Świat kolejek wąskotorowych

KOLEJE PRZEMYSŁOWE => Ekomuzeum im. Jana Pazdura w Starachowicach (Wielki Piec) => Wątek zaczęty przez: Rogoz on 16 Listopad 2009, 19:10:03



Tytuł: Prace torowe - listopad 2009
Wiadomość wysłana przez: Rogoz on 16 Listopad 2009, 19:10:03
W bieżącym miesiącu odbywają się prace przy remoncie infrastruktury torowej na terenie Muzeum.  Wykonanie ich było możliwie dzięki pozyskaniu dotacji z Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego.
Wykonawcą robót była firma kolegi Axela, przy wsparciu Ogoniastego, Klanu Paluchowskich i moim oraz niezarejestrowanych na forum: Jacka, Marka i Dawida.

Zakres prac to m.in.:
- wzmocnienie podtorza zwrotnicy splotowej
- wymiana podtorza skrzyżowania toru normalnego z wąskim
- kompletna wymiana torowiska na odcinku od zwrotnicy splotowej do skrzyżowania z torem normalnym przy hali lejniczej

11.11.2009
Stan przed rozpoczęciem prac remontowych:
(http://lh6.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/Sw-_G70LaVI/AAAAAAAAHw0/Cj5RoB_s3JY/s720/Nokia%28299%29.jpg)

(http://lh6.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/Sw-_HE2awGI/AAAAAAAAHw4/E5tV9OA4Cpg/s720/Nokia%28300%29.jpg)

(http://lh6.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/Sw-_HYxZQ5I/AAAAAAAAHw8/iF4hp6HNXVQ/s720/Nokia%28301%29.jpg)

(http://lh3.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/Sw-_HmwJqyI/AAAAAAAAHxA/1EouPvuqLLQ/s720/Nokia%28302%29.jpg)

(http://lh6.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/Sw-_H_8P5SI/AAAAAAAAHxE/oiwC-50PUns/s720/Nokia%28303%29.jpg)

Autor ww. zdjęć: Axel


12.11.2009
(http://lh5.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SwGDsEhrNaI/AAAAAAAAHgU/npBXVpJSs0g/s640/STP61388.JPG)
Zdemontowane oba toki szynowe

(http://lh5.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SwGDsodl5jI/AAAAAAAAHgc/I8489jI0JbE/s640/STP61390.JPG)
Oczyszczanie zwrotnicy

(http://lh6.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SwGDtWtLbiI/AAAAAAAAHgk/g8e0FEffUMQ/s640/STP61392.JPG)
Ogoniasty wspierany przez koparkę :)

(http://lh4.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SwGDth1gj6I/AAAAAAAAHgo/R2PlVBKfLro/s640/STP61393.JPG)
Niwelacja wykopu

(http://lh3.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SwGDuLUNd6I/AAAAAAAAHgw/7QqJMRFqRFo/s512/STP61395.JPG)
Układanie podkładów

(http://lh5.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SwGDuZ1S7cI/AAAAAAAAHg0/DDX7HS41Mm4/s640/STP61396.JPG)
Ogoniasty na tle siedmiu ton kruszywa

(http://lh4.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SwGDuWM9yCI/AAAAAAAAHg4/bxK5s0_vnWk/s640/STP61397.JPG)
Skrzyżowanie z torem normalnym

(http://lh5.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SwGDund9KII/AAAAAAAAHg8/JIgbzsiFTFE/s640/STP61399.JPG)
Skrzyżowanie z torem normalnym

(http://lh4.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SwGDuz0XBFI/AAAAAAAAHhA/y1cLqZa6T6I/s640/STP61400.JPG)
Odbudowa łuku

(http://lh6.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SwGDvAFEeTI/AAAAAAAAHhE/FaTNB-8brSw/s640/STP61401.JPG)
Fragment żużla wielkopiecowego wylany kilkadziesiąt lat temu podczas transportu kadzią. Rozkucie fragmentu wymagało użycia młota wyburzeniowego

13.11.2009
(http://lh3.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SwGDwsU_GTI/AAAAAAAAHhY/7eaf3ga8o4c/s640/STP61406.JPG)
Odgrzebanie skrzyżowania z torem normalnym wymagało użycia siły "ręcznej"

