Świat kolejek wąskotorowych

NIECZYNNE => Reaktywacje... => Wątek zaczęty przez: Phinek on 30 Wrzesień 2010, 01:21:22



Tytuł: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 30 Wrzesień 2010, 01:21:22
Czy mogli by koledzy skoncentrować Milicki przepływ informacji w jednym wątku, a nie rozwalać tego po 3 różnych działach?

To taka mała drobna prośba tytułem wstępu.

Zaś zanim pojawi się klawiaturowy słowotok to zapraszam do uważnego przejrzenia tego co na następującej stronie się znajduje:
http://bip.milicz-powiat.pl/

oraz jako miłe czytadło przeglądnąć podstronę:
http://www.milicz-powiat.pl/component/content/article/1073.html

Wszelakie wątpliwości mam nadzieję, że wyczerpująco będę mógł rozwiewać, aby ta jakże ciekawa inicjatywa samorządu lokalnego była nam bliższa i milsza. Abyśmy temu kibicowali, a nie doszukiwali się lewych kombinacji.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: janeczek on 06 Październik 2010, 10:10:27
do uważnego przejżenia .
słownika ortograficznego......  ;)


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: adam on 11 Październik 2010, 21:26:08
Witam  - wracając do ekspozycji taboru kolejowego w 3 miejscach jak wychodzi z opisów na stronie:
http://bip.milicz-powiat.pl/site.php?pobierzSiwz
Jak widać Ełk pozbył się 2 faurów , mławska także 1 faura bo pisze ,że miejsce stacjonowania  Pszasnysz , lojdek Zbiersk , Mbxd1 wiadomo , 1AW i 3AW Mława , bramkard Nasielsk i nigdzie nie jest napisane ,że w najbliższym czasie będzie co kolwiek  i czy kolwiek jezdziło jak np Faury gdzie po demontażu wnętrza będą służyły jako całość w ich wnętrzu na elementy muzealne i tu nie chodzi o następną kłótnię. Wracając do Mbxd1 - kolejarze stwierdzili  ,nie wiem dlaczego tak  ,ale laweta była z rejestracją "tutejszą" i nie wiem dlaczego ale nie wierzą że wagon dotarł  tam gdzie powinien być mówią  ,że Zbiersk  i tych "albo" i innych znaków zapytania jest wiele.
# Renowacja taboru na cele ekspozycyjne
Wagon Mbxd1-168:
Stan docelowy

Ponieważ gruntowny remont wagonu do stanu czynnego nie jest uzasadniony ani organizacyjnie, ani technicznie, ani tym bardziej finansowo, toteż należy przeprowadzić zewnętrzny remont zachowawczy.
Remont powinien polegać na usunięciu największych ognisk korozji. Zabezpieczeniu wszelkich otworów. Poprawie mocowania ścian do konstrukcji nosnej oraz na zapewnieniu odpowiedniej kolorystyki wagonu.
Zakres remontu poszczególnych podzespołów

    

* SIWZ -Renowacja kolejki wąskotorowej.doc z dnia 23.08.2010 ( 195.5 KB )
    * Specyfikacja techniczna - Część 1 Lyd1 - Wls150-7223.doc z dnia 23.08.2010 ( 81.6 KB )
    * Specyfikacja techniczna - Część 2 MBxd1-168.doc z dnia 23.08.2010 ( 129.1 KB )
    * Specyfikacja techniczna - Część 3 Bxhpi 1AW.doc z dnia 23.08.2010 ( 93.7 KB )
    * Specyfikacja techniczna - Część 4 Bxhpi 3AW.doc z dnia 23.08.2010 ( 54.5 KB )
    * Specyfikacja techniczna - Część 5 Bxhpi A208P 3 sztuki.doc z dnia 23.08.2010 ( 160.4 KB )
    * Specyfikacja techniczna - Część 6 Brankard FTdxh.doc z dnia 23.08.2010 ( 53.5 KB )
    * Umowa.doc z dnia 23.08.2010 ( 107.0 KB )
    * załączniki do - SIWZ.doc z dnia 23.08.2010 ( 119.0 KB )


# Renowacja taboru na cele ekspozycyjne – ustawienie torowiska

    * SIWZ - Ustawienie torowiska.doc z dnia 23.08.2010 ( 184.0 KB )
    * Specyfikacja techniczna - Ustawienie torowiska.doc z dnia 23.08.2010 ( 36.5 KB )
    * Umowa.doc z dnia 23.08.2010 ( 107.5 KB )
    * załączniki do - SIWZ.doc z dnia 23.08.2010 ( 120.0 KB
- pozdrawiam


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 12 Październik 2010, 01:25:38
Witam  - wracając do ekspozycji taboru kolejowego...

Jako, że zacytowane zostały słowa, które z mojej "winy" znalazły się w SIWZ, toteż śpieszę z wyjaśnieniem.

1 - tak jak onegdaj pisałem... Starostwo powiatowe w Miliczu ma temat gruntownie przemyślany i w związku z tym nie porywają się od razu z projektem odbudowy i uruchomienia kolei wąskotorowej. Wpierw jest ścieżka rowerowa, czyli porządek w sprawach gruntowych oraz "remont podtorza", przy jednoczesnym zgromadzeniu taboru, który w dalszej przyszłości będzie mógł stanowić trzon "floty" przyszłej reaktywowanej kolei.

2 - W związku z tym co stoi w punkcie "1" oraz biorąc pod uwagę wymóg unijny, zachowania 5 letniego okresu "trwałości efektu", toteż wiadomym jest, ze wedle procedur unijnych tabor podobnie jak i reszta ścieżki winna przez owe minimum 5 lat służyć bez większych zmian... stąd tabor jest "skazany" na minimum 5 lat stania.

3 - W związku z 5 letnim planowanym postojem taboru "po chmurką" nie ma sensu wymagać, aby przewody hamulcowe były nowe i atestowane... tak samo zbiorniki powietrza przez okres "ekspozycyjny" by straciły dopuszczenie TDT, zaś obtoczone zestawy kołowe, zaszły by korozją... sworznie w mechanizmie układu hamulcowego by się zastały... zawory rozrządcze rozregulują... itp... w związku z tym tabor jest szykowany tak, aby spełniał walor ekspozycyjno-wystawienniczy.

4 - I tu następuje zasadniczy "podział taboru" wedle bliższej i dalszej przyszłości:

4a - Tabor do "szybkiego uruchomienia" czyli:
- Wagony A208P
- Brankard
4b - Tabor do "większego remontu" czyli:
- MBxd1
- Lyd1
- 3Aw

Celem dokładniejszego wyjaśnienia, należy każdą "sztukę" taborową opisać oddzielnie...

Brankard, czyli FTdxh 358-3... wagon x lat stał w Nasielsku i wrastał w okoliczne krzaki. Stan wagonu z każdym rokiem się pogarszał, a teraz już jak większość taboru jest już w trakcie remontu. Ze względu na pkt. 3 i 4a wagon jest robiony prawie do ruchu... jak to rozumieć? A no tak, że całe pudło wagonu i wszystkie elementy z nim związane są robione teraz i to w pełni solidnie. Wycinane są wszystkie przekorodowane kształtowniki, spawane wstawki, czyszczona konstrukcja. Wymieniony zostanie przewód hamulcowy. Zastosowane nowe deskowanie. Odtworzone wnętrze (przedział kierpocia, przedział WC)... czyli robota ma być wykonana tak, że za te magiczne 5 lat będzie można tylko wytoczyć wózki do regeneracji i wio.

3xA208P - czyli wagony:
Bxhpi 00-450024 133-8 - Ełk
Bxhpi 00-450024 142-9 - Ełk
Bxhpi 00-450024 135-4 - Przasnysz
Były w stanie... no może ten Przasnyski mniej, ale te Ełckie i tak miały iść pod palnik w ramach robienia porządków na stacji... a były to straszne parchy. Podobnie wagon Przasnyski, który niestety ale był coraz bardziej niszczony przez okolicznych miłośników trunków... można więc śmiało stwierdzić, że wagony te zostały uratowane przed dalszą degradacją.
Wagony te nie są pierwszej nowości i nie są w pełni kompletne, stąd pomysł, aby z części pozyskanych z 3 wagonów odtworzyć 2 najlepiej zachowane sztuki (do stanu maksymalnie oryginalnego), zaś trzeci wagon (ten, który po piaskowaniu okaże się najgorszym parchem) zostanie zewnętrznie wyremontowany do stanu maksymalnie zbliżonego do oryginalnego. Jednak we wnętrzu tego ostatniego urządzona zostanie przestrzeń ekspozycyjna.
Wagony te podobnie jak Brankard maja zakres remontu pt. pudło + bezpośrednie przyległości, tak aby później tylko wózki rzucić na regenerację, wstawić nowe zbiorniki powietrzne i jazda... oczywiście dotyczy to całego składu 3 wagonów, który będzie mógł łączyć funkcje przewozu osób (90 msc siedzących) oraz wystawienniczą (jeżdżąca ekspozycja w środkowym wagonie).

MBxd1-168... no cóż najlepszy ze względów historycznych byłby MBxd1-203, który to prowadził ostatni pożegnalny kurs, jednak to dostępność wagonu 168 spowodowała, że to on został pozyskany na cele ekspozycyjne. Czemu zatem:
"Ponieważ gruntowny remont wagonu do stanu czynnego nie jest uzasadniony ani organizacyjnie, ani technicznie, ani tym bardziej finansowo, toteż należy przeprowadzić zewnętrzny remont zachowawczy.
Remont powinien polegać na usunięciu największych ognisk korozji. Zabezpieczeniu wszelkich otworów. Poprawie mocowania ścian do konstrukcji nośnej oraz na zapewnieniu odpowiedniej kolorystyki wagonu."
A no chyba już wyjaśniłem w punkcie 3... czemu jednak jesteśmy przy 4b a nie 4a?... temat prosty... a kto bez pełnej dokumentacji konstrukcyjne tego unikatu zaryzykuje jego szybki remont co stanu czynnego? Prawda jest taka, że wagon ten powinien przejść NG z wymianą 90% układu napędowego, całej elektryki, całej pneumatyki.... itd... jest to czasowo niewykonalne, zaś organizacyjnie też słabe. Po prostu, aby wymienić poszycie, trzeba zregenerować kratownicę, czyli najpierw zdemontować całe wnętrze... wnętrze oraz układ napędowy... po co zaś montować nowy układ napędowy na 5 lat ekspozycji? A może zamontować stary... po co? skoro będzie musiał być później i tak wymontowany?
Jak widać.. niestety z bólem serca musiałem zaproponować takie właśnie konserwacyjno-kosmetyczne posunięcie, które i tak będzie prowadziło do tego, że za te magiczne  5 lat wagon będzie musiał pójść na NG.

