Świat kolejek wąskotorowych

NIECZYNNE => Kolej Leśna Pionki => Wątek zaczęty przez: E583.002 on 19 Październik 2010, 16:18:59



Tytuł: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: E583.002 on 19 Październik 2010, 16:18:59
Jak wszystkim wiadomo Skansen Kolei Leśnej znajduje się obecnie w likwidacji. Tabor w dużej większości został przewieziony do skansenu w Rudach, a odbudowane torowisko w chwili obecnej jest rozbierane. Zdjęcia z rozładunku w Rudach tutaj:
http://www.kolejkarudy.pl/site/index/2/news/22.html
Nawiasem mówiąc nie wiedziałem ze mieliśmy w Pionkach lokomotywę Gmeinden :)

P.S Jutro postaram się porobić nieco fotek i wrzucić na stronę z tego co zostało jescze w Pionkach


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 19 Październik 2010, 17:12:18
Czyli palny odbudowy kolejki legły w gruzach :(


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: Sadek on 19 Październik 2010, 17:26:23
Moze ktoś obeznany   w temacie  powiedzieć  dlaczego tak sie dzieje?


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 19 Październik 2010, 17:47:22
Cóż tu dużo mówić, głównemu organizatorowi przyszłej kolejki znudziły się wąskotorówki i podjął taką a nie inną decyzję. Szkoda w tym całym zamieszaniu najbardziej tego co nie udało uratować się przed palnikiem.


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 19 Październik 2010, 17:55:26
Szkoda w tym całym zamieszaniu najbardziej tego co nie udało uratować się przed palnikiem.
A co poszło pod palnik?/ I czemu do Rud?? tam nigdzie ten tabor nie pojeździ.


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: Senda on 19 Październik 2010, 17:58:43
A co się dzieje z pionkowską Lyd2?


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: E583.002 on 19 Październik 2010, 18:15:58
Stoi nadal w Pionkach pewnie z powodu kosztownego transportu


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: adam on 19 Październik 2010, 19:59:03
Ja miałbym czym ja przewieżć jaki koszt byłby za nią , za Lyd2?


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: E583.002 on 19 Październik 2010, 20:06:14
Na forum na pewno się tego nie dowiesz. A cena pewnie 24t x 750 zł/t wiec pewnie Cię nie stać.


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: adam on 19 Październik 2010, 20:16:46
a dlaczego tak uważasz ,że mnie nie stać ,  a jak nie będzie stać  , kredyty są wszędzie dostępne pozdrówka


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: E583.002 on 21 Październik 2010, 09:49:00
Syutacja z Pionek:

Stoi Rumun, Wls40-931, Pare wagonów w tym B-151. Trwa rozbiórka torowiska


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: Marcin117 on 21 Październik 2010, 10:34:53
Wm5 już wyjechała?


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: klon200 on 24 Październik 2010, 13:46:55
galeria zdjęć z wycieczki do Pionek z lipca 2010

http://www.jazdazmiasta.7dni.radom.pl/25_07_2010_galeria

na niektórych zdjęciach widać co jeszcze w lipcu znajdowało się na kolejce w Pionkach


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: OczeQ on 24 Październik 2010, 18:00:36
Byłem na kawie pod koniec sierpnia, to wszystko wyglądało w miarę normalnie... :/


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 24 Październik 2010, 18:52:36
Wedle sprawdzonych informacji Lyd2 już jest w bezpiecznych rękach...

...kolegów zaangażowanych onegdaj w jej remont wzywa się do pomocy przy kontynuacji prac.


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: Jsz on 25 Październik 2010, 01:00:58
Wedle sprawdzonych informacji Lyd2 już jest w bezpiecznych rękach...

...kolegów zaangażowanych onegdaj w jej remont wzywa się do pomocy przy kontynuacji prac.

A czy kolega mógłby zdradzić do kogo i gdzie trafiła rumunka.


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 25 Październik 2010, 01:42:57
Oczywiście Rumunka trafiła do Jarka z Rud... jest on znany z tego, że lubi jak wszystko jest na chodzie. Więc będzie potrzebował fachowej pomocy w temacie kompletowania i uruchamiania Lyd2.


