Świat kolejek wąskotorowych

FORA KOLEJOWE => Tabor => Wątek zaczęty przez: Jsz on 28 Styczeń 2010, 18:51:05



Tytuł: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Jsz on 28 Styczeń 2010, 18:51:05
Poszukuję informacji i danych kontaktowych do niemieckiego producenta lokomotyw SCHOMA.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Marcin117 on 28 Styczeń 2010, 19:30:32
http://www.schoema-locos.de/


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Leśny Dziadek on 30 Styczeń 2010, 21:40:25
Cudzego szukacie, swego nie znacie ;) ?

Kopiowane z PDf'a więc przepraszam za nieco nieczytelną formę ;)


Małopolska Wytwórnia Maszyn Brzesko-Serwis Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
 
W nawiązaniu do przeprowadzonej rozmowy telefonicznej Małopolska Wytwórnia
Maszyn Brzesko-Serwis Sp. z o.o. przedstawia ofertę na lokomotywę spalinową WLP – 50 na
rozstaw toru 600 mm.
Podstawowe dane lokomotywy WLP-50 w porównaniu z lokomotywą WLS-50.
Podstawowe dane techniczne WLP-50 WLS-50
Maksymalna siła uciągu na haku 20 kN 11 kN
Moc silnika spalinowego 55 kW (SW 266) 30 kW (S324)
Maksymalna prędkość jazdy 4,7 m/s 3,5 m/s
Długość lokomotywy 4290 4380
Wysokość lokomotywy 2140 2200
Szerokość lokomotywy 1300 1440
Liczba osi napędowych 2 2
Hamulce pneumatyczne Ręczny
Sterowanie piasecznicami pneumatyczne Ręczne
Masa lokomotywy Ok 8 ton Ok. 7 ton
Wąskotorowa lokomotywa spalinowa WLP-50 przeznaczona jest do prac
transportowych na placach składowo-materiałowych jako urządzenie pociągowomanewrowe.
Jest to powszechnie stosowany środek transportu powierzchniowego w
zakładach górniczych. Lokomotywa WLP-50 wyróŜnia się:
komfortem obsługi: pneumatycznie sterowany układ hamulcowy i instalacja otwierania
piasecznic, bezstopniowa zmiana prędkości jazdy, hydraulicznie sterowana zmiana kierunku
jazdy, doskonała widoczność z kabiny operatora, wygłuszona, uszczelniona i ogrzewana
kabina maszynisty, doskonałymi właściwościami trakcyjnymi: nowoczesny i oszczędny silnik wysokopręŜny
SW266, bezstopniowa przekładnia hydrokinetyczna PH1-300.1, hydrauliczna przekładnia
rewersyjna, zastąpienie układu korbowego przekładniami kątowymi, przeniesienie napędu
wałami napędowymi,
małą uciąŜliwością dla środowiska: niskie zuŜycie paliwa, mniejsza toksyczność spalin,
obniŜona głośność, wyeliminowanie otwartych układów smarowania,
nowoczesną, zwartą i estetyczną bryła nadwozia
Cena lokomotywy WLP-50 – 380 000,- zł netto
Warunki płatności:
1. Zaliczka w wysokości 100 000,00 brutto
2. 50% pozostałej kwoty do dnia odbioru lokomotywy
3. Pozostałe 50% do 30 dni od dnia odbioru lokomotywy.
Termin realizacji do 4 miesięcy od dnia otrzymania zamówienia
W związku z realizacją tego typu zamówień w roku 2008 prosimy do dnia 18 kwietnia o
konkretyzację stanowiska w przedmiotowej sprawie. Ma to związek z zamówieniami i długim
czasem oczekiwania na materiały potrzebne do montaŜu w/w lokomotywy.
Małopolska Wytwórnia Maszyn
Brzesko - Serwis Sp. z o. o.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 30 Styczeń 2010, 21:54:04
a


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: marekus on 30 Styczeń 2010, 22:31:30
ja też się doczepię... teoretycznie WLp50 powinna nosić oznaczenie WLp78 (według mocy). Oprócz tego do 2001 roku produkowano także WLp85 (32 sztuki).


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Jsz on 31 Styczeń 2010, 19:39:01
Dzięki kolego Marcinie117 za znalezienie namiarów :grin: .


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: MBxc1 on 21 Kwiecień 2010, 20:11:52
Cytat: "marekus"
WLp50 powinna nosić oznaczenie WLp78
A swoją drogą co znaczy litera "p" w nazwie WLp50? Bo normalnie przecież jest WLs  :cool:


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: OczeQ on 21 Kwiecień 2010, 21:00:11
MBxc1,
"p" jak powierzchniowa


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: MBxc1 on 22 Kwiecień 2010, 07:11:06
A, dzięki :D


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Szymek on 28 Sierpień 2010, 00:28:31
Temat stary, ale co tam  ;)
Firma Energo-Mechanik ma w ofercie lokomotywę Wlp50EM, co ciekawe wprowadzono pewne zmiany w stosunku do lokomotywy Wlp50 produkowanej w Brzesku - oprócz wyglądu zewnętrznego zmieniono sterowanie oraz system hamulcowy z pneumatycznego na hydrauliczny. Więcej można znaleźć na stronie producenta:
http://www.energomechanik.com.pl/p,s,gornictwo,g,wlp50em.html (http://www.energomechanik.com.pl/p,s,gornictwo,g,wlp50em.html)

Mam natomiast dwa pytania dotyczące opisanej wyżej lokomotywy Wlp85:
- jaki silnik w niej zastosowano i o jakiej mocy (SW266 jak w Wlp50 czy może jakiś inny ?)
- jaka była różnica w masie lokomotyw Wlp85 i Wlp50


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 28 Sierpień 2010, 07:37:06
W Wlp85 jest jakaś wersja SW400 o mocy 85kW lokomotywa waży 10t. Zaś Wlp50 widzisz tu piszą ze waży 9t ja mam napisane że 8t
Ciekawe, że prędkościomierz jest wyskalowany w m/s. Ciekawe dlaczego górnictwo mierzy prędkość w m/s ?


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: mch on 10 Grudzień 2010, 10:30:07
http://www.dlm-ag.ch/attachments/Typenblatt_99.10xx_1C1_de.pdf
http://www.dlm-ag.ch/attachments/Typenblatt_99.10xx_1d1_de.pdf

A może nowy parowóz wąskotorowy? ;)


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Hal9 on 10 Grudzień 2010, 21:09:54
Ciekawe ile kosztuje ?


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 10 Grudzień 2010, 21:24:16
Od ceny (która jak mniemam jest imponująca) bardziej fascynują mnie moce przedstawionych lokomotyw. Jeśli mnie pamięć nie myli, to na wąskich torach Górnego Śląska były eksploatowane najmocniejsze w Polsce loki posiadające zasób 500KM. Tu mamy do czynienia z dwukrotnym przekroczeniem tej granicy!


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: gagarek on 10 Grudzień 2010, 21:56:10
540 kW mocy  daje 730 kucyków do napojenia... Ech trzeba otworzyć nową bimbrownię, zyski się szykują


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 10 Grudzień 2010, 22:03:44
a 700 kW to ok. 933 Kucyków... ale dużo tej pary idzie w chyżość (70 km/h)


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Marcin117 on 10 Grudzień 2010, 22:09:13
Mnie najbardziej zaciekawiło dodatkowe opcjonalne wyposażenie:
"Pendelzugfähigkeit mit Fernbedienung aus Steuerwagen"
Czyli na polski mniej więcej: Możliwość zdalnego sterowania.
Niby prawda że przy dzisiejszej technice i opalaniu olejowym można teoretycznie sterować parowóz zdalnie ale jak pomyślę ile by trzeba po urzędach biegać żeby w Polsce pozwolili czymś takim jeździć to zastanawiam się co by wyszło taniej - zakup tego parowozu czy załatwienie wszystkich formalności.

Ale swoją droga chętnie bym zobaczył u nas wąskotorowego Push-Pull'a z parowozem bez obsługi na końcu składu...


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Hal9 on 11 Grudzień 2010, 15:20:03
Nie znam niestety niemieckiego  :(

Może ktoś znający odpowie na pytanie czy gdzieś w ogóle sprzedano te maszyny ?

1067 to rozstaw  Japoński i innych krajów dalekiego wschodu, oraz chyba południowoafrykański ?


