Świat kolejek wąskotorowych

CZYNNE => Nadmorska Kolej Wąskotorowa => Wątek zaczęty przez: Cordylus on 15 Wrzesień 2015, 00:41:38



Tytuł: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: Cordylus on 15 Wrzesień 2015, 00:41:38
Czy jest jakieś wiarygodne źródło ukazujące ilość ludzi podróżujących tą kolejką w różnych latach?

Kiedy zobaczyłem ten filmik, doszedłem do wniosku, że tą kwestię warto przeanalizować:
! No longer available (http://www.youtube.com/watch?v=zv3-3h6LAzM#)

Bo teraz ta frekwencja raczej dopisuje...  :o


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 17 Wrzesień 2015, 19:13:42
Kiedyś też frekwencja dopisywała:

http://wedrownosc.flog.pl/wpis/6484208/1124-byla-frekwencja-i-tak-zlikwidowali#w (http://wedrownosc.flog.pl/wpis/6484208/1124-byla-frekwencja-i-tak-zlikwidowali#w)

Ale to co zobaczyłem na powyższym filmiku, to na prawdę jest zacna frekwencja.


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: ZyGa on 25 Październik 2015, 17:14:25
haha na tym filmiku jechałem za pomocnika :) Tego akurat dnia było jeszcze znośnie ;) bywały dni że na 230 miejsc siedzących było 400 osób :)


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 25 Październik 2015, 17:42:03
A obecnie na ile maksymalnie miejsc siedzących można zestawić pociąg na NKW


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: kaziuwask1 on 31 Październik 2015, 11:47:33
Skład maksymalnie posiada 230 miejsc siedzących. Warto dodać że powyższy film pokazuje tylko sytuacje w Trzęsaczu nie pokazuje co działo się na innych stacjach często w Rewalu ludzie rezygnowali z podróży z powodu braku miejsc.


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: Michał Z on 01 Listopad 2015, 04:53:08
Skład maksymalnie posiada 230 miejsc siedzących.
a z czego to wynika? W ramach proj. UE odbudowano 4 wag. rumuńskie + 4 letniaki 4-osiowe każdy po ok. 40 miejsc. więc to już jest 8*40 = 320 miejsc, do tego wypadałoby dodać 2 letniaki z 2-osiowych węglarek. Przecież kursuje jeden obieg, czemu nie można go zestawić z wszystkich wagonów poddanych odbudowie skoro brakuje miejsc?


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 01 Listopad 2015, 09:58:25
Z prostego powodu - jak mawiają uchodźcy langsam aber sicher - te lśniące, posiadające nowoczesne wnętrza, kibelki niczym z Inspiro, nasycone elektroniką pudła muszą ciągnąć stare, nieremontowane, żyjące jedynie dzięki heroicznym wysiłkom kolejarzy (i wstawiennictwie św. Katarzyny), posiadające archaiczne motory Maybacha, dwie ostatnie z żywych gryfickich lokomotyw. Stąd, tak mi się wydaje Michale, źródło swe bierze ograniczenie obciążenia do i tak niemałych 120 na haku.
Warto tu jeszcze zwrócić uwagę, że codziennie taki skład wykonuje nieosiągalny na innych wąskich przebieg 160km.


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: werner18 on 01 Listopad 2015, 16:16:18
Coś za dużo wagonów naliczyłeś. Na tym filmie znajdują się wszystkie zmodernizowane wagony jakie aktualnie stoją w Gryficach:
https://www.youtube.com/watch?v=QkQVAJWDtMs (https://www.youtube.com/watch?v=QkQVAJWDtMs)


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: Michał Z on 02 Listopad 2015, 07:13:22
Coś za dużo wagonów naliczyłeś.
Liczyłem wg dokumentacji przetargowej. Co zatem stało się z resztą taboru, która miała być poddana remontowi?
BTW. mnie i tak inaczej wychodzi:
[2 Bxhpi rumuńskie = 2*45] + [3 Bx byłe letniaki = 2*32+40, bo jeden z nich jest bez WC]+[3 letniaki z węglarek 2-osiowych = 3*24]=266
choć oczywiście wobec 400 chętnych to i tak jest słabo ;)

A dwie Lxd2 to miały niby też być poddane naprawie, czyżby nie wykraczała ona zbytnio poza położenie błyszczącego lakieru? A niby wykonawca zwracał się z prośbą o wydłużenie czasu bo mu dostawca silników nowych nie może dowieźć od ręki...


