Świat kolejek wąskotorowych

FORA KOLEJOWE => Wąski tor za granicą => Wątek zaczęty przez: Dariusz on 27 Marzec 2012, 19:41:20



Tytuł: Гайворонская узкоколейка
Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 27 Marzec 2012, 19:41:20
Гайворонская узкоколейка (http://www.youtube.com/watch?v=bSdX0aNPz9A#ws)
ŤУкрзализныцяť закроет самую старую узкоколейку (http://www.youtube.com/watch?v=WB1AxBBdX-E#)


Tytuł: Odp: Гайворонская узкоколейка
Wiadomość wysłana przez: a cygan on 15 Kwiecień 2012, 12:52:22
Kilka aktualnych fotek, więcej będzie zamieszczone na blogu.


Tytuł: Odp: Гайворонская узкоколейка
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 15 Kwiecień 2012, 13:02:44
Te białe malowanie szyn to jest jakiś przepis na to??


Tytuł: Odp: Гайворонская узкоколейка
Wiadomość wysłana przez: bastionn on 07 Styczeń 2013, 11:00:21
Gajworońska kolejka to 131km wąskiego toru rozciągającego się równoleżnikowo od Rudnicy na zachodzie, przez Gajworon (77km) do Gołowaniwska na wschodzie. Wszystkie te miejscowości są punktami stycznymi z szerokim torem, Gajworon jest największy i składa się głównie z olbrzymich zakładów naprawczych kolei, pozostałe dwie to niewiele więcej niż stacja i dworzec.

Generalnie ruch jest prowadzony w ten sposób, że codziennie wczesnym rankiem wyjeżdża pociąg „do pracy” z Rudnicy do Gajworonu i wraca „po pracy”, by dotrzeć do Rudnicy na 21.20. Dodatkowo we wtorki, piątki i niedziele uruchamiany jest skład „w drugą stronę”, wyjeżdżający z Gajworonu o 11.35,  by wrócić koło ósmej wieczorem. Czas przejazdu – 4 godziny w jedną stronę, cena biletu – ok. 8 złotych. Z Rudnicy – gdzie wąski zatrzymuje się na tyłach ładnego dworca - można łatwo dotrzeć „szerokim” do Odessy. Dodatkowo co kilka minut przewalają się z hukiem ciężkie składy towarowe.

Oprócz powyższych, 3 razy w tygodniu (poniedziałek, piątek i niedziela) odprawiany jest pociąg do Gołowaniwska. Tam już na sąsiednim szerokim torze czeka na podróżnych skład z / do Pomycznej (gdziekolwiek to jest). Co ciekawe skład ten jest opisany w rozkładzie jako pasażersko – towarowy. Odcinek z Gajworonu (54km) pociąg przebywa w 2,5h.

W Gajworonie zlokalizowane jest całe zaplecze – na torach stoją wagony towarowe i pługi odśnieżne a za ogrodzeniem wagon pomiarowy, drezyna – limuzyna GAZ oraz parowóz Gr-280 uruchamiany na specjalne okazje. Stara „wąska” kasa biletowa wygląda jak szalet, teraz jest już nieczynna a bilety są do kupienia w pociągu lub przepięknym dworcu „głównym”. Z Gajworonu można się dodatkowo wyprawić „szerokim” do Winnicy: dokładnie 2 razy w tygodniu (niedziela i czwartek). Pociąg odjeżdża 23.46 i jest na miejscu o 6.03 rano dnia następnego. Po załatwieniu sprawunków i ważnych czynności urzędowych można wrócić do domu na 22.08. Oprócz tych dwóch par nie ma w rozkładzie żadnych innych połączeń.