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: PAFAWAG on 13 Grudzień 2010, 23:28:05
Cytuj
1067 to rozstaw  Japoński i innych krajów dalekiego wschodu, oraz chyba połódniowoafrykański ?
1067 mm to rozstaw szyn stosowany na kolejach dawnego kolonialnego imperium brytyjskiego (2134:2=1067; 2134 mm to jeden z początkowo stosowanych rozstawów w Wielkiej Brytanii).

Co do pisowni kierunków świata - radziłbym sięgnąć po słownik ortograficzny.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 26 Styczeń 2011, 21:40:58
Jeśli mnie pamięć nie myli, to na wąskich torach Górnego Śląska były eksploatowane najmocniejsze w Polsce loki posiadające zasób 500KM. Tu mamy do czynienia z dwukrotnym przekroczeniem tej granicy!

O ile pamiętam Tw53 miał moc 400 lub 440 koni. Na pewno nie 500.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Waldi7 on 28 Styczeń 2011, 11:25:37
1067 mm to także Australia (OIDP)...


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: OnlyBreslau on 28 Styczeń 2011, 12:09:03
http://bjastina2.en.made-in-china.com/product/soDJiIzHneRd/China-Sightseeing-Train-ZQJC-01-.html (http://bjastina2.en.made-in-china.com/product/soDJiIzHneRd/China-Sightseeing-Train-ZQJC-01-.html)
http://bjastina2.en.made-in-china.com/product/KqwxNUsySapC/China-Traction-Locomotive-FS-5-.html (http://bjastina2.en.made-in-china.com/product/KqwxNUsySapC/China-Traction-Locomotive-FS-5-.html)

Czyli sprzęt produkowany w chinach :P od wyboru do koloru... :)


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: a cygan on 09 Grudzień 2015, 20:26:57
Ogłoszenie:

Добрый день!

Камбарский машиностроительный завод  - единственный в России производитель тепловозов, путевых машин, вагонов для железных дорог узкой колеи (750÷1435мм).

Предлагаем к поставке следующую продукцию:

Вагон - самосвал (думпкар), грузоподъемностью 22 тн., четырехосный, саморазгружающийся. Вагон предназначен для перевозки сыпучих грузов.

Тепловоз ТУ7А – предназначен для грузопассажирской и маневровой службы.

Тепловоз ТУ10 – предназначен для пассажирских перевозок.

Вагоны ВП 750 - предназначены для пассажирских перевозок.

 Приложение:

- Технические характеристики и фото вагона-самосвала (думпкара);

- Технические характеристики и фото тепловоза ТУ7А;

- Технические характеристики и фото тепловоза ТУ10;

- Технические характеристики и фото вагона ВП 750.




С уважением,
Ваганова Юлия Сергеевна
помощник руководителя
ООО "Камбарский машиностроительный завод"
тел. (34153) 3-06-12, 3-06-73
факс: (34153) 3-12-42


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Ptr on 09 Grudzień 2015, 21:11:51
Ja to jeszcze zrozumiem co tam jest napisane, ale nie wiem jak inni. Skoro to polskie forum to mógł byś przetłumaczoną treść tu zamieścić...


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Ariel Ciechański on 09 Grudzień 2015, 21:43:26
Ja to jeszcze zrozumiem co tam jest napisane, ale nie wiem jak inni. Skoro to polskie forum to mógł byś przetłumaczoną treść tu zamieścić...

Eeee tam. Taką prościznę to ja symultanicznie tłumaczę :-D.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 10 Grudzień 2015, 08:08:01
Kto za PRL-u miał rosyjski w szkole to rozumie ;)
A kto nie miał (znaczy się młodsze pokolenie) skorzysta z www.translate.google.pl (http://www.translate.google.pl)


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Ariel Ciechański on 10 Grudzień 2015, 10:30:32
Dobra, bo widzę, że moi antyfani płaczo...

Dzień dobry!

Kambarska Fabryka Maszyn, jedyny w Rosji producent lokomotyw spalinowych, maszyn służby drogowej i wagonów dla kolei wąskotorowych (750-1435mm)

Oferujemy Państwu do budowy następujące wyroby:

Wagon samowyładowczy (dumpcar), ładowność 22 tony, czteroosiowy, samowywołujący się. Wagon jest przeznaczony do przewozu ładunków sypkich.

Lokomotywa spalinowa TU7A - przeznaczona do ruchu pasażerskiego i towarowego oraz manewrów.

Lokomotywa spalinowa TU10 - przeznaczona do przewozów pasażerskich.

Wagony WP750 przeznaczone do przewozów pasażerskich.

Załączniki:
-Charakterystyki techniczne i fotografia wagonu samowyładowczego (dumpcara);

-Charakterystyki techniczne i fotografia lokomotywy spalinowej TU7A;

-Charakterystyki techniczne i fotografia lokomotywy spalinowej TU10;

-Charakterystyki techniczne i fotografia wagonu WP750.

Z poważaniem
Julia Siergiejewna Waganowa
pomocnik kierownika
Kambarska Fabryka Maszyn (Budowy Maszyn) SA



Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: a cygan on 10 Grudzień 2015, 12:09:36
Do ... Ariel Ciechański
Dzięki za pomoc.
Udostępniłem tylko treść majla i dwa zdjęcia z załączników. Nie wiem jak zostałem wpisany do ich bazy danych, ale czasami takie oferty otrzymuję. Jak będzie potrzeba, udostępnię zainteresowanym pozostałe załączniki.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 10 Grudzień 2015, 13:23:09
Andrzeju
A tak z ciekawości. Ostatnio pojawiła się tu oferta-efemeryda taboru chińskiego  ;D. Czy w danych, które otrzymałeś, są choćby ceny wywoławcze dla poszczególnych jednostek ?


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: a cygan on 10 Grudzień 2015, 21:05:09
W załącznikach jest opis techniczny, np:
Cytuj
Технические характеристики:
Тепловоз ТУ7А

Предназначен для использования в грузопассажирской и маневровой службе на железных дорогах колеи 750÷1435 мм.
Номинальная мощность, кВт (л.с.)                                                                          294 (400)
Максимальная скорость м/сек (км/час)                                                                    13,9 (50)
Масса тепловоза в служебном состоянии, т                                                                     24
Сила тяги на новых бандажах, кН(т.с)
      - при торогании с места                                                                                      77,6 (7,9)
      - в длительном режиме при скорости 3,1 м/с (11,2 км/час)                                  63(64)
Число осей, шт.                                                                                                                     4
Тележка                                                                                              двухосная, челюстная
Габариты тепловоза, мм:
       - длина по осям автосцепки                                                                                  11290
       - ширина по ветровым стеклам                                                                              3130
       - высота по свистку малой громкости                                                                   3990
Напряжение в сети                                                                                                           24В
Передача                                                                       гидродинамическая    УГП400/201
                                                                                                                             
      Кабина машиниста  имеет два пульта управления, установлена на резиновых амортизаторах, имеет улучшенную звуко и теплоизоляцию и хорошую обзорность. Оборудована эффективной системой отопления, стеклоомывателями, радиоприемником, термосом, холодильником  и другими бытовыми приборами.

Google też specjalnie nie pomagają, np. strona: http://bizorg.su/teplovozy-r/p2178131-teplovoz-tu10 (http://bizorg.su/teplovozy-r/p2178131-teplovoz-tu10)
odsyła do kontaktu telefonicznego.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Ariel Ciechański on 10 Grudzień 2015, 23:16:01
W załącznikach jest opis techniczny, np:
Cytuj
Технические характеристики:
Тепловоз ТУ7А

Zrobić tłumaczenie??


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: andrzej84 on 11 Grudzień 2015, 08:32:23
Tak się składa przypadkiem, że wiem jaka jest cena tych pasażerskich wagonów WP750.

