Świat kolejek wąskotorowych

NIECZYNNE => Mławska Kolej Dojazdowa => Wątek zaczęty przez: Pechu on 20 Wrzesień 2009, 20:02:10



Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: Pechu on 20 Wrzesień 2009, 20:02:10
W piątek miałem okazję przejeżdżac przez Mławę samochodem. Po pierwsze - pozytywne zaskoczenie, że nawierzchnia na przejezdzie na DK nr 7 dziarsko się trzyma i generalnie ta technologia to strzał w dziesiątkę. Druga rzecz- zdziwienie. W jakim celu ściągnięto jeden z wagonów 3Aw, pomalowano na zielono, namalowano symbol Czerwonego Krzyża i pod spodem napis PCK? Z tego co pobieżnie zdołałem zauważyć, część szyb w oknach była zasłonięta dyktą i /lub niekompletna. Czy to przymiarki do kretyńskiego pomysłu na "wystawę taboru/ przeniesienie stacji za przejazd", które to pomysły samorząd kierował w stronę przewoźnika [było to za czasów SKPL].


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: Ptr on 20 Wrzesień 2009, 20:23:45
Ja też chciałem się coś dowiedziec o tym wagonie poprzez zadanie tu pytania, ale niestety nikt nie raczył odpowiedziec :???:

to ten temat:
http://750mm.pl/viewtopic.php?t=2644


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 20 Wrzesień 2009, 20:30:22
Zaraz, zaraz.... Temat dotyczy przejazdu, więc takie zapytanie mam:

Czy rzeczony przejazd został wykonany w technologii bezpodsypkowej (monoblok żelbetowy jako podstawa) z zastosowaniem szyny szerokorowkowej Ph37a?


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: Pechu on 20 Wrzesień 2009, 20:56:36
Cytat: "Kucyk"
Zaraz, zaraz.... Temat dotyczy przejazdu, więc takie zapytanie mam:

Czy rzeczony przejazd został wykonany w technologii bezpodsypkowej (monoblok żelbetowy jako podstawa) z zastosowaniem szyny szerokorowkowej Ph37a?


dokładnie tak!
kolega kierowca nawet nie zauważył, że minął przejazd ;P


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: gagarek on 20 Wrzesień 2009, 20:59:10
Przejazd jest zrobiony technologią jaka jest stosowana przez Tramwaje Warszawskie, czyli metodą jak Kucyk powiedział bezpodypkową na płycie żelbetonowej z nigdzie nie stosowanymi w Polsce szynami Ph37, tyle wiem, remont został przeprowadzony bodajże jak mnie pamięć nie myli w 2006 jeszcze pod zarządem SKPL , poprzedni był w 2003, i nie przetrwał próby czasu. Tyle odnośnie przejazdu

Natomiast wagon został pomalowany i postawiony jako rekwizyt rekonstrukcji bitwy pod Mławą, która odbyła się 28 sierpnia


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 20 Wrzesień 2009, 21:02:18
@Pechu & Gagarek

Ha!!!(http://smileys.on-my-web.com/repository/Happy/happy-102.gif) Zawsze wiedziałem o przewadze żelbetu nad jakimiś gumami! Wuj Adi dobrze rozumował aby Kętrzyna nie robić w technologii Strail'a!


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: gajos on 20 Wrzesień 2009, 22:32:47
Panowie, oto stan przejazdu w dniu (patrz datownik).
(http://lh6.ggpht.com/_JjNfyNrHeKE/SO52CkGxNYI/AAAAAAAAGrg/y1iNcD8n62A/s640/SN852511.JPG)


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 21 Wrzesień 2009, 22:07:53
a


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 21 Wrzesień 2009, 22:32:53
Tak, ale jest ona prefabrykatem. Na wąskim torze wobec braku foremek trzeba będzie monoblok wylepić na miejscu.
Zastanawiam się czy nie są produkowane prefabrykaty na 1000mm? Wszak tramwaje chodzą na taki rozstaw...


