Świat kolejek wąskotorowych

NIECZYNNE => Mławska Kolej Dojazdowa => Wątek zaczęty przez: Phinek on 31 Lipiec 2010, 21:40:44



Tytuł: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 31 Lipiec 2010, 21:40:44
Spójrzmy prawdzie prosto w oczy i zastanówmy się co było, co jest i co dalej...

Było

Kiedyś dawno dawno temu... Mława miała potężne zaplecze i prowadziła naprawy dla siebie, ale i tez na zewnątrz. Przecież to właśnie Mława była zapleczem remontowym dla Nasielska. (Dlatego Nasielsk nie ma żadnych szans bez prężnie działającej Mławy - no chyba, że jako kolej drezynowa). Stąd Mława miała (i ma) potężne zaplecze w postaci mnóstwa budynków. W tych budynkach było wiele maszyn i tłum ludzi je obsługujące.

Tak przy okazji ma ktoś plan, czy chociaż schemat stacji?

Jest

Trawa po pas. Kilka zawalonych budynków. Inne wybebeszone z maszyn, a nawet czasem z instalacji. Kilka jeszcze się kupy trzyma, choć już tu i ówdzie szyby w oknie brak. Jedyny bardziej zadbany budynek to wagonownia która po pierwsze jest najmłodsza, po drugie jest w użytkowaniu przez firmę zewnętrzną. Niby coś się dzieje ale...
- kursów nawet nieregularnych brak
- Lydka nadyma się plandeką w Przasnyszu
- jeden Lxd2 również w Przasnyszu totalnie niszczeje
- jeden z wagonów rumuńskich jest na hali, drugi w Przasnyszu z licznymi śladami wandalizmu
- transportery porozsiewane po całej stacji
- tabor ZN totalnie zgonowaty + jeden z ZN owych wagonów bez wiedzy ZN wywieziony do Przasnysza

Będzie?

...

No właśnie co będzie? Czy ktokolwiek jest w stanie przewidzieć jakąkolwiek przyszłość Mławy?
Może tak na prawdę to co było kiedyś potęgą warsztatową teraz jest balastem? Może po prostu kolejka turystyczna winna mieć lokomotywownię nie większą niż.. by móc się sensownie rozwijać? Może właśnie ten ogrom terenu, torów, budynków nie jest tylko przykrym wspomnieniem wielkości, która już nie wróci.
Nie wróci, bo MuzKol nie będzie zlecać napraw swoich parowozów, bo nie trzeba będzie napraw dla Nasielska robić... bo nie będzie brutta jak kiedyś.
Jest płacz nad transporterami... a czy choć jeden jest tam teraz potrzebny?... no dobrze jeden pod SM03 się przyda... a reszta? Przecież turystów się na nich nie przewiezie?
...

Jak widać temat rzeka...

Może paradoksalnie to Miłośnicy wykopali grób tej kolejce... Może zamiast kurczowo ratować każdą cegłę i każdy gwóźdź lepiej opracować plan ile stacji jest potrzebne a ile lepiej wynająć dla kasy... ba może nawet dla reszty kolejki rozebrać część torów, sprzedać 20 transporterów, wydzierżawić połowę stacji... zdobyć chociaż kasę na wkład własny do tego wspaniałego projektu co to miał ruszyć, a jakoś o nim nie słychać...

....

No to się rozpisałem... wiem, że jadę po brzytwie, i zaraz będzie ostre rzucanie mięchem... ale ciekaw jestem czy ktokolwiek ma jakąkolwiek wizje tego co dalej... (Czy robimy zrzutkę na baterie paluszki, czy zwijamy PIKO do pudełka ?)


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: grzegorz_sykut on 31 Lipiec 2010, 21:55:38
Postępowanie jest rozsądne pod warunkiem że, podejmiesz dobre decyzje i zarobione w ten sposób pieniądze spożytkujesz rozsądnie. Ja stawiałbym tutaj na inwestycję w promocję, przemyślany plan marketingowy oraz zbudowanie czegoś pod klienta a nie miłośników. Mówiąc krótko sprawienie, żeby te pieniądze generowały kolejne a nie były tylko przejedzone.
Pytanie tylko ilu mamy na wąskich torach rozsądnych menagerów potrafiący wyjść poza schemat burdelzugu na ognisko z kiełbasą i disco polo?


