Świat kolejek wąskotorowych

CZYNNE => Piaseczyńska Kolej Wąskotorowa => Wątek zaczęty przez: Romas on 07 Kwiecień 2009, 19:06:44



Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: Romas on 07 Kwiecień 2009, 19:06:44
Korzystając z pięknej pogody (jak na tę porę roku) i czasu kiedy to jeszcze wszelakie zielsko nie zdążyło obudzić się do życia, wybrałem się w w/w stację. Wrażenia przygnębiające, ale "o tem po tem". Na wysokości jedynych "zalegających" wagonów na tej stacji, odnalazłem wkopany w ziemię zbiornik pamiętający chyba jeszcze Piłsudskiego :wink: , bo nitowanej konstrukcji.  
No i teraz czas na pytanie. Do czego służył ten zbiornik i kiedy został tam umieszczony?
Dodam tylko że przejrzałem "Kolejkę grójecką" Pokropińskiego i nie znalazłem odpowiedzi.
A tutaj linki do zdjęć z soboty :

http://picasaweb.google.pl/Romas1964/PiasecznoPrzeAdunkowe#5321279179740451794

http://picasaweb.google.pl/Romas1964/PiasecznoPrzeAdunkowe#5321279460399582546

http://picasaweb.google.pl/Romas1964/PiasecznoPrzeAdunkowe#5321279727133752370

ROMAS


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 07 Kwiecień 2009, 20:02:28
Szkoda ze takie zarośnięte :(
A teraz pytanie.
http://picasaweb.google.pl/Romas1964/PiasecznoPrzeAdunkowe#5321281875429383042 do czego to jest?? Widziałem na innych fotka z innych kolej.


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: konrad on 07 Kwiecień 2009, 20:08:16
to jest lampa :)
pionowa zagięta rurka to filar, a ta pozioma- przyczepiona do niej jest świetlówka w obudowie :) takie lampy są właśnie na przeładunku, specjalnie takie niskie by oświetlić wagon transporterowy


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: Kajetan on 07 Kwiecień 2009, 20:09:23
Cytat: "andrzej2110"
do czego to jest??

To jest mocowanie do świetlówki. Dwa rządki takich oświetlały z obu stron tor wiodący do rampy. Chodziło o to, żeby mozna było spinać zwory transporterowe i mocować kliny w nocy. Normalne oświetlenie na słupach niestety nie oświetlało miejsc pod wagonami.


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: Adam W on 07 Kwiecień 2009, 20:11:04
Identyczne są na przeładunku na Rogowie Towarowym Wąsk. Mają jeszcze oprawy.

S pozdravem Adam


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 07 Kwiecień 2009, 20:18:32
Dziękuje za  wyjaśnienie :)


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 07 Kwiecień 2009, 22:00:39
 .


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 07 Kwiecień 2009, 22:13:11
A w środku jest jakaś "instalacja" ?? A na wodę albo ropę to on nie był??


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 07 Kwiecień 2009, 22:20:43
 .


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 07 Kwiecień 2009, 22:55:32
Jak są grodzie  to musiało kiedyś to jeździć. I to raczej nie na gumowych kołach. Zbyt masywna konstrukcja.


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: Romas on 08 Kwiecień 2009, 06:54:46
Reasumując (trudne słowo o 6 rano :grin: ).
O lampach, choć nie było to tematem pytania, wiemy niemal wszystko. Natomiast o tajemniczym zbiorniku nadal niewiele. Co do grodzi w środku to niestety obecnie w 3/4 zbiornik jest zawalony wszelakim śmieciem i zalany wodą (znaczy szczelny). Wszystko to spowodowało że nie chciałem wsadzać głowy do środka i badać go od wewnątrz.


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 08 Kwiecień 2009, 08:03:47
Trzeba odszukać starych pracowników tej stacji i ich zapytać. Inaczej to będą tylko domysły.


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 08 Kwiecień 2009, 08:49:55
 .


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 09 Kwiecień 2009, 10:58:35
Siemanko, tu Wasz ulubiony Kucyk wprost z Piaseczna nadaje.

Aby rozwiązać zagadkę tajemniczego artefaktu - podziemnego zbiornika - powołano specjalną Komisję w skład której weszli:
- Agusia;
- Buczek;
- Kazimierz;
- Kucyk;
- 4 Żywce;
- 10 Tyskich.

