Świat kolejek wąskotorowych

NIECZYNNE => Mławska Kolej Dojazdowa => Wątek zaczęty przez: tonsor on 24 Maja 2010, 21:39:10



Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: tonsor on 24 Maja 2010, 21:39:10
Witam wszystkich. Mam do was prośbę, abyście napisali swoje przemyślenia, pomysły, sugestie na temat reaktywacji MKD. Za wszelkie posty z góry dziękuję.


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 24 Maja 2010, 21:54:14
Proponuję udać się do Lotto i wykupić blankiecik... to tak na początek  :mrgreen:


Tytuł: Re: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: Marek Sz on 24 Maja 2010, 21:58:10
Cytat: "tonsor"
Witam wszystkich. Mam do was prośbę, abyście napisali swoje przemyślenia, pomysły, sugestie na temat reaktywacji MKD. Za wszelkie posty z góry dziękuję.


A wogóle jest jakieś uzasadnienie dla tej reaktywacji?


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 24 Maja 2010, 22:03:07
A czy jest jakieś uzasadnienie dla dokładania do innych kolejek??


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: Marek Sz on 24 Maja 2010, 22:14:42
Cytat: "andrzej2110"
A czy jest jakieś uzasadnienie dla dokładania do innych kolejek??


Do częsci na pewno.


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: grzegorz_sykut on 24 Maja 2010, 22:34:56
Reaktywacja?

Kim? Czym? Za co? Dla kogo?

W obecnej sytuacji jest to pobożne życzenie nie mające realnego uzasadnienia poza pobożnym miłośniczym marzeniem.

Zapytam więc może nieco przewrotnie.
Kolego Tonsor. Załóżmy, że jestem milionerem, pasjonatem kolejki. Mam zabezpieczoną sumę miliona złotych które chętnie ulokuje w dowolnej wąskotorówce. Przekonaj mnie, że ten milion nie będzie utopioną jednorazową sumą. W końcu jesteś z Mławy, znasz mławskie realia.


Tytuł: MKD
Wiadomość wysłana przez: tonsor on 24 Maja 2010, 22:35:21
Ja uważam, że tak nie po to walczę, aby  Ona upadła, tylko, żeby jakoś ją podnieść i być może dać Jej nową szansę, dlatego chcę Was wysłuchać. A wiem, że pomysły macie dobre.


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 24 Maja 2010, 22:43:14
Najważniejsze to:
1 - należy zbudować grupę aktywnych miłośników
2 - należy w ww grupie wypracować wizję kolejki
3 - należy działać i realizować ów wizję

Kolejka ma szansę przy realizacji punktu 3... lecz od klepania w klawisze to się nie wykona, więc nie ma co pytać na forum, bo będą to co najwyżej porady typu: "Wujek Dobra Rada" i nic po za tym.

Większość użytkowników spełnia punkt 2 na jakiejś kolejce lub chociaż tej jednej wiernie kibicuje (i wspiera finansowo, merytorycznie...), więc zanim MKD nie spełni punktu 1 to "Żadnych marzeń Panowie".


Tytuł: Re: MKD
Wiadomość wysłana przez: Marek Sz on 24 Maja 2010, 22:43:36
To wymień argumenty przemawiajace za reaktywacją.


Tytuł: MKD
Wiadomość wysłana przez: tonsor on 24 Maja 2010, 23:17:03
Tu się zgodzę z kolegą  Phinkiem. Masz totalną rację do punktu 3. Owszem Ja dla wąskotorówki coś robiłem, pomagałem. Czuję niedosyt, że jeszcze za mało włożyłem pracy, choć starałem się. Miałem z kolegą z Mławy kilka pomysłów, potrzebna była zgoda naczelnika, lecz ów naczelnik wzdrygał się od tego, a nawet uważal  pomysły za złe, mówiąc, że '' lepiej weź się do książek, a nie dniami tu przesiadasz i co z tego, że tu coś robisz, jak Kołakowski ma to w du... z LOT PM , jak chcesz zapie... to zatrudnij się w LG, tam chociaż Cię docenią i zapłacą, ale wiedz, że ta kolejka nie ma szans dopóki '' wąsaty''( Kołakowski) tu będzie. I tak panowie dzięki temu, że nie wydał nam zgody na patrolowanie szlaku MKD mamy w Nosarzewie brak torowiska, dzięki temu, że ktoś je pociął brzeszczotem.


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: KLAN PALUCHOWSKICH on 25 Maja 2010, 00:02:57
1. Jesteś pełnoletni ?
2. Czy masz jakikolwiek pomysł na formalną zgodę na patrolowanie szlaku (umowa o wolontariat, uprawnienia do kierowania (jeśli jakąś drezynką) itp.) ?

To apropos ostatniego postu.

1. Jaki jest cel istnienia MKD?
-sentyment lokalnej społeczności
-planowe przewozy pasażerskie
-turystyczne przewozy pasażerskie
-ruch towarowy

Zadanie domowe to uzasadnić bądź obalić każdą z moich tez, ewentualnie dodać coś od siebie, reszta jutro.
Dobranoc !


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: PAFAWAG on 25 Maja 2010, 00:35:33
Dawniej (tzn. kilka lat temu) czytało się, że na kolei mławskiej prowadzono jakieś drobne/mniej drobne przewozy towarowe; jeśli więc nie ruch turystyczny ma być głównym targetem, to może właśnie to... Za takimi przewozami na pewno przemawia to, że skoro raz już się pojawiły, to znaczy, że klient był, i że może pojawić się znowu, jak się wie, jak go zachęcić do skorzystania z kolejki (np. stawką za przewóz).

Wszystko zależy od potrzeb rynku, które trzeba wybadać, i to jest zadanie lokalnych miłośników; można próbować od "wkręcenia" MKD do promocji regionu (jako atrakcji turystycznej), przez przedstawienie jej jako przewoźnika towarowego zdolnego do konkurencji z już istniejącymi po - ale tu może mnie się już marzy... - dofinansowywany przez władze lokalne ruch osobowegy planowy na jakimś krótkim odcinku (patrząc na przykład Pleszewa; jak nie w kierunku Mławy, to w kierunku Makowa czy Przasnysza, przynajmniej ja bym próbował tą drogą)...  Nie wiem, nie jestem z Mławy, nie mam zielonego pojęcia, co tam się dzieje - patrz Lista 3. Punktów Finka.

Cytat: "tonsor"
I tak panowie dzięki temu, że nie wydał nam zgody na patrolowanie szlaku MKD mamy w Nosarzewie brak torowiska, dzięki temu, że ktoś je pociął brzeszczotem.

Tutaj mam pytanie - czy nie można patrolować szlaku z własnej inicjatywy (tzn. nawet jeśli pytanie o zgodę dostanie odpowiedź negatywną) - w końcu na codzień strażników przy każdym zakamarku linii nie ma, tam, gdzie jest zupełnie pusto i jednocześnie dla szyn "niebezpiecznie" (a więc nie ma nadzoru, który mógłby się o coś pryczepić) możnaby np. robić "obchody" jakimś pojazdem szynowym wagi ultralekkiej... Ryzyko "złapania przez stróżów na gorącym uczynku, hahaha!" jest zbyt duże?


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: grzegorz_sykut on 25 Maja 2010, 09:09:42
Żeby mława ponownie zaistniała musi znaleźć się grupa inicjatywna pod wodzą jakiegoś sprawnego lidera. Grupa musi posiadać sporą siłę sprawczą lub zwyczajnie dojścia i znajomości które pozwolą przebić jej się przez gąszcz przeciwników reaktywacji kolejki.

W obecnej chwili widzimy pobożne życzenie jednego człowieka, który sam do końca nie wie jak wyglądają organizacyjne, prawne i ekonomiczne aspekty prowadzenia kolei wąskotorowej w tym zacnym kraju. Tak dla przypomnienia nie jest to kolejka PIKO na dywanie.