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 01 Sierpień 2010, 09:21:12
A ja stawiał bym na to, aby cały ten pieprznik jak najszybciej zlikwidować. Może wtedy więcej ocaleje lub/i będzie mogło zasilić istniejące koleje, ot choćby w postaci zapasu podkładek P1s, czy części lokomotywy.
Przez 8 lat Mława szła po krzywej której nachylenie w kierunku totalnej destrukcji systematycznie zwiększało się. Mława nie jest i nie będzie atrakcją turystyczną pomimo wydawanego przez niektórych osądu, że "tam jest tak pięknie" i chyba najłatwiej było by przenieść do Mławy stolicę Polski aby zapewnić napływ turystów jeśli kolej miała by dla nich żyć. Nie ma zaplecza warsztatowego, jest jedna zdewastowana lokomotywa, nie ma kadry - czym, kim i dla kogo wozić towary? Itd, itp.

Niech miłośnicy się kłócą, godzą, branzlują. W Mławie nic się nie zmieni, bo taka jest kolej rzeczy. Umrze jak Nasielsk, Stargard, Hrubieszów, cześć Koszalina, Nałęczowa, Ełku, Jędrzejowa, Grójca, Gryfic, Kalisza, Śmigla i wielu innych kolei. Bo takie jest to życie podłe.


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 01 Sierpień 2010, 09:42:33
Taka dygresja na temat...

Przez 8 lat Mława szła ... w kierunku totalnej destrukcji ... nie ma kadry

To jest jedno z najważniejszych stwierdzeń... zwróćcie uwagę, że np. zabytkowe kopalnie na śląsku były uruchamiane wraz z przejętą załogą... kiedyś górnik-dziś przewodnik. To szło praktycznie z marszu.
8 lat Mławskiego przestoju oznacza, ze gro dawnych pracowników jest na zasłużonych emeryturach, zaś młodsi się przebranżowili i mają kolejkę w głębokim poważaniu. Skutek jest taki, że skoro SKPL miał problem ze skompletowaniem obsady pociągu, to taki sam problem, tylko jeszcze większy będzie jutro.

Bardziej drastyczny przypadek jest np. w dawnym Norblinie - tam minęło 25 lat od produkcji, więc większość pracowników poumierało, a ci co żyją już sami nie pamiętają czym się różni waga od prasy... tym większe problemy nawet z samą konserwacja maszyn.


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 01 Sierpień 2010, 09:55:16
Ciągnąc dalej...

Tak, Panowie. Nie upierajmy się, że kolej to tory, wagony i lokomotywy. Kolej to przede wszystkim ludzie. Ich zabrakło od początku. Spory, czyje były błędy w zarządzaniu: czy popełnione przez "wizjonerów" bujających w obłokach, czy przez "kanibali" dążących do zarobku, mają takie znaczenie jak okadzanie/ganienie umarlaka, czyli są działaniami pro forma dającymi jedynie żyzny grunt do internetowych awantur. Panowie, w Mławie nie było i nie ma ludzi i tego nic nie zmieni. Skąd moja sceptyczna wypowiedź? Bo 8 lat stoi za nią.


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: tonsor on 01 Sierpień 2010, 16:33:58
Panowie, jest szansa, tylko należy wziąć się do roboty, my miejscowi możemy to zrobić, tylko nie nam dadzą tam wejść, niech też będzie zewnętrzny nadzór i audyt złożony z doświadczonych kolejarzy, bądź też miłośników kolei.


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: Marek Sz on 01 Sierpień 2010, 20:04:52
Panowie, jest szansa, tylko należy wziąć się do roboty, my miejscowi możemy to zrobić, tylko nie nam dadzą tam wejść, niech też będzie zewnętrzny nadzór i audyt złożony z doświadczonych kolejarzy, bądź też miłośników kolei.

Jak szansa? Nie ma ludzi, nie ma taboru, nie ma pomysłow, nie ma koncepcji itd. Zejdź na ziemie


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 01 Sierpień 2010, 20:19:39
Tu brakuje  mądrości, energii i samozaparcia Pawła Gajdzicy. Taki Gajdzica-bis mógłby być jeszcze jakąś szansą dla Mławy.


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 01 Sierpień 2010, 21:16:56
Panowie, jest szansa, tylko należy wziąć się do roboty, my miejscowi możemy to zrobić, tylko nie nam dadzą tam wejść, niech też będzie zewnętrzny nadzór i audyt złożony z doświadczonych kolejarzy, bądź też miłośników kolei.

