, 19:37:54
Cytat: "papierz"

Andrzej, przecież Krośniewice nie mają sprawnego Px-a, a potencjał ogromny.


I od lat konczy sie tylko na tym potencjale.


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 14 Maj 2007, 20:21:35
Cytat: "Przemek"
Do kogo więc nalezy się zwrócić w celu ewentualnego pozyskania tego parowozu??


Za łatwo by było ;) Rusz głową bo chętnych nie brakuje...


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: ok333 on 14 Maj 2007, 22:04:45
Axel , cos mi chodzi po glowie , ze ...masz dostep do ,,drobiu'' :lol:   :?: . Dolozymy naszego zbierskiego ,,zimniaczka'' .

Pozdro


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: a cygan on 18 Maj 2007, 21:24:40
Na tymczasowe przechowanie Px mógłby trafić do Marcul, by potem kursować na linii Starachowice - Iłża.
A tak na poważnie - nadleśnictwo szuka eksponatów kolejowych do powstającego skansenu, poprzednie wróciły do Starachowic. Potrzebny parowóz, wózki kłonicowe, platformy do przewozu papierówki.


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: bigbird on 19 Maj 2007, 15:36:29
Nie mozna by wyslac Px-a do Mlawy, skoro tam obecnie nie ma sprawnej lokomotywy do prowadzenia pociagow?


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: Przemek on 19 Maj 2007, 16:42:32
Cytat: "bigbird"
Nie mozna by wyslac Px-a do Mlawy, skoro tam obecnie nie ma sprawnej lokomotywy do prowadzenia pociagow?

A tak to by Mława miała jeszcze jedną lokomotywe do zdewastowania...


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: grzegorz_sykut on 19 Maj 2007, 18:44:18
Skoro w Mlawie dewastuje sie lokomotywy to moze zadzwon do prezesa SKPL albo odrazu wyzej, zglaszajac ten nielegalny proceder.

W Mlawie stoi w tym momencie 2 szt Px48 wiec mysle ze jest to calkiem niezle wyposazona kolejka. Zauwazyc nalezy ze sa takie ktore tych lokomotyw od dawna nie maja. Daleki jednak jestem od spekulacji na temat gdzie ta lokomotywa powinna trafic. Tym bardziej ze nie moja piaskownica i nie moje zabawki. Wiec po co deliberowac nad faktem skoro zaden z nas nie jest strona w umowach posiadania/uzytkownia tego parowozu.
Bo ja to bym prywatnie pozyskal wszystkie Px48 i odmalowal je na rozowo w fioletowe kwiatki. A wszystkie Lxd2 odmalowal na czarny metalik z jolly rogerem na czolownicy. I co? I nic. Mozna sobie moje nadzieje miedzy bajki wlozyc tak samo jak gdybanie kazdego z Was gdzie rzeczony Px moze byc oddelegowany.


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 19 Maj 2007, 18:53:58
PANOWIE! Skóra na niedźwiedziu jak to napisał ktoś wyżej... Każdy znajdzie milion powodów dlaczego Peiks powinien tarfić do niego... A przecież on ma WŁAŚCICIELA. To że zatrzymała go straż graniczna nie znaczy jeszcze że jest już bezpański/skarbu państwa. Teraz chyba musi być jeszcze jakiś proces prawda? A później chyba przetarg... Bo tak to chyba z wszelkimi dobrami zatrzymanymi przez służby celne i przejęte przez skarb państwa... Więc od siebie proponuje zakończyć te targi i czekać na konkrety... A co do konkretów to czy jaworzyńscy koledzy nie mogliby go schować pod dachem?


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: ok333 on 19 Maj 2007, 20:58:31
Dobrzyn ,
 nie traktuj tych ,,zabiegow'' tak powaznie  :wink:  .
Znajac zycie . to ten parowoz oraz srodek transportu wykorzystywany do popelnienia przestepstwa  - to juz wlasnosc Skarbu Panstwa . Te dwa pojazdy sa juz zabezpieczone jako dowody przestepstwa . To wlasciciel Pxa i wlasciciel ciagnika z naczepa popelnili przestepstwa. Kazdy z nich bedzie odpowiadal oddzielnie , lecz byc moze w jednym procesie . Te dowody przestepstwa pojda ,, na przetarg '' po procesie . Oby ich tylko korazja nie zzarla  przed jego zakonczeniem :!: . Milo sie czyta ,ze nasze parowozy czy diselki jezdza po Wyspach Cooka  , Walii czy Szwajcarii , ale ja osobiscie wole widziec je na polskim ciasnym torze .

Pozdrawiam.


