Świat kolejek wąskotorowych

CZYNNE => Żnińska Kolej Powiatowa => Wątek zaczęty przez: Miki12barcin on 21 Grudzień 2014, 20:49:22



Tytuł: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: Miki12barcin on 21 Grudzień 2014, 20:49:22
Opublikowany dnia 18.12.2014r. w Pałukach artykuł dotyczy Żnińskiej Kolei Powiatowej. Dowiadujemy się z niego, że planowane jest kursowanie znad jeziora, czyli z niedoszłego przystanku Żnin Centrum na linii Żnin-Obiecanowo. Obecnie jest to niemożliwe z powodu stanu linii- potrzeba wymiany ponad połowy podkładów i remontu mostku nad rzeką Gąsawka. Wg. autora, remontu tego mają podjąć się niemieccy wolontariusze prawdopodobnie w marcu przyszłego roku. Niestety, z nieznanych mi powodów nie zdecydowano się na trójkąt torowy w miejscu rozwidlenia linii na Obiecanowo i Gąsawę w celu umożliwienia bezpośredniej jazdy z Wenecji do stacji nad jeziorem i pociągi będą musiały jechać na dotychczasową stację. Oznacza to konieczność dwóch oblotów- nad jeziorem i na Żnin Wąsk. Przyszłoroczna majówka również zapowiada się ciekawie, bowiem planowany jest na nią I Ogólnopolski Zlot Miłośników Kolei Wąskotorowych w Wenecji, który ma "przetrzeć szlak" przed planowanym na 2016 rok ogólnoniemieckim zlotem, a wreszcie Europejskim zlotem, planowanym na 2017 rok. W artykule nie zabrakło również V10C, która ma być testowana z początkiem przyszłego roku, a jeśli się sprawdzi rozpatrywany będzie jej zakup. W przyszłym roku sezon ma rozpocząć się już 11.04. , jednakże będą to kursy weekendowe. Kursy codzienne będą od 01.05. do 31.08. i podczas trwania Festynu Archeologicznego w Biskupinie, natomiast koniec sezonu turystycznego planowany jest na 15.10. do którego będą trwał kursy weekendowe. W artykule wspomniano również o przeniesieniu peronu w Wenecji w okolice nowego budynku  MKW i dokończeniu budowy bocznicy do tegoż.


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: Miki12barcin on 21 Grudzień 2014, 23:45:04
Tutaj krótki filmik na ten temat:
http://palukitv.pl/wideo/1573/Plany_Zninskiej_Kolei_Powiatowej.html (http://palukitv.pl/wideo/1573/Plany_Zninskiej_Kolei_Powiatowej.html)


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: Miki12barcin on 19 Styczeń 2015, 16:30:26
W zeszłym tygodniu do Żnina trafił parowóz LAS, siedem koleb i wózki do drewna. Własność oczywiście niemiecka.


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 19 Styczeń 2015, 16:32:53
Koleby z Niemiec czy z Białośliwia??


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: Miki12barcin on 19 Styczeń 2015, 17:08:30
Tego to już niestety nie wiem.


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: stoker on 20 Styczeń 2015, 19:32:05
Koleby z Niemiec czy z Białośliwia??

Tak, wszytko z Białośliwia.

stokerpk


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: Miki12barcin on 23 Styczeń 2015, 16:39:50
Dzisiaj w Żninie gościł Peter Erk. Na godziny wczesnopołudniowe zaplanowane były testy lokomotywy V10C na trasie Żnin-Wenecja.


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: RadekO on 01 Luty 2015, 12:26:17
Jak się sprawdziła V10c u was?


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: Miki12barcin on 01 Luty 2015, 21:34:02
Wiem tylko tyle, że jechali luzakiem i jazda ze Żnina do Wenecji zajęła im ok. 25 minut.


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: MK-waskotorowiec on 03 Luty 2015, 18:01:46
Wiem tylko tyle, że jechali luzakiem i jazda ze Żnina do Wenecji zajęła im ok. 25 minut.
Znaczy się nie za bardzo się sprawdziła. Nie wyrobi się w rozkładzie, no chyba żeby zrobić rozkład pod V10c.


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: Miki12barcin on 03 Luty 2015, 18:09:20
Rozklad zakłada 30 minut na ten odcinek. Czy V10c ze składem się wyrobi czy nie to się okaże w późniejszym terminie.


