Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 10:37:33 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Oznaczenia parowozów - T vs P  (Przeczytany 5721 razy)
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« : 21 Marca 2010, 22:39:15 »
0

Ja jestem ciekaw pod iloma rodzajami oznaczeń w Polsce występowały te HF-ki... Tx, Px, T...  pogubić się można, gdyby ktoś szukał po oznaczeniach, co to za lokomotywa...


edyta(kalito): wątek wydzielony z POMNIKÓW
Zapisane

Sadek
Gość
« Odpowiedz #1 : 22 Marca 2010, 07:46:19 »
0

Cytat: "Brood.K"
Ja jestem ciekaw pod iloma rodzajami oznaczeń w Polsce występowały te HF-ki... Tx, Px, T...  pogubić się można, gdyby ktoś szukał po oznaczeniach, co to za lokomotywa...
W tej z nadlesnictwa powinno byc chyba Tx z tego co mówił człowiek który miał okazje tym jezdzić
Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #2 : 22 Marca 2010, 08:25:44 »
0

Powinno być Tx, chyba że "temu z nadleśnictwa" tender przymocowali tak że już się odczepiać nie daje... ;-)
Zapisane

Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #3 : 22 Marca 2010, 10:23:46 »
0

Cytat: "Brood.K"
Powinno być Tx
Albo Tw, wszak takie Hfki też się trafiały.
Zapisane

Sadek
Gość
« Odpowiedz #4 : 23 Marca 2010, 00:36:16 »
0

Cytat: "Brood.K"
Powinno być Tx, chyba że "temu z nadleśnictwa" tender przymocowali tak że już się odczepiać nie daje... ;-)



powiedz cos więcej bo ja totalnie o oznaczeniach pojęcia nie mam
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #5 : 23 Marca 2010, 01:19:11 »
0

Polecam: http://parowozy.net/zestawienia/oznaczenia-parowozow-na-PKP
Oczywiście nas interesuje wyłącznie :wink:  część dotycząca parowozów i tendrów wąskotorowych.

W skrócie:

1. Litera oznaczająca rodzaj parowozu:
    * P - parowóz z tendrem,
    * T - tendrzak (może mieć tender doczepny, ale zasadniczo powinien być zdolny do normalnej pracy bez niego)

2. Litera oznaczająca ilość osi napędnych:
       ...
    * x - 4 osie
    * w - 5 osi
       ...

3. Litera oznaczająca ilość i układ osi tocznych:
      ...

4. [...] Poszczególnym liczbom (od 1 do 9) odpowiadały następujące przedziały mocy parowozów:
    * 1: do 60 KM
       ...

No i oczywiście odpowiedni numer inwentarzowy zależnie od szerokości toru (0001-1000 dla 600mm, 1001-200 dla 750mm itd.)

Należy jednak pamiętać, że są to oznaczenia PKPowskie i koleje zakładowe mogły je mieć w bardzo głębokim poszanowaniu, a mogły nie mieć...
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #6 : 23 Marca 2010, 08:38:35 »
+1

Tak w praktyce to różnica między P a T jest taka, że w P tendra nie odepnie się bez użycia młotów, siekier, drugiej lokomotywy, dźwigu etc.
Od T tender odepniesz jak każdy wagon - w peronach...
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!