Świat kolejek wąskotorowych

FORA KOLEJOWE => Tor szerszy niż wąski... => Wątek zaczęty przez: KLAN PALUCHOWSKICH on 25 Lipiec 2018, 09:12:01



Tytuł: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: KLAN PALUCHOWSKICH on 25 Lipiec 2018, 09:12:01
Tadammmmm...

bip.stacjamuzeum.pl/zakonczone-postepowania/items/stm-zp27112018 (http://bip.stacjamuzeum.pl/zakonczone-postepowania/items/stm-zp27112018)


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: Michał Z on 25 Lipiec 2018, 10:30:28
Sądząc po kwocie w pierwszej chwili myślałem, że mowa o przywróceniu do ruchu...
900 kPLN netto tylko za wypiaskowanie, rekonstrukcję drzwi i pomalowanie 3 wagonów + wklejenie szyb w otwory okienne (bez rekonstrukcji ram) to wg mnie sporo. Ani wnętrza, ani napędu :(


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: Ariel Ciechański on 25 Lipiec 2018, 15:59:57
Sądząc po kwocie w pierwszej chwili myślałem, że mowa o przywróceniu do ruchu...
900 kPLN netto tylko za wypiaskowanie, rekonstrukcję drzwi i pomalowanie 3 wagonów + wklejenie szyb w otwory okienne (bez rekonstrukcji ram) to wg mnie sporo. Ani wnętrza, ani napędu :(

Przywrócenie do ruchu myślę, że spokojnie możesz pomnożyć przez 10 i PLN zamienić na EU.


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: Cordylus on 25 Lipiec 2018, 16:02:09
No ale wnętrze, przynajmniej w części to za taką astronomiczną kwotę to by z pewnością dali radę...


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: skansen on 25 Lipiec 2018, 16:08:29
Sądząc po kwocie w pierwszej chwili myślałem, że mowa o przywróceniu do ruchu...
900 kPLN netto tylko za wypiaskowanie, rekonstrukcję drzwi i pomalowanie 3 wagonów + wklejenie szyb w otwory okienne (bez rekonstrukcji ram) to wg mnie sporo. Ani wnętrza, ani napędu :(


Przywrócenie do ruchu myślę, że spokojnie możesz pomnożyć przez 10 i PLN zamienić na EU.


Ja skłaniałbym się raczej ku 10mln za kompletnę odbudowę. Swoje szacunki opieram na cenie Feniksa-mocno zmodernizowanego EN57 [Źródło: http://www.gloswielkopolski.pl/strefa-biznesu/wiadomosci/z-regionu/a/poznan-w-fabryce-pojazdow-szynowych-odrodzil-sie-feniks-to-zmodernizowany-en57-zdjecia-wideo,11466224/ (http://www.gloswielkopolski.pl/strefa-biznesu/wiadomosci/z-regionu/a/poznan-w-fabryce-pojazdow-szynowych-odrodzil-sie-feniks-to-zmodernizowany-en57-zdjecia-wideo,11466224/) ].


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: CX MANIAK on 25 Lipiec 2018, 23:34:55
Nie, no 10 baniek za przywrócenie do ruchu, podczas gdy gruntowna moderna kibla kosztuje 7,5 miliona, a z niego samego niewiele zostało? Moim zdaniem milion z hakiem brutto za malowanie i wklejenie szybek to stanowczo za dużo, z drugiej strony Mińsk Mazowiecki się nieźle ceni za usługi. Polska to dziwny kraj..., Wszystko najdroższe mamy w Europie, oprócz płac chyba tylko...


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: Harry Potter on 25 Lipiec 2018, 23:54:12
CX Maniak, oprócz gruntownego malowania i wklejenia szybek jak to określiłeś fizycznie np. trzeba z tego co się orientuję odbudować podłogę, część poszycia wymienić, by te szybki miały się czego trzymać..., to tak na szybko...