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 03 Luty 2015, 18:15:03
chyba żeby zrobić rozkład pod V10c
...albo zmienić mechanika.

Tak z ciekawości - jaki to dystans jest między Żninem a Wenecją?


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: Miki12barcin on 03 Luty 2015, 18:31:32
ok. 6 km :)


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 03 Luty 2015, 18:50:22
Uuu... to srogi rozkład!


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: lisiogonek on 03 Luty 2015, 20:00:47
Niemieccy koledzy na ogół jeżdżą wolniej Polaków ...Mam pewne doświadczenie w tym względzie. Oczywiście wiele zależy od typu maszyny...ale V10c ma ponad 20km/h Vmax więc będzie dobrze.


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: stoker on 13 Luty 2015, 12:13:39
Rozklad zakłada 30 minut na ten odcinek. Czy V10c ze składem się wyrobi czy nie to się okaże w późniejszym terminie.

https://www.youtube.com/watch?v=o71xGWRQIJk (https://www.youtube.com/watch?v=o71xGWRQIJk)

Trochę ta próba grubymi nićmi szyta. Nawet nie udało się doczepić 1 letniaka. Lok jechał luzem. Taka próbę to trzeba przeprowadzić ze pełnym składem ŻKP ( 8 wagonów) + ze 2 wagony robiące za dodatkowy balast (pasażerowie). Powinno się sprawdzić jak lok radzi sobie z takim składem. Jak wygląda sprawa hamowania samą lokomotywą na największym spadku itp. 15 litrów na 100 km to pewnie luzem spali V10C ale ze składem jej wyniki już nie będą tak różowe w stosunku do rumuna. No i te 10 minut ! - znam takich co by rumunem luzem przejechali tą trasę 20 minut krócej a nie tylko 10 :-D  Żeby tylko ŻKP nie wpieprzyła się z tym lokiem w niezłe koszty ! Za darmo jej nie dostaną.

Ten cały przejazd to wygląda na przejażdżkę rekreacyjną a nie próbę.

stoker


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 13 Luty 2015, 13:36:23
Nawet nie udało się doczepić 1 letniaka.

Ja tam się do końca nie wyznaje w kwestiach taboru na 600 mm, ale jakoś nie widzę możliwości podpięcia tej niemieckiej maszyny z wagonami żnińskimi ze względu na inny system sprzęgania.


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: stoker on 13 Luty 2015, 14:45:06
Ja tam się do końca nie wyznaje w kwestiach taboru na 600 mm, ale jakoś nie widzę możliwości podpięcia tej niemieckiej maszyny z wagonami żnińskimi ze względu na inny system sprzęgania.

Sprzęg idzie zdjąć i założyć inny - to akurat nie jest problem. Ns3 w Białośliwiu ma założone polskie orczyki.

stoker



Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 13 Luty 2015, 19:15:23
W Białośliwiu jest też przejściówka na orczyk :) Przy lekkich pociągach V10C może się sprawdzić ale wątpię aby całkowicie wyeliminowała Lyd2


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: CX MANIAK on 13 Luty 2015, 23:47:20
 Witam.
Na Kolejce w Płocicznie 10 wagonowy skład pełen pasażerów, nie robi na V10C większego wrażenia. Szlak do płaskich też nie należy. 
 Pozdrawiam.


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: stoker on 15 Luty 2015, 12:43:20
W Białośliwiu jest też przejściówka na orczyk :) Przy lekkich pociągach V10C może się sprawdzić ale wątpię aby całkowicie wyeliminowała Lyd2

Tak - ale nie na ten typ sprzęgu. Zakładany orczyk pasuje do loków które mają sprzęg cegielniany (kilka szczelin na różnej wysokości w które wkłada się łańcuch i zabezpiecza bolcem). V10C w Żninie ma sprzęg "hutniczy" taki jak np. LAS w Rudach. Tu jest znacznie gorzej coś zamontować bez ingerencji w konstrukcje.

stoker


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 15 Luty 2015, 18:09:44
Dopiero teraz obejrzałem filmik z Kolewizji i wciąż nie mogę pozbyć się dzwonienia w uszach które powstało jak przyładowałem sobie otwartą ręką w czoło w 12 minucie i 40 sekundzie owej prezentacji. Jeśli nie był to jakiś żart, to jestem załamany - jakim kretynem trzeba być aby myśleć o takim połączeniu? Ja jeszcze rozumiem, że było by użyte ono do podciągnięcia czy przestawienia wagonu w sytuacji gdy nie można czym innym się posłużyć, ale tutaj zostało powiedziane że ktoś zamierzał z tym przyprzęgniętym na skos zestawem jechać i to w trasę! Naprawdę, mam nadzieję że to był odcinek którego premiera miała sięodbyć 1 kwietnia.


