Świat kolejek wąskotorowych

CZYNNE => Żuławska Kolej Dojazdowa => Wątek zaczęty przez: Doctor on 14 Maj 2010, 11:01:31



Tytuł: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: Doctor on 14 Maj 2010, 11:01:31
Witam,
W związku z pojawieniem się parowozu w Nowym Dworze, mam pytanie: czy wiadomo już jak będzie wyglądał tegoroczny rozkład jazdy ŻKD?
No i jak często będzie w nim parowóz?

A co do imprezy, wspomnianej w innym wątku - również się na nią piszę (o ile nikt nie ma nic przeciwko), chętnie się wybiorę. Imprezy na wąskim torze mają niepowtarzalny klimat :)


Tytuł: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 14 Maj 2010, 11:15:56
No takiej pewnie nie przeżyłeś jak ta któą planujemy. Koledzy którzy jechali w Jędrzejowie naszym prywatnym parowym karawanem mogą się wypowiedzieć... ale nie róbmy offtopa  :lol:


Tytuł: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: Leśny Dziadek on 14 Maj 2010, 11:55:15
Nie wiem zbyt wiele, ale w każdym razie są plany, by Px jeździł co najmniej jeden dzień w tygodniu (sobota? niedziela?)


Tytuł: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 14 Maj 2010, 13:13:10
Zapewne będzie prowadził "pociąg nad morze". W tym roku ma być nie tylko w sobotę ale i w niedziele.


Tytuł: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: marekus on 14 Maj 2010, 21:35:58
Wątpię. Px nie radzi tylu wagonów, chyba, że miałby do pomocy rumuna i byłby wówczas "dla ozdoby"


Tytuł: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 14 Maj 2010, 21:39:18
Jeden wagonik z silnikiem potajemnie będzie pomagać :wink:   :mrgreen:


Tytuł: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: Doctor on 14 Maj 2010, 22:01:13
Przyznam, że jeszcze Żuławskiej kolejki nie  odwiedziłem, tak więc powiedzcie, czy tam są jakieś hardcorowe wzniesienia? Lub jakiś mega ciężki skład? Bo widziałem w Sochaczewie jak Px29 (ok, to nie 48, ale 48 to nowocześniejsza konstrukcja), targał bez problemu skład 9 wagonów (8 x 1Aw + 1x 3Aw):
Oto i fotka: http://parowozy.net/zdjecie/5967
Jak na mój gust to powinien dać radę.


Tytuł: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: marekus on 14 Maj 2010, 22:12:33
Ale z jaką prędkością?


Tytuł: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: Brood.K on 14 Maj 2010, 22:28:22
Sam widziałem jak w Środzie Wlkp. Px48 dał radę wtaszczyć 4 x 1Aw+ 1x3Aw pełne luda na kipę. Parowozik jest świeżo po rewizji, i jeśli tylko została ona przeprowadzona porządnie, to można być spokojnym. A jedyne konkretne wzniesienie na trasie jakie mogłoby sprawić kłopot to jest wjazd na most od razu za NDG, a tam na moje oko powinien dać radę.


Tytuł: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 14 Maj 2010, 22:31:00
Cytat: "marekus"
Wątpię. Px nie radzi tylu wagonów, chyba, że miałby do pomocy rumuna i byłby wówczas "dla ozdoby"
Cóż, w zeszłym roku jak byłem, jechał rumun + motorówka (czynna) + wszystkie posiadane wagony i tłok był niesamowity. Miejmy nadzieję, że w tym roku frekwencja będzie zbliżona, jednak rozłożona na większą ilość kursów i Px + ewentualnie motorówka wystarczy. Px + rumun bez motorówki jest mniej prawdopodobnym zestawem ze względu na brak wagonów (wszak do MBxd2 trochę sardynek też się zmieści :wink: ).
Oczywiście na imprezę piszę się obiema rękami - nieśmiało zaproponuję: może pierwszy weekend września?


