![]() |
![]() |
12 Października 2025, 13:36:26
![]() |
||||
|
![]() |
Profil 750mm.pl na facebooku |
Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja |
81
: 28 Grudnia 2024, 23:26:08
|
||
Zaczęty przez Pan Pająk - Nowe: wysłane przez Zgroza | ||
Na stronie nie ma aktualności, a tak jak wspomniałem obsługiwanie grup na FB jest strasznie upierdliwe :/
|
82
: 28 Grudnia 2024, 01:21:50
|
||
Zaczęty przez Pan Pająk - Nowe: wysłane przez Pan Pająk | ||
83
: 27 Grudnia 2024, 13:36:16
|
||
Zaczęty przez Pan Pająk - Nowe: wysłane przez Zgroza | ||
Gratulacje! Mam nadzieję, że umowa z PKP Nieruchomości szybko się zmaterializuje.
Trzymamy kciuki za wszelkie działania - gdzie najlepiej śledzić za nowościami od was? Grupa na FB jest strasznie niewygodna w użytkowaniu, jakiś mailing, strona na FB, inne media społecznościowe? |
84
: 27 Grudnia 2024, 11:32:05
|
||
Zaczęty przez Pan Pająk - Nowe: wysłane przez Pan Pająk | ||
... a nawet się rozpędza.
W chwili obecnej podejmujemy działania na rozszerzenie Świadectwa o kolejne odcinki. Czekamy na umowę z PKP Nieruchomości. To tak informacyjnie, gdyby ktoś jeszcze zaglądał na to forum. |
85
: 25 Grudnia 2024, 12:49:26
|
||
Zaczęty przez feyg - Nowe: wysłane przez feyg | ||
Tytuł wątku coraz mniej oddaje zawartość ale trudno...
Z kronikarskiego obowiązku spieszę donieść że ukazala się ciekawa pozycja z jeszcze ciekawszej serii Cytuj Zaczęły się w Królewcu, Rastenburgu czy Insterburgu, prowadziły do Zalewu Kurońskiego lub nad brzegi Memel – małych kolei w Prusach Wschodnich. Po wejściu w życie pruskiej ustawy o małej kolei w 1892 r. https://www.ssb-medien.de/detail/index/sArticle/379w najbardziej wysuniętej na wschód prowincji pruskiej powstały liczne koleje „trzeciego rzędu” - przeważnie o rozstawie torów 750 mm lub 1000 mm, ale niektóre miały także rozstaw normalny. SSB-Medien prezentuje obecnie najwyższy standard pracy na kolejach wąskotorowych. Teksty autora Jörga Petzolda ukształtowały w ciągu ostatnich dziesięcioleci niemal wszystkie publikacje na ten temat. Jednak dopiero teraz wyniki jego badań zostaną w pełni opublikowane. Unikatowe dzieło ilustrowane jest mapami tras, grafikami, rozkładami jazdy oraz wszystkimi znanymi zdjęciami z okresu do zakończenia wojny w 1945 roku. Niektóre z nich są szczegółowo opracowane i posegregowane według trasy. Dwa lata później ukazuje się tom poświęcony kolejom wąskotorowym w Prusach Zachodnich i prowincji poznańskiej – pozycja sama w sobie! Format: 29,7 x 24 cm, ok. 350 stron ISBN: 978-3-9826224-2-2 |
86
: 12 Grudnia 2024, 20:25:59
|
||
Zaczęty przez klon200 - Nowe: wysłane przez klon200 | ||
Kolejka wąskotorowa. Cztery samorządy zrzucą się na pokrycie kosztów dokumentacji
10.12.24 Na ostatniej sesji Rady Miejskiej radni wyrazili zgodę na udzielenie pomocy finansowej Powiatowi Starachowickiemu w 2026 roku w zakresie opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej służącej rewitalizacji zabytkowej linii kolei wąskotorowej od lokomotywowni w Starachowicach do stacji w Iłży. „Mając na względzie poprawę turystyki na terenie miasta oraz ochronę dziedzictwa kulturowego, w budżecie Gminy Starachowice zaplanowano zadanie pn. Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej służącej rewitalizacji zabytkowej linii kolei wąskotorowej od lokomotywowni w Starachowicach do stacji w Iłży, w ramach którego samorząd Miasta Starachowice chce wspomóc działania projektowe dla rewitalizacji tej zabytkowej kolei. Na mocy porozumienia samorządy: Powiat Starachowicki, Gmina Starachowice, Miasto i Gmina Iłża oraz Gmina Brody na ten cel wyasygnują po 90 tysięcy złotych. Rewitalizacja kolei wąskotorowej wpisuje się w gminne programy rewitalizacyjne oraz obszaru funkcjonalnego „Miasta Północy” tzw. „Żelaznych Dolin”. – Czytamy w opisie do projektu uchwały. Radny Konrad Rączka przypomniał, że to mieszkańcy postulowali w trakcie konsultacji społecznych ujęcie kolejki wąskotorowej w działaniach mających na celu rozwój turystyki. - Jest to wynik konsultacji