Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 07:43:37 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 5 6 [7]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ratujmy nastawnie w Naleczowie  (Przeczytany 89095 razy)
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 409 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #120 : 20 Grudnia 2010, 11:50:41 »
0

Witam.
Piszę, odświeżając ten wątek.  W tym roku byłem w nastawni,stwierdzam że nie jest najlepiej.
(...)
Mam pomysł.
PO nowym roku spróbuję zorganizować spotkanie z starostą ,nowym operatorem ,wolontariuszami i pracownikami kolejki  plan działania  na ten rok . Z politowaniem

Powiem tak - szczytny cel. Tylko czy masz pomysł, jak po tych pracach poprawiania wyglądu tego budynku utrzymać  poprawiony stan, tzn. nie powybijane okna, drzwi na swoich miejscach - w dłuższej perspektywie czasu? Obawiam się, że jeśli budynek nie będzie do czegoś wykorzystywany (do czegokolwiek, niekoniecznie związanego z kolejką), a co za tym idzie nie będzie jakiegoś bieżącego nadzoru, to za jakiś czas ta ex-nastawnia będzie i tak z powrotem wyglądała tak jak teraz.

Pisząc to nie chcę zniechęcać do wspomnianych prac, czy gasić zapał do nich. Podkreślam, że chcę tylko zaznaczyć, iż prace te pójdą na marne, jeśli nie będzie pomysłu na budynek po byłej nastawni NKD, na to, jak mógłby zostać wykorzystany, a co za tym idzie w miarę regularnie dozorowany. Jeśli nawet budynek nie byłby wykorzystywany do czegokolwiek to nie sądzę, aby ktoś zatrudnił ochronę (bo niby po co?). Tylko dlatego, że dla kilku MK ma charakter zabytkowy (była nastawnia)?

W tym miejscu przypomniały mi się prace wykonane przez kolegów na rogatkach w Opolu Lubelskim, związane z poprawianiem wyglądu byłej budki dróżnika. Budka ta do niczego nie jest wykorzystywana, ale z tego co wiem, przynajmniej jeden kolega z Opola L. ma na oku ten obiekt po poprawieniu jego wyglądu i w jakiś sposób nadzoruje teraz jego stan. Nawiązując do tego przykładu nie wiem, jak by to miało być z ex-nastawnią w Nałęczowie po tych "modernizacjach"? Kto mógłby tego pilnować?... no chyba, że jest ktoś taki z okolic stacji...

W nawiązaniu do przykładu:

Link do fotkek z poprawiania wyglądu budki dróżnika: http://www.gsykut.785mm.pl/nkd/opole-budka.jpg z tego tematu: http://750mm.pl/index.php?topic=2895.0
« Ostatnia zmiana: 20 Grudnia 2010, 12:28:58 wysłane przez Jarek Franczyk » Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
pawel.adamczyk
Mechanik
***
Długość toru:: 261 m

W terenie W terenie



Nałęczów Wąskotorówka
« Odpowiedz #121 : 20 Grudnia 2010, 17:11:45 »
0

Mam ja pomysł zrobienia tam makiety kolejowej,   Tory ,wagony lokomotywy,dodatki mam . W domu brak miejsca.
utwożenia tam galerii zdjęć poświęcone  kolejce sprzed lat (mam ich dużo).
Wystawa listów przewozowych (towarowych)  mam też sporo- zabrałem je do domu,leżały rozrzucone po całej nastawni.

A reszta to pomieszczenia gospodarcze dla wolontariuszy. Buziak

Mieszkam od nastawni 12km, dwa razy w tygodniu mogę tam doglądać Buziak

W okolicach trójkąta jest monitoring (nie wiem czy działa)  -popytam. Może uda się założyć kamerę.
Zapytam u ochrony ,zdobyć naklejkę ,która odstraszy włamywaczy

Posprzątać trzeba wokół budynku,odsłonić transportery spod chaszczy ,rozruszać zwrotnice.

nazwa obiektu to np.. DOM KOLEJARZA. Buziak


Najważniejsza sprawa to jednak naprawa wiaduktu  ,a wolontariusze tego nie zrobią Zawstydzony

        pozdrawiam wszystkich pracujących na wąskim torze.

