Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 22:57:01 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Lxd2 oleje stosowane w przekładni hydraulicznej  (Przeczytany 5614 razy)
Roman
Czytelnik

Długość toru:: 9 m

W terenie W terenie


« : 14 Listopada 2011, 20:11:32 »
0

Szanowni koledzy podzielcie się doswiadczeniem w stosowaniu zamienników oleju w przekładni hydraulicznej lokomotywy Lxd2.
Chodzi mi o praktyczne doświadczenia ze stosowania danego oleju.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1 : 14 Listopada 2011, 20:38:41 »
0

Na GrKD stosowany jest olej L-HL 32. Dawniej stosowano olej L-HL 46, który jednak przy "okazjonalnym" jeżdżeniu powodował leniwe ruszanie lokomotywy zanim układ chłodzenia nie osiągnął temperatury ok. 40*C - powodem jest pienienie się oleju i trudności z uwalnianiem bąbelków powietrza gdy oliwa jest zimna i gęsta. Zastosowanie oleju rzadszego (32) sprawę tę częściowo likwiduje.
Ale teraz uwaga: oba oleje nie do końca są właściwe, gdyż służą zasadniczo do zalewania hydrostatycznych układów przeniesienia napędu. Tutaj mamy przekładnię hydrokinetyczną i do specjalnie takiej powinien być stosowany olej. Np. Mobil ATF SHC.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Roman
Czytelnik

Długość toru:: 9 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 14 Listopada 2011, 20:53:06 »
0

Dziekuje za informację, prawdopodobnie o stosowaniu olejów  L-HL decydowała ich niska cena,
Na rynku  obecnie jest Mobilfluid 125 oraz hydromol 32 ciekawe czy ktoś stosował ten olej do Lxd 2.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #3 : 14 Listopada 2011, 21:33:50 »
+2

Hydromol był stosowany na GrKD w latach świetności kolei.
Tak na prawdę, to nasza dysputa prowadzić będzie do jednego wniosku: loki Lxd2 są obecnie w takim stanie i prowadzą takie obciążenia, że można tam nalać do skrzyni kutasolu i też będzie jechać. To trochę jak dywagować czy do starego, rozpieprzonego żuka dać olej syntetyczny, czy w 120% syntetyczny.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
mw
Gość
« Odpowiedz #4 : 26 Stycznia 2012, 12:06:32 »
0

W dobie kryzysu,oraz szeroko pojętych oszczędności,proponuję kompromisowe rozwiązanie ,mianowicie stosować należy  przepracowany olej z silników samochodowych filtrowany przez zużyte rajstopy babci.Myślę że jest to pewnego rodzaju alternatywa dla niektórych stowarzyszeń ,kółek itp
A tak poważnie to najlepszym rozwiązaniem jest Mobil ATF SHC itp
« Ostatnia zmiana: 26 Stycznia 2012, 12:15:04 wysłane przez mw » Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!