AXEL
|
 |
« : 30 Listopada 2010, 11:16:18 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #1 : 30 Listopada 2010, 11:31:21 » |
0
|
Znamy, znamy, ogólnie cała galeria użytkownika wymiata. Tylko taka uwaga, Kolego AXEL. Wtedy to była wspaniała, prawdziwa, Grójecka Kolej Dojazdowa! 
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
102N
|
 |
« Odpowiedz #2 : 30 Listopada 2010, 16:10:15 » |
0
|
Można gdzieś zdobyć informacje na temat wagonów osobowych ze zdjęć?
|
|
|
Zapisane
|
1. Admin / Moderator ma zawsze rację. 2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #3 : 30 Listopada 2010, 16:41:28 » |
0
|
Ogólnie z informacjami na temat wagonów rodem z ZNTK Opole jest bardzo chudo. Był na ten temat jeden artykuł w ŚK i to praktycznie wszystko.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Michał Z
|
 |
« Odpowiedz #4 : 30 Listopada 2010, 20:03:29 » |
0
|
Ogólnie z informacjami na temat wagonów rodem z ZNTK Opole jest bardzo chudo. Był na ten temat jeden artykuł w ŚK i to praktycznie wszystko.
konkretnie w nr 2/98 te na zdjęciach to był popularny typ, zwłaszcza na 1000mm, na który przebudowywano w ZNTK Opole w latach 50. wag. przedwojenne. Nie należy mylić z typem 1W, tj. partią wagonów odbudowanych w Stoczni Północnej w Gdańsku
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
102N
|
 |
« Odpowiedz #5 : 30 Listopada 2010, 20:53:29 » |
0
|
Był na ten temat jeden artykuł w ŚK i to praktycznie wszystko.
Warto kupić,czy ogólnie nic szczególnego?
|
|
|
Zapisane
|
1. Admin / Moderator ma zawsze rację. 2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
|
|
|
Michał Z
|
 |
« Odpowiedz #6 : 01 Grudnia 2010, 12:41:18 » |
0
|
Warto kupić,czy ogólnie nic szczególnego?
zależy czego oczekujesz, polecam wizytę w bibliotece, w Poznaniu choćby w Klubie Modelarzy
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
102N
|
 |
« Odpowiedz #7 : 01 Grudnia 2010, 15:13:51 » |
0
|
Powiedzmy,że oczekuję drobnego opisu kontrukcji,danych ile i gdzie takie wagony były,jakiś schemacik budowy. Z klubem modelarzy mam dosyć dobry kontakt,lecz nigdy nie mogę się u nich pojawić;) I się offtop zrobił...
|
|
|
Zapisane
|
1. Admin / Moderator ma zawsze rację. 2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #8 : 01 Grudnia 2010, 19:08:38 » |
0
|
No to wypisz wymaluj w ŚK 2/98 się znajdzie. Zasadniczo te wagony były wszędzie, lub nieomal wszędzie. W Rogowie też - proszę zerknąć na nagłówek strony: http://kolejrogowska.pl/?page_id=17O ile jednak na kolejach 750 mm były pierwsze w kolejności do kasacji (ze względu na fabryczne 1Aw i 3Aw) o tyle na 1000 mm pracowały aż do momentu nadejścia doczep z rumunii. Kilka zdjęć w necie:  Za: http://lubelskie.fotopolska.eu.jpg) .jpg) Za: http://www.waskotorowka.koszalin.pl  Za: http://maronkolej.strefa.plByły też na 600 mm i 785 mm. Trzy ostatnie wagony na tą szerokość toru pocięto w Rudach za rządów pana Gie.  Za: http://www.klimaty.wask.plPS. Może by tak przemieścić ten oftop do wydzielonego wątku?
|
|
« Ostatnia zmiana: 01 Grudnia 2010, 19:12:11 wysłane przez Kajetan »
|
Zapisane
|
|
|
|
Karol
|
 |
« Odpowiedz #9 : 01 Grudnia 2010, 19:49:51 » |
0
|
Były też na 600 mm i 785 mm. Trzy ostatnie wagony na tą szerokość toru pocięto w Rudach za rządów pana Gie. Nie ostatnie - ostała się bytomska "Bytomka" 
|
|
|
Zapisane
|
.