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: Jsz on 25 Październik 2010, 02:54:54
A czy wiadomo coś na temat V10C czy została sprzedana czy +.


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: CX MANIAK on 25 Październik 2010, 09:13:22
A czy wiadomo coś na temat V10C czy została sprzedana czy +.

Witam.
Najprawdopodobniej trafiła do skansenu w Janowie Lubelskim. A szkoda, bo było można ją przywrócić do ruchu.
Pozdrawiam.
Tadeusz.


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: E583.002 on 07 Listopad 2010, 09:56:12
Stan na dzień 05.11.2010 - rozebrano prawie wszystkie torowiska po za tym gdzie stoi Lyd2


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: Saba on 09 Listopad 2010, 17:29:27
Witam
V10C ani żaden inny tabor nie trafił do Janowa Lubelskiego. Skansen nawet nie był zainteresowany.

Pozdrawiam
Saba



Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: E583.002 on 20 Listopad 2010, 08:09:22
Dwa linki związane z likwidacją kolejki

http://www.kolejkarudy.pl/site/index/2/news/24.html
http://nadzagozdzonka.pl/component/content/article/34-informacje/526-koniec-marze-o-kolejce.html

I teraz małe porównanie:

OBECNIE:
(http://nadzagozdzonka.pl/images/stories/316%20skansen%204.jpg)

DAWNIEJ
(http://fpkw.pl/obrazki/KLP_jesien07_plackabel.jpg)


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: OczeQ on 13 Grudzień 2010, 19:42:36
Lyd2 i Wm5 na przełomie listopada/grudnia zajechały do Rud (o V10c pojęcia nie mam)


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: klon200 on 17 Grudzień 2010, 08:07:45
http://www.7dni.radom.pl/news/2158

http://www.7dni.radom.pl/upload/pdf/264_17-12-2010.pdf


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 17 Grudzień 2010, 19:23:54
znany aktor Paweł Szwed? E?


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: PAFAWAG on 20 Grudzień 2010, 00:22:41
 :'(

Jakie będą dalsze losy hali?


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 20 Grudzień 2010, 03:36:34
O ile się nie mylę to hala zdana została już Lasom.


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: E583.002 on 20 Grudzień 2010, 16:50:19
@CX MANIAK - zanim zaczniesz kogoś obrzucać błotem to dowiedz się najpierw u źródła konkretów. Paweł był tak samo zaskoczony jak ja sytuacją z V10C i na tym temat zakońćzmy i nie wałkujmy go. Należy się cieszyć że, duża większość eksponatów została uratowana.


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: isoxazolidine on 21 Grudzień 2010, 11:48:06
Tak dla uspokojenia nastrojów - fotki z mojego ostatniego wyjazdu do KL 'Pionki' (połowa lipca 2010). Na jednym ze zdjęć moja córcia i chłopaki ze stow. 'Kocham Radom'.

(http://radomir.blox.pl/resource/pionki_2010_ekipa.jpg)

(http://radomir.blox.pl/resource/pionki_2010_drezyna.jpg)

(http://radomir.blox.pl/resource/pionki_2010_widok.jpg)


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: Saba on 18 Czerwiec 2011, 00:36:03
Miałem nie pisać ale... Jak pewnie wiecie nie wszystko poszło do Rud, lokomotywa wls40 (50) 931 kilka rozjazdów, chyba 3/4 torów, 4 wózki kłonicowe, 2 wózki plus pudło w którym znajdowało się trochę gratów typu krzyże św Andrzeja itp. Otóż przyjechało to do Lipy, może komuś miejscowość znana z racji tego że istniała tu dawniej KL, podawane są w sieci niebywałe wręcz bzdury nt tej kolejki, Nadleśnictwo Janów Lub. pisze " kolejka leśna lasów janowskich", bzdura,pierwsze primo: szlak wiedzie także przez Lasy Lipskie, drugie primo - lokomotywownia, kuźnie itd. znajdowały się właśnie w Lipie, no ale to OT, Miała powstać kolejka parkowa, coś w stylu Maltanki by w dalleeekiej przyszłości można było pomyśleć coś o powrocie na szlak, Jednak po niedługim czasie pewien pan zabrał kolejkę (która owszem była jego własnością) i została przewieziona do Huty Stalowa Wola, oficjalna wersja brzmi - gdzie zostanie poddana renowacji, tylko tak, jaką renowację można przeprowadzić na rozjazdach (no rozumiem można wprowadzać poprawki na takim wyjeżdżonym rozjeździe...) czy na szynach skoro huta ta nie ma odpowiedniego sprzętu do takich zadań, owszem walcuje się kwadrat na szyny ale całkowita obróbka jest już w innej hucie... . To by było na tyle odnośnie reszty taboru z Pionek