Pozdrawiam, Przemek


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: Cordylus on 26 Lipiec 2018, 00:54:46
No ale mimo wszystko - w tej cenie to można by zbudować porządny, duży dom.


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: Ariel Ciechański on 26 Lipiec 2018, 10:52:02
No ale mimo wszystko - w tej cenie to można by zbudować porządny, duży dom.

Chyba niezbyt trafne porównanie jednak...


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: KLAN PALUCHOWSKICH on 26 Lipiec 2018, 11:30:54
No ale mimo wszystko - w tej cenie to można by zbudować porządny, duży dom.
Albo kupić 83 tony schabu bez kości...


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: Trabant on 19 Sierpień 2018, 13:48:14
W każdym razie będzie ciekawy prezent gwiazdkowy.


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: Trabant on 12 Styczeń 2019, 16:45:47
Ciekawy początek roku. Remont zakończony:

Cytuj
Prace konserwatorsko-restauratorskie elektrycznego zespołu trakcyjnego EW51-36 zakończone
 
W Zakładach Naprawczych Taboru Kolejowego w Mińsku Mazowieckim zakończyły się prace konserwatorsko-restauratorskie jedynego zachowanego w Polsce przedwojennego elektrycznego zespołu trakcyjnego E-91 (powojenne oznaczenie EW51-36).

W ramach prac zostały wykonane następujące czynności:

- czyszczenie powierzchni w tym śrutowanie, prace spawalniczo-naprawcze pudeł wagonowych wraz z uzupełnieniem uchwytów, progów i lusterek

- wykonanie i wstawienie nowych skrzydeł drzwi,

- wstawienie szyb w otwory okienne,

- odbudowa reflektorów,

- odnowienie malatury pudła wraz z odtworzeniem pierwotnego malowania i opisów zewnętrznych (z lat 30-ych),

- konserwacja pantografów.

Prace remontowe były przeprowadzane zgodnie z posiadaną przez Stację Muzeum dokumentacją techniczną i pod nadzorem Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.

Prace konserwatorsko-restauratorskie elektrycznego zespołu trakcyjnego EW51-36 zostały zrealizowane w ramach projektu pn. Stacja Muzeum - Renowacja i konserwacja taboru kolejowego i sfinansowane z dotacji celowej Samorządu Województwa Mazowieckiego.


https://www.stacjamuzeum.pl/pl.zakonczono_prace_konserwacyjno_restauratorskie_przy_ew51_36.html (https://www.stacjamuzeum.pl/pl.zakonczono_prace_konserwacyjno_restauratorskie_przy_ew51_36.html)


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: Juras XR4Ti on 14 Styczeń 2019, 16:27:06
No i gdzie to postawią? Za chwilę nie będzie ,,pięknych" szyb, a reszta zostanie ,, wysprejowana do obrzydliwości". Ostatnia szansa, żeby to uruchomić w oparciu o części z EN57.Zamknąć w Mińsku, albo gdziekolwiek indziej i przeznaczyć do okazjonalnego ruchu.


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: Łukasz on 14 Styczeń 2019, 18:43:13
Też się zastanowiłem nad miejscem ekspozycji, ale dobrze że jedyny EZT serii innej niż EW90 zachowany do celów muzealnych wreszcie przypomina jednostkę a nie złom. Tylko Muzeum Kolejnictwa nie posiada żadnego czynnego taboru a także bazy i ludzi do jego obsługi, więc nie tylko remont do stanu czynnego ale i późniejsza eksploatacja byłaby problematyczna.


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: Harry Potter on 14 Styczeń 2019, 22:32:33
Po części masz rację, po części nie.
Pamiętaj, że ostatnimi czasy modne jest zlecanie obsługi podmiotom zewnętrznym...

Pozdrawiam...