Tytuł: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: Doctor on 14 Maj 2010, 22:49:07
Ja bym wolał nieco później - jeśli będzie Parowozjada to się na nią wybieram, nie chcę mieć dylematów ;-)


Tytuł: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 14 Maj 2010, 22:56:06
Przyznam, że nie skojarzyłem  :oops: . Problem w tym, że później robi się już mocno jesiennie, dzień jest coraz krótszy a studenci też mają inne zajęcia. Z kolei ostatni weekend sierpnia (który nota bene byłby idealny), odpada jak rozumiem ze względu na ruch planowy. No, ale to już niech organizatorzy się martwią  :razz: .


Tytuł: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 14 Maj 2010, 23:00:02
Koledzy - czytaj: Marekus
Nie znam profilu podłużnego ŻKD, ale wiem że dobry parowóz Px48 przy warunkach terenowych nie zbliżonych do górskich może bez problemu prowadzić skład o ciężarze 130 ton ze średnią prędkością 30 km/h.


Tytuł: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: Doctor on 14 Maj 2010, 23:02:56
To może inaczej: pierwsza dekada października? Z reguły jest jeszcze ładna pogoda, a już są uroki jesieni w stylu kolorowe liście itp. Oczywiście ryzyko kiepskiej pogody istnieje zawsze. Ale pogodę można przecież zaczarować złotym trunkiem ;)


Tytuł: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: Bogdan_KRK on 14 Maj 2010, 23:19:42
Ponieważ znam sieć ŻKD , śmiem twierdzić, że żadnych problemów z pociągnięciem maksymalnego obciązenia "na haku" dla PX-a nie będzie. Jedyne przewyższenie, z tego co pamiętam jest przed mostem w Rybinie. Nasz poczciwy Jedrzejowski Px w roko 2007 ciągnął 6 wagonów pod Jasionną i dał radę. No chyba, że obciażenie wagonów turystami osiągnie (wg.prognoz,czego życzę) apogeum, to już sam nie wiem. Ale to trzeba by zapytać górali z Krościenka ! Oni pływajo , to wiedzo jako jest nośnośc wszystkiego,co dotycy turystów  :wink:


Tytuł: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 15 Maj 2010, 11:15:17
TAk czy tak zapewne w takim składzie pojedzie Mbx2 aby zabrać więcej ludzi. Jak Px nie pomorze to motowóz pomoże. Przeciętny turysta może się nawet nie zorientuje że ten wagon ma silnik i pomaga.


Tytuł: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 15 Maj 2010, 17:05:23
Panowie, zaręczam własnym słowem bimbrownika, że jeśli nie przekroczy się obciążenia 180t, to żadne wzniesienia dla Px'a nie są straszne. Byle by piach był i węgiel dobry. Reszta to kwestia rozprowadzenia składu czyli po prostu umiejętności maszynisty wykorzystania inercji ponad 200t. I to wsio. Jeśli nie ma konieczności zatrzymania pociągu na wzniesieniach, to można sobie zmartwienia na inną okazję zostawić.
Pozdrawiam!


Tytuł: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 15 Maj 2010, 23:29:56
Patrząc po składzie z 1 sierpnia 2009:
(http://lh6.ggpht.com/_zaxeoVcuX6o/SndS3pocpVI/AAAAAAAABYY/MmiEYXD5_W8/s576/11.%20Sztutowo%20028.jpg)
4x klasa rumuńska
5x letniak
1x czynna motorówka
Całość wypełniona sardynkami. Ze 150t będzie to ważyło (gdyby motorówkę puścić nieczynną, byłoby nawet 180t).

Patrząc w służbowy rozkład jazdy: pochylenia miarodajne 4-5 promili (największe na odległości  poniżej 100m: 24-25 promili koło Nowego Dworu).
Pewnym problemem jest fakt, że pociąg dość często się zatrzymuje: respektowane są wszystkie przystanki a do tego jeszcze postoje przed ważniejszymi przejazdami.