Pozdrawiam Saba


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: Leśny Dziadek on 18 Czerwiec 2011, 18:29:45
Hmm..A ja mało co z Twojej relacji zrozumiałem: gdzieś powstanie druga Maltanka,  do kogoś masz pretensje, gdzieś wietrzysz sensację, ktoś zezłomuje - rozwalcuje "kolejkę" w hucie  ::), no wszystko wiemy...Zlituj się, i napisz, o czym pisałeś, bo ciekawe chyba jest?


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: Saba on 18 Czerwiec 2011, 21:32:14
Ok, kolega ma racje post napisany chaotycznie - postaram się naprawić  ;) więc tak :
W miejscowości Lipa (k Stalowej Woli) istniała sobie niegdyś kolejka leśna. Po rozbiórce dosłownie nic nie zostało, lokomotywownia, kuźnia, warsztat zostały zrównane z ziemią. Jest nawet temat na forum w dziale reaktywacje o "kolejce leśnej w lasach janowskich" pomysł nie wypalił bo to ogromne inwestycje, kilka lat po tym powstał pomysł w Lipie z inicjatywy stowarzyszenia rozwoju miejscowości o próbie reaktywacji kolejki leśnej. Na początek miała to być kolejka parkowa, bo bądźmy realistami- bez bazy nic się nie wskóra. Znaleziono sponsora, który zobowiązał się zakupić część taboru z likwidowanej KL Pionki. Został zakupiony wyżej wymieniony tabor (plus chyba jeszcze jedna platforma nie pamiętam już) i  tory. przyjechał transport do Lipy, zaczęło się oglądanie pielgrzymki przychodziły  :D zaczęło się spisywać pierwotne rzeczy do renowacji, jednak coś się odmyśliło panu inwestorowi i bez słowa zabrał lokomotywę potem resztę taboru do huty gdzie miała zostać ponoć odrestaurowana. Tylko powiedz mi drogi kolego jak może wyglądać renowacja taboru (jak i torów) w hucie dodając do tego jeszcze, że pewien inwestor popadł w długi?


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: Szymek on 18 Czerwiec 2011, 23:04:38
Tiaa - kolejny tabor pojechał do HUTY ...  :o
Tylko drogi kolego Saba sprawdź czym zajmuje się HUTA Stalowa Wola:
"Huta Stalowa Wola jest firmą, której działalność koncentruje się na dwóch rodzajach biznesu:
- maszyny do robót drogowych i ziemnych (HSW S.A. Oddział I w Stalowej Woli)
- sprzęt dla wojska (HSW S.A.)."
Ponadto oprócz produkcji maszyn budowlanych i sprzętu dla wojska prowadzony jest także serwis maszyn, produkcja części, oraz inne usługi techniczne.



Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 19 Czerwiec 2011, 06:06:24
Uspokoję nieco - Huta Stalowa Wola jest hutą tylko z nazwy. Nie ma tam stalowni i pieców hutniczych, w których topi się złom i wyrabia stal. To bardziej zakłady przetwórcze i mechaniczne. Jeśli w/w tabor i tory staną się (odpukać!) wsadem piecowym, to na pewno nie w tej hucie. Ona po prostu nie ma takich pieców :).