Na kolejce eksploatowane są wagony 3Aw, w każdym mały przedzialik z leżanką dla kierownika pociągu. Za oknami monotonne widoki pól słonecznikowych i wioski do których dojazd kiepskiej jakości drogami jest mocno utrudniony. Najbardziej rozpoznawanym obiektem jest wielki most kratownicowy na rzece Bug, zresztą grał już w filmie fabularnym. Na kilku kilometrach w kierunku Gołowaniwska tor jest prowadzony w splocie z szerokim. Wciąż na niektórych odcinkach ruch jest regulowany przekazywaniem berła - w tym przypadku mającego postać drucianej trzepaczki.
Zdarzają się też przejazdy drogowe ze szlabanami zamykającymi odpowiednio drogę lub tor.

Polecam i zapraszam do oglądnięcia zdjęć. Dodatkowo służbowa drezyna motorowa spotkana gdzieś w interiorze i agitka Komunistycznej Partii Ukrainy na targu w Borowoje (Poleski tramwaj).
https://picasaweb.google.com/101264624687458094068/UAGaivoron2012?authkey=Gv1sRgCLfep5_MiYi67gE#


Tytuł: Odp: Гайворонская узкоколейка
Wiadomość wysłana przez: a cygan on 13 Maj 2014, 23:12:48
Trochę zmian na kolejce.
- pociąg do Gołowaniwska nie jedzie w poniedziałki (musiałem "zwiedzać" okolicę.
-  parowóz Gr-280 przestawiony na drugą stronę stacji, na teren składu kruszywa.
- już nie można wyprawić się „szerokim” do Winnicy, wszystko zlikwidowane.
Pozytyw: najlepiej utrzymana kolejka wąskotorowa na Ukrainie.
Zaskoczenie - "nasze" wagony z miękkimi siedzeniami. Przed wyjazdem posprzątane, obsługiwane przez "prowodnika" (jak na szerokim).
Część przejazdów jest z sygnalizatorami dźwiękowo - świetlnymi, nawet na drogach szutrowych.
Kolejne zaskoczenie to znajomość historii przez młodego pracownika z ekipy naprawiającej tory. Podkreślał zasługi "grafa" Potockiego w rozbudowie kolejek na tym terenie i opowiedział o losach mostu kolejowego przez pobliską rzekę Południowy Bug.


Tytuł: Odp: Гайворонская узкоколейка
Wiadomość wysłana przez: bastionn on 20 Maj 2014, 17:06:28
"pociąg do Gołowaniwska nie jedzie w poniedziałki "

Wszystkie pociągi odjeżdżające z Gajworonu można znaleźć na stronie
http://www.swrailway.gov.ua/timetable/eltrain/?sid=1418&lng= (http://www.swrailway.gov.ua/timetable/eltrain/?sid=1418&lng=)
Fajna nawigacja, po wciśnięciu nazwy stacji wyskakują wszystkie połączenia z tej stacji. 

Już wiem.
Jak jest napisane "по вт., пт., нд.", to pierwsze "по" nie oznacza poniedziałku tylko ... "we". Czyli we wtorki, piątki i niedziele. Może tak było też w 2012... Sorry.


Tytuł: Odp: Гайворонская узкоколейка
Wiadomość wysłana przez: a cygan on 20 Maj 2014, 21:46:52
Cytuj
"pociąg do Gołowaniwska nie jedzie w poniedziałki "
Poniedziałki w 2012  były - ręcznie wykreślone z rozkładu na stacji.
Foto z 2012 r.


Tytuł: Odp: Гайворонская узкоколейка
Wiadomość wysłana przez: a cygan on 23 Październik 2015, 19:42:22
Jest u nas na wąskotorówce takie urządzenie?
Najnowsze wieści z tej kolejki.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153604959424854&set=a.10153604979754854&type=3&theater (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153604959424854&set=a.10153604979754854&type=3&theater)


Tytuł: Odp: Гайворонская узкоколейка
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 23 Październik 2015, 20:32:36
 :o Oni tam hajcują oponami aby czarny dym uzyskać!