Tytuł: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 16 Maj 2010, 09:43:47
A jaka prędkość rozkładowa? Jak nie ma forsownego rozkładu, to nie ma się czym martwić...

Z Px'em problemem jest ruszanie cięższych składów na wzniesieniach, bądź w łukach. Jeśli tylko uda się uruchomić cały skład, choćby uzyskał prędkość 1km/h, to nie ma problemu z dalszą jazdą. Po prostu piach pod koła, lewar na wykładkę, pełne ciśnienie na suwaki i jedziemy. Parowóz rozpędza skład nawet szybciej niż Lxd2. Natomiast newralgicznym punktem jest samo ruszenie.

Trzy historie:
- Zatrzymano skład o masie 125t na łuku o promieniu 300m za przystankiem Piaseczno Zalesie. Łuk leży na niewielkim pochyleniu, może ze 3 promille. Pomimo zastosowania maksymalnej mocy skład nawet nie drgnął. Trzeba było cofnąć 50m na prostą i zastosować rozruch z szarpnięciem aby całość w ruch wprawić. Od tej pory nigdy nie staję w tamtej okolicy.

- Skład o masie 140t zatrzymano w peronach stacji Grójec mającej spadek w kierunku Piaseczna. Gdy zaszła potrzeba podciągnięcia składu na nic zdała się znów moc parowozu, mało tego - skład zaczął w pewnym momencie ściągać czajnik! Dopiero sztuczka ze ściśnięciem wagonów i szarpnięciem rozwiązała problem.

- Podczas dojazdu do skrzyżowania z DK50 tiry wciąż nie chciały ustępować nam pierwszeństwa. Jednak maszynista nie pozwolił aby pociąg stanął. Niemalże na chama wjechał na przejazd pomiędzy ciężarówy z prędkością może 2km/h, ciągnąc za sobą "wąż" 7 wagonów. Gdyby "zdryfił" i stanął, to "umarliśmy w butach". Parowóz ostatkiem sił rozpędził skład, czuć było, że te krótkie 10 promill to dla niego jest kres możliwości. Na tym skrzyżowaniu, ze względu na wzniesienie, nawet za czasów PKP nikt nie zezwolił by na przejazd kat. A pomimo skrzyżowania z ruchliwą DK, bo żaden pociąg by się nie wyciągnął. A szczególnie, że pociągi towarowe dla kierunku nieparzystego (z Piaseczna) były w 99% ładowne...


Tytuł: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: WL on 16 Maj 2010, 18:30:15
Witam po długiej przerwie na forum 750mm.

Nie wiem ile osób mnie tu kojarzy. Na ŻKD "pracuję" od samego początku.
Jak to na wąskim torze bywa trzeba zajmować się wszystkim, ale moją domeną są rozkłady jazdy (od koncepcji do wywieszenia na stacjach).
Postaram się odpowiedzieć na Wasze pytania.

Cytat: "Kucyk"
A jaka prędkość rozkładowa?


Prędkość szlakowa Nowy Dwór Gdański - Stegna Gdańska = 35 km/h
Rozkładowy czas przejadu = 40 minut
Odległość = 15km
Prędkość handlowa = 22,5 km/h

Cytat: "Kucyk"
Jak nie ma forsownego rozkładu, to nie ma się czym martwić...


No to nie czym się matwić :)

Cytat: "Kucyk"
Z Px'em problemem jest ruszanie cięższych składów na wzniesieniach, bądź w łukach. Jeśli tylko uda się uruchomić cały skład, choćby uzyskał prędkość 1km/h, to nie ma problemu z dalszą jazdą. Po prostu piach pod koła, lewar na wykładkę, pełne ciśnienie na suwaki i jedziemy. Parowóz rozpędza skład nawet szybciej niż Lxd2. Natomiast newralgicznym punktem jest samo ruszenie.