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 21 Wrzesień 2009, 22:38:15
Cytat: "Kucyk"
Zastanawiam się czy nie są produkowane prefabrykaty na 1000mm?

http://www.tines.pl/index.php/Systemy/Tramwaj/Edilon_LC-L/System_prefabrykowanej_nawierzchni_Edilon_LC-L/514/
Jak w reklamie: Mówisz, masz  :wink:
Pytanie, czy zamocowanie szyn typu kolejowego w płycie tramwajowej nie wpłynie na rozstaw toru... profile trochę się jednak różnią.


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 21 Wrzesień 2009, 22:56:23
a


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: TW Kolejofil on 23 Wrzesień 2009, 23:30:15
Przejazdy gumowe produkuje ZPH Chemix (http://zph-chemix.pl/przejazdy_typu_koldrog.html) dla firmy KOL-DROG (http://www.koldrog.waw.pl/uslugi.html), wg informacji na stronie tej ostatniej - dla wszystkich typów szyn i podkładów. Podobno mają wytrzymywać do 10 lat... A Chemix nawet chwali się fotką przejazdu w Mławie :wink:


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 23 Wrzesień 2009, 23:51:36
Cytat: "TW Kolejofil"
Podobno mają wytrzymywać do 10 lat...
Powinno być: Podobno mają wytrzymywać do 10 lat* :wink: .
Trzeba przyznać, że obciążenie ruchem samochodowym w Mławie jest wyjątkowo duże. Myślę, że technologia "gumowa" nie jest głupia (ma swoje zalety), tyle że w takich warunkach zwyczajnie nie miała szans.
Kucyk ma rację... Wuj Adi dobrze wiedział czego potrzebuje  :razz: .

*zależy od jakości robót, przygotowania toru i podtorza oraz obciążenia ciężkim ruchem samochodowym [cytat ze strony producenta, podobnie jak: "zmniejszenie zadymienia spalinami otoczenia przejazdu z uwagi na poprawę płynności ruchu kołowego przez przejazd"  :lol: ].


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 24 Wrzesień 2009, 00:28:02
a


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 24 Wrzesień 2009, 00:58:38
Cytat: "Phinek"
Na logikę... jeżeli od 20 lat produkuję coś i wiem, że to coś wytrzymuje średnio 15 lat to daję gwarancję na 10 lat... ale jak mozna dać gwarancję 10 letnią na nowy nie sprawdzony produkt?

Po prostu babol taki jak kolzłomy - było tanio, jest dziadowo. Nie daleko mnie też był gumowy przejazd... był... teraz jest znowu beton i jest spokój.
Producent wyraźnie napisał do 10 lat uzależniając trwałość od szeregu czynników (w tym natężenia ciężkiego ruchu samochodowego). Logiczne, że jeśli coś się zużywa w sposób "mechaniczny" (a nie na skutek np. korozji), to im więcej jest używane tym krócej pożyje... Jeśli na uliczce osiedlowej lub przejściu dla pieszych przyjmiemy trwałość 10 lat, to na jednej z bardziej obciążonych dróg krajowych wychodzi proporcjonalnie... kilka miesięcy  :twisted: . To tak jakby wagony sprzęgać przy pomocy sznurka - rozwiązanie kompletnie nie dostosowane do warunków.
Na nowe produkty daje się gwarancję zawsze trochę na zasadzie ryzyk-fizyk. Jakąś dać trzeba, im dłuższa tym łatwiej produkt sprzedać, ale za to większe ryzyko napraw gwarancyjnych. Jak się uda - firma zarabia, jeśli nie trudno - trzeba wliczyć w koszta. Dotyczy to wszystkich nowoczesnych i  skomplikowanych urządzeń. Warto pamiętać, że koszt produkcji jest najczęściej niewielki w stosunku do ceny finalnej. Jeśli dzięki dłuższej gwarancji zyskam pięciu klientów, to nawet jeśli u jednego będę musiał dokonać naprawy - i tak jestem na plusie  :twisted: .

Co do tanio i dziadowo, to dotyczy to niestety wszelkich zamówień publicznych. Wynika to nie tylko z wadliwego systemu, ale przede wszystkim z olewczego podejścia urzędników. Firmie zależy żeby wyprodukować jak najtaniej i przekonywać, że towar I klasa. Urzędnikowi nie zależy na weryfikowaniu zapewnień producenta...