Komisja w w/w składzie udała się 8.IV br. w późnych godzinach popołudniowych na teren stacji Piaseczno Przeładunkowa w celu zbadania sprawy na gruncie.
Po spożyciu dwóch ostatnich pozycji składu Komisji ustalono:

Zbiornik o pojemności ok 20.000L służył w początkowej fazie wprowadzania trakcji spalinowej na GrKD jako stacja do tankowania lokomotyw Lxd2. Był wyposażony w rury, pompy itp. Kazimierz (29 lat pracy na GrKD w służbie ruchu) nie potrafił podać jednak szczegółów zakończenia eksploatacji rezerwuaru. Jak Krzyś (maszynista, pracuje na GrKD od 1975r.) wróci z choroby, to przepytam go co to szczegółów technicznych.

Pozdrawiam!


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: Romas on 09 Kwiecień 2009, 14:35:44
O! Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło. Dzięki wielkie. Panu Krzysiowi zaś, życzę zdrowia i wypatruję uzupełnienia informacji.
Co do picia piwa na tamtym terenie, to już ktoś z miejscowych wpadł na ten pomysł bo z boku rampy czołowej stoi ławeczka. Klimatyczne miejsce :grin:


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 09 Kwiecień 2009, 14:51:45
Tą ławeczkę zrobiły ŚK (Świry Kolejowe - wolontariusze) z Piaseczna, właśnie wczoraj tuż koło niej, na wzniesionym nasypie prowadzącym do rampy transporterowej, trwały nasze "wykopaliska archeologiczne" dotyczące zbiornika. Oczywiście w miarę opróżniania butelek rozmowy odpłynęły w stronę "...dawniej ta stacja żyła całą dobę...". Kazik, który był wraz z nami, przyszedł tu na tą stację do pracy w 1983r. Piastował on stanowisko zawiadowcy i podlegała mu setka osób. Z łezką w oku wspominał ogromny ruch towarowy jaki w tamtych czasach był. Patrząc na zarośnięte tory obrazowo opowiadał jak kiedyś tu wszystko żyło. W jego opowieściach usłyszeć można było szczęk łączonych wagonów, stukot transporterów, pomrukiwanie kilku Lxd2 pracujących jednocześnie na przetokach, pierdzenie SM03 spychającej Eaosy, chlupot przelewanej na dwupoziomowej rampie ropy (oraz ciurkanie kradzionej podczas przelewania) do tego z oddali dobiegały zdrowe, pijackie śmiechy kolejarzy... W promieniach zachodzącego słońca marzyliśmy aby choć na chwilę cofnąć się w te czasy. Tak to upłynęło ciepłe, wiosenne popołudnie na rampie dwupoziomowej na stacji Piaseczno Przeładunkowa...


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: Jacekglm on 10 Kwiecień 2009, 18:24:09
Cytat: "Kucyk"
ustalono:

Zbiornik o pojemności ok 20.000L służył w początkowej fazie wprowadzania trakcji spalinowej na GrKD jako stacja do tankowania lokomotyw Lxd2. Był wyposażony w rury, pompy itp.


To samo udało mi się dziś dowiedzieć od Pana Adama Gerstmanna,którego mieliśmy okazję spotkać na stacji w Piasecznie i porozmawiać trochę o naszej ciasnotorówce.


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 10 Kwiecień 2009, 19:35:25
Cytat: "Jacekglm"
To samo udało mi się dziś dowiedzieć od Pana Adama Gerstmanna,

To ten słynny "kat Rozbarku" ma jeszcze czelność pojawiać się w okolicach wąskiego toru?


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: gajos on 10 Kwiecień 2009, 19:39:28
Cytat: "Jacekglm"


To samo udało mi się dziś dowiedzieć od Pana Adama Gerstmanna,którego mieliśmy okazję spotkać na stacji w Piasecznie i porozmawiać trochę o naszej ciasnotorówce.


Taaaa, to spotkanie było niesamowite... Opowieści o ostatnim kursie z Góry Kalwarii gdzie ludzie w ramach protestu kładli podkłady na torach, albo w ilu to filmach "grała" kolejka...
Określenie "ciasnotorówka" całkiem przyjemnie mi się kojarzy... :)


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: Jacekglm on 15 Październik 2009, 18:03:23
Czy posiada ktoś schemat stacji Piaseczno Przeładunkowa?

Chodzi mi głównie o część północną.
Dokąd wąskie tory sięgały?