Lyd1... a właściwie Wls150-7223
Też niestety tylko drobna kosmetyka... czemu? a no temu, że 99% Lydek wymaga NG. Zaś ta dodatkowo wymaga "odprzemysłowienia" czyli m.in. zamontowania hamulca zespolonego. Lydka ta zostanie więc zachowana w stanie czynnym (tak jak to zostało zadeklarowane przy dostawie) z wyposażeniem jej w zewnętrze elementy charakterystyczne dla Lydek... w tym również w fikcyjne oznaczenie Lyd1-228 (czyli pierwsze wolne).

3Aw czyli Bxhpi 00-380024 400-0
Ten także trafił na 4b (zamiast na 4a) ze względu na krzywą ostoję... to albo dyskwalifikuje go z ruchu, albo oznacza konieczność wykonania naprawy NG, której przygotowanie i wykonanie trwało by dłużej niż czas prowadzenia projektu... stad - konserwacja + kosmetyka, zaz w przyszłości - zobaczymy.

Czemu nie ma nic o 1Aw?... a no już było w innym temacie, że 1Aw z Praszki w Praszce zostaje, więc trwają prace nad znalezieniem innego wagonu w to miejsce, podobnie jak i trwają poszukiwania parowozu Px48.

Kto dotrwał do końca... chylę czoła przed wytrwałością  ;)


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Szymek on 12 Październik 2010, 20:07:24
Cytuj
... podobnie jak i trwają poszukiwania parowozu Px48.

Tak sobie myślę o Px48-1723 ze Zduńskiej Woli - stoi sobie i niszczeje, a w dodatku obecnie obok niego trwają prace przy budowie wiaduktu drogowego i sprawia on wrażenie bardziej "przeszkadzajki" niż pomnika.
Zdjęcia tej lokomotywy z 01.10.2010:
http://bocznice.eu/cpg1410/displayimage-10662.html (http://bocznice.eu/cpg1410/displayimage-10662.html)
http://bocznice.eu/cpg1410/displayimage-10661.html (http://bocznice.eu/cpg1410/displayimage-10661.html)

Co prawda tego nie było w zamówieniu, ale warto zaznaczyć, że w Piotrkowie w hali przed palnikiem zachowała się jeszcze Lxd2-322 (czerwona) i pług jednokierunkowy oraz stojący obok stacji brankard, po reszcie taboru ani śladu (może te jednostki przeznaczono na sprzedaż ?).


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 12 Październik 2010, 22:58:14
"Babcia" wyjechała w Krośniewic i na razie wyjechała z wątku "Milickiego". Dyskusje na temat tego kto do kogo ma żale, że był później za nastawnikiem przerzuciłem do :
http://750mm.pl/index.php?topic=2800.new#new


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: brok on 14 Październik 2010, 09:55:25
To jeszcze dorzucę swoje 5 groszy do tematu:
Na forum były już poruszane kontrowersyjne kwestie związane z zakupem taboru dla Milicza, nikt natomiast nie pochwalił samej bardzo ciekawej inicjatywy, która być może otworzy drogę do odbudowy odcinka zlikwidowanej kolejki. Przy okazji uda się uratować kilka wąskotorowych wagonów skazanych na fizyczną likwidację (z Nasielska, czy Ełku).
Przykład ten  pokazuje również, że gdy lokalne władze samorządowe chcą, to mogą zrobić coś więcej po za podpisanie listu intencyjnego, czy też składania obietnic bez pokrycia.  A warto podkreślić, że w Miliczu zaczynają praktycznie od zera.
Co do sprawy poszukiwań parowozu, Muzeum Kolejnictwa zabrało bodaj w zeszłym roku swój Px49 z Piotrkowa. Na ekspozycji w Sochaczewie tego typu maszyn raczej nie brakuje, może on mógłby stanowić depozyt (?) Ale to już sprawa dla osób bezpośrednio związanych z projektem.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 14 Październik 2010, 12:20:50
Peiks ze Zduńskiej nadaje się raczej tylko na pomnik...


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Stratocaster on 14 Październik 2010, 13:46:02
Z tym Peiksem ze Zduńskiej to przeca skandal jakiś  >:(


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 14 Październik 2010, 14:10:58
Peiks ze Zduńskiej nadaje się raczej tylko na pomnik...

Skąd takie stwierdzenie?


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 17 Październik 2010, 15:10:32
Bo znam go od dzieciństwa  ???... Obawiam się że koszt odtworzenia tego co tam brakuje... Ojoj jak mawia Czesio... Offtopicznie się zrobiło ;)


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 17 Październik 2010, 15:45:55
To porównaj Sobie niekompletną ograbioną i zdewastowaną maszynę ze zdrowym kotłem

http://www.holdys.pl/tomi/index.php?desc=on&par=ty42-24

z tym co dzieje się z nią teraz.

http://tozk.internetdsl.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=21&Itemid=33

http://www.wpyskowicach.pl/news.php?readmore=335

Albo porównaj Sobie wygląd Pt47-50 przed podjęciem decyzji o naprawie konkretnego parowozu z rzeczonym Ty42-24. Wizualnie to Pt47 była kompletniejsza, ładna zadbana... Co z tego jak bez dokumentów które posiada pewien łódzki hobbysta i przez którego maszyna nadal stoi w stanie zimnym.

Taki mały OFFTOP w sprawie parowozów.



Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: dino on 29 Październik 2010, 08:21:29
MBxd1- 168 jes już po szorskowaniu pudła i wnętrza, obraz jaki odsłoniła powłoka lakiernicza nie napawa optymizmem :-(
Wieloletnie zaniedbania w utrzymaniu (w zasadzie brak jakiego kolwiek utrzymania) typowy dla polskich kolejek sprawił, że pojazd nadaje się jedynie (narazie) na pomnik. Swoją drogą po tzw. "aferze" wywozu babci z Krośniewic nasunęło mi się pytanie, mianowicie...  Jaki los czekał babcię w macierzystej jednostce ???? kolejne malowanie ???? i tzw. przypudrowanie tupa ???? nie wierzę w to że znalazły by się środki na NG, zatem los jaki ją spotkał nie jest w moim odczuciu dla niej samej krzywdą (oczywiście pominąłem całkowicie aspekt prawno- własnościowy). 
 


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Kamil on 29 Październik 2010, 18:06:39
[...] po tzw. "aferze" wywozu babci z Krośniewic
To znaczy po jakiej aferze??  ??? Przykuł się ktoś do tego wagonu i nie pozwolił na jego wytoczenie z hali montowni w Krośniewicach?? Pytam bo może o czymś nie wiem i przeoczyłem coś ciekawego...  :o

Jaki los czekał babcię w macierzystej jednostce ???? kolejne malowanie ????
No a jaki los czeka ją teraz?? Malowanie i ustawienie w charakterze pomnika, super (!), nawet mogę stwierdzić że jestem za, no a co dalej??
Czy jesteś w stanie mnie zapewnić że za te pięć lat władza, która będzie sprawowała swoje rządy w Miliczu, przywróci wagon do stanu czynnego i będzie nim wozić turystów??
Na razie takie plany są, a i owszem, ale za te pięć lat urzędasom może się znudzić pomysł odbudowy ciufy tak jak się to znudziło ostatnio władzom w Pionkach.
Odpowiem Ci na to pytanie: nie jesteś w stanie mnie zapewnić, tak samo jak ja nie jestem w stanie zapewnić Ciebie, że krośniewicka kolejka wogóle kiedykolwiek jeszcze ruszy i że będzie... fajnie

tzw. przypudrowanie tupa ????
Czyli to samo co na razie zamierzacie Wy... Czyż nie??  ::)

nie jest w moim odczuciu dla niej samej krzywdą
Może nie, a może tak. Nie wiem, nic nie mówię, nic nie sugeruję... A jak ona rzeczywiście zacznie jeździć w tym Miliczu to naprawdę macie moje uznanie.
W moim odczuciu jednak, tak jak już pisałem była to krzywda, może nie dla samego wagonu, który pracował na kolejce krośniewickiej "od nowości", lecz dla samej kolejki, która moim (i nie tylko moim) zdaniem straciła niezwykle cenny okaz.
Ot i tyle


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 29 Październik 2010, 18:31:59
Jest jedna różnica. W Krośniewicach wagon stał pod dachem. Teraz trafi pod chmurkę.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: grzegorz_sykut on 29 Październik 2010, 19:02:21
To ja zapytam inaczej co czekało ten wagon w Krośniewicach?
Tylko pytam o konkretne rozwiązania a nie pobożne życzenia miłośników. Co dla zachowania tego wagonu zrobił samorząd, co zrobili miłośnicy aby tabor został w Krośniewicach?
Nie pytam w kategorii "ja chcę" tylko co "ja zrobiłem i co się udało"

I może warto pomyśleć o tym taborze nieco bardziej ogólnie niż tylko w perspektywie krośniewickiego podwórka.
uprzedzając kolejne pytania i skojarzenia - nie jestem przeciwnikiem krośniewickich miłośników, nie mam też udziałów w milickim projekcie. Patrzę na to zupełnie z boku.




Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: dino on 29 Październik 2010, 21:11:06
Czyli to samo co na razie zamierzacie Wy... Czyż nie??  ::)


.........my, wy, oni ....układ  itp.