Masz jakiś plan działania gdybyś miał taką możliwość?? Przedstaw szczegóły.


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: janeczek on 01 Sierpień 2010, 21:43:09
Tu brakuje ......


Takiego działania. Na przykład.

http://www.buntbahn.de/modellbau/viewtopic.php?p=271467


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 01 Sierpień 2010, 21:46:05
Andrzeju, popatrz tu: http://750mm.pl/index.php?topic=2983.0 i nie zaczepiaj Tonsora. Temat ma wyraźny tytuł: Mława - dawniej, dziś, ... więc albo spożytkuj swój post wypowiadając opinię w kwestii tytułowych ..., albo... i tu zostawię niedomówienie.



Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: kgrid on 02 Sierpień 2010, 10:31:46
Źle jest, ale nie jest tragicznie. Nie ukrywajmy że każde kolejki mają swoje tajemnice. Pewne rzeczy celowo nie są mówione na zewnątrz ażeby nie wywołać niepotrzebnego zamętu. Pomimo iż myślicie iż w Mławie teraz prawie nic się nie dzieje, to dzieje się. O wiele więcej niż rok temu. Póki są ludzie, są szanse. Ludzi jest garstka. Ale to co ta garstka robi, napewno nie jednego zaskoczy. Ja osobiście czekam na dalszy rozwój sytuacji, konkrety i zamierzenia są, kroki również są poczynione. Ale żeby krok ostateczny o nazwie "ciufcia jedzie" został postawiony... potrzeba tylko jednej rzeczy od decydentów. I nie jest to bynajmniej kasa.


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: tonsor on 02 Sierpień 2010, 15:39:03
Ja uważam, że należy ludziom należy przedstawiać nawet złe zasady działania wyczerpanego mechanizmu, jeśli coś jednak wstrzymujemy to zasada dyktuje każdy krok, czasu nie cofniemy, ale idee tak, wtedy i My zwyciężymy ten zaś mechanizm owy wspomniany przeze mnie skłania się i opada z sił, a mechanizm ma niezrozumiały pospiech, jest bezlitosny, dlatego cała wstecz, a wtedy uzyskujemy retardację. W wyniku tego zatrzymujemy mechanizm, zauważamy błędy, korygujemy, dokonujemy abicio części, czasami w wyniku małej naprawy dochodzi do aberratio, ale to tak zdarza się przy pośpiechu. Dlatego myślę, że puszczamy mechanizm do przodu, czas podąża dalej na usprawnionym mechanizmie, system ten sprawdza się, cóż tylko czas Aeternitas uzyska, lecz i tak wyjdziemy na plusie, tak samo jak kolejka.


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: grzegorz_sykut on 02 Sierpień 2010, 16:06:24
Spróbuj napisać to jeszcze raz ale bardziej dbając o składnie i logikę wypowiedzi niż stosowanie trudnych wyrazów i językowych zapożyczeń. To nie forum krasomówcze a grupa pasjonatów kolejowych.


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 02 Sierpień 2010, 23:30:23
Nie jestem w stanie napisać tak skomplikowanego zdanie podrzędnie, nadrzędnie, wielokrotnie złożonego... więc wyjdę na totalnego chama i zapytam wprost:
- W jakim stanie jest tabor na dzień dzisiejszy i jakie są plany uruchomienia?
- Czemu gdy wałęsałem się po Przasnyszu, czy też po Mławie, to pies z kulawą nogą się nie zainteresował
- Czy nie sądzicie, że równie dobrze tak jak ja nie niepokojony przez nikogo robiłem zdjęcia przedziału silnikowego, to równocześnie ktokolwiek inny może spokojnie dewastować, rozkradać... sypać piach w panewki?

Czemu tabor stoi totalnie porzucony? Dla mnie jest to brak wizji... lub lekkomyślność.


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 03 Sierpień 2010, 15:05:09
Taka dygresja na temat...

To jest jedno z najważniejszych stwierdzeń... zwróćcie uwagę, że np. zabytkowe kopalnie na śląsku były uruchamiane wraz z przejętą załogą... kiedyś górnik-dziś przewodnik. To szło praktycznie z marszu.