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: AmaSoft on 17 Październik 2009, 02:12:12
Nie mam schematu ale z tego co pamiętam na tej stacji są jeszcze 3 tory wąskotorowe całe, w dobrym stanie, jeśliby usunąć chwasty można by tam wjechać:) Do stacji dochodzi(ł) tor normalnotorowy, tyle ode mnie.


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: Jacekglm on 17 Październik 2009, 07:38:18
Dziękuję.

To może wyjaśnię o co mi chodzi dokładniej.

Link do mapy (http://maps.geoportal.gov.pl/webclient/Default.aspx?crs=EPSG%3A2180&bbox=636673.04694098,468676.578064679,640026.17194098,470173.453064679&variant=RASTER)

Czy od Przeładunkowej na północ odchodził kiedyś wąski i czy dochodził do trójkąta zaznaczonego na zdjęciu:

(http://img28.imageshack.us/img28/5770/kolejkaprzeadunek.jpg)


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: Atterdag on 17 Październik 2009, 10:38:10
Na starych mapach WIG nic takiego nie widać... stąd wnioskuję iż nic takiego nie było. Chyba, że powstałoby w latach 50tych.

Jak na razie jedyny trójkąt jak znam, a był pierwotnie odgałęzieniem linii to ten w Śmiglu ;)

Na orto też nie widać nic w ziemi...


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: Jacekglm on 17 Październik 2009, 11:08:24
Cytat: "Atterdag"

Na orto też nie widać nic w ziemi...


Ale w realu już tak.
Od ulicy Jana Pawła(na mapie 22 lipca) w kierunku Warszawy wzdłuż torów prowadzi ścieżka,która jest poprowadzona starotorzem(dobrze zachowane podkłady drewniane).
Na końcu ulicy Kolejowej (obok dawnych magazynów Ikei) w jezdni ślady po dwóch przejazdach kolejowych(jeden od strony Piaseczna,drugi od Warszawy).

Może Kuc coś będzie wiedział :roll:


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: buczek_pkp on 17 Październik 2009, 11:46:15
Tam kiedyś była przepompownia paliw MON. Paliwo z normalnotorowych cystern przepompowywane tam było do wąskotorowych cystern.


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: Atterdag on 17 Październik 2009, 11:54:08
Ot proszę - zapewne obiekt w związku z tym utajniony na mapie ;)


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 17 Październik 2009, 12:02:22
Tam, jak Buczek pisze, była przelewownia paliwa. Za najeżony drutem kolczastym płot będący pod czujnym okiem wartowników wjeżdżały cysterki wąskotorowe i normalnotorowe. Do dziś zachowały się przekopy w których ułożone były tory, które rozebrano około 1995r.
Jakby Koledzy wykazali się cierpliwością, to zapodam mapę sytuacyjną i schematyczną wraz z odrobiną historii, ale to po niedzieli, bo zebrać materiały muszę.


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: janeczek on 17 Październik 2009, 13:17:03
Oprócz typowych cystern wąskotorowych były też tranportery wąskotorowe, na których zamontowano zbiorniki pochodzące z cystern normalnotorowych. Tego typu pojazdy używane były głównie na kolei koszalińskiej ale były także w Piasecznie.


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: buczek_pkp on 17 Październik 2009, 14:27:36
W późniejszych czasach nie oplacało się przelewać paliwa więc cysterny normalnotorowe worzone byly na transporterach jak każdy inny wagon normalnotorowy.


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: track-and-train on 17 Październik 2009, 15:01:55
Panowie, a jak obecnie wygląda sytuacja na przeładunku? Ostatnio tory były zasypywane na potrzeby parkingu. Co dalej?


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: buczek_pkp on 18 Październik 2009, 09:46:15
Ale zostały odkopane :mrgreen:    Jakiś tydzień temu wjeżdżaliśmy na przeładunek rumunem z transporterem w celach gospodarczych. Więc da się wjechać...


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: track-and-train on 18 Październik 2009, 09:50:57
Ale w całości? Jak tam byłem to jakieś kupy ziemi leżały to tu, to tam... czy wszystkie tory są wolne?


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: Harry Potter on 18 Październik 2009, 15:55:07
Panowie, może pomysł na wykorzystanie towarówki typu railfiction, ale...
 Można by było (wydaje mi się) niewielkim kosztem zbudować peron (ziemny) kolejki obok zejścia z kładki prowadzącej na peron normalnotorowy i stworzyć dogodne miejsce przesiadek dla grup zorganizowanych- wycieczek szkolnych, etc...
Kwestia tylko stanu odnogi od toru szlakowego oraz czy czajnik wyciągnął by skład z dzieciarnią (np. 5x Bxhpi + brankard) po tym nachyleniu i łuku.