Dodatkowo kolego Tonsor znany jesteś do tej pory raczej ze spektakularnych oskarżeń w stronę SKPL  czy brawurowych czynów smarowania g... po ścianach. Owszem, powiesz że nigdy ci nikt tego nie udowodnił. Wykaż się więc talentem organizatorskim i stwórz choćby grupę inicjatywną kilku mławskich pasjonatów którzy choćby raz w tygodniu będą pojawiać się na stacji żeby pokazać że coś robią. W przeciwnym wypadku będziesz nadal odbierany jako lokalny oszołom. A z takimi nikt nie chce rozmawiać.


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: obserwator on 25 Maja 2010, 09:30:24
Niestety pragnienia kolegi Tonsora trzeba jak narazie potraktować mało poważnie, bo dotychczasowe jakiekolwiek działania na MKD kończyły się albo awanturą albo mordobiciem.
Ale odkładając animozje przejdę  do rzeczy :

mimo wspominianych wielu minusów kolei mławskiej , ma ona dwa plusy :

- jest położona w terenie bez kolei , udana reaktywacja przewozów towarowych przez SKPL pokazała że rynek istnieje
- nawierzchnia jest po remoncie , i nakłady na nią w stosunku do innych KD są relatywnie niskie

Jednak podstawowym jak dla mnie warunkiem jest :

- odejscie z kolejki Pana Naczelnika Piotra Gajkowskiego -  (człowieka raczej nie budującego wspólny zespół )
- przeniesienie infrastruktury , czyli lokomotywowni , hal np. do Przasnysza ( pomysł Karola Waszaka z SKPL )
- pozostawienie w Mławie tylko  torów objazdowych , rampy ładunkowej - remonty istniejącej infrastruktury bodowlanej NIE MAJĄ JAKIEGOKOLWIEK SENSU !!! a za pozyskane pieniądze ze sprzedaży gruntu na rzecz miasta Mława wybudować małą szopę w Przasnyszu.

Niestety do w/w pomysłów potrzebne są :

- wizja lokalnych samorządów
- pieniądze , ale podobno z tym nie mam problemu bo LOT dostał jakąs kasę z UMWM

tyle


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 25 Maja 2010, 10:42:42
Jedyne z czym bym się nie zgodził to:

Cytat: "obserwator"
- nawierzchnia jest po remoncie , i nakłady na nią w stosunku do innych KD są relatywnie niskie


Bowiem w podobnym czasie remont nawierzchni był prowadzony na rogowskiej kolejce - efekt i tam trzeba w torze robić... no może troszkę mniej niż trzeba by gdyby remontu nie było, jednak nie zapominajmy, ze jest rok 2010 i od remontu minęło więcej niż 2 tygodnie.


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 25 Maja 2010, 11:12:39
Cytat: "obserwator"
- przeniesienie infrastruktury , czyli lokomotywowni , hal np. do Przasnysza ( pomysł Karola Waszaka z SKPL )
- pozostawienie w Mławie tylko torów objazdowych , rampy ładunkowej - remonty istniejącej infrastruktury bodowlanej NIE MAJĄ JAKIEGOKOLWIEK SENSU !!! a za pozyskane pieniądze ze sprzedaży gruntu na rzecz miasta Mława wybudować małą szopę w Przasnyszu.
Przyznam, że nie wyobrażam sobie takiego rozwiązania z kilku powodów:
1. Jak na razie na żadnej z reaktywowanych kolejek nie szarpnięto się na tak poważną inwestycję (a przecież są miejsca, gdzie byłoby to wskazane). Większość eksploatowanych jest raczej "bezinwestycyjnie" i nic nie wskazuje na jakieś większe zmiany w najbliższym czasie.
2. Stacja w Mławie jest, zdaje się, wpisana do Rejestru Zabytków i wszelkie poważniejsze zmiany mogą napotkać na przeszkody natury formalnej. Z wydzieleniem działek i sprzedażą zbędnego majątku mógłby być duży kłopot. Dodatkowo zgodnie z obowiązującym prawem właściciel jest zobowiązany utrzymać zabytek w należytym stanie, więc pojęcie sensu, czy jego braku nie wystarczy. Myślę, że lepszą opcją byłaby dzierżawa zbędnych obiektów, która zapewniłaby jakieś w miarę stałe dochody kolejce.
3. Mława ma dogodne położenie komunikacyjne (kolej, w najbliższym czasie droga ekspresowa). Jest również największym ośrodkiem na trasie kolejki.
4. Jako miłośnik-historyk (nie mylić z histerykiem  :wink: ) nie przepadam za tego typu działaniami. Nie należy rozpoczynać odbudowy od trwałego obcinania i niszczenia wszystkiego, co nie jest konieczne do uruchomienia pociągu w danym momencie. Pociąć, rozparcelować i sprzedać jest łatwo (no, może nie w tym przypadku). Odtworzyć w razie potrzeby - praktycznie niemożliwe. Niszczenie historycznych obiektów w imię ratowania kolejki jest dla mnie bez sensu. Jeśli nie będzie dobrej woli (i konkretnych środków) ze strony samorządów kolejka upadnie, niezależnie gdzie będzie miała swoją bazę.
5. Wspominacie o jakimś ruchu towarowym - faktycznie był prowadzony, więc może i mógłby być w przyszłości. W takim przypadku składy transporterowe trzeba by podstawiać za każdym razem do Mławy, co nie jest najlepszym pomysłem.

Osobiście uważam, że mławska kolejka ma pewien potencjał. Problem w tym, że aby go wykorzystać konieczna jest współpraca a nie ciągłe przepychanki. Dotyczy to zarówno samorządowców różnego szczebla, jak i miłośników kolei. Ważne jest wytworzenie pozytywnego nastawienia wśród społeczności lokalnej, czemu obecne działania raczej nie służą.


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: OczeQ on 25 Maja 2010, 11:57:17
Cytat: "2xm"
W takim przypadku składy transporterowe trzeba by podstawiać za każdym razem do Mławy, co nie jest najlepszym pomysłem.

Dlaczego?
Na KKD wszystkie wolne transportery stoją w Opatówku... Do Zbierska przyjeżdżają tylko na przeglądy, remonty, bądź z normalnotorowymi wagonami na plecach.


Tytuł: MKD
Wiadomość wysłana przez: tonsor on 25 Maja 2010, 12:02:24
Panowie, szansa dla kolejki jest. Jakiś czas temu dyskutowałem z proboszczem miejscowej parafii, który żywo interesuje się wąskotorówką. Wymieniony przeze mnie proboszcz wielokrotnie zabiegał u władz o możliwość jej reaktywacji. Lecz władze jak władze nic nie robią. Proboszcz powiedział, że chciałby organizować wycieczki pielgrzymkowe do Rostkowa i jest w stanie załatwić ponad 10 tysięcy turystów, a to już jest coś. Wymienię jeszcze, że ów proboszcz sprowadził na kolejkę dwóch malarzy, którzy namalowali 2 obrazy lokomotywy Px- 48, następnie proboszcz przygotował wystawę, gdzie zaprosił parafian. Po tym zdarzeniu coś się zmieniło, ludzie zaczęli dyskutować na temat KD, wraz z tym na jej terenie pojawiały się większe grupy osób chętnych do pomocy. Ja zaś ze swojej strony już przygotowuję dokumenty pod stowarzyszenie rejestrowane w KRS, mam już 20 osób różnych specjalizacji zawodowych, osoby te mają czas coś zdziałać na kolejce. Każdy w końcu będzie miał przydział zadań. Pociesza mnie fakt, że mam możliwość dogadania się z pewną grupą, która ma możliwości sprowadzenia mi za jednym razem 150 osób do pomocy na terenie MKD, jest to możliwe przynajmniej raz lub 3 razy na miesiąc. Weźcie to pod uwagę, że to armia ludzi, którzy działają i zawsze stawiają się w pełnym składzie. W tym czasie mamy możliwość naprawy torowiska w Nosarzewie, a także porządne prace porządkowe na linii naszej kolejki.Myślę, że uda się nam. A jeszcze jedno. Nie mamy zamiaru nic sprzedawać z majątku MKD, bo to tylko pogrąża wąskotorówkę. Są inne sposoby pozyskania pieniędzy na jej reaktywację. W końcu mamy kilka pomysłów na pozyskanie śro0dków pieniężnych.