Ja mam tylko babcię wyremontować zgodnie zespecyfikacją i dostarczyć we wskazaną przez zamawiającego (Powiat Milicz) loklizację.

nie jest w moim odczuciu dla niej samej krzywdą
Może nie, a może tak. Nie wiem, nic nie mówię, nic nie sugeruję... A jak ona rzeczywiście zacznie jeździć w tym Miliczu to naprawdę macie moje uznanie.

nigdy nie miałem i raczej nie będę miał na to wpływu, co powrotu do stanu czynnego, to sam bym sobie tego życzył

W moim odczuciu jednak, tak jak już pisałem była to krzywda, może nie dla samego wagonu, który pracował na kolejce krośniewickiej "od nowości", lecz dla samej kolejki, która moim (i nie tylko moim) zdaniem straciła niezwykle cenny okaz.
Ot i tyle
...tyle, że z miłości do MBx-a (tak cennego i emocjonalnie związanego z WMD Krośniewice) przez 2lata gmina  nie kwnęła palcem w sprawie babci :-(


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: SMG on 29 Październik 2010, 22:25:49
A czy Milicz planuje budowę jakiegoś garażu dla przyszłej kolejki ? Bo to w sumie dałoby się zrobić jeszcze przed rozpoczęciem odbudowy szlaku, i trochę mniej konserwacji by było (tabor nie niszczałby tak szybko) :).


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Bogdan_KRK on 30 Październik 2010, 00:39:20
Witam!  Nigdy nie wtrącałem się w sprawy innych. Ale czasami (nawet znając temat) ,jestem po prostu zbulwersowany! ??? . I aby napisać w tonie nadchodzących dni...." BABCIA" ODESZŁA ALE JESZCZE NIE UMARŁA !!! A w Krośniewicach... parafrazując piosenkę Wojciecha Młynarskiego: Nie ma jak to Babci, ciepły piec, cichy złom....   Panowie! Coś , co stoi jako pomnik jest nie do ruszenia. Z drobnymi wyjątkami; Krzyż, parowóz w Praszce http://www.youtube.com/watch?v=53R7LzPx8Cw , Wawel, Łazienki(szczególnie moja :D) itd , itp. Pozdrawiam Bogdan.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Kamil on 30 Październik 2010, 10:24:57
Dino, bardzo dobrze że czuwasz nad remontem tego wagonu w Pleszewie i chwała Ci za to. Ja jednak odpisałem Ci, gdyż po pierwsze pisząc że w Krośniewicach była jakaś afera przy wywozie Mbx-a sprawiasz, że zaczynam po raz kolejny zastanawiać się o co chodzi i co nam znowu próbuje się przypisać...
A po drugie piszesz o swoich przemyśleniach (które oczywiście szanuję), że wagon w Krośniewicach byłby jedynie przypudrowany. Na co ja odpisuję, że nie jest powiedziane że w Krośniewicach ten wagon zapewne zamieniłby się w kupę złomu, podobnie jak nie jest powiedziane że na 100% w Miliczu zostanie on przywrócony do stanu czynnego.
I nie odbieraj mojego poprzedniego postu jako atak na Ciebie, ja po prostu odbijam piłeczkę co by znowu co poniektórzy na tym forum nie zaczęli nakręcać się, a bo Krośniewice i tamtejsza ekipa to najgorsze zło etc...

Do Grzegorza:

To ja zapytam inaczej co czekało ten wagon w Krośniewicach?
Nie chce mi się po raz kolejny bić piany i wypisywać co by było gdyby było, ale skoro pytasz to Ci odpowiem:
Co zrobiła gmina w sprawie wagonu?? Odpowiadam że NIC.
Co zrobiliśmy my w sprawie tego wagonu?? Nie będę tego pisał na forum bo raz że nie chcę opisywać publicznie naszych działań bowiem zaraz wybuchnie kolejna niepotrzebna i burzliwa dyskusja, a dwa nie chcę stawiać nas (SKKW) na piedestale bo na to generalnie nie zasługujemy.
Ale wiedz że stawaliśmy na głowie żeby ten wagon właśnie w Krośniewicach zachować. I bynajmniej nie były to nieczyste zagrania, żeby tylko powstrzymać Milicz, a już na pewno nie mamy nic wspólnego z tajemniczym zniknięciem niektórych elementów wyposażenia spornego pojazdu.

I może warto pomyśleć o tym taborze nieco bardziej ogólnie niż tylko w perspektywie krośniewickiego podwórka.
Zgadza się, zatem proponuję nie pisać już dalej postów w stylu "W Krośniewicach ten wagon na pewno by zgnił a w Miliczu na bank będzie jeździł", zejść już z tych Krośniewic i zacząć trzymać kciuki za to aby w Miliczu się powiodło.
Chyba się ze mną zgodzisz.
Pozdrawiam


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 30 Październik 2010, 21:18:48
Dino, bardzo dobrze że czuwasz nad remontem tego wagonu w Pleszewie i chwała Ci za to....
... zejść już z tych Krośniewic i zacząć trzymać kciuki za to aby w Miliczu się powiodło.

I właśnie takie podejście do tematu mi osobiście najbardziej mi się podoba...

Zwłaszcza, że całe szczęście chyba właśnie w tym, że za wykonaniem remontu stoi miłośnik znający się na rzeczy...

BTW. Już od kilku dni się zbieram z większym "raportem z pola walki" czyli opisem tego co się obecnie dzieje w tematach Milickich, jednak permanentny brak czasu skutkuje brakiem rzeczonego postu.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 02 Listopad 2010, 13:13:01
Na szybko skoro już zaniepokojenie społeczne powoduje wystąpienie zapytań typu:

http://750mm.pl/index.php?topic=3181.msg43604#top

Toteż w skrócie "Akcja Krzyż":

Tamże są wagony:

3Aw - Który miał być tylko "odpicowany", a został rozebrany od środka, wypiaskowany od zewnątrz... są przy nim prowadzone prace ślusarsko-spawalnicze... po prostu jest robiony na tyle solidnie na ile jest to możliwe w tych pieniądzach w których poszedł na przetargu remont (plus trochę skośnego finansowania z A20D-P). Z ciekawostek powiem, że np. zostały zamówione NOWE uszczelki okienne i przyokienne.
Malowanie wagonu zostało uzgodnione wedle stanu fabrycznego czyli:

Z zewnątrz:
- Dach wagonu:                  szary         7005
- Powyżeli listwy podokiennej:  kremowy       1015
- Poniżej listwy podokiennej:   niebieski     5010   

Od środka:
- Powyżej listwy podokiennej:   seledyn       6021
- Poniżej listwy podokiennej:   wiśniowy      8012
- Listwy ozdobne i ławki:       orzech jasny  8001


A20D-P w liczbie 3 sztuk. Wszystkie zostały rozebrane do żywego i wypiaskowane. Po oględzinach stanu ujawnionego przy piaskowaniu wagony zostały zakwalifikowane następująco:

135-4 - full oryginał... wagon blacharsko w najlepszej kondycji i o największym potencjale na rekonstrukcję, mimo mocno zdekompletowanego wnętrza - kompletowanie wnętrza z pozostałych 3 wagonów

133-8 - stylizacja na oryginał... czyli co się da oryginał, a co było by lotem w kosmos to musimy odpuścić (np. oprawy oświetleniowe przedziału pasażerskiego).

142-9 - wystawowy... czyli wydmuszka z przestrzenią wystawową wewnątrz. To właśnie ten widnieje na fotografii:

(http://img213.imageshack.us/img213/5695/img4006o.th.jpg) (http://img213.imageshack.us/i/img4006o.jpg/)

Wszystkie wagony zyskają NOWE WSZYSTKIE uszczelki oraz malaturę zgodna z oryginalnym stanem fabrycznym t.j.:

Zewnątrz:
- Dach wagonu:                  szary         7045
- Boki w pasy:                  kremowy       1013   
                                wiśniowy      3003


Niusy z MBxd1, Lyd1 oraz Ftdxh niebawem...

Na razie bardzo skrótowo mogę napisać, że w temacie Lyd1 oraz MBxd1 na bieżąco kontaktuje się ze mną kol. Dino, który jest odpowiedzialny za tą część remontu... i z kontaktów wynika, że wszystko idzie solidnie i planowo... ba ze szczególnym uwzględnieniem realiów historycznych.

Zaś Ftdxh to domena Klanu, który atakuje mnie zapytaniami i uzgodnieniami prawie codziennie i z moich obserwacji wynika, że wszystko idzie jak najbardziej poprawnie.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: grzegorz_sykut on 02 Listopad 2010, 13:43:06
Kamilu

To może zagrajmy w otwarte karty - powiedź co zrobiliście aby ten wagon zachować i zapewnić mu lepszą przyszłość niż to co czeka go w Miliczu? Tylko proszę o rzeczową dyskusję.




Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 02 Listopad 2010, 13:55:52
Panowie... Temat "znajdowania" właściciela, szukania kasy na choćby odmalowanie i inne opowieści z mchu i paproci, to chyba nie jest to co poprawia stan kolejek w PL?

Może lepiej zewrzeć szyki, pozbyć się dawnych antagonizmów i zająć się kibicowaniem, aby Milicz stał się pozytywnym przykładem dla pozostałych Starostów, aby zrozumieli to co Starosta Piotr Lech z Milicza rozumie od dawna... czyli to, że inwestowanie w turystykę czyli miedzy innymi w kolejki wąskotorowe może być szansa na ciekawą przyszłość.

Czy to w Rogowie, czy to w Nałęczowie, czy na innej kolejce przydały by się projekty na miarę Milicza... może jak Miliczowi się uda, to i "naszych" da się przekonac do działania.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: grzegorz_sykut on 02 Listopad 2010, 14:16:44
Ależ, mnie zupełnie nie chodzi o szukanie antagonizmów czy prowokowanie konfliktów.
Chciałbym po prostu aby temat przestał dzielić ludzi. Osobiście wyrażam się dla projektu Milicza z pewną rezerwą, aczkolwiek z nutką sympatii. Podjęto decyzje, przeznaczono środki, sprowadzono tabor, coś się dzieje.

Oby więcej takich inicjatyw, takich inwestycji i takich rozwiązań i to w wielu samorządach.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Kamil on 02 Listopad 2010, 18:41:45
Kamilu

To może zagrajmy w otwarte karty - powiedź co zrobiliście aby ten wagon zachować i zapewnić mu lepszą przyszłość niż to co czeka go w Miliczu? Tylko proszę o rzeczową dyskusję.
Ażeby nie robić OT i dzięki temu aby w Polsce żyło się lepiej, komentarz do powyższego na PW...