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 17 Październik 2016, 17:28:38
To był bardzo dobry sezon dla Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej, która w tym roku obchodzi 120-lecie istnienia. W przeciągu pięciu miesięcy rewalską ciuchcią podróżowało, aż 158 844 osób.
http://www.superportal24.pl/rekordowy-sezon-nadmorskiej-kolejki-waskotorowej/892 (http://www.superportal24.pl/rekordowy-sezon-nadmorskiej-kolejki-waskotorowej/892)


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 17 Październik 2016, 18:15:20
No to kto mi powie na jakich mundurach wzorowano ten dress-code?

Ojojoj, ale tandeta (http://www.superportal24.pl/sites/default/files/styles/hot_latest/public/field/images/ccefdaeca2903471d52a58fb3327cf27.jpg?itok=J4qCaJdF)


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: statek on 17 Październik 2016, 21:52:17
Kucyk, czepiasz się... Od razu widać , że to miało być połączenie ludowego stroju Pomorza Zachodniego (trochę skrócili, pięne czerwone akcenty zostały) oraz zacnych mundurów kolejowych PKP.
Ale w sumie może ja się nie znam, z odzieżowych sklepów to najbardziej mi Jula pasuje...

Pzdr
Michał
 (http://www.folklorpomorza.jcom.pl/fotos/pyrzyce/8.jpg),


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 17 Październik 2016, 22:30:31
Zastanawiam się tylko co łączy Pomorze Zachodnie z Galicją...


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: Michał Z on 18 Październik 2016, 08:46:49
Zastanawiam się tylko co łączy Pomorze Zachodnie z Galicją...
jak to co?
TLK 8306 Gombrowicz i IC 83200 Orion ;)


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 18 Październik 2016, 10:03:58
No to kto mi powie na jakich mundurach wzorowano ten dress-code?

Ojojoj, ale tandeta ([url]http://www.superportal24.pl/sites/default/files/styles/hot_latest/public/field/images/ccefdaeca2903471d52a58fb3327cf27.jpg?itok=J4qCaJdF[/url])


Moim zdaniem na mundurach strażaków i portierów z operetki


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 18 Październik 2016, 17:37:09
Ja stawiam że jednak źródło tych mundurów tkwi w zamiłowaniu do czasów Austro-Węgier, a dokładnie do armii cesarsko-królewskiej.

(http://b2.eu.icdn.ru/g/ghunter/3/15945313MGc.jpg)


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 18 Październik 2016, 17:49:16
Malkontenci. Mundury może specjalnie super nie są, ale są schludne, są mundurami, powodują, że kolejarze wyglądają, jak kolejarze, a nie jak ziutki spod budki albo kelnerzy. Mogłoby być lepiej, ale nie jest tragicznie. Mi się podoba.


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: Arczi on 18 Październik 2016, 20:32:41
Przyglądając się ostatniej dyskusji utrwalam się w przekonaniu ze typowe „mikolstwo” jest zmorą wszystkich kolejek wąskotorowych. Czepiliście się mundurowy, absolutnie pominęliście fakt przewiezienia około 160 000   pasażerów. O takim wyniku większość kolejek może pomarzyć. Najbardziej zaskakujące jest to, że temat ten wywoła Kucyk, którego zawsze miałem za osobę jak najbardziej ponadto. Niestety jak zwykle okazało się,  że z każdego mikola zawsze wyjdzie mikolstwo.