To ok 540 tys zł za sztukę. Z jedną ubikacją i przedziałem konduktorskim, nagłośnienie audio wagonu.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 14 Grudzień 2015, 19:12:40
Kuszetka WP750


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 14 Grudzień 2015, 23:27:36
Lista:
  • Lokomotywy spalinowe - hydrauliczna: TU7A classic design, TU7A new design.
  • Lokomotywy spalinowe - mechaniczna: TU6SPA, TU8, TU8G, TU8P classic design.
  • Wagony: dumpcar, wagon weglarka, wagon platforma, wagon do przewozu drewna.
  • Wagony WP750: kuszetka, wagon restauracyjny, wagon techniczny, wagon medyczny.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 16 Grudzień 2015, 17:52:52
Symulator jazdy lokomotywą


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 24 Grudzień 2015, 16:24:49
Maszyny torowe 750 - 1520 mm


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 16 Styczeń 2016, 15:18:34
Dwie kuszetki 750 mm.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 10 Luty 2016, 19:31:47
Wagon samowyładowczy - ładowność 22+1 tony, 10 м3 . Wagon jest przeznaczony do przewozu ładunków sypkich.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 30 Styczeń 2017, 11:33:34
KMZ wąskotorowe (http://www.facebook.com/KambarkaZavod/) aktualnie produkowane 750-1067 mm.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: andy on 30 Styczeń 2017, 16:31:44
(https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/16265441_1847207432228637_72260305256615295_n.jpg?oh=c58761b03f64516c10fc0800db276e62&oe=59006FA3)
3 pytania:
1) czy wagon ma hamulec powietrzny?
2) jaka długość?
3) czy jest opcja budowy "letniaka" na tymże?


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 30 Styczeń 2017, 17:44:51
1) Brakes types are automatic and manual parking
2) Length for the frame - 9700 mm
Length for coupling - 10 600 mm
Width the maximum - 2450 mm
Width for the frame - 2230 mm
Height maximum - 1303 mm
Height Floor - 800 mm
Load capacity - 23 tons
The area of the floor - 20.7 m2
Volume - 10,3 m3
Gauge - 750-900 mm
Option - with Drop Sides and without drop sides
3) letniak (http://savepic.ru/12719685.jpg) - based on the wagon.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: gajos on 05 Luty 2017, 23:56:09
Ile hołmaczy, przepraszam, skolko ugodno?
Nie to żebym chciał kupić, ale kogo na to stać?


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Jsz on 06 Luty 2017, 00:38:07
Ile hołmaczy, przepraszam, skolko ugodno?
Nie to żebym chciał kupić, ale kogo na to stać?

Stać tego kto ma kasę  ;)
A tak na poważnie dołączam się do pytania o cenę tych nówek funkiel nie śmiganych sztuk taboru trakcyjnego i wagonowego? Może być w zielonych lub jewrocentach.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 06 Luty 2017, 11:13:21
Узкоколейный тепловоз ТУ10 для детских железных дорог спроектирован конструкторами завода. На тепловозе применены энергосберегающие технологии. Он оборудован двумя унифицированными кабинами управления, с эргономическими пультами управления и креслами машиниста. Установлены система «климат-контроль», светодиодные сигнальные приборы, фонари освещения, прожекторы и буферные фонари. Тепловоз имеет четыре наружных выхода, два тамбура разделяющих кабины и дизельное помещение, окна боковые раздвижные, прислонного типа.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 06 Luty 2017, 15:35:38
Czytałem gdzieś o tym powyżej. To jest "14WE-izacja" TU2.
Nowe plastikowe body na starą ramę. Ale wygląda ładnie i nowocześnie.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Ptr on 06 Luty 2017, 16:24:39
Czytałem gdzieś o tym powyżej. To jest "14WE-izacja" TU2.
Nowe plastikowe body na starą ramę. Ale wygląda ładnie i nowocześnie.

Nie, to jest zupełnie co innego. Opisałem jakiś czas temu tą  konstrukcję (Tu10) na enkolu:
http://enkol.pl/TU10 (http://enkol.pl/TU10)

Ogólnie ta lokomotywa z Tu2 nie ma nic wspólnego, za to wiele podzespołów i rozwiązań dzieli z Tu7.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 09 Luty 2017, 15:50:12
Nowa lokomotywa (https://www.facebook.com/KambarkaZavod/posts/1853882748227772) dla kolei leśnych.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: CX MANIAK on 13 Maj 2017, 12:07:31
Sąsiedzi z południa budują nowe, ale parowozy. Są to repliki znanych konstrukcji głównie O&K. Link do strony http://www.1loco.eu/CZ.stavba.replik.parnich.lokomotiv.php (http://www.1loco.eu/CZ.stavba.replik.parnich.lokomotiv.php) Oraz filmik z prezentacji jednego z samowarków wąskotorowych. Rok jego budowy 2014. Komu nowiutki parowozik?
https://m.youtube.com/watch?v=6qF209Y8QzI (https://m.youtube.com/watch?v=6qF209Y8QzI)


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: gajos on 01 Czerwiec 2017, 01:23:33
Cena?
Nie to żebym chciał kupić :)


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: CX MANIAK on 01 Czerwiec 2017, 21:45:55
Tej wiedzy nie posiadam niestety. Cena zapewne w ojro, albo dolarach i pewnie przynajmniej sześciocyfrowa ;D
Pozdrawiam.
Edit: Znalzlem jeszcze podstronę z galerią zdjęć przedstawiajacych kolejne etapy budowy http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=cs&tl=pl&u=http%3A%2F%2Fwww.1loco.eu%2FCZ.fotoalbum.php%3Fadresar%3D%2Fnovostavby%2FOrenstein_Koppel-40HP-Ct&anno=2 (http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=cs&tl=pl&u=http%3A%2F%2Fwww.1loco.eu%2FCZ.fotoalbum.php%3Fadresar%3D%2Fnovostavby%2FOrenstein_Koppel-40HP-Ct&anno=2)


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 18 Październik 2017, 18:22:03
Nowa lokomotywa i wagony (750 mm).


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 19 Październik 2017, 08:22:27
Nowa lokomotywa i wagony (750 mm).
A razem z cłem i VAT to ile ?


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Trabant on 19 Październik 2017, 09:02:35
Tak się zastanawiam, co jest bardziej kosztowne; przywrócenie do ruchu jakiegoś parowozu z krzaków, czy wyprodukowanie nowego od zera? W każdym razie uznanie za technologię pozwalająca na takie zabawy. A ТУ7 jest jak Łada 2107 lub jak Lenin - wiecznie żywa.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 19 Październik 2017, 10:32:25
Nowa lokomotywa (https://www.facebook.com/pg/KambarkaZavod/photos/?tab=album&album_id=1916950858587627) TGM 40


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 19 Październik 2017, 19:43:19
Wagon silnikowy


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 29 Marzec 2020, 07:01:47
Tabor wąskotorowy aktualnie produkowany 600-1067 mm https://www.facebook.com/KambarkaZavod/videos/ (https://www.facebook.com/KambarkaZavod/videos/)


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 09 Kwiecień 2020, 15:47:58
Nowoczesny wózek KMZ kolei 1000 mm (wagony towarowe, maszyny torowe 800-1000 mm) https://www.facebook.com/pg/KambarkaZavod/photos/?tab=album&album_id=2595393730743333 (https://www.facebook.com/pg/KambarkaZavod/photos/?tab=album&album_id=2595393730743333)


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Jacek Fink-Finowicki on 10 Kwiecień 2020, 00:59:41
A co w tym wózku jest nowoczesnego?


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 10 Kwiecień 2020, 14:37:08
A co w tym wózku jest nowoczesnego?
Tak, to typowa konstrukcja Diamonda, tylko że pospawana z blach kształtowych, więc raczej mało nowoczesna.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 10 Kwiecień 2020, 18:07:56
Nowa konstrukcja ramy wózka, nowe maźnice i zestawy kołowe. Wózek przeznaczony jest do wagonów towarowych o ładowności do 36 t, szerokość toru 800-1000 mm.

Wózek z serii 750 przeznaczony jest do wagonów towarowych o ładowności do 24 t, szerokość toru 600-1000 mm.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Jacek Fink-Finowicki on 12 Kwiecień 2020, 17:45:48
To może zadam pytania bardziej konkretnie:
1 - Jaka jest masa zestawu kołowego z maźnicami?
2 - Jaka jest masa całego wózka?
3 - Jaka jest masa belki bujakowej?


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 13 Kwiecień 2020, 11:45:15
To może zadam pytania bardziej konkretnie:
Nie wiem ... Możesz spróbować dowiedzieć się na Facebooku od pracowników KMZ.