Może lepiej zewrzeć szyki, pozbyć się dawnych antagonizmów i zająć się kibicowaniem, aby Milicz stał się pozytywnym przykładem dla pozostałych Starostów...
Zgadza się, jestem absolutnie za!!
I dlatego aby nie niszczyć szyków, nie piszmy że Milicz jest świetny w przeciwieństwie do Krośniewic, w których na pewno tabor nie będzie tak wyremontowany jak w Rogowie, w którym wagon 1Aw ma ładniejszy odcień zieleni niż 1Aw w Sochaczewie...
Reasumując przestańmy się wzajemnie przyrównywać i docinać sobie, że "tamci" będą mieli pięknie pomalowany tabor, zaś wy brud, smród i ubóstwo... :D
Amen


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 02 Listopad 2010, 19:33:55
Tak a propos to... Jako "Rogowiak" zaryzykuje stwierdzenie, że to właśnie Milicz będzie miał malaturę lepsza niż Rogów...

Czemu?
- Technicznie - lepsze farby kładzione przez profesjonalne firmy
- Merytorycznie - barwy dobierane osobiście przez, wąskotorowego gooroo w zakresie malatury, czyli samego Michała Z. ... i mieszane w profesjonalnych mieszalniach.

Tak uchylając rąbka tajemnicy... cały Rogów kibicuje.. i nie może doczekać się efektu wizualnego, jaki już za niecały miesiąc zobaczymy... Wszak zobaczyć wagon 3Aw wymalowany wedle oryginalnych barw dobieranych przez M.Z. ... rzecz bezcenna.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Michał Z on 03 Listopad 2010, 11:31:18
Powiat milicki roztsrzygnął kolejny przetarg, tym razem na dostawę wagonu 1Aw
http://bip.milicz-powiat.pl/content.php?cms_id=308||menu=p10
Jak widać, wygrała go FPKW, spieszę uzupełnić tę informację o kluczowy, choć tu niewidoczny fakt.
Mianowicie, oprócz wspomnianej dostawy wagonu 1Aw Powiat Milicki zgodził się sprzedać FPKW zbędny w ich kolekcji wagon
3Aw. Faktycznie jest to więc zamiana z Miliczem wagonu 1Aw za 3Aw - w Rogowie wagonów nie ubędzie. Oznacza to, że FPKW ze swej strony musi sfinansować odkupienie 3Aw od Milicza i sfinansować transporty i załadunki: 3Aw do Rogowa i 1Aw z Rogowa do Milicza. Pozostała po tej operacji kwota W CAŁOŚCI będzie przeznaczona na remont dwóch wagonów 3Aw.

Reasumując FPKW w efekcie tego:
1. ma bardziej różnorodną kolekcję - dot. było 5 szt. 1Aw i tylko 1 szt. 3Aw, po zamianie będą 4 szt. 1Aw i 2 szt. 3Aw
2. pozyskała środki na sfinansowanie remontu 2 wagonów, pochodzące zresztą z UE (choć oczywiście zarazem straciła czas poświęcony na remont 1Aw-konkretnie będzie to ten stojący obecnie na kanale, którego remont dobiega końca)


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 03 Listopad 2010, 12:38:31
Już widzę te piętrowe teorie spiskowe ;D.
A jak w końcu z ostoją w 3Aw?
Mam nadzieję, że "zamieszani w sprawę" napiszą coś więcej :).


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Kamil on 03 Listopad 2010, 17:24:34
choć oczywiście [FPKW] zarazem straciła czas poświęcony na remont 1Aw-konkretnie będzie to ten stojący obecnie na kanale, którego remont dobiega końca
Czyli z tego co rozumiem w zamian za wagon 3Aw z Milicza (wcześniej z Mławy) Wy przekazujecie wagon 1Aw tzw. Kruszwicki??


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Ptr on 03 Listopad 2010, 18:54:19
EDIT:

@ 3Aw i 1Aw:
Oryginalną wiadomość postanowiłem usunąć bo jednak coś mi się chyba pomieszało z tymi wagonami więc już lepiej nic nie będę pisał żeby zamieszania nie robić ;]
Pozdrawiam.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 03 Listopad 2010, 19:02:28
Cytat: 2xm
A jak w końcu z ostoją w 3Aw?
Cytat: Ptr
Ten wagon 3Aw to jest z ???.
Najwyraźniej nie nadążam za tempem zmian...


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 04 Listopad 2010, 15:35:38
I żeby nie było tabor ma już gdzie stać. I nie tylko ;)

(http://axelro.wrzuta.pl/sr/d/aiSqwfXlcb9/milicz_zamek)


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 04 Listopad 2010, 16:16:24
A jak tam Sułów?

... Bo wczoraj nie wyglądał jeszcze zbyt optymistycznie...


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 04 Listopad 2010, 19:16:22
Spieszę zatem donieść iż Sułów zdobyty w km jak na zdjęciu :)
Jest to oryginalny słupek hektometryczny, który odkryła ziemia podczas prac, a który to oczywiście jak na drogowców przystało zamontowaliśmy.

(http://1.1.1.3/bmi/axelro.wrzuta.pl/sr/d/0q5s8bykWNB/sulow)


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Szymek on 04 Listopad 2010, 22:09:37
Takie techniczne pytanko - w projekcie ma zostać wybudowana ścieżka rowerowa, a następnie kolejka, tylko gdzie zostaną ułożone tory przyszłej kolejki - obok ścieżki (jak na powyższej fotce), czy ścieżka zostanie zwinięta ;) ? ???
Swoją drogą ewentualna kolej może zostać niezłym kontrastem dla pozostałych - kolejka, która standardem będzie mogła dorównać niemieckim wąskim torom - na razie cały ten projekt wygląda jak railfiction, nie pasujący do polskich warunków.
Tak czy siak - powodzenia  :)


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 04 Listopad 2010, 22:58:56
Więc techniczna odpowiedź...

Obecna ścieżka jest prowadzona w osi toru i ma szerokość 2 metrów... po cóż 2 metry szerokości? A no dlatego, że potem będzie to idealne podtorze - tylko kłaść tory, sypać tłuczeń i wio...

Wiem to brzmi jak railfiction... i tak też wiele osób to traktowało, zaś włodarzy z Milicza wrzucano do jednego garnka z Mławskimi wizjonerami. Teraz jak pierwsze namacalne owoce Milickiej myśli są widoczne to też łatwiej jest przekonać kolejne osoby to projektu.

Dlatego jeszcze raz nawołuje do popierania tej inicjatywy ze względu na precedens, który swym sukcesem może otworzyć oczy samorządowcom w całej Polsce.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 04 Listopad 2010, 23:07:30
Przypominałeś mi o Śleszynie. wybudowali ścieżkę z kostki na miejscu torowiska. Gdzieś napisałem ze to dobre podtorze. położyć podkłady i szyny tylko.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Szymek on 04 Listopad 2010, 23:19:54
Czy udało się już namierzyć kolejny parowóz, który mógłby zostać odkupiony ?
Czy brano może pod uwagę Px48-1921 z Dębicy (stoi na terenie lokomotywowni) - z zewnątrz wygląda na w miarę kompletny.
http://www.holdys.pl/tomi/index.php?desc=on&par=Px48-1921 (http://www.holdys.pl/tomi/index.php?desc=on&par=Px48-1921)


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: KLAN PALUCHOWSKICH on 04 Listopad 2010, 23:31:41
Zdejmować zadbany, pomalowany, zabezpieczony parowóz z pomnika podczas gdy np. w Mławie stoją w krzakach i gniją? Milicz to jedna z niewielu okazji gdzie mamy szansę powiększyć pulę "zadbane pomalowane szanowane potrzebne lokalnemu środowisku" a nie kanibalizować się nawzajem.

Była szansa na zabranie Px i 1Aw z Praszki. Pojawiły się protesty, deklaracje, tabor został, deklaracje również czego efektem jest remont Px co się władzom lokalnym bardzo chwali.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 04 Listopad 2010, 23:34:03
Za dobrze wygląda żeby chcieli się go pozbyć. Raczej należało by szukać jakiegoś w krzakach. Ratując go przed palnikiem.


edit
Klan mnie wyprzedził.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 04 Listopad 2010, 23:42:40
W Mławie staja dwa i jeszcze postoją bo wójtowi gminy Krasne marzy się 70 km linii i DWA CZYNNE parowozy... tylko że jak na razie to jego budżet zapewnia mu takie możliwości jedynie w skali H0...

Zwróćcie uwagę, że do Milicza trafiły m. in. 2 wagony A20D-P które miały być zezłomowane w Ełku... więc tak jak pisze Bartek poszukiwania koncentrują się na taborze "do remontu", choć i inne możliwości są brane pod uwagę.

Rozmowy w temacie Px są ciągle w toku i na dzień dzisiejszy jest co najmniej 5 potencjalnych scenariuszy, które są analizowane.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Piotrek on 05 Listopad 2010, 16:33:22
Na razie tylko czytałem wątek i cały czas trzymam kciuki za powodzenie całego projektu. Coś niesamowitego! :) A co do Px48 to  może stojący w Poznaniu na terenie Instytutu Pojazdów Szynowych Px48-1760? Byłem tam z 2- 3 lata temu i pamiętam, że jest w miarę kompletny (była nawet szklana osłona na szkle wodowskazowym). Teren jest cały czas pilnowany .
http://www.holdys.pl/tomi/index.php?desc=on&par=px48-1760


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 05 Listopad 2010, 22:25:50
Właśnie dlatego, że teren jest pilnowany to ten Px nie jedzie do Milicza :D

Nie ma sensu zabierać Pxsa z miejsca, gdzie jest mu dobrze na zasadzie "dajcie"... W IPS też są kolejarze i oni dbają o swoją "maskotkę" po cóż więc zaczynać batalię która by miała dużo większa skalę niż w Praszce? Praktycznie wszystkie istniejące w Polsce Pxy zostały rozważone i są prowadzone różne rozmowy, negocjacje, gdybania... co z nich wyjdzie? Mam nadzieję, że przekonamy się już niebawem.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Karol on 05 Listopad 2010, 23:11:23
A jak jest z ostoją w 3Aw? FPKW wymienia sprawny wagon na niesprawny eksponat?