Ewentualnie wykorzystać można by było to miejsce jako hipotetyczne miejsce przesiadek z PKW na KM (może wspólny bilet??)
Oczywiście pojawił by się problem taborowy (ilość taboru do obsługi,rezerwa), ale to tylko RF...

Pozdrawiam...


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 18 Październik 2009, 16:22:41
Ależ Przemku, Twój pomysł nie jest pierwszy. Poproszę o chwilę cierpliwości, a do obiecanych planów Przeładunku dorzucę koncepcję przebudowy stacji aby prowadzić zeń ruch osobowy dokładnie taki, o jakim piszesz.


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: E583.002 on 18 Październik 2009, 18:12:18
Cytat: "track-and-train"
Ale w całości? Jak tam byłem

Byliśmy :P


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 19 Październik 2009, 18:19:29
Zgodnie z obietnicą zamieszczam aktualny schemat stacji (http://img34.yfrog.com/img34/6333/schematpiasecznoprzeadu.jpg) Piaseczno Przeładunkowa oraz mapę sytuacyjną (http://img237.imageshack.us/img237/8707/sytuacja.jpg) z 1975r. na której widnieje zrealizowany w części projekt przebudowy układu torowego wraz z przystosowaniem jego do obsługi ruchu pasażerskiego.


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: MaciekSwKD on 19 Październik 2009, 19:07:17
Pytanko małe - do czego służył tor 107b?

Pozdrawiam
Maciek


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: Jsz on 19 Październik 2009, 19:38:50
Cytat: "MaciekSwKD"
Pytanko małe - do czego służył tor 107b?

Pozdrawiam
Maciek


Był tam magazyn odcinka drogowego składający się z: właśnie toru 107b i obok niego wiaty drewnianej, wszystko to było ogrodzone płotem z siatki,a wjazd odbywał się przez bramę zrobioną z desek.
Od zawsze w środku stał wózek torowy i leżała sterta szyn i podkładów.
Stan z lat 90-tych ub.w.


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: Jacekglm on 19 Październik 2009, 19:46:47
Dokładnie.
Nie wiem jak jest teraz,ale w 2002 roku na miejscu tego magazynu można było znaleźć gwoździe do szyn :grin:

Za schematy bardzo dziękować,ale to nadal nie wyjaśnia jak wyglądał tor do rzeczonej przepompowni MON.


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: marcin sds on 19 Październik 2009, 20:30:26
Wyglądało to w ten mniej więcej sposób: od stacji Piaseczno Przeładunkowe jeden z torów biegł wzdłuż linii z Radomia do Warszawy i po niecałym kilometrze odbijał w prawo (patrząc w kier. Warszawy) pod kątem ostrym i dochodził do odległej o 200 m od linii normalnotorowej. Z drugiej strony (od Warszawy) dochodził tor normalny (bocznica). Oba tory wąski i normalny na terenie przepompowni znajdowały się obok siebie. Były to tory pojedyncze bez rozjazdów


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: janeczek on 19 Październik 2009, 20:34:10
Patrząc w kierunku Warszawy odbijał w lewo


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: Harry Potter on 19 Październik 2009, 21:58:15
Januszu, sądząc po schemacie to kładka do peronu normalnotorowego wypada mniej więcej na wysokości rozjazdu nr 6 (wg zumi- wersja satelitarna). Wracając do RF w ramach wolnych przemyśleń, peron ziemny mógł by powstać pomiędzy torami 101 i 103 od rozjazdu nr 6 do nr 7.
Dzięki temu mamy możliwość oblotu składu po ww torach (PX +5x Bxhpi -powinien zmieścić się bez komplikacji) a dla zwykłego turysty (tatusiek i mamuśka z gromadką brzdąców) dogodną przesiadkę.

W przypadku gdyby miał być prowadzony ruch planowy w skomunikowaniu z np. KM  tory 201 202 203 dodatkowo można wykorzystać jako tory postojowe dla pociągów planowych (tabor to spalinowy zespół trakcyjny- coś wzorowane na EZT produkcji Sztadlera jeżdżących z Popradu (też 1000mm).
Mam świadomość, że linia musiała by być mocno zmodernizowana (chociażby remont toru, montaż SBLki)by prowadzić regularny ruch ale to RF które było snute już dawno temu jako uzupełnienie planu" metro II" jaki lansowała pewna radna( odbył się wtedy przejazd promocyjny z wykorzystaniem szynobusu do Konstancina po linii do EC Siekierki)...

