
![]() |
![]() |
12 Października 2025, 01:26:21
![]() |
||||
|
![]() |
Profil 750mm.pl na facebooku |
Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja |
91
: 29 Listopada 2024, 01:03:08
|
||
Zaczęty przez Piottr_tt - Nowe: wysłane przez PiotrS | ||
Jak to się mówiło: "i masz babo placek". Komentarz kolegi Kuracyja wiele nam wyjaśnia, choć przyznam, że niewiele z tego rozumiem...
![]() |
92
: 28 Listopada 2024, 10:53:42
|
||
Zaczęty przez Piottr_tt - Nowe: wysłane przez kuracyja | ||
Pozwolę sobie zabrać głos jako osoba z tego młodszego pokolenia.
Na forum wchodzę, częściej lub rzadziej, od około 14 lat - tak, znalazłem 750-kę jak byłem w podstawówce. Dla mnie zawsze było to gigantyczne źródło wiedzy i jego utrata byłaby wielkim problemem. Dlaczego nie ma takiego ruchu jak kiedyś? Można odpowiedziec że rozwinął się Facebook i młodych już nie interesują wąskie tory bo teraz mają jakieś skibisribi toalety (sam nie wiem co to w ogóle jest, nie pytajcie mnie). Młodzi często nie wiedzą w ogóle, że takie forum jak 750-ka w ogóle istnieje. Bo na przykład nie zaglądają do napisów końcowych (bądźmy dojrzali dorośli też mają ten problem). Padł przykład SSC - ale haczyk polega na tym, że o SSC można usłyszeć na Twitterze/X, w innych zakątkach internetu. 750-ka miała ruch jak poza nią można było o niej usłyszeć. Można porównać na X-ie w szukajce wpisując "SSC" i "750mm.pl" i policzyć wyniki. Ale grupy na Facebooku... Im większe tym trudniejsze. Ludzi nie obchodzą zasady które muszą zaakceptować przy dołączeniu. Jak administracja zaczyna reagować na łamanie zasad to jest oburzenie o niesprawiedliwego admina lub moda. Kiedyś była tylko 750-ka, teraz na Facebooku są minimum 2 lub 3 grupy poświęcone wąskotorówkom - w co najmniej 1 przypadku powodem było rzekomo niesprawiedliwe traktowanie. Na forach tego nie było... |
93
: 24 Listopada 2024, 20:08:47
|
||
Zaczęty przez Piottr_tt - Nowe: wysłane przez dobrzyn | ||
A czy to nie są słynne wagony z Jedliny?
|
94
: 24 Listopada 2024, 16:42:33
|
||
Zaczęty przez Piottr_tt - Nowe: wysłane przez kamlox | ||
Fora żyją gdy się na nich pisze, a gdy nie ma dla kogo pisać, nie ma też piszących i pętla się zamyka. Ja sam jestem tego przykładem - z entuzjazmu z jaki pisałem artykuły tematyczne pozostały wspomnienia, choć pomysłów na ciekawe wątki dotyczące sekretów eksploatacji mam nadal tyle, co Escobar koksu. Ktoś tam mówił: załóż bloga, ale mnie to nie kręci. Bo prawdziwą frajdę mam gdy ktoś wykazuje zainteresowanie moją pisarską pracą, a taką mozliwość daje, a właściwie dawało, tylko forum. Akurat Janku Twoje "wypociny" (w pozytywnym tego słowa znaczeniu oczywiście) były tym, co zdecydowanie napędzało to forum i pozwalało się zagłębiać w lekturę w takie chłodne, ciemne wieczory jak dzisiejszy z ogromnym zaciekawieniem. Ogromna szkoda że te czasy już minęły |
95
: 24 Listopada 2024, 16:39:50
|
||
Zaczęty przez kamlox - Nowe: wysłane przez kamlox | ||
Przyszedł czas, żeby zaprosić wszystkich na Sylwestra z Koszalińską Koleją Wąskotorową!!! 💃
Tradycyjnie już, impreza sylwestrowa rozpocznie się 31-go grudnia o 20.00. Początek imprezy na lokomotywowni Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej przy Lechickiej 54G. Wieczór rozpoczniemy obiadem oraz zabawą na terenie lokomotywowni. O 22:30 na szlak wyjedzie pociąg sylwestrowy. W składzie pociągu znajdował się będzie wagon taneczny Nowy Rok przywitamy nad jeziorem w Rosnowie - przy ognisku i tradycyjnej lampce szampana. W drogę powrotną wyruszymy około 1:00. Po powrocie podamy kolejny ciepły posiłek oraz zaprosimy do wspólnej zabawy do rana W cenie biletu: - dwa posiłki ciepłe (obiad: kotlet schabowy lub devolay, ziemniaki, surówka; przed wyjazdem dodatkowo barszcz z krokietem; po powrocie: zupa gulaszowa) - zimne przekąski, przystawki - kawa, herbata, cola, soki - 0,7l wódki na parę Rezerwacje pod nr tel. 601 154 937 lub przez Messenger Cena od osoby: 280zł (do 20.12.2024) lub 300zł (po tym terminie) Do zobaczenia!!! |
96
: 22 Listopada 2024, 22:06:13
|
||
Zaczęty przez Piottr_tt - Nowe: wysłane przez Łukasz | ||
Wagony wyglądają na te odstawione w rejonie stacji w Jaworzynie Śląskiej. Część z nich się zawaliła do naszych czasów, tzn drewniane konstrukcje padły na stalowe podwozia, ale zostały uratowane przez Stowarzyszenie Miłośników Kolei w Jaworzynie Śląskiej. Oni mają swoją bazę na terenie dawnej cukrowni w Pastuchowie, jest to odrębna organizacja niż parowozownia i skansen który tam działa.
|
97
: 21 Listopada 2024, 23:11:52
|
||
Zaczęty przez Zgroza - Nowe: wysłane przez Zgroza | ||
Już poprawiłem %.
Rzeczywiście perspektywy na wydłużanie tras nie są zbyt liczne, najglośniej o tym słychać z Kaliskiej, ale z drugiej strony jednak cieszę się z tego, co jeździ. |
98
: 21 Listopada 2024, 17:41:00
|
||
Zaczęty przez Zgroza - Nowe: wysłane przez Maciek JKD | ||
Zwłaszcza na Mławskiej i Starachowickiej o Kaliskiej nie wspomni...
Ogólnie patrząc wszystko zmierza do optymalizacji w okolicach max godziny jazdy w jedną stronę, by nie zamęczyć klienta przy tych prędkościach, co stawia pod znakiem zapytania sens utrzymania dalszych szlaków i alternatywnych propozycji tras dla osób zainteresowanych powtórną przejażdżką (utrzymanie pasażera). Słowem - śledzik na raz. Może warto zatem rozważyć skrócenie tras i podniesienie cen biletów dla pasażerów - i tak nie wrócą, a bilans ulegnie poprawie ![]() Pozdro Mac |
99
: 20 Listopada 2024, 23:42:35
|
||
Zaczęty przez Zgroza - Nowe: wysłane przez Cordylus | ||
Te procenty zmiany w stosunku do poprzedniego sezonu działają jakoś dziwnie.
|
100
: 20 Listopada 2024, 23:18:36
|
||
Zaczęty przez Zgroza - Nowe: wysłane przez Zgroza | ||
Dla porządku: 2024 zakończyliśmy wynikiem 382 km, wypadły Krośnice, jeździło 25 operatorów.
Zaktualizowałem statystykę na https://enkol.pl/Koleje_w%C4%85skotorowe_czynne_w_ruchu_osobowym_-_statystyka. |