Nowy wagon samowyładowczy serii VSK-1000 https://www.facebook.com/KambarkaZavod/posts/2599935406955832. (https://www.facebook.com/KambarkaZavod/posts/2599935406955832.) Czteroosiowy wagon samowyładowczy VSK-1000, przeznaczony jest do przewozu materiałów kruszonych, żwir, tłuczeń, piasek, ziemia, balast, ruda, węgiel. Rozładunek odbywa się na dowolną stronę toru, przez obrót pudła o kąt 45o, za pomocą cylindrów pneumatycznych dwustronnego działania, zawieszonych na ostoi wagonu (po dwie sztuki z każdej strony).

Podstawowe parametry:
Szerokość toru 800-1000 mm
Masa własna 28 t
Ładowność 35 t
Pojemność pudła 16 m3
Max. Prędkość  50 km/h


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 28 Kwiecień 2020, 09:05:59
Czteroosiowy wagon samowyładowczy UVS-22, przeznaczony jest do przewozu materiałów kruszonych, żwir, tłuczeń, piasek, ziemia, balast, ruda, węgiel. Rozładunek odbywa się na dowolną stronę toru, przez obrót pudła o kąt 45o, za pomocą cylindrów pneumatycznych dwustronnego działania, zawieszonych na ostoi wagonu. KMZ www.instagram.com/zavodkmz/ (http://www.instagram.com/zavodkmz/)

Podstawowe parametry:
Szerokość toru 750-785 mm
Masa własna 11 t
Ładowność 22 t
Pojemność pudła 10 m3
Max. Prędkość  50 km/h


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: KLAN PALUCHOWSKICH on 28 Kwiecień 2020, 23:15:51
Ciekaw jestem kosztu takiego wagonu :)


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Jsz on 29 Kwiecień 2020, 13:10:13
Fabrycznie nowy wagon letniak z KMZ :
https://www.facebook.com/KambarkaZavod/photos/ms.c.eJxFzcENwDAIQ9GNKoLBwfsvVom05PrkD84FT0juMoY93hAWpdyw9QFKSYcKFzpJG7AD~_mGzgTfhucH5snqBmgS9kF4tZB7A.bps.a.2613249308957775/2613253992290640/?type=3&theater (https://www.facebook.com/KambarkaZavod/photos/ms.c.eJxFzcENwDAIQ9GNKoLBwfsvVom05PrkD84FT0juMoY93hAWpdyw9QFKSYcKFzpJG7AD~_mGzgTfhucH5snqBmgS9kF4tZB7A.bps.a.2613249308957775/2613253992290640/?type=3&theater)
Zwróćcie uwagą jakiej prostej konstrukcji ma wózki,duże drzwi wejściowe i konkretne poręcze.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 29 Kwiecień 2020, 15:26:29
Пассажирский вагон ВП750-Дилижанс
Podoba mi się określenie dyliżans :)
To jest lepsze:
https://www.facebook.com/photo?fbid=1914545892161457&set=a.1914545432161503 (https://www.facebook.com/photo?fbid=1914545892161457&set=a.1914545432161503)
I trzeba przyznać - całkiem zgrabne


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: feyg on 29 Kwiecień 2020, 16:21:36
Jakby dołożyli jeszcze tak ze dwie osie toczne odpowiedniej średnicy... ;D


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Trabant on 29 Kwiecień 2020, 22:07:05
O Madonna! Na pierwszy rzut oka myślałem, że to Shay. A to imitacja.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Jacek Fink-Finowicki on 30 Kwiecień 2020, 02:33:24
Te wózki w wagonie osobowym to wygladają niczym wózki technologiczne


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 30 Kwiecień 2020, 10:43:45
O Madonna! Na pierwszy rzut oka myślałem, że to Shay. A to imitacja.
Tak, mnie też pierwsze skojarzenie wyglądu poszło w kierunku Shaya. Nawet podobny układ osi :-)


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Jsz on 30 Kwiecień 2020, 11:26:30
Te wózki w wagonie osobowym to wygladają niczym wózki technologiczne


To zaprojektuj i wdróż do produkcji lepsze ale i zarazem proste w budowie.A i żeby były wytworzone przez polskiego producenta a nie przez jakąś zachodnią korporację.
Krytykować każdy umie zwłaszcza przy pomocy klawiatury,a do rzeczywistej pracy na rzecz wąskich torów jest garstka ludzi.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 30 Kwiecień 2020, 14:54:07
Wózek 2-osiowy zunifikowany jest przeznaczony dla wagony silnikowe typu https://en.wikipedia.org/wiki/TU8P (nieaktywny wózek przód) i maszyny torowe. Możesz podać przykład, analogię - wózki MBxd2 i A208P.

Główne dane:
Szerokość toru 600-1520 mm
Masa wózka   1,5-2 t
Baza wózka   1400 mm
Długość         2322 mm


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Jacek Fink-Finowicki on 30 Kwiecień 2020, 23:41:04
...żeby były wytworzone przez polskiego producenta ...

Zdawało mi się, że zakład o którym piszemy leży trochę dalej niż najbliższa granica... ale może się mylę?
Zaś jeśli już mówimy o projektowaniu wózków to pamiętajmy, że takie wózki muszą spełnić szereg norm które obowiązują w krajach UE zaś na wschodzie już nie koniecznie - więc tu ciekaw jestem czy wykonano pełen cykl prób obciążeniowych i czy jest z tego wiarygodny raport z badań, który można by dołączyć do raportu NoBo celem przeprowadzenia procedury dopuszczenia do ruchu.

I tu może się okazać, że szybciej i prościej (a być może i taniej) będzie zamówić w Newagu wózki od Vulcano.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Jsz on 01 Maj 2020, 00:22:47
Vulcano to być może dobry sprzęt i bardzo by się przydał na niektórych kolejach ,ale cena zakupu to bariera nie do przeskoczenia dla większości jak nie wszystkich operatorów w Polsce.Chcąc prowadzić regularny ruch planowy z w miarę dobrą częstotliwością,a tylko do takiego opłacał by się zakup,trzeba by mieć co najmniej trzy takie motowozy (dwa w ruchu i jeden w rezerwie/przeglądzie/naprawie),koszt niesamowity a i jeszcze cała infrastruktura do obsługi (odpowiednio wyposażone stanowisko przeglądowo-naprawcze)też pewnie nie jest tania.

Rosjanie proponują nam na pewno prostszą i tańszą alternatywę,zwłaszcza że jeden z ich produktów czyli TU7E ,kiedyś pracował w Polsce a  co za tym idzie musiał przejść badania dopuszczające go do ruchu.



Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Tw53 Rudy on 01 Maj 2020, 00:28:08
Vulcano to być może dobry sprzęt i bardzo by się przydał na niektórych kolejach ,ale cena zakupu to bariera nie do przeskoczenia dla większości jak nie wszystkich operatorów w Polsce.Chcąc prowadzić regularny ruch planowy z w miarę dobrą częstotliwością,a tylko do takiego opłacał by się zakup,trzeba by mieć co najmniej trzy takie motowozy (dwa w ruchu i jeden w rezerwie/przeglądzie/naprawie),koszt niesamowity a i jeszcze cała infrastruktura do obsługi (odpowiednio wyposażone stanowisko przeglądowo-naprawcze)też pewnie nie jest tania.

Rosjanie proponują nam na pewno prostszą i tańszą alternatywę,zwłaszcza że jeden z ich produktów czyli TU7A ,kiedyś pracował w Polsce a  co za tym idzie musiał przejść badania dopuszczające go do ruchu.



A zachowało się może zdjęcie tego TU7A pracującego w Polsce ?  Gdzie był używany ?


Wydaje mi się , że za jakiś czas gdy zaistnieje sytuacja braku odpowiednich silników do Lxd2 to właśnie zakup nowych lokomotyw wąskotorowych będzie jedynym ratunkiem ... chyba że te nowe polskie wagony motorowe co śmigają po sycylii aktualnie by zakupić lub nowa krajowa konstrukcja i seria powiedzmy 50 lokomowyw wąskotorowych z newagu czy pesy... ale to chyba nie możliwe


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: WL on 01 Maj 2020, 10:05:09
Vulcano to być może dobry sprzęt i bardzo by się przydał na niektórych kolejach ,ale cena zakupu to bariera nie do przeskoczenia dla większości jak nie wszystkich operatorów w Polsce.