Pozdrawiam :mrgreen: ...


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 19 Październik 2009, 22:16:51
Cytat: "Harry Potter"
Mam świadomość, że linia musiała by być mocno zmodernizowana


http://i.demotywatory.pl/uploads/1247326698_by_bozar88__500.jpg

Gdzie jest lepszy tor?? Łódź czy Piaseczno?? Oba po 1000mm


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: marcin sds on 19 Październik 2009, 22:42:09
Cytat: "janeczek"
Patrząc w kierunku Warszawy odbijał w lewo


Oczywiście że w lewo. Mój błąd. Przepraszam.


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: Jsz on 20 Październik 2009, 16:09:45
Warto dodać że za nastawnią normalnotorową i przejazdem z ulicą Jana Pawła II znajdowało się jednopoziomowe skrzyżowanie z normalnotorową bocznicą do hurtowni po lewej stronie patrząc w kierunku przelewni od przeładunku.Dodam jeszcze że skrzyżowanie to zostało zbudowane  na początku lat 90 ub.w. i zlikwidowane wraz z rozbiórką torów do przelewni.Nigdy nie widziałem pociągu z cysternami bo jezdzili podobno tylko w nocy,za to nieraz widziałem cysterny stojące na przelewni jednak nie podchodziłem nigdy zbyt blisko bo teren był pilnowany przez wartoników z kałachami.


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: Harry Potter on 20 Październik 2009, 20:06:26
Andrzej2110, co ma Łódz do tego?
Podałem jako przykład Poprad (co do taboru), więc raczej będę się tego trzymał- 60km/h to żaden problem na prostych odcinkach.
Jechałem i tu po prostu porównuje obie kolejki (tam jest ruch planowy-polecam, warte zobaczenia jak to działa)...
Tu możesz zobaczyć o czym mowa:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tatrza%C5%84skie_Koleje_Elektryczne

...a wracając do wątku zasadniczego (kończąc OT/RF)...
Pozdrawiam...


Tytuł: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 20 Październik 2009, 20:52:03
Chodzi mi o stan torowiska kolejki i tramwajów w łodzi. Czy jest gdzieś tak wyglądający tor??


Tytuł: Odp: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 01 Lipiec 2015, 20:31:40
Nie masz racji Kolego Phinek - było całkowicie inaczej:

https://youtu.be/c_PN62yLFf0


Tytuł: Odp: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: Ariel Ciechański on 01 Lipiec 2015, 22:31:52
Nie masz racji Kolego Phinek - było całkowicie inaczej:

https://youtu.be/c_PN62yLFf0

Kucyk, gdzie jest Twój kucyk!!!!!???


Tytuł: Odp: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 02 Lipiec 2015, 07:19:51
Musiał widać bryknąć gdzieś... IHAHA! (http://smileys.on-my-web.com/repository/Animals/tiny-horse-014.gif)


Tytuł: Odp: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: CX MANIAK on 03 Lipiec 2015, 01:29:16
Witam.
Świetnie Kucyk opowiadasz o historii stacji w tym materiale. Masz talent. Naprawdę wielki szacun. Pozdrawiam.


Tytuł: Odp: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: Harry Potter on 13 Lipiec 2015, 00:28:03
Kucyk, gratuluje humoru ;D ( zajefajne podsumowanie jak wyglądał przeładunek ziarna...).

ps. Żona nawet stwierdziła, że z głosu to jakby " Siara" opowiadał ;D

ps do ps. po tylu staraniach w końcu obejrzałem materiał...


Tytuł: Odp: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: gkw on 28 Wrzesień 2015, 18:41:04
http://thetransportlibrary.co.uk/?s=piaseczno&post_type=product (http://thetransportlibrary.co.uk/?s=piaseczno&post_type=product)


Tytuł: Odp: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: AndrzejPx48 on 19 Październik 2015, 14:06:52
1989 rok.
(http://wstaw.org/m/2015/10/19/Piaseczno_Przeadunek_1989.._jpg_300x300_q85.jpg) (http://wstaw.org/h/3003b408e18/)


Tytuł: Odp: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: AndrzejPx48 on 22 Październik 2015, 10:06:45
I jeszcze jedno znalazłem,z tego samego roku.