społecznych, podczas których padła propozycja, aby w programie „miast północy” uwzględnić kolejkę wąskotorową. Dziękuję panie prezydencie, że realizuje pan pomysły społeczników – powiedział Radny Konrad Rączka. Radna Agnieszka Kuś pytała o możliwości sfinansowania realizacji zadania. - Będziemy poszukiwali środków w ramach dostępnych środków europejskich, ale wszędzie tam gdzie aplikujemy o środki ważne jest posiadanie dokumentacji, uzyskanie pozwoleń. Nie potrafimy wskazać w tej chwili jednoznacznie źródła, które by w 100 procentach zabezpieczyło te potrzeby. Tutaj mówimy o kosztach związanych z modernizacją kolejki i bazy na około kilkadziesiąt milionów złotych. Nie ma w tej chwili takiego programu, do którego moglibyśmy o taką kwotę aplikować. Natomiast, jak będzie dokumentacja będzie łatwiej do wszystkich, które będą dostępne – odpowiedział prezydent miasta Marek Materek. Wszyscy radni obecni w trakcie sesji poparli przyjęcie tej uchwały. Nikt się nie wstrzymał, nikt nie był przeciw. ![]() źródło: https://www.starachowice-net.pl/informator/news/kolejka-w-skotorowa-cztery-samorz-dy-zrzuc-si-na-pokrycie-koszt-w-dokumentacji |
87
: 12 Grudnia 2024, 20:10:20
|
||
Zaczęty przez klon200 - Nowe: wysłane przez klon200 | ||
Zabytkowa kolej wąskotorowa ze Starachowic do Iłży wróci na tory?
2024-12-11 Zabytkowa kolej wąskotorowa ze Starachowic do Iłży może wrócić na tory. Koszty wykonania dokumentacji projektowo-kosztorysowej niezbędnej do rewitalizacji tej linii zostaną wspólnie pokryte przez cztery samorządy. Radni ze Starachowic podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej jednogłośnie zdecydowali o wsparciu Powiatu Starachowickiego w przygotowaniu dokumentacji projektowo-kosztorysowej niezbędnej do rewitalizacji zabytkowej linii kolei wąskotorowej. Prace nad dokumentacją mają zostać sfinansowane w 2026 roku. Celem projektu jest nie tylko ochrona dziedzictwa kulturowego, ale także rozwój turystyki w regionie. W budżecie Gminy Starachowice zaplanowano środki na opracowanie dokumentacji dla tej inwestycji. Samorządy Powiatu Starachowickiego, Gminy Starachowice, Miasta i Gminy Iłża oraz Gminy Brody przeznaczą na ten cel po 90 tysięcy złotych. Projekt wpisuje się w program rewitalizacyjny „Żelazne Doliny” oraz obszaru funkcjonalnego „Miasta Północy”. Co ciekawe, pomysł rewitalizacji kolejki wąskotorowej narodził się podczas konsultacji społecznych. – To mieszkańcy zgłosili propozycję uwzględnienia kolejki w programie rozwoju turystyki podkreślił radny Konrad Rączka. Prezydent Starachowic, Marek Materek wskazał, że koszty pełnej modernizacji kolejki oraz jej infrastruktury mogą wynieść nawet kilkadziesiąt milionów złotych. - wyjaśnił. Decyzja o przyjęciu uchwały zapadła jednomyślnie. Wszyscy radni obecni na sesji głosowali za jej realizacją. ![]() źródło: https://twojradom.pl/zabytkowa-kolej-waskotorowa-ze-starachowic-do-ilzy-wroci-na-tory/1433274 |
88
: 06 Grudnia 2024, 22:50:57
|
||
Zaczęty przez WL - Nowe: wysłane przez andrzej2110 | ||
89
: 29 Listopada 2024, 22:11:32
|
||
Zaczęty przez Piottr_tt - Nowe: wysłane przez Piottr_tt | ||
[...]zostały uratowane przez Stowarzyszenie Miłośników Kolei w Jaworzynie Śląskiej. Oni mają swoją bazę na terenie dawnej cukrowni w Pastuchowie, jest to odrębna organizacja niż parowozownia i skansen który tam działa. Jakieś foto, link, informacja, cokolwiek?EDIT: Znalazłem lokację "Cukrownia Pastuchów" na GSV i tam nie ma nic, żadnego śladu po wagonach. Nic. Nothing. Null. A czy to nie są słynne wagony z Jedliny? Wszystko na to wskazuje, że są to właśnie wagony z owejż Jedliny. Zdjęcie zostało zrobione z okna pociągu jadącego z Wałbrzycha do Wrocławia. |
90
: 29 Listopada 2024, 20:50:56
|
||
Zaczęty przez Piottr_tt - Nowe: wysłane przez kuracyja | ||
Jak to się mówiło: "i masz babo placek". Komentarz kolegi Kuracyja wiele nam wyjaśnia, choć przyznam, że niewiele z tego rozumiem... ![]() Zawsze mogę wyjaśnić niezrozumiałe rzeczy, ja jeszcze z tych "starszych" młodszych pokoleń ![]() |