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: CX MANIAK on 15 Styczeń 2019, 00:07:38
 Z jednej strony dobrze że tak unikatowy pojazd został wizualnie wyremontowany, zamiast gnić na bocznicy. Jednakże czy pierwszy polski elektryczny zespół trakcyjny nie zasługuje na pełną odbudowę? Zbliża się baaardzo powoli 100-lecie elektryfikacji PKP, a czynny pojazd z epoki wspaniale uświetniłby to wydarzenie. Popieram również stwierdzenie że w ostateczności można by wykorzystać aparaturę elektryczną z EN57.  
Pozdrawiam.
 Ps. Czyżby ten egzemplarz miał kiedyś zderzaki na czołownicy? Ewidentnie widać po nich ślady.


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 15 Styczeń 2019, 01:58:15
Cytuj
Czyżby ten egzemplarz miał kiedyś zderzaki na czołownicy? Ewidentnie widać po nich ślady.
Wygląda na to, że fabrycznie miały przygotowane miejsca do montowania typowych zderzaków z otworami na śruby.
(https://audiovis.nac.gov.pl/i/PIC/PIC_1-G-3095.jpg)

Cytuj
Jednakże czy pierwszy polski elektryczny zespół trakcyjny nie zasługuje na pełną odbudowę?
Jak wiele innych eksponatów Mauzoleum. Jest to niewątpliwie jeden z najważniejszych pojazdów w historii polskiego kolejnictwa - możliwe, że nawet najważniejszy spośród zachowanych do dzisiaj. Pytanie, kto miałby sfinansować taką odbudowę i w jakiej formie miałby być eksploatowany?
Myślę, że bardziej realnym celem byłoby odtworzenie choćby fragmentu wnętrza w pierwotnej formie (przedsionek, jeden przedział, może kabina maszynisty) jako elementu ekspozycji. Może przy pomyślnych wiatrach całego członu. Na więcej chyba nie ma co liczyć w dającej się przewidzieć przyszłości.


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: arekmiz on 15 Styczeń 2019, 10:19:35
Na starych zdjęciach widać, że sprzęgi nie miały klawiatury. Zatem łączenie "elektryczne" między zespołami odbywało się za pomocą tego "nosa". W tym odrestaurowanym jest jakiś inny "knotek" w tym miejscu. Ponadto na starych zdjęciach u góry po prawej jest trzecia lampka (po co ona tam była?) - odrestaurowany jej nie ma. :)


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 15 Styczeń 2019, 14:20:53
Nie wygląda toto źle. Aczkolwiek...
Największą konsternację wzbudzają u mnie te wklejane szyby i środek. Rzucili tam jakiś laminat chociaż czy jet goły szkielet?


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: Juras XR4Ti on 23 Styczeń 2019, 11:09:28
Witam

Okna w tych EW, to była fajna sprawa. Drewniane ramy, aluminiowa tabliczka ,,Nie wychylać się", i to okno... Ciągniesz, a ono lekko jedzie w dół do samego końca. Od dołu wystaje tylko tyle co uchwyt. Więc rzeczywiście ta tabliczka miała sens. Pamiętam jeszcze drewniane ławki, oświetlenie podobne do tego w starych tramwajów. I jeszcze jedno. Na Sródmieściu poziom podłogi i peronu były identyczne, co bardzo ułatwiało wymianę pasażerów. Wiadomo - EW... I komu to przeszkadzało?

pozdrawiam - Juras


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: Trabant on 24 Styczeń 2019, 23:09:35
Też zastanawiam się co z tym dalej?. Przecież to komplety pociąg, trzy wagony. Ustawienie go w mauzoleum kolejnictwa na Głównym to zbrodnia, tak samo Zduńska Wola (wybacz Dobrzyn, ale to kolejne złomowisko). Chabówka? Tam tylko dziada z babą brak.
Dobrze by było wykończyć wnętrze, uruchomić EP03 i zestawić je razem jako historyczny push-pull na specjalne okazje.
A potem wziąć się za EP02...
W każdym razie wyremontowana jednostka wygląda na egzemplarz powojenny. Ze względy na brak kratki i tego dziwnego światełka.