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: Karol on 19 Maj 2007, 21:31:03
N cóż Px zdaje się nie ma żadnej dokumentacji tak więc mogą być duże problemy. A w Mławie to zanim zacznie się w ogóle myśleć o sprawach takich jak parowóz powinno się skupić na sprawie reaktywacji kolejki. I powiedzmy sobie szczerze, że wąskotorowe planowce pod parą w Polsce skonczyły się pare lat temu i już nie wrócą, chociażby ze względu na koszty. Parowóz powinien trafić na jedną z kolejek która nie ma ani sprawnego Px-a ani żadnego którego można by przywrócić do ruchu.


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: Przemek on 20 Maj 2007, 14:34:38
Jeśli gdzieś parowóz (jakikolwiek) ma trafić to na kolejke która jest wstanie go utrzymać. Jeśli kolejki nie stać na kupno parowozu to nei stać też na utrzymanie. Nie prawdą jest że ruch planowy parowzów jest nieopłacalny. Udowodniło to miedzy innymi Cargo wprowadzając w Krakowie planowy ruch retro Kraków-Wieliczka,  Gdzie pierwszy kurs w ciagu dnia zarabiał na nastepne i oczywiste jest że następne przynosiły czyste zyski. Ludzie widząc parowóz chetniej wsiadają do pociągu niż na trakcji spalinowej czy elektrycznej.


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: mch on 20 Maj 2007, 17:43:57
Cytat: "Przemek"
Jeśli gdzieś parowóz (jakikolwiek) ma trafić to na kolejke która jest wstanie go utrzymać.



Przekaz podprogowy zawarty między wierszami brzmi: Bieszczadzka ma dobre wyniki finansowe, znakomita frekwencję, więc powinien trafić tam. ;)


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: Szepol on 20 Maj 2007, 22:54:48
Cytat: "dobrzyn"
A co do konkretów to czy jaworzyńscy koledzy nie mogliby go schować pod dachem?


Witam

Px na pewno nie zostanie w obecnym miejscu. Czekamy na różne pozwolenia od UTK takie jak świadectwo bezpieczeństwo bocznicy. Jak tylko będziemy mogli to przeprowadzimy na terenie MPiK dość spore manewry. Peiks prawdopodobnie trafi na platforme, przewieziemy go w inne miesjce (gdzie to jeszcze nie wiem) i wyładujemy. Inaczej się raczej tego nie da zrobić. W przyszłym tygodniu na pewno nawet osobiście zabezpieczę parowóz przed dostawaniem sie wody do cylindrów itd.

Tak nawiasem to jak ktoś już tu zauważył niepotrzebnie się sprzeczacie. Niczym dojdzie do przejęcia parowozu przez kogolwiek rewizja wygaśnie i byle która wąskotorówka NG jej nie zrobi. Póki co parowóz musi zostać w Jaworzynie, źle mu tu nie jest. A bez księg kotłowych to pewnie nigdzie dużo lepiej by mu być nie mogło.

Pozdrawiam
Łukasz Szepelak


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: Marcin Przybysz on 20 Maj 2007, 23:20:52
Dbaj o nią, dbaj, jak tylko wrócę z Helu zrobię Wam wreszcie wizytację, w końcu mam do Jaworzyny 25 minut, a byłem ze 3 razy po uruchomieniu obecnego skansenu  :mrgreen:


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: tczewianin on 26 Maj 2007, 14:40:14
ja proponuje na lokalizację tego Peiksa Stare Pole i uruchomienie go na linii Malbork - Świetliki :razz:   :mrgreen:


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: Szepol on 27 Maj 2007, 17:37:05
Cytat: "Marcin Przybysz"
Dbaj o nią, dbaj, jak tylko wrócę z Helu zrobię Wam wreszcie wizytację, w końcu mam do Jaworzyny 25 minut, a byłem ze 3 razy po uruchomieniu obecnego skansenu  :mrgreen:


Zapraszamy serdecznie :) Obecnie my "wolontariusze" robimy Ty5 a pracownicy robią wagon pocztowy.
Z tego co wiem w sprawie peiksa mało co sie ruszyło (o ile wogóle) choć ostatnio przestałem śledzić tą sprawę.


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: Szepol on 02 Czerwiec 2007, 22:58:20
Nie mam dla Was zbyt dobrych wiadomości.
Px48-1754 ma jendak osiągnąć cel swej ostatniej podróży, czyli Hiszpanię. Nie jest to jeszcze informacja pewna. MPiK w Jaworzynie Śląskiej nie ma na to wpływu choć bardzo by chciało. Może ktoś z was będzie wiedział czy da się to jakoś jeszcze uratować.

Pozdrawiam
Łukasz Szepelak


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: fidzio on 03 Czerwiec 2007, 07:56:45
Sprawa ruszyła Piechociński obiecał się tym zająć. Proszę kogoś z Jaworzyny o dokładne opisanie mi całej sytuacji na maila lub na PW na tym forum. Sprawa raczej pilna.


