ogest
Czytelnik
Długość toru:: 4 m
W terenie
Michał
|
 |
« : 09 Czerwca 2012, 15:34:00 » |
0
|
Witam,
Z racji tego, że projektuje model wagonu silnikowego MBd1, poszukuję rysunków lub zdjęć ostoi tego modelu. W planach z Modelarza 10/1999 nie ma niestety żadnego rzutu na konstrukcję ramy. Model ma być jak najbardziej zgodny z oryginałem w sumie sama skala czyli 1:25 już tego wymaga.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc Michał
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
WIĆUŚ
|
 |
« Odpowiedz #1 : 09 Czerwca 2012, 16:20:33 » |
0
|
Jakiego typu wagon chcesz zbudować? ''Mbd1'' to tylko oznaczenie nadawane przez PKP. M - wagon motorowy B - wagon 2-giej klasy <brak symbolu> - wagon dwuosiowy d - silnik wysokoprężny 1 - przekładnia mechaniczna Oznaczone nim było wiele różnych wagonów, o różnych konstrukcjach, na różne szerokości toru. Tutaj masz w miarę kompletny zbiór wszystkich wagonów MBd1, jakie kiedykolwiek jeździły na PKP: http://www.tabor.wask.pl/egzemplarze.php?&id=473Najłatwiej będzie zdobyć materiały o wagonach typu Mw63, ponieważ zachowało się ich stosunkowo dużo, oraz były najliczniejszą serią dwuosiowych wagonów motorowych na PKP.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #2 : 09 Czerwca 2012, 16:40:58 » |
0
|
Jeśli Modelarz 10/1999 to będzie to chyba MBd1-130. Typ Mw63 też nie jest w tym wypadku najlepszym wyróżnikiem. Poszczególne egzemplarze dość mocno się między sobą różniły. Jedno i dwukierunkowe, z różnym układem drzwi i okien itd. Z numerem 130 jest o tyle dobrze, że oryginał stoi sobie w Sochaczewie. ŹródłoOgest, sprawdź maila  .
|
|
« Ostatnia zmiana: 09 Czerwca 2012, 16:48:31 wysłane przez 2xm »
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
ogest
Czytelnik
Długość toru:: 4 m
W terenie
Michał
|
 |
« Odpowiedz #3 : 09 Czerwca 2012, 18:37:50 » |
0
|
Witam, Dziękuję za jakąkolwiek reakcje.  Oczywiście chodzi o MBd1-130 choć bardziej podoba mi się malowanie zielone, takie jak 133. 2xm - dzięki za maila, na pewno się przyda. PS: Z racji tego, że do Sochaczewa mam troszkę km, to miałby ktoś jakieś fotki wnętrza? Pozdrawiam Michał
|
|
« Ostatnia zmiana: 09 Czerwca 2012, 20:15:39 wysłane przez ogest »
|
Zapisane
|
|
|
|
|
ogest
Czytelnik
Długość toru:: 4 m
W terenie
Michał
|
 |
« Odpowiedz #5 : 10 Czerwca 2012, 01:16:48 » |
0
|
Własnie o takie zdjęcia chodziło. Dziękuje bardzo za informacje, oczywiście poinformuje o zakończeniu budowy modelu oraz dodam jakaś galerie.
Pozdrawiam Michał
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #6 : 10 Czerwca 2012, 01:19:45 » |
0
|
Jeśli chodzi o malowanie, to jakoś też przywykłem do zielonego  . Kolorowe zdjęcia tego wagonu w ruchu planowym na Żuławach z 1991 r. (w zielonym malowaniu) można zobaczyć w innym wątku. Czarno-białe zdjęcia z końca lat '70
|
|
« Ostatnia zmiana: 10 Czerwca 2012, 01:24:25 wysłane przez 2xm »
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
ogest
Czytelnik
Długość toru:: 4 m
W terenie
Michał
|
 |
« Odpowiedz #7 : 10 Czerwca 2012, 13:15:06 » |
0
|
Dziękuję za kolejną porcję super fotek! Czyli wykonam model MBd1-130, ale w malowaniu zielonym Jeszcze małe pytanko, ta rura wchodząca do przedziału pasażerskiego, to rozumiem wydechowa, a zarazem ogrzewanie tak? Tylko co to jest, ta czarna skrzyneczka, i którędy ta rura uchodzi?  Pozdrawiam Michał
|
|
« Ostatnia zmiana: 10 Czerwca 2012, 14:13:00 wysłane przez ogest »
|
Zapisane
|
|
|
|
E583.002
|
 |
« Odpowiedz #8 : 10 Czerwca 2012, 17:10:34 » |
0
|
Na moje oko to jest rura zasysająca powietrze do silnika, a to czarne coś to jest IMHO filtr powietrza.
|
|
|
Zapisane
|
Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #9 : 10 Czerwca 2012, 17:31:36 » |
0
|
Moja drobna uwaga. Jeśli to ma być MODEL i w dodatku w tak duże skali, to wyrzuć rysunki z Modelarza i zapomnij że je kiedykolwiek widziałeś  Dosyć dobre rysunki wisiały kiedyś na stronie Witolda Brejlaka. A jeśli chcesz to zrobić konkretnie, to miarka w dłoń i w teren!
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Michał Z
|
 |
« Odpowiedz #10 : 12 Czerwca 2012, 10:20:22 » |
0
|
Na moje oko to jest rura zasysająca powietrze do silnika, a to czarne coś to jest IMHO filtr powietrza.
potwierdzam. wlot powietrza jest na dachu zakryty od góry pokrywą wyglądającą trochę jak kapelusz grzyba rura wydechowa była wyprowadzona pod jedną z ławek, raczej pod tą po prawej str na fot. Dalej bywało rożnie w rożnych egz - albo pod podłogą do dołu albo rurką do góry i wylot spalin przez dach.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #11 : 12 Czerwca 2012, 12:54:22 » |
0
|
W tym egzemplarzu rurwa wychodziła po prawej z przodu pod podwoziem (na zdjęciu widać tłumik) i pluła, zdaje się, pod stopień wejściowy. 
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Michał Z
|
 |
« Odpowiedz #12 : 13 Czerwca 2012, 13:08:20 » |
0
|
te wagony miały trójnik i dwa różne ujścia spalin - letnie blisko kabiny i zimowe z tyłu (tj. z drugiej strony względem silnika)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|