Zapisane

UNITRA z.r.k    Diora,  Tonsil.
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 409 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #122 : 21 Grudnia 2010, 19:09:42 »
0

Ciekawe co na ten temat sądzą pozostali koledzy.
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
statek
Młotkowy
**
Długość toru:: 130 m

W terenie W terenie



waskotorowka
WWW
« Odpowiedz #123 : 21 Grudnia 2010, 20:18:45 »
0

Cóż, osobiście uważam, że fajnie gdyby takie miejsce na kolejce było, ale jako, ze raczej twardo chodzę po ziemi pomysł uważam na dzień dzisiejszy raczej chybiony. Oponuję raczej za pozostawieniem budynku na "lepsze czasy" (zamurowanie okien i drzwi) lub po prostu wynajęcie go komuś (o ile znalazłby się ktoś zainteresowany wynajmem pawilonu bez żadnych mediów, na powiedzmy sobie szczerze "totalnym zadupiu". Zdaję sobie sprawę, ze takie podejście może być mało popularne w tym środowisku, ale cóż, takie mamy dzisiaj realia...

Paweł, taką świetlicę socjalną "Dom Kolejarza" można zawsze urządzić w Karczmiskach, razem z muzeum, jest ku temu niebywała okazja, gdyż mamy na ukończeniu kapitalny remont dworca w Karczmiskach (charakterystyczne 2 zielone domki przy drodze). Będzie tam miejsce na eksponaty z muzeum, poczekalnię oraz salkę na prezentacje i punkt informacji turystycznej. Nie widzę żadnych przeszkód aby znalazły się tam zbiory starych dokumentów i zdjęć. Tak ja to widzę...

Pzdr
Michał
Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #124 : 21 Grudnia 2010, 20:50:42 »
0

W dalszej perspektywie czasowej mała rewitalizacja stacji w Nałęczowie oraz budynku nastawni byłaby dobrym pomysłem.
Bądźmy jednak realistami - tutaj racje ma Statek. Stacja w Karczmiskach i nowo wyremontowane budynki stacyjne nadają się dużo bardziej do celów ekspozycyjnych. Zarówno jeśli chodzi o warunki (świeżo po remoncie) jak i lokalizację (przy głównej drodze).


Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 409 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #125 : 22 Grudnia 2010, 10:51:41 »
0

Nie będę ukrywał, że zgadzam się z kolegami Grzegorzem i Michałem.
Na chwilę obecną tego typu pomysły są może i dobre, ale nie w Nałęczowie...
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
pawel.adamczyk
Mechanik
***
Długość toru:: 261 m

W terenie W terenie



Nałęczów Wąskotorówka
« Odpowiedz #126 : 22 Grudnia 2010, 22:35:54 »
0

Cześć wam.
Tak do końca to nie wiedziałem ,co tam dokładnie będzie
wiedziałem że będzie powię kszone obecne muzeum.

Dzięki za podpowiedz.

Będąc kilkakrotnie w IZBIE TRADYCJI KOLEJARZA  w  LUBARTOWIE , wraz z przejazdem specjalnego pociągu z LUBLINA  do ŁUKOWA
(ostatnia niedziela sierpnia) oglądałem zbiory ,tam zgromadzone.
Wszystko co tam jest ,powstało dzięki zaangażowaniu determinacji i wspólnej pracy tamtejszych M.K. z Lubartowa.

Tam zaczynali od ruiny.

Tamtejsze muzeum jest rozłożone w 4 pomieszczeniach,w jednym makieta w innych narzędzia torowe,pamiątki tabliczki.

Mają także 2 drezyny ręczne i jedna spalinowa. Spoko

Myślę że u nas na naszej kolei , zrobić można coś takiego ,Służę pomocą,Makieta w skali HO.

Jak będziecie je urządzać ,dajcie znać na forum  lub mój  tel, E-mall. 
   
  Pozdrawiam.
Zapisane

UNITRA z.r.k    Diora,  Tonsil.
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 409 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #127 : 23 Grudnia 2010, 11:59:42 »
0

(...)
Makieta w skali HO.
(...)
Masz zamiar budować makietę czy już masz coś takiego zbudowane i chcesz to umieścić na obiektach NKW?
Rozumiem, że piszesz o makiecie przedstawiającej fragment NKD/NKW (nie wiem)... inna jest moim zdaniem bez sensu.

A przy okazji. Tego typu 'zabawki' są łatwe to wyniesienia, a zarazem kosztowne. Gdyby taka ekspozycja miała się znajdować np. w muzeum w Karczmiskach, to musiałby być to obiekt dozorowany (stróż)... tak mi się wydaje. Inaczej skusi jakiegoś 'zapaleńca' z okolic. Poza tym nie sądzę aby właściciel inwestował w takie modele. To musiałaby być indywidualna inicjatywa.

Dobrze, że są pomysły. Myślę jednak, że należy się skupić na bieżącej eksploatacji kolejki i jej otoczenia, tak, aby NKW szybko mogła wyruszyć na trasę i zacząć przynosić korzyści dla regionu i zadowolenie turystów  
« Ostatnia zmiana: 23 Grudnia 2010, 12:15:21 wysłane przez Jarek Franczyk » Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
Strony: 1 ... 5 6 [7]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!