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 05 Listopad 2007, 16:05:49
Sprawa buchneła, wszyscy chcieli go mieć i jak zwykle ucichło... Co się teraz dzieje z Peiksem?


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: Marcin Przybysz on 05 Listopad 2007, 21:16:54
Że tak zacytuję przekonanie rzadko goszczącego na forum  usera mw w tej sprawie "w 99 % przypadków, jeśli stwierdzone zostanie, że próbowano wywieźć zabytek, i orzeknie się przepadek na Skarb Państwa, eksponat przechodzi na stan jednego z muzeów, w tym przypadku muzkolu"
Smutne by to było...


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 08 Listopad 2007, 13:27:47
a jak sie ma peiks w praktyce :?:


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: Marcin Przybysz on 24 Listopad 2007, 18:13:33
Stoi bez zmian w Jaworzynie.
. Zdjęcia dzisiejsze.

(http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_30_pxjaworzyna.jpg)
 (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_30_pxjaworzyna2.jpg)


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 26 Listopad 2007, 12:28:49
A jak sprawa tendra? No i komina :wink:  BTW to co z resztą taboru z Kosinka? Mam na myśli WLs150


Tytuł: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: gajos on 27 Październik 2008, 23:26:58
Temat dawno zamarł, ale parowóz stoi nadal w Jaworzynie i jak widać, jest nawet malowany.

(http://lh5.ggpht.com/gajosgitara/SNGDK06MCgI/AAAAAAAAEgQ/L7jpWtc__Qw/s512/SN851952.JPG)
(http://lh3.ggpht.com/gajosgitara/SNGDGba0cuI/AAAAAAAAEgI/XFbBPo-tdrQ/s512/SN851951.JPG)


Tytuł: Odp: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 06 Maj 2011, 21:15:32
Jakaś różnica ?
Oczywiście poza Panią i Panem  ;)


(http://dariusz.110mb.com/jaworzyna_skansen/slides/Skansen_Jaworzyna_039.JPG)


Tytuł: Odp: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 06 Maj 2011, 21:24:39
A tender??


Tytuł: Odp: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: Tomi on 14 Listopad 2011, 13:29:33
Witajcie,

"Podobno" 1754 nie ma już w Jaworzynie. Czy ktoś z Was wie coś więcej?

Pozdrawiam,
Tomi


Tytuł: Odp: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: Łukasz on 18 Listopad 2012, 17:30:56
Witam. Chciałbym odgrzać kotleta i zapytać, co się stało z Lyd1-219 która znajdowała się swego czasu w Kosinie k. Drezdenka? Oraz czy tender od Px48-1754 nadal istnieje?


Tytuł: Odp: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: Sputnik on 03 Kwiecień 2013, 12:14:28
Cytuj
Chciałbym odgrzać kotleta i zapytać, co się stało z Lyd1-219, która znajdowała się swego czasu w Kosinie k. Drezdenka? Oraz czy tender od Px48-1754 nadal istnieje?

Parowóz Px48-1754 (pochodzący z Gnieźnieńskiej KD, ostatnia naprawa główna: 2004 r.), jak można wyczytać na stronie Tomiego:
http://tomi.holdys.pl/index2.php?desc2=on&par=Px48-1754 (http://tomi.holdys.pl/index2.php?desc2=on&par=Px48-1754)
musiał niestety wyjechać z Muzeum w Jaworzynie Śląskiej do swojego prawowitego właściciela w słoneczej Hiszpanii :'( A tender od tego parowozu zapewne już wcześniej przed zatrzymaniem, samego parowozu na granicy przez celników, udało się wywieźć do nowego właściciela w Hiszpanii >:(

Teraz należałoby ustalić dokładne mejsce stacjonowania parowozu na terenie Hiszpanii. Pracownicy Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa w Jaworzynie Śląskiej, którzy opiekowali się parowozem do 2011 r., powinni wiedzieć na ten temat coś więcej ???

A co dokładnie stało się z samą Lyd1-219? (Chorzów, nr fabr. 7641/1964 pochodzącej z Pleszewskiej KD, ostatnia naprawa rewizyjna przeprowadzona w Gnieźnie - listopad 2004 r.). Najlepiej chyba będzie o to zapytać w Ośrodku Jeździeckim w Kosinie k. Drezdenka ;)


Tytuł: Odp: Px48-1754 z Kosina zatrzymany przez straż graniczną
Wiadomość wysłana przez: gajos on 07 Kwiecień 2015, 22:43:15
Odświeżę enty raz tego kotleta ale czy wiadomo coś o hiszpańskim pobycie tej maszyny?