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: CX MANIAK on 25 Styczeń 2019, 10:57:04
Też zastanawiam się co z tym dalej?.
Bardzo trafne pytanie. Naturalnym miejscem dla tego EZT jest Warszawa, ale nie jako "wydmuszka", gdyż powinien zostać doprowadzony do pełnej sprawności technicznej. Najlepiej byłoby gdyby trafił pod opiekę Kolei Mazowieckich. Stał by sobie wtedy bezpiecznie w hali, okazjonalnie wyjeżdżając na szlak, istnieje bowiem obawa że Mauzoleum znowu go odstawi w krzaki, ku uciesze wandali i złomiarzy.   


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: prof_klos on 25 Styczeń 2019, 11:53:23
Odstawienie takiego pojazdu (po remoncie, na który przeznaczono niemały fundusz) byłoby zbrodnią.
Jednak... nie takie rzeczy widywaliśmy na naszej kolei.
Znając życie ustawią jednostkę gdzieś w roli pomnika. Pytanie tylko - gdzie?

Bardzo ładnie się prezentuje. Na pewno znacznie lepiej, niż ostatnich dekad.


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 25 Styczeń 2019, 17:19:16
Ale zlitujcie się. Na razie szczytem osiągnięć jest połatanie blach, odmalowanie i wklejenie szyb w okna. To nawet nie jest wstęp do uruchomienia w jakiejkolwiek formie. To po prostu zabezpieczenie, żeby całość nie zgniła do reszty i żeby móc ją postawić jako element ekspozycji.
Koszty renowacji wnętrza to już inny rząd wielkości. Pełne uruchomienie z dopuszczeniem do ruchu to w ogóle kosmos równy wieloletniemu budżetowi remontowemu całego mauzoleum (z Sochaczewem włącznie). Czyli co? Robimy EW51, a reszta niech gnije przez kolejne 10 lat nawet bez malowania? Rezygnujemy z utrzymania linii w Sochaczewie? Nie chcę strzelać, ale podejrzewam, że zrobienie tego truchła na full, to koszt porównywalny z nowiutkim impulsem czy flirtem. Zbyt dużo nawet na KMy, które potrzebują pieniędzy na nowe składy do codziennego wożenia ludzi do roboty i z powrotem.
Bądźmy realistami - jeśli ktoś ma kilka luźnych milionów na EZT, to w obecnej sytuacji sensowniejsze byłoby odremontowanie do stanu fabrycznego któregoś ze starszych EN57 - póki jeszcze względnie łatwo o w miarę zdrowe niezmodernizowane egzemplarze, części i warsztatowców znających ten sprzęt jak własną kieszeń. (Plus istnieje cała papierologia potrzebna do wożenia ludzi po liniach PLK.)


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: prof_klos on 25 Styczeń 2019, 20:14:54
Oczywiście. Śmiem twierdzić, że koszt mógłby być wręcz wyższy, niż zakup nowej jednostki!
Bowiem wierność oryginałowi wymusiłaby rekonstrukcję wielu części, a to pochłonęłoby lwią część budżetu!
Sama adaptacja na aparaturze z EN57 byłaby nie lada wyzwaniem, to nie takie hop-siup.
Często zapomina się też, że taki pojazd byłby zupełnie "nowym typem" we współczesnej papierologii kolejowej! Zatem potrzebne byłyby, poza rewizją, wszelkie papiery dopuszczeń itp.!

Nawiązując do słów Przedmówcy, sądzę jednak, że jak zawsze, oleje się temat zachowania EN57 i po latach ktoś obudzi się z ręką w nocniku, musząc odbudowywać wraki, podczas gdy obecnie mamy jeszcze tony oryginalnych wozów tu i ówdzie na bocznicy, a nawet w ruchu...


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: Harry Potter on 26 Styczeń 2019, 23:07:34
Smutne, ale prawdziwe... A propos... w jakim stanie jest 57-001 odstawione w krzaki chyba gdzieś w Jędrzejowie o ile dobrze pamiętam...