Wybaczcie offtopa, ale muszę sprostować.
Aktualnie na Górnym Śląsku są 3 zabytkowe kopalnie: jedna cynku, ołowiu i srebra w Tarnowskich Górach i dwie węgla w Zabrzu (Królowa Luiza i Guido).

Kopalnia w Tarnowskich Górach została zamknięta jeszcze w okresie międzywojennym, zaś główny szyb Anioł (dawniej Adolf) zaraz po wojnie zasypany. Prace nad jego ponownym zgłębieniem oraz utworzeniem ekspozycji podjęto dopiero w drugiej połowie lat pięćdziesiątych.

Kopalnia Guido w Zabrzu, nim została muzeum, była (pod nazwą M-300) kopalnią doświadczalną, dopiero po zakończeniu tejże doświadczalnej działalności przekształconą przez spółkę węglową w muzeum. Kopalnia nie miała jednak własnej wentylacji - była wentylowana przez Kopalnię Makoszowy. W związku z rozpoczętą likwidacją części KWK Makoszowy zaprzestano wentylacji kopalni Guido - została ona całkowicie zamknięta, a spółka węglowa rozpoczęła przygotowania do jej likwidacji - zasypania szybów. Tylko zdecydowana postawa władz Zabrza oraz Woj. Śląskiego zapobiegła temu. Oba podmioty zawiązały spółkę, która przejęła kopalnię M-300 i wyłożyła kasę na budowę wentylacji.

Kopalnia Królowa Luiza działa w oparciu o płytkie chodniki (max 30 m pod powierzchnią terenu), dostęp do niej zapewnia upadowa (pochyły chodnik, którym schodzi się do kopalni z powierzchni ziemi jak do dużej nory. Zaś będąca chlubą Zabrza i kopalni czynna maszyna parowa na szybie Carnall kręci się sobie a muzom, bo szyb od lat zasypany, nie ma czego wyciągać.
No, dla precyzji dodam, że ostatnimi czasy został ponownie zgłębiony do głębokości około 50 m celem udostępnienia wejścia do podziemnej sztolni transportowej, która służyła niegdyś do odwadniania kopalń i podziemnego transportu urobku łodziami.
Sztolnia ta nosi prusko-barokową nazwę Główna Kluczowa Sztolnia Dziedziczna.

Jeśli zaś chodzi o przykłady zagraniczne, to słynna w całym świecie kopalnia Zollverein w Zagłębiu Ruhry, choć po zaprzestaniu wydobycia zachowana w stanie nienaruszonym, też nie zaczęła funkcjonować jako zabytkowa od razu - transformacja trwała latami.

Koniec offtopa.


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 03 Sierpień 2010, 15:09:02
Ale tak czy inaczej górników nie musieli importować z innego rejonu czy też wykształcić od zera...

Skąd znajdziesz teraz załogę dla Mławy?


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: gajos on 15 Maj 2012, 18:18:13
Odrobina Ciechanowa:
http://images45.fotosik.pl/428/486464cc16bcfce8.jpg (http://images45.fotosik.pl/428/486464cc16bcfce8.jpg)
http://i43.tinypic.com/1118l5u.jpg (http://i43.tinypic.com/1118l5u.jpg)
http://i41.tinypic.com/4kwq4x.jpg (http://i41.tinypic.com/4kwq4x.jpg)
Ul. Sienkiewicza
http://i40.tinypic.com/11ghbpf.jpg (http://i40.tinypic.com/11ghbpf.jpg)
Pociąg w stronę Krasnego
http://i41.tinypic.com/23moumu.jpg (http://i41.tinypic.com/23moumu.jpg)

Pozdrawiam


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: Polmatte on 19 Maj 2012, 00:12:14
Fotki powalajace, z ktorego roku? Zrodlo?


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: gajos on 19 Maj 2012, 12:32:20
Lata 80-te.
Żródło? Czasem warto zaglądać na regionalne fora :)
http://arch.ciechanow.net.pl/forum/viewtopic.php?t=12&start=0 (http://arch.ciechanow.net.pl/forum/viewtopic.php?t=12&start=0)


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 19 Maj 2012, 19:07:04
Gajos, na przyszłość jak na coś takiego trafisz, to od razu dawaj link ;).
Swoją drogą rozczulił mnie jeden z komentarzy z grudnia 2008 dotyczący uruchomienia kolejki:
Cytuj
...bo w Mławie nie ,,gadają'' tylko ,,robią'' swoje...
::)


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 21 Maj 2012, 12:35:48
Kolega Tonsor podesłał link do ciekawego filmiku z sesji ślubnej z Mławą w tle: Dorota i Darek on Vimeo (http://vimeo.com/42223824)


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: janeczek on 21 Maj 2012, 14:35:45
Wąsko i zardzewiale na tej nowej drodze ......  ;)


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: mz on 21 Maj 2012, 20:41:22
Dziś przejechałem się zobaczyć stację wąskotorówki.
Co się okazało - latarnie na terenie stacji się święcą. Czyżby ktoś urzędował ?



Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: Łowca on 21 Maj 2012, 23:32:35
Zapewne pewna osoba której pseudo nie wymienię, ktokolwiek inny tam się pojawi ryzykuje przebiciem opon albo innymi przygodami...


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: Harry Potter on 22 Maj 2012, 11:44:34
Dlatego ile kroć jestem w Mławie na samą stacje na Wólce nie zaglądam- szczerze to tylko dlatego by się nie wk....ć.
Ponad to póki co dałem sobie spokój z jakimikolwiek robotami na kolejkach jako wolontariusz (fakt wiele tego nie było z różnych powodów) bo mam ważniejsze sprawy związane z codziennością.
Ot proza życia...




ps. żeby tylko tu znowu do pyskówek nie doszło :-X


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: mz on 22 Maj 2012, 12:40:52
Planuję z kolegą zrobić petycję i pozbierać podpisy w szkole. Tylko czy to coś da ...


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: KLAN PALUCHOWSKICH on 22 Maj 2012, 13:22:51
Planuję z kolegą zrobić petycję i pozbierać podpisy w szkole. Tylko czy to coś da ...

Do kogo ? O co ?

Czy to coś da? Przejrzyj wszystkie posty z tego działu i sam sobie na to pytanie odpowiesz.


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: mz on 22 Maj 2012, 13:49:34
Do burmistrza o renowację kolejki...


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: Harry Potter on 22 Maj 2012, 14:06:29
To mimo wszystko przepraszam, że tak brutalnie, ale:
1)Burmistrz odpowie, że MKD jest poza jego odpowiedzialnością ponieważ aktualnie cała linia jest we władaniu Wójta gm. Krasne
  (po części jemu chwała, że się zlitował nad kolejką i w papierach przedłuża jej agonie- może coś kiedyś (tia...)...)
2)On chciał już wielokrotnie dobrze a wyszło jak zwykle...
3)Są bardziej pilne sprawy...
4) nie mam pomysłu ale życie pewnie coś wymyśli...


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: mz on 22 Maj 2012, 14:10:49
Właściwie to racja. Ale kolejka jest na terenie Mławy więc burmistrz powinien odpowiadać za jej stan.


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: KLAN PALUCHOWSKICH on 22 Maj 2012, 14:22:35
Właściwie to racja. Ale kolejka jest na terenie Mławy więc burmistrz powinien odpowiadać za jej stan.
Jest też na terenie powiatu Mławskiego i gmin przez które przebiega.

Cały czas, brutalnie i do zdarcia gardła będę stawiał pytania: Po co? Za co? Zwróć uwagę na to jak duże problemy mają chłopaki w Krośniewicach, sytuacja moim zdaniem analogiczna do Mławy tylko, że o potencjalnego klienta łatwiej bo ma bliżej (Łódź).


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: Harry Potter on 22 Maj 2012, 16:28:16
Trafnie powiedziane Klanie... ale nie zniechęcajmy młodszego kolegi który jest początkującym w tej trudnej branży...


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: Ptr on 22 Maj 2012, 16:53:41
Tak jak wcześniej pisałem - przygotuj najpierw jakiś realny plan działania (*), zbierz chętnych do pomocy ludzi i dopiero idź tak przygotowany na jakiekolwiek rozmowy z burmistrzem czy innymi odpowiedzialnymi z  kolejkę osobami - właściwszy chyba będzie LOT PM (http://www.mazowszeturystyka.net.pl/), bo to właśnie oni przejęli (?) kolejkę wraz z gminą Krasne. Mimo to, sądząc po wcześniejszych próbach, i tak będzie pewnie trudno przekonać właściwe osoby do waszego pomysłu. Niemniej jednak życzę wam sukcesu. Jeżeli będziecie mieli dostatecznie dużo samozaparcia i odporności na urzędnicze ściany to może wam się udać ;)

*) realny - znaczy z jasno określonymi potrzebami, źródłami środków na realizacje (jeżeli to możliwe to  niekoniecznie muszą być finansowe - np zasoby ludzkie gotowe pomóc wyciąć krzaka, zbudować/naprawić drezynę itp), oraz z jasno określonymi planowanymi efektami waszej pracy - przykładowo "udrożnienie 3 km toru od ... do ..., zapewnienie drezyny ręcznej oraz osób do obsługi, realizacja do dnia XX.YY.20ZZ".