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 25 Maja 2010, 12:09:33
Cytat: "OczeQ"
Dlaczego?

Może i racja. Pytanie tylko, czy jeśli ma pozostać jedynie mijanka i tor na rampę, uda się zapewnić odpowiedni nadzór. Przy nieregularnym ruchu mogłyby się zdarzać niemiłe niespodzianki.

Jeszcze jedna myśl:
A może przesiąść się na drezyny? Rozwiązanie dużo prostsze i łatwiejsze do przeprowadzenia w obecnej sytuacji. Nie wymaga ono też tak dużego zaangażowania ze strony samorządów (w zasadzie byle nie przeszkadzali). Funkcję "szopy" mógłby faktycznie tymczasowo pełnić jakiś blaszak. Ożywiłoby to kolejkę, ograniczyłoby (być może) kradzieże toru, zapobiegło totalnemu zarośnięciu a okoliczni mieszkańcy widzieliby, że "coś się robi w temacie".


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: obserwator on 25 Maja 2010, 12:12:38
Ja nadal stoję przy swoim stanowisku , uważam że szansa dla kolejki to :
- odcięcie się od Mławy pod względem zaplecza ( wojna gruntowa )
- przeniesienie warsztatów do Przasnysza nie jest problemem ekonomicznym , remont substancji w Mławie będzie droższy.
- sprawy ruchowe , to także nie problem

Teraz co do zabytków, to za dwa góra trzy lata sprawa z gruntami mławskimi sama się rozwiąże ( podatki od nieruuchomosci ) - mława za zobowiazania przejmie od LOT grunty , Wojewódzki Konserwator wypisze z rejestru to co pozostanie z budynków w mławie - bo utracą samoistnie sybstancję zabytkową.
I nic tego nie zmieni zaden ustawowy przymus , dbania o zabytki jak nie ma forsy.

Przedstawiłem swoją wizję MKD , jest ona może dla wielu bulwersująca ale uważam że jedynia ona uratuje kolejkę.
Zapomniałem jeszcze o likwidacji przewozów regularnych do Makowa , jak widzę to na trasie Mława - Przasnysz - Krasne to dalej linia ma sens jako użytkowana raczej sporadycznie do smierci technicznej.
Kolej wąskotorowa która ma ponad 50km długosci NIE MA SENSU EKONOMICZNEGO !!!, a przy spodziewanych małych potokach towarów jak i turystów jej długosć ją zabije.


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: tonsor on 25 Maja 2010, 12:24:27
Panowie drezyną można jeździć, ludzie znajdą się do tego, ja zaś nie mogę, bo nie posiadam uprawnień na pojazdy spalinowe. Co do pomysłu kolegi Obserwatora. Uważam, że przeniesienie do Przasnysza będzie niezbyt dobrym pomysłem, bo tylko zaostrzy apetyt niektórych na tereny KD w Mławie.


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: obserwator on 25 Maja 2010, 12:34:41
ale te tereny są już i były przegrane , uważam ratujmy to co się da uratować .
Zresztą czy MKD da się uratować ??...............


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: grzegorz_sykut on 25 Maja 2010, 12:39:57
Wobec tego niech kolega Tonsor powie jak chce reaktywować kolejkę. Pytam tutaj o realne działania na tu i teraz a nie mrzonki w stylu znam proboszcza który może mi załatwić 10 tyś turystów.

PS. Skąd weźmiesz kasę na sfinansowanie uruchomienia pociągu?


Tytuł: Mława
Wiadomość wysłana przez: tonsor on 25 Maja 2010, 12:42:47
Uwierz mi, że da radę, przyłącz się do Nas, możemy spróbować, niektórzy mnie uważają mnie za awanturnika, lecz ja walczę o dobro kolejki, jak kolega chcę to możemy razem podjąć jakąś inicjatywę. Ta pierwsza część tyczy się kolegi Obserwatora. Grzegorzu na sfinansowanie pociągu mam kilka pomysłów, nawet mam kilka propozycji, które polegają na daniu pieniędzy na stowarzyszenie. Warunkiem jest następujący'' Mamy widzieć tego efekty''.


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: grzegorz_sykut on 25 Maja 2010, 12:46:59
Cytat: "tonsor"
Uwierz mi, że da radę, przyłącz się do Nas


Niestety nie jestem zainteresowany.
Po pierwsze z braku zaufania do celowości i powodzenia Waszych działań
Po drugie zwyczajnie z braku czasu.


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: tonsor on 25 Maja 2010, 12:52:11
Rozumiem, a jeśli zobaczysz Naszych działań pozytywne efekty?


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: grzegorz_sykut on 25 Maja 2010, 12:53:01
Nie wyprzedzajmy faktów. Jeśli zobaczę to będę się zastanawiał. Teraz nie widzę takiej potrzeby.


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: obserwator on 25 Maja 2010, 13:15:05
Jeżeli TONSOR to gosć z Mławy srający na sciany kolejki , a Gajkowski to GAGAREK - POWODZENIA PANOWIE :lol:


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: janeczek on 25 Maja 2010, 13:37:43
Cytat: "tonsor"
a jeśli zobaczysz Naszych działań pozytywne efekty?


Ponoć już zobaczono ....... na ścianie.  :wink:


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 25 Maja 2010, 13:39:15
Panowie temat MKD wałkowany był już tyle razy, że aż szkoda do tego wracać. Wielokrotnie mówiło się że MKD=KrKD a że historia lubi się powtarzać to mamy efekt. Zgadzam się w 100% że każda kolejka to ludzie ale też i potencjał. W Mławie ani turystyki ani płynących z tego powodu potoków podróżnych. Jedynym rozwiązaniem na utrzymanie linii byłoby wznowienie ruchu towarowego. Owszem, wiem w jakim stanie jest infrastruktura, ba nawet tabor. Ale jak będzie pieniądz do wyjęcia to można wszystko.
Odkąd pamiętam poważnym problemem w Mławie byli właśnie ludzie. I nie mówię o miłośnikach i ich wyczynach (pamiętne samowolne wyjazdy lokomotywą czy drezyną) a o ludziach pracujących na kolejce. Problemy personalne zmusiły SKPL do uciążliwych delegacji, które dobrego wpływu na obsługę kolejki z tego co wiem nie miały choćby przez wzgląd na fatalne warunki socjalne na stacji i odległość Mława - Zbiersk.

Podsumowując

Nie ma czego i kogo wozić.
Nie ma kim a niebawem pewnie i czym.
Nie ma potencjału - nie ma przyszłości.

Jeśli kolejka miałaby naprawdę ruszyć po pierwsze obsługa miejscowa, po drugie operator stricte towarowy i możliwość odpowiedniego brutta do przewożenia, po trzecie normalni MKole nie plujący jadem na ręke która w pewnym sensie ich karmi.


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: obserwator on 25 Maja 2010, 14:17:55
ŚWIĘTE SŁOWA PANIE


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 25 Maja 2010, 15:16:42
Cytat: "obserwator"
Ja nadal stoję przy swoim stanowisku , uważam że szansa dla kolejki to :
- odcięcie się od Mławy pod względem zaplecza ( wojna gruntowa )
- przeniesienie warsztatów do Przasnysza nie jest problemem ekonomicznym , remont substancji w Mławie będzie droższy.
Mogę zapytać, na jakiej podstawie tak twierdzisz? Nie znam aktualnego stanu budynków w Mławie (ma ktoś może zdjęcia?), ale musiałyby być naprawdę totalną ruiną (i to pod względem budowlanym a nie optycznym), żeby taniej wyszło zbudowanie nowego zaplecza...