Pozdrawiam,...


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 27 Styczeń 2019, 08:30:06
A co to jest 57-001??? Skąd się wzięła ta głupia moda na pomijanie liter w serii? Czy my jesteśmy w Rzeszy :-(

EN57-001 jest wpisany do rejestru. Dobre i to


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: Trabant on 27 Styczeń 2019, 15:01:26
Czy my jesteśmy w Rzeszy :-(
Blisko, bo dostajemy polecenia z Berlina i jesteśmy jedną z guberni UE!
Ale bez żartów. Utrzymanie sprawnego EN57 z 1961 roku jest chyba łatwiejsze niż odbudowa rzeczonego EW. Sprawa rozbija się o ogólną koncepcję ochrony zabytków techniki w Polsce.
P.S. Ilu z naszych rządzących ma wykształcenie techniczne i zdaje sobie sprawę z roli takich zabytków w rozwoju przemysłu?


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 28 Styczeń 2019, 09:19:50
Patrząc, ile Pesa sobie zaśpiewała za P5 kompletnych, nowoczesnych i w sumie młodych ED74, to bez 20 baniek w kieszeni nie ma nawet co myśleć o odbudowie EN51...


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: prof_klos on 29 Styczeń 2019, 13:24:53
No bez jaj, to dałoby się realnie zrobić "po kosztach", jakby przyłożyć serce i chęci.
No ale wiadomo, przetargi i zero rozumu w ich realizacji...
Wystarczy "złożyć" z tego, co stoi w krzakach kompletną jednostkę i już!


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 30 Styczeń 2019, 10:58:23
Klos, masz rację. Wystarczy. Brakuje tylko tego mitycznego "KTOSIA". Bo KTOŚ powinien to zrobić...


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: Ariel Ciechański on 30 Styczeń 2019, 11:26:27
No bez jaj, to dałoby się realnie zrobić "po kosztach", jakby przyłożyć serce i chęci.

Po kosztach to se można co najwyżej model zrobić. Od pewnego momentu gabaryty taboru są takie, że szybciej będzie ponownie korodował niż metodą gospodarczą będzie remontowany...


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: Harry Potter on 19 Luty 2019, 23:32:58
Dziś jadąc do pracy na terenie ZNTK MM było widać EW51 przed halą...

Pozdrawiam,...


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: Harry Potter on 22 Luty 2019, 12:21:15
To tak z wczorajszego poranka... zrobione telefonem z jadącego klasyka (EN57)...okrojone aby serwer przyjął.

Pozdrawiam,...


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: Trabant on 22 Luty 2019, 22:25:07
To jest nie do pojęcia. Co zrobią z tym pociągiem? Powinno znaleźć się jakieś muzeum, skansen, cokolwiek dysponujące dachem. To jakby urodzić dziecko i zostawić je w lesie.
A dziś padał śnieg!


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 23 Luty 2019, 09:39:15
To już nie pierwszy raz z tym wagonem. Remontują, odstawiają i tak w kółko


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 23 Luty 2019, 10:01:22
To się nazywa sezonowanie powłok lakierniczych.  :P


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: MBd1-138 on 23 Luty 2019, 18:40:09

"To jest nie do pojęcia. Co zrobią z tym pociągiem? Powinno znaleźć się jakieś muzeum, skansen, cokolwiek dysponujące dachem. To jakby urodzić dziecko i zostawić je w lesie.
A dziś padał śnieg!"
 Panowie, przecież to takie proste. Trzeba kupić kilka hektarów placu, najlepiej w centrum Warszawy. Wybudować piękne hale muzealne oraz połączyć to z torami PLK. Wtedy wstawimy tam EW51, EN57 ..., składy wagonów pasażerskich i towarowych oraz innych pojazdów kolejowych i będziemy uruchamiać pociągi specjalne w Warszawie, po Polsce i całej Europie. Myślę że, gdybym odkładałbym tak przez pół roku, będzie mnie na to stać 8)


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: robbo2k on 23 Luty 2019, 20:13:07
Przecież hala dla EW51 już stoi.  To ta biała za budynkami wagonowni Szczęśliwice.  Na oko powinien się zmieścić.  To jest docelowe miejsce dla Muzeum.  Co ciekawe do muzeum będzie należeć tor położony przed budynkami wagonowni tuż za torami SKM.