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: mz on 22 Maj 2012, 16:58:51
no właśnie czytając forum widzę, że było wiele prób i niestety były nieudane.


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 22 Maj 2012, 21:47:33
Szczerze? Może to brutalne...

Rozebrać i obdzielić tym przybytkiem kolejki istniejące zanim nie zrobią tego miłośnicy złomu i inni obywatele.


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 22 Maj 2012, 21:59:13
A propos miłośników złomu (a może innych obywateli?)...

2012-03-06:

Nasz@Mława: Grasował na terenie Mławskiej Kolei Dojazdowej (http://naszamlawa.pl/grasowal-na-terenie-mlawskiej-kolei-dojazdowej,news,3113,aktualnosci.html)
Cytuj
Mławscy policjanci 4 marca przy ul. Brackiej zatrzymali mężczyznę, który włamał się do lokomotywowni Mławskiej Kolei Dojazdowej. Do zdarzenia doszło w niedzielę wieczorem, około godz. 20.30. Sprawca włamał się do zamkniętego na kłódkę budynku lokomotywowni.

- Nim zdołał cokolwiek wynieść, został zatrzymany wewnątrz budynku przez interweniujący patrol policji – informuje Anna Gorczewska, oficer prasowy mławskiej policji.

Zatrzymany to 38- letni mieszkaniec powiatu mławskiego. Postępowanie prowadzi KPP w Mławie.


Axel, nie prowokuj ;).


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 22 Maj 2012, 23:03:57
Czarna prawda. Mławy nic juz nie uratuje bo jej istnienie jest po prostu niesensowne, niczym nie uzasadnione, dlatego uważam że powinno się tę agonię skrócić. Eutanazja. Nie ma co prowokować ani płakać mikolsko bo to prawo rynku. Ani tam ekipy, ani taboru, ani zabytków do zwiedzania, ani chęci władz do ratowania kolejki. Więc zanim podzieli losy Nasielska lepiej zrobić z niej użytek. Czy się to mikolom podoba czy nie.


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: Ptr on 23 Maj 2012, 00:08:32
I tak, jak to pisałeś już dzisiaj, mikole to tylko foco zamiast wziąć się za robotę - w Mławie np ;)


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 23 Maj 2012, 00:10:32
@ Axel
Wiesz, że ta dyskusja była już prowadzona wielokrotnie i nigdy z niej nic pozytywnego nie wynikło. Zaczynanie jej po raz kolejny nie ma absolutnie żadnego sensu:
1. Likwidacja jednej kolejki nie jest w stanie w żaden sposób pomóc w uratowaniu innych. Może jedynie dać zarobek PKP SA. i kilku podmiotom zajmującym się obrotem złomem *.
2. Kolejką zarządza Gmina Krasne (czy co tam innego) i będzie tak, dopóki urzędnikom ostatecznie się nie znudzi (chyba, że w końcu nastąpi ten wyczekiwany przez niektórych koniec świata).
3. Konserwator trzyma łapę i dopóki całość nie zmieni się w stertę gruzu - nie odpuści tak łatwo. To jednak nie Nasielsk, i daleko (jeszcze) do tego stanu. Zresztą, odpuszczenie Nasielska wzmacnia w pewnym stopniu pozycję Mławy jako ostatniej kolei wąskotorowej w tej części Mazowsza.

Czas zweryfikuje wszelkie plany. Let it be...**

* Tu, gdybym był złośliwy (lub zawistny) dodałbym: i ewentualnie handlarzom taborem wąskotorowym.
** Był to ostatni singel The Beatles wydany przed oficjalnym rozpadem zespołu.