Widzę, że kwestię tę uważasz za podstawową i zastanawiam się, z jakiego powodu... Jak na razie mówisz tylko, że to nie problem i że jest to jedyna możliwość uratowania kolejki Chciałbym usłyszeć konkretne argumenty, dlaczego szopa w Przasnyszu (czy gdziekolwiek indziej) będzie lepsza niż w Mławie.

A co z projektem „Zabytkowa Kolejka Wąskotorowa Mława– Maków Mazowiecki Lokomotywą Rozwoju Północnego Mazowsza.”  :?:
Podobno 7 maja Rada Gminy Mława podjęła uchwałę o przystąpieniu gminy do tego projektu. Czyli coś tam się jednak kluje...

Cytat: "AXEL"
Jeśli kolejka miałaby naprawdę ruszyć po pierwsze obsługa miejscowa, po drugie operator stricte towarowy
Ja z kolei nie wierzę w możliwość uruchomienia kolejki w celu prowadzenia jedynie przewozów towarowych. Żaden samorząd nie dołoży do takiej imprezy (wszak jest to zwykła działalność komercyjna prywatnego przewoźnika), a koszty przywrócenia infrastruktury, taboru i organizacji całego przedsięwzięcia nie zwrócą się przez najbliższe 100 lat nawet przy założeniu sporych przewozów. Tak więc, jedyną realną opcją jest wyciągnięcie forsy od podatników, w czym bardzo pomagają właśnie fundusze unijne i projekty mające na celu "bla, bla, bla... poprzez podniesienie atrakcyjności turystycznej regionu"


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 25 Maja 2010, 15:55:48
Cytat: "2xm"
jedynie przewozów towarowych. Żaden samorząd nie dołoży do takiej imprezy (wszak jest to zwykła działalność komercyjna prywatnego przewoźnika)


Nie do końca się z tym zgodzę z 2 powodów:
- w związku z tym samorządy powinny natychmiast wprowadzić zakaz ruchu samochodów ciężarowych i dostawczych w swoim regionie - wszak one "wydeptują ich samorządowe drogi"
- doprowadzenie kolei (nawet w sensie uruchomienia kolei wąskotorowej) podnosi atrakcyjność inwestycyjna regionu co przenosi się na przyszłe większe wpływy do samorządowej kasy i przede wszystkim większe perspektywy zatrudnienia ludzi.

Tak.. wiem teraz powinien zejść na ziemię i zgodzić się z tym, że "zawsze są ważniejsze wydatki", wszak wiem, że wyciągnąć kasę od samorządów jest strasznie trudno, lecz pamiętajmy, że należy powyższe argumentu podnosić i upominać się o wsparcie dla kolei niezależnie od profilu działalności kolei.


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 25 Maja 2010, 15:56:10
Cytat: "2xm"
Ja z kolei nie wierzę w możliwość uruchomienia kolejki w celu prowadzenia jedynie przewozów towarowych. Żaden samorząd nie dołoży do takiej imprezy (wszak jest to zwykła działalność komercyjna prywatnego przewoźnika), a koszty przywrócenia infrastruktury, taboru i organizacji całego przedsięwzięcia nie zwrócą się przez najbliższe 100 lat nawet przy założeniu sporych przewozów.


No i tu sie niestety mylisz co do MKD.
To jedna z najlepiej zachowanych linii, koszty inwestycji w torowisko są naprawdę znikome, całość trasy położona niemal od nowa w latach 90-tych na szynie S49. Gdyby był odbiorca/nadawca towaru po trasie mogłaby funkcjonowac tak jak funkcjonowała za SKPL-u. Jednak to brak ludzi i zajadłość pewnym MK doprowadziły do jej upadku.
Co do turystyki kto zabrania tego przewoźnikowi towarowemu? Nawet Cargo ma swoje skanseny i jakoś prowadzą retro pociągi.
Coś za coś. Samorząd coś daje - przewoźnik pomaga w uruchomieniu pociągów. I każdy zadowolony.


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: emibe on 25 Maja 2010, 16:43:25
Cytat: "2xm"
Cytat: "obserwator"
Ja nadal stoję przy swoim stanowisku , uważam że szansa dla kolejki to :
- odcięcie się od Mławy pod względem zaplecza ( wojna gruntowa )
- przeniesienie warsztatów do Przasnysza nie jest problemem ekonomicznym , remont substancji w Mławie będzie droższy.
Mogę zapytać, na jakiej podstawie tak twierdzisz? Nie znam aktualnego stanu budynków w Mławie (ma ktoś może zdjęcia?), ale musiałyby być naprawdę totalną ruiną (i to pod względem budowlanym a nie optycznym), żeby taniej wyszło zbudowanie nowego zaplecza...


No, ale jak to jest zabytek - no i w zależności od podejścia konserwatora - nie trzeba byłoby aż takiej ruiny, żeby uzyskać koszty generalnego remontu większe od postawienia lekkiej hali konstrukcji stalowej obitej  płytami warstwowymi (fakt, paskudnej), gotowej w miesiąc.

Cytat: "obserwator"
Teraz co do zabytków, to za dwa góra trzy lata sprawa z gruntami mławskimi sama się rozwiąże ( podatki od nieruuchomosci ) - mława za zobowiazania przejmie od LOT grunty , Wojewódzki Konserwator wypisze z rejestru to co pozostanie z budynków w mławie - bo utracą samoistnie sybstancję zabytkową.
I nic tego nie zmieni zaden ustawowy przymus , dbania o zabytki jak nie ma forsy.

Nie musi niszczeć. Wbrew pozorom przejęcie tych obiektów dałoby szansę by je uratować. Oczywiście zależy to od woli, mądrości, operatywności właściciela. Przecież gdyby wydębić kasę z odpowiednich funduszy w takiej hali można byłoby stworzyć coś jak "warsztaty terapii zajęciowych". Oczywiście to teoria - tak jak teoretyczne jest dywagowanie o świetlanej przyszłości w przypadku pozostawienia obecnej funkcji.


Tytuł: MKD
Wiadomość wysłana przez: tonsor on 25 Maja 2010, 16:49:39
Panowie, ja myślę, że należy spróbować, uruchomić MKD z głową. Należy także szukać alternatyw dla kolejki na cały rok, i na różne okresy'' martwe''. Żeby kolejka działała należy usunąć osoby, które rzeczywiście blokują jej rozruch. Co do tych ścian to powiem wam szczerze i mogę przyrzec na swoje życie, że to nie moja sprawka i tego nie widziałem, a jeśli ktoś to widział, to czemu policji nie powiadomił, myślę, że ja to zrobię i zgłoszę do głównego konserwatora to co tu się dzieje, łącznie z zaniedbaniami przez dzierżawcę mienia kolejki. A tak swoją drogą mogę mieć 150 ludzi na kolejkę dzięki jednemu ze stowarzyszeń, które chce się włączyć w pomoc kolejce, nie licząc osób innych, którzy są mieszkańcami miasta i okolic. Ja biorę sie za robotę, bo ze stukania w klawiaturę to nic nie wyjdzie, a jedynie okaże się to stratą czasu, który można poświęcić na ratowanie kolejki. Myślę, że damy radę tylko należy usunąć z mechanizmu ciała obce blokujące jego prawidłową pracę. Nic tu wielkiego nie obiecuję, będę się starał, krok po kroku ratując i odnawiając to co najpilniejsze do sprawnego działania MKD.