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 06 Listopad 2010, 07:15:34
To nie ten 3Aw z Mławy.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 06 Listopad 2010, 12:15:51
3Aw z Mławy owszem ma skrzywioną ostoję jednak tenże jest właśnie w
Krzyżu i przechodzi naprawę po której stanie w Sułowie za MBxd1... więc nie rozumiem o co chodzi Karolowi w jego zapytaniu...

Istotne na dzień dzisiejszy jest to, że w Miliczu i Sułowie stoją gotowe torowiska, które tylko czekają na to aby je sprawdzić.

Stąd jest pomysł, aby  okazji długiego weekendu zrobić imprezę z drezynką ręczną... ktoś chętny do udziału?


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Kamil on 06 Listopad 2010, 13:53:40
[...] nie rozumiem o co chodzi Karolowi w jego zapytaniu...

Karol zapewne już się pogubił, podobnie jak i ja... To w takim razie skąd pochodzi wagon 3Aw, który Fundacja ma otrzymać w zamian za 1Aw z Rogowa?? No i przy okazji ponawiam pytanie czy rzeczony 1Aw, który idzie dla Milicza to ten 1Aw "Kruszwicki" co stoi obecnie u Was na hali??

Ps. żeby nie było  ;)
Pytam nie dlatego bo szukam na siłę jakichś przekrętów, tylko ciekawią mnie migracje taboru.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 06 Listopad 2010, 14:08:14
1Aw-konkretnie będzie to ten stojący obecnie na kanale, którego remont dobiega końca...


Czyli "Kruszwicki" Wszystko było jasno i klarownie opisane.

Obserwując jawność wszystkich ruchów taborowych (głównie listing taboru "rogowskiego") podawanego w temacie:
http://750mm.pl/index.php?topic=2667.0

Można się spodziewać, że niebawem będzie zamieszczone stosowne orędzie zarządu wyjaśniające wszystkie kulisy sprawy.

A tak z innej beczki czemu to ach czemu na zawołanie drezyniarskie jak zwykle jest odzew ZEROWY?

Stąd jest pomysł, aby  okazji długiego weekendu zrobić imprezę z drezynką ręczną... ktoś chętny do udziału?


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Marcin117 on 06 Listopad 2010, 18:50:20
Stąd jest pomysł, aby  okazji długiego weekendu zrobić imprezę z drezynką ręczną... ktoś chętny do udziału?
Czy mógłbyś jakoś przybliżyć nam plany tego pomysłu? Byłby to to wyjazd z drezyną ręczną na te kilkanaście metrów w Miliczu i Sułowie czy może gdzieś jeszcze? Impreza jednodniowa czy dłuższa?

W każdym razie jak drezyny są to ja się piszę na imprezę.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 06 Listopad 2010, 19:18:15
Jazda na 60m w Miliczu przy markecie. Choć z moich informacji wynika że te metry mogą być mocno ograniczone a jazda drezyną może być bardzo przysłonięta przez inny pojazd. Ale to wyjaśni się do wtorku. My wykonawcy mamy plana wraz ze Starostą ;)

Co do 3Aw to wyszło bagno jak to w Naszym śwecie bywa wywołane przez naszych kolegów więc nie cieszyłbym się za wcześnie. Skądś to znamy? Bez komentarza... Prawda niektórzy?

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34905,8621871,Zabytkowy_wagon_sprzedany_za_bezcen__Dlaczego_.html?utm_source=Nlt&utm_medium=Nlt&utm_campaign=1077927


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 06 Listopad 2010, 20:27:33
Buhahahaha! 4 tysie za wagon to nawet cena złomu nie jest? Ruszczyc to frajer! Rogów swój wagon opylił 35 razy drożej.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Adam W on 06 Listopad 2010, 20:34:58
Buhahahaha! 4 tysie za wagon to nawet cena złomu nie jest? Ruszczyc to frajer! Rogów swój wagon opylił 35 razy drożej.

Ale wagon z Rogowa jest po naprawie, a ten z Sochaczewa to zdaje się jakiś złom zza płotu.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 06 Listopad 2010, 20:49:49
A 40 tysi za parowóz ważący 40 ton? Tyle zapłaci huta. Niemiec 10 razy więcej. Muzeum powinno starać się o kasiorę i za nią rewitalizować kolejne eksponaty, a tu eksponaty poszły, a kasy wystarczy na waciki.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 06 Listopad 2010, 20:59:37
Wywóz naszego DOBRA NARODOWEGO na wrażą teutońską ziemię? Jeszcze by mu dzwon założyli i kazali po germańsku gwizdać!
Na to nigdy nie pozwolimy - lepiej już do polskiej huty (http://www.ruciane-nida.org/kmk/images/smiles/icon_twisted.gif)!


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 07 Listopad 2010, 09:09:57
Czy mógłbyś jakoś przybliżyć nam plany tego pomysłu?

Pomysł urodził się we środę ok. 12. Szczegóły są w trakcie ustaleń

Zasadniczo idea jest taka, aby przez 4 dni (11-14) był "festyn" w postaci kiwajki na torze ekspozycyjnym "przy Eko" (czyli dawnej Milicz Zamek). Do tego wurst, kukurydza i limonada :D

Kto dokładnie, kiedy i jak pojedzie jako obsługa oraz czy to będzie kiwajka wypożyczona z Rogowa* czy też z innej kolejki to jeszcze jest w trakcie ustalania.

* - Rogów padł jako pierwotna propozycja, gdyż sam pomysł jest autorstwa prezesa FPKW czyli Andrzeja. W ten sposób absolutnie bez kosztowo można by okolicznym mieszkańcom sprawić wiele frajdy z powstającej lokalnej atrakcji. Ideą pomysłu było NIEKOMERCYJNE wsparcie Milicza przez Rogów.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 16 Grudzień 2010, 07:11:39
(http://statichg.demotywatory.pl/uploads/201012/1292090347_by_PlagiatoryPL_500.jpg)

A, że Miłocin jest zaledwie 40 km od Milicza... toteż transporty wyremontowanego taboru zostały na razie wstrzymane.
Gdy tylko warunki pogodowe będą sprzyjające, to tabor zostanie ustawiony na właściwych miejscach ekspozycyjnych.

Jako smaczek kilka zdjęć:


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: dino on 19 Grudzień 2010, 13:06:29
....Milickich smaczków ciąg dalszy ;-)


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 19 Grudzień 2010, 22:36:52
... no a taka była ładniutka SKPL-owo niebieściutka  ;D


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 19 Grudzień 2010, 22:41:19
Aż szkoda ze będzie tylko stać i to jeszcze pod chmurką :(


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 21 Grudzień 2010, 09:44:48
W Opatówku też stała pod chmurką


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 21 Grudzień 2010, 11:06:48
Ale była chyba używana no i nie tak ładnie wymalowana...


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 22 Grudzień 2010, 02:39:53
No nie tylko wymalowana, ale i wyczyszczona "po bożemu". To co było a to co jest to jest na prawdę duża różnica.

Oczywiście znajdą się i tacy co by chcieli zamknąć ją w ogrzewanej, klimatyzowanej lokomotywowni i codziennie rano szmateczką kurz wycierać... ale czemu to by służyło? Tabor kolejowy jest przystosowany do stacjonowania "pod chmurką" i nie ma technicznych przeciwwskazań przed tym.

Przyjdzie odwilż to zobaczymy ją czele składu:
Lyd1-228 (http://www.tabor.wask.pl/egzemplarz.php?&id=50833) + Bxhpi 135-4 (http://www.tabor.wask.pl/egzemplarz.php?&id=51084) + Bxhpi 142-9 (http://www.tabor.wask.pl/egzemplarz.php?&id=51091) + Bxhpi 133-8 (http://www.tabor.wask.pl/egzemplarz.php?&id=51082)

Co zgrubsza będzie wyglądało tak:
(http://www.tabor.wask.pl/img/wls150s.jpg)(http://www.tabor.wask.pl/img/Bxhpi.jpg)(http://www.tabor.wask.pl/img/Bxhpi.jpg)(http://www.tabor.wask.pl/img/Bxhpi.jpg)
(źródłem grafiki jest serwis http://www.tabor.wask.pl)

A czemu tak i dlaczego podana wizualizacja graficzna różni się od planowanej ekspozycji... to już w następnym "odcinku".  ;)


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: PAFAWAG on 22 Grudzień 2010, 23:12:24
Tabor kolejowy jest przystosowany do stacjonowania "pod chmurką" i nie ma technicznych przeciwwskazań przed tym.
Jak najbardziej, IMVHO natomiast chodzi bardziej o to, że teraz tabor wygląda jak śliczne, czyste modeliki wyjęte z pudełek, zaś po kilku latach anihilowanie ze środowiskiem zewnętrznym rozpocznie się na dobre i znowu trzeba będzie wszystko gruntownie odnawiać (jeśli znajdą się na to pieniądze). Polska rzeczywistość... Oczywiście żeby nie było, że ja kwestionuję cel, jakość i roboczogodziny włożone w odnowę tych jednostek ;D (bo robota jest doskonała, i co do tego nie ma żadnych wątpliwości) , ale jakoś trudno mi uwierzyć, żeby te eksponaty były po postawieniu w miejscu ekspozycji non stop utrzymywane przez właścicieli w tak dobrym stanie, w jakim widzimy je teraz.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 22 Grudzień 2010, 23:54:36
A no trudno się z kolega nie zgodzić... jak tabor jeszcze farbą pachnie, to jakoś tak trochę szkoda go pod chmurkę wystawiać... ale ten sam dylemat mają bodaj wszyscy miłośnicy techniki (np. po wyremontowaniu samochodu szkoda nim jeździć, a nie uruchomić silnika głupio...).

