Świat kolejek wąskotorowych SMF
20 Styczeń 2020, 16:02:20 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10
 21 
 : 13 Styczeń 2020, 18:48:24 
Zaczęty przez stoker - Nowe: wysłane przez Adam W
Z newsów taborowych - https://sosnowiec.wyborcza.pl/sosnowiec/7,93867,25593968,najdluzsza-czynna-kolej-waskotorowa-w-polsce-pochwalila-sie.html?disableRedirects=true#a=307&c=128&s=BoxLoSoImg1

Cytat: sosnowiec.wyborcza.pl
Kolej Rogowska oraz Żuławska Kolej Dojazdowa oficjalnie poinformowały o zakupie wąskotorowych lokomotyw spalinowych ze zlikwidowanej kopalni Kazimierz-Juliusz w Sosnowcu. Trzecia lokomotywa trafi do Fundacji Galicyjskich Dróg Żelaznych. Wcześniej z prawa pierwokupu zrezygnowało miasto.

O nabywcach trzech lokomotyw WLs 150/180 z ostatniej sosnowieckiej kopalni pisaliśmy na początku grudnia. Wtedy pewne było, że nazywana Laleczką lokomotywa spalinowa trafi do Fundacji Galicyjskich Dróg Żelaznych.

- Zdecydowaliśmy się na zakup, bo to cenny nabytek z punktu widzenia naszego dziedzictwa techniki – mówił nam wtedy Piotr Młodzian, wiceprezes Fundacji Galicyjskich Dróg Żelaznych, która Laleczkę planuje odebrać z Sosnowca w styczniu.
Dwaj nowi właściciele przewieźli już lokomotywy z Sosnowca do nowych domów

7 stycznia zakupem Ziuty oficjalnie pochwaliła się najdłuższa czynna w Polsce Kolej Wąskotorowa Rogów-Rawa-Biała (49 km), dla której lokomotywę z Sosnowca kupiła Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych. Dwa dni później Ziuta była już w Rogowie.

Jak napisali na swej stronie przedstawiciele Kolei Rogowskiej, Ziutę czeka teraz szczegółowa ocena stanu technicznego.

- Następnie pozostanie zaplanować prace nad przywróceniem jej do ruchu. Konieczne jest na pewno założenie brakujących elementów takich jak chłodnica oraz przewody do akumulatorów i rozrusznika. Należy naprawić miejsca wycieków, oraz wymienić wszystkie oleje. Co jeszcze - pokażą wyniki przeglądów. - czytamy na stronie kolejrogowska.pl.

Na portalu zrzutka.pl Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych uruchomiła zbiórkę, dzięki której sfinansowany zostanie m.in. zakup części i materiałów potrzebnych do uruchomienia lokomotywy.

    - Lokomotywę można będzie zobaczyć przed halą w Rogowie 19 i 26 stycznia oraz 23 lutego podczas "Pociągów zimowych" organizowanych przez Kolej Wąskotorową Rogów-Rawa-Biała - zapowiada Bartosz Paluchowski z Fundacji Polskich Kolei Wąskotorowych. I dodaje, że więcej informacji o imprezie można będzie znaleźć na stronie kolejrogowska.pl.

Trzecia lokomotywa, bezimienna, ale przystosowana do odśnieżania torowiska, trafiła do Żuławskiej Kolei Dojazdowej. – Od piątku lokomotywa jest już w nowym domu - powiedział nam Jarosław Lipiński, prezes opiekującego się ŻKD Pomorskiego Towarzystwa Miłośników Kolei Żelaznych.

Co warte podkreślenia, towarzystwo porozumiało się w tej sprawie z właścicielem firmy złomiarskiej, który był bezpośrednim nabywcą lokomotywą od Spółki Restrukturyzacji Kopalń.
Prezydent Sosnowca powtarza publicznie obietnicę budowy turystycznej trasy wąskotorowej

Jak już wcześniej informowaliśmy, prawo pierwokupu lokomotyw miał Urząd Miejski w Sosnowcu. Zrezygnował jednak z niego. Urzędnicy wyjaśnili to złym stanem technicznych pojazdów i chęcią zakupu nowych lokomotyw. Miałyby one w przyszłości obsługiwać nową turystyczną trasę, której budowę w parku im. Jacka Kuronia zapowiada prezydent Sosnowca. Arkadiusz Chęciński powtórzył ostatnio publicznie tę obietnicę podczas grudniowej sesji.

