Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 14:52:11 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Transporter Culemeyera ma racje bytu obecnie ???  (Przeczytany 5681 razy)
ok333
Dyrektor
*****
Długość toru:: 596 m

W terenie W terenie


« : 12 Marca 2007, 12:04:18 »
0

Jeden z polskich prywatnych operatorow mialby klientele na uslugi tego typu transporterami . Byly gdzies w Polsce stosowane /uzywane ? Jest mozliwosc dzierzawy lub ewentualnego zakupu Co? Czy to rzeczywiscie juz archaizm (przezytek) :wink:  :?:

Pozdrawiam   ok333
Zapisane

Ratujmy Koleje Waskotorowe  !!!
-----------------------------------------------
,, Najlatwiej niszczyc .
   Trudno zachowac to , co warte zachowania.''
Wislawa Szymborska
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #1 : 12 Marca 2007, 17:02:34 »
0

Cytuj
Jeden z polskich prywatnych operatorow mialby klientele na uslugi tego typu transporterami .

Hmm SKPL? Na kaliskiej?
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
ok333
Dyrektor
*****
Długość toru:: 596 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 12 Marca 2007, 19:18:22 »
0

Cytat: "dobrzyn"

Hmm SKPL? Na kaliskiej?


Hmmm  :wink:  na ,,culemeyery'' wtaczano wagony z toru 1435 mm !

ok333
Zapisane

Ratujmy Koleje Waskotorowe  !!!
-----------------------------------------------
,, Najlatwiej niszczyc .
   Trudno zachowac to , co warte zachowania.''
Wislawa Szymborska
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3 : 12 Marca 2007, 19:49:17 »
0

Może warto wyjaśnić, że rzeczone "culemeyery" to transportery...
... drogowe.



S posdravem Adam
Zapisane

oelka
Nowicjusz
*
Długość toru:: 28 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #4 : 14 Marca 2007, 00:42:22 »
0

Cytat: "ok333"
Jeden z polskich prywatnych operatorow mialby klientele na uslugi tego typu transporterami . Byly gdzies w Polsce stosowane /uzywane ?

Ten temat poruszyl artykul Macieja Kucharskiego w Swiecie Kolei 2/2007: Transportery drogowe do przewozu wagonow inz. Johanna Culemeyera. Wiadomo ze po drugiej wojnie swiatowej transportery te byly w Polsce. Jednak nie ma zadnych dokladnych informacji o ich szerszym wykorzystaniu. Z wyjatkiem dwoch jeszcze z okresu wojny.

Cytuj
Jest mozliwosc dzierzawy lub ewentualnego zakupu Co?

Obawiam sie, ze w Polsce beda problemy ze znalezieniem jakiegos zachowanego egzemplarza, a wlasciwie dwoch.
Cytuj
Czy to rzeczywiscie juz archaizm (przezytek)

W zasadzie w dzisiejszych czasach te role spelaniaja naczepy przystosowane do transportu pojazdow szynowych. Stosowane sa np. przez producentow taboru tramwajowego do przewozu wagonow do miasta gdzie beda uzywane. Naczepy te nie wymagaja ramp zaladunkowych i nie maja takich ograniczen technicznych jak transportery Culemeyera, ktore mogly sie poruszac z predkoscia do 20km/h, przekraczajac przy tym skrajnie dorgowa (szerokosc 2,7m). Nie ma tez ograniczen konstrukcyjnych dla wagonow - transportery mogly przewiezc wagony o rozstawie osi do 6 metrow.
Transportery Culemeyera moga budzic niechec zarzadcow drog: posiadaja masywy gumowe zamiast opon.

Krzysztof
Zapisane

Krzysztof Olszak
oelka.a.yahoo.com  .a. = @
TTClub.pl; Kolej na Rower
Waldi7
Mechanik
***
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 14 Marca 2007, 08:53:17 »
0

Poważnie na stosowanie takich transporterów raczej trudno liczyć. I to chyba ze względów ekonomicznych... Transport ładunków obecnie  przeważa z uzyciem kontenerowych pojemników, które czy to koleją, czy to drogą docierają w niemal dowolne miejsce szybciej i sprawniej. Poza tym PKP lub inni przewoźnicy korzystający z polskiej infrastruktury kolejowej mają zawsze jeden kolosalny ból - czas przewozu - jeżeli zostanie on rozwiązany, to transport kolejowy wróci do łask, drogi nieco odżyją, a pomysł dowożenia transporterami wagonów bezpośrednio do odbiorcy może mieć zastosowanie (podobno w Niemczech takowe były stosowane do lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku). No tak, ale w Niemczech istnieją pociągi, które z Bawarii do Kilonii jadą w jedną noc... Tylko pomysł transporterów zmienił się z czasem, jak już w jednym z poprzednich postów wspomniano, na odpowiednie przyczepy, a nawet częściej naczepy, które mogą jechać szybciej, bezpieczniej, a nawet i bez przekraczania skrajni. Myślę, że obecnie nie byłoby problemu technicznego, żeby taka naczepa miała nawet tor o zmiennym prześwicie i wtedy wąsko, czy normalnie, a może i szeroko- wsio rawno!

Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Podejrzewam, że w związku z postępującym paraliżem dróg kołowych (coraz więcej samochodów, których liczba rośnie nieproporcjonalnie szybciej do budowy dróg) transport kolejowy mógłby być coraz bardziej potrzebny, opłacalny, sensowny - wszyscy by na tym skorzystali, od ekonomistów po ekologów. Tylko daj nam Boże myślących ludzi "na górze", którzy przestaną widzieć tylko czubek własnego nosa i będą potrafili spojrzeć chociaż na pięćdziesiąt lat w przyszłość... (chyba jednak za bardzo się rozmarzyłem).
Pozdrawiam serdecznie...
Zapisane

Pozdrawiam serdecznie!
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!