PAFAWAG
|
 |
« : 22 Czerwca 2010, 00:17:12 » |
0
|
Ostatnio mijając parowozownię Skierniewice (objazdem, 40 km/h, ok. 40 min spóźnienia...  ) zauważyłem stojącego przed nią samotnego Pd5 - stanie w TK w Warszawie przez tyle czasu zrobiło swoje, ale super, że udało się go tu ściągnąć; i stąd pytanie - jakie są dalsze plany dot. tej maszyny? Będzie nadal częściowo porozcinaną pomocą dydaktyczną, czy uda się ją "posklejać"? (nie wiem, czy na razie warto nawet marzyć o przywróceniu do ruchu - chociaż w końcu to jedyna taka zachowana maszyna na świecie)
|
|
|
Zapisane
|
"Jeśli kolejka tak bardzo przeszkadzała mieszkańcom, to dlaczego podczas ostatniego jej przejazdu wzdłuż trasy musiały stać oddziały milicji, bo ludzie potestowali przeciw jej zamknięciu?" Wrocław Wąsk. - Trzebnica Gaj, 27.05.1967...
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #1 : 22 Czerwca 2010, 09:11:46 » |
0
|
jakie są dalsze plany dot. tej maszyny? Będzie nadal częściowo porozcinaną pomocą dydaktyczną, czy uda się ją "posklejać"? (nie wiem, czy na razie warto nawet marzyć o przywróceniu do ruchu - chociaż w końcu to jedyna taka zachowana maszyna na świecie)
Na razie zachowanie stanu obecnego.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
konrad
|
 |
« Odpowiedz #2 : 22 Czerwca 2010, 10:46:03 » |
0
|
a czy w ogóle jest możliwość pospawania tego tak, by udt przyjął tak pospawany kocioł? wydaje mi się, że z takie "wycinanki" już nic nie będzie?
|
|
|
Zapisane
|
Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga. 
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #3 : 22 Czerwca 2010, 11:00:24 » |
0
|
a czy w ogóle jest możliwość pospawania tego tak, by udt przyjął tak pospawany kocioł? wydaje mi się, że z takie "wycinanki" już nic nie będzie?
Primo TDT. Secundo to trzeba nowy kocioł. Ale to wobec skrzeczącej rzeczywistości finansowej śpiew bardzo dalekiej przyszłości...
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #4 : 22 Czerwca 2010, 11:06:33 » |
0
|
A nowy kocioł + inne dodatki = wykonanie repliki Pd5 na podstawie tegoż.
więc może lepiej tego zostawić w spokoju.. w końcu jego wycinankowość też jest pewną wartością.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #5 : 22 Czerwca 2010, 11:18:45 » |
0
|
A nowy kocioł + inne dodatki = wykonanie repliki Pd5 na podstawie tegoż.
więc może lepiej tego zostawić w spokoju.. w końcu jego wycinankowość też jest pewną wartością.
Zwłaszcza, że dachy ciekną... :-(
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
hugwa
Nowicjusz

Długość toru:: 33 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #6 : 31 Sierpnia 2010, 21:21:01 » |
0
|
a czy w ogóle jest możliwość pospawania tego tak, by udt przyjął tak pospawany kocioł? wydaje mi się, że z takie "wycinanki" już nic nie będzie?
Ale co by dało pospawanie kotła nigdy nie istniejącego parowozu?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
hugwa
Nowicjusz

Długość toru:: 33 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #7 : 31 Sierpnia 2010, 21:21:43 » |
0
|
(sorki, nie zauważyłem że to taki staroć...)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #8 : 01 Września 2010, 11:10:31 » |
0
|
nigdy nie istniejącego parowozu? Jak to nieistniejącego? To coż to jest - przywidzenie, senna mara czy twór wyobraźni. Parowóz istniał, istnieje i będzie istniał.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #9 : 01 Września 2010, 12:41:11 » |
0
|
Chodzi chyba o to, że ten parowóz nigdy na PKP nie jeździł a tabliczki "Pd5-17" ma fikcyjne. Rozcięty zdaje się został w Niemczech.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
hugwa
Nowicjusz

Długość toru:: 33 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #10 : 01 Września 2010, 16:11:39 » |
0
|
o ile wiem to on 'od zawsze' jest pomocą dydaktyczną.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #11 : 01 Września 2010, 17:51:18 » |
0
|
W Polsce "od zawsze", ale wcześniej przez niemal 20 lat śmigał po stalowych szlakach KPEV i DRG. Linke Hofmann nie wyprodukował parowozu z dziurawym kotłem i cylindrami  .
|
|
« Ostatnia zmiana: 01 Września 2010, 17:54:39 wysłane przez 2xm »
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #12 : 01 Września 2010, 20:03:11 » |
0
|
Zgadza się. Parowóz skreślony w roku 1931.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|