Świat kolejek wąskotorowych

FORA KOLEJOWE => Infrastruktura => Wątek zaczęty przez: tomasz11 on 20 Maj 2020, 19:59:47



Tytuł: Koszty
Wiadomość wysłana przez: tomasz11 on 20 Maj 2020, 19:59:47
Witam , może pytanie z bani ale jaki jest szacunkowy koszt remontu 1 km torowiska, praktycznie do wymiany wszystkie podkłady.


Tytuł: Odp: Koszty
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 20 Maj 2020, 20:20:51
Pytanie Kolegi jest trochę nieprecyzyjne, bo nie wiemy w jakim stanie jest szlak, podtorze, odwodnienia. Nic nie wiadomo o przytwierdzeniach i szynach. W jakim terenie położona jest linia i jaki standard i szerokość toru ma Kolega na myśli. A przede wszystkim czy Kolega pyta o koszty jakie trzeba ponieść by własnymi siłami remontu dokonać, czy zlecić to zewnętrznemu przedsiębiorstwu.

Ale jeśli zakładamy że nie mamy tu na myśli żadnych ekstremów, to tu tego... przeciętnie... jak to się mówi... na dzień dzisiejszy i jutrzejszy koszt przywrócenia linii do przejezdności, przy założeniu degradacji infrastruktury wynoszącej 80%, gdzie należy wykonać naprawę toru z wymianą 90% podkładów, całościową regulacją w planie i profilu wraz z robotami utrzymaniowymi urządzeń odwadniających, wynosi dla położonej na terenie równinnym 319 tys. zł/km.


Tytuł: Odp: Koszty
Wiadomość wysłana przez: tomasz11 on 21 Maj 2020, 08:33:05
Dzięki wiedziałem że na Ciebie można liczyć,taka odpowiedż całkowicie Mnie satysfakcjonuje Pozdrawiam.


Tytuł: Odp: Koszty
Wiadomość wysłana przez: Referee on 10 Czerwiec 2020, 22:52:19
Pytanie Kolegi jest trochę nieprecyzyjne, bo nie wiemy w jakim stanie jest szlak, podtorze, odwodnienia. Nic nie wiadomo o przytwierdzeniach i szynach. W jakim terenie położona jest linia i jaki standard i szerokość toru ma Kolega na myśli. A przede wszystkim czy Kolega pyta o koszty jakie trzeba ponieść by własnymi siłami remontu dokonać, czy zlecić to zewnętrznemu przedsiębiorstwu.

Ale jeśli zakładamy że nie mamy tu na myśli żadnych ekstremów, to tu tego... przeciętnie... jak to się mówi... na dzień dzisiejszy i jutrzejszy koszt przywrócenia linii do przejezdności, przy założeniu degradacji infrastruktury wynoszącej 80%, gdzie należy wykonać naprawę toru z wymianą 90% podkładów, całościową regulacją w planie i profilu wraz z robotami utrzymaniowymi urządzeń odwadniających, wynosi dla położonej na terenie równinnym 319 tys. zł/km.

Czy te 319 tys zł obejmuje wymianę szyn? Nowe czy staroużyteczne?


Tytuł: Odp: Koszty
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 11 Czerwiec 2020, 09:18:05
Przecież jasno piszę, że wymieniamy tylko drewniane podkłady, ustawiamy tor, podbijamy je tym co było, ewentualnie dosypując braki pospółką, oprofilowujemy, czyścimy i udrażniamy rowy i takie inne podstawowe walki czynimy. Szyny zostają te same.

Gdy chcemy prowadzić prace związane z całościową wymianą podkładów i podsypki na kruszywo dolomitowe koszt wynosi 560 tys. zł/km.

W przypadku wersji "deluxe" z wymianą podtorza, ułożeniem nawierzchni z nowych szyn na podkładach strunobetonowych oraz przebudową urządzeń odwadniających koszt wynosi 920 tys. zł/km.


Tytuł: Odp: Koszty
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 11 Czerwiec 2020, 16:20:34
A jak by taka wersja ABC czyli absolutny brak czegokolwiek coś jak tu:
https://youtu.be/WnXrP2YeTYw?t=80


Tytuł: Odp: Koszty
Wiadomość wysłana przez: Ariel Ciechański on 11 Czerwiec 2020, 18:11:50

Gdy chcemy prowadzić prace związane z całościową wymianą podkładów i podsypki na kruszywo dolomitowe koszt wynosi 560 tys. zł/km.


A dolomit się nie rozpuszcza i nie lasuje zbyt łatwo? Zawsze mnie uczono, że skały pochodzenia wapiennego słabo nadają się do zabudowy w torach...


Tytuł: Odp: Koszty
Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 12 Czerwiec 2020, 04:19:46
To pomarańczowe coś, na czym leży i leżała większość szlaków GKW to własnie wydobywany lokalne wydobywany dolomit. Sparwdza(ł) się przez lata raczej dobrze.