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: Misiek_K on 02 Luty 2010, 12:08:44
Wie ktoś jak będzie wyglądać skrzyżowanie toru MKD z trasą ekspresową Warszawa Gdańsk po 2011 roku? Czy GDDKiA przewiduje istnienie toru, czy obudzimy się z odciętą Mławą od szlaku?


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 02 Luty 2010, 13:52:54
Piłeczka leży po stronie samorządu - jeśli nie zawalą sprawy na etapie uzgodnień, to będzie musiał powstać wiadukt i szlus.


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: Misiek_K on 02 Luty 2010, 14:01:58
Cytat: "Paweł Niemczuk"
Piłeczka leży po stronie samorządu - jeśli nie zawalą sprawy na etapie uzgodnień, to będzie musiał powstać wiadukt i szlus.


Czasu jest przeraźliwie mało.


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 02 Luty 2010, 15:49:55
Jeśli toczą się już prace nad projektem drogi, to projektant ma obowiązek uzgodnić projekt z zarządcami wszelkiej infrastrutktury kolidującej z przebiegiem drogi i na pewno albo już zwrócił się o stosowne uzgodnienia do samorządu albo wkrótce to uczyni - są one wymagane prawem i ich brak jest podstawą do uchylenia pozwolenia na budowe. W każdym razie nie histeryzowałbym.


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 02 Luty 2010, 17:21:34
a


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: Kajetan on 02 Luty 2010, 17:35:35
Cytat: "Paweł Niemczuk"
na pewno albo już zwrócił się o stosowne uzgodnienia do samorządu albo wkrótce to uczyni

Jedno "ale": Takich rzeczy inwestor nie uzgadnia z samorządem, tylko z zarządem kolei. Chyba że w Mławie to jedno i to samo (A ta cała ROT PM?).


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: andy on 02 Luty 2010, 19:31:05
Cytat: "Phinek"
Paniki nie na co robić


Wręcz przeciwnie. Koniecznie są działania szybkie i zdecydowane. Inaczej nagle się okaże, że np. podwykonawca nic nie wie i wytnie spokojnie przejazd.


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 02 Luty 2010, 19:42:59
a


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: marekus on 02 Luty 2010, 20:00:12
Podam tylko podobny przykład - w Brodnicy w lecie 2009 wycięto około 1 km torów kolejki Ostrowickiej pod budowę obwodnicy. Zauważyłem to pod koniec sierpnia - stosy torów, porozrzucane podkłady. Nikt na czas się tym nie zajął (mogłem być to ja) i oto efekt. Z tego co wiem, kolejka nadal figuruje w rejestrze zabytków.

(http://img526.imageshack.us/img526/7156/kolejkaostrowicka007.jpg)

(http://img695.imageshack.us/img695/5123/kolejkaostrowicka003.jpg)


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 02 Luty 2010, 20:02:59
Cytat: "andy"
Inaczej nagle się okaże, że np. podwykonawca nic nie wie i wytnie spokojnie przejazd.
Nic nie wiedzieć nie może (zresztą on nie ma nic do gadania - dostaje projekt i ma go zrealizować co do joty). Gorzej jeśli samorząd/LOT, czy co tam innego uległby naciskom ze strony GDDKiA, bo "wicie, rozumicie, Euro się zbliża i trzeba szybko budować a nie na stare rupiecie oglądać". Z jednej strony byłby to strzał w stopę, ale z drugiej faktycznie nigdy nic nie wiadomo... ale Panowie, jest przecież internet (Google nie boli):
http://www.mlawa.pl/baners.php?idr=27
Proponuję najpierw pooglądać sobie obrazki. Odczytując profile podłużne w wariancie 2 i 4 kolejka przepuszczona zostałaby dołem, w wariancie 1 i 4a górą. Jak widać (również na planach sytuacyjnych) jest na swoim miejscu - w wariancie 1 na kawałku lekko przesunięta, żeby ominąć węzeł. Nie widzę powodów do paniki (chyba, że ktoś wpadł ostatnio na "genialny" pomysł i powprowadzał zmiany).


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: andy on 02 Luty 2010, 20:12:03
Cytat: "2xm"
Nic nie wiedzieć nie może


Wystarczy ?

