Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 13:36:48 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 4 5 [6]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: [Px48] - Kilka pytań dotyczących Px-a  (Przeczytany 71490 razy)
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #100 : 17 Stycznia 2011, 22:54:53 »
0

A Px-y 49? Te w ogóle był‚y w tym temacie szczególnie pokrzywdzone.



edit (kalito): dobrzyn uważaj na te polskie ogonki
« Ostatnia zmiana: 17 Stycznia 2011, 22:56:16 wysłane przez kalito » Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #101 : 05 Maja 2011, 21:33:54 »
0

W związku z licznymi pytaniami o takie i inne sprawy wyjaśniam:

Px48 co do czego. cz.2 Małe | Duże
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
px48
Zawiadowca
****
Długość toru:: 335 m

W terenie W terenie


Prezes TPKŚ


« Odpowiedz #102 : 05 Maja 2011, 22:19:33 »
0

Ale kiełbasa w folii aluminiowej i słoik z Pamapolu to też fragment wyposażenia każdego peiksa 
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #103 : 05 Maja 2011, 22:23:43 »
0

No, przecież to "punkt G" każdego czajnika!
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
sir_m
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #104 : 06 Maja 2011, 22:13:31 »
0

Dzięki Kucyk, fajny instruktaż

Nurtuje mnie ostatnio pytanie: poniżej 20% napełnienia się nie jeździ bo zaczyna szarpać. Ma to pewnie związek, z tym że zbliżamy się do pozycji 0 nawrotnika, czyli braku napełnienia. A co się zadzieje jak podczas jazdy dało by się 0, albo co gorsza do tyłu? Rozpier....ducha?
Zapisane
px48
Zawiadowca
****
Długość toru:: 335 m

W terenie W terenie


Prezes TPKŚ


« Odpowiedz #105 : 06 Maja 2011, 22:33:21 »
+1

Poniżej ok. 20 parowóz (w zależności od wyregulowania i zużycia elementów układu napędowego i parozdzielczego) po prostu tą parę często dławi i nie nabiera prędkości. Podczas jazdy przekręcenie na 0 nie daje nic w sensie napędowym i można powiedzieć, że to jest jak "luz" w samochodzie. Natomiast wykręcenie śruby w drugą stronę i otwarcie przepustnicy powoduje jazdę "na kontrę" czyli hamowanie parowozu. Nie raz i nie dwa przy uszkodzeniu sprężarki lub przy manewrach na niskim ciśnieniu taki zabieg można stosować. Jednakże wrzucenie maksymalnej kontry w pełnym biegu w kierunku odwrotnym może nie przynieść nic dobrego.
Zapisane

sir_m
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #106 : 06 Maja 2011, 23:33:08 »
0

Dzięki, zastanawiałem się nad tym właśnie czy to luz czy masakra układu rozdzielczego.
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #107 : 07 Maja 2011, 09:48:44 »
+2

Tak apropo układów rozrządu
http://www.smex.net.au/Reference/ValveGearSim.php
Tu można pobrać fajne symulacje różnych systemów stawideł używanych w parowozach.
Można sobie zmieniać np. napełnienie oglądać wykresy faz rozrządu i wykresy indykatorowe.
« Ostatnia zmiana: 07 Maja 2011, 09:52:04 wysłane przez MichałŁ » Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #108 : 07 Maja 2011, 14:06:19 »
+1

To jeszcze strona w języku polskim, bardzo rozbudowana, ale i ciekawa: http://www.wokulski.one.pl/tt/se-vg.htm
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
N
Czytelnik

Długość toru:: 3 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #109 : 13 Kwietnia 2020, 15:47:27 »
0

Odgrzeję ten nieco zakurzony temat okołopeiksowy - i z góry przepraszam, jeśli wątek już się gdzieś pojawił, ale nie udało mi się do niego dokopać.

Mianowicie - w miarę powszechnie znane są fotki dwóch Px49 - przeworskiego 1794 i wieluńskiego 1798 - pracujących z tendrami czteroosiowymi "pożyczonymi" z innych Peiksów. O ile "głębokie uzasadnienie" takiej rotacji jest dość oczywiste (bo raz, że większy tender oznacza większy zasięg, dwa, że trzyosiowe jednak miały dużo większą tendencję do wyłażenia przy byle okazji i trzy - a co się ma nie przydać, skoro maszyna i tak stoi...), to zastanawia mnie, czy komuś z TZF obiło się coś o uszy o innych tego typu przypadkach, czy też były to tylko te dwa "wybryki".

A rzecz, myślę, warta przynajmniej zapisania w jednym miejscu w całości. ;-)
Zapisane
majster
Mechanik
***
Długość toru:: 168 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #110 : 13 Kwietnia 2020, 16:12:40 »
0

Było o tym swego czasu tu
http://750mm.pl/index.php?topic=2878.4120
i tu
http://750mm.pl/index.php?topic=2878.4140
Zapisane
N
Czytelnik

Długość toru:: 3 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #111 : 13 Kwietnia 2020, 16:26:54 »
0

Dzięki - no cóż, nieumiejętne operowanie kończynami górnymi w strefie wyszukiwania. ;-)

Czyli były co najmniej trzy takie przypadki.
Zapisane
Strony: 1 ... 4 5 [6]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!