(https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpl1/t31.0-8/p843x403/12032736_10153604961264854_5933468693715821534_o.jpg)


Tytuł: Odp: Гайворонская узкоколейка
Wiadomość wysłana przez: a cygan on 29 Październik 2015, 10:53:55
Kolejny zestaw zdjęć z tej ciekawej imprezy.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10204879353052160&set=pcb.1646433068965727&type=3&theater (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10204879353052160&set=pcb.1646433068965727&type=3&theater)
Wiosną 2012 roku, nic nie zapowiadało by kolejka coś robiła dla turystów.
Z niecierpliwością czekam na anons o kolejnej imprezie i może będzie okazja przejechać się w tej okazałej limuzynie - nawet podpiętej do składu.


Tytuł: Odp: Гайворонская узкоколейка
Wiadomość wysłana przez: a cygan on 16 Marzec 2021, 10:31:56
Jak ktoś ma czas i zrozumie "wykład" na temat działania parowozu. Jeździ/stoi w Hajworonie, ale w 2017 roku jeździł na Zakarpaciu.   https://www.youtube.com/watch?v=YupK15Gy6DQ (https://www.youtube.com/watch?v=YupK15Gy6DQ)


Tytuł: Odp: Гайворонская узкоколейка
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 16 Marzec 2021, 18:33:10
Film ciekawy. Interesuje mnie koncepcja dmuchawki. Na filmie jest wysoko prawie pod kominem choć według rysunków ma być przy dyszy na dole jak we wszystkich znanych mi konstrukcjach. Czy to jest jakieś celowe działanie tuningowe, czy może to taki wypadek przy pracy ?


Tytuł: Odp: Гайворонская узкоколейка
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 16 Marzec 2021, 19:26:40
Co do dmuchawki, nazywanej na filmiku syfonem, to umieszczenie jej tuż pod okapem komina jest wyjątkowo niefortunne - świadczy o tym nawet fakt że z krzywo nawierconych otworków para zamiast trafiać w światło wydechu odbija się od okapu i wiruje w dymnicy.

Niskie umieszczenie rurki dmuchawy i mała średnica jej pierścienia - tylko niewiele większa od dyszy wylotowej którą powinien ten pierścień okalać, pozwala porwać i rozpędzić największą ilość spalin, który to zwarty słup pędzących gazów komin ma za zadanie ukształtować i wyrzucić poza próżnię dymnicy. Komin spełnia tu wyłącznie zadanie zaworu zwrotnego uniemożliwiającego dostanie się (zassanie) powietrza zewnątrz.

Im zatem wyżej umieścimy pierścień dmuchawki i będzie on dodatkowo dawać parą po ściankach, tym słabszą próżnie osiągniemy, ale może takie standardy są tam na Wschodzie porządnymi, podobnie jak skuteczność pakunków dławnic - wszystkie ciekną srodze - pewnie ktoś stwierdził takie "chłodzenie" wspomaga pracę zaworów. ;)


Tytuł: Odp: Гайворонская узкоколейка
Wiadomość wysłana przez: a cygan on 16 Marzec 2021, 20:01:50
Mogę przetłumaczyć (google) i podesłać znajomym na Ukrainie niżej zamieszczony wykład?


Tytuł: Odp: Гайворонская узкоколейка
Wiadomość wysłana przez: Zgroza on 16 Marzec 2021, 23:32:50
Andrzeju, ja postaram się usiąść i przetłumaczyć to ręcznie na rosyjski, mimo że nie władam biegle powinno być lepiej...


