Tytuł: Kolejne zamknięcia Wiadomość wysłana przez: obserwator on 19 Sierpień 2010, 09:57:27 Witajcie ,
mam kilka newsów z SKPL ( z samej góry ) , niestety złych : - zapadła decyzja zarzadu w wycofaniu się z prowadzenia kolejnych dwóch wąskich torów przez SKPL : a) Przeworskiej KD - makabryczne wyniki ekonomiczne b) Śmigielska KD - wojna z gminą o podatki , w zasadzie o wszystko - gmina ma swój pomysł na kolejkę , najpierw rozwaliła bar na dworcu instalując tam Policję , teraz chce likwidacji przewozów towarowych i planowych osobowych - tłumaczy się ze turystyka to przyszłosc a tak naprawdę chodzi o przedwyborcze załatwienie kilku stołków dla kolegów z partii. W SKPL-u robią to z ciężkim sercem ale nie ma wyjscia , Tytuł: Odp: Kolejne zamknięcia Wiadomość wysłana przez: buczek_pkp on 20 Sierpień 2010, 00:36:30 Rozumiem sytuacje Przeworskiej KD, ale jakoś nie moge zrozumieć Śmigielskiej KD... kolej mająca przewozy pasażerskie i towarowe, świetne jedzienie na stacji itd... I ma upaść.. Jakoś w to nie wierze...
Tytuł: Odp: Kolejne zamknięcia Wiadomość wysłana przez: 2xm on 20 Sierpień 2010, 02:10:46 Cytuj W dniu wczorajszym sprawa naliczonego SKPL-owi podatku od nieruchomości śmiegielskiej kolejki znalazła szczęśćliwy finał - Rada Miejska w Śmiglu przyznała stowarzyszeniu dotację w wysokości równej podatkowi od nieruchomości. http://750mm.pl/index.php?topic=2723.msg32725#msg32725 Wystarczy, że tym razem samorząd powie "nie" zamiast "tak" i SKPL jest - i do tego głęboko. "Na władze nie poradze..." Tytuł: Odp: Kolejne zamknięcia Wiadomość wysłana przez: obserwator on 21 Sierpień 2010, 08:44:38 ale to nie SKPL jest w głebokiej d....( dla nich chyba nawet lepiej nie trzeba dokładać !!! ), ale kolejka , my miłosnicy - bo jak narazie samorządy nigdzie nie powaliły nas realizowaniem szumnych wizji ( Mława, Krosniewice itd )
Tytuł: Odp: Kolejne zamknięcia Wiadomość wysłana przez: Ptr on 21 Sierpień 2010, 08:52:13 SKPL był by w wiadomo czym jeśli musiał by zapłacić podatek, a nigdy nie wie czy taka konieczność nastąpi czy nie. Wszystko zależy od tego jak urzędnikom miejskim zechce się skierować kciuk decydujący o udzieleniu bądź nie łaski - czyli dofinansowania na podatek. Jak będzie do dołu to dobiją kolejkę :-\ O to raczej chodziło 2xm.
Tytuł: Odp: Kolejne zamknięcia Wiadomość wysłana przez: obserwator on 30 Sierpień 2010, 11:29:58 Potwierdzenie :
http://www.skpl.kalisz.pl/news.shtml Tytuł: Odp: Kolejne zamknięcia Wiadomość wysłana przez: Shaggy on 30 Sierpień 2010, 19:07:28 Cytuj Potwierdzenie : [url]http://www.skpl.kalisz.pl/news.shtml[/url] No ale przecież na Przeworskiej KD jeździ dużo ludzi, z tego co wiem z 6 kontenerów z węglem były przewiezione, specjalnych pociągów było też kilka/kilkanaście więc chyba aż tak straszna sytuacja nie jest ? Chyba że chodzi o torowisko... Tytuł: Odp: Kolejne zamknięcia Wiadomość wysłana przez: Alois Pietrucha on 01 Wrzesień 2010, 20:27:55 Ale gdzie na stronie SKPL jest info o planowanym zawieszeniu ruchu na ŚKD? Wprost przeciwnie, widzę że pisze o planowanym ożywieniu..
