Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 10:07:33 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: RKW zaczyna swój szósty sezon turystyczny!  (Przeczytany 6171 razy)
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« : 23 Kwietnia 2008, 00:14:23 »
0

W najbliższą niedzielę 27 kwietnia na szlak rusza pierwszy w tym roku rozkładowy pociąg turystyczny.
To już szósty sezon kursowania pociągów po zamknięciu linii przez PKP w 2001 roku. Od tamtej pory oczyściliśmy ponad 25 km trasy z krzaków. Dwukrotnie odbudowaliśmy torowisko po kradzieżach. Wyremontowaliśmy 3 doczepy rumuńskie, odświeżyliśmy "żuławskie letniaki" (w tym roku czekają je kolejne remonty, obecnie odświeżane są ławki), przeprowadziliśmy naprawę główną i zrekonstruowaliśmy (od zera) wnętrze w wagonie 1Aw (Bxhpi 1685), przeprowadziliśmy naprawę główną wagonu bagażowo-pocztowego wraz z rekonstrukcją wnętrza, przebudowaliśmy wagon towarowy na trzeciego letniaka, wyremontowaliśmy drezynę Wmc009, oraz przeprowadziliśmy naprawy główne trzech węglarek. Stworzyliśmy izbę muzealną - Magazyn No. 1. Wyremontowaliśmy kuźnię, budynek biurowy (tzw. "Biały Domek" - baza socjalna dla wolontariuszy), dach nastawni. Obecnie końca dobiega remont Lyd1-215 która od tego sezonu będzie prowadziła pociągi rozkładowe i na zamówienie. Ponadto cały czas trwają prace porządkowe na stacji mające na celu usunięcie "starych śmieci" takich jak resztki zużytych podkładów, gruz i złom.

Co nowego będzie w tym sezonie?

Przyjedź i zobacz
Szczegóły na stronie FPKW.

S pozdravem Adam
Zapisane

Martin
Nowicjusz
*
Długość toru:: 22 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 28 Kwietnia 2008, 20:47:44 »
0

Witajcie,

Trochę dokumentacji z minionego łikendu jest TU .
Zapisane
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 29 Kwietnia 2008, 19:18:15 »
0

A ja dodam że w poniedziałek Lyd1-211 doczekała się nowego silnika. Poprzedni "fachowcy" schrzanili robotę i trzeba było wymienić blok.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #3 : 05 Maja 2008, 03:09:09 »
0

Cytat: "Kajetan"
...Lyd1-211 doczekała się nowego silnika....


TZN. Silnik przeszedł remont. Miał to być remont średni a wyszedł właściwie główny.
Poprzedni "fachowcy" żle spasowali zawory, nie dotarli gniazd zaworowych, źle wcisneli tuleje cylindrowe, zaś jedną wkleili !!!.
Skutek:
Zawory wraz z całą głowicą były robione powtórnie.
Blok do wymiany (miał być żeliwniak, ale okazał się nadpęknięty więc jest aluminiowy, ale 2 tygodnie z plecy)
wklejona tuleja do wymiany (i nie tylko)

Wniosek:
Jeśli przyjdzie wam robić remont silnika szukajcie SPRADZONYCH - RENOMOWANYCH warsztatów, oszczędzanie się po prostu nie opłaca.
Ja osobiście mogę polecić Anchor z Bydgoszczy.

PS. 14.05 uroczyste odpalanie silnika. przez trzy dni (28-30.04) udało się nam jedynie zamontować silnik na lokomotywie i podłączyć wszystkie instalacje (3 x 12 godzin pracy we trzech i czwarty doraźnie do pomocy)
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!