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: Harry Potter on 15 Luty 2015, 21:31:35
I inne kwiatki typu:..."lokomotywy rumuńskiego typu Lyd2"...
Fakt, można nie mieć zbytnio pojęcia o takich niuansach , ale cóż...
Tu trochę wtopa była, wg mnie...


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: E583.002 on 16 Luty 2015, 15:46:26
Cytuj
Trochę ta próba grubymi nićmi szyta. Nawet nie udało się doczepić 1 letniaka. Lok jechał luzem. Taka próbę to trzeba a 15 litrów na 100 km to pewnie luzem spali V10C ale ze składem jej wyniki już nie będą tak różowe w stosunku do rumuna.

V10C na kolejkach leśnych miała normę zużycia paliwa 8l/mh.


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 24 Maj 2015, 18:58:14
https://youtu.be/tNYKvLQi0as (https://youtu.be/tNYKvLQi0as)
A na 23:04 Kolega  ;D


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: Miki12barcin on 24 Maj 2015, 21:02:09
Też się załapałem. :P  Okolice 8 minuty.


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: bastionn on 25 Maj 2015, 13:57:18
W 24:00 i 24:08 lokomotywa "zasysa" dym do komina.


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 04 Czerwiec 2015, 09:13:46
LEON na gościnnych występach
http://www.schmalspuralbum.de/thumbnails.php?album=586 (http://www.schmalspuralbum.de/thumbnails.php?album=586)


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: Kolejwizja on 12 Czerwiec 2015, 01:45:13
Na znińskiej imprezie w dniach 1-3 maja 2015r. gościły następujące parowozy:
znane już z występów w Białośliwiu LAS Petera Erka, O&K Daniela Bära, Decauville Rüdigera Facha oraz po raz pierwszy w Polsce Henschel RIESA (pierwowzór polskiego RYSIA) Ludgera Guttweina.

                       
          (http://pila.interlok.info/Znin/Riesa Znin.jpg)
We Frankfurcie nad Menem wiceprzewodniczący tamtejszego towarzystwa "Frankfurter Feldbahnmuseum" Rüdiger Fach (na zdjęciu po prawej) zaangazował się jako gospodarz delegacji z Polski.
(http://pila.interlok.info/Znin/Px FfM 009.jpg)
Jako wytrawny maszynista, lubiony powszechnie Leszek Musiał czuł się najlepiej na swoim LEONie.
(http://pila.interlok.info/Znin/Px Leszek.jpg)
Podobnie pomocnik Sławek Miętkiewicz, który zawzięcie czyszczył tabliczki żnińskiego parowozu.
(http://pila.interlok.info/Znin/Px FfM 001.jpg)
Muzeum we Frankfurcie nad Menem obchodziło swoje 40 lecie. Kolejka w Żninie jest nieco starsza... Nic dziwnego, że gości frankfurckiej imprezy, tak samo jak gospodarzy, przyjęli Polaków z respektem.