Stacja Nowy Dwór Gdański na płaskim i prostym torze; stacja Stegna Gdańska na płaskim i niestety w łuku.


Tytuł: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 16 Maj 2010, 19:26:25
Uuuuu... To się nie kwalifikuje według mojego doświadczenia jako lajtowy rozkład.
Dla porównania: rozkładowy 1211 na GrKD  odległość 14,5 km do Tarczyna pokonuje w 30 minut, (33 z trzema przystankami) zaś na jazdę do Grójca (28km) potrzeba 55 minut. Motowozem to nie ma problemu, ale czajnikiem - wszak o tym tu mowa - to jest już wyzwanie, szczególnie dla pomocnika...


Tytuł: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: WL on 16 Maj 2010, 19:41:40
Ten przejazd z NGD do Stegny Gdańskiej to będzie 15km bez postojów handlowych po drodze.
Zarys rozkładu jazdy zakłada dość długie postoje na obrót. To się także przyda w razie jakichklolwiek opóźnień.


Tytuł: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: Manuel on 20 Maj 2010, 20:40:39
A można prosić rozkład jazdy?


Tytuł: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: WL on 20 Maj 2010, 22:57:33
Niestety nie mogę jeszcze podać ostatecznego rozkładu jazdy.
Wszystko jest uzależnione od "planu robót" na normalnotorowej E65 (szlak Malbork - Szymankowo). Dopóki nie będzie rozkładu jazdy z PLK dla pociągów Toruń/Grudziądz - NDG tak długo nie będzie można zamknąć rozkładu na wąski tor. Nie muszę dodawać że bez gwarantowanego skomunikowania w NDG połączenie kobinowane normalny - wąski traci sens.

Jednak zarys rozkładu jazdy istnieje i mogę podać główne założenia.
W dzień powszedni jeden obieg MBxd2 + leniaki (w razie potrzeby Lxd2).
W dni wolne od pracy jeden obieg dieslowski (patrz wyżej) oraz drugi obieg na Px48.
Oczywiście MBxd2 i Lxd2 mogą jeździć wszędzie. Natomiast Px48 będzie obsługiwał pociągi NDG - Stegna Gdańska - Sztutowo.


Tytuł: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 20 Maj 2010, 23:05:49
Na prawy brzeg Px nie pojedzie?


Tytuł: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: Bogdan_KRK on 20 Maj 2010, 23:33:43
Andrzeju.  Trasa na prawy brzeg wisły,wiedzie w większości (z tego co pamietam) przez tereny leśne. Właśnie z tego powodu,pozbyto się Px-ów. utrzymanie pasów p-poż było zbyt kosztowne. Teraz tym bardziej jest ciężko,że to nie te czasy i nie ta kasa.Dawniej PKP wysyłało pracowników i wszystko czyścili(patrz TOROMISTRZOWIE +pracownicy torowi) A lasy tam iglaste i w lecie grzyba zobaczysz z daleka. Jeden przejazd Px-em = zjarany Jantar! :smile: Pozdrawiam. Bogdan


Tytuł: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 20 Maj 2010, 23:41:31
Cytat: "Bogdan_KRK"
Dawniej PKP wysyłało pracowników i wszystko czyścili(patrz TOROMISTRZOWIE +pracownicy torowi)

Teraz wystarczy jedna osoba i taka maszyna :D http://www.youtube.com/watch?v=8dQXP8OCBs8
Tylko koszt jej wynajęcia....

Swoją drogą do kogo należy las przy torowisku??