Cena jednej sztuki Vulcano, to będzie ponad 17 mln. zł. Otrzymujemy za to wysokopodłogowy szt. Podczas gdy, 30-metrowe niskopodłgowe tramwaje "chodzą" po 10 mln. zł. Moim zdaniem cena Vulcano nie jest adekwatna do tego co otrzymujemy.

Rosjanie proponują nam na pewno prostszą i tańszą alternatywę,zwłaszcza że jeden z ich produktów czyli TU7A ,kiedyś pracował w Polsce a  co za tym idzie musiał przejść badania dopuszczające go do ruchu.

To że 2 szt. trafiły do (Czecho)Słowacji to wiem.
(https://live.staticflickr.com/8589/16427440361_51cf71ee39_b.jpg) (https://flic.kr/p/r2CVGn)Snežný pluh na TEŽ - ke (https://flic.kr/p/r2CVGn) by Miroslav Belay (https://www.flickr.com/photos/miroslav_belay/), on Flickr

Ale to, że jedna sztuka była w Polsce, to absolutne zaskoczenie!


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: WL on 01 Maj 2020, 10:24:20
Wydaje mi się , że za jakiś czas gdy zaistnieje sytuacja braku odpowiednich silników do Lxd2 to właśnie zakup nowych lokomotyw wąskotorowych będzie jedynym ratunkiem ...

Ten problem jest rozwiązywalny. W ex "korsykańskich" L45H są zamontowane silniki Caterpliara (C18).

seria powiedzmy 50 lokomowyw wąskotorowych z newagu czy pesy... ale to chyba nie możliwe

W tej kwestii w grę wchodzi jedynie produkucja krótkoseryjna. Na krajowych producentów jednak nie liczyłbym.
Myślę że takim niszowym producentem, który podołałby zadaniu jest CZ LOKO.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 01 Maj 2020, 12:53:02
TU7E №003/1974, ZPW Sulejów. Źródło zdjęcia http://750mm.pl/index.php?topic=4882.msg76250#msg76250 (http://750mm.pl/index.php?topic=4882.msg76250#msg76250)

Cena jednej sztuki Vulcano, to będzie ponad 17 mln. zł.
Cena jednej sztuki nowy 7, około 10 mln. rub. na 2018 rok. Lokomotywa składa się z komponentów produkcji rosyjskiej, praktycznie bez importowanych komponentów. Na życzenie klienta lokomotywa może być wykonana w klasycznym nadwoziu.



Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Tw53 Rudy on 01 Maj 2020, 16:43:15
Czyli nowa TU7 wychodzi w granicach do 600 tys zł . Czyli za powiedzmy jeden obfity sezon można kupić nową lokomotywę .

Orientuje się ktoś jaka była cena nowej L45H , które zakupiła polska ?


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Ariel Ciechański on 01 Maj 2020, 17:06:43
Czyli za powiedzmy jeden obfity sezon można kupić nową lokomotywę .


Gdzie niby w kasie po sezonie zostaje nadwyżka 600 k?


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Tw53 Rudy on 01 Maj 2020, 17:13:45
Czyli za powiedzmy jeden obfity sezon można kupić nową lokomotywę .


Gdzie niby w kasie po sezonie zostaje nadwyżka 600 k?
nie że nadwyżka . chodziło mi o zarobek bez kosztów utrzymania infrastruktury , czy taboru. Po kilku sezonach można kupić


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Ariel Ciechański on 01 Maj 2020, 17:34:06

 nie że nadwyżka . chodziło mi o zarobek bez kosztów utrzymania infrastruktury , czy taboru. Po kilku sezonach można kupić
Gdzie masz taki zysk, że może po kilku latach kupić nowa lokomotywę? Pora zejść na Ziemię. To nie starcza na pokrycie kosztów utrzymania i napraw, a Ty bredzisz o zyskach...


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: KLAN PALUCHOWSKICH on 01 Maj 2020, 17:42:53
Wydaje mi się , że za jakiś czas gdy zaistnieje sytuacja braku odpowiednich silników do Lxd2 to

... to zaczniemy domorsłe kombinacje z silnikami z innych agregatów lub ciężarówek. O wiele bardziej boję się przekładni i wózków.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 01 Maj 2020, 19:36:56
Czteroosiowy wagon platforma SPK-1000 do przewozu kontenerów. KMZ www.instagram.com/zavodkmz/ (http://www.instagram.com/zavodkmz/)

Podstawowe parametry:
Szerokość toru 1000-1067 mm
Długość 14 100 mm
Długość ładunkowa 12 500 mm
Maksymalna szerokość wagonu 2 600 mm
Masa wagonu 16 t
Ładowność 60 t
Max. Prędkość  60 km/h

SPK-1000 https://www.railwaygazette.com/traction-and-rolling-stock/metre-gauge-container-wagon-launched/56350.article (https://www.railwaygazette.com/traction-and-rolling-stock/metre-gauge-container-wagon-launched/56350.article)


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Jacek Fink-Finowicki on 02 Maj 2020, 12:37:22
Vulcano to być może dobry sprzęt i bardzo by się przydał
To jest wręcz oczywista oczywistość

... trzeba by mieć co najmniej trzy takie motowozy (dwa w ruchu i jeden w rezerwie/przeglądzie/naprawie),koszt niesamowity...
Jest to z jednej strony teza słuszna... z drugiej to gdyby waruniem prowadzenia ruchu było posiadanie minimum 3 (2+1) pojazdów danego typu to ile kolei waskotorowych musiałoby się zamknąć? Ba... ilu operatorów na liniach normalnych powinno przeprosić i zezłomować swoje pojedyncze unikaty?

... a i jeszcze cała infrastruktura do obsługi (odpowiednio wyposażone stanowisko przeglądowo-naprawcze)też pewnie nie jest tania.
Czy kupując VolksWagena kupujesz ASO do niego czy wystarczy, że wiesz do kogo zadzwonić w razie potrzeby? Obecnie pojazdy kolejowe w zakresie P1-P2 nie wymagają turbo umiejętności, zaś od P3 w górę robi się na tyle rzadko, ze warto rozważyć różne modele umów serwisowych aby maksymalnie ograniczyć koszty. Wszak po co kupowac np. stanowisko do wykonywania czynności utrzymaniowej z zakresu P4 jesli dla 3 pojazdów wykonamy tę czynność np. tylko 30 razy w ciągu żywota tych pojazdów... i pierwszy raz dopiero po 4 latach od zakupu pojazdów?

Rosjanie proponują nam na pewno prostszą i tańszą alternatywę,
Gdybyśmy mieli kierować się tylko prostotą konstrukcji przy zakupie to do dziś na drogach królowały by Syrenki, Wartburgi... no. ew. Lubliny i Polonezy. Jednak czy eksploatacja Poloneza/Lublina jest tańsza od eksploatacji nowoczesnego pojazdu? Jako posiadać zarówno Poloneza jak i Lublina muszę przyznać, że dla ograniczenia kosztów to chyba jednak powinienem zmienić flotw pojazdów - na szczescie nie jestem taksówkarzem czy busiarzem i nie muszę tak skrupulatnie liczyć kosztów.

...zwłaszcza że jeden z ich produktów czyli TU7E ,kiedyś pracował w Polsce a  co za tym idzie musiał przejść badania dopuszczające go do ruchu.
Primo: inne czasy inne normy i inne badania (lub wręcz ich brak) - czy KaCyk podpisujący na wyjeździe do brateniego kraju umowę na zakup partii pojazdów martwił się badaniami i normami? Czy dziś można by z powodzeniem zarejestrowac NOWY pojazd klasy Trabant, Wartburg, Moskwicz? A przecież kiedyś były sprowadzane...
Secundo: Dziś nowy L45H by nie przeszedł badań, zwłaszcza z silnikiem MB - ze względów jak wyżej.

Cena jednej sztuki Vulcano, to będzie ponad 17 mln. zł. Otrzymujemy za to wysokopodłogowy szt. Podczas gdy, 30-metrowe niskopodłgowe tramwaje "chodzą" po 10 mln. zł. Moim zdaniem cena Vulcano nie jest adekwatna do tego co otrzymujemy.
Porównujesz tramwaj z 4 wózkami napędowymi? Przygotowny do poruszania się po trudnej geometrycznie trasie?
To ja poprosze o informację czy ten tramwaj na:
- dwa agregaty diesla
- sprężarkę i cały układ pneumatyczny
- II stopień zawieszenia na poduszkach powietrznych
- windę dla niepołnosprawnych
- toaletę
...