Plany na szczęście są znacząco szersze niż perspektywa roku czy dwu... więc też i remonty były prowadzone z większym rozmachem niż tylko czysto ekspozycyjnie... no i warto zauważyć, że o ile zarówno Bxhpi 142-9 jak i 133-8 miały iść pod palnik, to 142-9 był w tak tragicznym stanie technicznym (zwłaszcza ujawnionym podczas prac przygotowawczych), że na prawdę rok czy dwa i byśmy się nim ogolili... a tak oba zostały odremontowane i w ten sposób uratowane.

Szkoda trochę, że pleszewskie A20D-P poszły pod palnik... bo nie wiem czy nie byłyby dobrym dawcą pudła lub chociaż detali właśnie dla 142-9 ... jakoś sobie KARPA z Krzyża poradziła z tematem, ale gdyby mieli możliwość "kupna trupka" to mieli by zapewne dużo łatwiej.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 10 Styczeń 2011, 08:30:00
I co i co i co? trochę umarło...


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: dino on 13 Styczeń 2011, 13:59:25
I co i co i co? trochę umarło...

...nic nie umarło w przyszłym tygodniu tzn. okolice 18-19 tabor zacznie pojawiać się na Milickiej scieżce do kolejki ;-)



Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: dino on 15 Styczeń 2011, 13:06:38
W świetle wszystkich znaków na niebie i ziemi, znacąca część taboru dotrze do Milicza w przyszłym tygodniu, prawdopodobnie w piątek;-)


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: dino on 27 Styczeń 2011, 09:43:19
polecam sznurka do informacji o Milickiej ścieżce do kolejki :-)

http://www.milicz-powiat.pl/turystyka-i-ekologia/1378-przyjechaa.html (http://www.milicz-powiat.pl/turystyka-i-ekologia/1378-przyjechaa.html)


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Michał Z on 27 Styczeń 2011, 11:58:09
...i jak widać na stronie  Powiatu Milickiego przybyła już także pierwsza doczepa rumuńska:
http://milicz-powiat.pl/turystyka-i-ekologia/1379-kolejka-na-przemysowej-ju-jest.html (http://milicz-powiat.pl/turystyka-i-ekologia/1379-kolejka-na-przemysowej-ju-jest.html)


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 01 Luty 2011, 08:49:04
Tabor się pojawia, ja tupię z niecierpliwości, a tu cisza...


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 01 Luty 2011, 11:32:20
Na stacji Milicz Wąsk. wczoraj była juz Lyd1 i dwie doczepy rumuńskie. Na Miliczu Zamek stoi Mbxd1-168, 1Aw z Rogowa, brankard z Nasielska. Sułów czeka na zmianę pogody i zainstalowanie monitoringu.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 01 Luty 2011, 20:34:26
zdjęcia :?:


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 01 Luty 2011, 21:06:31
]Nie męcz... ładnie wygląda. Wrzucimy w weekend. Moze wczesniej...

EDIT:

A masz  ;D

(http://1.1.1.4/bmi/axelro.wrzuta.pl/sr/d/axLzlOFVg6f/tabor_milicz)
(http://1.1.1.3/bmi/axelro.wrzuta.pl/sr/d/9F0RJbGSUsj/lydka_na_lawecie)
(http://1.1.1.3/bmi/axelro.wrzuta.pl/sr/d/0WrsldJToAX/lydka)



... i na koniec Mbxd1-168 przy peronie stacji Pleszew Miasto

(http://1.1.1.5/bmi/axelro.wrzuta.pl/sr/d/2gMQ58Aamv1/pleszew_wsk)


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: vutik on 07 Luty 2011, 16:31:51
Coś się te hotlinki nie wyświetlają...  :(

Może tak będzie lepiej:
(http://c.wrzuta.pl/wi10882/7c9ab16a00055ece4d486dc9/0/tabor%20milicz)

(http://c.wrzuta.pl/wi2600/ab411392001b1f8f4d486dc8/0/lydka%20na%20lawecie)

(http://c.wrzuta.pl/wi2534/d0f2b1fe0023f61f4d486dc6/0/lydka)

(http://c.wrzuta.pl/wi15986/e2b3ec08000dc26b4d486dc6/0/pleszew%20wsk)


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Arcy-KS on 07 Luty 2011, 17:48:59
Tak mało????   Tylko Milicz Zamek, a gdzie  stacja Milicz Wąsk.... milo byłoby obejrzeć obecny stan


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Ptr on 07 Luty 2011, 17:49:42
Takie materiały na YT można znaleźć:

Milicz-Zamek Wąskotorowy (http://www.youtube.com/watch?v=4KT-oIVn2mw#ws)

Milicz-Wąsk (http://www.youtube.com/watch?v=PkUsl7JMf-o#ws)

Milicz-Wąsk Lokomotywa Lyd-1 228 (http://www.youtube.com/watch?v=0NNvrFS62_I#ws)

Milicz-Zamek Wagon Bagażowy (http://www.youtube.com/watch?v=RpxoIGPUfKQ#ws)

Milicz-Wąsk Nowy Tabor (http://www.youtube.com/watch?v=3Q1pk5R6sv8#ws)


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 07 Luty 2011, 18:59:18
Tak mało????   Tylko Milicz Zamek, a gdzie  stacja Milicz Wąsk.... milo byłoby obejrzeć obecny stan

Milicz ul. Przemysłowa oraz Milicz ul. Trzebnicka, zapraszam na zdjęcia. Tabor stoi i pachnie świeżością.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 07 Luty 2011, 21:38:45
Tabor stoi i pachnie świeżością.
Aż mnie korci, żeby napisać: Ciekawe kiedy dostanie pierwszą wrzutę (bohomaz, graffitti)?


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 07 Luty 2011, 21:53:31
Piotrek, ja nie moge tego napisać ale tez mnie korci. Jakos przypomniała mi sie sprawa Px49 na Miliczu wąskim .


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Arcy-KS on 08 Luty 2011, 08:42:23
  Co z nim było??   Mam jego zdjęcia zrobione już po zamknięciu   WKD.   A do kiedy ten parowóz stał na wąskim w Miliczu? Jakoś to mi umknęło.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: pleszewianin on 01 Maj 2011, 12:32:53
Wczoraj korzystając z majówkowej pogody zrobilem motorkiem małą wyprawę do Milicza;).

Gdy dotarłem na miejsce szczękę z tlucznia zbieralem chyba 15 min

http://img94.imageshack.us/i/zdjcie0101lz.jpg/ (http://img94.imageshack.us/i/zdjcie0101lz.jpg/)

Następie udałem się w okolice dworca PKP aby ujrzeć drugi pomnik;)
http://img135.imageshack.us/i/zdjcie0108q.jpg/ (http://img135.imageshack.us/i/zdjcie0108q.jpg/)

Link do całej galeri z wyprawy;)
http://img577.imageshack.us/g/zdjcie0126z.jpg/ (http://img577.imageshack.us/g/zdjcie0126z.jpg/)

Wszystko pięknie odnowione;). Większą uwagę zwracałem na lyd1-228 wkońcu moje mam z nimi całe dzieciństwo wspomnień:)


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Łowca on 02 Maj 2011, 20:07:16
W jednym z wagonów zrezygnowano z odtwarzania okien - zapewne też i środka - czy z powodów finansowych czy może z jakichś innych powodów ?
No i pytanie - któryż to z wagonów został wybrany do niepełnego odtwarzania ?


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: KLAN PALUCHOWSKICH on 02 Maj 2011, 20:49:36
W jednym z wagonów zrezygnowano z odtwarzania okien - zapewne też i środka - czy z powodów finansowych czy może z jakichś innych powodów ?
No i pytanie - któryż to z wagonów został wybrany do niepełnego odtwarzania ?

Chodzi o jedną z bryk rumuńskich (nie pamiętam już numeru, jest w SIWZ), powodem był brak aluminiowych ram okiennych. Uznano, że w związku z brakiem ww. ram i innych elementów wyposażenia a jednocześnie docelowego, ekspozycyjnego charakteru wagonu zostaną wstawione matowe/mleczne szyby a wnętrze poza podłogą i ścianami nie zostanie odtworzone. W wagonie zainstalowano wzdłuż okien od środka stelaż z rur cynkowanych celem łatwiego zawieszenia na nich eksponatów dotyczących kolejki.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 23 Czerwiec 2011, 11:48:14
Milicz-Wąsk Dewastacja Wagonu (http://www.youtube.com/watch?v=JAVYSa-NIeg#ws) Już komuś wagon przeszkadzał...


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 23 Czerwiec 2011, 18:48:16
Z tego co pamiętam w SIWZ był zapis że szyby mają być hartowane. Czy tak pęka hartowane szkło? [Ciach wycieczki osobiste. Tego rodzaju wypowiedzi nie będą tolerowane] // PN
(http://750mm.pl/Themes/750mm/images/warnwarn.gif) Już była mowa na ten temat. Żale do Phinka kieruj do niego, a nie na forum.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 23 Czerwiec 2011, 19:15:27
No, pierwsza wybita szyba, to sygnał, że nikt o tabor nie dba i nikomu na nim nie zależy.

Teraz czekać pomalowania taboru....


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: konrad on 24 Czerwiec 2011, 00:00:27
Oj, myślę Piottrze, że możesz się mylić, taki materiał jeszcze nie świadczy o zaniedbaniu taboru, a może ten akt wandalizmu odbył się noc wcześniej, i jeszcze żadne służby nie zdążyły tego naprawić? a może na monitoringu który ponoć miał tam być jest nagrany sprawca i trwają poszukiwania... z materiału wynika tylko i wyłącznie, że nie ma szyby... a czy dba, czy nie dba to chyba jeszcze za wcześnie na taki komentarz...


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: dino on 27 Czerwiec 2011, 09:38:04
... niestety mam nadzieję, że ta szyba nie wyzwoli "efektu domina" bo tabor naprawdę fajnie się prezentuje. 


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 27 Czerwiec 2011, 19:49:57
Za dużo się naczytałem o "efekcie wybitej szyby" i za dużo przerabiałem tego w praktyce, żeby być takim niepoprawnym optymistą jak Dino.