Dodatkowo w tym roku EW51 przejdzie kolejny etap renowacji czyli wózki jezdne


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: Harry Potter on 23 Luty 2019, 23:33:08
...a dziś rano go już w tym miejscu go nie było - pewnie wepchnięto go do hali...

Pozdrawiam,...


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: robbo2k on 05 Marzec 2019, 22:03:52
Ktos sie pytal gdzie bedzie stala EWunia?    A no Tutaj  po jednej stronie Ewunia po drugiej strucle z ostatniego peronu mauzoleum które idzie do wyburzenia. W zamian za zagrabione miejsce mauzoleum dostanie wypasiony współczesny peron wysoki żeby nikt się nie czepiał niekompletnych wiązarów w parowozach.

(http://www.teleklony.pl/wp/wp-content/uploads/2019/03/nowy_peron.jpg)

A tak wygląda przykładowy zabytek
(http://www.teleklony.pl/wp/wp-content/uploads/2019/03/zabytek.jpg)


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 06 Marzec 2019, 21:46:32
No, jakiś uczeń Tomka Janiszewskiego posarkał, a portal Rynek Kolejowy donosi (https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/oficjalna-prezentacja-ew5136-w-zntk-minsk-mazowiecki-90841.html):

Oficjalna prezentacja EW51-36 w ZNTK Mińsk Mazowiecki

(https://www.rynek-kolejowy.pl/img/913734244678767.jpg_732-490.jpg)

Legendarny skład EW51 odzyskał dawny blask - poinformowała Stacja Muzeum, prezentując pojazd w hali ZNTK Mińsk Mazowiecki.

26 lutego 2019 r. w nowoczesnej hali naprawczej ZNTK Mińsk Mazowiecki odbyła się oficjalna prezentacja odrestaurowanego najstarszego polskiego Elektrycznego Zespołu Trakcyjnego. EW51-36, który został wyprodukowany w 1936 r. w Warszawie, jest ostatnim zachowanym egzemplarzem tego typu.

O renowacji pojazdu pisaliśmy tutaj (https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/udalo-sie-wykonac-czesciowy-remont-zabytkowego-ew51-zdjecia-90170.html). Prace konserwatorsko-restauratorskie zostały zrealizowane w ramach projektu pn. "Stacja Muzeum - Renowacja i konserwacja taboru kolejowego" i sfinansowane z ponad milionowej dotacji celowej Samorządu Województwa Mazowieckiego - przypomina Stacja Muzeum. Zabytek na odnowienie czekał ponad 30 lat.

Poniżej: brygada remontowa.

(https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20190228154928SM9.jpg_732-490.jpg)


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: Trabant on 08 Marzec 2019, 21:15:27
Jest nawet filmik popularnonaukowy: https://www.youtube.com/watch?v=bH6_ErpqQW4 (https://www.youtube.com/watch?v=bH6_ErpqQW4)


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: CX MANIAK on 09 Marzec 2019, 01:18:48
Jeżeli wierzyć w zapewnienia, to odbudowa ma być podzielona na etapy. Teraz czas na wózki, potem wnętrze. Czyli jest jednak szansa, że ten historyczny skład pojedzie samodzielnie kiedyś po szynach.
Pozdrawiam.


Tytuł: Odp: EW51 do remontu
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 09 Marzec 2019, 10:51:53
https://www.youtube.com/watch?v=2vb1XDzOxbo (https://www.youtube.com/watch?v=2vb1XDzOxbo)