Tytuł: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: Bogdan_KRK on 20 Maj 2010, 23:58:45
Andrzeju! pas P-poż nie polega na tym,żeby wyrżnąć (trudne słowo) w pień. Pasy p-poż mają za zadanie odizolowanie lasu od torowiska,na wypadek powstania pożaru ze strony przejeżdząjącego pociągu. A przyczyn może być wiele. Parowóz(wiadomo z jakiego powodu) i kazdy inny skład,poniewaz  przy tarciu metalu o metal,powstają iskry. Czy pozwoliłbyś jakiemuś Ryflakowi wejść z krzesiwem na swoj zagon pszenicy,tuż przed żniwami? tu już robę mały OT. Proszę kolegów bardziej obeznanym z przepisamu p-poż o wyjaśnienie, ale może w osobnym wątku. Pozdrawiam!Bogdan


Tytuł: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 25 Maj 2010, 23:55:27
Fotorelacja feyga z rozpalenia parowozu :grin: :
http://wolneforumgdansk.pl/viewtopic.php?p=27192&sid=83d45fc95217ca858e2e22cb2f4ddbee#27192

Pięknie to wygląda.
(http://wolneforumgdansk.pl/files/wilu_8_174.jpg)

Swoją drogą, należałoby zrobić trochę porządku w postach dotyczących "Wilusia". Piszemy o nim w trzech wątkach i właśnie się pomyliłem. Umieściłem tutaj, miało być w Nowościach z ŻKD... choć w zasadzie nawiązuje do postu Leśnego Dziadka stąd: http://750mm.pl/viewtopic.php?p=38924#38924


Tytuł: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: Leśny Dziadek on 26 Maj 2010, 12:32:22
Aaa, to Feyg był na miejscu!  No to jasna sprawa - już wiem kogo poznałem osobiście :)


Tytuł: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: gajos on 05 Czerwiec 2010, 18:11:53
Wspomniano kilka postów wcześniej o Sochaczewie o 9 wagonach.
Osobiście wraz z kilkoma forumowiczami jechałem takim składem i Px29 miał spore problemy z ruszeniem ale z zachamowanym jednym wagonem którego obsługa nie sprawdziła przed odjazdem
Natomiast jak wysłożony "29" sobie radzi, widać od 1:40.
http://www.youtube.com/watch?v=0TUfXBVEsoc

Należy też wziąść pod uwagę że sochaczewska trasa praktycznie nie ma poważniejszych wzniesień.

Sprawę zagrożenia pożarowego w lasach rozwiązano takim wehikułem jadącym za pociągiem jako patrol z dwuosobową załogą.
(http://lh3.ggpht.com/_JjNfyNrHeKE/SnR4lj0oCUI/AAAAAAAANS4/d4MzmlGud7A/s640/SN856930.JPG)


Tytuł: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 05 Czerwiec 2010, 21:10:04
Cytat: "gajos"
Sprawę zagrożenia pożarowego w lasach rozwiązano takim wehikułem jadącym za pociągiem


Aaaa! Teraz już wiem po co jest na przyczepce ta butla z gazem! :razz:


Tytuł: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: Jacekglm on 05 Czerwiec 2010, 23:13:13
Na palniku gazowym z tego co pamiętam robiliśmy kiełbasy :mrgreen:
Jak znajdę zdjęcia to wrzucę :mrgreen:


Tytuł: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: feyg on 14 Czerwiec 2010, 15:50:58
Rozkład już jest: http://zkd-zulawy.republika.pl/rozklad.html
Poranny i wieczorny "plażowiec" prowadzony będzie przez parę Peiks+Lxd2 a skład będzie dzielony/łączony w Stegnie. Peiks solo poprowadzi przedpołudniową parę do NDG na pociąg z Torunia i dwie pary do Tujska z fotostopami na moście w Rybinie.


Tytuł: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 18 Czerwiec 2010, 09:33:38
A czy wagonów Wam wystarczy na dwa obiegi?


Tytuł: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: feyg on 18 Czerwiec 2010, 11:56:56
Cytat: "Piottr_tt"
A czy wagonów Wam wystarczy na dwa obiegi?

W zasadzie pytanie powinno dotyczyć porannego kursu "na plażę" i wieczornego "z plaży" - no cóż, tak ze cztery letniaki przydały by się...
W Stegnie gro ludzi wysiada zatem wagony które i tak przy dobrej pogodzie odczepiano w Sztutowie spokojnie zrobią te obiegi z Peiksem.