(http://www.expres-ponidzie.k-ow.net/news/archiwum/2006/d1.jpg)

(zdj. Kol. Dariusza)


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 02 Luty 2010, 20:17:11
Cytat: "andy"
Wystarczy ?
Przyznam, że nie wiem, o co chodzi...
Wykonawca/podwykonawca nie jest od decydowania o tym, co zrobić, a czego nie. On dostaje projekt, gdzie ma szczegółowo powiedziane co, jak i gdzie ma być zrobione (pisze się nawet jak powinny być wbijane gwoździe w deskę - a co, papieru mamy w kraju pod dostatkiem :twisted: ). Wygląda na to, że w projekcie kolejka zostanie uwzględniona i nie wiem, o co bicie piany.


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 02 Luty 2010, 20:23:09
Fotka z Hajdaszka. Wykonawca drogi "zapomniał" ze tory majo zostać. Jak się przyjrzycie to 2 podkłady dalej są śruby. Ale oni przecięli palnikiem obie iglice....

W Topoli Królewskiej tez "zapominano" o torowisku. Ale udało się dopilnować wykonawców.


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 02 Luty 2010, 20:28:40
Cytat: "andrzej2110"
W Topoli Królewskiej tez "zapominano" o torowisku. Ale udało się dopilnować wykonawców.
No więc właśnie... Tyle, że jak na razie wykonawcy jeszcze niewiedzą (chyba nie wiedzą :roll: ), że będą wykonawcami.
A swoją drogą, to czy właśnie nie wiadukt w Topoli (konkretnie uwzględnienie kolejki) kandydował swego czasu w konkursie na bzdurę roku w Łódzkiej Wybiórczej? Pamiętam, że trochę mnie to zaskoczyło, bo w tym samym okresie Gazeta zamieściła kilka artykułów o tym, jaką wspaniałą atrakcją jest kolejka z Ozorkowa do Krośniewic.
Dla mnie bardziej niepokojący mógłby być przypadek "7" na odcinku "Solnica-Kmiecin", gdzie samorząd lekką ręką puścił (sprzedając poniżej wartości złomu - o gruncie nie wspominając) kilkukilometrowej długości odcinek linii Nowy Dwór Gd. - Kałdowo. Dlatego też wspomniałem o naciskach. Tyle, że w Mławie sytuacja jest inna i widać to w "papierach", więc nadal nie rozumiem nagłej wrzawy.


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 02 Luty 2010, 20:36:13
a


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 02 Luty 2010, 20:44:11
Cytat: "2xm"
A swoją drogą, to czy właśnie nie wiadukt w Topoli (konkretnie uwzględnienie kolejki) kandydował swego czasu w konkursie na bzdurę roku w Łódzkiej Wybiórczej?

Chyba nawet wygrał. Kandydować to kandydował na 100%

EDIT: Jednak nie wygrał. Prezydent Szczecina wtedy był "najlepszy"


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: Misiek_K on 03 Luty 2010, 00:45:58
Cytat: "Phinek"
Misiek_K oraz andy jako aktywni w temacie mogą się wykazać i sprawdzić jak wygląda obecny lokalny plan zagospodarowania dla przedmiotowych okolic. Bez takich czy innych realnych działań, wasze posty są tylko stratą energii na klepanie w klawisze.


Zdaje się, że zadałem pytanie czy ktoś coś na ten temat wie. Jak widać nie - mi to wystarczy. Mam czym się zajmować i nie musisz mi wskazywać dodatkowych zadań.
BTW - PZ tam nie istnieje, bo to już poza granicami miasta.

Cytat: "2xm"
Nic nie wiedzieć nie może (zresztą on nie ma nic do gadania - dostaje projekt i ma go zrealizować co do joty).


System 'projektuj i zbuduj' polega na tym, że wykonawca najpierw sam sobie inwestycję projektuje, a potem według tego projektu realizuje. Jeśli nie otrzyma warunków do projektu zrobi jak będzie mu wygodniej.