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 18 Październik 2016, 21:38:21
Ja tylko w sposób nie-bezpośredni zauważyłem, że tu nie postarano się, aby obsługa wyglądała tak, jak powinno to mieć miejsce na kolei przewożącej 160 tysięcy pasażerów rocznie.  8)


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: statek on 18 Październik 2016, 21:44:42
OK, wynik świetny, jest się czym pochwalić. Co do mundurów... nie oszukujmy się, wyglądają raczej słabo.


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 19 Październik 2016, 08:18:37
Niestety, na wybór tej wersji wpływ miał chyba jakiś miłośnik Disneylandu.
Ale wynik - bezwarunkowo rewelacyjny. Potwierdza on, że decyzja o rewitalizacji sprzed kilku lat była właściwa i dalekowzroczna (oczywiście nie zamiatając pod dywan jej negatywnych skutków ekonomicznych dla gminy).


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: Wojtek_SZN on 19 Październik 2016, 12:22:12
Niech się mury pną do góry. Nieraz żartowałem ale teraz poważnie: ani chybi piętrowe składy na kolejach wąskotorowych to nieodległa przyszłość. Przykładów na świecie jest sporo więc czemu nie na Nadmorskiej ?


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: Marcin117 on 19 Październik 2016, 12:35:20
(...)Przykładów na świecie jest sporo więc czemu nie na Nadmorskiej ?
Bo Gmina już raz zbankrutowała przez kolejkę?


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: MBd1-138 on 19 Październik 2016, 18:43:41
Jeżeli ktoś decyduje się na zaprojektowanie munduru, to niech to wygląda jak mundur, a nie jak szmaciany udekorowany worek na śmieci. Natomiast przewiezienie iluś tam tyś. pasażerów, to zasługa płożenia kolejki, a nie munduru.


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 19 Październik 2016, 19:05:08
Natomiast przewiezienie iluś tam tyś. pasażerów, to zasługa płożenia kolejki, a nie munduru.
Przepraszam cię Kolego, ale lekko bredzisz. Położenie może być warunkiem sprzyjającym. Że o finalnym sukcesie zdecydowały inne kwestie to już kwestia znajomości historii tej kolejki po 2001 roku i decyzji podejmowanych przez lokalnych włodarzy. Również tych nie dających się jednoznacznie ocenić. Tyle, że bez tego mielibyśmy zamiast najliczniej odwiedzanej kolejki wąskotorowej w Polsce szlak połamanych semaforów.