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: janeczek on 19 Czerwiec 2011, 22:40:38
A może to ta firma:
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110216/POWIAT0303/214173892 (http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110216/POWIAT0303/214173892)


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: Saba on 20 Czerwiec 2011, 10:51:37
Tiaa - kolejny tabor pojechał do HUTY ...  :o
Tylko drogi kolego Saba sprawdź czym zajmuje się HUTA Stalowa Wola:
"Huta Stalowa Wola jest firmą, której działalność koncentruje się na dwóch rodzajach biznesu:
- maszyny do robót drogowych i ziemnych (HSW S.A. Oddział I w Stalowej Woli)
- sprzęt dla wojska (HSW S.A.)."
Ponadto oprócz produkcji maszyn budowlanych i sprzętu dla wojska prowadzony jest także serwis maszyn, produkcja części, oraz inne usługi techniczne.




Uspokoję nieco - Huta Stalowa Wola jest hutą tylko z nazwy. Nie ma tam stalowni i pieców hutniczych, w których topi się złom i wyrabia stal. To bardziej zakłady przetwórcze i mechaniczne. Jeśli w/w tabor i tory staną się (odpukać!) wsadem piecowym, to na pewno nie w tej hucie. Ona po prostu nie ma takich pieców :).

Koledzy, mówicie tutaj o HSW państwowej która faktycznie zajmuje się produkcją maszyn i sprzętu wojskowego, ale muszę Cię uświadomić, że Huta Stalowa Wola to nie jest już jedna wielka huta, większość wydziałów przejęli prywaciarze m.in- HSJ Złomrex -walcownia kalibrowa która jako jedyna w europie może walcować wysokogatunkowe stopy klasy 7 i 8,( nie zbudowali tego od nowa to istniało od początków COP-u) jak myślisz na czym polega walcowanie? Na roztopieniu metalu, i wpuszczeniu go pomiędzy walce. Więc jak roztopić metal? no trzeba złom włożyć do pieca... owszem nie ma tam pieców matenowskich( choć kiedyś był) ale piece do przetopu złomu są! Oddziały huty, które należą do państwa - M16(mechaniczne) Z5 (skrzynie biegów) wszystkie Z-ty(zespoły napędowe) zajmują się już tylko produkcją ładowarek i innego typu sprzętu czy rosomaków... Istnieje również walcownia blach, gdzie produkuje się blachy m.in. do tych rosomaków.
A może to ta firma:
[url]http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110216/POWIAT0303/214173892[/url] ([url]http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110216/POWIAT0303/214173892[/url])

Hmm może to dziwne ale choć to moje strony, nie słyszałem o takiej firmie ::) No cóż, jeśli faktycznie tam poszedł ten tabor to dobrze, niech sobie go pan inwestor wyremontuje. Dzięki za taką informację o tej spółce, mozę faktycznie niepotrzebnie robię z tego taką sensację i snuje dziwne przypuszczenia, jednak podkreślam iż informacja rzucona nam była taką , iż pan inwestor oddaje kolejkę do huty a nie do firmy dzierżawiącej teren od tegoż zakładu i zajmującej się restauracją, NG i Rew lokomotyw.

P.S. do kolegi Szymka
Słuchaj, nie ma się co bulwersować, spokojnie, a co do sprawdzania czym zajmuje się HSW proszę sobie sprawdzić:
http://www.hsw-hsj.com.pl/ (http://www.hsw-hsj.com.pl/)
http://www.hsw.pl/ (http://www.hsw.pl/)
http://www.hsw-zzn.com.pl/ (http://www.hsw-zzn.com.pl/)
http://www.hsw-kuznia.pl/ (http://www.hsw-kuznia.pl/)
http://www.hsw-odlewnia.pl/ (http://www.hsw-odlewnia.pl/)
http://www.hsw-zn.com.pl/ (http://www.hsw-zn.com.pl/)
http://www.hsw-zs.com.pl/ (http://www.hsw-zs.com.pl/)
kiedyś jeszcze "cienka strona" - walcownia mniejszego kalibru -produkcja drutów, płaskowników... dziś jednak zrównana z ziemią