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 25 Maja 2010, 17:21:43
Phinek, nie do końca się chyba zrozumieliśmy. Chodzi mi o możliwą do wyobrażenia sytuację, gdy przychodzi do UG przedsiębiorca z branży i mówi, że chce uruchomić przewozy towarowe na kolejce. Niestety ma nikłe szanse na zdobycie jakiejkolwiek pomocy finansowej ze strony samorządu. Nie twierdzę, że to sytuacja normalna (korzyści z przeniesienia części przewozów na kolej są wymierne), ale niestety mentalności urzędników nie zmienimy.

Cytat: "AXEL"
To jedna z najlepiej zachowanych linii, koszty inwestycji w torowisko są naprawdę znikome, całość trasy położona niemal od nowa w latach 90-tych na szynie S49.
Wiem, że szlak ogólnie był w niezłym stanie. Tyle, że przygotowanie toru to nie jedyne koszty. Potrzebny jest tabor, wyposażenie zaplecza no i właśnie ludzie...  Same przewozy też - nie oszukujmy się - zbyt wielkich zysków nie generują (choć oczywiście i tak są one sporo większe niż z okazjonalnej turystyki). SKPL jakoś tam przędło, ale jak wspomniałeś różowo nie było.

Cytat: "AXEL"
Co do turystyki kto zabrania tego przewoźnikowi towarowemu? Nawet Cargo ma swoje skanseny i jakoś prowadzą retro pociągi.
Coś za coś. Samorząd coś daje - przewoźnik pomaga w uruchomieniu pociągów. I każdy zadowolony.
Właśnie o coś takiego mi chodziło. Tyle tylko, że nie mówimy już w tym momencie o przewoźniku stricte towarowym. Dzięki "turystyce" wydłubuje się trochę forsy na rozruch, ewentualny ruch towarowy pozwala utrzymać całość w odpowiednim stanie, opłacić naprawy, część etatów i dać jakiś zysk operatorowi. Resztę dokłada samorząd jako dotację na działalność kulturalną czy inną.

Cytat: "emibe"
No, ale jak to jest zabytek - no i w zależności od podejścia konserwatora - nie trzeba byłoby aż takiej ruiny, żeby uzyskać koszty generalnego remontu większe od postawienia lekkiej hali konstrukcji stalowej obitej płytami warstwowymi (fakt, paskudnej), gotowej w miesiąc.
Czy ja wiem? Nie są to jakieś wybitne dzieła architektury - prawdę mówiąc większą wartość z konserwatorskiego punktu widzenia stanowi układ przestrzenny i funkcjonalny niż pojedyncze budynki. Konstrukcja jest typowa, materiały - zupełnie zwyczajne. Oczywiście wszystko zależy od stanu (no i właśnie stanowiska Konserwatora), ale nie sądzę żeby fundamenty czy konstrukcja ścian wymagała natychmiastowej interwencji. Remont dachu, posadzek, stolarki i instalacji... nie sądzę żeby wyszło drożej niż nowa hala. No a poza tym - podobno mamy chronić zabytki kolejnictwa a nie szukać sposobu na pozbycie się ich.

Cytat: "emibe"
Wbrew pozorom przejęcie tych obiektów dałoby szansę by je uratować.
Nie do końca. Jak wspomniałem budynki znalazły się w w Rejestrze jako część większej całości. Same w sobie nie mają praktycznie żadnych istotnych wartości zabytkowych. Ot, zwykłe budynki gospodarcze jakich pełno w każdej miejscowości. Likwidacja stacji, podział na działki, przekazanie różnym właścicielom spowodowałoby utratę wszelkich wartości zabytkowych. Wtedy w zasadzie nie ma sensu ich zachowywać i lepiej przeznaczyć od razu cały teren na inne cele.


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 25 Maja 2010, 17:22:32
Cytat: "tonsor"
Panowie, ja myślę, że należy spróbować, uruchomić MKD z  ... [ciach]  ble ble ble



O prosze!
A jak mówiłem wam na spotkaniu z Tomkiem S. z SKPL-u w sppecjalnie zorganizowanym pociągu żeby sie dogadać i nie robić sobie pod górę to nikt nie słuchał a ja zostałem okrzyknięty poplecznikiem SKPL-u !!!

Póki co w tym postkomunistycznym układzie zwanym RP przewoźnikiem, który robi jakiekolwiek pieniądze na przewozach na wąskim torze jest tylko SKPL (pomijam oczywiscie kolejki położone w atrakcyjnych regionach czy od początku zarządzane z głową) a ZTCW na MKD nie wróci za skarby po tym co tam się działo.

Dla mnie temat do zamknięcia, tabor z MKD do wywiezienia a kolejka do zaorania. Kolejne Krośniewice czy Nasielsk.

Powód?

UG Krasne średnio ma ochotę to sponsorować (popatrzeć radzę na SKW gdzie powiat wpakował kupe kasy w oba odcinki)
Długość linii jest oszałamiająca i nie do utrzymania przez wolontariuszy.
Brak ruchu turystycznego od lat jakoś nie rokuje na choćby zwrot kosztów przejazdów składów osobowych.
A do tego kto miałby tym jeździć? Znajdźcie na początek maszynistę z dawnej MKD, który będzie jeździł za psie pieniądze bo to podstawa by uruchomić pociąg. Pierwsze koty za płoty a potem czas pokaże co z tego wyjdzie. Ja dla MKD już swoje zrobiłem, oberwałem za to od Łowców, Harrych i innych, więc nie maczam w tym paluchów więcej.


Tytuł: MKD
Wiadomość wysłana przez: tonsor on 25 Maja 2010, 17:40:14
Maszynista się znajdzie, pertraktowałem z nim na ten temat. Mówi, że od razu przeniesie się do Mławy i będziemy działać, toromistrzów 2 będę mieć i chcą tylko grosze, bo mają pracę, a to dla nich dodatkowe zajęcie by było, z  rewidentem jest trochę trudniej, zaś z dyżurnym ruchu nie ma problemu. Tylko musimy przejąc kolejkę i do dzieła z nastawieniem na efekty.


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 25 Maja 2010, 17:42:56
Cytat: "2xm"
Phinek, nie do końca się chyba zrozumieliśmy. Chodzi mi o możliwą do wyobrażenia sytuację, gdy...


No więc chyba nie do końca... Gdyby jakiś jegomość zajechał Merolem pod UM i powiedział "Dajta kasę na moją kolejkę" to będzie jak piszesz, lecz jeżeli będziemy regularnie wspominać o tym, że transport koleje to oszczędności w drogownictwie to wówczas choć drobne wsparcie można wydreptać (w Rogowie udało się wydreptać kasę na remont kilku przejazdów)... oczywiście jest szansa jedynie na drobne wsparcie, lecz upominać się należy.

Cytat: "AXEL"
...więc nie maczam w tym paluchów...


KLAN PALUCHOWSKICH
zostaw w spokoju  :mrgreen:


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 25 Maja 2010, 18:09:42
No to wytłumacz mi w czym masz problem Kamil? Kto Ci przeszkadza? Co Cie blokuje zeby uruchomić pierwszy pociąg?


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: obserwator on 25 Maja 2010, 18:12:46
I. kolejny raz zgadzam się z AXELEM
II. likwidacja szopy w Mławie to nie jest zamach na zabytki ale zwykłe racjonalne myślenie :
   a) pozbywamy się konfliktu z miastem Mława
   b) za pozyskane środki budujemy dużo mniejsze a co najważniejsze dużo mniej kosztochłonne zaplecze w Przasnyszu
III. mnóstwo widzę tu TEZ w stylu :
   a) jak przyciśniemy do dostaniemy kasę
   b) jak się postaramy to zrobią
NIE dostaniecie kasy i NIKT za was niczego nie zrobi dowód bardzo proszę :
minęło 8 lat od chwili wyjścia MKD ze struktur PKP i co , i nic . LOT zajmuje się sobą a kolejka to raczej mandat do istnienia LOT-u i wyciągania kasy od marszałka na jego istnienie

IV.kończąc , ma polsce mamy trójaki rodzaj zarządzania ex KD :
- komercja czyli Bieszczady , SKPL, GKW , PTMKŻ , Rogów
- komunalna Żnin , Ełk i Rewal

do pierwszego potrzebne są organizacje i jej członkowie z jajami , a do drugiego wola samorządów.