 22 
 : 13 Styczeń 2020, 11:43:31 
Zaczęty przez Kucyk - Nowe: wysłane przez arti281
Czy sa jakieś szanse za obecnej pani burmistrz na ponowne przejecie majątku? Czyniono juz jakiekolwiek starania?

 23 
 : 13 Styczeń 2020, 10:26:35 
Zaczęty przez Kucyk - Nowe: wysłane przez Kajetan
Z tym za wesoło nie jest.

Jeżeli chodzi o infrastrukturę to obecny stan polityczny nie będzie trwał wiecznie. Tak jak napisałem, doprowadzenie do przejezdności odcinka Krośniewice - Krzewie naszymi siłami uważamy za zupełnie realne. I nie mamy na myśli przejezdności drezyną ale normalnym sprzętem.

Trzeba zatem uzbroić się w cierpliwość. I tak przy obecnych siłach potrzeba nam ładnych paru miesięcy (do jesieni tak myślę) aby osiągnąć ww. cel.

A w tym czasie w gminnej polityce może się dużo zdarzyć.
  • Może obecna burmistrz sama zorientuje się że walka z nami wizerunkowo jej nie służy zaś słuchanie łowcy kur w każdej sprawie prowadzi ją na manowce...
  • A może łowcy sami do tego dojdą i zaproponują jakowyś pakt o nieagresji.
  • A może zmieni się władza w gminie, w wakacje praktycznie na bank będzie referendum
  • A może z inną JST będzie nam bardziej po drodze... te ruchy akurat trwają ale na to za wcześnie żeby pisać.

Najgorszy problem, którego tak naprawdę nie da się rozwiązać przy obecnych uwarunkowaniach polityczno-prawno-własnościowych (a któremu rzeczywiście zegar tyka, i to coraz szybciej) to budynki.

 24 
 : 13 Styczeń 2020, 10:04:19 
Zaczęty przez Kucyk - Nowe: wysłane przez arti281
Panowie a jak u Was wygląda chyba jednej z najważniejszych kwestii a mianowicie świadectwo bezpieczeństwa wydawane przez Prezesa UTK dla zarządców i przewoźników działających w tym sektorze. Plany remontów macie super ale to nie wszystko. Tabor jest gminny, więc jak chcecie to przeskoczyć z panią burmistrz gdzie obecnie niestety jesteście z nią skonfliktowani. RM to nie wszytko bo i jej uchwały można blokować przez burmistrz. To działa w dwie strony.

 25 
 : 13 Styczeń 2020, 08:24:50 
Zaczęty przez Kucyk - Nowe: wysłane przez Kajetan
Cześć,
Mostek bez wątpienia jest punktem newralgicznym. Na plus mogę powiedzieć tyle że mamy już skompletowane mostownice do jego naprawy. Mamy też rozpracowaną technologię naprawy zapadniętych przyczółków.

Łatwe to nie będzie, ale jak najbardziej naprawa naszymi siłami jest w zasięgu możliwości. I mam na myśli taką naprawę po której będzie to odebrane przez osobę z uprawnieniami.

 26 
 : 12 Styczeń 2020, 22:25:00 
Zaczęty przez Kucyk - Nowe: wysłane przez buczek_pkp
A jak wygląda sytuacja z mostkiem na łuku w Krzewiu? Patrząc na niego z perspektywy okna pociągu normalnotorowego to obrazuje śmierć techniczną. Może patrząc z bliska nie jest tak źle jak się wydaje?

 27 
 : 12 Styczeń 2020, 21:31:16 
Zaczęty przez Kucyk - Nowe: wysłane przez Jarek
Kajetan, gdyby tylko była wyznaczona data do kiedy ma być szlak odkrzaczony to by on taki był Uśmiech Zrobimy mobilizację, weżmiemy wolne i bedzie zrobione. Teraz robimy bez napinki. Boję sie tylko że czysty szlak nie jest parametrem krytycznym.  Już teraz wycięte są krzaki tam gdzie trzeba naprawić tor pod pociąg. A żeby zacząć naprawiać trzeba mieć mozliwość dowiezienia materiałów...a  dostarczyć najlepiej na platformie...A platformę trzeba by czymś popchnąć...możemy ewentualnie napędem kombinowanym (drezyna + nasze mięśnie).....ale nie pokonamy zalanego przejazdu  Złość..