Przepraszam, nie znam się ale nie ubliżając mechanikom i pracownikom huty s.a. bo są to naprawdę wykwalifikowani pracownicy , to jak sobie kolega wyobraża renowację rozjazdu (ot choćby dorobienie nowej iglicy) przez ludzi którzy nigdy się tym nie zajmowali ?  To trochę tak jak wpuszczenie "firmy" budowlanej do "renowacji" torów - zamiast pomalutku wymieniać podsypkę, podkłady to od razu zerwali tor a wiekowe szyny "rozbiegły się" (proszę toromistrza o poprawę pisowni ponieważ nie wiem jak się to fachowo nazywa) i trzeba było wstawiać "wstawki" bo porobiły się ogromne odstępy.


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: KLAN PALUCHOWSKICH on 21 Czerwiec 2011, 07:46:55
jak myślisz na czym polega walcowanie? Na roztopieniu metalu, i wpuszczeniu go pomiędzy walce. Więc jak roztopić metal? no trzeba złom włożyć do pieca... owszem nie ma tam pieców matenowskich( choć kiedyś był) ale piece do przetopu złomu są!
Walcowanie na gorąco jest prowadzone w zakresie temperatur 0,6-0,7Ttopnienia tak więc nie mamy do czynienia ze staniem ciekłym.

Przepraszam, nie znam się ale nie ubliżając mechanikom i pracownikom huty s.a. bo są to naprawdę wykwalifikowani pracownicy , to jak sobie kolega wyobraża renowację rozjazdu (ot choćby dorobienie nowej iglicy) przez ludzi którzy nigdy się tym nie zajmowali ?
Są rysunki techniczne, są technologie wytwarzania i jeśli tylko masz fachowców spokojnie możesz tego typu prace prowadzić. Zauważ że tak właściwie to jedyną częścią "typowo kolejową" są osie z kołami i wiązarami, cała reszta jest cywilna.

 To trochę tak jak wpuszczenie "firmy" budowlanej do "renowacji" torów - zamiast pomalutku wymieniać podsypkę, podkłady to od razu zerwali tor a wiekowe szyny "rozbiegły się" (proszę toromistrza o poprawę pisowni ponieważ nie wiem jak się to fachowo nazywa) i trzeba było wstawiać "wstawki" bo porobiły się ogromne odstępy.
Ależ tak właśnie się remontuje torowisko, zrywka i układka od nowa :) Owszem pewna część personelu firmy budowlanej powinna mieć odpowiednią specjalizację (drogi i mosty kolejowe ? tu musiałby mnie ktoś poprawić) ale robotnicy nadal są zwykłymi robotnikami budowlanymi, obsługującymi te same koparki, ciężarówki, walce, spychacze co na budowie autostrady czy elektrowni atomowej. Owszem jest cała gama maszyn dedykowanych pracom torowym ale to już inna bajka.


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 21 Czerwiec 2011, 08:47:52
pewna część personelu firmy budowlanej powinna mieć odpowiednią specjalizację
Wystarczy że jedna osoba będzie posiadała uprawnienia do kierowania robotami w specjalności stacje, linie, węzły i bocznice kolejowe, bądź linie i bocznice kolejowe. Pozostali nie muszą mieć żadnych uprawnień budowlanych, jedynie wymagane oddzielnymi przepisami kwalifikacje do obsługi maszyn i urządzeń, bądź wykonywania czynności specjalistycznych (np. spawania).
Teraz uwaga: toromistrz może, ale nie musi posiadać ww. uprawnień budowlanych. Zatem nie każdy toromistrz może być kierownikiem budowy, czy przeprowadzać ocenę stanu technicznego (np. kontrole roczne) w rozumieniu ustawy Prawo budowlane.
To taki poranny OT.  8)


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: Saba on 21 Czerwiec 2011, 19:54:45
Walcowanie na gorąco jest prowadzone w zakresie temperatur 0,6-0,7Ttopnienia tak więc nie mamy do czynienia ze staniem ciekłym.