(http://lh6.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SwGDw6tB22I/AAAAAAAAHhc/k2tLzjdeFww/s640/STP61407.JPG)
Układanie podsypki

(http://lh5.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SwGDxQJaG4I/AAAAAAAAHhk/WUa0rnF4fS0/s640/STP61409.JPG)
Podsypka ułożona

(http://lh4.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SwGDyXyhqYI/AAAAAAAAHh0/quLwUe6NzkI/s640/STP61413.JPG)
Przenoszenie szyn

(http://lh4.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SwGDysisnLI/AAAAAAAAHh4/TFD-YKtLFM0/s640/STP61414.JPG)
Skrzyżowanie odkopane

(http://lh3.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SwGD1ZG82sI/AAAAAAAAHik/6kB1ii_wVPQ/s640/STP61427.JPG)

(http://lh4.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SwGD0GtStqI/AAAAAAAAHiQ/-N1AcccVbm4/s512/STP61421.JPG)
Transport kruszywa w wykonaniu kolegi Jacka

(http://lh4.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SwGD0ZkBNaI/AAAAAAAAHiU/Q2rdpeBIrOI/s640/STP61422.JPG)
Skrzyżowanie z torem normalnym

(http://lh3.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SwGD0sEvQ1I/AAAAAAAAHiY/8BnT0RbkyEc/s640/STP61424.JPG)
Skrzyżowanie z torem normalnym

(http://lh6.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SwGD09p1zwI/AAAAAAAAHic/xQuG8f2H3sU/s640/STP61425.JPG)
Narada robocza

14.11.2009
(http://lh5.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SwGD1hQ5ZxI/AAAAAAAAHis/IhG0YhkKXhE/s512/STP61429.JPG)
Zmontowany łuk

(http://lh5.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SwGD2IsTizI/AAAAAAAAHi0/lbIKdkWxxMA/s640/STP61431.JPG)
Zmontowany łuk

(http://lh6.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SwGD2RtLiFI/AAAAAAAAHi4/XNAaL2vlxgk/s640/STP61432.JPG)
Na końcu remontowanego odcinka

(http://lh5.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SwGD3SwSxFI/AAAAAAAAHjM/QPdygWggPUA/s640/STP61436.JPG)
Na końcu remontowanego odcinka

15.11.2009
(http://lh5.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SwGD4vv96ZI/AAAAAAAAHjg/XiPEBZQZsIM/s640/STP61441.JPG)
Skrzyżowanie z torem normalnym

(http://lh6.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SwGD4yHx2hI/AAAAAAAAHjk/32w5V3OGJQA/s512/STP61442.JPG)
Stan na koniec dnia

Kolejny etap prac będzie się odbywał w dniach 21-22.11.2009. Pomocnicy mile widziani, istnieje możliwość transportu z Warszawy.


Tytuł: Prace torowe - listopad 2009
Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 18 Listopad 2009, 00:51:06
Jako całkowicie niestety oderwany od tematu starachowickiego chciałbym się zapytać, dokąd prowadzi ten remontowany tor?


Tytuł: Prace torowe - listopad 2009
Wiadomość wysłana przez: Rogoz on 18 Listopad 2009, 11:15:23
To zależy od której strony patrzysz :) Jeżeli od strony zwrotnicy splotowej to tor będzie się kończył kozłem przy Hali Lejniczej. W przeszłości (o ile się nie mylę) to był on dalej poprowadzony łukiem w lewo pomiędzy budynkami Hali Lejniczej i Maszynowni. Obecnie, odtworzenie tego odcinka jest niemożliwe z uwagi na odsłonięte fundamenty wielkich pieców z 1 poł. XIX w.


Tytuł: Prace torowe - listopad 2009
Wiadomość wysłana przez: a cygan on 18 Listopad 2009, 18:51:10
Może w przyszłości ktoś podejmie decyzję o tym by położyć trzecią szynę w torze normalnym i będzie wyjazd za bramę w kierunku stacji Starachowice Wsch.
Mam też nadzieję że zostanie odbudowane połączenie toru normalnego wielkiego pieca z linią PKP.


Tytuł: Prace torowe - listopad 2009
Wiadomość wysłana przez: Atterdag on 18 Listopad 2009, 19:31:28
Tylko trzeba zadać sobie pytanie po co takie połączenie miałoby istnieć?