Nie porównujmy gruszek z pomarańczami


Na krajowych producentów jednak nie liczyłbym.
Myślę że takim niszowym producentem, który podołałby zadaniu jest CZ LOKO.
A ja bym się w tym przypadku rozglądał za możliwościami nie tylko wspomnianego Newagu ale także zerknął bym na ZPS Stargard czy nawet Modertrans Poznań.


Lokomotywa składa się z komponentów produkcji rosyjskiej, praktycznie bez importowanych komponentów.
To teraz proponuję wizytę gospodarczą w Metrze Warszawskim i zapytanie ich jakie mają przejścia z różnymi ministerstwami aby wykazać że klocki hamulcowe czy maźnice można kupić jedynie w Rosji objętej ograniczeniami UE.

No i jeszcze, znów do tego wrócę, dopuszczenie do eksploatacji - koszt badań dla zakupu jednej lokomotywy czy 2-3 wagonów może przekroczyć koszt samego zakupu. (Stąd też cena 4 sztuk Vulcano jest jednostkowo wyższy, w stosunku do tego co by było, gdyby to był projekt na 50 zespołów).


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 02 Maj 2020, 15:34:49
Lokomotywy KMZ, to jak „karabin szturmowy Kałasznikowa” na kolejce wąskotorowej, prosta konstrukcja i duży potencjał modernizacyjny.

1. sposób - silnik i skrzynia biegów mogą być instalowane importowane (Europa, Chiny, USA) zgodnie ze standardem UE/PL.
2. sposób - polega na zakupie „pustego pudła KMZ” - rama/kabiny i wózków do montażu w UE, na papierze będzie „wyprodukowany w UE lub w Polsce”.

Oryginał 7 w Wietnamie
https://youtu.be/VJvs8HZlSps
https://youtu.be/9GVmMM1WbjM
Wietnamski 7 po modernizacji z silnikiem CAT https://youtu.be/RsBN6-54sd0


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: WL on 02 Maj 2020, 19:07:03
Porównujesz tramwaj z 4 wózkami napędowymi? Przygotowny do poruszania się po trudnej geometrycznie trasie?

Być może niewielu tutaj na forum interesuje się ale tramwaje mogą pokonywać trudniejsze profile linii, niż kolej wąskotorowa.
Moje tramwaje maja homologację na 6% ale jeźdżą po pochyleniach 5%. Podczas gdy pociągi FCE 3,6%.
Najmniejszy tramwajowy promień łuku na szlaku 25m (20m na zajezdni). Na FCE nie wiem ale na pewno nie mniejszy niż 35m.
I wystarcza do tego układ osi Bo+2+Bo.
Ale cały sekret niższych cen tramwajów, to brak konieczności uwzlędniania wymogów TSI, UTK i innych interoperacyjnych "pierdół".

Nie porównujmy gruszek z pomarańczami

Czesi mówią "míchat jablka a hrušky" - czyli jabłka z gruszkami.
Ale zgoda - porównujmy kolejowy tabor wąskotorowy ze sobą.

A ja bym się w tym przypadku rozglądał za możliwościami nie tylko wspomnianego Newagu ale także zerknął bym na ZPS Stargard czy nawet Modertrans Poznań.

Bardzo ciekawą ofertę ma STADLER, z częścią niskopodłogową, bez konieczności windy.
https://www.stadlerrail.com/media/pdf/tmarst0415e.pdf (https://www.stadlerrail.com/media/pdf/tmarst0415e.pdf)

(https://live.staticflickr.com/4534/38477766506_6a3f956c36_c.jpg) (https://flic.kr/p/21C9Brm)
ARST Azienda Regionale Sarda Trasporti 95cm gauge Class ADeS Stadler 2-car DMU No. 01 approaches Sassari station, Sardinia on 20 Oct 2017 (https://flic.kr/p/21C9Brm)
 by Allan Scotson (https://www.flickr.com/photos/allanscotson/), on Flickr

https://www.stadlerrail.com/media/pdf/tlfal0819d.pdf (https://www.stadlerrail.com/media/pdf/tlfal0819d.pdf)

(https://live.staticflickr.com/4469/36748632794_5ed20617cf_c.jpg) (https://flic.kr/p/XZmme9)
FAL Bari Scalo (https://flic.kr/p/XZmme9) by Brian Bennett (https://www.flickr.com/photos/108302915@N04/), on Flickr


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Jacek Fink-Finowicki on 02 Maj 2020, 21:13:09
Być może niewielu tutaj na forum interesuje się ale tramwaje mogą pokonywać trudniejsze profile linii, niż kolej wąskotorowa.
Moje tramwaje maja homologację na 6% ale jeźdżą po pochyleniach 5%. Podczas gdy pociągi FCE 3,6%.
Najmniejszy tramwajowy promień łuku na szlaku 25m (20m na zajezdni). Na FCE nie wiem ale na pewno nie mniejszy niż 35m.
Tylko znajdź tramwaj, który jedzie w takim reżimie pracy - czyli długi podjazd.
Owszem promienie skrętów to tramwaj ma mniejsze (nawet do 12 m) lecz to akurat ma najmniejszy wpływ na cenę. Na cenę wpływa liczba przekładni, silników trakcyjnych, falowników... a tego w Vulcano Bo'Bo'Bo'Bo' jest więcej niż w tramwaju Bo'2'Bo' czy nawet Bo'2'2'Bo'.

Do tego jak wspomniałeś inne choćby sprzęgi, wymogi do wytrzymałości itd... Stąd pociągi są po prostu zupełnie inne... i stąd zmieniłem w przysłowiu jabłka na pomarańcze ;)


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 02 Maj 2020, 21:19:13
Fabrycznie nowy wagon letniak z KMZ:
Wysuwane rolety chroniące wnętrze przed deszczową pogodą.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 03 Maj 2020, 13:08:18
Orientuje się ktoś jaka była cena nowej L45H , które zakupiła polska ?
Według zapisów kontraktu nr 2.341.500-172/1790/1 zawartego miedzy Firmą "Faur" Dyrekcja Eksportu i Importu "Zakładów 23 sierpnia" - Bukareszt, ul. Lipscani nr 17, a Firmą "Komlex" Przedsiębiorstwo Handlu Zagranicznego Warszawa ul. Mokotowska 49 w roku 1972, opiewającego na dostawę 7 lokomotyw: na tor 750 mm (numery: 297, 298, 299, 300) i 785 mm (364, 365, 366), cena jednej lokomotywy włączając po jednym komplecie narzędzi inwentarzowych i części zamiennych wyniosła 68.800 Rb.

I teraz Kolega Tw ma zadanie - przeliczyć ile te ruble z 1972 r. są obecnie warte. Dodam dla ułatwienia że dobrze jest przewalutować je na pingwiny gwinejskie (w styczniu 1972 r kurs wynosił 1 Rubel = 0,72311 Pingwina) a następnie uwzględnić fakt że część spłaty Rumuni przyjęli w skorupkach od jajek i w bigosie. No, Kolego TW53 - do dzieła!


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 04 Maj 2020, 22:59:53
A czy to w dodatku nie były ruble... transferowe?
Bo jeśli tak to warto przytoczyć taką oto historyjkę:
Jakie czerpiemy korzyści z przynależności do RWPG?
- Przykładowo: Polska wytwarza gliniane kogutki, które potem wymienia z Czechosłowacją na małe kurczaki. Z kurczaków wyrastają dorosłe kury, które wyjeżdżają do NRD. W zamian za to Polska dostaje malutkie świnki. Ze świnek wyrastają dorodne wieprze, a potem wywozi się je do Związku Radzieckiego. Wtedy zaś w zamian za te wieprze do Polski nadchodzi transport pierwszej jakości radzieckiej gliny, potrzebnej do wyrabiania kogutków...


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 04 Maj 2020, 23:19:59
Ten właśnie sposób prowadzenia interesów w czasach RWPG (kto młodszy, to w internetach niech sprawdzi co to takiego) gdzie siłą pieniądza nie było złoto, ale złote myśli plenów KCKPZR (też sprawdzić) powoduje, iż trudno teraz odzwierciedlić rzeczywistą wartość tych lokomotyw.