Tytuł: Odp: Гайворонская узкоколейка
Wiadomość wysłana przez: a cygan on 17 Marzec 2021, 10:15:13
Jeszcze Autor nie zaakceptował pomysłu, może coś doda/ujmie.
Jak dla mnie to tłumaczenie jest zrozumiałe, tym bardziej że jest to adresowane do Ukraińca! A z rosyjskim to jest różnie.
Что касается нагнетателя, который на видео называется сифоном, то размещение его прямо под колпаком дымохода крайне неудачно - об этом свидетельствует даже тот факт, что вместо того, чтобы попадать в выхлопную лампу из кривых отверстий, пар отражается от вытяжки и кружится. в дымовой коробке.
Низкое расположение нагнетательной трубы и малый диаметр ее кольца - лишь немного больше, чем выходное сопло, которое должно окружать это кольцо, позволяет ему улавливать и рассеивать наибольшее количество выхлопных газов, которые представляют собой компактный столб выбрасываемых газов, который предназначен для придания формы дымоходу и выброса его из дымосборника вакуумом. Дымоход служит только обратным клапаном, предотвращающим попадание (засасывание) наружного воздуха.
Таким образом, чем выше мы разместим нагнетательное кольцо и оно будет дополнительно пропускать пар вдоль стен, тем слабее будет вакуум.


Tytuł: Odp: Гайворонская узкоколейка
Wiadomość wysłana przez: a cygan on 17 Marzec 2021, 10:19:20
Denis D. nie problemu z językiem polskim i jak będzie potrzeba porozmawiamy po "ukraińsku". Jak tylko dostanę drugą szczepionkę, wybieram się do Beregowa - nie tylko na baseny termalne.
 


Tytuł: Odp: Гайворонская узкоколейка
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 17 Marzec 2021, 13:27:25
Sprawdziłem w wydanej w języku Puszkina w 1949 r. książce "Parowozy - obszczij kurs konstrukcij i eljementy teorii" jak nazywa się dmuchawka, i tam rzeczywiście funkcjonuje nazwa syfon! Natomiast dysza wylotowa to konus. Okapu komina nie podjąłem się nazwy znaleźć...

Teraz jeszcze odrobina teorii niezwiązana z samym tematem tłumaczenia które oczywiście, jak najbardziej proszę wysyłać: urządzenie ciągowe parowozu - czyli układ dysza/komin (oczywiście w przypadku braku pary z silnika zadanie dyszy przejmuje jej surogat - owa dmuchawka) to coś bardzo podobnego do inżektora.
Dysza wylotowa - to dysza parowa;
komin, a dokładniej jego okap, - to dysza podchwytująca zwana też zwyczajowo wodną;
zaś reszta komina - to dysza tłoczna.

Komorę wodną zastępuje przestrzeń dymnicy. I to właśnie w tej objętości - miedzy wylotem dyszy parowej a gardzielą komina następuje tworzenie się zjawiska ssania, rozpędzanie i wstępne formowanie strumienia mieszaniny spalin i pary. Taki pędzący gazowy "walec" wpada w przestrzeń komina wypełniając jej objętość i pędząc dalej w tej rurze zapewnia uszczelnienie, aby komin nie zassał powietrza z zewnątrz.

Taki problem występuje gdy strumień spalin nie wypełnia całego przekroju wylotu komina, czy to ze względu na krzywe (nieosiowe) ustawienie dyszy względem wydechu, czy też "modyfikacje" obsługi polegające na wbijaniu w otwór dyszy różnych tulejek czy rur mających zmniejszyć jej światło, a przez to zwiększyć ciąg. No niestety, najczęściej efektem będzie owszem, większy, głośniejszy wydech i rwanie leszu i sadzy z dymnicy, ale wytwarzanie pary nie wzrośnie wystarczająco, bo nie będzie owego uszczelnienia o którym pisałem.

Pamiętajmy: długość komina (tu przypomnę fakt wydłużania fabrycznych wydechów w parowozach Ty43 i Tr201/3) nie ma wpływu na siłę samego ssania, ale przez zwiększenie długości przestrzeni wypełnionej mieszaniną spalin i pary lepiej zapobiega cofaniu się towaru do wnętrza dymnicy, co wobec pulsacyjnego charakteru dostarczania pary wylotowej poprzez silnik ma kluczowe znaczenie w sprawności działania urządzenia ciągowego.