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: Filip Bebenow on 19 Październik 2016, 19:35:31
Natomiast przewiezienie iluś tam tyś. pasażerów, to zasługa płożenia kolejki, a nie munduru.
Przepraszam cię Kolego, ale lekko bredzisz. Położenie może być warunkiem sprzyjającym. Że o finalnym sukcesie zdecydowały inne kwestie to już kwestia znajomości historii tej kolejki po 2001 roku i decyzji podejmowanych przez lokalnych włodarzy. Również tych nie dających się jednoznacznie ocenić. Tyle, że bez tego mielibyśmy zamiast najliczniej odwiedzanej kolejki wąskotorowej w Polsce szlak połamanych semaforów.
Gdyby babcia miała kółka to by była tramwaj.
Nie mogę się w pełni zgodzić z przedmówcą. Kryterium położenia geograficznego jest bezlitosne i - w przypadku Rewala - jest jedynym wyznacznikiem popularności kolejki. Gdyby nie zrealizowano projektu za 50 mln, dzięki któremu osiągnięto efekt taki jak po zainwestowaniu 5 mln, turyści tak samo by z niej korzystali. Gdyby po prostu zrobiono remont zamiast budować Disneylandu - efekt również byłby zbliżony. Zresztą - dlaczego po tak silnym dokapitalizowaniu przewozy nie poszybowały nagle w górę? W ostatnim roku przed kilkuletnią przerwą w działalności (swoją drogą, który przedsiębiorca w kapitalistycznej gospodarce może sobie pozwolić na niejeżdżenie przez 3 sezony utrzymując armię pracowników???), czyli w 2010 r. Kolej Nadmorska przewiozła 118 000 pasażerów. Wzrost wynosi więc około 40 000 osób. To z jednej strony tyle co połowa polskich wąskotorówek łącznie, a z drugiej strony zaledwie ok. 30% wzrost. Być może 160 000 to super wynik i nie należy robić nic więcej tylko liczyć drobne w kieszeni, a być może udałoby się wycisnąć coś jeszcze? Spójrzmy na przewozy kolei zagranicznych. Ze swoimi 160 000 Rewal pozostaje ubogą sierotką zza wschodniej granicy. Warto tutaj spojrzeć na studium przypadku Harzer Schmalspurbahnen - spółki samorządowej operującej w Niemczech. Filozoficzne, nierozstrzygnięte dotąd pytanie brzmi: co było pierwsze jajko, czy kura? Fakt, że w 2013 r. koleje Gór Harzu przewiozły 1 mln pasażerów wynika po części z atrakcyjnej lokalizacji tej sieci kolejowej, ale także wszystkiego co dzieje się "wkoło" - począwszy od oferty (365 dni w roku, codziennie pod parą, 11 do 15 obiegów składów w ruchu). Czy zatem pierwsza była doskonała oferta handlowa, czy pierwsze były przewozy sięgające miliona podróżnych? To pole do popisu dla badaczy (Ariel?).

Jeśli chcemy by kolejami jeździło więcej osób, dajmy im tę możliwość. Brzmi jak truizm, ale dla samorządu, który lekką ręką wydaje miliony to akurat powinno być oczywiste. Nad faktem utrzymania tego samego rozkładu co przez ostatnie 25 lat, pomimo znaczącej poprawy parametrów infrastruktury na najbardziej obciążonym odcinku nie będę się rozpisywał.

Pozdrawiam,
FB


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: Ariel Ciechański on 21 Październik 2016, 13:48:45
Czy zatem pierwsza była doskonała oferta handlowa, czy pierwsze były przewozy sięgające miliona podróżnych? To pole do popisu dla badaczy (Ariel?).

Pierwszy to był ogromny rynek turystyczny, w który operatorzy kolei mieli do wyboru - albo go olać (jak w wielu miejscach Polski), albo spróbować do niego się dopasować, co moim zdaniem miało miejsce w przypadku HSB.


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 22 Październik 2016, 03:02:03
Należy pamiętać, aby te plusy nie przesłoniły nam minusów...

160000 to oczywiście dobry wynik, absolutnie bezkonkurencyjny w skali kraju. Tyle, że warto pamiętać o okolicznościach - tegoroczny sezon wakacyjny nad Bałtykiem był wyjątkowo udany. Liczba wczasowiczów znacznie przewyższyła te z lat ubiegłych. W dodatku przybyło podobno głównie rodzin z dziećmi - naturalnych klientów tego typu atrakcji. Kolejka żuławska również zanotowała znaczny wzrost przewozów (o 33% względem ubiegłego roku). Gdy weźmie się to pod uwagę, liczba przewiezionych w Rewalu pasażerów przestaje być jakimś oszałamiającym sukcesem. Oczywiście, gdyby kolejkę zaorali, to niezależnie od liczby wczasowiczów przewozy osiągnęłyby okrągłe 0. Jakieś osiągnięcie więc można wskazać - kolejka jeździ i jeździć będzie. W tym sensie kolega Dariusz ma całkowitą rację. Moim zdaniem nie widać jednak jakiegoś dramatycznego wpływu potężnych inwestycji na liczbę przewiezionych pasażerów.
Obawiam się, że pewnym hamulcem mogą być ceny biletów - podobno restauratorzy narzekają, że wczasowicze w tym roku bardziej liczyli się z pieniędzmi. Nie chce mi się rozpoczynać debaty na temat rewalskiej taryfy, ale jej zmiana mogłaby się przyczynić do znacznego wzrostu przewozów (choć nie wiem, czy zysków). Przyjęcie jednej (wysokiej) stawki za przejazd niezależnie od odległości może zniechęcać część klientów. Niezbyt atrakcyjna wydaje mi się również oferta biletów rodzinnych: brak biletu 2+3, ograniczenie wieku dzieci do 14 lat, ogólnie dość wysoka cena tych biletów. Możliwe, że takie "lunaparkowe" podejście do tematu generuje zyski, ale jednocześnie skutecznie zapobiega przekształceniu kolejki w środek przemieszczania się po okolicy. Raz przewieźć dzieciaki żeby miały atrakcję i koniec.