Tytuł: Odp: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: sinyou135 on 21 Maj 2016, 23:29:39
Można prosić o schemat stacji Piaseczno Przeładunek, wraz z długością torów? Link do niego wygasł, a chce zrobić małą dioramkę do ekspozycji pociągów transporterowych i cystern.


Tytuł: Odp: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: ksiezyc_nad_gieesem on 26 Sierpień 2018, 14:00:12
Najsamwpierw wyglądało to w ten sposób.
(https://iv.pl/images/04434211780202701620.jpg)

Bądźcie zdrowi.

Jarek


Tytuł: Odp: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: pcichomski on 17 Wrzesień 2018, 18:12:54
Pytanie do piaseczyńskich Kolejarzy: ostro zasuwające łopaty odgrzebujące tory na Przeładunku to co oznaczają?
Pozdrawiam.


Tytuł: Odp: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: Jacekglm on 18 Wrzesień 2018, 22:42:16
Pytanie do piaseczyńskich Kolejarzy: ostro zasuwające łopaty odgrzebujące tory na Przeładunku to co oznaczają?
Pozdrawiam.

Przygotowania do wznowienia ruchu towarowego :D

A serio panowie od modernizacji linii kolejowej narobili bałaganu i teraz po sobie sprzątają.
Więcej może napisze @Kuc.


Tytuł: Odp: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: pcichomski on 18 Wrzesień 2018, 23:23:27
Ale w dołku na lewo or rampy to chyba nie zasypali torów podczas robót?


Tytuł: Odp: Piaseczno Przeładunek
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 19 Wrzesień 2018, 12:54:54
Istotnie, stacja Piaseczno Przeładunkowe od trzech tygodni przechodzi metamorfozę zwaną odchlewianiem. Przez ostatnie bodajże 3 lata ta zapomniana od dwóch dekad część Grójeckiej KD była miejscem składowania ziemi potrzebnym do prowadzenia placu budowy związanego z modernizacją linii nr 8. Wykonawca – firma Trakcja – właśnie zbiera się pomału z frontu walki, zaś teren znajdujący się we władaniu PKP szykowany jest do użyczenia Gminie Piaseczno która planuje wykorzystać go częściowo na parkingi, zaś P-GTKW dąży do powstania na części torów wystawy taboru bądź miejsc do organizacji imprez kolejowych. Niezależnie od dalekosiężnych planów działka przed przekazaniem ma być uprzątnięta na zycher i to właśnie Koledzy obserwują.

Poniżej zamieszczam jako ciekawostkę zdjęciówki z Przeładunku, gdyż związane z robieniem klaru prace odsłaniają jeszcze niedawno skrywane przez przyrodę coraz to nowe elementy prehistorii tej najważniejszej dla GrKD stacji.

Widok na idący ku rampie transporterowej tor 1000mm na którym odbywało się ładowanie wagonów normalnotorowych na transportery.

(https://c2.staticflickr.com/2/1879/42964938480_fbe15a6d94_b.jpg)

Ściana czołowa „zapadni”. Na górze lekko zdekompletowany tor normalny wraz z rozjazdem umożliwiającym oblot eSeMce.

(https://c2.staticflickr.com/2/1880/44775872501_9e29f38ae6_b.jpg)

Usuwanie ziemi odsłania ścianę oporową wzniesienia torów normalnych. Kawałek dalej rozpoczyna się rampa dwupoziomowa gdzie z cystern n/t przelewano paliwo do podstawionych na widniejącym wąskim torze cysterek (i prywatnych beczek kolejarzy).

(https://c2.staticflickr.com/2/1843/44775872741_a785976e88_b.jpg)

Widok na ten sam moment z perspektywy wzniosłości.

(https://c2.staticflickr.com/2/1877/30904660858_9a7cb1d4dc_b.jpg)

Poniższe, ostatnie zdjęcie wykonane jest w stronę „zapadni” transporterowej i pokazuje przejście ścianki oporowej w nasyp oraz uwidacznia dysonans związany z nieodłącznym przemijaniem. Ale to już temat na całkowicie inny post.

(https://c2.staticflickr.com/2/1888/42964938550_d48d7db890_b.jpg)

Jak więcej odgrzebią, to jeszcze temat pociągnę, a póki co wszystkim wytrwałym, i tak dalej… :P