Świat kolejek wąskotorowych

KOLEJE PRZEMYSŁOWE => Ekomuzeum im. Jana Pazdura w Starachowicach (Wielki Piec) => Wątek zaczęty przez: Rogoz on 25 Maj 2006, 12:45:27



Tytuł: Skansen kolei przemysłowych - Prace na 27-28.05.2006
Wiadomość wysłana przez: Rogoz on 25 Maj 2006, 12:45:27
Witam

Serdecznie zapraszam w najbliższy weekend do pomocy w pracach przy remoncie taboru w Skansenie Kolei Przemysłowych mieszczącego się na terenie Muzeum Przyrody i Techniki w Starachowicach.

Z racji tego, że mnie nie będzie rolę gospodarza prac pełni Andrzej (tel. 693182517).

Ze mojej strony przekazuję sugestie odnośnie dalszych prac:

Lokomotywa WLS-50
- rozwiercanie otworów w nitach na fi 13mm (trzeba kupić takie wiertło) – Rafałe spróbuj znaleźć to wiertło, jak nie to trzeba zakupić
- szpachlowanie kabiny - zadanie dla Rafała
- skrobanie kabiny z wierzchu (szczotka doczołowa + tarcza listkowa), pomalowanie minią – została tylko jedna strona
- skrobanie kabiny od środka, pomalowanie farbą szarą (Dekoral prosta na rdzę) – nie malować wnętrza farbą chlorokauczukową!!!
- malowanie farbą czarną chlokauczukową lewej strony ostoi pod kabiną (nałożenie drugiej warstwy) – Andrzej wie, które miejsca są do malowania
- skrobanie ostoi lokomotywy + malowanie minią
- malowanie szarym chlorokauczukiem wnętrza przedziału silnikowego, w szczególności tych elementów, które zostały pomalowane jednokrotnie na szaro
Na razie nie skrobiemy i malujemy pomostów - zostaną zdjęte i wtedy się je wykończy

Wózki kłoniocowe
Skrobanie z luźnej rdzy, pokrycie zardzewiałych miejsc Cortaninem – wystarczy kupić 0,5l (nie jest drogi)

Co do narzędzi i materiałów to:
Zostawiłem Andrzejowi szlifierkę z kompletem szczotek i tarczą listkową

W muzeum w magazynie obok turbiny znajdują się farby:
- pokładowa minia (rozcieńczona w puszce) + baniak 5l na dolewkę – rozcieńczamy rozcieńczalnikiem do chlorokauczuków !!!
- czarny chlorokauczuk do malowania ostojnicy (rozcieńczony)
- szara Dekoral prosto na rdzę (rozcieńczona - tylko do wnętrza kabiny !!!)
- szary chlorokauczuk (tylko do wnętrza przedziału silnikowego)- Andrzeju do pobrania z biblioteki
Pędzle są w skrzynce narzędziowej obok turbiny, ale wypadałoby kupić ze dwa

Andrzejowi zostawiłem także:
- czyściwo do pędzli
- benzyna ekstrakcyjna – tylko do odtłuszczania
- rozcieńczalnik do farb chlorokauczukowych (także do minii)


Tytuł: Re: Skansen kolei przemysłowych - Prace na 27-28.05.2006
Wiadomość wysłana przez: Przemek on 26 Maj 2006, 18:31:40
Cytat: "Rogoz"
nie malować wnętrza farbą chlorokauczukową!!!

Dlaczego? Czy są jakieś chemiczne przeciwskazania?


Tytuł: Re: Skansen kolei przemysłowych - Prace na 27-28.05.2006
Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 26 Maj 2006, 21:44:15
Cytat: "Przemek"
Cytat: "Rogoz"
nie malować wnętrza farbą chlorokauczukową!!!

Dlaczego? Czy są jakieś chemiczne przeciwskazania?

Tak.
Ja trzy dni chorowałem po malowaniu farbą chlorokauczukową silników w zamkniętym pomieszczeniu.


