Bardzo ładnie się ta lokomotywa zaczyna prezentować. Muszę przyznać że to pudło jest dużo ładniejsze niż w Wls75.
Słyszałem opinię, że w kabinie WLS-75 jest głośniej z uwagi na bliskość wydechu. Czy może ktoś to potwierdzić lub nie?
Zastanawiam się nad ewentualnym kupnem 50tki i przekuciem na 750. Ile rzeczy trzeba zmienić? Napewno osie kół i wału ślepego i któryś z elementów hamulca. Coś jeszcze?
Jedynym widocznym śladem zwiększania rozstawu w naszej WLSce jest dospawany czop ślepego wału. Pozostaje pytanie jak to technicznie wykonano, tj czy nowy czop zakończony jest tuleją którą osadzamy na starym czopie.

Co do układu hamulcowego to trzeba założyć dłuższe uchwyty (te przykręcane do ostojnicy) na których "wiszą" mocowania klocków hamulcowych oraz wstawić dłuższe cięga spinające od dołu mocownia klocków. Niestety nie wiem jak te elementy fachowo nazwać.
Przemku
Zapraszam do Muzeum w celu wykonania stosownych pomiarów przed zamontowaniem układu hamulcowego na lokomotywie