Rogoz
|
 |
« : 09 Listopada 2006, 21:51:30 » |
0
|
Witam
Zapraszam do odwiedzin Wielkiego Pieca w najbliższy wekend. Będzie znów mocna ekipa, min. 6-7 osób więc trochę zdziałamy.
Plany przewidują głównie następujące prace przy taborze:
Rudziarka: - malowanie (o ile będzie pogoda) - rewizja mechanizmu jezdnego
WLS-50 - montaż pomostów - montaż instalacji elektrycznej - uruchomienie silnika - wymiana oleju w silniku i skrzyni
Oczywiście jak są chętni na prace torowe to i dla nich znajdzie się robota
Wszyscy chętni do pomocy mile widziani. Jesteśmy na Wielkim Piecu przez cały weekend. W sobotę wieczór planujemy na koniec prac ognisko więc proszę się zaopatrzyć w kiełbasę Nocleg oczywiście w salonce, weźcie ciepłe śpiwory.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #1 : 12 Listopada 2006, 17:19:31 » |
0
|
Więc ekipa stawiła się w składzie Ja, Rogoz, Klan Paluchowskich oraz A.Cygan. Założyliśmy pomosty do Wls-ki, wymieniliśmy zgniły podkład w miejscu gdzie tor wąski biegł w splocie z normalnym i gdzie było 10 cm poszerzenia, poprostowaliśmy oblachowanie lokomotywy. Bartek P. walczył z rudziarką a Andrzej z odkopywaniem zwrotnic. Fotki - wkrótce 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
a cygan
|
 |
« Odpowiedz #2 : 12 Listopada 2006, 20:28:49 » |
0
|
W uzupełnieniu relacji, w niedzielę dodatkowo z Marcinem zalaliśmy olejem wszystkie smarownice w wózkach do przewozu "gąsek". Może uda się ich przemieścić na sąsiedni tor w następną sobotę.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ogoniasty
|
 |
« Odpowiedz #3 : 12 Listopada 2006, 22:37:33 » |
0
|
Jak ja chciałbym popracowac przy torach na Piecyku  ale odkąd znalazłem prace to moje przyjazdy do starachowic są w 90 % niemożliwe  System zmianowy 12 na 24 h. Rozmawiałem z szefem o mojej pracy harytatywnej na wąskim torze ale on powiedział " praca w firmie albo kolejka"  Zgadnijcie co wybrałem :?: Kolejka :mrgreen: To wiąże sie z tym że za 3 miesiące dostane wypowiedzenie umowy z pracy i znowu bede ganiał po wąskim torze :mrgreen: . Skończyły sie czasy kiedy to pracodawca stawia wszystkie warunki. Jeszcze rok temu ludzie szukali pracy. Teraz praca szuka ludzi :wink:
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
Rogoz
|
 |
« Odpowiedz #4 : 14 Listopada 2006, 17:50:44 » |
0
|
W uzupełnieniu relacji, w niedzielę dodatkowo z Marcinem zalaliśmy olejem wszystkie smarownice w wózkach do przewozu "gąsek". Może uda się ich przemieścić na sąsiedni tor w następną sobotę. Przy okazji ogłaszam powszechną zbiórkę oleju. Potrzebna jest praktycznie każda ilość w celu zalania pozostałych maźnic oraz do konserwacji taboru.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ernie
Młotkowy
 
Długość toru:: 89 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #5 : 16 Listopada 2006, 13:06:48 » |
0
|
A czy taka mieszanka olejów i to zużytych niezaszkodzi?
|
|
|
Zapisane
|
Małe jest piękne.
|
|
|
Ogoniasty
|
 |
« Odpowiedz #6 : 16 Listopada 2006, 15:42:54 » |
0
|
Najlepsze są oleje które są używane w skrzyniach biegów ze wzgledu na to że w skrzyni olej nie pracuje w wysokich temperaturach no i jest gęstrzy od silnikowego.
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
fidzio
Gość
|
 |
« Odpowiedz #7 : 16 Listopada 2006, 15:54:01 » |
0
|
Najlepsze są oleje które są używane w skrzyniach biegów ze wzgledu na to że w skrzyni olej nie pracuje w wysokich temperaturach no i jest gęstrzy od silnikowego. CO prawda tabor na WP daleko nie odjedzie ale najlepiej bedzie sie zaopatrzyc w olej osiowy ktory w przeciwienstwie do HIPOLU przystosowany do wysokich temperatur. Płonąca panewka to słaba jazda :mrgreen: . Jak chcecie to słuze konaktem do goscia co takowy olej posiada (oczywiscie na prv).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #8 : 16 Listopada 2006, 20:26:03 » |
0
|
Mała zmyłka. W wagonach są łożyska toczne więc olejem zalewa się tylko by "odpuściły". Nie trzeba ich smarować niewiadomo czym.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kamicz
SGKW

Długość toru:: 298 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #9 : 16 Listopada 2006, 21:36:59 » |
0
|
Mam pytanie odnośnie waszej Wls'ki. Czy ona fabrycznie miała 750 czy ja przekuto. Bo jesli ja przekuto to zapewne "dalo by się" przekuć na 785 :smile:
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam, Kamil Górnośląskie Koleje Wąskotorowe www.sgkw.eu
|
|
|
a cygan
|
 |
« Odpowiedz #10 : 16 Listopada 2006, 21:43:26 » |
0
|
Proponuję "zamknąć temat" oleju, jest go wystarczająco.Teraz czekać trzeba by łożyska /a są to rolkowe/ ruszyły. do przemieszczenia jest około 20 szt wózków. O tyle jest to ważne że potrzebny jest wolny tor do zadaszonej hali - miejsce do kończenia zaplanowanych remontów wagoników.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Rogoz
|
 |
« Odpowiedz #11 : 16 Listopada 2006, 21:55:20 » |
0
|
Mam pytanie odnośnie waszej Wls'ki. Czy ona fabrycznie miała 750 czy ja przekuto. Bo jesli ja przekuto to zapewne "dalo by się" przekuć na 785 :smile: Lokomotywa była przekuta z 600mm. Foty przedłużonych elemntów znajdziesz na: http://750mm.pl/viewtopic.php?t=969Tam też proponuję przenieść ten temat. Jeżeli jesteście poważnie zainteresowani przedłużeniem to mamy w swym gronie człowieka którym mógłby wam pomóc.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Rogoz
|
 |
« Odpowiedz #13 : 29 Listopada 2006, 19:02:26 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ok333
|
 |
« Odpowiedz #14 : 30 Listopada 2006, 09:55:21 » |
0
|
To widze , ze godnie uczciliscie Dzien Odlewnika (11.11. ) :grin: . Wszystkiego najlepszego.
ok333
|
|
|
Zapisane
|
Ratujmy Koleje Waskotorowe !!! ----------------------------------------------- ,, Najlatwiej niszczyc . Trudno zachowac to , co warte zachowania.'' Wislawa Szymborska
|
|
|
|