Tytuł: Skansen kolei przemysłowych - Prace na 27-28.05.2006
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 27 Maj 2006, 20:40:50
Więc na dziś zrobiliśmy:

Wózek z szopy wraz z zestawami kołowymi zwieźliśmy na WP
Pomalowaliśmy kabinę wewnątrz i część podłogi budki maszynisty w lokomotywie
Zaczęliśmy czyścić nowoprzybyłe wózki kłonicowe z Bieszczad
Rozwierciliśmy resztę nitów na 13mm


Tytuł: Re: Skansen kolei przemysłowych - Prace na 27-28.05.2006
Wiadomość wysłana przez: Przemek on 27 Maj 2006, 23:16:21
Cytat: "Piottr_tt"
Cytat: "Przemek"
Cytat: "Rogoz"
nie malować wnętrza farbą chlorokauczukową!!!

Dlaczego? Czy są jakieś chemiczne przeciwskazania?

Tak.
Ja trzy dni chorowałem po malowaniu farbą chlorokauczukową silników w zamkniętym pomieszczeniu.

Przecież nie o to mi chodzi. Pytałem: czy jak farba wyschnie jest szkodliwa w zamkniętym pomieszczeniu?


Tytuł: Re: Skansen kolei przemysłowych - Prace na 27-28.05.2006
Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 28 Maj 2006, 15:01:40
Cytat: "Przemek"
Przecież nie o to mi chodzi. Pytałem: czy jak farba wyschnie jest szkodliwa w zamkniętym pomieszczeniu?

Skoro jest szkodliwa w chwili malowania, to i jest szkodliwa po wyschnięciu.


Tytuł: Re: Skansen kolei przemysłowych - Prace na 27-28.05.2006
Wiadomość wysłana przez: andy on 28 Maj 2006, 22:57:41
Cytat: "Piottr_tt"

Skoro jest szkodliwa w chwili malowania, to i jest szkodliwa po wyschnięciu.


Nie koniecznie, ale lepiej nie kombinować.


Tytuł: Re: Skansen kolei przemysłowych - Prace na 27-28.05.2006
Wiadomość wysłana przez: Rogoz on 28 Maj 2006, 23:02:00
Cytat: "Piottr_tt"

Skoro jest szkodliwa w chwili malowania, to i jest szkodliwa po wyschnięciu.


Dochodził do tego aspekt estetyczy, tzn. farba cholokauczukowa za bardzo się błyszczy. Dlatego wnętrze kabiny wolę pomalować farbą ftalową matową.
Czy ktoś ma jakieś przeciwskazania?


Tytuł: Skansen kolei przemysłowych - Prace na 27-28.05.2006
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 29 Maj 2006, 08:39:23
Wnętrza lokomotyw były malowane wściekle błyszczącą z tego co widziałem...


Tytuł: Skansen kolei przemysłowych - Prace na 27-28.05.2006
Wiadomość wysłana przez: Rogoz on 29 Maj 2006, 09:19:45
Cytat: "AXEL"
Wnętrza lokomotyw były malowane wściekle błyszczącą z tego co widziałem...


Co więc Panowie radzicie w temacie maolwania wnętrza:
- połysk
- efekt młotkowy
- matowy

Ponieważ lokomotywa odbudowywana z zachowaniem oryginalnego malownia ma więc pewien dylemat.


Tytuł: Re: Skansen kolei przemysłowych - Prace na 27-28.05.2006
Wiadomość wysłana przez: Przemek on 29 Maj 2006, 13:08:58
Cytat: "Piottr_tt"
Skoro jest szkodliwa w chwili malowania, to i jest szkodliwa po wyschnięciu.

Każda farba jest szkodliwa podczas malowania. Większość jednak po wyschnięciu przestaje być szkodliwa ale nie wszystkie.

Cytat: "Rogoz"
Co więc Panowie radzicie w temacie maolwania wnętrza

Maluj jak chcesz. To ma jeździć i służyć a przy tm być miłe dla oka.