Kolejną sprawą jest odległość krawędzi dyszy wylotowej od okapu komina - im jest ona większa (oczywiście w jakichś rozsądnych granicach), tym strumień pary na większej powierzchni styka się ze spalinami i więcej ich porywa - pamiętajmy bowiem że owo rwanie polega na wzajemnym tarciu: pędząca para zaczepia swą powierzchnią i napędza płynący wolno dym - dlatego też posadowienie dmuchawki powinno być jak najniższe.

Tu wrócę do sygnalizowanego niedawno układu regulacji inżektora Metcalfe'a-Friedmann'a. Tam wykorzystuje się dokładnie to zjawisko: dysza parowa może być poruszana przód-tył - ustawiana w odległości względem dyszy wodnej. Przy takiej samej ilości i jakości pary, im są te dysze dalej od siebie odsunięte, tym więcej wody inżektor zasysa, im są bliżej bliżej - tym wody bierze mniej.

Ma to znaczenie w regulacji zasilania kotła, bo sensem pracy inżektora na parę odlotową jest jak najlepsze wyzyskanie ciepła które jest w parze wylotowej, którą normalnie się traci. Gdy ustawimy tak, inżektor że ssie on mało wody, to woda tłoczona będzie najgorętsza, zatem będzie miała w sobie najwięcej energii odzyskanej i najmniej będzie wpływać na ciśnienie w kotle. Odwrotnie - można go tak ustawić że tłoczyć będzie on wodę zimną w dużej ilości, co akurat jest niewskazane nie tylko ze względu na bilans cieplny. Dlatego dobry pomocnik tak ustawia wydajność inżektora MF aby pracował on ciągle, tłocząc tylko tyle wody, aby utrzymać jej stały poziom w kotle.

To tyle suplementu wydechowego - trzymajcie się zdrowo!


Tytuł: Odp: Гайворонская узкоколейка
Wiadomość wysłana przez: Zgroza on 17 Marzec 2021, 23:34:17
Denis D. nie problemu z językiem polskim i jak będzie potrzeba porozmawiamy po "ukraińsku". Jak tylko dostanę drugą szczepionkę, wybieram się do Beregowa - nie tylko na baseny termalne.
 

No rzeczywiście się powinniście dogadać.


Tytuł: Odp: Гайворонская узкоколейка
Wiadomość wysłana przez: a cygan on 18 Marzec 2021, 08:58:29
Znamy się 10 lat z imprez na kolejce borzawskiej - specjalista od gotowania bogracza i wyboru win do degustacji. Po okolicy porusza się często rowerem.


Tytuł: Odp: Гайворонская узкоколейка
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 18 Marzec 2021, 22:41:10
Tutaj mamy innego przedstawiciela serii Gr: https://www.youtube.com/watch?v=HFB5dSBpgD4 (https://www.youtube.com/watch?v=HFB5dSBpgD4)

Stan wizualny jest o wiele lepszy niż poprzednika o którym mówiliśmy, jednak proszę zwrócić uwagę iż klasyczne parowanie dławnicy lewego inżektora na kolumnie ma miejsce.

Film pokazuje też, oprócz kłopotów z samohamowaniem lokomotywy, paleniem pod kotłem i brakiem chęci działania prawego inżektora jeden z największych problemów kolei turystycznych - chaos wywołany przepełnieniem budki maszynisty takimi co bardzo chcą pomóc, ale nie wiedząc jak to uczynić - przeszkadzają.


Tytuł: Odp: Гайворонская узкоколейка
Wiadomość wysłana przez: a cygan on 19 Marzec 2021, 21:10:03
Parowóz jeździ w Kijowie, a to "zobowiązuje" - toż to stolica.
Kolejka nie do końca jest typowo turystyczna, to jest kolejka dziecięca, miejsce "edukacji" dzieci i młodzieży. Tłok w budce maszynisty "robi" filmujący przejazd, pozostali starają się czegoś nauczyć. W większości mają mundurki, koszule lub chusty.