 28 
 : 12 Styczeń 2020, 19:29:34 
Zaczęty przez Kucyk - Nowe: wysłane przez Kajetan
Z góry przepraszam za post pod postem, ale temat zgoła inny.

Ponieważ na forum leją się jakieś fekalia, szamba i inne takie, może pora na garść nieco bardziej przyziemnych informacji.

1) Koledzy z SKKW osiągnęli w swoich wycinkach okolice wiaduktu pod E20. Przy aktualnym tempie realne jest osiągnięcie Krzewia w ciągu miesiąca, może dwóch (Jarek - popraw mnie).

2) Drogą publicznej zrzutki uzbierane zostało dokładnie 9500 zł. Dzięki tym środkom możliwy był zakup
- 250 podkładów
- 2 ton przytwierdzeń
- pospółki
Kolejne podkłady przyjadą w najbliższym czasie z Bytomia, zorganizowane dzięki współpracy z SGKW.

3) Został dokonany obchód przyległych szlaków, stopniowo odsłanianych kolejnymi wycinkami. Ostrowy i Dąbrowice niestety musimy odpuścić. Jedynym realnym kierunkiem pozostaje Krzewie. I jest to kierunek nienajgorszy, z tytułu niewielkiej odległości. Ot, 5 km, tyle co ze Starachowic do Lipia, przy znacznie lepszym niż tam stanie toru (Kalito - pamiętam jak tam było w 2003 - co prawda incydentalnie, raptem jeden tydzień, ale w tym uczestniczyłem). Materiał już zebrany (punkt powyżej) starczy na znaczną część niezbędnych prac.

4) Rozpoczęliśmy wkładanie ww. podkładów w tory, poniżej fotografie z ostatniego weekendu. Przy okazji skorzystaliśmy z pomocy lokomotywy manewrowej serii Ld1, którą widać na ostatniej fotografii:





 29 
 : 12 Styczeń 2020, 15:52:55 
Zaczęty przez Kucyk - Nowe: wysłane przez Kajetan
Teraz komentarz: tworzący tego typu artykuły (nie wiem czy mam rację, ale może to być człowiek związany z aferą selerową), moim zdaniem próbuje zastosować taktykę klina.

Moim zdaniem po Seler-Dozorze, Seler-Ubezpieczalni, Seler-Gazecie teraz przyszła pora na Seler-Portal. Uaktywnia się od czasu do czasu tam, gdzie pojawia się nadzieja na jakiś Seler-Biznes zaś jego autorzy kreują się na wielkich społeczników.

Dobrze poinformowane źródła podają, że wkrótce w gminie będą także Seler-Śmieciarki. Spodziewam się, że za parę lat dowiemy się że w naszym kraju odpady radioaktywne trafiają nie tylko do ZUOP ale także i do pewnej bogu ducha winnej wioseczki w pobliżu magistrali E20...

A do adminów miałbym prośbę o wydzielenie Kucyk-bajek do jakiegoś innego wątku. Ja rozumiem że autor ma dobry ubaw, ale do tematu niewiele one wnoszą.

 30 
 : 12 Styczeń 2020, 14:17:51 
Zaczęty przez Kucyk - Nowe: wysłane przez Kucyk
Ho, ho, ho... Robi się coraz bardziej ciekawie. Portal Krośniewice dawniej i dziś zamieścił dość "ciekawy" tekst. Pachnie mi on... No, na końcu powiem jakim wagonem pachnie. Pisownia oryginalna.

Cytuj
Stowarzyszenia „miłośników kolei” poszukują chętnych do wstąpienia w ich szeregi.
My również zachęcamy wszystkich, którzy kibicują ich działaniom, aby przyłączyli się do którejś z poniższych grup.

Ponieważ nasz profil w większości (około 90% ) obserwują mieszkańcy Krośniewic i okolic, to dlatego postaramy przybliżyć naszym mieszkańcom oba stowarzyszenia.