O mundurach nie wspominam, bo każdy widzi, jak wyglądają. Zasadniczo ktoś już się rozpisywał o tym, że takie kwestie (kicz czy historyzm) nie mają jakiegoś bardzo istotnego znaczenia dla zwykłego klienta. Dlatego historyzm jest lepszy.


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 22 Październik 2016, 07:02:07
Oczywiście, obie opinie są słuszne i sięgają istoty sprawy.
Nie sposób w kilku zdaniach skreślić głębszej analizy. Ale także udowodnić niezaprzeczalności swoich poglądów.
Zostawiając kwestie prawidłowości wyborów inwestycji warto zwrócić jednak uwagę na fakt, że pokazała ona skalę kosztów, jakie trzeba ponieść, aby nie tylko reanimować popekapowskiego trupa, ale i próbować stworzyć produkt turystyczny dający się ocenić miarą europejską.


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: Michał Z on 23 Październik 2016, 02:57:10
Obawiam się, że pewnym hamulcem mogą być ceny biletów
Chyba kolega nieuważnie czytał poniższe posty i nieuważnie oglądał filmiki. Przecież na tej kolei kluczowym problemem jest podaż niższa od popytu, czyli jest więcej chętnych żeby się przejechać niż miejsc w pociągach. Zatem zmiana ceny biletu nic tu nie zmieni, nie spowoduje, że w tym samym pociągu magicznie zmieści się 2x więcej podróżnych.
Już jakiś czas temu pytałem tu o tabor poddany rewitalizacji w ramach programu UE, w międzyczasie znalazłem odp. na niemieckim forum - co najmniej 2 wag. rumuńskie, MBxd2-301 i 4-osiowy letniak w ogóle nie zostały skończone tylko są wypiaskowanymi szkieletami osłoniętymi plandekami w Gryficach. Zatem rozumiem teraz, dlaczego ciężko zwiększyć pojemność (długość) czy liczbę składów. Czyli te 160 k pas. to kres przepustowości, trochę można by podkręcić skracając czasy przejazdu i dodając 1 parę. Podsumowując sensowność proj. UE - jest o tyle ograniczona, że nie pozwoliła na zasadnicze zwiększenie liczby i długości pociągów. Trochę jak z ED74, które zaprojektowano zakładając, że liczba pasażerów między WWa a Łodzią pozostanie na tym samym poziomie co przed proj. UE i nie ulegnie zwiększeniu...


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 23 Październik 2016, 10:09:12
Zatem zmiana ceny biletu nic tu nie zmieni, nie spowoduje, że w tym samym pociągu magicznie zmieści się 2x więcej podróżnych.
Teoretyzując zupełnie - można pobalansować cenową elastycznością popytu. Zwiększenie cen do pewnego poziomu podniesie rentowność. Dalsze podwyższanie ograniczy nam popyt, ale usunie z przejazdów chętnych na podróżowanie na stojąco na tzw. "jednej nodze". Pozostaną ci gotowi zapłacić wyższą cenę za godziwe warunki przejazdu. Nostalgia za PRL-em zostaje dziś głównie w warstwie mentalnej, na szturmowanie wejść i pracę łokciami popyt jest już znacznie mniejszy.
Oczywiście kluczem pozostaje samo podjęcie ryzyka takich ruchów cenowych i to magiczne, ale konieczne określanie cen granicznych.


