Świat kolejek wąskotorowych

FORA KOLEJOWE => Stacje kolejowe => Wątek zaczęty przez: RezerwA on 09 Grudzień 2011, 16:25:35



Tytuł: Ruda Śląska Orzegów most
Wiadomość wysłana przez: RezerwA on 09 Grudzień 2011, 16:25:35
most Ruda Śląska Orzegów,widok.
30lat temu były 2 tory normalno torowe,wąskitor z peronem,to był przystanek osobowy? z waskiego toru?
takie mam pytanie?


Tytuł: Odp: Ruda Śląska Orzegów most
Wiadomość wysłana przez: marekus on 09 Grudzień 2011, 16:30:39
Coś więcej? Jakaś niewyraźna fotografia i lakoniczny opis nic nie znaczą.


Tytuł: Odp: Ruda Śląska Orzegów most
Wiadomość wysłana przez: RezerwA on 09 Grudzień 2011, 16:36:13
waskiego toru już nie ma! Nie pozostał nawet peron! tylko te schodki zostały.


Tytuł: Odp: Ruda Śląska Orzegów most
Wiadomość wysłana przez: Marek Sz on 09 Grudzień 2011, 16:48:06
Pod wiaduktem był przystanek normalnotorowy i tor 785mm. Stacja GKW, kiedyś węzłowa, była bardziej na północ.


Tytuł: Odp: Ruda Śląska Orzegów most
Wiadomość wysłana przez: Senda on 11 Grudzień 2011, 15:53:41
30lat temu były 2 tory normalno torowe,wąskitor z peronem,to był przystanek osobowy? z waskiego toru?
takie mam pytanie?


Nie wiem jak 30 lat temu, ale 60 lat temu wyglądało to tak http://i35.photobucket.com/albums/d164/Senda70/IMG_6629.jpg (http://i35.photobucket.com/albums/d164/Senda70/IMG_6629.jpg)
Wtedy były tam trzy tory normalne, stacja GKW bardziej na północ tak jak napisał Marek. I ciekawostka - na stacji GKW było coś takiego jak piec chlebowy! Kiedyś gdzieś czytałem, że budowano je aby ludzie którzy nie mieli takich pieców w domu mogli upiec sobie chleb. Ale że zbudowano go na terenie kolejowym? Może dla pracowników zatrudnionych na stacji?

Pozdr.
Mariusz


Tytuł: Odp: Ruda Śląska Orzegów most
Wiadomość wysłana przez: Brood.K on 12 Grudzień 2011, 12:52:27
Może coś to wniesie, może nie,ale sam pamiętam piec chlebowy na przystanku w Jezierzycach Wlkp. na linii Str.Bojanowo-Zgliniec-(Krzywiń). I też nikt nie wie dlaczego i po co..
Zdjęcie z Wiki:
(Przepraszam, ale nie masz pozwolenia na wejście do galerii)


Tytuł: Odp: Ruda Śląska Orzegów most
Wiadomość wysłana przez: dimekk on 13 Grudzień 2011, 17:44:47
Nie dziwię się, że na Orzegowie nie ma nic nieczynnego. Z toru normalnego codziennie kradną nam łubki i wkręty.


Tytuł: Odp: Ruda Śląska Orzegów most
Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 18 Grudzień 2011, 17:58:24
30lat temu były 2 tory normalno torowe,wąskitor z peronem,to był przystanek osobowy? z waskiego toru?
takie mam pytanie?


Nie wiem jak 30 lat temu, ale 60 lat temu wyglądało to tak [url]http://i35.photobucket.com/albums/d164/Senda70/IMG_6629.jpg[/url] ([url]http://i35.photobucket.com/albums/d164/Senda70/IMG_6629.jpg[/url])


Gdy spojrzeć na podesłany przez Mariusza plan, to wygląda na to, że wąski tor rzeczywiście przechodził przy peronie. Ze względu jednak na to, że na GKW nie było ruch pasażerskiego (z wyjątkiem odcinka Trynek - Rudy - Markowice), to raczej nie był on do niczego używany.


