Istotnie, na samym początku stosowania przewozów transporterowych wymagano aby podwójnie zabezpieczać tabor normalnotorowy: raz za pomocą klinów pod kołami, dwa przy użyciu łańcuchów z naprężaczami łapiącymi oś transportowanego wagonu.
Poniżej przedstawiam graficzne wersje zastosowania dla:
- wagonu czteroosiowego przewożonego na dwóch transporterach;
- wagonu dwuosiowego ładowanego na jeden transporter.

Jak wyglądało to w praktyce - podwajanie zabezpieczeń okazało się całkowicie zbyteczne i zostało zaniechane na początku lat 80. Ale coś przetrwało. Poniżej zdjęcie smętnych resztek naprężacza i dwóch uchwytów do jego mocowania na transporterze.

Swoją drogą to zastanawiałem się już dawno, czy było by zainteresowanie wśród Czytelników opisem technologii stosowanych przy realizacji przewozów transporterowych i wynikających przy tym zajęciu problemów. Pytam, bo zdaję sobie sprawę, że ta jakże znacząca część kolei wąskotorowych jest już od lat tylko historią, więc do zastosowań praktycznych się nie nada.