Nie rozumiem, ok nie walcuje się ciekłego metalu, no bo jak. Ale najpierw trzeba to kęsisko z czegoś zrobić, w tym celu złom topiony jest w piecu łukowym, następnie dodawane są odpowiednie "dodatki" że to tak nazwę dla np utwardzenia, następnie wlewek idzie do kadzi odlewniczej, następnie już kęsisko odgrzewane jest w piecu obrotowym i wypuszcza się je na walcownię gdzie przez system walców walcowany jest odpowiedni kształt wymiar odpowiedniego produktu. Oczywiście to droga w przybliżeniu zostały pominięte niektóre etapy produkcji.
Ależ tak właśnie się remontuje torowisko, zrywka i układka od nowa Uśmiech Owszem pewna część personelu firmy budowlanej powinna mieć odpowiednią specjalizację (drogi i mosty kolejowe ? tu musiałby mnie ktoś poprawić) ale robotnicy nadal są zwykłymi robotnikami budowlanymi, obsługującymi te same koparki, ciężarówki, walce, spychacze co na budowie autostrady czy elektrowni atomowej. Owszem jest cała gama maszyn dedykowanych pracom torowym ale to już inna bajka.
Ok. skoro tak, jak napisałem wyżej nie jestem biegły ze spraw torowych, że to tak nazwę, po prostu słyszałem, iż tak się nie robi gdy remontuje się wiekowy tor, no ale dzięki za odpowiedź także koledze Kucykowi , człowiek uczy się przez całe życie  :P


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: Ogoniasty on 07 Lipiec 2011, 19:06:54
Przenieście tą kolejke do działu "Nieistniejące" , tak dla porządku. Albo do działu "Pizzeria leśna Pionki  ;D


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 10 Lipiec 2011, 06:38:26
I po co ta złośliwość? Zdaje się, że stało się to, na czym wielu osobom zależało - przedsięwzięcie trafił szlag. Szyny rozebrano, tabor sprzedano, niczyich oczu nie razi już gustownie zagospodarowany teren łączący zarabianie na życie z akcentami kolejowymi. Wielką satysfakcją zapewne napawa niejednego fakt, że ktoś poniósł porażkę w starciu z murem (a raczej palisadą) niedasizmu Lasów Państwowych. A zatem - alleluja, radujmy się czyimś niepowodzeniem. Zaiste niebagatelny to powód do radości i jakże polski przejaw specyficznie pojmowanej miłości bliźniego.


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: siara344 on 12 Marzec 2013, 21:35:06
Jeśli chodzi o WLs40-931 sprawdziło się najgorsze. Na wysłane przeze mnie zapytanie odnośnie jej obecnego stanu do jej ostatniego właściciela, czyli P.H.U. „LOKOMOTIV” Bronisław Plata, otrzymałem uprzejmą odpowiedź, że niestety została złomowana :(. Chwała Bogu, że zdążyłem zrobić zdjęcie lokomotywki i jej tabliczki znamionowej podczas mojej ostatniej wizyty w Pionkach w czerwcu 2010 roku.


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: Jsz on 12 Marzec 2013, 23:26:06
Super >:(!Kolejna dobra maszyna poszła wpi....ec hutniczy,
Dobrze że reszta taboru trafiła do Rud,na może z wyjątkiem V10C,ale to już inna smutna historia.
Panom szwedom,kozłom innym dobroczyńcom polskich kolei leśnych 600mm,już stanowczo dziękujemy!


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: E583.002 on 13 Marzec 2013, 07:28:02
O tyle to ciekawe, że 931 była w dobrym stanie - nawet zestawy miała po obtoczce i nowe panewki osiowe+wiązarowe. Widać zbyt na tabor na 600mm w tym kraju jest chyba żaden.