LEON zaprezentował się idealnie:
Przed lokomotywownią z rowerem szynowym...
(http://pila.interlok.info/Znin/Px Konwoj.jpg)
...lub z burmistrzem Żnina Robertem Luchowskim, szefem Muzeum Ziemi Pałuckiej i zarazem szefem żnińskiej kolejki Michałem Woźniakiem oraz doradcą burmistrza Pawłem Sikorą...
(http://pila.interlok.info/Znin/Px FfM 006.jpg)
...z samym burmistrzem...
(http://pila.interlok.info/Znin/Px FfM 010.jpg)
... oraz z koniem.
(http://pila.interlok.info/Znin/Px Kon.jpg)
Sapanie żnińskiego "Leona" lekko zdenerwował ten koń pociągowy, który chyba poczuł wieksze siły żelaznego konkurenta... Mimo tego pełno urody zademonstrował początki ruchu towarowego na żelaznych szlakach: z pojazdem trakcyjnym o mocy 1 KM.
(http://pila.interlok.info/Znin/Kon 002.jpg)
Trasa frankfurckiej kolejki jest krótka (ok. 2 km) i nietypowa. Z terenu muzeum pociągi najpierw przekraczają teren działków ogrodowych...
(http://pila.interlok.info/Znin/Px Ogrod.jpg)
... potem pociąg dociera do publicznego parku Rebstock, gdzie - tak jak niżej pokazany skład Petera Erka ze swoją spalinówką DEUTZ - pociągi kręcą w lewo.
(http://pila.interlok.info/Znin/Peter Erk Deutz 002.jpg)
Odcinek ten kończy się dość szybko.
(http://pila.interlok.info/Znin/Px wagony.jpg)
Potem pociągi jadą na drugi koniec parku i wracają przez ogródki do muzeum.
Na imprezie nie zabrakło przemówień powitalnych gości. Burmistrz Żnina (niżej wraz z przewodniczącym Rady Miejskiej Frankfurtu n.M. Stephanem Sieglerem, Jej Wysokością - Królową Jabłkowego Wina landu Hesji oraz prezesem frankfurckiego towarzystwa Udo Przygodą) swój występ wygłosił płynnie po niemiecku.
(http://pila.interlok.info/Znin/Px FfM 002.jpg)
Muzealną sensacją była prezentacja, według oceny Frankfurczyków, "najstarszej zachowanej w oryginalnym stanie lokomotywie silnikowej na świecie." Chodzi o lokomotywę napędzaną benzenem, benzyną lub spyrytusem o numerze fabrycznym 320 i mocy 8 KM wytwórni Deutz z Kolonii. Po budowie w 1906 roku lokomotywa ta została jedynie kilkakrotnie rozpalona na pewnej wystawie w Zwickau i potem zaraz przekazana jako prezent do Niemieckiego Muzeum w Monachium. Tam, jednak, z powodu braku powierzchni wystawienniczej nigdy nie została zaprezentowana publiczności.
(http://pila.interlok.info/Znin/1906.jpg)
Inną kulminacją programu była pierwsza publiczna prezentacja po jego naprawie 5-osiowego parowozu wytwórni O&K, który został zbudowany dla cesarsko-japońskich kolei wojskowych.
"Wzięto po prostu istniejące już kalki i zbudowano kolejną partię", wyjaśnia Rüdiger Fach. "W czasie Drugiej Wojnie Światowej parowóz pozostał w Japonii. Po wojnie pomógł przy odbudowie miasta Tokio. Pod koniec lat 50-tych został odstawiony w stanie kompletnego rozłożenia. Około 2000 roku lokomotywę stawiono na pomnik - na placu zabaw na północnej wyspie Hokajdo. Za pomocą japońskiego członka naszego towarzystwa negocjowaliśmy z władzami tamtego miasta. Udało nam się kupić lokomotywę, przywieść i kompletnie odbudować."
Na świecie istnieją jeszcze trzy inne parowozy tego samego typu, ale w opłakanym stanie daleko od gotowości do ruchu.
(http://pila.interlok.info/Znin/Japonia 002.jpg)
W dniach 12-14 czerwca b.r. LEON wraz z delegacją żnińską ma gościć na kolejce parkowej w Berlinie-Wuhlheide, a tydzień później - na kolejce Ludgera Guttweina w Krütz. W październiku zaś delegacja żnińska ma uczestniczyć na europejskim zlocie miłośników wąskotorówek na prześwicie toru 600mm w podparyskim Pithiviers. Takie ustalenia zapadły we Frankfurcie na spotkaniu delegatów ze Żnina oraz z Francji (zdjęcie poniżej). LEON staje się w Europie popularnym...
(http://pila.interlok.info/Znin/Px FfM 005.jpg)

Więcej o tych imprezach w najbliższych wydaniach KOLEJWIZJI w TV ASTA, w sieci INEA, w TV Toruń oraz na YouTube.
Hermann Schmidtendorf (Tekst i zdjęcia)





Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: j_sos on 14 Czerwiec 2015, 12:20:13
Szkoda, że redaktor Schmidtendorf dziwnym trafem przemilaczał defekty parowozów na tych imprezach. Chodzi o Lasa i Px'a. Dziennikarska rzetelność wymagałaby wzmianki o powyższych faktach.


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: Kolejwizja on 14 Czerwiec 2015, 13:59:11
To jest fotoreportaż z imprezy frankfurckiej. Tam parowóz LAS nie wystąpił, więc o jakich defektach miałbym napisać. A LEON był sprawny.