W przypadku mławy i pierwszego i drugiego brak.


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 25 Maja 2010, 18:55:32
Cytat: "obserwator"
a) pozbywamy się konfliktu z miastem Mława
???
To jak rozumiem jest główna przyczyna. Więc właśnie pytam - Jak to z tą Mławą jest? Trzyma się z boku, sypie piach w tryby czy rzuca kłody pod nogi?

Jak rozumiem w sprawy kolejki zaangażowane są obecnie dwie gminy (Czernice Borowe* i Krasne)
http://www.to.com.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100507/TO_ARCHIWUM/531453894
http://www.mlawa.pl/index-2-573.html
http://www.czerniceborowe.pl/asp/pl_start.asp?typ=13&sub=29&menu=54&artykul=201&akcja=artykul (pozycja 12)
I żeby nie było zbyt wesoło:
http://www.to.com.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100307/PRZASNYSZ/788419222

Nie wiem, jakie układy są pomiędzy poszczególnymi samorządami, ale wypięcie się na Mławę nie jest najlepszym rozwiązaniem w dłuższej perspektywie. Władze się zmieniają a Mława, jak wspomniałem, jest największym ośrodkiem na trasie.

*Nawet nikt mnie nie poprawił, jak napisałem: Mława.

(http://www.mlawa.pl/wsp/obraz.php?image=/10/10001/c573.jpg&maxw=600&maxh=470)
Jakoś nie wygląda na straszną ruinę - kwiecień 2010.

Powiem szczerze. Gadania dużo, a tak naprawdę nie mamy pojęcia co się wokół kolejki dzieje.


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: obserwator on 25 Maja 2010, 18:59:24
Wiemy , przez ludzi umieszczonych na zdjęciu trafiła do działu NIECZYNNE.


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 25 Maja 2010, 19:00:05
Mława Wąskotorowa ruszyła !!!
Tak było w 2006r.

(http://www.skpl.kalisz.pl/img/mlaw1592.jpg)

(http://www.skpl.kalisz.pl/img/mlaw1608.jpg)

(http://www.skpl.kalisz.pl/img/mlaw1610.jpg)

(http://www.skpl.kalisz.pl/img/mlaw1612.jpg)

(http://www.skpl.kalisz.pl/img/mlaw1621.jpg)

(http://www.skpl.kalisz.pl/img/mlaw1652.jpg)


(http://www.skpl.kalisz.pl/img/mlawtur.jpg)

i na koniec pociąg turystyczny w Grudusku.

Jak jest dzisiaj? Nie zapytam i nie chcę odpowiedzi. Sami wiecie. Macie jasne porównanie między poplecznikami SKPL-u a dzisiejszą rzeczywistością.

Zdjęcia ze strony www.skpl.kalisz.pl


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 25 Maja 2010, 19:10:04
AXEL, tu nie chodzi o walkę z SKPL (sam ich dość często bronię). SKPL został wykopany i jak sam pisałeś - już nie wróci.

Cytat: "obserwator"
Wiemy , przez ludzi umieszczonych na zdjęciu trafiła do działu NIECZYNNE.
Tyle, że (czy się nam podoba, czy nie) teraz to od nich zależy, czy linia wróci do działu Czynne, czy pozostanie tu gdzie jest aby z czasem trafić do Linii Nieistniejących.


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 25 Maja 2010, 19:18:52
Nie o walkę? A ja mogę przysiąc że przez tą walkę SKPL zrezygnował a MKD trafiła do działu NIECZYNNE.
A co do ludzi na zdjęciu to moim zdaniem dopóki część z nich będzie miała cokolwiek do powiedzenia na MKD to dział nieczynne będzie nadal domem tej kolejki.


Tytuł: MKD
Wiadomość wysłana przez: tonsor on 25 Maja 2010, 19:30:02
Kolega obserwator ma rację, tak przez tych ludzi z tego zdjęcia kolejka taka jest jaka jest. Pan Burmistrz z Mławy miał ze mną rozmawiać o Gajkowskim, bo mam nagrania jak Gajkowski obrabia im dupę , jedną z jego współpracownic, Panie Pyzik nazwał kurwą, jest jeszcze wiele wątków jak Gajkowski dał innym do wiwatu, mam łącznie 35 nagrań z Gajkowskim, jego wypowiedzi odzwierciedlają pewną wypowiedż prezesa SKPL, że Gajkowski '' przy nas na samorządowców, przy samorządowcach na nas, przy miłośnikach na nas, przy nas na miłośników, obgaduje każdego po kolei''.  Panowie ja mam lepsze zdjęcia tragicznego stanu lokomotywowni MKD, jak woda po ścianach się leje, jak jest brak szyb, brak zabezpieczenia przeciwpożarowego. W ogóle inne budynki nadają się tylko do rozbiórki bo grzyb tylko zniszczy zdrowie, a dach i ściany na głowę się zwalą. Chcę dodać, że od 2 lat teren w tym budynki MKD są nieoświetlone, tylko KOW- KOT, dzięki Panu  G. ma prąd  stałą miejscówkę na malarnię, kiedy nasze lokomotywy, parowozy, wagony, i układnice torów stają na świeżym powietrzu i gniją.


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: emibe on 25 Maja 2010, 19:43:32
Cytat: "2xm"
Czy ja wiem? Nie są to jakieś wybitne dzieła architektury - prawdę mówiąc większą wartość z konserwatorskiego punktu widzenia stanowi układ przestrzenny i funkcjonalny niż pojedyncze budynki. Konstrukcja jest typowa, materiały - zupełnie zwyczajne.
Oczywiście wszystko zależy od stanu (no i właśnie stanowiska Konserwatora), ale nie sądzę żeby fundamenty czy konstrukcja ścian wymagała natychmiastowej interwencji. Remont dachu, posadzek, stolarki i instalacji... nie sądzę żeby wyszło drożej niż nowa hala. No a poza tym - podobno mamy chronić zabytki kolejnictwa a nie szukać sposobu na pozbycie się ich.


To, co opłacałoby się potencjalnemu klientowi, to są już nasze dywagacje. Oprócz samego remontu dochodzą koszty eksploatacyjne budynków jak i samej kolei. Oczywiście mamy chronić zabytki i moje zdanie jest jasne (vide głos w Świętokrzyskiej). Ale jak ma coś bezpańsko marnieć - to lepiej żeby nie marniało, tylko istniało, jeśli byłaby to inna funkcja.

Info z rejestru:
Cytuj
zespół stacji kolei wąskotorowej, 1915-1955, nr rej.: A-273 z 25.03.1994 (dec. Mławska Kolej Dojazdowa):
- dyspozytornia wąskotorowa
- dyspozytornia ruchu transportowego, drewn.-mur.
- budynek zarządu
- budynek warsztatu napraw
- stacja nawęglania
- maszt syreny i anteny radiowej


Co ciekawe nie ma układu torowego. Z punktu widzenia rejestru zabytków to zespół pojedynczych budynków. Zazwyczaj zaznaczają "układ przestrzenno-funkcjonalny czegoś tam".