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 15 Marzec 2013, 00:17:16
@Jakub: Zanim się tak kategorycznie wypowiesz, to sugeruję, żebyś się nieco zastanowił. Facet podjął starania o odbudowę kolei. Zagospodarował teren (było na prawdę ładnie), podjął działania zmierzające do odbudowy szlaku. i po wielu latach walki z Lasami Państwowymi poddał się. Polegl na czymś takim, co się w lasopaństwowym żargonie nazywa "wylesienie drogi leśnej". Tzn. drogą leśną był pas gruntu zajęty niegdyś przez kolej. Ale przez lata owa droga leśna zarosła lasem. No i ten las trzeba było z drogi leśnej usunąć. A żeby to zrobić trzeba było uzyskać zgodę. A no i umowę dzierżawy. Rzecz w tym, że Lasy Państwowe, podobnie jak państwowe post-koleje (NZ znaczy się) wyjątkowo rzadko zawierają umowy na czas dluższy niż 3 lata. A dodatkowo Lasy Państwowe to na wskroś upolitycznione królestwo krewnych i znajmych królika. Każdy się boi podjąć jakąkolwiek decyzje wykraczającą ponad niezbędne minimum bo nie chce dać pretekstu do zwolnienia podczas czystek politycznych po zmianie ekipy rządzącej. W efekcie wylesienie drogi leśnej stało się tematem nie do rozwiązania. Co więcej - budynek lokomotywowni został staraniem rzeczonego Szweda wyremontowany. Ergo podniósl sie jego standard, a zatem, skoro standard wyższy, to i czynsz wyższy się należy. W obliczu takich wydarzeń oraz konieczności odzyskania zainwestowanej gotówki jegomość spasował. Płacze ktoś nad złomowaniem lokomtywki - trzeba było w odpowiednim momencie złożyć ofertę i wyłożyć na stół odpowiednią ilość biletów Narodowego Banku Polskiego. Teraz to płacz nad rozlanym mlekiem i złorzeczenie na kogoś za to, że nie znalazłszy innego nabywcy na sprzęt sprzedał go na złom.


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 15 Marzec 2013, 10:25:27
Wybaczcie post pod postem, ale odpowiadam poniekąd sobie samemu i różnym prywatnym wiadomościom, które otrzymałem w związku z postem powyższym.
Otóż daleki jestem od idealizowania Pawła Szweda, wiem doskonale o tym, że, ujmując sprawę dyplomatycznie i bez wnikania zbędne tu szczegóły, zostawił po sobie wiele niewyjaśnionych spraw oraz ma na koncie zachowania, które trudno określić mianem "fair". Niemniej jednak uważam, że niesprawiedliwe i niesłuszne jest stawianie go wyłącznie w świetle negatywnym, zaliczanie do niemal tego samego gatunku ludzi, co Janusz G. znany z Rud i Stanicy.
Mój powyższy post miał na celu pokazanie, że świat nie jest wyłącznie albo czarny, albo biały, a Szwed nie jest tylko i wyłącznie szwarccharakterem.

Nie jestem też w stanie pojąć perwersyjnej radości niektórych wypływającej z tego, że teren lokomotywowni w Pionkach ponownie zamienił się w całkowicie ortodoksyjną postkolejową ruinę zarośniętą postkolejowymi krzakami, również całkowicie klasycznymi i ortodoksyjnymi.

Obiekt miałem okazję widzieć w czasach, gdy mieściła się tam pizzeria. Zajrzałem ze 2 razy po drodze z kolejki starachowickiej. Wyglądał ładnie - zagospodarowany, estetycznie urządzony, zadbany tabor, dopieszczona zieleń, ciekawa mała architektura i, co więcej, wszystko to tętniące życiem. Tego mi żal, że szlag to trafił. Że obiekt umarł, że popada w ruinę, że tyle pracy poszło na zmarnowanie.


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: Piotrek on 16 Czerwiec 2013, 16:43:39
Czy ktoś wie gdzie teraz znajduje się drezyna ze zdjęcia? Czy trafiła na jakąś kolejkę?
(http://bi.gazeta.pl/im/1/4360/z4360351Q.jpg)


Tytuł: Odp: Likwidacja KL Pionki
Wiadomość wysłana przez: WIĆUŚ on 16 Czerwiec 2013, 19:10:23
O ile dobrze pamiętam znajduje się w Rudach, leży na stosie pięciu platform i węglarek, pod pozostałościami drewnianej wiaty.