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 14 Czerwiec 2015, 16:38:02
https://www.youtube.com/watch?v=7pIjVZkA9BI (https://www.youtube.com/watch?v=7pIjVZkA9BI)


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: j_sos on 14 Czerwiec 2015, 17:23:09
To jest fotoreportaż z imprezy frankfurckiej.....
Pierwsze zdanie w poście temu przeczy.

A LEON był sprawny.
Dobrze powiedziane: "był"



Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 14 Czerwiec 2015, 17:37:29
Sosie - ta wzmianka o żnińskiej to takie zagajenie wprowadzające - we Polsce onegdaj na spędzie były takowe masziny, a tero u Niemca tyż inne. Tutaj rzeczywiście opis tyczy się spędu za Odrą.
Z drugiej strony i mnie brakuje zawsze jakiś ciekawych szczegółów technicznych, acz wiem, że one są mało ciekawe dla zwykłych turystów, ale na tym zacnym, podszytym techniczną strefa, forum można było by trochę tematy defektów rozwinąć - choćby ku krzewieniu wiedzy o rzemiośle napraw parowozów będącym już anachronizmem.


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: Miki12barcin on 15 Czerwiec 2015, 17:34:04
Hmm... Byłem w Żninie całą majówkę i o żadnym defekcie Leona nie słyszałem. Ba, wiem, że jechał w poniedziałek (04.05.2015) z pociągiem specjalnym!


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: j_sos on 15 Czerwiec 2015, 17:47:33
Hmm... Byłem w Żninie całą majówkę i o żadnym defekcie Leona nie słyszałem. Ba, wiem, że jechał w poniedziałek (04.05.2015) z pociągiem specjalnym!

A co się stało Px'owi ostatniego dnia na imprezie we Frankfurcie ?


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: wenecja.pl on 16 Czerwiec 2015, 06:09:11
We Frankurcie Px38 sprawował się idealnie, nie wiem skąd ploty o jakimś defekcie. W miniony weekend parowóz jeździł w Berlinie. https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=917855818281748&id=153157871418217 (https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=917855818281748&id=153157871418217)
Od tej soboty będzie kursować w Klutz nad  morzem Północnym. https://www.facebook.com/153157871418217/photos/a.647210898679576.1073741828.153157871418217/917864004947596/?type=1&theater (https://www.facebook.com/153157871418217/photos/a.647210898679576.1073741828.153157871418217/917864004947596/?type=1&theater)


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: Kolejwizja on 25 Czerwiec 2015, 16:28:04
Otóż kilka zdjęć z pobytu LEONa w Berlinie. Na kolejce parkowej Berlin-Wuhlheide w dniach 12-14 maja b.r. LEON znowu był w świetnej formie.

(http://kolejwizja.pl.interlok.info/foto/Px38-Merapi k.jpg)
Impreza miała miejsce z okazji 90-lecia parowozu MERAPI (Hanomag 10409/1926, Dn2), z którym przed lokomotywownią zaprezentował się LEON wraz z polską delegacją. Drugi z prawa: właściciel MERAPI Peter Neesen, od 1990-tych lat klient pilskiego Interloku, który od delegacji żnińskiej dostał prezent pamiątkowy.

(http://kolejwizja.pl.interlok.info/foto/Delegacja Znin Merapi Bln K.jpg)
(http://kolejwizja.pl.interlok.info/foto/Px Grzegorz Kozielek Bln k.jpg)

Przewodniczący Rady Miejskiej Żnina, Grzegorz Koziełek, przed parowozami Px38 805, LKM Babelsberg (16 045/1950, LOWA) 70 KM 44 "Klaus" oraz MPSB 28026 Henschel typ Riesa (z prawa).

(http://kolejwizja.pl.interlok.info/foto/Klaus Trasa k.jpg)
"Klaus" na szlaku...

(http://kolejwizja.pl.interlok.info/foto/Lowa Klaus Bln Halle k.jpg)
...oraz przed lokomotywownią.

(http://kolejwizja.pl.interlok.info/foto/Hfka ogrod Berlin k.jpg)
W parku Brigadelok (Henschel 16020/1918) o numerze kolejowym 99 1138, czyli Hf-ka, ucieszyła gości ogrodu piwnego.