Cytat: "2xm"
Cytat: "emibe"
Wbrew pozorom przejęcie tych obiektów dałoby szansę by je uratować.
Nie do końca. Jak wspomniałem budynki znalazły się w w Rejestrze jako część większej całości. Same w sobie nie mają praktycznie żadnych istotnych wartości zabytkowych. Ot, zwykłe budynki gospodarcze jakich pełno w każdej miejscowości. Likwidacja stacji, podział na działki, przekazanie różnym właścicielom spowodowałoby utratę wszelkich wartości zabytkowych. Wtedy w zasadzie nie ma sensu ich zachowywać i lepiej przeznaczyć od razu cały teren na inne cele.


Przekazanie terenu gminie albo i prywaciarzowi nie oznacza parcelacji. Ale tu już kłaniają się MPZP i ogólnie podejście gminy do tematu, które może być bardziej barbarzyńskie z naszego punktu widzenia. Ale - co podkreślam - nie musi.


Przy okazji rejestru:

Cytuj
Grudusk
zespół stacji kolejowej Grudusk Wąskotorowy, 1930, nr rej.: A-273 z 25.03.1994
(dec. Mławska Kolej Dojazdowa):
- dworzec
- magazyn pocztowo-bagażowy
- dom zawiadowcy
- rampa przeładunkowa
- nastawnia wąskotorowa

Krasne:
zespół stacji kolejowej Krasne Wąskotorowe, 1950, nr rej.: A-273 z 25.03.1994
(dec. Mławska Kolej Dojazdowa):
- dworzec
- noclegownia, ob. magazyn
- stacja nawadniania z ogrodzeniem

Przasnysz
- budynek stacyjny, drewn., 1925, nr rej.: A-615 z 24.07.1995 (dec. Mławska Kolej Dojazdowa)
- most stalowy na rzece Węgierce, stalowy, po 1920, nr rej.: A-615 z 18.09.1995


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 25 Maja 2010, 20:08:40
A u mnie tak jest napisane:
Cytuj
MŁAWSKA KOLEJ DOJAZDOWA - Przestrzenny układ komunikacyjny
Nr rej. 273 – A z dnia 6.09.1993
m.MŁAWA
* działki nr 1793,642,978,1216
* budynek pierwotnej dyspozytorni wąskotorowej
* budynek dyspozytorni ruchu transporterowego
* budynek zarządu mławskiej kolei wąskotorowej
* budynek warsztatu napraw
* maszt syreny ppoŜ. i anteny radiowej
* stacja nawęglania
NOWA WIEŚ, gm. Szydłowo
* działka nr 409
SZYDŁÓWEK, gm. Szydłowo
* działka nr 30
SZYDŁOWO
* działka nr 82
MARIANOWO, gm. Szydłowo
* działka nr 223
PAWŁOWO, gm. Szydłowo
* działka nr 143
NOSARZEWO BOROWE, gm. Szydłowo
* dzialka nr 111
KLUSZEWO, gm. Szydłowo
* działka nr 68
PURZYCE ROZWORY, gm. Szydlowo
* działka nr 118
* most dług.8,25m na Łydyni
KOŁAKI WIELKIE, gm. Grudusk
* działka nr 160
WIŚNIEWO, gm. Grudusk
* działka nr 128
http://www.mwkz.pl/images/Ciechanow/ciechan%C3%B3w%20zabytki%20nieruchome%20wpisane%20w%20gminach.pdf
W porównaniu z wpisem dotyczącym kolejki nasielskiej zapisy dość ograniczone. Zapewne wynika to z faktu, że w chwili wpisu kolejka funkcjonowała jako zwyczajne przedsiębiorstwo i chodziło o nie utrudnianie pracy. Nie zmienia to faktu, że wpis dotyczy właśnie "przestrzennego układu komunikacyjnego".


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: grzegorz_sykut on 25 Maja 2010, 20:39:57
Cytat: "tonsor"
Kolega obserwator ma rację, tak przez tych ludzi z tego zdjęcia kolejka taka jest jaka jest. Pan Burmistrz z Mławy miał ze mną rozmawiać o Gajkowskim, bo mam nagrania jak Gajkowski obrabia im dupę , jedną z jego współpracownic, Panie Pyzik nazwał kurwą, jest jeszcze wiele wątków jak Gajkowski dał innym do wiwatu, mam łącznie 35 nagrań z Gajkowskim, jego wypowiedzi odzwierciedlają pewną wypowiedż prezesa SKPL, że Gajkowski '' przy nas na samorządowców, przy samorządowcach na nas, przy miłośnikach na nas, przy nas na miłośników, obgaduje każdego po kolei''


Nikt przy zdrowych zmysłach nie pójdzie z Tobą na prawdziwą współpracę po takich słowach. Bo dzisiaj obsmarowujesz Gajkowskiego, wcześniej smarowałeś na SKPL ... Kto będzie następny?? Ja nie chciałbym współpracować z kimś kto wszystko opiera na mglistych mrzonkach i wzajemnych pomówieniach. Co najwyżej wykorzysta Cię do partyjnych rozgrywek a na koniec pożegna kopniakiem w d.....

Cytuj
Panowie ja mam lepsze zdjęcia tragicznego stanu lokomotywowni MKD, jak woda po ścianach się leje, jak jest brak szyb, brak zabezpieczenia przeciwpożarowego. W ogóle inne budynki nadają się tylko do rozbiórki bo grzyb tylko zniszczy zdrowie, a dach i ściany na głowę się zwalą. Chcę dodać, że od 2 lat teren w tym budynki MKD są nieoświetlone, tylko KOW- KOT, dzięki Panu G. ma prąd stałą miejscówkę na malarnię, kiedy nasze lokomotywy, parowozy, wagony, i układnice torów stają na świeżym powietrzu i gniją.


Wobec tego na czym chcesz budować tą świetlaną przyszłość MKD? Na stercie gruzu, bez pieniędzy (do tej pory nie powiedziałeś skąd pozyskasz środki na uruchomienie). Za flaszkę dla mechanika, flaszkę dla toromistrza?

Już 3 podmioty o dużo większych możliwościach porywały się na obsługę MKD poległy. Powiedź w czym jesteś od nich lepszy i jak chcesz przezwyciężyć problemy na których oni nie dali rady?

To tak tytułem kolejnej pracy domowej.


Tytuł: Re: MKD
Wiadomość wysłana przez: Marek Sz on 25 Maja 2010, 21:03:01
Cytat: "tonsor"
Panowie, ja myślę, że należy spróbować, uruchomić MKD z głową. Należy także szukać alternatyw dla kolejki na cały rok, i na różne okresy'' martwe''. Żeby kolejka działała należy usunąć osoby, które rzeczywiście blokują jej rozruch. [ciach cd]


Nadal nie podałeś argumentów uzasadniających ewentualną reaktywację. Z twoich postów przebija raczej chęć posiadania "własnej kolejki", takiej większej kolejki Piko, przy zerowej refleksji czemu miałoby to służyć.


Tytuł: Re: MKD
Wiadomość wysłana przez: maciej96 on 25 Maja 2010, 21:23:32
Cytat: "tonsor"
Kolega obserwator ma rację, tak przez tych ludzi z tego zdjęcia kolejka taka jest jaka jest. Pan Burmistrz z Mławy miał ze mną rozmawiać o Gajkowskim, bo mam nagrania jak Gajkowski obrabia im dupę , jedną z jego współpracownic, Panie Pyzik nazwał kurwą, jest jeszcze wiele wątków jak Gajkowski dał innym do wiwatu, mam łącznie 35 nagrań z Gajkowskim, jego wypowiedzi odzwierciedlają pewną wypowiedż prezesa SKPL, że Gajkowski '' przy nas na samorządowców, przy samorządowcach na nas, przy miłośnikach na nas, przy nas na miłośników, obgaduje każdego po kolei''.  Panowie ja mam lepsze zdjęcia tragicznego stanu lokomotywowni MKD, jak woda po ścianach się leje, jak jest brak szyb, brak zabezpieczenia przeciwpożarowego. W ogóle inne budynki nadają się tylko do rozbiórki bo grzyb tylko zniszczy zdrowie, a dach i ściany na głowę się zwalą. Chcę dodać, że od 2 lat teren w tym budynki MKD są nieoświetlone, tylko KOW- KOT, dzięki Panu  G. ma prąd  stałą miejscówkę na malarnię, kiedy nasze lokomotywy, parowozy, wagony, i układnice torów stają na świeżym powietrzu i gniją.