Tytuł: Odp: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: feyg on 02 Lipiec 2010, 14:05:37
Sytuacja zmienia się dynamicznie (na gorsze niestety): w MBxd2-212 w ostatnią niedzielę zdechło ładowanie akumulatorów, w związku z tym na razie stoi. Co gorsza według planu motorówka miała w Stegnie przejąć część składu zatem peiks wyruszy na szlak dopiero 17 lipca :-\

Info ze strony Arrivy:
Cytuj
Drodzy podróżni,

Zachęceni sukcesem zeszłorocznego "Pociągu na plażę" w tym roku postanowiliśmy wprowadzić jeszcze bogatszą i atrakcyjniejszą ofertę wakacyjnych połączeń nad Zatokę Gdańską. W porozumieniu z PTMKŻ (Pomorskim Stowarzyszeniem Miłośników Kolei Żelaznych) uruchamiamy 3 lipca wakacyjne połączenia do Stegny i Krynicy Morskiej.

Z Grudziądza, Kwidzyna i Malborka do Stegny i Sztutowa dotrzemy w soboty i niedziele we wszystkie weekendy wakacji. W Nowym Dworze Gdańskim następować będzie przesiadka na urokliwą kolejkę wąskotorową (dodatkowa atrakcja - od 17 lipca będzie ona ciągnięta przez zabytkowy parowóz zwany "Wilusiem").

Druga oferta to unikalne połączenie transportu kolejowego z wodnym - niedzielny pociąg z Grudziądza przez Malbork do Tolkmicka, w którym to nastąpi przesiadka na statek po Zalewie Wiślanym. Po 45 minutowym rejsie dotrzemy do serca jednego z najpiękniejszych polskich kurortów - Krynicy Morskiej. Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc na statku bilety do Krynicy będą do nabycia wyłącznie w przedsprzedaży.

Mamy także dobrą informację dla miłośników kolei - z Tolkmicka ruszymy dalej wzdłuż Zalewu Wiślanego aż do Braniewa. Linia ta została zamknięta dla ruchu pasażerskiego w 2006 roku.

Rozkład jazdy i cennik wakacyjnych pociągów nad Zatokę Gdańską - kliknij tutaj ([url]http://www.arriva.pl/download/files/ptmkz/oferty_ptmkz_2010..pdf[/url])
 
Więcej informacji na temat wakacyjnych połączeń kolejowych (terminy kursowania, zasady zakupu biletów itd.) na stronie [url=http://www.ptmkz.pl]www.ptmkz.pl[/url]

Z góry przepraszam za nieaktualne informacje (jak na razie) na stronie PTMKŻ-tu :-[


Tytuł: Odp: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: bigbird on 04 Lipiec 2010, 13:56:54
Czemu awaria motorówki od razu wyklucza wyjazd parowozu na trasę? Czy nie dałoby się po prostu zrobić tak, żeby część składu w Stegnie zamiast Mbxd2 przejęła Lxd2?


Tytuł: Odp: Rozkład jazdy 2010 - jaki będzie?
Wiadomość wysłana przez: feyg on 07 Lipiec 2010, 09:17:45
Tak też uczyniono. A Peiksa "uziemniły" na razie zbiorniki.

(http://www.chem.univ.gda.pl/~tomek/image/DSC_5236ww.jpg)
Lxd2-294 jako pociąg Stegna - Prawy Brzeg Wisły. Fot. Tomasz Pluciński
źródło (http://www.chem.univ.gda.pl/~tomek/opisy/inauguracje)

(http://wolneforumgdansk.pl/files/stegna_pocig_do_pbw_280.jpg)
Dosiada się kolonia ze Sztutowa. Fot. Michał Kielas

(http://wolneforumgdansk.pl/files/peiks_462.jpg)
Peiks czeka w hali. Fot. Michał Kielas