Pierwsze stowarzyszenie funkcjonuje już kilkanaście lat a mimo to w swoich szeregach nie ma mieszkańców Krośniewic. Zastanawiające, że przez tyle lat ich funkcjonowania, nie udało się nikogo z lokalnej społeczności zachęcić do włączenia się w działania na rzecz krośniewickiej kolejki ?
Niektórzy mówią, że przyczyną może być ostrożność naszych mieszkańców do bycia owcami (lub baranami) pasterza z Ozorkowa.

Drugie jest młodsze, ale również w nim nie ma nikogo z Krośniewic. Początkowo wzbudzało zaufanie mieszkańców innym niż dotychczasowe stowarzyszenia sposobem uprawiania „kolejowej dyplomacji”. Teraz okazuje się, że i temu stowarzyszeniu zaczyna przewodzić „pasterz z Ozorkowa”, czyli postać co najmniej kontrowersyjna nie tylko w Krośniewicach. Dzięki niemu powróciły znane od lat w temacie kolejowym w Krośniewicach, teorie spiskowe, obrażanie i pomówienia. W ten sposób nowe stowarzyszenie weszło w buty tego pierwszego.

Biorąc pod uwagę, że w tych stowarzyszeniach nie ma ludzi z Krośniewic, to zachęcamy wszystkich, którzy im kibicują, aby zasilili ich szeregi. Szczególnie apelujemy do lokalnych polityków związanych z byłą panią Burmistrz, którzy przez lata udawali, że tematu kolejki nie ma a teraz zapałali miłością do wąskiego toru. Przewodniczący Rady Miasta oraz radni z nim związani, dajcie przykład lokalnej społeczności i wstąpcie w szeregi tych stowarzyszeń. Poznajmy wasze czyny a nie tylko obiecanki. Nauczeni doświadczeniem z przeszłości, gdy za jakiś czas kolejne stowarzyszenie zniknie z Krośniewic, to po nich pozostaną chociaż „członkowie – mieszkańcy” i będzie wiadomo kto odpowiada za to co pozostanie.

p.s. Upraszamy „miłośników kolei”, którzy trafiają tutaj przypadkowo, aby nie nadużywali naszej gościnności. W przypadku przekroczenia dobrego smaku banujemy z prędnością pendolino ;-)

p.s.2. W dniu wczorajszym wystąpił „błąd” na facebooku, dzięki któremu można było poznać tożsamość osób, które zarządzają daną stroną na FB. Kto chciał, to mógł sprawdzić kto administruje profilem Krośniewice dawniej i dziś. Dotychczas miłośnicy kolei snuli swoje teorie spiskowe odnośnie zarządzania tą stroną a wczoraj Państwo dostaliście kolejny dowód, że oni na Krośniewicach znają się jak „owce na gwiazdach”.

Teraz komentarz: tworzący tego typu artykuły (nie wiem czy mam rację, ale może to być człowiek związany z aferą selerową), moim zdaniem próbuje zastosować taktykę klina.
Wyobraźcie sobie że stoi przed Wami dwójka ludzi. Lubią się, uśmiechają, przytulają (jest gender, więc płci nie określam) co Was wnerwia. Spróbujcie teraz podejść z boku i zacząć jedną osobę szarpać aby rozerwać "związek". Nic to nie da, bo oboje trzymają się razem.
A teraz wsuńcie ręce między nie i wepchnijcie się jak klin. Pomimo wysiłków zainteresowanych rozsuniecie postacie co pójdzie wam tym łatwiej że siły się równoważą i im mocniej lewa strona chce złapać prawą, tym silniej ją przez Was odpycha od siebie.
Moim zdaniem autor dąży do rozbicia jedności dwóch stowarzyszeń co da początek starorzymskiej i jakże skutecznej metodzie przejmowania kontroli - divide et impera.

Bacząc przeto na ewentualne skutki emocjonalnych reakcji (które będą wodą na młyn Pana Klinowego) myślę że warto uzbroić się w plaster PowerTape do zaklejenia ust lub sklejenia rąk (ew. zabrania komputerów) niektórym co mają w zwyczaju się mocno wypowiadać, albo, jeśli to jest niewykonalne, pomału myśleć o rewizji maźnic w jednej cysternie znanej serii.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!