|
|
|
102N
|
 |
« Odpowiedz #10 : 01 Grudnia 2010, 20:00:30 » |
0
|
A ostało się takie ustrojstwo na 750? W Bytomiu ma oryginalne wnętrze? (Tak,wiem,natrętny jestem)
|
|
|
Zapisane
|
1. Admin / Moderator ma zawsze rację. 2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
|
|
|
Karol
|
 |
« Odpowiedz #11 : 01 Grudnia 2010, 20:14:32 » |
0
|
Jeden wagon ostał się w Jędrzejowie i trzy za sochaczewskim płotem ale nie wiem jak z nimi jest bo nigdy mnie nie wpuścili. Zdjęcie jędrzejowskiego wagonu: 
|
|
« Ostatnia zmiana: 01 Grudnia 2010, 20:27:37 wysłane przez Karol »
|
Zapisane
|
.
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #12 : 01 Grudnia 2010, 20:46:34 » |
0
|
A ostało się takie ustrojstwo na 750? W Bytomiu ma oryginalne wnętrze? (Tak,wiem,natrętny jestem)
nie wiem, jak wygląda oryginalne wnętrze, ale najprawdopodobniej nie...
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
Bogdan_KRK
|
 |
« Odpowiedz #13 : 01 Grudnia 2010, 20:56:41 » |
0
|
Witam! Wagon z fotografii stacjonuje na stacji Pinczów. Do ostatniego swojego kursu ,był wagonem ratunkowym. Teraz stoi na torze odstawczym i z powodu braku okien służy jako "dzwon" na puszki i butelki. A miało być tak pięknie... Pozdrawiam. bogdan.
|
|
|
Zapisane
|
"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
|
|
|
|
Michał Z
|
 |
« Odpowiedz #15 : 01 Grudnia 2010, 23:03:46 » |
0
|
Spośród tych wag. z Białośliwia tylko ostatni (tu z ozn. Bxh201) z wejściem po środku był w ZNTK Opole, pozostałe dwa (tutaj wyblakło-niebieskie) były przebudowane w warsztatach w Koronowie wprost ze starych wagonów z pomostami. A ten z ostatniego linka z Witaszyckiej KD opolski (pierwszy za lok) to właśnie ten, który jest obecnie na Maltance. Wspomniany artykuł w ŚK opisuje genezę powstania, krótki opis konstrukcyjny, rodzaje (odmiany), trochę rysunków prezentujących te rodzaje (wraz z układem wnętrza), liczbę egz. poszczególnych rodzajów i kolejne mutacje w wyniku kolejnych wizyt na napr. gł.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
102N
|
 |
« Odpowiedz #16 : 01 Grudnia 2010, 23:14:02 » |
0
|
Wspomniany artykuł w ŚK opisuje genezę powstania, krótki opis konstrukcyjny, rodzaje (odmiany), trochę rysunków prezentujących te rodzaje (wraz z układem wnętrza), liczbę egz. poszczególnych rodzajów i kolejne mutacje w wyniku kolejnych wizyt na napr. gł.
Dzięki za informację.Jak tylko będę miał trochę pieniędzy to zakupię ten ŚK. Cytując: "Allegro power activated!" 
|
|
|
Zapisane
|
1. Admin / Moderator ma zawsze rację. 2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
|
|
|
Michał Z
|
 |
« Odpowiedz #17 : 02 Grudnia 2010, 11:50:09 » |
0
|
Dzięki za informację.Jak tylko będę miał trochę pieniędzy to zakupię ten ŚK.
Może prościej, taniej i szybciej zrobić xero w bibliotece?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
102N
|
 |
« Odpowiedz #18 : 02 Grudnia 2010, 18:58:08 » |
0
|
Podejrzewam,że nie-strasznie zabiegany ostatnimi czasy jestem.
|
|
|
Zapisane
|
1. Admin / Moderator ma zawsze rację. 2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #19 : 26 Stycznia 2011, 21:37:37 » |
0
|
Nie ostatnie - ostała się bytomska "Bytomka"  Ten wagon przybył na GKW w roku 1975 z kolei gdańskich. A w kartotece wagonowej jako miejsce i date produkcji ma wpisane: Świdnica, 1926 Tyle mówią dokumenty, ale ile prawdy w tym, to czort wie. Różne kwiatki można w nich znaleźć.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|