Wybita szyba to "testowanie ochrony". Jak nikt na to nie zareagował, znaczy, że można bezkarnie kraść elementy.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Arcy-KS on 05 Lipiec 2011, 15:37:40
Nie chcę Was zasmucać, ale nadal nic się nie zmieniło, rozbite szkło z drzwi leży przed wagonem i w środku razem z kamieniami, ( gdyby choć jeden kosz na śmieci to bym pozbierała).  A zielsko zarasta, oj zarasta, dzika jeżyna sięga już podkładów, a więc nikt o to nie dba rzeczywiście.
   
Pozdrawiam!


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: sinyou135 on 05 Lipiec 2011, 21:31:36
Niestety taka prawda że nie powinno się udostępniać zabytków tak publicznie w terenie, a na pewno nie takich cennych eksponatów jak łajka i 3aw. Jeśli chcemy ocalić ten tabor, to zamknijmy go na cztery spusty na ogrodzonym terenie. Teraz tylko by brakowało żeby nie daj boże, komuś przyszło do głowy niszczyć bezcenne wyposażenie taboru. A jeśli samorządy chcą mieć ekspozycję, to niech sobie zbudują repliki- atrapy po których nikt nie będzie płakał.
Przepraszam za radykalne podejście ale zbyt dobrze znam tą polską rzeczywistość.
                                                                                                                            Pozdrawiam


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: grzegorz_sykut on 05 Lipiec 2011, 22:01:51
O chuligańskich wybrykach najlepiej informować organy ścigania, mają zdecydowanie lepszą skuteczność niż czytelnicy forum.
Ekspozycja powstała właśnie po to, żeby tabor dostępny był dla każdego, a nie po to żeby chować go po kątach, pod kluczem.
Wystarczy lepszy dozór gospodarza i dbałość o to co udało się w Miliczu zbudować.



Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: sinyou135 on 05 Lipiec 2011, 22:14:22
No tak jak najbardziej ale problem w tym, że w kraju robi się wielki szum przy budowie, sprowadzaniu eksponatów, a gdy już ucichną gazety i zniknie błysk aparatów i kamer to nikt już nie pamięta. Jestem ciekaw czy ta szyba już jest posprzątana bo jeśli nie, to przedsiębiorczy Polacy niedługo zaczną czerpać zysk złomowy z podarowanego im stojącego bezpańsko prezentu. Chcą samorządy robić ekspozycje w porządku ,ale niech zatrudnia ochroniarzy, bo to jedyna skuteczna metoda. Bo kamery nie zapobiegną np spaleniu zabytku, może i złapany będzie sprawca, ale to już nie wróci bezcennego zabytku.
Nie oszukujmy się, bez należytej ochrony wagony długo nie postoją.
A wymalowanie przez graficiarzy, to najmniejsza krzywda jaka może je tam spotkać.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: grzegorz_sykut on 05 Lipiec 2011, 22:43:43
Cytuj
Chcą samorządy robić ekspozycje w porządku ,ale niech zatrudnia ochroniarzy, bo to jedyna skuteczna metoda. Bo kamery nie zapobiegną np spaleniu zabytku, może i złapany będzie sprawca, ale to już nie wróci bezcennego zabytku.

Proponuje teraz jeszcze znaleźć źródło finansowania etatu dla tego ochroniarza lub ochroniarzy i już można biegusiem na posiedzenie rady powiatu się udać i obwieścić plany swoje wraz ze sposobem finansowania.Na pewno Cię ozłocą.






Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: sinyou135 on 06 Lipiec 2011, 00:06:40
Dobrze wiem że to jest nierealne, dlatego takie ekspozycje to nie jest najszczęśliwszy pomysł.
Już tam nawet się godzę na te rumuny, bo tego w końcu mamy tyle że zawsze ostaną się jakieś egzemplarze, ale łajka to już nie jest rozsądny pomysł, bo i tak dla przeciętnego obywatela to nie będzie się niczym różniło od rumuna. Jakby postawić zamiast mbxd1 -  mbxd2 to mamy taki sam efekt w postrzeganiu tego jako zabytku. Parowóz by tam lepiej pasował. Peiks robi większe wrażenie wśród oglądających bo to parowóz a i tych maszyn jest stosunkowo wiele.
Nie jestem przeciwny tej inicjatywie, ale zanim zaczniemy wystawiać bezcenne eksponaty, to może najpierw lepiej sprawdzić na dostępnych jeszcze rumunach czy ten teren rzeczywiście jest dla taboru bezpieczny.  Może okaże się że to był pojedynczy incydent i wszystko jest ok, ale takie sprawy jak nawet rozbita szyba powinny być usuwane na bieżąco, bo to świadczy że się ten tabor dogląda. Kupił samorzad wagony to niech o nie dba.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: grzegorz_sykut on 06 Lipiec 2011, 00:51:11
Proponuje całą swoją wypowiedź a szczególnie ostatnią linijkę, przesłać na ręce Rady Powiatu Milickiego. A jeszcze lepiej wygłosić  to wszystko osobiście w trakcie posiedzenia tejże Rady. Myślę, że w osobistej konfrontacji będziesz miał tyle samo zapału i energii w osądzaniu, komentowaniu i doradzani,u jak siedząc przed ekranem swojego komputera i pisząc nam tutaj swoje obserwacje, spostrzeżenia oraz uwagi na co się godzisz a na co Twojej zgody nigdy nie będzie.






Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: akrobatycznykonrad85 on 13 Listopad 2011, 11:22:31
witam tak sobie myślę jak już Powiat Milicki chce uruchomić linie na odcinku z Pracze do Bracławia to ciekawe jak położą tory pod wiaduktem kolejowym w Sławoszewicach? Kiedyś to kolejka przejeżdżala pod wiaduktem kolei normalnotorowej a tam jest droga-moim zdaniem to jest problem chyba że założyli by sygnalizacje pod wiaduktem bo inaczej się nie da...

W tym miesiącu pracownicy robią małe przeprawy nad kanałami wodnym na odcinku Ruda Milicka-Grabownica oraz oczyszczają teren pod budowę ścieżki rowerowej trzymam kciuki żeby za 5 lat ruszuła reaktywacja lini.Byłem ostatnio na moście raczej co z niego zostało(betonowe filary na rzece barycz w okolicach gądkowic i powyśleć że kiedyś jeździły tam parowozy do sulmierzyc coś pięknego)


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Wądzio on 13 Listopad 2011, 18:48:23
Trwa budowa wiat przystankowych na trasie ścieżki rowerowej szlakiem dawnej kolejki wąskotorowej. Wiaty podobnie jak cała infrastruktura turystyczna stylistycznie nawiązują do budowli kolejowych.

http://milicz-powiat.pl/turystyka-i-ekologia/1668-budowa-wiat-na-trasie-cieki.html (http://milicz-powiat.pl/turystyka-i-ekologia/1668-budowa-wiat-na-trasie-cieki.html)


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: dino on 14 Listopad 2011, 08:28:33
Rumuńskie doczepy stojące na dwane stacji Milicz Wąsk. podobno padły aktem wandalizmu :-( czy posiada ktoś aktualne foto tych wagonów ????


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 16 Listopad 2011, 15:46:30
Mamy ogłoszenie na wisienkę do milickiego tortu: http://bip.milicz-powiat.pl/#Z2V0Q29udGVudCg3ODQp (http://bip.milicz-powiat.pl/#Z2V0Q29udGVudCg3ODQp)

I jest jeszcze rodzynek w tym ogłoszeniu:
Cytuj
Poszukiwany parowóz winien nosić wszystkie cechy pozwalająca na użycie wagonu w charakterze ekspozycji

 :D


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: gajos on 16 Listopad 2011, 16:30:11
Hm, o rozstawie ani słowa?


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: px48 on 16 Listopad 2011, 17:19:44
Po przejrzeniu SIWZ widzę, że w tym kraju jest tylko 5 parowozów spełniających warunki tam zawarte...


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 16 Listopad 2011, 17:54:32
... z czego jeden aktualnie na sprzedaż.  8)


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 16 Listopad 2011, 18:39:03
W BIPie nie ma słowem o rozstawie zapewne celowo.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 18 Listopad 2011, 09:57:16
Rumuńskie doczepy stojące na dwane stacji Milicz Wąsk. podobno padły aktem wandalizmu :-( czy posiada ktoś aktualne foto tych wagonów ????

Od początku - widząc zdjecia tej ekspozycji  byłem pewien, że to na pewno nastąpi, nie byłem tylko pewien - kiedy.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: dino on 18 Listopad 2011, 13:41:29
W BIPie nie ma słowem o rozstawie zapewne celowo.


...nie możlwe :-P , tym bardziej że te maszyny na 1000mm pracowały na Wrocławskiej KD hehe


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 18 Listopad 2011, 13:43:12
Trzeba będzie trzecią szyne dobudować  hehehe  ;D


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: agneskate on 18 Listopad 2011, 14:06:30
Dziwi mnie to, że tak cieszycie się, że parowóz który jednak miał szansę jeszcze wyruszyć na szlak zostanie ustawiony jako nie ruchomy pomnik bez szans na lepsze czasy.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 18 Listopad 2011, 14:28:12
Dziwi mnie to, że tak cieszycie się, że parowóz który jednak miał szansę jeszcze wyruszyć na szlak zostanie ustawiony jako nieruchomy pomnik bez szans na lepsze czasy.

A nie tak do końca... Naprawa parowozu wraz z rewizją to 150 tyś z górką, kogo na to stać w Piasecznie? Nikogo. Milicz w planach ma za kilka lat odbudowę kolejki i przywrócenie taboru do ruchu więc ostrożny byłbym w wydawaniu takich osądów.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: agneskate on 18 Listopad 2011, 14:38:36
Za kilka lat to i Piaseczno będzie stać, a może i wcześniej. Monitoring będzie, że taki pewny jesteś, że za kilka lat to będzie co naprawiać?