Cytat: "2xm"
[url]http://www.mlawa.pl/baners.php?idr=27[/url]
Proponuję najpierw pooglądać sobie obrazki. Odczytując profile podłużne w wariancie 2 i 4 kolejka przepuszczona zostałaby dołem, w wariancie 1 i 4a górą. Jak widać (również na planach sytuacyjnych) jest na swoim miejscu - w wariancie 1 na kawałku lekko przesunięta, żeby ominąć węzeł. Nie widzę powodów do paniki (chyba, że ktoś wpadł ostatnio na "genialny" pomysł i powprowadzał zmiany).


Popatrz sobie na daty jakie tam są podawane. Mówi się tam o 2008 roku. Tymczasem obecnie przygotowywana inwestycja nie musi mieć z tymi rysunkami dużo wspólnego.


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 03 Luty 2010, 01:11:13
a


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: Ptr on 03 Luty 2010, 01:47:51
Przepraszam że się wtrącam, skoro nic nie robię*, ale mam takie pytanie @ Phinek:

Forum, jak to forum, to miejsce gdzie się dyskutuje. Jeżeli zabraniasz/zniechęcasz ludzi do rozmowy nad danym tematem to w takim razie jaką masz wizje jego roli? Gdzie mają się o tym wszystkim dowiedzieć ludzie dla których sytuacja jest kompletnie obca? Ludzie myśleć o tym i tak będą - nie zabroni się im tego raczej :wink: , a że chcą się swoimi przemyśleniami podzielić z innymi to chyba normalne. Rozumiem że wolał byś żeby zamiast pisać o danej sprawie działać nad nią w terenie/urzędzie/itd. Ale żeby to zrobić należy najpierw się czegokolwiek dowiedzieć w tym temacie (czasem w ogóle o istnieniu danego problemu) i skonsultować z innymi zwłaszcza gdy ktoś nie zna do końca całej sytuacji.
Może należało by wprowadzić na forum taką zasadę że każdy ma do wykorzystania ilość postów przydzielaną w zależności od przepracowanych roboczogodzin na kolejkach :razz: ...



*choć mam zamiar kiedyś gdzieś coś porobić, mimo tego że się zastanawiam jak zareagujecie na nowincjusza który dość długo już obserwował forum, a nic do tej pory nie robił w praktyce :smile:


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 03 Luty 2010, 02:35:45
a


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: andy on 03 Luty 2010, 13:22:53
Cytat: "Phinek"
Panowie Misiek_K oraz andy sami macie co robić, o czym wiem zarówno z forum jak i PW, więc po cóż ruszacie temat, którego nie będziecie osobiście ogarniać?



Prywatna wiadomość jest przeznaczona DLA ADRESATA, a nie służy do wytrząsania na forum. Wrzucenie pewnych przykładów z ostatnich lat + nawet parę pomysłów Wujka Dobra Rada = pewien pogląd na sprawy w zestawieniu "projekt - wykonawca - podwykonawca". A jeśli nie pomoże Mławie to może pomoże uchronić jakiś przejazd na innej kolejce, bo ktoś lepiej znając rzeczywistość uderzy od razu we właściwe miejsca.

Jeśli tak używasz młotka, jak moderujesz to ... never mind.


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 03 Luty 2010, 13:45:03
a


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 03 Luty 2010, 15:08:39
Przepraszam, jeszcze tylko odpowiem i więcej się nie odzywam:
Cytat: "Misiek_K"
System 'projektuj i zbuduj' polega na tym, że wykonawca najpierw sam sobie inwestycję projektuje, a potem według tego projektu realizuje. Jeśli nie otrzyma warunków do projektu zrobi jak będzie mu wygodniej.
Tyle, że część projektu sporządzana przez wykonawcę, jest to rodzaj "taktyki" (jak zbudować dany nasyp, podbudowę/nawierzchnię, odwodnienie, rysunki i obliczenia konstrukcyjne obiektów itd.), podczas gdy "strategia" (w tym przebieg w pionie i poziomie, lokalizacja i sposób rozwiązania węzłów - również skrzyżowań z liniami kolejowymi) jest opracowywana wcześniej i osobno. W tym przypadku jeszcze do wyłaniania wykonawcy nie doszliśmy, więc nie ma o czym dyskutować.
Cytat: "Misiek_K"
Popatrz sobie na daty jakie tam są podawane. Mówi się tam o 2008 roku. Tymczasem obecnie przygotowywana inwestycja nie musi mieć z tymi rysunkami dużo wspólnego.
Półtora roku to stosunkowo krótki czas, jak na takie inwestycje, ale gdybyś lepiej poszukał, trafiłbyś ze wskazanej przeze mnie strony TUTAJ (http://www.drogi.waw.pl/index.php?nr=12) :
Cytuj
Rozbudowa drogi krajowej nr 7 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku od granicy województwa warmińsko-mazurskiego do początku obwodnicy Płońska