Tytuł: Odp: Ruda Śląska Orzegów most
Wiadomość wysłana przez: Szu on 30 Grudzień 2011, 19:14:41

Cytuj
Nie wiem jak 30 lat temu, ale 60 lat temu wyglądało to tak [url]http://i35.photobucket.com/albums/d164/Senda70/IMG_6629.jpg[/url] ([url]http://i35.photobucket.com/albums/d164/Senda70/IMG_6629.jpg[/url])

Cytuj
Wtedy były tam trzy tory normalne, stacja GKW bardziej na północ tak jak napisał Marek. I ciekawostka - na stacji GKW było coś takiego jak piec chlebowy! Kiedyś gdzieś czytałem, że budowano je aby ludzie którzy nie mieli takich pieców w domu mogli upiec sobie chleb. Ale że zbudowano go na terenie kolejowym? Może dla pracowników zatrudnionych na stacji?

Pozdr.
Mariusz


Tor wąski szedł obok peronu to fakt. Jednak ten plan nie oddaje pełni sytuacji. W terenie widać, że wąski szedł nieco wyżej od toru 1435.


Tytuł: Odp: Ruda Śląska Orzegów most
Wiadomość wysłana przez: pyjter on 15 Marzec 2014, 01:55:13
WITOM, PO trocha mocie racjo alle  jako osobówka to zaczynała od Bytomia do kochlowitz, co do dworca i 1 szej fotki jak dołeś, schodki , to były dla pracowników koleji aby mogli na nastawnia sie dostac itp. co do peronu to wyglądał tak jak tu (podobny schemat i z mostu sie złaziło na niego
http://1.bp.blogspot.com/_3a3QgS1Po8I/SqYJGPGEXdI/AAAAAAAAA0I/xWm6csasNjw/s400/KL_dworzec02-kopia.jpg (http://1.bp.blogspot.com/_3a3QgS1Po8I/SqYJGPGEXdI/AAAAAAAAA0I/xWm6csasNjw/s400/KL_dworzec02-kopia.jpg)
z tym schematym nie umiołech sie pochytac na poczatku bo na opak obejżołem alle gdy od strony Orzegowa patrzec na schemat to pasuje czyt linia karb to z rudy w lewo a z orzegowa w prawo ,
http://s35.photobucket.com/user/Senda70/media/IMG_6629.jpg.html (http://s35.photobucket.com/user/Senda70/media/IMG_6629.jpg.html)
obróć schemat do góry nogami i wszystko pasuje.

co do osobówki(wąski tor), cug jeździł od orzegowa na kopalnio karol i na paulus i do Bytomia alle to było kajs w 1950 roku,w 1975 byłech bajtlem to wniedziela sie jeździło (szerokim torem)na fryna przez kafchaus , na kafchauzie maszyniok zwolnioł amy wyskakowali z wagonika , bo do dzis jest jeszcze peron na frynie przy policyji obecnie,tyla pamiyntom,downiyj to tor na torze był a teraz?? wspomniynia.
pozdrowiom wos wsyckich jak mi sie co wspomni to wom napisza, acha a przy peronie jeszcze była tzw schron 1 osobowy chyba w wojnie wykorzystywany, byda mioł czas to sie tam przejada oblukac co sie ostało
Father był maszyniokiem a jo jego synem, a jak miołech 6 lot to 1 roz t-45 prowadziłech siedziołec h na stołku maszynisty.
aha w 80 latach zawarli ta stacyjka i zlikwidowali schody.

ps ponoć otwarli wąskotorówka od bytomia do miasteczka ślaskiego , niedawno.
Wąskotorówka, przejazd Bytom -Tarnowskie Góry - Miasteczko Śląskie (http://www.youtube.com/watch?v=aIaQfj1XrpM#)

ps2 co do pieca chlebowego-- to taki tani trik niemiecki z wojny dla ludności , abo kożdy mógł se chleb upiec dlo cołkiej rodziny, do dziś w niemczech są takie piece w wsiach i działają.