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 18 Listopad 2011, 16:19:35
Dziwi mnie to, że tak cieszycie się, że parowóz który jednak miał szansę jeszcze wyruszyć na szlak zostanie ustawiony jako nieruchomy pomnik bez szans na lepsze czasy.
A nie tak do końca... Naprawa parowozu wraz z rewizją to 150 tyś z górką, kogo na to stać w Piasecznie? Nikogo. Milicz w planach ma za kilka lat odbudowę kolejki i przywrócenie taboru do ruchu więc ostrożny byłbym w wydawaniu takich osądów.
I przekuje Px na 750mm?? A może będzie kolejka na 3 szyny. Jeśli tam trafi parowóz to będzie stał jako zimny pomnik. Ewentualnie posłuży jako magazyn części* dla innego Px na 750mm jeśli taki tam trafi w celu uruchomienia.

*- o ile wcześniej złomiarze go nie ograbią.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 18 Listopad 2011, 20:43:54
Moim zdaniem wyląduje na innym pomniku jako zamiana na 750mm czyli jakby nie patrzeć 1:1 a tamta sztuka będzie naprawiana do jazdy.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: px48 on 25 Listopad 2011, 18:30:46
Link:
http://bip.milicz-powiat.pl/file.php?file=/articles/2011/11/15/784/link_IFE.272.13.2011_-_zawiadomienie_o_wyborze_oferty.pdf (http://bip.milicz-powiat.pl/file.php?file=/articles/2011/11/15/784/link_IFE.272.13.2011_-_zawiadomienie_o_wyborze_oferty.pdf)


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 25 Listopad 2011, 18:37:47
Czyli Px opuści Piaseczno...


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: konrad on 28 Listopad 2011, 18:42:22
Panowie, skoro i tak już rozstrzygnięte, to pozostaje się poddać... albo nie. Ile to autostrad się buduje tak długo bo przetarg był unieważniony... ile mostów przez takie zaskarżenia nie powstało... przetarg można zaskarżyć, ofertę wykluczyć, bo nie spełnia siwzu, chyba warto bo następny px nie prędko pojawi się na allegro.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 28 Listopad 2011, 19:04:22
Panowie, skoro i tak już rozstrzygnięte, to pozostaje się poddać... albo nie. Ile to autostrad się buduje tak długo bo przetarg był unieważniony... ile mostów przez takie zaskarżenia nie powstało... przetarg można zaskarżyć, ofertę wykluczyć, bo nie spełnia siwzu, chyba warto bo następny px nie prędko pojawi się na allegro.

 :D A co to Ci da? Pxa nie kupi Milicz i co dalej?


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 29 Listopad 2011, 10:13:30
Dołączy do sporego stadka za granicą


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: agneskate on 29 Listopad 2011, 10:40:00
Pewnie tak, ale tam ma szanse na jeżdżenie tu w Polsce to raczej znikome.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Łowca on 29 Listopad 2011, 13:30:27
Zacznijmy od tego, że szanse wyjazdu za granice są raczej równe 0.
Przynajmniej oficjalne i legalne szanse.
Są już poczynione pewne kroki w tym kierunku niemalże natychmiast po śmierci jego własciciela.
Są chętni jego zakupowi w kraju i prędzej czy później się to stanie. A rynek cenę zweryfikuje - jezeli zajdzie taka potrzeba oczywiście.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Leśny Dziadek on 29 Listopad 2011, 21:11:59
Jakże go sprzedawać, on dawno już sprzedany*

* - to cytat niemal dosłowny z Kaczmarskiego, kto skojarzy tytuł piosenki (taki nieco-nieco kolejowy) ??


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 29 Listopad 2011, 21:36:55
Zmartwychwstanie Mandelsztama. Ech...


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 23 Czerwiec 2012, 21:30:01
Na stronie http://gdario.republika.pl/ (http://gdario.republika.pl/) w pozycji nr 5 Rajd po kolejach i kolejkach - czerwiec 2012 od pozycji 21 kilka zdjęć ze stacji Milicz i Milicz Zamek.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 19 Maj 2014, 20:38:18
W niedzielę zahaczyliśmy o Milicz. Tragedii nie ma, ale z łajki farba odłazi, w klasach rumuńskich też kilka elementów należałoby poprawić. Zastanawiam się, czy te drzwi w rumuńskiej klasie celowo zostawiono otwarte? Generalnie nie da się ich w prosty sposób zamknąć, bo góra haczy. W sumie jednak fajnie to wszystko wygląda. Rowerzyści po ścieżce śmigają (trzeba uważać ;)). Na "przystanku" Milicz Zamek pojawiło się akwarium, gdzie można obejrzeć ryby żyjące w okolicznych stawach.

Milicz Zamek
(https://lh3.googleusercontent.com/-dmNPfyCHMno/U3o6PFIY4lI/AAAAAAAAGGs/GPUSTqe3-7Y/s640/DSCF1122.JPG?gl=PL) (https://picasaweb.google.com/lh/photo/XayaAW80HJmNiM3rigClSLJEvk1QAdAqiN-rtiOO244?feat=directlink)
(https://lh4.googleusercontent.com/-3JPCHlqzB0E/U3o6NOhRy3I/AAAAAAAAGGY/vBpfVA-Gx3Y/s640/DSCF1119.JPG?gl=PL) (https://picasaweb.google.com/lh/photo/frspBsj2jL6kivGiubsYRrJEvk1QAdAqiN-rtiOO244?feat=directlink)

Milicz Wąsk.
(https://lh5.googleusercontent.com/--eb1PsC7LLM/U3o6RcI9poI/AAAAAAAAGG4/vJY18_1Y0SA/s640/DSCF1141.JPG?gl=PL) (https://picasaweb.google.com/lh/photo/qag28AKC7u4s_gyaOMVk_LJEvk1QAdAqiN-rtiOO244?feat=directlink)
(https://lh3.googleusercontent.com/-sSAcBTrv22I/U3o6TsC64RI/AAAAAAAAGHI/_6dQn164J8k/s640/DSCF1145.JPG?gl=PL) (https://picasaweb.google.com/lh/photo/frspBsj2jL6kivGiubsYRrJEvk1QAdAqiN-rtiOO244?feat=directlink)

Wiadukt pod linią normalnotorową - szyny nadal tkwią w asfalcie.
(https://lh4.googleusercontent.com/-SdDkP0cqH7s/U3o6XWFsN5I/AAAAAAAAGHg/fyNqmsT74FY/s640/DSCF1154.JPG?gl=PL) (https://picasaweb.google.com/lh/photo/guNqz8f-BiI1M7r-MIfKG7JEvk1QAdAqiN-rtiOO244?feat=directlink)
(https://lh6.googleusercontent.com/-hDpn_2_hZd8/U3o6YKETkDI/AAAAAAAAGHo/xGlS9G6n3wc/s640/DSCF1156.JPG?gl=PL) (https://picasaweb.google.com/lh/photo/ihzYXPZMT3Sfyk9xz2R_77JEvk1QAdAqiN-rtiOO244?feat=directlink)

Galeria (https://picasaweb.google.com/115660383018346125293/20140518Milicz?authuser=0&authkey=Gv1sRgCL3_gdXhqeKmwwE&feat=directlink)


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 19 Maj 2014, 20:44:18
1Aw 1698 ex cukrownia Kruszwica trzyma się najlepiej jak widać.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: pleszewianin on 29 Maj 2014, 18:09:48
Foto z szynami w asfalcie kiedy robione ? Bo z tego co pamietam będąc tam rok temu zastałem wyremontowaną nawierzchnię drogi i szyn brak


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 29 Maj 2014, 18:16:40
Bo szyny dopiero nieśmiało wyglądają na powierzchnię ;). Najwyraźniej przy wymianie nawierzchni ich nie zdemontowano. Zdjęcia z 18 maja.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 03 Maj 2015, 18:48:08
Tym razem małe View z dawnej stacji Milicz Wąskotorowy. Niby nic się nie zmieniło, ale wrażenia mam już mniej sympatyczne. Teren stacji zaśmiecony - dzieją się tu jakieś imprezki po których sami uczestnicy nie sprzątną, a służby miejskie tematem również się nie interesują. Jeden z wagonów jest otwarty i wewnątrz zaczęła się jego degradacja (tam również odbywają się "miłośnicze spotkania"). Podobnie jak na drugiej stacji spod malatury wychodzi korozja. TOI TOI zapewne od zeszłego sezonu nie pompowany wydziela mocną wiadomą woń. Poniżej kilka zdjęć.


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 03 Maj 2015, 18:49:16
Milicz Wąskotorowa


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 03 Maj 2015, 18:49:55
Milicz Wąskotorowa


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 03 Maj 2015, 18:51:08
Milicz Wąskotorowa


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 03 Maj 2015, 18:51:46
Milicz Wąskotorowa


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 03 Maj 2015, 18:52:27
Milicz Wąskotorowa


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 13 Marzec 2016, 22:34:49
Starotorze Wrocławskiej kolejki wąskotorowej
https://www.youtube.com/watch?v=FdY1MHazFDY&index=8&list=WL (https://www.youtube.com/watch?v=FdY1MHazFDY&index=8&list=WL)


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: PiotrS on 11 Kwiecień 2018, 12:04:44
Zjedźcie sobie na dół:

https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=7717.1380

Pozdrawiam serdecznie.

PiotrS


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: gajos on 29 Kwiecień 2018, 15:32:15
Intuicja mi podpowiada by przejrzeć wszystkie 123 strony...


Tytuł: Odp: Milicka ścieżka do kolejki
Wiadomość wysłana przez: stoker on 02 Październik 2018, 09:10:11
Chyba o tym tu nie było jeszcze:

http://dolnoslaskakrainarowerowa.pl/artykul/61/otwarta-sciezka-rowerowa-sulow-gruszeczka-o-dlugosci-25-km-gmina-milicz (http://dolnoslaskakrainarowerowa.pl/artykul/61/otwarta-sciezka-rowerowa-sulow-gruszeczka-o-dlugosci-25-km-gmina-milicz)

http://www.milicz-powiat.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1303:otwarcie-sciezki-rowerowej-w-sulow-gruszeczka&catid=8&Itemid=107 (http://www.milicz-powiat.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1303:otwarcie-sciezki-rowerowej-w-sulow-gruszeczka&catid=8&Itemid=107)

Ścieżka rowerowa Milicz - Sułów biegnąca śladem torowiska dawnej Wrocławskiej KD została przedłużona z Sułowa o 2,5 km w kierunku wsi Gruszeczka.

Paweł