Tytuł: Odp: Гайворонская узкоколейка
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 20 Marzec 2021, 14:31:05
Parowóz fajnie upodobniony na coś w rodzaju Em. Co to hamowania to myślę że trzeba by zobaczyć PZZ.
Ciekawe, że Rosjanie nie robili prędkościomierza do lokomotyw wąskotorowych, więc jest SŁ2 ze skalą do 150km/h.


Tytuł: Odp: Гайворонская узкоколейка
Wiadomość wysłana przez: a cygan on 26 Maj 2021, 21:27:25
Ktoś ma zamiar jechać?.......Ja rezerwuję sobie termin....

https://www.facebook.com/young.researchers.history/ (https://www.facebook.com/young.researchers.history/)

Przyjaciele, mamy świetną wiadomość!
Na początku lipca planowana jest wycieczka turystyczna po wąskotor Haivoron 🛤 z legendarną lokomotywą parową Gr-280 oraz dwoma polskimi samochodami Pafawag 🚂🚃. Pociąg retro wyruszy w lot na trasie Haivoron - Bershad - Haivoron, która ma 50 km długości 📏. Wyjątkowy program wycieczki obejmie podróż pociągiem, lunch w Bershadzie 🍔, zwiedzanie stacji Haivoron oraz degustacja jaj palonych na łopacie w piecu parowo-lokomotywowym 🍳.
Zapraszamy wszystkich do niesamowitej akcji! Czy ktoś jest zainteresowany udziałem w retro tournee 🚞 komentarz "+" lub kontakt z osobą wymienioną poniżej ⬇️. Dołączcie do wydarzenia na facebooku, tam opublikujemy aktualne informacje:
https://fb.me/e/5pekL9j3w (https://fb.me/e/5pekL9j3w)
📆 Kiedy? 10 lipca (sobota)
⏳ Czas trwania wycieczki to 8 godziny
💰 Koszt wyjazdu zależy od ilości uczestników wycieczki. Więcej informacji odnośnie cen zapraszam w wiadomościach prywatnych.
👤 Osoba kontaktowa: Oleg Zabludovskyi.
Piszcie w wiadomości prywatnej, e-mail: oleg.zabludovskyi@gmail.com lub dzwońcie: 099-124-09-86



Tytuł: Odp: Гайворонская узкоколейка
Wiadomość wysłana przez: Zgroza on 10 Październik 2021, 21:52:05
Wracają regularne kursy na kolei gajworońskiej  (https://traffic.od.ua/news/railua/1238049)  od 14 października w sile 1 pary.


Tytuł: Odp: Гайворонская узкоколейка
Wiadomość wysłana przez: a cygan on 11 Październik 2021, 21:08:52
Wcześniej uruchomiono bezpośrednie połączenie Gajworonu z Kijowem. Teraz pociąg nie kończy biegu w Winnicy, tylko wagony podpinane są do składu jadącego do Kijowa. Po sukcesie pociągu turystycznego w lipcu, planowano kolejną imprezę z parowozem. Teraz łatwiej będzie dotrzeć że Lwowa, nie koniecznie przez Kijów.


Tytuł: Odp: Гайворонская узкоколейка
Wiadomość wysłana przez: a cygan on 18 Październik 2021, 10:50:16
Kolejna impreza z parowozem, taka jak w lipcu, ale w jesiennej scenerii.....
https://www.facebook.com/events/418106213279055/?ref=newsfeed (https://www.facebook.com/events/418106213279055/?ref=newsfeed)
i tłumaczeniu "google"...