Swoją drogą, to zauważyłem że zakłady Faur stosują obecnie podwójnie odwrotną ocenę sytuacji - jeśli się do nich zwrócić o cenę jakiejś części, to podają ją w takiej wielkości że nam, Polakom, już się kręci w głowie myśląc że ta wartość podana jest w złotówkach, a dopiero po chwili zawał serca następuje, bo widać że kwota jest w dolarach.

Ruble transferowe były niczym ów bigos w bufecie na podrzędnej stacji kolejowej - takie coś niewiadomo jakie, czego nikt rozsądny by nie zamówił, ale jeśli chce się nie być głodnym to w obliczu braku innej potrawy się ją bierze z całymi jej (tu taka pewna aluzja) rozmaitościami i konsekwencjami.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 05 Maj 2020, 01:11:16
Cytuj
gdzie siłą pieniądza nie było złoto, ale złote myśli plenów KCKPZR
Żeby było śmieszniej, to oficjalnie rubel transferowy miał początkowo parytet w złocie... (co prowadzi nas do dowcipów o tzw. ruskim złocie)
Żeby było śmieszniej niż śmieszniej, to na stronie NBP można sobie sprawdzić aktualny kurs rubla transferowego (który oczywiście nie ma nic wspólnego z jego wartością w 1972).

Teoretycznie można próbować przeliczać wartości wyrażone w rublach transferowych na podstawie ówczesnych tabel kursów, brać poprawkę na różnicę między kursem oficjalnym i faktycznym dolara, przeliczyć dla obecnej wartości i wygenerować w ten sposób jakąś liczbę w peelenach.
W praktyce ma to niewiele więcej sensu niż metoda z pingwinami, bo ceny w wymianie w ramach RWPG były kompletnie oderwane od realiów - ważniejsze było zrównoważenie bilansu handlowego i kwestie polityczne (szczególnie gdy stroną był ZSRR). W efekcie rubel miał różną wartość w zależności od tego kto komu i za co w danym momencie płacił.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 05 Maj 2020, 02:50:20
NBP określa wartość rubla transferowego do dziś. Aktualnie kurs wynosi 0,21 złotego...

Żródło: https://www.nbp.pl/home.aspx?f=/kursy/kursyh.html (https://www.nbp.pl/home.aspx?f=/kursy/kursyh.html)

To by znaczyło, że cena jednego Farła to 68800 X 0.21 = 14.448 złotego.
Ale: w owym czasie 1 rubel transferowy = 0.98 grama złota, czyli taki nowy Fareł to, z grubsza 67,5 kg złota był wart. Cena 1 grama złota dziś to około 55 dolarów. Czyli 1 Fareł = 67500 x 55 dolców = 3.712.500 dolarów, czyli, po dzisiejszym kursie, 15 469 801,88 złotych. Wyszła nam różnica 3 rzędów wielkości. Hehe.
Dla jasności - tę całą wyliczankę zrobiłem li tylko dla hecy. Tudzież w celu wykazania, że ustalenie dzisiejszego odpowiednika 68 tysięcy rubli z roku 1972 jest zadaniem karkołomnym....


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: andrzej84 on 05 Maj 2020, 08:09:46
Wracając do tematu TU7 - bardzo interesującego.

Jestem bardzo ciekawy czy to nie jest najrealniejsza alternatywa dla niektórych naszych kolei, gdyż koszt zakupu 600 tys PLN jest bardzo atrakcyjny.

Dziś chcąc zrobić porządny czy gruntowy  ( - to bardzo ważne ) remont Lxd2, to koszt na rok 2018 właśnie 600 tys zł, wiem bo robiliśmy wycenę, a i tak jeździ się dalej trupem od-pudrowanym. oczywiście dla utrzymania trakcji zabytkowej ma to też sens, ale do codziennego ruchu  nawet turystycznego wolałbym ja osobiście coś nowego, prostego i niezawodnego, nawet jeśli trochę droższego, nieznacznie od remontu Lxd2.

Plusem Tu7 jest też widoczność z kabiny ( zwłaszcza gdzie pełno ludu i dzieci ), a jej bliźniacze konstrukcje jeździły na normalnym torze, nawet SKPL użytkował więc można zasięgnąć też ewentualnie opinii.

Jestem ciekawy co tak na poważnie myślicie o tej opcji Tu7 ? jakie mogą być za i przeciw. Czy jeśli jeździła w Sulejowie to czy musi mieć dopuszczenia na nowo robione itd.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 05 Maj 2020, 13:41:38
Wracając do tematu TU7 - bardzo interesującego.
Lokomotywę TU-7A można wykonać dla skrajni kolejowej od 600 mm do 1520 mm. Do wyboru dwa style nadwozia - nowy i klasyczny.

A także lokomotywa może być produkowana, na życzenie klienta, ze sterowaniem zgodnie z systemem sterowanie wielokrotne. Dodatkowe wyposażenie lokomotywy - zestaw zamontowanego pługa LD-24 do wykorzystania lokomotywy jako pługa śnieżnego.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: WL on 05 Maj 2020, 17:30:13
Wracając do tematu TU7 - bardzo interesującego.

Jestem bardzo ciekawy czy to nie jest najrealniejsza alternatywa dla niektórych naszych kolei, gdyż koszt zakupu 600 tys PLN jest bardzo atrakcyjny.

Ale ta cena to jest zapewne EXW. Teraz dolicz:
1. Załadunek (wraz zabezpieczniem).
2. Transport (z ubezpieczeniem)
3. Cło (plus ewentualne ograniczenia w handlu).
4. VAT.
5. Koszty dopuszczenia do ruchu.

Myślę, że sumaryczne koszty zbliżą się do miliona, o ile go nie przekroczą.

Jestem ciekawy co tak na poważnie myślicie o tej opcji Tu7 ? jakie mogą być za i przeciw. Czy jeśli jeździła w Sulejowie to czy musi mieć dopuszczenia na nowo robione itd.

Podjerzewam, że w Sulejowie to była tylko obsługa własnej bocznicy. To trochę co innego niż eksploatacja "liniowa".
Przez te lata zmieniły się normy, a i pewnie sama konstrukcja (wszakże nie jest to już TU7 ale TU7A).
Póki co, nie stać nas na nowe lokomotywy. Nawet produkcji rosyjskiej, po atrakcyjnej cenie.



Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 05 Maj 2020, 18:57:07

Podjerzewam, że w Sulejowie to była tylko obsługa własnej bocznicy. To trochę co innego niż eksploatacja "liniowa".
Przez te lata zmieniły się normy, a i pewnie sama konstrukcja (wszakże nie jest to już TU7 ale TU7A).
Póki co, nie stać nas na nowe lokomotywy. Nawet produkcji rosyjskiej, po atrakcyjnej cenie.
W Sulejowie była lokomotywa TU7E (№003) - „E” oznacza modyfikację eksportu.

Nowe 7 dla eksportu „AE”. Zakład ma wszystkie możliwości produkcji podobnej konfiguracji 7 i dokumentacji, tak jak w 003. Jest to ich własność intelektualna, a także indywidualne podejście do klienta.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 05 Maj 2020, 20:30:21
A tak zapytam ile może obecnie kosztować taka używaną w dobrym stanie??


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 05 Maj 2020, 22:28:06
A tak zapytam ile może obecnie kosztować taka używaną w dobrym stanie??
Ceny są różne, wszystko zależy od stanu i konfiguracji (oryginalne / nie oryginalne) od 1 do 2 milionów.



Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 14 Maj 2020, 19:38:49
7A w nowym nadwoziu. Zdjęcie www.facebook.com/KambarkaZavod (http://www.facebook.com/KambarkaZavod)


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Jacek Fink-Finowicki on 15 Maj 2020, 09:00:37
Czy dziś wyprodukowany NOWY Polonez Caro Plus zgodnie ze stanem techniki i rozwoju konstrukcji z końca produkcji z 2002 roku można wprowadzić do normalnego ruchu?

Każdy kto odpowie sobie na to pytanie będzie znał odpowiedź na pytanie czy nowowyprodukowana lokomotywa TU7 w dowonej wersji może zostać wprowadzona do eksploatacji bez wszelkich badań dopuszczających... ba czy te badania przejdzie...
Wszak tam na wschodzie dalej używają norm GOST (wprawdzie mocno "wzorowanych" na DIN) a my tu mamy współczesne normy zharmonizowane (patrz komisja CEN) i wymogi choćby:
- odporności ogniowej wedle PN-EN 45545
- czystosci spalin wedle standardu Euro 3B minimum
...