Ja w nim sensu nie widzę  :roll:


Tytuł: Prace torowe - listopad 2009
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 18 Listopad 2009, 20:26:31
Pytanie którą szerokość wybrać jeszcze. 600 czy 750 mm.

Chociaż z moich wyliczeni wychodzi mi że

1435-755-70(główka szyny)=605mm

Czyli mam  3 szyny i 3 szerokości toru po których może pojechać pociąg.


Tytuł: Prace torowe - listopad 2009
Wiadomość wysłana przez: Rogoz on 18 Listopad 2009, 20:59:15
Cytat: "Atterdag"
Tylko trzeba zadać sobie pytanie po co takie połączenie miałoby istnieć?
Ja w nim sensu nie widzę  :roll:


A byłeś kiedykolwiek w Muzeum? Czytałeś poprzednie posty?

To o czym wspomina Andrzej to:
- odbudowanie połączenie sieci normalnotorowej z bocznicą PKP
- zbudowanie połączenia sieci wąskotorowej Muzeum ze Starachowicką Koleją Wąskotorową.
Realizacja tego projektu ułatwi gromadzenie taboru w ramach budowanego Skansenu Kolei Przemysłowych i co najważniejsze wzbogaci ofertę turystyczną obu tych podmiotów. Wycieczki odwiedzające Muzeum nie będą musiały ganiać po mieście, tylko bezpośrednio z obiektu wyruszą na szlak. Oczywiście, to tylko plany, zobaczymy jak będzie z ich urzeczywistnieniem.
Na razie skupiamy się nam bardziej osiągalnym celu, czyli uruchomieniu kursów turystycznych na terenie Muzeum.


Tytuł: Prace torowe - listopad 2009
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 18 Listopad 2009, 21:05:17
Cytat: "Rogoz"
- odbudowanie połączenie sieci normalnotorowej z bocznicą PKP

ile metrów brakuje??

Czy jest gdzieś taki splot jak podałem wykorzystywany??


Tytuł: Prace torowe - listopad 2009
Wiadomość wysłana przez: Rogoz on 18 Listopad 2009, 21:14:18
Cytat: "andrzej2110"
Pytanie którą szerokość wybrać jeszcze. 600 czy 750 mm.

A pokiego dziabła 600mm? W Muzeum jest 750mm.

Cytat: "andrzej2110"
ile metrów brakuje??

Brakuje ok 100-150m ale największym problemem jest sprawa własności gruntów w miejscu planowanej odbudowy.


Tytuł: Prace torowe - listopad 2009
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 18 Listopad 2009, 21:22:21
No a WLS40 ?? Jeśli na 750 to powinno być inne oznaczenie.


Tytuł: Prace torowe - listopad 2009
Wiadomość wysłana przez: Marcin117 on 18 Listopad 2009, 21:26:31
Cytat: "andrzej2110"
Jeśli na 750 to powinno być inne oznaczenie.

A to dlaczego?


Tytuł: Prace torowe - listopad 2009
Wiadomość wysłana przez: Rogoz on 18 Listopad 2009, 21:26:56
Oznaczenie nie ulegnie zmianie. Przekucie lokomotywy odbyło się systemem gospodarczym, zachowała się tabliczka znamionowa która informuje, że lokomotywa ma rozstaw 600mm.


Tytuł: Prace torowe - listopad 2009
Wiadomość wysłana przez: a cygan on 18 Listopad 2009, 21:28:46
Dla przypomnienia, bo o tym już pisano - bocznicy nie ma bo miasto sprzedało kawałek torowiska, powstały garaże.
Co do trzeciej szyny - w Starachowicach jeszcze jest widoczna na terenie byłej FSC (Fabryki Samochodów) jak by ktoś o tym nie wiedział. Do budynków magazynu w "Zakładach Górnych" przed II wojną doprowadzono oba tory. Z uwagi na to że jest to skarpa obok Biura Głównego (obecnie MAN), nie rozebrano torów by jej nie osłabiać.