Tytuł: Odp: Kolejne zamknięcia Wiadomość wysłana przez: brok on 11 Październik 2010, 09:38:08 Głos Wielkopolski: ŚMIGIEL - Kolejka coraz bardziej turystyczna
Malejące wpływy sprawiają, że przyszłość Śmigielskiej Kolejki Dojazdowej jest zagrożona. Może to spowodować zaniechanie działalności liczącej sobie 110 lat wąskotorówki, która w tej chwili jako jedyna w Wielkopolsce utrzymuje stałe połączenia pasażerskie oraz przewozy towarowe. Wydaje się, że w niedalekiej przyszłości kolejka będzie wyłącznie atrakcją turystyczną. Niedawno hucznie obchodzono jubileusz działalności ŚKD. Zorganizowane z tej okazji przejazdy specjalnym składem cieszyły się tak dużym powodzeniem, że specjalne wagony z trudnością mieściły pasażerów. Na co dzień już tak wesoło nie jest. Przez całe wakacje ruch pasażerski był w ogóle wstrzymany, a z uruchomionych od września zaledwie kilku przejazdów dziennie na trasie ze Śmigla do Bojanowa, korzysta bardzo niewielu podróżnych. Znacznie spadło także zainteresowanie przewozami towarowymi. W efekcie kondycja finansowa kolejki jest zła. Dlatego też Stowarzyszenie Kolejowych Przewozów Lokalnych w Kaliszu, które zajmuje się prowadzeniem wąskotorówki, bierze pod uwagę zakończenie współpracy z samorządem Śmigla, który jest właścicielem ŚKD. – Chwil trudnych dla kolejki było już wiele, ale jakoś poradziliśmy sobie z nimi – podkreśla Tomasz Strapagiel, prezes SKPL w Kaliszu. – W tej chwili z bieżących dochodów nie jesteśmy w stanie podołać wszystkim kosztom. Tymczasem obiecanych pieniędzy z Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu nadal nie ma, choć powinny już być na początku roku. Trudno w takiej sytuacji normalnie działać. – Jeśli Stowarzyszenie Kolejowych Przewozów Lokalnych w Kaliszu zdecyduje się na zakończenie współpracy, to jesteśmy gotowi zająć się prowadzeniem przewozów nadal. W tym celu został zmieniony statut Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, który w takiej sytuacji będzie się zajmował zarządzaniem całym majątkiem Śmigielskiej Kolejki Dojazdowej – zapewnia Wiktor Snela, burmistrz Śmigla. – Jeśli chodzi o finansowanie, to podpisaliśmy już umowę z Urzędem Marszałkowskim w Poznaniu na dotację do przewozów pasażerskich w wysokości 100 tys. zł, która niebawem powinna być przekazana. Z własnego budżetu także przeznaczamy pieniądze na działalność kolejki, głównie na remonty. Gmina jeszcze w tym roku zamierza rozpocząć remont dworca kolejki, w którym swoją siedzibę ma znaleźć posterunek policji. Prace mają także dotyczyć części obiektu, w którym znajdują się pokoje gościnne, z których korzystają zazwyczaj zagraniczni turyści odwiedzający kolejkę. Jednak samorząd bierze pod uwagę także i taki scenariusz, że zainteresowanie przewozami pasażerskimi i towarowymi będzie tak nikłe, że w efekcie przyszłością wąskotorówki będzie jedynie działalność turystyczna. – Celem gminy jest zachowanie kolejki bez względu, czy będzie można nadal utrzymać planowe przewozy, czy też będzie to wyłącznie działalność turystyczna – dodaje burmistrz Snela. – Nie ma takich pomysłów, aby likwidować kolejkę. Ile od kogo Śmigielska Kolejka Dojazdowa jest finansowana z kilku źródeł Oprócz dochodów z przewożenia ludzi i towarów, kolejka jest także wspierana z budżetów samorządowych. 100 tys. zł – tyle ma wynosić dotacja z Urzędu Marszałkowskiego. Z tej kwoty 80 tys. to dotacja do przewozów pasażerskich, zaś 20 tys. zł zostanie przeznaczone na remonty. W budżecie Śmigla jest zapisanych 32 tys. zł, które także zostaną przeznaczone na remonty. Mimo to pieniędzy brakuje. Źródło: http://poznan.naszemiasto.pl/artykul/608376,smigiel-kolejka-coraz-bardziej-turystyczna,id,t.html |