„Gaivoronsky Express” prowadzony przez rzadką lokomotywę Gr-280 wyrusza w podróż ku złotej jesieni! Zapraszamy "na pokład" koneserów kolei, turystów, fotografów i po prostu miłośników aktywnego wypoczynku!
Razem z Wami odbędziemy podróż na trasie „Gaivoron – Bershad” i przejedziemy pod parą 50 kilometrów! Pociąg będzie miał dwa wagony wąskotorowe z zabudowanymi siedzeniami
w 1960 roku w Polsce, a także unikalny, jedyny na Ukrainie, wąskotorowy i kryty samochód.
W trakcie wycieczki znajdziesz malownicze krajobrazy, ciekawostki dotyczące historii i współczesności kolei wąskotorowych na Ukrainie, niezapomnianą degustację tradycyjnej potrawy maszynisty parowozu (jajka smażone w piecu), uszy w kotle na Południowy Bug, dobry nastrój przy muzyce ludowej z pracą rzadkich semaforów, możliwość robienia niezapomnianych zdjęć i jasnych selfie.
Każdy, kto chce wziąć udział w wycieczce retro, proszony jest o wypełnienie krótkiego formularza: https://forms.gle/LFduw2BpFg7cfJ7dA. (https://forms.gle/LFduw2BpFg7cfJ7dA.)
? Kiedy? 13 listopada 2021 (sobota)
⏳ Wycieczka trwa 9 godzin
? Koszt wycieczki: 1100 UAH, dla dzieci do lat 12 - 550 UAH.
Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania, napiszemy w prywatnej wiadomości lub wyślemy e-mail na adres: oleg.zabludovskyi@gmail.com
Chętnie pomożemy!


Tytuł: Odp: Гайворонская узкоколейка
Wiadomość wysłana przez: a cygan on 05 Styczeń 2022, 21:05:54
Dobra współpraca z lokalnymi władzami nawet na Ukrainie przynosi pozytywne wyniki. Kolejka wąskotorowa Gajworon - Rudnica wznowiła planowy ruch, jako jedyna na Ukrainie. Działania wolontariuszy doprowadziły do tego że przywrócono imprezy z parowozem. Kolejna już za tydzień, jeśli nie wprowadzą covidowych obostrzeń. Warto wspomnieć też że nadal jeżdżą polskie wagony i są plany na odbudowę jedynego плацкартного - "kuszetki bezprzedziałowej". Miałem okazję nim się przejechać podczas pierwszego pobytu na tej kolejce.
https://www.youtube.com/watch?v=AMoVjdPk-EA (https://www.youtube.com/watch?v=AMoVjdPk-EA)


Tytuł: Odp: Гайворонская узкоколейка
Wiadomość wysłana przez: a cygan on 17 Styczeń 2022, 22:24:42
Koleina udana impreza z parowozem, ja niestety nie mogłem pojechać.
https://www.facebook.com/young.researchers.history/ (https://www.facebook.com/young.researchers.history/)
Piszą na stronie o udziale "dwojga polskich kolegów": "В цій мандрівці взяли участь 110 туристів з різних міст України: Києва, Одеси, Львова, Вінниці, Канева, Черкас та інших населених пунктів, а також двоє польських колег"
Ciekawi mnie kto tam się wybrał, może się rozpozna?


Tytuł: Odp: Гайворонская узкоколейка
Wiadomość wysłana przez: Ariel Ciechański on 17 Styczeń 2022, 23:16:18
Koleina udana impreza z parowozem, ja niestety nie mogłem pojechać.
https://www.facebook.com/young.researchers.history/ (https://www.facebook.com/young.researchers.history/)
Piszą na stronie o udziale "dwojga polskich kolegów": "В цій мандрівці взяли участь 110 туристів з різних міст України: Києва, Одеси, Львова, Вінниці, Канева, Черкас та інших населених пунктів, а також двоє польських колег"
Ciekawi mnie kto tam się wybrał, może się rozpozna?

Byli Andrzej Kaźmirowski i Kajetan Orliński ;)


Tytuł: Odp: Гайворонская узкоколейка
Wiadomość wysłana przez: a cygan on 18 Styczeń 2022, 17:37:50
Dzięki, proszę ich pozdrowić. Może spotkamy się jak zrobią przejazd do Golowanska.