I. Podstawowe informacje o inwestycji

>  Kategoria inwestycji: w przygotowaniu

>  Stan przygotowania i realizacji na dzień 30.12.2009r.

Etap zrealizowany:

    * Zlecono opracowanie Studium Techniczno - Ekonomiczno -Środowiskowego (STEŚ) oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia (tzw. decyzji środowiskowej)
    * Projektant: Biuro Planowania Rozwoju Warszawy S.A.
    * 25.04.2008r. odbyło się posiedzenie Komisji Ocen Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze GDDKiA
    * 17.06.2008r. złożono wniosek o wydanie decyzji środowiskowej
    * Wariant wnioskowany przez GDDKiA: 4
    * 16.10. 2008r. w Płońsku odbyła się Rozprawa administracyjna z udziałem społeczeństwa
    * 04.11.2008r. w Mławie odbyła się Rozprawa administracyjna z udziałem społeczeństwa
    * 03.06.2009r. Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny wydał postanowienie uzgadniające
    * 05.08.2009r. Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska (GDOŚ) wydał postanowienie uzgadniające (wariant 4/R)

Etap w realizacji

    * Oczekujemy na wydanie decyzji środowiskowej
    * Instytucja odpowiedzialna za obecny etap realizacji: Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska

Planowane lata rozpoczęcia i zakończenia robót budowlanych: IV kw. 2011r.- IV kw. 2013r.

...
Proponuję doczytać do końca.
Po prostu nie wiem, dlaczego nagle zrobiło się takie zamieszanie. Moim zdaniem bardziej prawdopodobnym scenariuszem jest ten, w którym piękny nowiutki tor zbudowany przez wykonawcę będzie się kończył z obu stron kilkukilometrowymi "ubytkami"  :???: . Znowu pismaki będą się wyżywać, jaka to "paranoja, urzędnicza głupota i marnowanie naszych pieniędzy".


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 03 Luty 2010, 20:01:22
Aby jakiś konkret dać, bo wata się rozprzestrzenia, to informuję, że odbyłem wczoraj rozmowę z Naczelnym Świrem Kolejowym imć Gajkowskim z której wynikło, że:

- bardzo dokładnie zna on obecny stan sprawy;
- uczestniczy we wszystkich spotkaniach;
- ma rozeznanie w kwestiach techniczno prawnych;
- jest traktowany jako strona (a przynajmniej jego uwagi są brane pod uwagę);
- obiecał, że nie popuści. I nie mówił o gaciach... (http://smileys.on-my-web.com/repository/Disgusting/fart-3.gif)


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 03 Luty 2010, 20:05:14
a


Tytuł: przejazd z DK nr 7
Wiadomość wysłana przez: Misiek_K on 03 Luty 2010, 23:37:54
Cytat: "Phinek"
Panowie Misiek_K oraz andy sami macie co robić, o czym wiem zarówno z forum jak i PW, więc po cóż ruszacie temat, którego nie będziecie osobiście ogarniać?


Czyli lepiej nie ruszać nic, bo śmierdzi i zaraz ktoś się denerwuje.

Ale oczywiście - nie mogło zabraknąć ataków osobistych. (przykre to ale taki sposób rozmowy stał się w środowisku standardem zamiast odpowiedzi lub milczenia jak się nie ma nic do dodania).

Wykonałem dziś kilka telefonów z pytaniem 'w trybie informacji publicznej', mam już jasny obraz sytuacji - 2xm - szacunek za wyjaśnienie, Kucyk - wierzę, że Piotr się sprawą interesuje (to już niedługo będzie ostatni mohikanin wciąż wierzący w reaktywację MKD) - dziękuję.