Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 01:20:38 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: budowa drezyny  (Przeczytany 4719 razy)
tomasz11
Mechanik
***
Długość toru:: 293 m

W terenie W terenie


« : 10 Stycznia 2015, 18:31:33 »
+1

Jak w temacie.Poszukuję materiałów jak w miarę prosty sposób zbudować drezynkę .Do napędu mam zamiar wykorzystać silnik od quada 125cm3, koła będą od koleby. Drezynka będzie się poruszała po torze podwórkowym.Czekam na jakieś ciekawe podpowiedzi i materiały.
« Ostatnia zmiana: 10 Stycznia 2015, 18:36:39 wysłane przez tomasz11 » Zapisane

pozdrowienia
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #1 : 10 Stycznia 2015, 20:16:25 »
+1

Budowa drezyny (i toru jak rozumiem)tylko w celu krótkich przejazdów po podwórku to chyba nie najlepsza inwestycja czasu i pracy, może pomyśl nad czymś takim: http://www.kolejwogrodzie.info.pl

Jeżeli jednak chcesz koniecznie budować drezynę to polecam naszą stronę drezyny.eu oraz naszą galerię na FB, jest tam dużo zdjęć z budowy naszej drezyny.
Zapisane

lisiogonek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 305 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2 : 11 Stycznia 2015, 11:16:56 »
+1

Zasadniczo zgadzam się z kolegą Jackiem...ale jeżeli chodzi o budowę drezyny to jest pełna dowolność formy nadwozia. Na przykład  ja teraz jestem w trakcie realizacji dwóch projektów równolegle (co notabene oznacza ogromne opóźnienia w budowie ) jeden w formie drezyny  roboczej ze skrzynią ładunkową i dwuosobową kabiną, a drugi jako drezyna turystyczna o wyglądzie nawiązującym do starych tramwajów. Silnik quada 110 z rewersem będzie napędzał drezynę turystyczną. Powinien dać sobie radę ponieważ zakładam niewielką prędkość maksymalną w granicach 20-25 km/h przy obciążeniu 4 do 6 osób. Konstrukcje węgierskich kolegów miały silniki 110 i to znakomicie wystarcza nawet na trudne podjazdy z trawą i kretowiskami.Napęd dobrze jest mieć na dwie osie, choć wymaga to większego nakładu pracy i kosztów. Wegrzy mają wypróbowane rozwiązanie z wałem pośrednim na którym dodatkowo jest zamocowana tarcza hamulca zasadniczego, z którego to wału napęd przez łańcuchy przekazywany jest na obie osie. Zawieszenie to sprawa z jednej strony ważna a z drugiej można przekombinować, co ja sam uczyniłem w konstrukcji drezyny roboczej i teraz czeka mnie poważna przeróbka. Jeśli chodzi o torowisko podwórkowe to trzeba się zastanowić jak najlepiej to zrobić. Jeden z moich niemieckich kolegów buduje kolej podwórkową o prześwicie 300mm (połowa feldbahnu a i przy okazji wszystkich innych 600mm  Spoko ) wykorzystując stare szyny kolejek torfowych, przemysłowych itp. Inny ma już kolej ogrodową czynną na tor 184mm a jak to wygląda można zobaczyć :  http://youtu.be/HlR8cFRYc0U . Trudno mi coś mądrego Tobie doradzić ale jeśli chodzi o projektowanie dobrze na przykład zrobić wizualizację projektu a potem dopasować szczegółowo wymiary według wizualizacji. Mnie w wizualizacji pomógł na przykład jeden kolegów TZF i równocześnie aktywny wolontariusz TWKP 
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
tomasz11
Mechanik
***
Długość toru:: 293 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 11 Stycznia 2015, 15:58:13 »
0

Zdecydowanie czasu zawsze brak, najchętniej to zlecił Bym wykonanie napędu komuś wykwalifikowanemu,ale z Moich materiałów ,resztę zrobię sam.Jeżeli chodzi o wielkość to coś niewielkiego,brak uprawnień nie pozwala na korzystanie z torowisk publicznych tak więc zostaje to co wybuduję na własnej działce.
Zapisane

pozdrowienia
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!