(http://kolejwizja.pl.interlok.info/foto/Merapi Pionier k.jpg)
Przetoki parowozu MERAPI na dworcu WUHLHEIDE - tuż obok stacji kolei miejskiej S-Bahn o tej samej nazwie. Jak przystaje na kolejkę parkową założoną w 1956 roku we Wschodnich Niemczech, czyli byłą kolejkę pionerską, obsługą kolejki zajmuje się młodzież w wieku od 12 lat.

(http://kolejwizja.pl.interlok.info/foto/Px Robert Luchowski Bln k.jpg)

Burmistrz Żnina Robert Luchowski cieszy się z udanej promocji swojego miasta...

(http://kolejwizja.pl.interlok.info/foto/Sergej Doroshkov Michal Wozniak Bln k.jpg)
...a Michał Wożniak - dyrektor Muzeum Ziemi Pałuckiej, w skład którego wchodzi żnińska wąskotorówka - wita zaproszonego przez KOLEJWIZJĘ do Berlina dyrektora wąskotorowego muzeum z Pereslawla koło Moskwy, Sergeja Dorożkowa. Co prawda, Sergej kieruje wąskimi torami o prześwicie 750 mm, ale wiadomo, w Rosji wszystko na kolei jest nieco szerzej...

(http://kolejwizja.pl.interlok.info/foto/Ute Woda Bln k.jpg)
Spalinówka 199 103 "Ute" (typ Ns4, LKM 250026/1957) opryskiwała suche tory kolejowe...

(http://kolejwizja.pl.interlok.info/foto/Piotr Tomaszewski Bln k.jpg)
...a radny Żnina Piotr Tomaszewski - przewodniczący komisji infrastruktury i w zawodzie kierownik techniczny wąskotorówki w Żninie - zbadał na placu zabaw berlińskiej wąskotorówki parowóz o nieznanej serii.

(http://kolejwizja.pl.interlok.info/foto/Slawek Leszek 1 k.jpg)
(http://kolejwizja.pl.interlok.info/foto/Slawek Leszek 2 k.jpg)

Miłym gestem wyróżnił się kolejowy entuzjasta Daniel Bär. Niespodziewanie wręczył maszynistom LEONA, Sławkowi Miętkiewiczowi oraz Leszkowi Musiałowi, specjalne imienne koszulki z nadrukiem nazwy żnińskiego parowozu.

Hermann Schmidtendorf


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 25 Czerwiec 2015, 16:51:58
Nie wiem tylko czemu na koszulkach jest błąd oznaczenia. Powiną być Px a nie PX


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: Miki12barcin on 25 Czerwiec 2015, 18:09:25
Nie wiem tylko czemu na koszulkach jest błąd oznaczenia. Powiną być Px a nie PX
Jak się czepiać, to do końca: powinno być Px38-805, a jest PX 38 805. Myślę jednak, że nie ma to istotnego znaczenia. Bardzo miły gest wobec żnińskich maszynistów od Daniela. To się chwali! :D


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: Miki12barcin on 14 Lipiec 2015, 20:56:14
W dniu dzisiejszym do Żnina wrócił Px38-805.


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: gajos on 20 Lipiec 2015, 00:19:24
https://youtu.be/tNYKvLQi0as (https://youtu.be/tNYKvLQi0as)
A na 23:04 Kolega  ;D

Tak, jestem zwycięzcą! I jestem sławny :)


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: Miki12barcin on 21 Sierpień 2015, 13:22:34
Żnin dostał od Petera Erka "nowy" wagon.
https://www.facebook.com/zninskakolejpowiatowa/posts/895936570496598 (https://www.facebook.com/zninskakolejpowiatowa/posts/895936570496598)


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: janeczek on 21 Sierpień 2015, 14:00:08
Żnin dostał od Petera Erka "nowy" wagon.
O.K. & A. Kopiec z roku 1906 nowy nabytek ŻKP prezent od Petera Erka
Z powyższego widać, że niegdyś ten wagon służył do przewozu .... okopowizny. ;)


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: Miki12barcin on 21 Sierpień 2015, 14:25:09
Pewnie pisane z telefonu, a wiadomo jak złośliwy potrafi być słownik w nim wbudowany... Jak wagon trafi do ruchu to będzie można powiedzieć, że jest to najstarszy czynny wagon osobowy na tą szerokość toru w Polsce. :)


Tytuł: Odp: Współpraca polsko-niemiecka
Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 30 Maj 2016, 18:56:46
Rozładunek
https://www.youtube.com/watch?v=drIRkGARIkI (https://www.youtube.com/watch?v=drIRkGARIkI)