Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 00:10:21 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wagon FAUR  (Przeczytany 9569 razy)
ICkonduktor
Młotkowy
**
Długość toru:: 71 m

W terenie W terenie



WWW
« : 15 Czerwca 2011, 21:48:54 »
0

Witam
Szukam jakie hamulce sa stosowane w wagonach Bxhpi FAUR. Sa hamulce G czy P. Jaka jest tez masa hamujaca tych wagonow.
Zapisane

PKP INTERCITY S. A.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1 : 15 Czerwca 2011, 22:05:31 »
0

Wagon posiada  zespolony hamulec pneumatyczny systemu Knorra z zaworem rozrządczym KE1-SLa i zbiornikiem pomocniczym o pojemności 100l oraz hamulec ręczny postojowy działający na jeden wózek będący po przeciwnej stronie niż przedziały WC i c.o. Wszystkie zestawy kołowe hamowane są jednostronnie. Każdy wózek posiada po dwa cylindry hamulcowe o średnicy 8".
Masę hamującą określa rozporządzenie:
§ 120, ust. 4. Masa hamująca wagonu jest równa masie brutto wagonu będącej sumą masy własnej wagonu i masy ładunku; dla wagonów pasażerskich jako masę ładunku przyjmuje się 1 tonę na każdą rzeczywistą oś wagonu.

Dalej niech Kolega sobie sam obliczy ile to wyniesie. Wynik powinien oscylować w sąsiedztwie 23 tysięcy kilogramów.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
ICkonduktor
Młotkowy
**
Długość toru:: 71 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #2 : 15 Czerwca 2011, 22:21:59 »
0

Dziekuje bardzo za szybka i bardzo dokladna odpowiedz. Czyli masa hamujaca to 23 t. Nie jestem biegly z hamulcow i nie wiem czy hamulce te sa szybko dzialajace, czy wolno dzialajace. Potrzebuje tego bo nie wiem do ktorej rubryki wykazu wagonow wpisac mase R P czy G ?
Zapisane

PKP INTERCITY S. A.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #3 : 15 Czerwca 2011, 22:29:36 »
0

A od kiedy IC tak zdziadziało że eksploatuje wagony Bxhpi FAUR?
Macie tu Towarzyszu (w załączeniu) Kartę Próby Zwalniacza i jej lepiej używajta, jak chceta być kondupierzem na wąskim!

*  (35 KB - pobrany 377 razy.)
*  (28.5 KB - pobrany 351 razy.)
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
SMKZnin
Mechanik
***
Długość toru:: 165 m

W terenie W terenie



olek.lutek
WWW
« Odpowiedz #4 : 15 Czerwca 2011, 22:31:20 »
0

R- rapid- hamulec szybko działający do pociągów kursujących z prędkością przekraczającą 100 km/h,
P- pasażerskie,
G- towarowe.

Więc raczej P

Zapisane

Profil Stowarzyszenia Miłośników Kolei w Żninie
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #5 : 16 Czerwca 2011, 06:25:36 »
+4

Kucyku, niestety wrzucone przez Ciebie wzory karty próby hamulca są nie aktualne przynajmniej od 4 lat. Proponuje wyjśc z bimbrowego zagłebia i zapoznać się z Rozporządzeniem w sprawie dokumentów, które powinny znajdować się w pojeździe kolejowym z 2 listopada 2006 które określa nowy wzór karty próby hamulca i urządzeń pneumatycznych.