Na ile TU7 to spełnia? I czemu dziś prywatni przewoźnicy na normalnym torze nie kupują lokomotyw z Rosji? Głupi są?


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Tw53 Rudy on 29 Maj 2020, 15:28:54
Film prezentujący produkcję wagonów górniczych w Katowicach


https://youtu.be/nAAt9rbMzI4 (https://youtu.be/nAAt9rbMzI4)

Nawet mają zakładowego Ldag05 Cabrio


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 07 Wrzesień 2020, 13:18:34
 N3373, 04.09.2020. Zdjęcie KMZ (http://www.instagram.com/zavodkmz/)


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 07 Wrzesień 2020, 13:59:21
Czy to jest współczesna wersja rozwojowa Ty-7?
Nówka, czy głęboka modernizacja po naprawie głównej?


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 07 Wrzesień 2020, 15:03:59
Czy to jest współczesna wersja rozwojowa Ty-7?
Nówka, czy głęboka modernizacja po naprawie głównej?
Nowa lokomotywa 2020 (łącznie wyprodukowano 3373 sztuki). 7A nowa generacja w nowym nadwoziu iz innym silnikiem.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 10 Czerwiec 2021, 08:33:01
Nowa wąskotorowa (tor szerokości 600 mm do 1067 mm) lokomotywa spalinowa (https://en.wikipedia.org/wiki/TU8_diesel_locomotive) N543 (łącznie wyprodukowano 543 sztuki), 24.05.2021. Zdjęcie KMZ (http://www.instagram.com/zavodkmz/)


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 12 Lipiec 2021, 15:13:11
Nowa wąskotorowa (tor szerokości 600 mm do 1067 mm) lokomotywa spalinowa (https://pl.wikipedia.org/wiki/KMZ_TU7) N3374, 3375 (łącznie wyprodukowano 3375 sztuki), 07.07.2021.  Zdjęcie KMZ (http://www.instagram.com/zavodkmz/)


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 12 Lipiec 2021, 18:59:30
Wyglądają te lokomotywy dość osobliwie. Bo niby nówki sztuki, a jednak tkwią ciągle w latach 70. Trochę jak Łada Niva, 2107 czy kolejne inkarnacje Wołgi 24. Aczkolwiek trzeba oddać sprawiedliwość - na te lokomotywy wciąż jest popyt. I to nie wśród kolei turystycznych, a takich autentycznych przemysłówek.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 16 Lipiec 2021, 07:57:07
Nowa wąskotorowa (tor szerokości 750 mm do 1067 mm) wagon platforma czteroosiowy typu PG-1 służy do przewozu szyny, podkłady, pojazdy kołowe i gąsienicowe, dłużycy, tarcicy oraz innych ładunków. Zdjęcie KMZ (http://www.instagram.com/zavodkmz/)

Szerokość toru 750-1067 mm
Masa własna 7,5 t
Ładowność 14-16 t
Max. Prędkość 50 km/h
Długość ramy  8400 mm
Długość wagonu ze zderzakami 9300 mm
Szerokość ładunkowa  2250 mm
Maksymalna szerokość wagonu 2370 mm
Wysokość płaszczyzny ładunkowej od główki szyny 900 mm


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 15 Wrzesień 2021, 15:09:54
Nowa wąskotorowa (tor szerokości 750 mm) lokomotywa spalinowa (https://pl.wikipedia.org/wiki/KMZ_TU10) N33 (łącznie wyprodukowano 33 sztuki), 15.09.2021.  Zdjęcie KMZ (http://www.instagram.com/zavodkmz/). Zakład Kambarka wysłał nową lokomotywę spalinową i dwa wagony pasażerskie (750 mm) do klienta reprezentowanego przez narodowego przewoźnika kolejowego Mongolii. Już wkrótce pierwsza kolejka dziecięca w Mongolii (https://www.facebook.com/NGR.ru/posts/2946204068927890). Wiadomości w języku mongolskim (https://ubtz.mn/details/426d032e90e06552ffdea3a69f512ab96e2713a6efee97bacb63e52c54f0ada0).


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 26 Wrzesień 2021, 09:39:02
Montaż wagonów UVS (http://750mm.pl/index.php?topic=2806.msg83603#msg83603) i VSK (http://750mm.pl/index.php?topic=2806.msg83547#msg83547) (tor szerokości 750 mm do 1000 mm) w fabryce KMZ, 02.09.2021.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 20 Październik 2021, 14:39:30
VP750 wagon osobowy przeznaczony do przewozu pasażerów (tor szerokości 750 mm do 1000 mm), 8.10.2021. Zdjęcie KMZ (http://www.instagram.com/zavodkmz/).


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Trabant on 20 Październik 2021, 20:10:36
Mam dwa pytania:
- Do czego służy ten mały przedział ze stolikiem?
- Dlaczego uchylna część okna jest taka mała? Większe dawałyby lepszą wentylację.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 21 Październik 2021, 14:42:40
1 - spiżarnia dla kierownika pociągu (narzędzia, części zamienne, odzież specjalna). Na żądanie klienci mogą zrezygnować ze spiżarni.
2 - zakład kupuje okna z podwójnymi szybami od innego producenta w Rosji. Istnieje inna wersja okna (http://zavod-kmz.ru/images/tild3835-6339-4566-b361-396430303063_______750.jpg)


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Trabant on 21 Październik 2021, 15:08:44
Dziękuję!
Czy to спальный вагон 2. klasy?
Czy są u was również takie duże okna nowe? (foto)


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 21 Październik 2021, 16:04:55
1 - Wagon sypialny VP750 плацкартный (http://zavod-kmz.ru/images/tild3037-3730-4235-b566-363238623837_____750.jpg).
2 - Takich okien nie widziałem w Rosji. Wagony TVZ 1435-1520 mm (http://www.tvz.ru/catalog/passenger/), opcje okien.  Wagony eksportowe do Egiptu (http://www.tvz.ru/press/news/news_detail.php?ELEMENT_ID=1792)

W Rosji jest też zimna i silna zamieć =)


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 21 Październik 2021, 16:35:16
Wagon sypialny VP750, Kolej leśna (https://en.wikipedia.org/wiki/Alapayevsk_narrow-gauge_railway) w obwodzie Swierdłowskim, na Uralu.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 29 Grudzień 2021, 11:17:08
Montaż wagonów UVS (tor szerokości 750 mm do 1000 mm) w fabryce KMZ, 03.12.2021. KMZ (http://www.instagram.com/zavodkmz/)


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 23 Styczeń 2022, 14:18:52
Wagon samowyładowczy serii VSK-1000 № 0007 (1000 mm) w fabryce KMZ, 17.1.2022. KMZ (http://www.instagram.com/zavodkmz/)

Podstawowe parametry:
Szerokość toru 900-1000-1067 mm
Masa własna 28 t
Ładowność 35 t
Pojemność pudła 16 m3
Max. Prędkość  50 km/h


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: Trabant on 23 Styczeń 2022, 15:37:49
Czy tam jest sprzęg SA-3? Czy jakaś inna autoszczepka?


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 23 Styczeń 2022, 20:02:08
Tak. To jest normalna autoszczepa taka jak w "dużych" wagonach


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 26 Styczeń 2022, 08:48:29
SA-3, Kolej przemysłowa kamieniołom 1000 mm.


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 26 Styczeń 2022, 09:17:37
W Rosji istnieje wąskotorowy sprzęg model AUC (AUC systemu Miedwiediew) dla 750-1000 mm. Strona producenta sprzęg AUC (http://vks-techno.com/en/%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%81%D1%86%D0%B5%D0%BF%D0%BA%D0%B8-%D1%83%D0%B7%D0%BA%D0%BE%D0%B9-%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D0%B8/)

 


Tytuł: Odp: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany
Wiadomość wysłana przez: NGR_RU on 27 Styczeń 2022, 08:56:55
Wagon samowyładowczy serii VSK-1000 № 0005 (1000 mm) w fabryce KMZ, 17.1.2022. KMZ (https://www.facebook.com/KambarkaZavod/photos/pcb.3103540436595324/3103538589928842/)

Podstawowe parametry:
Szerokość toru 900-1000-1067 mm
Masa własna 28 t
Ładowność 35 t
Pojemność pudła 16 m3
Max. Prędkość  50 km/h