Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 17:01:43 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Stabilość 1000 i podobnych  (Przeczytany 7060 razy)
Waldi7
Mechanik
***
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« : 07 Grudnia 2009, 21:25:49 »
0

Cytat: "Kucyk"

Swoją drogą, to ciekawe jakby wyglądał Px na 1435mm? :razz:


Niewątpliwie ... "Formuła 1"  :grin:
Zapisane

Pozdrawiam serdecznie!
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #1 : 07 Grudnia 2009, 21:33:05 »
0

Wracając do różnic między version 7.5.0 kontra 1.0.0.0mm to czy te szersze były bardziej stabilne i mniej podatne na wykopyrdnięcia np. na łukach przy tej samej prędkości od braci na 750mm? Czy jednak rozstaw kół i ostoi nie miał wpływu na środek ciężkości i stabilność jazdy?
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #2 : 07 Grudnia 2009, 21:59:37 »
0

Moim zdaniem stabilność biegu i skłonność do wykolejeń zależy wyłącznie od jakości nawierzchni kolejowej i stanu podwozia, a nie od szerokości toru. Nie słyszałem aby kiedykolwiek się na wąskotorówce jakiś lok przewrócił od siły odśrodkowej na łuku. Musiałby chyba stówą grzać...
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #3 : 08 Grudnia 2009, 12:07:09 »
0

No dobrze a z innej beczki. Czy ktoś kiedyś widział zdjęcia Chińskich Pxów :?: Tych na 762mm. To raz. Dwa czy mi się dobrze kojarzy że były one produkowane w fabryce w Charbinie bodajże :?:
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Waldi7
Mechanik
***
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 09 Grudnia 2009, 00:55:02 »
0

Teoretycznie - szerokość toru, znaczy prześwit, ma wpływ na stabilność jazdy - im szerzej tym lepiej, tym większa prędkość może być dopuszczalną na szlaku - ogólnie mówiąc.

Ale uwzględniając doświadczenie Kucyka należy raczej przyjąć, że przy "wąskich" prędkościach czynniki, które wymienił, mają większy wpływ niż prześwit...
Zapisane

Pozdrawiam serdecznie!
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #5 : 09 Grudnia 2009, 09:25:24 »
0

Waldi, oczywiście że szerokość ma wpływ na stabilność, ale nie bezpośrednio. Miejscowe zaniżenie jednego toku szynowego o 3mm w torze 1000mm będzie ledwo wyczuwalnym bujnięciem, a na kolejce 600mm pojazdem przy takiej nierówności już ostro machnie. Stąd też prędkości szlakowe w zależności od rozstawu szyn są różne, wszak twórcy przepisów znali polskie realia standardów utrzymania kolejowych nawierzchni wąskotorowych*. Natomiast to, co napisałem odnosi się do pytania Gajosa:
Cytuj
Czy jednak rozstaw kół i ostoi nie miał wpływu na środek ciężkości i stabilność jazdy?


*) W cywilizowanych kolejowo krajach po torze 1000mm jeżdżą lokomotywy o naciskach osi 22T i prędkościach 160km/h, czyli przewyższające parametrami 99% obecnie eksploatowanych lokomotyw na sieci zarządzanej przez PLK.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Waldi7
Mechanik
***
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 10 Grudnia 2009, 00:29:39 »
0

Cytat: "Kucyk"
Waldi, ... Miejscowe zaniżenie jednego toku szynowego o 3mm w torze 1000mm będzie ledwo wyczuwalnym bujnięciem, a na kolejce 600mm pojazdem przy takiej nierówności już ostro machnie ...


Dokładnie o to mi chodziło; może niezręcznie sformułowałem poprzednią wypowiedź.
Zapisane

Pozdrawiam serdecznie!
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #7 : 10 Grudnia 2009, 01:16:20 »
0

Cytat: "Kucyk"
*) W cywilizowanych kolejowo krajach po torze 1000mm jeżdżą lokomotywy o naciskach osi 22T i prędkościach 160km/h, czyli przewyższające parametrami 99% obecnie eksploatowanych lokomotyw na sieci zarządzanej przez PLK.

Widziałem takie bydlę na targach kolejowych. Sześć osi, 100 ton żywej wagi, wewnątrz wc dla maszynisty... Foto do odnalezienia.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 10 Grudnia 2009, 01:35:51 »
0

[OT]
To może coś takiego:

za: http://mccrow.org.uk/EastAfrica/EastAfricanRailways/NairobiMPD.htm

Ustrojstwo miało kocioł o średnicy 90 cali - czyli 2284 mm na nasze i ważyło 250 ton... Całość na tor 1000 mm.
[/OT]
Zapisane
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #9 : 10 Grudnia 2009, 03:31:07 »
0

Po jakich szynach to musiało jeżdzić i co wozić?
Troszkę offtopując: Czy Wam to czegoś nie przypomina? Zdjęcie jest z 1962 roku...
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #10 : 10 Grudnia 2009, 11:21:43 »
0

gajos,  S200  :lol:
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!