Jeżeli uważasz, że gdzieś doszło do niegospodarności, naruszenia prawa, to są do tego odpowiednie instrumenty. Forma pisemna do odpowiednich instytucji wystarczy. Trzeba tylko wiedzieć gdzie i co się chcie zgłosić. Z powyższej wypowiedzi widzę tylko chaos, z którego mogę wnioskować, że coś jest źle, ale co faktycznie?
Można pisać, że coś się ma, wie itp. ale najbardziej skuteczną formą jest pismo w wyważonym tonie, z przedstawionymi konretami i konkretnymi oczekiwaniami. Niestety trzeba też wiedzieć czego można oczekiwać w danej sytuacji. Wtedy takie działania mają sens.


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 25 Maja 2010, 22:32:20
Cytat: "obserwator"
- komercja czyli Bieszczady , SKPL, GKW , PTMKŻ , Rogów


 :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: No to się uśmiałem... bo ta komercja oznacza regularną harówkę za frajer, dokładanie własnej kasy i domykanie budżetu dobrowolnymi wpłatami miłośników z całej Polski*.

* - przy okazji jeszcze raz i tym kanałem dziękujemy za ostatnie wsparcie.


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: Leśny Dziadek on 25 Maja 2010, 22:42:32
Cytat: "tonsor"
nagrania jak Gajkowski obrabia im dupę , jedną z jego współpracownic, Panie Pyzik nazwał kurwą, jest jeszcze wiele wątków jak Gajkowski dał innym do wiwatu, mam łącznie 35 nagrań z Gajkowskim,


Stary, gdybym był kimkolwiek chętnym do współpracy z Tobą, to  po przeczytaniu takich kwiatków jak powyższe, chęć by mi odeszła w trybie natychmiastowym... Czy obrzucasz gównem ściany nie wiem  :???:   ale że obrzucasz gównem przy każdej okazji innych - widzę. Sorry, ale z takim podejściem jakie reprezentujesz - sądzisz, że ktokolwiek będzie traktował Cię poważnie?  Uważaj na księdza  -  jak Ci się odwidzi, i zaczniesz publicznie mu wtykać, że tylko 9786 pielgrzymów podesłał, miast obiecanych 10.000, to się wkurzy, do biskupa pojedzie, i taką ekskomunikę walnie, że nie pozbierasz się przez tydzień  :lol:

EDIT po chwili zastanowienia  -albo i klątwę rzuci? To taki skromny Kapral, jak się na mnie wkurwił 2 maja na Helu, poszedł se na plaże i rzucił klątwę. Ot tak, od niechcenia... No i co powiesz - po 10 minutach Wls'ka zadymiła na biało, a Walec wrzasnął "las się pali" (wyrzuciło płonącą sadzę na suchą ściółkę). Dwie godziny przestoju, i pół godziny szukania właściwego ustawienia sprzęgiełka pompy wtryskowej..

Klątwy na wąskim torze są skuteczne - uważaj!.


Panie i Panowie - czas by chyba zamknąć wątek, bo robi się niesmacznie.


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: emibe on 25 Maja 2010, 23:26:24
Jak widać pomysły zostały przedstawione. Już w zasadzie nic odkrywczego nie padnie.
Póki co, proponuję - zamiast zamykania, tym bardziej emocjonalnie nastawionym do MKD - ochłonięcie. Ewentualnie pozostaną jakieś poboczne dywagacje, jak te o zabytkach  :wink: czy gdzie powinna być baza.

Cytat: "2xm"
pdf z www.mwkz.pl
W porównaniu z wpisem dotyczącym kolejki nasielskiej zapisy dość ograniczone. Zapewne wynika to z faktu, że w chwili wpisu kolejka funkcjonowała jako zwyczajne przedsiębiorstwo i chodziło o nie utrudnianie pracy. Nie zmienia to faktu, że wpis dotyczy właśnie "przestrzennego układu komunikacyjnego".


Moje wykazy pochodziły z kobidz.pl A te z MWKZ są jakieś niespójne, co delegatura / powiat / gmina to inny system opisywania. Z tej listy wynikałoby, że sama działka jest zabytkiem  :shock:
Jeśli więc jest układ przestrzenny, to nawet lepiej. Będzie ciężej rozparcelować - co nie znaczy, że Mława uratowana.


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: tonsor on 25 Maja 2010, 23:31:11
Panowie, ja  do księdza nic nie mam, nawet niech będzie 1000 pielgrzymów, a nawet 0, trudno i takie rzeczy mogą się zdarzyć, ja do księdza pretensji mieć nie będę . Co do Gajkowskiego i SKPL mam ich wiele, jeśli ja zapieprzam na kolejce, a Gajkowski obrabia mi tyłek u innych, to co mam dać się obrażać i pozwolić mu na to. Jeśli SKPl, oskarzą mnie o kradzież zwór i wiązarów od parowozu, i mam prze to nieprzyjemności z policja i wezwania, plus tego Gajkowski sę nieoficjalnie dolącza to co mam robić? Miałem to szczęście, że żadna z tych niby kradzieży nie była moim dziełem, owe wiązary leżały na lokomotywowni, a zwory SKPL sobie wziął . Jeszcze do tego Gajkowski straszy mnie, że razem z burmistrzem i Wiśnieskim z Escortu, oraz policją zapierdo... , zastrzelą na stacji. Na to mam nagrania. Co mam robić, no ktoś z panów filozofów racjonalistów niech mi powie.


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 25 Maja 2010, 23:42:29
Cytat: "tonsor"
a zwory SKPL sobie wziął


 :shock: A to co ja kiedyś odwoziłem to co? może jednak upłynnienia występowały gdzie indziej niż w samym SKPL... Z tego co się orientuję, to SKPL był jedynym poważnym podmiotem o odpowiednim potencjale i został upupiony przez MKoli co sami chcieli się kolejką bawić + przedsiębiorcze osoby co wiele dobra na złom pchało zgłaszając to później jako kradzież... ech długo by pisać.


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: tonsor on 25 Maja 2010, 23:48:12
panowie ja wiem swoje, powie mi  gdzie podziało się 6 sztuk transporterów za SKPL, które rzekomo pojechały na remont do Zbierska, Gajkowski powiedział, że SPL to mafia i, że im nic nie zrobią za to.


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: kalito on 25 Maja 2010, 23:51:41
No i tonsor próbowałeś zacząć ładnie, próbowałeś jak mniemam pokazać "środowisku", że jesteś konkretnym partnerem godnym rozmowy i współpracy, a wyszło jak zwykle.

Temat zamykam, a kolegę Tonsora naprowadzam jeszcze raz na poprawne tory: idź do prokuratory z tym tematem.

Cierpliwość moja jest wielka, ale jeszcze dwie porady odnośnie instytucji typu prokuratura i ona się skończy. Uprzedzam jakby co  :???:


Tytuł: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 25 Maja 2010, 23:54:22
Nie chce mi się szukać po Twoich wypowiedziach, lecz w końcu zastanów się co piszesz...

Najpierw wyklinasz Gajkowskiego a potem piszesz:

Cytat: "tonsor"
Gajkowski powiedział


i ufasz słowom przez niego wypowiadanym...

albo, albo

Czyli albo wypij z nim piwko i razem róbcie, albo zapomnij o jego opowieściach i działaj na własna rękę, tylko wówczas zapomnij o tekstach takich jak wyżej.