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 23 Październik 2016, 17:12:06
Cytuj
Chyba kolega nieuważnie czytał poniższe posty i nieuważnie oglądał filmiki. Przecież na tej kolei kluczowym problemem jest podaż niższa od popytu, czyli jest więcej chętnych żeby się przejechać niż miejsc w pociągach.
Nie, koledze wciąż się w pale nie mieści, że po takich inwestycjach nie ma taboru na drugi obieg. Ale faktycznie, również poszukałem informacji o tym, co udało się zmodernizować i ogólnie... mać. Tyle w kwestii "dzięki działaniom samorządu..." Bawiąc się w Andrzeja mógłbym coś napisać o włączeniu do składów czynnego MBxd2 czy co tam jeszcze teoretycznie może się w Gryficach toczyć, ale nie napiszę. Miało być dobrze, wyszło jak zwykle (faktycznie kojarzy się z inwestycjami na normalnym torze. Nie tylko ED74 zresztą).

Cytuj
Teoretyzując zupełnie - można pobalansować cenową elastycznością popytu.
Generalnie o tym mowa. Choć w tu należy pamiętać jeszcze o wrażeniu wywoływanym na klientach. Celem działania takiej kolejki nie jest wyłącznie generowanie bezpośrednich zysków z działalności (według takiej kalkulacji inwestycja od początku była nieopłacalna), lecz również (może nawet przede wszystkim) przyciąganie wczasowiczów do gminy Rewal poprzez zapewnienie im dodatkowych atrakcji. W tej sytuacji zarówno zbyt wysoka cena biletu, jak i nieodpowiednie warunki przejazdu zadziałają zniechęcająco, popsują wrażenia z jazdy i zniweczą pozytywny efekt funkcjonowania takiej atrakcji.
Teoretyzując dalej, jest jeszcze jedna opcja: zwiększenie wymiany pasażerów na trasie. Obecna taryfa sprzyja jeżdżeniu do oporu - zapłaciłem, więc jadę na całej możliwej trasie. W sytuacji braku miejsc wprowadzenie stref mogłoby spowodować, że większa część pasażerów wybierze krótszy przejazd i zwolni miejsce kolejnym chętnym. Przy tej samej liczbie pasażerokilometrów masz wzrost ogólnej liczby przewiezionych osób. Jednocześnie bilet na pojedynczą strefę może być relatywnie droższy (jednocześnie zachowując rozsądną cenę w oczach klientów), więc można w ten sposób podnieść przychody. Ale to oczywiście czysta teoria i prosiłbym o nieodbieranie jej jako bezpośredniego odniesienia do NKW.


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 23 Październik 2016, 19:46:21
Skoro jeździ wszytko co może jeździć to pozostaje jedynie modyfikacja rozkładu aby puścić 1 parę pociągów więcej (przynajmniej latem).


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: kaziuwask1 on 28 Październik 2016, 14:22:45
Taka modyfikacja może by była dobra dla turystów, ale nie dla obsługi. Poza tym norma godzin nie pozwoliłaby na kolejne kursy.


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 28 Październik 2016, 14:26:09
Taka modyfikacja może by była dobra dla turystów, ale nie dla obsługi. Poza tym norma godzin nie pozwoliłaby na kolejne kursy.
Może zadam niepopularne pytania:
- czy kolejka jest dla obsługi czy dla turystów ?
- o jaką normę godzin chodzi ?


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 28 Październik 2016, 17:07:40
Kaziu, tu chodzi o dodanie pary pociągów poprzez zagęszczenie obiegów bez rozciągnięcia w czasie. Ja zawsze twierdziłem że aż się prosi aby jeszcze przynajmniej tę jedną parę dołożyć, a i dwie na upartego da radę wcisnąć.