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 23 Maj 2012, 13:40:11
Czarna prawda. Mławy nic juz nie uratuje bo jej istnienie jest po prostu niesensowne, niczym nie uzasadnione, dlatego uważam że powinno się tę agonię skrócić. Eutanazja. Nie ma co prowokować ani płakać mikolsko bo to prawo rynku. Ani tam ekipy, ani taboru, ani zabytków do zwiedzania, ani chęci władz do ratowania kolejki. Więc zanim podzieli losy Nasielska lepiej zrobić z niej użytek. Czy się to mikolom podoba czy nie.
Przesadzasz. Jakiś tabor jest. Może i ludzie by się znaleźli jak by była szansa na uruchomienie kleiki. Władza się zmienia co jakiś czas. Skąd wiesz ze po wyborach władza nie będzie bardziej przychylna kolejce?? Zezłomować zawsze można. Odbudować później już nie jest tak łatwo i jak na nasze warunki raczej niemożliwe zwłaszcza przy tak długim szlaku.

A co by było gdyby w 96 roku pocięto tory na żuławach?? Dziś nikt by tego nie odbudowała. Tam taboru nie było. W Koszalinie podobnie.


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: KLAN PALUCHOWSKICH on 23 Maj 2012, 14:17:01
1. Likwidacja jednej kolejki nie jest w stanie w żaden sposób pomóc w uratowaniu innych. Może jedynie dać zarobek PKP SA. i kilku podmiotom zajmującym się obrotem złomem *.
PKP be, handlarze be ale lokalna żuleria regularnie rozkradająca kompletne maszyny np. w Przasnyszu, już OK?
Oczywiście rodzi się pytanie czy z likwidacji Mławy którakolwiek kolej byłaby w stanie skorzystać? Czy znalazłyby się stosowne środki na zakupy/transporty etc. Sam widzę jak wielkim problemem finansowym dla nas jest sprowadzenie 20 ton szyn które dostaliśmy za darmo.

W przypadku Mławy jak i innych padających inicjatyw nie ma łatwych odpowiedzi i łatwych decyzji, jak byśmy nie kombinowali będzie źle.


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 23 Maj 2012, 16:10:34
Cytuj
Oczywiście rodzi się pytanie czy z likwidacji Mławy którakolwiek kolej byłaby w stanie skorzystać?
O to właśnie mi chodziło. Nie było w mojej wypowiedzi żadnych podtekstów. Nie jestem złośliwy ani zawistny ;). Rozumiem dlaczego PKP rozbiera nieużywane linie, nie dziwi mnie to i nie oburza. Nie musi mnie to jednak cieszyć...


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: gajos on 23 Maj 2012, 19:13:30
Przy okazji tematu obdzielania przybytkiem, czy wiadomo kto śmiga po szynach pochodzących z rozbiórki Nasielskiej?


Tytuł: Odp: Mława - dawniej, dziś, ...
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 23 Maj 2012, 22:54:46
@ Axel
Wiesz, że ta dyskusja była już prowadzona wielokrotnie i nigdy z niej nic pozytywnego nie wynikło. Zaczynanie jej po raz kolejny nie ma absolutnie żadnego sensu:
1. Likwidacja jednej kolejki nie jest w stanie w żaden sposób pomóc w uratowaniu innych. Może jedynie dać zarobek PKP SA. i kilku podmiotom zajmującym się obrotem złomem *.
2. Kolejką zarządza Gmina Krasne (czy co tam innego) i będzie tak, dopóki urzędnikom ostatecznie się nie znudzi (chyba, że w końcu nastąpi ten wyczekiwany przez niektórych koniec świata).
3. Konserwator trzyma łapę i dopóki całość nie zmieni się w stertę gruzu - nie odpuści tak łatwo. To jednak nie Nasielsk, i daleko (jeszcze) do tego stanu. Zresztą, odpuszczenie Nasielska wzmacnia w pewnym stopniu pozycję Mławy jako ostatniej kolei wąskotorowej w tej części Mazowsza.

Czas zweryfikuje wszelkie plany. Let it be...**

* Tu, gdybym był złośliwy (lub zawistny) dodałbym: i ewentualnie handlarzom taborem wąskotorowym.
** Był to ostatni singel The Beatles wydany przed oficjalnym rozpadem zespołu.



Mi tam zamknięcie kolejki do sprzedaży taboru do niczego nie jest potrzebne. Ale za to stanowczo wolę żeby cokolwiek trafiło na czynne linie jak na kieliszki chleba lokalnych żuli.