Kolego konduktorze IC tutaj masz kartę obowiązującą:

http://www.nettax.pl/dzienniki/du/2007/9/poz.63.htm

Karta: http://www.nettax.pl/serwis/imgpub/du/2007/9/63_1_2.pdf

Dodam, że wypełnienie jej wbrew pozorom nie jest taką prostą sprawą

@SMKŻnin

Podane przez Ciebie nazwy określają nastawy hamulca to znaczy że ten sam wagon w różnych nastawach ma różne masy hamujace. I można ustawić hamulec na "G" i wagon będzie wiózł ludzi i wcale to nie będzie towarowy. Co do hamulca <R> to nie jest to hamulec szybkodziałający bo obecnie stosowane hamulce wszystkie są szybkodziałające (nawet Westinghouse Lu.V.1 i Lu.XR.1) tylko jest to hamulec o masie hamującej zmiennej w funkcji prędkości. Jeżeli zaś <R> jest czerwone to oznacza to dodatkowo, że hamulec posiada przyspieszacz nagłego hamowania - a to nie jest to samo co hamulec szybkodziałający.
« Ostatnia zmiana: 16 Czerwca 2011, 06:29:41 wysłane przez Grzegorz Fidler » Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
ICkonduktor
Młotkowy
**
Długość toru:: 71 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #6 : 16 Czerwca 2011, 14:30:06 »
0

Dziekuje za informacje o hamulcach. Stosuje karty proby hamulca ktore sa obecnie stosowane w IC. Z druzyn wzialem. Tylko pytanie moje nie dotyczy karty proby hamulca, tylko WYKAZU WAGONOW W SKLADZIE POCIAGU. Do jakiego typu hamulca wpisac mase G P czy R.
Zapisane

PKP INTERCITY S. A.
SMKZnin
Mechanik
***
Długość toru:: 165 m

W terenie W terenie



olek.lutek
WWW
« Odpowiedz #7 : 17 Czerwca 2011, 22:02:11 »
0

Cytuj
Kucyku, niestety wrzucone przez Ciebie wzory karty próby hamulca są nie aktualne przynajmniej od 4 lat.

Może i nieaktualne ale nadal stosowane w wielu firmach kolejowych więc ciekawe gdzie tutaj jest luka :]
Zapisane

Profil Stowarzyszenia Miłośników Kolei w Żninie
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #8 : 17 Czerwca 2011, 22:33:17 »
0

Karty zaprezentowane nie są "nieaktualne" - pomimo wiekowego wyglądu zawierają wszelkie wymagane informacje zarówno o próbach hamulca, jak i o charakterystyce szlaku, a zwłaszcza ciężarach hamujących i hamowanych.
Mając jednakże na uwadze stan techniczny tabory wąskotorowego, o którym powiedzieć beznadziejny - to jakby go pochwalić, sugerował bym Koledze Fidziowi większe zaangażowanie w reanimację tego, co jeszcze fizycznie istnieje, niż kierunkowanie energii w stronę dywagacji teoretyczno-prawnych. Bo tak na prawdę, to nie wzór karty próby hamulca hamuje skład. Spoko
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
ICkonduktor
Młotkowy
**
Długość toru:: 71 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #9 : 19 Czerwca 2011, 22:43:21 »
0

Przyjalem ze w wagonach sa hamulce P. A takie inne pytanie. Czy posiada ktos schemat instalacji wodnej w tym wagonie. I tak z ciekawosci na ktorej kolei jest jeszcze oryginalna, dzialajaca instalacja wodna(zlew, kibelek)
Zapisane

PKP INTERCITY S. A.
Bartosz Uryga
SGKW
*
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #10 : 19 Czerwca 2011, 23:05:53 »
0

OIDP schemat instalacji wodnej jest w "instrukcji" do MBxd2/Bxhpi.
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #11 : 19 Czerwca 2011, 23:34:17 »
0

, niż kierunkowanie energii w stronę dywagacji teoretyczno-prawnych.
Jeżeli chodzi o dywagacje teoretyczno prawne to naprawde chowam się przy Tobie (patrz lista i treść twoich postów)
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #12 : 20 Czerwca 2011, 00:07:11 »
0

Panowie, skierujcie swą energię w dyskusje a nie przytykaniu sobie kto lepiej zna i stosuje obowiązujące przepisy. Tak grzecznie proszę. A jak nie dajecie rady - pójdźcie na grzyby, ryby, na piwo, do kościoła.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!