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: Misza on 05 Listopad 2016, 18:14:15
" Bawiąc się w Andrzeja mógłbym coś napisać o włączeniu do składów czynnego MBxd2 czy co tam jeszcze teoretycznie może się w Gryficach toczyć,
[/quote]

To może ten MBxd2 powinien wykonywać dodatkową pare na mniej obleganej trasie Rewal- Gryfice i wracac jako podsył?


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 05 Listopad 2016, 19:07:38
O ile pamiętam, Kierownictwo Kolejki Nadmorskiej jakoś nigdy nie szukało wsparcia na naszym forum. Tak więc zapewne i w tej chwili takiego wsparcia i porad nie oczekuje. Jasnym jest, że istnieje możliwość mniejszego lub większego zwiększenia przepustowości szlaku w sezonie. Sądzę jednak, że skoro po drugiej stronie nie ma woli na przyjęcie pomocy - rady doświadczonych praktyków w zakresie planowania ruchu na kolejkach turystycznych nie będą mile widziane.


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 05 Listopad 2016, 19:22:37
Słowa Dariusza powinny zostać wykute w betonie zalegającym niektóre nadmorskie umysły. Tak piszę, bo z autopsji wiem, że tam rad nikogo, a zwłaszcza kolejarza czy fachowca, kierownictwo nie bierze i nie brało pod uwagę. Przykre jest to, bo jednak dzięki tym wzgardzanym kolejarzom jakoś się w miarę sprawnie to kręci i będzie się jeszcze jakiś czas kręcić, póki fachowcy nie umrą. Potem rzeczywistość zrobi swoje.


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 26 Lipiec 2017, 15:20:55
Wąskotorówka nie kursuje...
26.07.2017, 14:34

- W związku z zagrożeniem podmycia torowisk, spowodowanym intensywnymi opadami deszczu, w środę, 26 lipca 2017 r. Nadmorska Kolej Wąskotorowa nie będzie kursować - informuje Maciej Łozdowski z Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej.


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: ZyGa on 24 Październik 2017, 16:09:13
Sezon 2017 zakończył się wynikiem około 131 468  przewiezionych osób.


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 25 Październik 2017, 11:45:27
Sezon 2017 zakończył się wynikiem około 105 tysięcy przewiezionych osób.
Skąd taki mocny spadek w porównaniu do 2016 ? Wtedy przewieziono blisko 160 tys. pasażerów


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: kamlox on 25 Październik 2017, 16:48:18
Końcówka sierpnia niestety nie zachęcała do wizyty nad morzem  :(


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 25 Październik 2017, 19:01:35
Panowie, 20% spadku to może i dużo, ale zauważmy że przynajmniej zachodniopomorski przewoźnik nie stosuje propagandy sukcesu jak inne koleje. Podaje sucho: ot, przewieźliśmy tyle i tyle. I tyle w głównym temacie.

Swoją drogą to jednak trzeba pochylić czoła nad poziomem logistyki, bo należy mieć ogromne umiejętności aby wykonywać pracę przewozową nieosiągalną na żadnej innej wąskotorówce bo wynoszącą ponad 25 tysięcy pociągokilometrów i skoncentrowaną na przestrzeni 5 miesięcy za pomocą jedynie 2 lokomotyw.

Tą ostatnią uwagę kieruję do internetowych znawców, którzy za chwilę zapewne podejmą się analizy błędów popełnionych na Gryfickiej KD w roku 2017.

 :-*


Tytuł: Odp: Frekwencja w sezonie
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 25 Październik 2017, 21:01:18
131,5 tysiąca to zdecydowanie lepiej niż 105 tysięcy w pierwotnym poście. W tej sytuacji wygląda to po prostu na zwykły gorszy sezon nad morzem po rekordowo udanym roku 2016. Również Żuławka odnotowała spadek, choć jedynie o 2,24% (63 204 w 2017 i 64 651 w 2016).