Tytuł: Prace torowe - listopad 2009
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 18 Listopad 2009, 21:30:01
Ta lokomotywka mnie zmyliła z szerokością torów. Dzięki za info :)


Tytuł: Prace torowe - listopad 2009
Wiadomość wysłana przez: Rogoz on 23 Listopad 2009, 00:08:16
Cd relacji z prac

21.11.2009

(http://lh5.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SwgdKCeMZRI/AAAAAAAAHr8/QpIQIVdTCk4/s640/STP61444.JPG)
"Prawie" z lotu ptaka

(http://lh6.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SwgdKoMjwkI/AAAAAAAAHsA/IQQbNxYXuws/s640/STP61445.JPG)
"Prawie" z lotu ptaka

(http://lh5.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SwgdLcvz-DI/AAAAAAAAHsE/taCxJMpuiKc/s912/STP61446.JPG)

(http://lh5.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SwgdL2_1sAI/AAAAAAAAHsI/963RKMcmG40/s912/STP61447.JPG)

(http://lh6.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SwgdN6kKjGI/AAAAAAAAHsU/_vFyYTyPIFE/s912/STP61450.JPG)

(http://lh3.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SwgdOzcr78I/AAAAAAAAHsY/5hPHueZM-MU/s912/STP61451.JPG)

22.11.2009

(http://lh3.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/Swm63Hl1W7I/AAAAAAAAHtM/J4-yXBG4HQQ/s912/STP61452.JPG)

(http://lh3.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/Swm6-RJYwhI/AAAAAAAAHtw/VRXFJSwSOso/s912/STP61460.JPG)

(http://lh3.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/Swm6_EKV-WI/AAAAAAAAHt0/x1dUCL2QQFM/s912/STP61461.JPG)

(http://lh6.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/Swm7AQpP0SI/AAAAAAAAHt8/gtfjl8FIYTk/s640/STP61463.JPG)

(http://lh6.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/Swm7ByBRl_I/AAAAAAAAHuE/BiY02k80oTo/s912/STP61465.JPG%20)

(http://lh5.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/Swm7DRq65iI/AAAAAAAAHuM/Mge6cQa4qZU/s912/STP61467.JPG)

(http://lh4.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/Swm7FEGm0NI/AAAAAAAAHuU/VBeMkFOqVDY/s912/STP61469.JPG)

(http://lh4.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/Swm7Gq2MO1I/AAAAAAAAHuc/t4LFQhUYmWQ/s912/STP61471.JPG)


Tytuł: Prace torowe - listopad 2009
Wiadomość wysłana przez: Atterdag on 23 Listopad 2009, 14:06:55
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź i powodzenia. Rzeczywiście wybitnie ułatwiłoby to gromadzenie taboru i wyeliminowało konieczność przewozu nabytków transportem samochodowym.

Trzymam kciuki...


Tytuł: Prace torowe - listopad 2009
Wiadomość wysłana przez: andy on 25 Listopad 2009, 16:48:37
Wystarczy wykopać dołek, wyłożyć kilkoma warstwami folii, wlać co trzeba i w tym zanurzyć. Widziałem taki patent na jakiejś posesji - malowali tak jakieś kształtowniki. Trzeba tylko wcześniej sprawdzić, czy impregnat reaguje z folią.


Tytuł: Prace torowe - listopad 2009
Wiadomość wysłana przez: a cygan on 25 Listopad 2009, 19:42:25
Aby jeszcze bardziej skomplikować temat dodam że tych podkładów nie będzie widać.
Możliwe jest że zostaną na nich położone płyty żeliwne. Tak było jak działał wielki piec.
Plac wyłożony jest obecnie kostką granitową a płyty żeliwne zostały wstawione jako "eksponaty".


Tytuł: Prace torowe - listopad 2009
Wiadomość wysłana przez: Ogoniasty on 25 Listopad 2009, 21:07:40
Ja tam sie nie wtrącam w dyskusje , ale smarowanie tych podkładów to jest głupota. Z doświadczenia wiem co wyjdzie z tego za miesiąc :neutral:  
 Odnośnie płyt żeliwnych na odbudowanym odcinku to raczej bym ich nie montował ponownie dla samej estetyki. Zresztą po pewnym okresie kursowania lokomotywy po tyym torze ,trzeba skontrolować tor oraz podbic ponownie w miejscach zapadniętych. A kostka brukowa jest tak fatalnie położona na przejazdach że wagonik czy inne pojazdy nie mają możliwości przejechania :evil: powodem jest ułożenie kostki powyżej główki szyny oraz położenie jej tuż przy główce z jednej jak i z drugiej strony. Jak to zobaczyłem to ręce mi opadły. Dla mnie ekipa od kostki to partacze nie warci funta kłaków.  Wykonawca nie powinien mieć zapłacone za tą partanine :mad:


Tytuł: Prace torowe - listopad 2009
Wiadomość wysłana przez: a cygan on 25 Listopad 2009, 21:21:23
Cytuj
Odnośnie płyt żeliwnych na odbudowanym odcinku to raczej bym ich nie montował ponownie dla samej estetyki

Uzupełniając temat płyt żeliwnych - one nie są dla ozdoby, pozwalają na tym terenie urządzać imprezy. Obok montowana jest scena.
Nim zacznie kursować skład, teren musi być przystosowany do zwiedzania.


Tytuł: Prace torowe - listopad 2009
Wiadomość wysłana przez: Ogoniasty on 26 Listopad 2009, 22:28:04
wystarczywyrównać teren do wysokości szyn .... ale zrobią ja bedą chcieli. Ich cyrk i ich małpy


Tytuł: Prace torowe - listopad 2009
Wiadomość wysłana przez: a cygan on 26 Listopad 2009, 23:20:45
Cytuj
wystarczywyrównać teren do wysokości szyn

Ale czym? Zasypać ziemią? To po dawana była podsypka z kamienia?
Lepiej na te kamienie położyć właśnie płyty - pozwoli to na odprowadzenie wody poniżej podkładu.


Tytuł: Prace torowe - listopad 2009
Wiadomość wysłana przez: Rogoz on 27 Listopad 2009, 12:54:08
Po usunięciu ziemi wydobytej w trakcie prac torowych zostanie przywrócone ułożenie płyt żeliwnych z przed remontu, czyli zostaną one ułożone jedynie po zewnętrznej stronie obu toków szynowych. Płyta, której powierzchnia znajdzie się nad podkładem zostanie od spodu podsypana kruszywem.
Na poniższej fotografii widzimy ułożenie płyt przed remontem:
(http://lh6.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/Sw-_G70LaVI/AAAAAAAAHw0/Cj5RoB_s3JY/s720/Nokia%28299%29.jpg)


Dyskusja nt. impregnacji podkładów została przesunięta na: http://750mm.pl/viewtopic.php?t=2746


Tytuł: Prace torowe - listopad 2009
Wiadomość wysłana przez: Rogoz on 16 Grudzień 2009, 23:11:08
Poniżej kolejna fotorelacja, wykonana po usunięciu zbędnej ziemi przez pracowników Muzeum:

(http://lh5.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SylV_INn-YI/AAAAAAAAHzI/sueaXZCQ9tM/s800/STP61484.JPG)

(http://lh3.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SylV__oaZtI/AAAAAAAAHzM/0WAtFUnlEEg/s800/STP61485.JPG)

(http://lh5.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SylWBeV2EuI/AAAAAAAAHzU/DAujeUp_Hb4/s800/STP61488.JPG)

(http://lh5.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SylWEB0j93I/AAAAAAAAHzo/sRlJJb7wCfE/s800/STP61492.JPG)

(http://lh4.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SylWR_SbjUI/AAAAAAAAH0s/L3L3Eu5Hhtw/s800/STP61508.JPG)

(http://lh3.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SylWSn5LWgI/AAAAAAAAH00/V8Eatauxauo/s800/STP61509.JPG)

(http://lh5.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/SylWdq1xvwI/AAAAAAAAH1g/A_-A_Tfh1u4/s640/STP61518.JPG)


Tytuł: Odp: Prace torowe - listopad 2009
Wiadomość wysłana przez: Rogoz on 06 Lipiec 2010, 22:35:01
Tak wygląda ten odcinek po uporządkowaniu otoczenia:

(http://lh6.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/TCyq8mM38cI/AAAAAAAAJZ8/LegR-Y-N6pg/s912/STP61982.JPG)

(http://lh5.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/TCyq8JjkDRI/AAAAAAAAJZ4/VDbDPe5VPnU/s912/STP61981.JPG)

(http://lh5.ggpht.com/_wtcVF6iUIpQ/TCyq7j2aiuI/AAAAAAAAJZ0/NAuSc9kPKwI/s912/STP61980.JPG)