Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 13:36:48 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ratujmy gorzowskie tramwaje!  (Przeczytany 5879 razy)
errorr
Nowicjusz
*
Długość toru:: 40 m

W terenie W terenie


WWW
« : 10 Lutego 2011, 12:03:12 »
-1

czas na Gorzów....
http://petycja.komunikacja.org/
 Smutny
Zapisane

"Najpiękniejsze są takie podróże, które pamięć na zawsze zachowa,
gdy dziewczyna jest piękna nad podziw, a kolejka - wąskotorowa"
(J. Kondratowicz)
Janusz
SGKW
*
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 10 Lutego 2011, 14:50:24 »
0

Powtórka z Gliwic.
Zapisane

785mm
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #2 : 11 Lutego 2011, 02:29:28 »
+1

Powtórka - nie powtórka. W Landsbergu władze miasta, jak się zdaje, nie podjęły już decyzji, a to, co się tam dzieje wykazuje cechy rzeczywistej debaty publicznej. Tramwaje, osobiście sprawdzałem, nie mają się najlepiej. Rzeczywiście konieczne jest w miarę szybkie podjęcie decyzji, co z nimi zrobić, bo wkrótce się rozpadną. Trudno dziwić się włodarzom, że podejmują dyskusję - prawdopodobnie doskonale sobie zdają sprawę z tego, że czego by nie zrobiły, to i tak zostaną skrytykowane.

1. Jeśli tramwaje zlikwidują - przez ekologów, zwolenników komunikacji publicznej, miłośników tramwajów, miłośników miasta i tych, dla których tramwaj jest czynnikiem miastotwórczym, czymś, co nadaje miastu prawdziwie miejski charakter i współtworzy jego klimat. Jak się z resztą okazuje - czynnik sentymentalno - klimatyczny w przypadku tramwajów jest trudny do pominięcia - zwróćcie uwagę, że bardzo często pojawia się w gorzowskiej dyspucie.

2. Jeśli nie zlikwidują i zaczną w nie ładować sporą (a uwględniając wielkość miasta i jego budżetu - ogromną) kasę, to zaś wpadną pod ogień krytyki tych, co uważają tramwaj za fanaberię, za coś, co w tej wielkości mieście nie ma racji bytu, zagraca ulice, hałasuje, trzęsie i jeszcze wysysa kasę, za którą można by kupić 100 autobusów, wspomóc szkoły i zasponsorować teatr, o domach starców nie wspominając...

Co teraz robią władze miasta? Jak sądzę uważnie wsłuchują się w głos ludu.

Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #3 : 11 Lutego 2011, 22:42:57 »
0

Podpisane. Całą tą sieć mam przejechaną - i rzeczywiście w centrum miasta jest to poprowadzone w sposób upodabniający Gorzów do pokrewnych przypadkow w Niemczech. Czynnik miastotwórczy jak najbardziej, "klimatyczny" oraz klimatyczny też. I tyle jestem w stanie napisać, jako nie-gorzowianin ;-)
Zapisane

Patrick II
Młotkowy
**
Długość toru:: 75 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #4 : 23 Kwietnia 2011, 20:01:28 »
-3

Nie długo przyjdzie czas na kolejne polskie miasta, bo "kryzys" . Wina leży po stronie miast, jak i nas samych. Gdybyśmy zrezygnowali z samochodów w mieście, interes tramwajowy by się kręcił.Gdzieś czytałem że 70% wpływów, to kasa z biletów, 12% to kasa z reklam, reszta dofinansowanie. Może ciasno i nie wygodnie ale "klimatycznie" . Więc koledzy, wspierajmy transport szynowy w naszych miastach zanim będzie za późno.
Zapisane

ehhh...
jacekk
Czytelnik

Długość toru:: 3 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 23 Kwietnia 2011, 22:54:14 »
+2

Wszystko zależy od sposobu finansowania komunikacji tramwajowej. Niestety wpływy z biletów są znacznie mniejsze niż przytoczone. Jednym z powodów jest istniejący i hołubiony przez naszych marnych polityków socjalizm. Nie, nie pomyliłem się. Bo jak inaczej nazwać rozdawnictwo ulg i przywilejów? Ulga dla dzieci, młodzieży, studentów, matek, ojców, staruszków, Z tego powodu do budżetu, nazwijmy "tramwajów", wpływa znacznie mniej pieniędzy niż mogłoby się wydawać. Dodatkowe pieniądze w postaci przychodów z reklam to tylko niewielki dodatek znacznie mniej niż przytoczony wcześniej. Miasto musi dopłacać, dotować albo w inny sposób wyrównywać dziurę między kosztami a przychodami. A to boli, bo z tych samych pieniędzy można stadion zbudować, pomnik jakiemuś dziamdziakowi postawić, świetlice otworzyć itp. A przecież polityk i tak samochodem jeździ.
Komunikacja tramwajowa potrzebuje inteligentnych ludzi zarówno w firmie jak i na firmamencie. Niestety w Gorzowie zabrakło i tu, i tu. Może co najwyżej są tam ćwiartki z tego co trzeba.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!